RYDSTRÖM IGEN

Inte blir jag förvånad men jag tror fler behöver läsa vad Rydström skriver. SD får givetvis vara med på ett hörn.

http://www.dn.se/blogg/rydstrom/2012/06/11/hejarklacksjournalister-och-det-nationalistiska/

Eller varför inte detta!

"Jag tänker på August Strindberg. Han hade föraktat oss om han såg hur vi betedde oss. Om han insåg att vi faktiskt knappt tagit några steg framåt alls. 100 år efter hans död står vi och stampar i rojalistisk dynga."

http://www.dn.se/blogg/rydstrom/2012/05/23/rojalistisk-dynga/

Tänk vad Rydström måste ha lidit ikväll över allt blått och gult på läktarna, även om det mesta tillhörde Ukraina. Men deras fest kanske gladde den svenskfientlige Rydström.


Kommentarer
Postat av: Magnus S

Jag förstår Rödströms äckliga smak i munnen men det gör tydligen inte han själv.

2012-06-12 @ 00:06:47
Postat av: Magnus S

Precis ikväll (lagom till matchen) hemkommen från Mallorca. Där kunde man lämna sin ryggsäck på stranden utan problem varje dag i veckan. Inte heller blev den fagra 18-åriga dottern i bikini antastad eller ens tilltalad. Nu är man hemma igen i Sverige och mår illa av utvecklingen. Svensken ser inte den påsmygande, destruktiva och medvetna islamiseringen..

2012-06-12 @ 01:08:50
Postat av: Jonathan

Vilken osedvanligt stor skitstövel han tycks vara. Jag tyckte jag kände igen namnet när jag läste hans inlägg tidigare ikväll och det var ju efter alla hans angrepp mot Thoralf och SD.



Menar han verkligen allt han skriver eller är det bara rop efter uppmärksamhet?

2012-06-12 @ 01:34:19
URL: http://www.realisten.se/
Postat av: MB

OT:



Efter att Helsingborgs Dagblad har påstått att SD Helsingborg medvetet citat: ”blåste kommunen på 900 000kr” och falskeligen hävdat att SD Helsingborg lämnat felaktiga uppgifter till Helsingborgs stad, polisanmäler nu SD Helsingborg tidningen för förtal. De felaktiga uppgifterna, som spridits till allmänheten, hade varit lätta att kontrollera, om tidningen haft intresse av att kontrollera sanningshalten i dem, men tidningen har istället valt att gå ut med rykten från oseriösa sidor på internet.



Artikeln finns fortfarande kvar på Helsingborgs Dagblads hemsida:



http://hd.se/helsingborg/2012/06/07/sverigedemokraterna-blaste-pa-900/



SD Helsingborg hävdar att de aldrig har uppgett några falska uppgifter till Helsingborgs stad och detta bör lätt gå att kontrollera via Helsingborgs arkiv av inlämnad uppgifter.



För att få upprättelse ser SD Helsingborg ingen annan utväg än att polisanmäla det inträffade och även anmäla det inträffade till allmänhetens pressombudsman.

https://helsingborg.sverigedemokraterna.se/

Mycket bra jobbat,nu får det vara slutdaltat med SD-hatarna,anmäl i parti och minut.

2012-06-12 @ 03:16:36
Postat av: Gubben o Gumman

Varje gång en oiokofob frågar : Vad är typiskt svenskt så svarar du :

Samma vänstermänniskor i TV:s morgonsoffor.

2012-06-12 @ 08:23:54
Postat av: Robin Shadowes

Varför kan dom inte bara ta sitt pick & pack och flytta härifrån om det nu är så hemskt? Nog måste det väl finnas gott om multikulturella paradis som skulle falla dem bättre på läppen. Där dom kan hitta sin smältdegel och sjunga cumbaya med lokalbefolkningen så ofta dom vill. Så kan dom lämna oss "rasister" i Sverige åt sitt öde. Vore så mycket enklare så.

2012-06-12 @ 08:32:34
Postat av: Bryskens

Dagens journalister är ett skämt! Yra i kolan av sitt tillrättavisande översittarsätt. Rydström är också dåligt påläst i historia. Nationalism var på intet sätt en drivkraft för 1:a världskrigets utbrott...

2012-06-12 @ 09:12:02
Postat av: jägarn

För många hårda bollar mot huvudet sätter sina spår.

