ÖSTRAN VÅGAR ÄNNU EN GÅNG

Östrans artiklar om Bistro Bar.

 

Igår ringde ägaren till Bistro Bar, Thomas Kazantzidis och tackade för mitt blogginlägg med rubriken ”Styr vänskapskorruption i Kalmar?”.

 

Blogginlägget har enligt uppgift väckt en hel del uppmärksamhet och konstigt vore väl annars. Men som jag inledde det blogginlägget med att ”jag kan inte stilla se på när Socialnämnden missbrukar sin ställning mot en enskild näringsidkare och samtidigt blundar för de ”goda näringsidkarnas” ständiga felsteg”.

 

Min förhoppning var givetvis också att media skulle uppmärksamma alla detaljer och inse att det inte står rätt till i hur socialnämnden arbetar. Mycket riktigt så kom både Barometern och Östran med artiklar idag.

 

Barometern mörkar helt och hållet mitt blogginlägg. Istället kallar man in moderaten Jan-Ingemar Lundström som får kommentera det hela när deras oppositionsråd Malin Pettersson gömmer sig under ”täcket” för media tillsammans med det socialdemokratiska kommunalrådet Johan Persson.

Vi får se om Anders Blank på Barometern har några ”balls” och vågar gå vidare. När nu socialnämndens ordförande Roger Holmberg gjort sig oanträffbar kan man ju försöka få tag i Nasim Malik som får kommentera det hela. Jag har gett Anders Blank tipset.

Läs Barometern artikel. Barometern har till och med stängt av möjligheten att kommentera artikel. Min slutsats är att det beror på att det skulle läggas in länkar till mitt blogginlägg och det vill man undvika. Hur länge kommer Barometerns taktik att hålla?

 

Det måste vara pinsamt att jobba Barometern om man har något samvete!

 

Men när man läser Östran blir jag faktiskt glad. Här är det raka rör! En mycket bra artikel eller rättare sagt två stycken. Tyvärr finns ingen av dem på nätet. I den andra artikeln tar man upp mitt avslöjande blogginlägg.

 

Man kanske inte helt skall förlora hoppet om media. Barometern har dock mycket att bevisa innan de når samma öppenhet och ärlighet som Östran i sina nyhetsartiklar.

 

Hoppas att Östran nu inte stämmer mig för att lägger upp den artikel som handlar om mitt blogginlägg.

 

 

Tack Lotta för ”klippen”!


Kommentarer
Postat av: Gubben o Gumman

Ordna ett snyggt plakat med stöd för Tomas sätt det på pakethållaren på en cykel med en pil mot Bistro Bar
Finns cykelställ precis på rätt ställe.
Politiskt neutralt givetvis, samma sak går att göra där Barometern skall bygga, en enkel cykel med ett plakat med lite info och en pil.

Det är nu killen skall stöttas,bra att Östran delvis belyser det hela, krogen har funnit länge om än i olika regi.
Återigen skulle man prata om brandsäkerthet så var det tidigare när även disco fanns.

Gubben o Gumman lider med krögare och personal.

2012-07-25 @ 00:45:30
Postat av: Gubben o Gumman

"Gömmer sej under täcket"
Var nog den tyngsta snytingen hittils

2012-07-25 @ 00:47:39
Postat av: Magnus S

Min sambo ville till Kalmar imorn på grund av vädret.?! Jag sa nej. Men nu kanske jag ändrar mig. En bit mat på Bistro bar vore trevligt. Du är bäst Thoralf.

2012-07-25 @ 02:11:37
Postat av: Ludvig

Som sagt, Östran är en mycket bättre tidning än Barometern.

2012-07-25 @ 06:29:41
Postat av: Essendon

Tidningen Barometern gräver sin egna grav och "lustigt nog" tror man att det är en annan grav man gräver!

2012-07-25 @ 06:42:46
Postat av: S.E.K.

Utanför ämnet : Sverigedemokraten Sven-Erik Karlsson Berga får inte kommentera det som rör honom själv i Oskarshamns Nyheterna högsbysidan ! En anklagad har väl iallafall rätten att få försvara sej ?

2012-07-25 @ 07:07:44
Postat av: Info

Barometerns och De Nya Moderaternas hjärtefråga (Sveriges autogenocid) exemplifieras här: länken. Kanske värd att sprida till diverse nya moderater? Och andra.

Postat av: HM

Jag skulle nog vilja be T Alfsson lite om ursäkt för att jag använder kommentarfältet lite ot.

I lördags införde Gotlands Allehanda en småsensationell ledarsidesartikel av Merit Wager och nu idag förklarar sig ledarsidesredaktören:



http://helagotland.se/ledare/artikel.aspx?articleid=7832449

2012-07-25 @ 08:01:22
URL: http://ondiklinte.blogspot.se/
Postat av: Sven Dacke

Information från det Musliska partiet Moderaterna.
_______________________________________
Ramadan mubarak!
Jul 20, 20120

Idag börjar Ramadan och Malmömoderaterna är på plats på Islamic Center för att önska Ramadan mubarak! Vi gratulerar alla muslimer och önskar en god fasta!

Postat av: Pierre

Snyggt kämpat Thoralf och personligen önskar jag att Barometern går under och lämnar plats för tidningar som är mer objektiva då det numera inte går att lura befolkningen så länge de själva kan söka fakta på internet.

Nästa bit att rota i är hur arbetsgruppen i Borgholm har lyckats med konststycket att låta en krögare få eventuella möjligheter att bygga en restaurang i Socitetsparken vilken är en av stadens mest centrala och finaste platser.

Korruption och svågerpolitik verkar vara mycket vanligare än man tror hos de politiker som inte skiljer på olika människor då mytomanerna får säga det själva.

2012-07-25 @ 10:11:56
Postat av: Thoralf A

HM

Så länge det är intressanta saker som även alla läsare av bloggen bör få kännedom så är det inget att be om ursäkt för.

Det lyfter bara bloggens värde!

2012-07-25 @ 10:14:37
Postat av: Jonas

Det är egentligen ganska intressant det hela, varför dom egentligen ska dra in ett tillstånd för att att dom anser att BistroBar har gjort fel, men hallo, palace? Krögers? Harrys? Pipes? Alla har dom gjort fel men trots varningarna dom fått så händer ingenting.
Det är helt underbart att få se vilket stöd du har fått i det du skrev om Bistro, helt underbart att folk äntligen börjar få upp ögonen!
Keep up the great work!

2012-07-25 @ 12:18:48
Postat av: Gute

Jag och många i min omkrets börjar bli riktigt imponerade av dig Thoralf, du är en man som vågar gå emot hela det politiska etablissemanget, något som kommer att locka nya krafter till partiet.

Det är just sådana politiker Sverige är i akut behov av, och de flesta av dem är Sverigedemokrater.

Din blogg är fenomenal, det finns inte många som kan mäta sig mot den!

2012-07-25 @ 16:26:25
Postat av: Martin

Från Östran.

"Bistro Bar har fått en oväntad försvarare"

Vad skulle vara oväntat med det? Thoralf är nog den ende politiker som med sådan oförtruten glöd kämpar för den "lille" medborgaren.

2012-07-25 @ 17:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0