BAROMETERN HÅLLER STILEN

I veckan har vi sett flera krönikor där Sverigedemokraterna angrips på de mest upptänkliga sätt. Barometerns egen Birgitta Hultman lyckas knyta samman nazityskland, Adolf Hitler, Selma Lagerlöf med Sverigedemokraterna. Men värst av alla är utan tvekan Christian Cederroth som skriver att han blivit ”mordhot från ett tjog sverigedemokrater”. Jag har kontaktat honom och frågat hur många som han har polisanmält. Svaret blev ingen! Då det är svårt att veta vem det är som ringt eller skickat mejl  Men att det var sverigedemokrater visste han! Huruvida det var mordhot får jag heller inget svar på eller om det bara var otrevliga påhopp. Men skriva i Barometern och kalla det både mordhot och anklaga sverigedemokrater går bra. En anmälan om förtal kanske vore på sin plats mot den ansvarige utgivaren Gunilla Sax.

I onsdags var en kritisk insändare införd med rubriken ”Vad vill egentligen Sverigedemokraterna?”
Jag skickade redan på onsdagsförmiddag in ett genmäle till Barometern. Mitt genmäle publicerades inte vare sig i torsdags eller i fredags. Igår skickade jag ett mail till Barometern och fick följande svar.

”Hej!
Jag kan inte garantera att en insändare publiceras eller inte publiceras. Innan måndagstidningen publiceras den i alla fall inte, om inget oväntat händer. Därefter kan jag tänka mig att den börjar känns lite gammal men som sagt kan jag inte garantera varken det ena eller det andra.”

Notera att rubriken på insändaren var en fråga som vi nu nekas att svara på. Jag var till och med namngiven i insändaren ändå nekar Barometern mig ett genmäle. Om den inte publiceras på måndag får jag fundera på om jag ska anmäla Barometern till pressombudsmannen. Alla mina läsare förstår säkert varför mitt genmäle inte publiceras av Barometern.

Jag har dessutom haft en debattartikel inskickad sedan ca två veckor tillbaka
som Mats Andersson var intresserad av men inte kunde tala om dag för publicering. Den har ännu inte publicerats och nu svävar Mats Andersson på mina frågor om den skall publiceras. Jag förstår varför. Uppenbarligen är jag bannlyst på insändare/debattsidorna i Barometern.

Idag tar Barometern upp mitt avslöjande om att Mattias Adolfson är jävig när det gäller Gota Media.
Givetvis försöker Anders Blank förringa det hela och fullt medvetet ”glömmer” han att skriva att Bennie Olsson som är Gota Medias VD sitter i samma styrelse. Detsamma gäller Sören Björklund som även han sitter både i Gota Medias styrelse som i Östra Smålands styrelse tillsammans med Mattias Adolfsson. Det är med andra ord uppenbart att Anders Blank försöker mörka dessa faktauppgifter för tidningens läsare.  Att Anders Blank sitter i Gota Medias styrelse tillsammans med ovan nämnda herrar är ju inte helt ovidkommande enligt min uppfattning.

En sak kan jag i varje fall säga. Jag är inte ensam om att reagera över hur Barometern agerar i denna fråga.

Gota Media och Barometerns agerande är minst sagt pinsamt men visar samtidigt på vilken stor makt dessa ”småpåvar” har över den information som sprids till det "ovetande folket".

PS
Det kommer hela tiden in intressanta tips om Barometern, Gota Media, Samhällsbyggnadsnämndens agerande och löften som jag kommer återkomma till i kommande blogginlägg.


Kommentarer
Postat av: allemand

Är full av beundran att du orkar. Ge inte upp, i och med att de börjar försöka försvara sig så är du på rätt spår.

2012-03-03 @ 09:46:04
Postat av: Essendon

Verkar som om Barometern ännu inte känner till Internet!

Tyvärr så verkar 95% av folket heller inte känner till detsamma och därför lever media vidare i samma fåra.

När flertalet i folket vaknar upp så går Barometern och dess gelikar graven!

2012-03-03 @ 09:49:13
Postat av: Tobbe S

Heja Thoralf!

Du är envis, enveten och driver in myglarna i ett hörn. Dessutom klär du av dem fullständigt och låter oss andra se dem i all ömklighet. Som politker och riksdagsman saknar du motsvarighet och jag önskar att alla i Riksdagen var lika rakryggade som du.

/T

2012-03-03 @ 09:52:47
Postat av: AWSvensson

Har man fått en ful fisk på kroken så gäller det att inte tappa taget. Det finns tydligen en regel som säger,den som jämför med Hitler förlorar debatten.

Då är argumenten uttömda och handduken kommer farande. Nej media och dess nyttiga idioter märker, om inte förr ,att det råder nya tider nu ,som Svensson sa i Hedeby.

2012-03-03 @ 09:54:47
Postat av: alf

Hej Thoralf

Har du flyttat från Kalmar?