2012-06-12 @ 10:16:06
Postat av: Info

APROPÅ FOTBOLLS-EM OCH NATIONALISM: ZLATAN OCH PERSONKULTEN



Saddam i Irak. Ordförande Mao i Kina. Kim Jong Il i Nordkorea. Kamrat Stalin i Sovjetunionen. Zlatan ”Ibra” Ibrahimovic´ i landet som inte finns (Sverige).



”Sveriges nationalsymbol” enligt en enig, svensk journalistkår. Varför?



Beror det på, att han i motsats till gammelsvenskar har en etnicitet? ”Svensk etnicitet” existerar ju inte, har vi fått lära oss. ”Bosnisk-kroatisk etnicitet” finns däremot och är mycket värdefull.



Nej – jag tror att hans upphöjelse till svensk nationalsymbol beror på att han som enda landslagsspelare förstått nödvändigheten av att ta avstånd från Sveriges brutalt kolonialistiska, imperialistiskt förtryckande nationalsång; en sång, som till hela världens glädje snarast bör avskaffas enligt Aftonbladet och Elisabet Höglund (2006-06-04):



http://sockerbitar.se/hoglund-och-nationalsangen/



Se Sveriges nationalsymbol vägra att sjunga ”Du gamla, du fria” i denna film – 4:20–4:50:



http://www.youtube.com/watch?v=xkNcFdf5AA8



2012-06-12 @ 10:27:22
Postat av: Fredrik

Men herr Rydström? Hur korkad får man bli?

Men du..säg till Italienarna att ta bort sina flaggor och hejarop så är du inte ens välkommen till landet. Lär dom gå MUSSOLINI ON YOUR ASS!!:-)



Sen om du nu ska blanda politik och sport så lever du inte som du lär för du håller ju på ett lag/land som är facismens mekka?



Men dom är ju inte blonda o blåögda eller vad?



Att vissa människor tror blint att vi lever kvar i 1984 och litar blint på vad PK samhället säger till oss är ett bevis på hur indoktrinerat Sverige har varit i 40 år.



Nej herr Rydström..

Inte mycket i luft i bollen din.

Postat av: Nalli

Toralf Alfsson Du skulle skaffat en klicka knapp så vi inte behöver gå in på slaskmedian och gynna dem med reklamklick.(I detta fallet DN)



Denna knapp var ett av det bästa jag har varit med om, bra jobbat av Sweden confidential hoppas att de andra följer efter (Avpixlat, Fria Tider m.fl.)



Postat av: räven

Något jag tänkte på igårkväll...



Kan man inte sjunga med i Sveriges nationalsång så har man inget att göra i det Svenska landslaget, oavsett hur bra man är på att spela fotboll.

2012-06-12 @ 13:02:22
Postat av: Stefan

Rydström spelar i röd tröja. Rött associerar jag med blod och det ger mig en äcklig smak i munnen.....

2012-06-12 @ 14:51:59
Postat av: Karlskronabloggen

@räven



Ja, jag ställde larmet på 02.45 här i Beijing och kollade matchen och det är tråkigt att se att två av de svenska spelarna inte sjöng med i nationalsången.



En av dessa var dessutom "lagkapten" som påstår det beror på att han "inte minns texten".



På motståndarsidan kunde man se att hela laget sjöng med i sången med hela sitt hjärta!

2012-06-12 @ 15:24:51
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: AWSvensson

Det börjar bli oro i de mångkulturellas led.

Postat av: Hulda

Karlskronabloggen..

Det är tyvärr politiskt korrekt att inte kunna hela texten till Nationalsången.



Spelarna är säkert också mycket medvetna om att de granskas av alla Svenskar med olika uppfattningar.

Men självklart borde det ingå i deras förberedelser att kunna sjunga Nationalsången.



De är trots allt representanter för Sverige och har jag inte fel bekostar vi skatebetalare deras vistelse i Ukraina....

2012-06-12 @ 15:35:14
Postat av: Dagens politiker

Dagens politiker verkar älska att bryta lagar och uppföra sig respektlöst med stolthet... Skulle vilja säga att det är förtal, när du kallar Rydström svenskfientlig. Men vissa mognar inte fören dom fyller 70...

2012-06-12 @ 17:09:35
Postat av: Lotta

@Dagens Politiker



Vissa kan man misstänka fastnat i trotsåldern? "Jag har dock alltid varit aningen motströms. Och när jag förväntas tycka en viss sak vägrar jag".

