S-MANTRA


Slutsolat eller bara början för Juholt!    Foto Thoralf Alfsson.

Under veckan har jag hört en hel rad socialdemokratiska politiker uttala att man har ”en väldigt bra politik” men att man inte nått ut med den till väljarna.

Allt har uppenbarligen varit Håkan Juholts fel. Nu har man blivit av med honom och då är det dags att tänka på nästa steg. Att få ut sin politik, den politik som man anser vara väldigt bra.

Jag vill påstå att det är just politiken som inte är bra, trots att man upprepar detta mantra gång efter gång! Det handlar egentligen inte om Håkan Juholt eller Mona Sahlin utan om vilken politik som socialdemokraterna driver. Så länge man inte begriper detta kommer deras kräftgång fortsätta.

Jag har sett ett antal i mina ögon "stolpskott" i riksdagen som låter sitt hat mot SD styra den politik de vill föra i diverse utskott. De klarar inte ens av att hälsa när man möter dem i riksdagen. Så länge deras hat styr kommer ingen förändring ske. När socialdemokrater öppet applåderar Göran Hägglund under veckans partiledardebatt i riksdagens kammare blir nog många väljare fundersamma.

Socialdemokrater och Kristdemokrater lider till viss del av samma problem. Man har gått ifrån sina grundläggande värderingar och slutat driva viktiga kärnfrågor i tron att man skall hitta nya väljare. Orsaken har också varit att Sverigedemokraterna tagit över vissa av frågorna och då har båda dessa partier övergett dessa frågor därför att man till varje pris vill hålla distans till SD.




Sverigedemokraterna har genomfört en rockad i riksdagens utskott under denna vecka.
Det innebär att jag nu får en ordinarie plats i Skatteutskottet. Rockaden har varit på gång länge då jag fick första frågan redan i augusti.
Kanske inte ett favoritutskott om jag själv fått välja men det innebär en helt annan kontinuitet för mig. Nu kan jag planera mina veckor på ett helt annat sätt mot då jag var ersättare i alla utskott utom utrikesutskottet. Då kunde jag inte planera någonting. Hela rockaden ser ut så här.

Margareta Sandstedt lämnar EU-nämnden.

Jonny Skalin lämnar Finansutskottet och tar över EU-nämnden.

Erik Almqvist lämnar Socialförsäkringsutskottet och tar över Finansutskottet.

David Lång lämnar Skatteutskottet och tar över Socialförsäkringsutskottet.

Jag går in i Skatteutskottet.

Så nu blir det att läsa in sig på skattefrågor. Vilket kommer ta sin lilla tid.

När jag blir varm i kläderna kommer ni att få läsa mer om skattepolitik och skattefrågor på bloggen och givetvis hur det fungerar i skatteutskottet med samarbeta och det sociala med andra ledamöter.

-------------------------------------------------------------------------------------------

INSAMLINGEN ÖVER 20 000 KRONOR

Insamlingen till förmån för en informationskampanj mot Gota Media/Barometerns mediehus har nu nått hela 20 475 kronor. Stort tack till alla som skänkt pengar. Det finns några som skänkt 1000 kronor. Fantastiskt resultat!

Jag har börjat skissa på hur vår informationsfolder kan komma att se ut. Den blir troligen i A4-storlek och på fyra sidor. På måndag har vi styrelsemöte i vår kommunförening och då kommer vi diskutera detta med de helt nya förutsättningarna som ni alla läsare och bidragsgivare bidragit med.

När materialet börjar bli klart kommer jag givetvis lägga upp det på bloggen. Så att alla kan se hur vi tänkt.

--------------------------------------------------------------------------------------------

DRÅPFÖRSÖK PÅ FLYKTINGFÖRLÄGGNING

Media har som vanligt varit väldigt tysta om ännu ett bråk på flyktingförläggningen i Mariannelund. Polisen rubicerar det som dråpförsök.


Höglandsnytt

Aftonbladet,


Kommentarer
Postat av: Sven Dacke

Grattis Thoralf och alla ni andra i Riksdagsgruppen.



När det gäller din nya plats, tänk på att Beatrice Ask "klarar" av att vara Justiteminister med sin utbildning som hårfrisörska.



Fast vid närmare eftertanke var det ett uruselt exempel när man ser hur det går i Malmö och hela Sverige.



I varje fall så kommer du säkert att göra ett utmärkt jobb i Skatteutskottet.



2012-01-21 @ 17:58:43
Postat av: Sven Dacke

Några ord om Juholt



Grattis till Håkan Juholt, du gjorde det rätta, speciellt för din egen del.



Kanske det var din "fika" med Jonas Sjöstedt som var droppen för partiet.



