AVTALET MED MIGRATIONSVERKET ÖVERKLAGAT!

70599-436

Som jag tidigare skrev i ett inlägg övervägde vi inom sd i Kalmar att överklaga det senaste beslutet med migrationsverket. Läs mitt inlägg och debatt artikel som publicerades i Barometern.


Vi lämnade in en överklagan i början av veckan till Länsrätten i Kalmar Län och idag uppmärksammas det av Barometern. Läs artikel.


Min debattartikel har givetvis fått kommunalråden att vakna till liv och komma med diverse anklagelser mot mig och sverigedemokraterna. Tyvärr har de lite svårt att hålla sig till ämnet och de kostnader som detta avtal innebär för samhället.


Läs kommunalrådens genmäle.


Även vänsterpartisten Birgitta Axelsson Edström kom igår med ett genmäle. Det innehåller som vanligt diverse insinuationer om min okunskap och att jag tydligen har svårt att förstå. Det är lite svårt att förstå att hon som "bekännande kristen" och flitig kyrkobesökare ägnar sig åt dessa personangrepp. På sin blogg har hon kallat mig och min kollega för "smutsiga svintrynen på människokroppar".


Läs hennes genmäle.


Idag har jag svarat på dessa genmälen och nu återstår det att se om Barometern publicerar mitt svar. Eller om tidningen endast publicerar delar av mitt svar.

I vilket fall som helst kan du läsa mitt svar här nedanför.


Genmäle till Birgitta Elfström, Bertil Dahl, Jonas Löhnn och Birgitta Axelsson Edström.


Jag kan försäkra er om att var det någon som läst på avtalet med migrationsverket som beslutades om den 27 november 2006 så var det vi sverigedemokrater men hur det var med kunskapen hos övriga ledamöter i fullmäktige är jag mycket tveksam om.

Sverigedemokraterna var uppenbarligen det enda partiet som var införstådda med de ekonomiska konsekvenserna för samhället av detta beslut och med anledning av detta yrkade vi på en återremiss av ärendet för att de ekonomiska konsekvenserna för kommunen skulle utredas. Detta yrkande stödde inget annat parti och därför reserverade sverigedemokraterna sig mot detta beslut i fullmäktige.


Att vänsterpartisterna inte förstod vad de beslutade om framgår med all tydlighet av den insändare jag refererade till i min debattartikel då de den 11/12-06 i tidningen Östran skrev "Fullmäktige diskuterade huruvida kommunen skulle ta emot åtta ensamkommande asylsökande barn eller inte".

Vad vänsterpartister ansåg går alltså inte att misstolka, det handlade om åtta barn och inte åtta platser som Birgitta Axelsson Edström gör gällande i sitt arroganta svar. Om det nu inte var så att vänsterpartiet försökte vilseleda tidningens läsare med denna desinformation om vad som i verkligheten beslutades i fullmäktige. Det fanns givetvis en anledning till varför jag sparat deras insändare från 2006. I vänsterpartisterna värld innebär tydligen alla människors lika värde att alla har rätt till uppehållstillstånd i Sverige och tillgång till alla välfärdssystem utan motprestation. Den uppfattningen delar inte vi sverigedemokrater.


Kalmars kommunalråd gör samma misstag som så många andra politiskt korrekta politiker och anser att alla asylsökande är flyktingar, vilket visar på stor okunnighet.

Under 2007 fick 1113 personer uppehållstillstånd med flyktingstatus! Det motsvarar ca 6 procent av de som fick uppehållstillstånd eller 3 procent av de 36 000 som sökte asyl i Sverige under 2007 (Källa migrationsverket).


Jag tycker det är synd att dessa kommunalråd inte tar chansen och förklarar varför man som enda kommun i länet inte satsar på sommarjobb så kallade ppp-platser för ungdomar under 18 år när man samtidigt satsar 18 miljoner kronor/år på 24st så kallade ensamkommande barn.