2012-06-12 @ 17:22:27
Postat av: Bertil

Hulda: Grabbarna är där för att spela fotboll, arrangören håller med nationalsången så bara backen lär sig stå kvar vid stolpen på hörnorna får vi vara nöjda.

2012-06-12 @ 17:33:38
Postat av: SDare

Ytterligare ca 1400 kommer att bli utan jobb fram till årsskiftet i vårt län. Yes! Det är precis i detta läget vi behöver hela högen utav analfabeter , förlåt arbetskraftsinvandrare från somalia. Givetvis har han myten fixat jobb till hela högen.

Postat av: Arvid

NÄR HADE DU INBROTT SENAST?



"...Og mens vi har hørt kriminologer og sociologer fortælle, at østbanderne kun eksisterer i vores fantasi, så peger 10 af landets 12 politikredse i bladet “Dansk Politi” uden tøven på: Rumænere, lithauere og polakker. Og om rumænere: 589 blev sigtet i 2005. Fem år efter var tallet 2.524. Men for tiden lader lithauere til at tage têten.

...Vi ved ikke, hvor mange indvandrere, der opholder sig ulovligt i Danmark, men kilderne i “Dansk Politi” skyder på alt mellem 20.000 og 50.000. Mange illegale går dog helt afslappet rundt iblandt os, for fup-ID-kort og pas fra andre EU-lande, der sjældent bliver kontrolleret, samt købte eller lejede identiteter, er vejen til at opnå ægte danske dokumenter. Og det er adgangen til alskens sociale ydelser. De udenlandske politifolk, som bladet “Dansk Politi” har talt med, mener, “…at skandinavien sandsynligvis vil opleve en fortsat eksplosiv vækst i antallet af østkriminelle, og at der er tale om en bølge, kendt i Holland, Tyskland og andre lande, som bevæger sig mod nord.” "



http://blogs.jp.dk/messerschmidt/2012/06/08/lukket-og-slukket/

2012-06-12 @ 17:47:42
Postat av: Magentan

Dagens Politiker skrev: "" ...det är förtal, när du kallar Rydström svenskfientlig."



Att använda ordet "svenskfientlig" skulle alltså innebära förtal, men orden "främlingsfientlig" och "invandrarfientlig" kan man får slänga ur sig i parti och minut när som helst och hur om helst och till vem som helst utan att det någonsin är förtal?

2012-06-12 @ 18:34:31
Postat av: Gubben o Gumman

AW Svensson : Den ororn kommer att ta rejäl fart valnatten 2014, då kommer större grupper inom oikofobleden att inse fakta pudlande kommer som ett brev på posten, valrörelsen 2018 kommer att bli ganska "dansk"

2012-06-12 @ 19:43:09
Postat av: Dagens politiker

Lotta, Thoralf är inte den enda i trotsåldern som beter sig på ett sätt politiker inte förväntas göra, dvs irriterande och uppenbart arbetande för en agenda. Dom flesta partier har sådana.



Magentan, har aldrig sagt att kalla andra för främlingsfientlig är något accepterat och icke-förtal. Självklart kan det vara förtal det med, och ja, jag är medveten om att det finns moderater, sossar, journalister som slänger ur sig sådant skit om vissa, vilket är fel.

2012-06-12 @ 19:55:56
Postat av: Johan

Det Rydström så väl riktar uppmärksamheten mot är inskränktheten. Att man SKA värna om landslaget bara för att det är svenskt. Även i en match som den igår, där Ukraina var minst tre klasser bättre i allt. Han är också välgörande kritisk till alltför blågula sportjournalister. Rydström har ju helt rätt. Visst har man åtskilliga gånger irriterat sig på svenska kommentatorers enögdhet. Exkluderande nationalism är alltid fördummande, men det kommer naturligtvis aldrig SD-anhängarna att inse.

2012-06-12 @ 20:05:23
Postat av: Svensson

På snacket innan matchen, lät det som Sverige redan hade vunnit, man måste ligga lite mer lågt innan matcherna, för så bra är inte Sverige, som många tycks tro.

2012-06-12 @ 20:06:47
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: Lars-Inge

Hade Rydström varit uttagen att spela med i det svenska landslaget, så hade detta lag med stor säkerhet vunnit över Ukraina lätt som en plätt. D.v.s. ukrainarna hade skrattat ihjäl sig över detta rundningsmärke, och då hade de andra svenska spelarna kunnat göra som de ville.