Jag sökte efter din blogg på Barometern men hittar den inte!

http://www.barometern.se/blogg/hitta-din-bloggare-fran-lanet(1262356).gm

2012-03-03 @ 10:08:48
Postat av: Lassese

Det är sorgligt att gammelmedia som alltid hävdat att de är yttrandefrihetens och demokratins väktare, numera är de som slaktar och förstör det de skulle bevara.

Det är verkligen skönt att internet finns numera och att Du övertagit den roll som gammelmedia dumpat.

2012-03-03 @ 11:05:35
Postat av: GalaXyBloggen

Anmäl där du kan göra det. Det är fullständigt oacceptabelt hur DDR media beter sig.

2012-03-03 @ 11:08:17
URL: http://www.galaxybloggen.se
Postat av: Knut

Du har bara en spade men du gräver bättre än de som kallar sig journalister och har tillgång till grävmaskiner.

2012-03-03 @ 11:32:01
Postat av: Ex occidente lux

Ju mer man gräver i en dynghög, desto värre blir stanken!

2012-03-03 @ 11:34:43
Postat av: jägarn

Vad är det för likhet mellan det genomkorrumperade Göteborg och Kalmar. Både styrs av självgoda sossar tillsammans med kommunister och klorofylltalibaner.

2012-03-03 @ 11:38:09
Postat av: Marko

Varför läser man en sådan tidning, när dom inte vill skriva om hur det verkligen är. Bojkotta skiten.

2012-03-03 @ 11:47:33
Postat av: Essendon

"jägarn"



Utmärkt bra!

Dessutom är Malmö, Södertälje, Katrineholm och Borlänge snart skjutna i sank av virrpannorna!

När vaknar Svenne-Banan?

2012-03-03 @ 11:54:27
Postat av: Jimmy

Jag läste insändaren Thoralf nämnde men nu skulle jag vilja ha de senaste 30 sekunderna av mitt liv tillbaka. Fullständigt obegripligt inlägg. Har Barometern redigerat ned det möjligen?

2012-03-03 @ 12:05:28
Postat av: Stefan K

Självklart ska du Thoralf fundera över en anmälan.

Det finns ingen anledning att ni Sverigedemokrater tillåter media att gång efter gång framhävda osakliga och lögnaktiga artiklar.



Mitt enkla råd till dig och dina partikamrater är: Kasta av er silkesvantarna och sätt på er hårdhandskarna.



Sedan är det ju aldrig fel att kontakta utländska medier och partier om förhållandena i det land som själva hävdar att man är demokratins högborg.

2012-03-03 @ 12:27:03
URL: http://petterssons.bloggsida.se
Postat av: surkart

Det som Barometern visar prov är ren och skär diktaturstil som omöjligen kan passa i en demokrati! Man kan ju ogilla någons åsikter, men man får ju inte obstruera och inte publicera om man vill kalla sig en icke-censurerad tidning. Nu vet vi att media censurerar och det ganska så grovt. Vore jag prenumerant på den tidningen skulle jag med omedelbar verkar säga upp dcen prenumerationen!

2012-03-03 @ 12:49:02
Postat av: S-E Karlsson

Ronald Rosengren insändarredaktör för Östran/Nyheterna sitter som styrelsesuppleant i Gotia Media AB , inte underligt att man inte får in några insändare då och får man händelsevis in något så ändrar han till vad han tycker är bra !

Pressen ska ju vara folkets röst , jo pyttsan !

2012-03-03 @ 12:53:16
Postat av: Svensson

Bra Thoralf du klär av dom en efter en , dom kan slinga sig, men dom fattar att dom är "ägda" :)

2012-03-03 @ 13:21:37
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Döp om Barometern till PRAVDA ( sanningen ). Det är ju lika sjukt där ( på redaktionen ) som i gamla Sovjet. Många av Barometerns journalister saknar ju självbevarelsedrift samt att Alfsson gör ett jobb som dom borde göra men förmodligen inte klarar av. Tredje statsmakten--kyss mig i ar.....

2012-03-03 @ 13:41:59
Postat av: Jonas Nordh

Yes! Haha, fan va bra du är, Thoralf!

2012-03-03 @ 14:37:02
Postat av: jägarn

Odugligare mediapersoner än slöddret på Barometern har nog aldrig skådats i detta land. Till och med Aftonbladet framstår som seriös i jämförelse. Hur kan en normal och psykiskt frisk människa betala för att läsa den dynga som Barometern sprider.

2012-03-03 @ 15:24:31
Postat av: Tony Ingman

Ja tidningsmurvlar är ett underligt släkte!

Aftonlögnen skriver nästan dagligen om det havererade fartyget Costa Concordia, vars kapten

vid varje tillfälle benämns "kapten ynkrygg". Om

han är en ynkrygg vet inte jag, men jag tror inte

för en sekund att han körde på revet i akt och mening att ta livet av 4000 passagerare, snarare

då någon form av felbedömning.