I sin insändare anklagar de sverigedemokraterna för att endast yttra sig i invandrarfrågor och "i alla andra frågor har det varit pinsamt tyst från sverigedemokratisk håll".

Jag vill då påminna om Barometerns granskning av de mest aktiva politikerna i fullmäktige från den 27 december 2007, där jag fanns bland de tio mest aktiva. Att dessa kommunalråd kritiserar sd för att inte vara aktiva rimmar väldigt illa i mina öron då de i praktiken motarbetar oss. Vi är utestängda från alla nämnder som t.ex socialnämnden, barn- och ungdomsnämnden, samhällsbyggnadsnämnden, gata- och parknämnden, kultur- och fritidsnämnden, omsorgsnämnden o.s.v. När vi motionerade om att i varje fall få en insynsplats i kommunstyrelsen var det ingen ledamot som stödde vår enkla begäran.

Det är höjden av hyckleri av dessa kommunalråd att anklaga oss sverigedemokrater för att inte vara aktiva och samtidigt utestänga oss från all politisk verksamhet i kommunen förutom fullmäktigeplatser som vi erhållit i ett demokratiskt val.


Tidningen Östran vägrar att publicera min debattartikel med hänvisning till att den är för lång men något annat kan man väl inte förvänta sig av en vänstertidning som gör allt för att skydda dessa kommunalråd och yrkespolitiker som avlönas av kommunens skattebetalare. Det enorma presstödet till tidningen Östran borde ändå förpliktiga till att även sverigedemokraterna får insändare införda.


Thoralf Alfsson

Sverigedemokraterna Kalmar


Kommentarer
Postat av: Tore

Thoralf, det är bra att du skriver i bloggen, för
"Barometern" har släckt ner allt du hänvisar till.
Bra skrivet, som vanligt...

2008-04-17 @ 01:35:53
Postat av: Magnus

Bra, Thoralf.
Här kommer en liten inblick från mångkulturens Trollhättan:
http://www.youtube.com/watch?v=etttvKtmsfE&feature=related
(Zigenare grillar rådjur i sandlådan.)
Visst är det härligt?

2008-04-17 @ 06:50:09
Postat av: iln

Heja Thoralf! Det är fantastiskt att du orkar gräva och skriva om alla korkade beslut som fattas av korkade politiker! Jag vet, genom dig, mer om Kalmars kommunalpolitik än jag vet om Göteborgs, trots att det är här jag bor. Engagera fler i partiet att skriva lokala bloggar!

2008-04-17 @ 08:58:03
Postat av: j-å

Bara påstå att dessa ensamkomna i framtiden kommer att bidra med skatteinkomster till kommuninnevånarnas välfärd är en sanning med modifikationer.
Stämmer Thoralfs kostnadsberäkningar tar det c:a 20 år att betala tillbaka dessa kostnader i form av normala inkomsskatter. Men har inte kommunen fortsatta kostnader för skattebetalarna, som går jämnt ut med den summa som erläggs i skatt.
M.a.o. blir aldrig dessa s.k. flyktingar någon ekonomisk resurs.
Att försvara kostnaderna med att kommunen får full kostnadsersättning från staten är ju lika korkat. Det är ju också skattepengar från Kalmars kommuninnevånare.
Skulle jag startat mitt företag och drivit verksamheten med samma beräkningsgrunder hade jag blivit försatt i konkurs omgående.

2008-04-17 @ 10:57:00
Postat av: Annelie Johansson

Tack Toralf för all information i din blogg. Politik har aldrig varit min starka sida. Har aldrig känt att det stämmer med vad jag tycker. Nu vet jag vad jag står, det känns helt rätt. Sverigedemokraterna är ett parti för mig. Tack än en gång för allt arbete du lägger ner.

Mange
skrämande video. Kan knapt tro det är sant. Är det såhär det ska se ut i sverige i framtiden? Undrar vad måna skulle säga om den videon?