Ren slutledning med hänsyn till det utmärkta källmateriel som pseudonymen Johan så skickligt, som expääärt inom alla tänkbara områden, så omtänksamt delar med sig!

2012-06-12 @ 21:03:05
Postat av: Lotta

@Dagens Politiker

Jag förstår att du har problem med läsförståelsen eller är det så att du inte läst Rydströms struntartikel? Citatet var hämtat från den förstår du. Gör om gör rätt.

2012-06-12 @ 21:06:45
Postat av: Lotta

@Johan

Vilken underlig inställning. Man kan väl tycka att det andra laget spelar bra utan att behöva hålla på det? Det normala är enligt mig att oavsett hur svenska landslaget spelar håller man naturligtvis på dem. Hoppet är det sista som lämnar människan heter det. Detsamma tycker jag gäller i sportsammanhang. Man hoppas naturligtvis på att laget skall vinna tills slutsignalen ljuder. Säg något annat land i världen där man gör på annorlunda vis?

2012-06-12 @ 22:33:31
Postat av: Johan

@Lotta:

Visst förstår jag att det är svårt att tänka nytt. Det är ju inte direkt SD-folkets signum. Lika knepigt är det tydligen med självdistansen. Självironi och förmåga att se på svenskheten utifrån verkar vara SD-sympatisörernas sämsta gren. Har man svårt att kunna se på sig själv på mer än ett sätt, så lär man även ha det mycket besvärligt att förhålla sig till andra kulturer.

2012-06-13 @ 17:17:52
Postat av: Lars-Inge

@ Johan



"Har man svårt att kunna se på sig själv på mer än ett sätt, så lär man även ha det mycket besvärligt att förhålla sig till andra kulturer."



Förstår att du tänker på och avser de stackars muslimerna. Verkligen omtänksamt skrivit av dig och att du verkligen förstår deras dilemma.

2012-06-13 @ 17:51:10
Postat av: Johan

Nej, jag tänkte på Thoralf och hans gelikar. Har du någonsin sett eller hört honom uttrycka sig med distans till nationen och "svenskheten"? Eller för den delen - med distans till sig själv och sin roll?



Lars-Inge, har du prövat att tänka en tanke eller formluera en begriplig mening där inte ordet muslim figurerar? Jag trodde vi var överens om att du skulle träna på det.



När det gäller kulturanpassning finns det ett genialt revynummer av Hasseåtage, där Du gamla du fria framförs av romer. Men poängen där är kanske för svår att förstå för SD-anhängarna, eftersom man återigen måste tänka nytt.

2012-06-13 @ 18:26:53
Postat av: Lotta

Du har lyckats prestera det absolut mest urblåsta inlägg jag läst på bra länge. Varken självinsikt eller självironi har med saken att göra. Jag har alltid hållit på svenska landslaget i sport, alltså långt innan SD ens fanns. På den tiden röstade jag med socialdemokraterna. Var det ok enligt dig att hålla på svenska landslaget då? Du svarade aldrig på min fråga, säg något annat land i världen där man tycker annorlunda? Danskar håller naturligtvis på Danmark, Italienare på Italien och brasilianare på Brasilien det är inget konstigt eller fel i det. Varför måste man håna, hata och prata ner Sverige? Det gör man ju inte i något annat land. Finns det något annat land i världen där man hyllar uttryck so, (omskrivet till det landet) ”härligt osvensk” inställning? Det är alltså negativt att vara svensk och visa det svenska kynnet? Försök säg det till en brasilianare, åh vilken härlig obrasiliansk inställning. Det vore fullkomligt otänkbart. Återigen, att man håller på Sverige och är stolt över det egna landet är inte ett dugg konstigare än att man i något annat land håller på sitt land och är stolt över det.



"Har du någonsin sett eller hört honom uttrycka sig med distans till nationen och "svenskheten"? Eller för den delen - med distans till sig själv och sin roll?"



Är det ett krav från någon att man måste uttrycka sig med distans ill nationen och svenskheten? Har du prövat att någon gång hylla Sverige och svenskarna?