Men om man då ställer detta i relation till landet

Sverige, vars kompass också pekar mot total katastrof, om inte färdriktningen ändras. Men den

färdriktning vi har nu applåderas och på hejas av

nästan hela svenska journalistkåren. Här borde

ordet ynkryggar vara mera passande, när man vet att

skeppet Sverige är på väg mot totalhaveri, men lotsas inte om det.

2012-03-03 @ 16:34:25
Postat av: S-E Karlsson

Tony Ingman , det är bara att konstatera att du som vanligt ställer rätt prognos , det är hemskt att man med förbundna ögon kör skutan i kvav !

2012-03-03 @ 17:30:13
Postat av: Notarien

Väl skrivet Ingman! Du fick in en extra (oavsiktlig?)poäng på sista raden: "lotsas" istf låtsas! En trygg lots skulle behövas på skutan!

2012-03-03 @ 19:11:55
Postat av: allemand

@Tony I, kaptenen satt i en livbåt innan samtliga passagerare hade evakuerats därav epitetet ynkrygg. Välförtjänt som jag ser det.



I övrigt håller jag med.

2012-03-03 @ 19:34:51
Postat av: Anonym

Notarien : Benny Hill?

2012-03-03 @ 21:52:49
Postat av: Lotta

Får man säga halleluja? Den intellektuellt retarderade Sean Banan röstades Gud ske lov ut ur melodifestivalen.

2012-03-03 @ 22:40:39
Postat av: Tony Ingman

Allemand: Det är möjligt att kaptenen är en ynkrygg, men poängen var om det är rätt yrkeskår

att klistra sådana epitet på folk,allra helst när

man själva verkligen uppträder som ynkryggar i

ännu större skala.

2012-03-04 @ 07:21:06
Postat av: Observer

En hel del av Barometerns s.k. krönikeskrivare är inga logikens mästare kan konstateras.Barometernmedarbetaren Birgitta Hultmans närmast tramsiga "bevisföring" för att det finns kopplingar mellan SD och Adolf H. var ett riktigt lågvattenmärke,dessutom ett intellektuellt haveri.Så går det när känslor styr logiken.Det finns mycket av den ovan beskrivna varan hos en del av Barometerns krönikörer.Enligt kalmaruppgifter har Stiftelsen Barometern en s.k. ändamålsparagraf i sina statuter.Samma källor anger att denna paragraf bryts gång på gång i tidningen.Det finns en tidningsstyrelse.Sover denna?

2012-03-04 @ 07:45:34
Postat av: allemand

@Tony Ingman, de kände väl igen sig själva i uttrycket.

2012-03-04 @ 07:53:13
Postat av: Tony Ingman

I dag är det sista dagen vi får se TV Hallåorna i

Rutan. Tänk om man i stället hade Plockat bort

Göran Greider och annat vänsterfolk, som sitter

som gjutna i Tv sofforna, och vars åsikter alla känner till, men få delar.

2012-03-04 @ 08:48:21
Postat av: Ludvig

Som konstaterats, Barometern är en dåligt tidning.

2012-03-04 @ 10:42:51
Postat av: Gubben o Gumman

Tony Ingman : Visst är det märkligt att "Evas lekstuga" får hålla på med en borgelig regeringen?

2012-03-04 @ 12:14:37
Postat av: Jimmy

Såg insändarskribenten hade lite andra liknande insändare här och där, han verkar ha nåt lättare handikapp. Tänkte bara tillägga detta.

2012-03-04 @ 12:54:15
Postat av: jägarn

Tänk om det varit en Sverigedemokrat, krigsrubriker, men nu är det en kommunist och slaskmedia tiger.

http://www.realisten.se/2012/03/04/vansterpartist-misstankt-for-kvinnofridskrankning/

2012-03-04 @ 15:20:19
Postat av: Dille i Momåla

Vem är mest lik Hitler? Ja den frågan ställer jag. Är det SD, som för sin kamp mot lönedumping med fredliga medel. Eller är det kommunisterna som med mord och terrorism försökt nå samma medel?

När stödde SD terrorism? Aldrig, aldrig blir svaret.

Men hur är det med socialdemokraterna?

Amaltheamamannen mördade ett antal utlänningar genom att en terroristhandling. Han sprängde en bomb på det fartyg dessa strejkbrytare var förlagda.

När han fyllde nittio uppvaktades han av Ingvar Karlsson, förre S-ledaren och HYLLADES som en hjälte.

En terrorist och mördare hyllas av socialdemokraterna. Denna handling var särskilt cynisk därför att socialdemokraterna för länge sedan gett upp kampen mot lönedumping.

Det är SD som numera ENSAM får stå upp på den fronten. Till saken hör att Robert Aschbergs farfar, Olof Aschberg, i sina memoarer skryter med att han bekostat en av förövarnas deltagande i leninisternas krig mot det ryska folket.

Jo,jo ... Så ser sanningen ut.

2012-03-04 @ 18:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0