Ett av Juholts problem var att han gjorde som han blivit upplärd av den Socialdemokratiska indoktrineringsmaskinen SSU och troligen innan detta Unga Örnar.

Att indoktrinera barn till en viss religion eller politik får mig att tänka på Hitler Jugent, eller Muslimska förskolor.

Båda exemplen lika hemska. Och efter sin tid inom "S" politiken trodde Juholt att det gick bra att slira på sanningen som det gjorde förr i tiden inom "S" pressen. Problemet är att att i tiden med sociala media sprids en lögn eller felsägning med blixtens hastighet och fel avslöjas direkt.



Speciellt om man har motståndare som vill utnyttja detta.

Och förmodligen har vi snart den nya sosse ledaren Bodström på plats, efter special utbildningen i USA.



2012-01-21 @ 18:34:39
Postat av: Skellefteå AIK:aren

Grattis Affe

Du blir lysande bland skattenissarna

2012-01-21 @ 18:49:15
Postat av: Fredrik

Mycket intressant utveckling detta.

Man fyller media med innehåll om hedersvåld och annat som vår kära socialdemokrati har förnekat existens.Nu reser sig invandrar kvinnor och vill att "balkong händelser" utredes som mord osv osv.



Man sida upp och sida ner berättar om hur socialdemokratin har dikterat hur vi ska tycka,tänka och göra sen 70-talet! politbyrån!

Alla oliktänkande har skarpt kritiserats som rasister,kapitalister eller mindre vetande.



Nu har julholt "högmodet själv" fått vad han förtjänat i hans iver att visa hur man korrekt ska uppföra sig! eller? Vad man visat upp är ett stort förakt för den enkla människan som ser,hör och lever i de land man så gärna vill göra till något annat en SVENSKT!



Socialdemokratins dagar är över!

2012-01-21 @ 18:50:03
Postat av: Gammal i går´n

Grattis Thoralf

Och Grattis till oss som får just dig i skatteutskottet.

2012-01-21 @ 19:00:42
Postat av: göran olander

Som nytillkommen läsare av Din blogg önskar jag lycka till med det nya uppdraget .

2012-01-21 @ 19:08:49
Postat av: Jenny

Jag hoppas innerligt på en företagsvänlig skattepolitik från SD. Vi behöver få små och medelstora företag att växa. Nya friska innovatörer som stannar i Sverige och inte likt IKEA och teatrapak flyr utomlands. Sossarna gynnade bara de stora företagen (volvo), men de är ju också nya förmågor som Sverige behöver för att skapa jobb.

En Sverigevänlig politik måste tänka på de svenska företagen.

Snälla Thoralf, läs Ulf Nilssons bok: Sverige- en sluten anstalt!

Där framgår det tydligt hur sossarna ändrade skattereglerna och hur detta ströp företagandet i Sverige.



Jag tycker att det talas alldeles för lite om hur Sverige skall bli ett framgångsrikt, världsledande land. Inte ens moderaterna talar längre om hur de skall underlätta för företagen.



Det kostar väldigt mycket för ett litet företag att växa och investera och det är nästan omöjligt när man beskattas så hårt från första kronan. Dessutom gör de höga marginalskatterna att man har svårare att få anställda att jobba mer, de tar hellre ut lediga dagar.



Skall Sverige räddas, så behövs mycket mer än bara minskad invandring. Ni politiker måste underlätta för de som är beredda att ta de stora riskerna med att starta och driva företag. Ta vara på dessa kreativa människor - det är ju de som skall lyfta Sverige och skapa de framtida jobben

2012-01-21 @ 19:37:53
Postat av: Arvid Bengtsson

Jag beklagar Juholts avgång. Med honom försvann nog för överskådlig tid möjligheten att S skulle kunna ändra kurs i invandringsfrågan. Jag hörde en intervju med Juholt där han bl.a. sade att han respekterade såväl Åkesson som SD:s väljare, och den var helt fri från de vanliga klyschorna om "värdegrund" mm. Juholt är ju en "lantis" med sin bas i traditionella S-miljöer, och hans "ljumhet" i invandrarfrågan har förstås inte setts med blida ögon av de ledande stockholmsbaserade Socialdemokraterna, vars huvudsakliga stöd just utgörs av invandrare i stockholmsförorterna. Är övertygad om att det är det som ligger bakom den kampanj som bedrivits mot Juholt, och där de i S som varit ansvariga fått massivt stöd från sina multikulti-svärmande kompisar inom journalistkåren.

2012-01-21 @ 19:38:18
Postat av: Jeppe

Lycka till Thoralf, Du är folkets röst.

2012-01-21 @ 19:39:55
Postat av: Lennart

Grattis och lycka till med uppdraget i Skatteutskottet.

Det kommer att gå bra för dig Thoralf.