2012-06-13 @ 18:57:59
Postat av: Lars-Inge

@ Johan



Men snälla Johan, du bemöter aldrig seriöst en enda kommentar utan fortsätter att "pumpa på" med det ena märkliga påståendet efter det andra. Ditt förakt för all demokratisk värdering lyser igenom i all sin otrevlighet, då du kallar andra som skriver på bloggen för det nedsättande ordet "gelikar". Är det inte dags att du kommer ut ur garderoben och slutar med din enfald och ditt inskränkta "navelskåderi"? Tror att andra är lika trötta på dina ideliga åtekommande kommentarer, med i stort sett samma mer eller mindre oförskämda innebörd, i olika raka formuleringar eller som illa dolt understatement. Men jag förstår att du sätter likhetstecken mellan politik i största allmänhet och personangrepp, eftersom det är det enda som du tycks klara av.



P.S. Kan inte dra mig till minnes att vi gjort någon som helst överenskommelse om någonting. Och definitivt inte beträffande muslim, muslima, musse, mussa eller muslimsk. Du tycks som vanligt fått det mesta om "bakfoten"!

2012-06-13 @ 19:18:39
Postat av: Lars-Inge

Från NRK 1



De senaste 5 åren har SAMTLIGA överfallsvåldtäkter i Oslo haft utlänningar som gärningsmänn, vilket framgår i inslaget från NRK 1.

Med stor sannolikhet är situationen densamma i Sverige, men här skall alla sådana vidrigheter mörkläggas till varje pris. Ytterst ansvarig för detta är alla multikultianhängare som indirekt stödjer dessa vidrigheter, genom att inte "låtsas" om vad som sker som en följd av den vansinniga massinvandringspolitiken.

Postat av: Lars-Inge

Finns även i den norska tidningen VG om någon (Hrmm) inte vill besöka Avpixlat.

Postat av: Johan

Lotta, det är knappast någon slump att vi inte har något folkligt och djupt rotat nationalistiskt firande. Eller att vi ofta ifrågasätter vårt eget beteende eller vår egenart. Det är ju dessutom bara av godo och utvecklande.



Det utmärkande för svenskheten är just avsaknaden av nationalistiska yttringar. Helt enkelt för att vi under flera mansåldrar inte har haft något behov av att manifestera nationell tillhörighet. I den meningen är vi måhända en extrem nation, men det finns ju i så fall skäl att vara stolt över den saken. Där har du just den svenska egenarten i ett nötskal.



Du vill tydligen att vi ska bli som de flesta andra. Jag trodde annars att SD-anhängare ville manifestera det som är typiskt svenskt. Dit hör just avsaknaden av nationalism, och i synnerhet exkluderande sådan.



Alla former av inbördes beundran är i grunden patetiska. Nationalismen är förmodligen den värsta av dessa yttringar, just för att den är helt humorbefriad. Det hindrar dock inte att verkan av den ändå kan bli ofrivilligt komisk (se t.ex. filmen med det löjligt bombastiska firandet från 1950-talet som Thoralf länkade till).



Heder åt alla svenskar som avhöll sig från nationalistisk yra 6 juni. Därmed visade de också att de har betydligt bättre koll på den svenska folksjälen än vad SD har.

2012-06-13 @ 20:08:55
Postat av: Lars-Inge

@ Lotta



"Du har lyckats prestera det absolut mest urblåsta inlägg jag läst på bra länge."



Du har fel. Ovanstående kommentar 20:08:55 "tar priset". Värre avskyvärd floskelargumentation i förakt av vårt fädernesland, har aldrig tidigare förekommit på den här bloggen!

2012-06-13 @ 22:46:24
Postat av: Lotta

@Lars-Inge



Du har helt rätt, men när jag skrev inlägget stämde det. Föga anade jag att Johan skulle skriva något än blåstare men jag hade fel vilket jag ber om ursäkt för. Tänkte svara men insåg att det är lönlöst. Johan gör som han alltid för när han skriver på bloggen. Undviker att svara på de frågor man ställer och spyr ur sig floskler så det står härliga till. Inte mödan värt att lägga min tid att svara på dravlet.

2012-06-14 @ 06:22:28
Postat av: Lars-Inge

@ Lotta



"Inte mödan värt att lägga min tid att svara på dravlet."



Istämmer till fullo och nu får det vara nog även för min del.



2012-06-14 @ 14:37:16
Postat av: s29

Jasså du Johan, nationalismen är humorbefriad. Hur mycket humor finner du i Islamiseringen månne?

2012-06-17 @ 12:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0