DISKUTERA MEDIEHUSET PÅ KALMAR MARKNAD

På fredag och lördag är det Kalmar marknad och SD kommer att vara på plats båda dagarna. Vi kommer att vara på Larmtorget med vårt tält.

 

Förutom vårt vanliga informationsmatrial kommer vi också informera om Gota Media / Barometerns mediehus som vi är starkt kritiska till den tänkta placeringen.

 

Någon kanske också vill diskutera ”bidragssvindeln” vid Invandrarservice i Kalmar eller Linnéuniversitetets byggplaner. Eller varför inte "kärlekskrisen" inom socialdemokraterna och moderaterna ;-)

 

När det gäller mediehuset är jag väldigt orolig över hur Länsstyrelsen och den nya landshövdingen, Stefan Carlsson ser på frågan. Hans uttalande har varit allt annat än förtroendeingivande.

 

Det verkar som länsstyrelsen silar mygg och sväljer elefanter. På Öland har en bonde som tagit bort en stenmur nu ålagts att återställa den annars utgår ett vite på 850 000 kronor/kvartal. Det innebär 3,4 miljoner kronor/år. Enligt Ölandsbladet utgör den rivna stenmur 0,1 procent av den totala andelen stenmurar på bondens mark. Länsstyrelsens beslut har lett till ett bondeuppror på Öland som samlade 175 bönder, kommunalråd och expertis till ett möte.

 

I Kalmar och på Kvarnholmen finns dock en fullständigt unik historia med de gamla befästningsverken från 1600-talet. Resterna från Bastion Gustavus Primus kommer jämnas med marken om Gota Media får tillstånd för sitt mediehus. Om jag skulle jämföra med den aktuella stenmuren på Öland borde de aktuella fornlämningarna vara värda tusenfalt mer. I så fall borde länsstyrelsen ”döma ut ett vite” till Gota Media AB i miljardklassen om mediehuset blir en verklighet.

 

I Kalmar verkar det som att man kan begå fornminnesbrott med kommunens "goda minne" och allmänheten tycks inte reagera. Möjligen när det är för sent. 

 

Om länsstyrelsen ändå godkänner detaljplanen för mediehuset och avslår alla överklaganden så är det en katastrof och ett hån mot den lagstiftning som finns.

 

Kom gärna till oss på och diskutera mediehuset på Kalmar marknad. Vi kommer vissa de skisser som Gota Media och Barometern vägrade oss att använda i vår informationsfolder som trycktes i 35 000 exemplar, tack vare bidrag från alla er bloggläsare.

 

Alla som beställer SD-infomaterial genom vårt travkort under marknadsdagarna i Kalmar får en andel i vårt travsystem som lämnas in en speldag i slutet på juli.

 

Foto o layout  Micael Foghagen.


Kommentarer
Postat av: Lotta

@Thoralf

Vilka tider står ni på torget?

2012-07-09 @ 22:22:55
Postat av: PMS

Lämna webblog.se och satsa på någon annan där du dessutom kan nyttja discus.

2012-07-09 @ 23:10:59
Postat av: PMS

Något gick snett
Vår ko har tagit sig in i serverrummet. Igen.

2012-07-09 @ 23:12:17
Postat av: Thoralf A

Lotta

Vi kommer att vara på plats minst mellan 10:00 - 17:00, både fredag och lördag. Eller ännu längre om det finns besökare som vill diskutera eller bara träffa oss.

PMS

Jag är ännu tröttare på kon i serverrummet. Jag har fått betydligt mer problem som inte ni kan se.

Jag börjar faktiskt tro att Bloog.se jävlas med mig bara för att jag är Sverigedemokrat. Har kollat andra bloggar som använder blogg.se och jag ser inte samma problem!!!

2012-07-09 @ 23:37:33
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se
Postat av: Thoralf A

Lotta Vi kommer att vara på plats minst mellan 10:00 - 17:00, både fredag och lördag. Eller ännu längre om det finns besökare som vill diskutera eller bara träffa oss.


PMS Jag är ännu tröttare på kon i serverrummet. Jag har fått betydligt mer problem som inte ni kan se.


Jag börjar faktiskt tro att Bloog.se jävlas med mig bara för att jag är Sverigedemokrat. Har kollat andra bloggar som använder blogg.se och jag ser inte samma problem!!!

2012-07-09 @ 23:38:54
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se
Postat av: Thoralf A

Lotta

Vi kommer att vara på plats minst mellan 10:00 - 17:00, både fredag och lördag. Eller ännu längre om det finns besökare som vill diskutera eller bara träffa oss.


PMS

Jag är ännu tröttare på kon i serverrummet. Jag har fått betydligt mer problem som inte ni kan se.


Jag börjar faktiskt tro att Bloog.se jävlas med mig bara för att jag är Sverigedemokrat. Har kollat andra bloggar som använder blogg.se och jag ser inte samma problem!!!

2012-07-09 @ 23:39:36
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se
Postat av: Martin

Jag kommer definitivt att komma till Larmtorget under antingen fredag eller lördag, ser fram emot att träffa er!

2012-07-09 @ 23:55:42
Postat av: carl

kampa på thoralf. Ni är bästa politikern.

