ÖSTRAN FÖRSÖKER FÖRTALA MIG!

Läs mitt blogginlägg från den 1 september om Nasim Maliks anmälan och läs sedan denna artikel från Östran. Inte undra på att tidningen har valt att inte sätta ett namn under artikeln.

Givetvis är detta ett medvetet val från tidningen eftersom de enligt min mening ägnar sig åt förtal och givetvis är det också journalistik på mycket låg nivå av denna socialdemokratiska tidning.

70599-93
Har någon svårt att läsa artikeln så meddela det i kommentarena så skall jag lägga upp hela texten.

Östran skriver artikeln på ett sätt som att jag skulle ha hotat Nasim Malik! Den som läser mitt blogginlägg har nog väldigt svårt att hitta något hotfullt i detta.
Tidningen undviker också att ange att mina uppgifter om att Nasim Malik skulle vara anmälaren kommer från journalisten Kurt Lundgrens blogg. Jag citerar till med från Kurt Lundgrens blogg vilket en journalist inte kan missta sig på. Med andra ord försöker tidningen få mig att framstå som en lögnare, vilka bedrövliga journalister.

Uppenbarligen känner Nasim Malik den person som ligger bakom anmälan och frågan är då om Nasim Malik är inblandad i anmälan?

Jag tycker det är mycket märkligt att den person som anmäls för hets mot folkgrupp inte själv blir informerad om detta och att en förundersökning kan pågå utan vetskap av den anmälde. Jag kommer att ta upp detta med polismyndigheten och åklagarmyndigheten under nästa vecka.

Att Nasim Malik anmält SAS för diskriminering p.g.a. en skinkmacka kan inte jag göras skyldig för utan detta har det skrivits om vid flera tillfällen i de lokala tidningarna och det får Nasim Malik stå för själv.

Under veckan har Östran publicerat flera artiklar angående denna polisanmälan där åklagare och socialdemokratiska politiker fått uttala sig och Östran har gjort allt för att försöka smutskasta SD.
Helt felaktiga citat har förekommit i tidningen! Jag kommer i helgen skriva ett blogginlägg om detta för att rätta ut en del fakta.
Det jag tycker är helt sanslöst dåligt av denna tidnings journalister är att ingen har kontaktat vare sig mig eller Lars Rosén för att få en kommentar från oss.
Detta kallar jag för mycket dålig journalistik och demokratisyn på denna "statsfinansierade" tidning.

Under veckan har det också blossat upp en debatt om vårdnadsbidrag i Kalmar kommun sedan miljöpartiet kan tänka sig en överenskommelse om detta tillsammans med alliansen. Men för att detta skall bli verklighet krävs också stöd från SD för att få majoritet för detta i kommunfullmäktige där s och v har 30 ledamöter av 61ledamöter. Med andra ord är/kan sverigedemokraterna med 2 ledamöter bli vågmästare i denna fråga. Östran visar även här prov på sin dåliga journalistik då det inte hört av sig till oss för att få ett besked om var sverigedemokraterna står i denna fråga trots att de ägnat  flera artiklar åt denna fråga.

JAG FINNER DET MYCKET MÄRKLIGT ATT ÖSTRAN GÅNG EFTER GÅNG PUBLICERAR ARTIKLAR OM SVERIGEDEMOKRATERNA UTAN ATT VI FÖR UTTALA OSS I EN ENDA AV DESSA ARTIKLAR.

Kommentarer
Postat av: Dumle

Thoralf: Efter nästa val kommer tidningarna att bli tvungna att behandla er mer seriöst. Oavsett hur de vinklar kommer ditt stöd att öka. Bit ihop - försök få in genmäle, och tänk istället på framtida segrar. Du gör ett superjobb! Angående denne Malik bidrar tidningsartikeln knappast till ökad popularitet. Ser hans bild framför mig och en ruta under med texten: Skulle du köpa en begagnad bil av denne man?
Knappast!

2007-09-07 @ 22:19:05
URL: http://skafferitrollen.blogspot.com/
Postat av: Thoralf A

Tack Dumle!
Artiklar i den här stilen gör mig bara ännu mer motiverad att jobba för det jag tror på.
Men en klapp på axeln gör det givetvis ännu lättare.

2007-09-08 @ 01:33:43
Postat av: Göran

Kämpa på Thoralf! Makten och dess nyttiga idioter bli allt mer desperata så det gäller nu bara att hålla huvudet kallt ty kampen för fosterlandet blir allt mer ett självspelande piano med motståndare som desertören Malik mfl.Frågan är bara hur Kalmar skall klara sig utan dig efter 2010--då du sitter i riksdagen:-))

2007-09-08 @ 02:24:31
Postat av: Thorleifs

Hoppsan då. Känner sig mannen lite påhoppad. Men stackare då. Men så kanske det blir när man själv sprider osanningar och skvaller. Tycker mig se samma mönster från media, som du själv pysslar med. Intressant rolig sandlådementalitet. Vuxna människor som beter sig som ett gäng pubertala tjejer. Klart underhållande, men samtidigt skrämmande.
Varför ska ni alltid inom SD göra er till offer? Än så länge har ni inte vunnit något på denna låga strategi, och ni lär knappast vinna något större stöd i framtiden heller.
Läste att ni minskat i valundersökning, inte katastrofalt mycket, men dock en minskning. Din teori om detta, och kommer stödet för er att fortsätta minska? Isåfall, vilka åtgörder har du/ni inom SD?

2007-09-08 @ 07:39:08
Postat av: JED

Bra skrivet Thoralf A. Jobba vidare vi blir fler och fler. Stenåldersmänniskorna börjar känna sig rädda nu.

2007-09-08 @ 11:12:41
Postat av: Magne

Du har mina sympatier Thoralf och fulla stöd. Det kommer säkert bli ännu värre från massmediahållet innan det vänder. Men det kommer att vända.

2007-09-08 @ 15:23:12
Postat av: Tommy Funebo

Tidningarna hjälper dig mer än de stjälper genom partisk journalistik. Vanligt folk kan lägga ihop två och två.

2007-09-08 @ 16:11:46
URL: http://sverigedemokraterna.blogspot.com
Postat av: Ängö

Nix, jag hade aldrig köpt en bil av denne "stenkastare".

2007-09-10 @ 03:06:00
Postat av: katinka glahd

Stå på Dig Thoralf. Jobba på,var ärlig och arbeta för invånarna i din stad.Då kommer Du att gå som en vinnare in i Riksdagen,2010.
Då ses vi där.

2007-09-11 @ 09:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0