2008-04-17 @ 18:22:51
Postat av: Skånepåg

Thoralf.

Följande ger ett "rörigt" intryck:

"Under 2007 fick 1113 personer uppehållstillstånd med flyktingstatus! Det motsvarar ca 6 procent av de som fick uppehållstillstånd eller 3 procent av de 36 000 som sökte asyl i Sverige under 2007 (Källa migrationsverket)."

Nog bättre att dels tala om HUR många som totalt fick uppehållstillstånd (inklusive anhöriginvandring) och dels hur många under året som fick uppehållstillstånd för att de klassificeras som flyktingar.

Är det inte mer än 1113 personer som fick uppehållstillstånd under fjoråret som flyktingar? Var det inte cirka 100 000 som totalt fick uppehållstillstånd i fjor? Det innebär att det i så fall rör sig om att cirka 99 % fick uppehållstillstånd utan flyktingskäl! Dessa invandrare fick uppehållstillstånd p.g.a. att man har skapat olika "tycka synd om" regler, som mig veterligt inte finns i några andra europeiska länder!

2008-04-18 @ 18:32:16
Postat av: Thoralf A

Skånepåg, jag kan inte blanda ihop saker och ting om jag skall var trovärdig.
Under 2007 fick ca 18 000 asylsökande permanenta uppehållstillstånd och ca 36 000 sökte asyl i Sverige.
Att det sedan var ca 25 000 som fick uppehållstillstånd som anhöriga t.ex. är en annan sak. Ingen av dessa fick ju stanna på grund av flyktingstatus men de var ju heller inte asylsökande utan "bara" anhöriga.

2008-04-18 @ 20:17:05
Postat av: Skånepåg

Thoralf.

Du missförstår mig.

Jag menar att det viktigaste är att redovisa den TOTALA omfattningen av alla (flyktingar, anhöriginvandring, antalet "tycka synd om" o.s.v.) eftersom folk i allmänhet inte har en aning om vad det rör sig om. Om man t.ex. skriver att xx antal flyktingar fått uppehållstillstånd, så tror nog folk i allmänhet att detta är det TOTALA antalet som fått uppehållstillstånd i landet. Man har inte en aning om, att till detta skall läggas alla andra som fått uppehållstillstånd av olika anledningar. Oavsett vad det rör sig om, så kallas ju alla i svenska massmedia för flyktingar oavsett vad som står i Genévekonventionen.

Självklart är det fakta som skall presenteras och inget annat. Men hur stämmer dina siffror med att det på olika håll angetts att det totala antalet
permanenta uppehållstillstånd i fjor rörde sig om cirka 100 000? Enligt dina siffror så blir det "bara" 43 000. Att övriga kategorier som adoption, studerande o.s.v. skulle utgöra 57 000 låter inte sannolikt.

2008-04-18 @ 23:10:58
Postat av: Thoralf A

Skånepåg, jag förstår precis vad du menar.

Uppehållstillstånd 2007
18 414 Asylsökande
29 515 Anhöriginvandring
18 779 Arbete och studier
19 387 EU/EES

Totalt ca 86 095 uppehållstillstånd. Till detta ska vi lägga alla "papperslösa" eller illegala invandrare. Vilket med stor sannlikhet rör sig om tusentals.

2008-04-19 @ 00:06:57
Postat av: Skånepåg

Thoralf

Tack för infon.

Den här posten på 19 387 EU/EES vad innebär egentligen detta? Invandrare som kommit till andra EU/EES länder och fått uppehållstillstånd där, men som sen tycker att det svenska bidragssystemet är bättre och flyttar hit eller vad rör det sig om för personer? En och annan etnisk tysk, holländare och norrman rör det sig säkert om, men finns det uppgifter om var huvudparten ursprungligen kommer ifrån?

2008-04-19 @ 10:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0