2012-07-10 @ 00:02:22
Postat av: carl

allting vanstyrs ju av 7 klöverns kompismaffia. skall de inte förstöra fornminnen och bygga mediahus så skall de sälja ut(för en spottsyver) bilprovningen.

http://www.bytbil.com/nyheter/8vi9skyg

jag vill inte 7 klövern skall få förstöra hela svenska samhället och dess framtid.

2012-07-10 @ 01:04:13
Postat av: Sven Dacke

Thoralf .

Ditt senaste inlägg 2012-07-09 @ 23:38:54 var nog rätt.

Nu fungerar det normalt, Expo kanske fattade vinken

2012-07-10 @ 11:02:18
Postat av: Gubben o Gumman

Bonden på Öland har fått samma typ av böter som "Kaninmän" och andra assistansfuskare ?
Fullständigt sanslöst vite även om fel begåtts.
Måste ju betyda samma sak som personlig konkurs

2012-07-10 @ 11:27:38
Postat av: Gubben o Gumman

Sven Dacke : Om du har rätt låter vi vara osagt,dessutom ser Bengtsson så förbannat oteknisk ut
Fast det är ju konstigt med ett fel som kommer och går
"Hoppsan nu har kon hoppat in " känns lite skumt.
Lite rödbetsvibbar ger allt kon

2012-07-10 @ 11:30:05
Postat av: Sven Dacke


I Smålandsposten, traditionellt Allians och invandringspositiva, talar kommunens "starke man" moderaten Bo frank ut i en artikel.

Om vi skulle slå vad, sätter jag 50 svenska kronor på att kommentarsfunktionen är avstängd innan
kvällen

_____________________________________________

"Lobbyn i dag 07:03 | Uppdaterad i dag 11:56

Växjö kommun har alltid varit och ska vara en välkomnande kommun inom de ramar som fattas beslut om i riksdagen och i kommunen.
Staten har dock i två avseenden grovt missbrukat kommunens positiva ställningstagande. Och jag pratar i klartext i alla frågor även i de som anses vara extra känsliga.


Postat av: Thoralf A

Häpnadsväckande uppgifter från Bo Frank. Han borde vara rökt som moderat efter denna urladdning.

Jag har kommenterat hans artikel och nu väntar vi på att se om den passerar genom censuren.

Jag har för övrigt sparat alla text. Detta kan lätt försvinna från nätet när partitoppen får läsa det hela!

2012-07-10 @ 13:09:36
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se
Postat av: Funtaren

Jag lade in denna kommentar:

Jämför detta med vad SD säger, och även med vad denne Frank sagt tidigare. Fundera sedan på hur trovärdig han är.

Detta flaggades till moderatorn. Man kan fråga sig vilket ord som utlöste detta. SD? FRank och trovärdig tillsammans?

Hel sanslöst.

2012-07-10 @ 15:06:04
Postat av: Funtaren

Thoralf, vill vi verkligen att SD skall förknippas med spel o dobbel?

2012-07-10 @ 15:06:55
Postat av: Gubben o Gumman

Bosse vill väl ha sparken,Åsa Romsson sa i sitt tal att rasism läs SD skall mötas med mera öppenhet läs trolöshet mot skattebetalarna via straff uppgörelsen med Nya Mupparna.

Detta straff är nu utdelat till dom "goda" i Växjö som nu sitter med dubbel svartepetter.
(Om du är mediaanställd så är svatrepetter ett svenskt ordspråk).

Den som tror att Sveriges åldrande befolkning skall mötas med icke anställningsbara ev blivande socialfall från tredje världen verkar ha väldigt fel hittills.

Inte ens storm avdelingen på Karsudden skulle komma på denna ide, men det har Miljöpartiet och Dom Nya Mupparna gjort.

2012-07-10 @ 15:08:42
Postat av: trorjaginte

SD borde starta ett elprisuppror i södra Sverige, det är ett område där ni kan locka många väljare. Just nu är elpriset 2,5 gånger högre i söder än i resten av landet, det är inte bara orimligt, det borde ta mig f*n vara olagligt.

2012-07-10 @ 15:18:33
Postat av: Svensson

Hade gärna kommit, men har tyvärr lite långt till Kalmar.

2012-07-10 @ 16:50:32
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: Thoralf A

Smålandsposten har just nu släppt igenom 6 kommentarer! Jag undrar hur många kommentarer man censurerat. 50? 100? 150?

2012-07-10 @ 16:56:28
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se
Postat av: AWSvensson

Bo Frank har sin pension tryggad och han har inga ambitioner att hamna i riksdagen ,vilket han kunnat,så varför ska han krusa dessa mentalt retarderade med Reinfeldt i spetsen,och vad skulle de kunna göra honom. Minns Vellinge starke man Holm ,han körde sitt eget race och tog ingen notis om Stockholmarna,men så hade han också en 67,36 % av rösterna. Något sämre i det sista 2010. Så en liten eloge till Bo Frank som trots allt presenterar siffror som om de kommit från en Sverigedemokrat resulterat i ett mediadrev och AFAs elitstyrkor i samlad trupp.

2012-07-10 @ 18:10:40
Postat av: Micael Foghagen SD Kalmar

>Funtaren

Vi gjorde en liten utdelningskampanj på bilarna under midsommartravet - därav motivet och idén. Vi försöker att nå sympatisörer på flera sätt och detta var/är ett. Så du behöver inte oroa dig för att vi tänker profilera oss som ett spel&dobbelparti:)

2012-07-11 @ 01:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0