ÅKLAGARE BEGÄR UT RADIOBAND FRÅN RADIO KALMAR

Nu begär åklagaren Johan Henningsson att få ut arbetsmaterial från Radio Kalmars journalist Hasse Karlsson för att kunna utreda anmälan mot oss Sverigedemokrater om hets mot folkgrupp under en fullmäktigedebatten 27 november 2006 om ensamkommande flyktingbarn.


Läs artikel i Kalmar Läns Tidning


Jag har skrivit om detta i ett inlägg den 9 september.


Praxis är att journalister inte lämnar ut sitt arbetsmaterial men nu är det ju en sverigedemokrat som är anmäld och då skulle det inte förvåna mig om det görs ett undantag från denna praxis efter påtryckningar från det "politiskt korrekta" etablissemanget.

DET MÄRKLIGA ÄR ATT ANMÄLAREN FORTFARANDE HEMLIGHÅLLS!

Jag tar gärna emot tips om vem som är anmälaren.


Kommentarer
Postat av: Lennart svensson

När argumenten tryter så gäller det att skrämma folk till tystnad. Att inte få framföra sin politiska uppfattning i ett fullmäktige utan att riskera åtal är som hämtat från läroboken om hantering av folket i en diktatur.

2007-11-01 @ 10:23:19
Postat av: Tore

Thoralf, JO anmäl ärendet! Jag stödjer dig helhjärtat...

2007-11-01 @ 23:03:59
Postat av: Christer Lagerberg

Det sorgliga i historien är att det finnes en
åklagare som inte kan lagboken utan vill visa sig på styva linan för att blidka PK;iterna , utredningar som bara ett spel för galleriet.Det logiska svaret blir brott kan ej styrkas.

2007-11-03 @ 00:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0