DEBATT ÅKESSON VS ULLENHAG


Kommentarer
Postat av: Svensson

Åkesson ska grilla Ullenhag :)

2012-05-09 @ 15:28:04
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: AWSvensson

Mina föräldrar bodde i Sverige och hade för avsikt att skaffa barn här,är det då tur ,eller kanske otur med tanke på utvecklingen , att jag föddes här ,självklart inte så därför ska jag inte skuldbeläggas och tvingas försörja personer som jag inte har minsta anknytning till. 600000 utrikes födda går till jobbet minst någon timma i veckan, vad är det för konstigt med det ,varför skulle inte de vara kapabla till det,har Ullenhag någon rasistisk underton när han påpekar detta. Problemet är de 600000 som inte går till jobbet ,det är där integrationsproblemet ligger,eller som Jimmie säger assimilationsproblem. Att historiskt ett större antal finnar kom hit berodde på att här fanns jobb i kombination med den nordiska fria arbetsmarknaden. Men det är historia ,nu finns inte den typen av jobb,och de som färdats över kontinenter har heller inte lockats hit av lediga jobb utan snarare en arbetsfri tillvaro. Så fortgår Ullenhags drömmande om en verklighet som borde vara som drömmen men istället blivit en mardröm för alla som bidragit till denna sörja. Så otroligt korkad kan inte en person som tackar ja till att bli integrationsminister vara,eller det är kanske därför han tackat ja.

2012-05-09 @ 15:47:55
Postat av: Lotta

7-klövern och alla andra godhetsapostlar brukar tjata om frågan, när är man svensk? Min fråga är, när skall vi slippa höra det lika tjatiga, jag hade tur som föddes i Sverige mot alla stackare som föds i ett fattigt land. Min släkt har på några håll funnits och levt i Sverige sedan 13-1400 talet på andra håll sedan början av 1600-talet. Med den bakgrunden blir det rätt naturligt att jag föddes i Sverige och det har inte ett dugg med tur att göra. Hur gjorde Ullenhag? Ploppade turligt upp ur sanden?

2012-05-09 @ 16:32:41
Postat av: AWSvensson

Nu slapp du snöra på dig skorna ,och vi kan dra en lättnadens suck att SD-laget är intakt framöver.

Postat av: sophia

Ullenhag lever i en dröm, en myt, det var pinsamt att höra hans argument för massinvandringen. Och jag försökte verkligen höra med ett öppet sinne.

Han hyllade den arabiska våren och den gröna demokratin?? Islam, salafisterna och Muslimska brödraskapet...Hjälp oss ifrån dessa mörkermän.

Jimmie var bra och var tveklöst den som var saklig i debatten.

2012-05-09 @ 19:25:45
Postat av: S- E Karlsson

Är det förbjudet att spela och sjunga svenska nationalsången eftersom den inte spelades när vi vann över Tyskland ?

2012-05-09 @ 19:27:57
Postat av: Magentan

AWSvensson skrev: "...vi kan dra en lättnadens suck att SD-laget är intakt framöver."



Alldeles riktigt AWSvensson! Men som en av kommentatorerna till artikeln i SvD skrev:

Varför inte låta Sverigedemokraterna vara domare och linjemän i matchen?

2012-05-09 @ 19:49:37
Postat av: Magentan

Nu har jag lyssnat på debatten och jag tycker Jimmie Åkesson var väldigt bra. Han fick med det mesta av det viktigaste och han uttryckte sig mycket tydligt. Härligt att få höra Jimmie lugnt och sansat tala till punkt.



Erik Ullenhags svammel hoppade jag till stora delar över. Det fick räcka med några ord i början av varje Ullenhag-replik. Mer än så orkar jag absolut inte lyssna på av hans inlärda repliker som han kör i ständiga repriser, trots att de ofta inte alls hör ihop med det han egentligen skulle svara på.

2012-05-09 @ 20:29:25
Postat av: Stormsvalan

Åkesson har blivit en klart skicklig debattör. Han hanterade den gällröstade och - ville jag säga - demagogiske Ullenhag med klar bravur och bevarat lugn. Nu borde väl snart SD få drag under galoscherna.

2012-05-10 @ 10:24:22
Postat av: Stefan K

När man som Ullenhag började prata om att vi i Sverige inte hade haft äkta olivolja till maten utan Europas mest extrema invandringspolitik vet man att 7-klövern inte har mycket att försvara sin havererade politik med.

2012-05-10 @ 12:36:03
URL: http://petterssons.bloggsida.se
Postat av: s29

Som svar till Stefan K: Personligen så är jag beredd att gå över till rapsolja,bara jag slipper Islamiseringen.

2012-05-10 @ 12:49:31
Postat av: Magnus S

Enligt Ullenhag klarar vi svenskar endast av att laga till sönderkokta makaroner till middag. Vilka argument den mannen har. Eller; Jag har aldrig hört någon flykting som sagt att han kom hit för att bli försörjd..

2012-05-10 @ 17:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0