2012-01-21 @ 19:45:08
URL: http://inteutanminasoner.wordpress.com/
Postat av: Crux

Skattefrågor är viktiga. En hög skatt är i princip aldrig bra, som vi har idag. En hyfast hög skatt fungerar endast när de stannar inom landets gränser och kan investeras på riktigt i skola,vård, omsorg osv. Som alla vet idag tycks de höga skatterna finansera skum konst, hög invandring, flumpolitik osv.



Om SD regerat skulle antagligen gå till bättre saker, men tro mig att ha höga skatter kommer inte vinna några val även om man lovar välfärden kommer räddas osv. Varför tror du alliansen vinner?

2012-01-21 @ 19:51:35
Postat av: Wikktor

Socialdemokrater har en tendens att vända kappan efter vinden.

2012-01-21 @ 19:52:58
Postat av: Jenny

Snälla Thoralf läs:

http://www.gluefox.com/min/slutenanstalt.pdf



(Sverige- sluten anstalt)

2012-01-21 @ 19:57:54
Postat av: Jenny

@Crux, rätt!

Det är just "tack vare" de höga skatterna som vi har "råd" med denna stora invandring. ( framförallt av folk som lever på bidrag).



På sikt kommer skattetrycket att tvinga fler ambitiösa svenskar att flytta utomlands.

2012-01-21 @ 20:06:34
Postat av: Thoralf Alfsson

Jenny



Jag tar tacksamt emot tips om bra litteratur.



Jag tänker dock inte göra något uttalande om skattepolitik men jag kan säga följande.



Jag tycker det är helt sjukt när den som vunnit några miljoner på Lotto eller V75 hyllas som en hjälte. Medans småföretagaren som har 10 anställda och kämpar med sitt företag ses som en "skurk" när han kommer i sin BMW/Mercedes.



I mina ögon är småföretagaren hjälten men för den skull missunar jag inte någon en lotterivinst.



Jag spelar lite själv också, samtidigt som jag jobbar alldeles för mycket.

2012-01-21 @ 20:07:04
Postat av: SD

Bra. EU-nämnden är den enskilt viktigaste nämnden. Var ett stort misstag att placera Sandstedt där. Skalin passar bra där då får han fundera och läsa.



Almquist ny ekonomisk talesperson, väldigt bra!







2012-01-21 @ 20:17:37
Postat av: Tony Ingman

Ska vi gissa på att nästa S- ledare blir en

Stockholmare, hade Juholt kommit där ifrån

hade säkert inte kraven på hans avgång

varit lika högljudda! Dom tror nämligen ,att

dom är smartare än lantisar, fast det är bara

vad dom själva tror, verkligheten är nog

annorlunda.



2012-01-21 @ 20:48:42
Postat av: Sommaren med Vanja

Undrar varför jag tänker på Helan o Halvan?

Måste vara något i luften nåväl :=)



Vi får hopas att Juholt får vila upp sej, och så småningom kanske köpa sej en liten pizzabutik i Oskarshamn, och baka "sossesuvio" och " El Maffioso" dagarna i ända varvat med att skriva autografer till medborgarna.

Han är ju i allafall kung i stan.

Kanske Oskarshamns Hockeyklubb behöver förstärkning?



Det spelar i ingen roll vem som blir partiledare i S eller V ,det är ju snart 30 år sedan socialismen dödförklarades i Europa och Ryssland.

Vilket vi ser i opionionsiffrorna från 50% till 25 %

Inom 5-10 år är S ett parti runt 12%.



Hade det varit socialistokupperat på redaktionerna hade V legat på 1% samt S runt 7 %.

Dessa plattfötter förvärrar bara situationen för Sveriges befolkning.

Även allt stök som sker i landet pga av S och deras politik i 40 år gör ju inte saken direkt bättre.



Socialismens ideal bränns som ett ljus med en veke i varje ände.



Är man medlem i S och inte ser vad klockan är slagen ja då man som någon är inne på ett offer för Unga Örnar och SSU.



Partiet skördar nu bla det multikulturella frö som Palme sådde på 70-talet.



Att besätta pressen och ta ifrån arbetaren 60% av hans inkomst under parollen titta vad mycket du får för dina pengar är inte politik.

Det folkslaveri i folkhemmet, och inget annat.



Vilket svensken accepterat precis som hjärntvätten avsett i 40 år.

2010 startade deprogrameringen ett startkapital med 500000 väljare är mycket bra i rådande mediaklimat i Sverige.

Vad månde bliva.....

2012-01-21 @ 20:57:47
Postat av: Sommaren med Vanja

"hade det inte varit"

2012-01-21 @ 20:59:50
Postat av: Carina

@ Arvid Bengtsson



Håller delvis med dig ang Juholts uttalande om att han respekterar Åkersson och SDs väljare. Det och avsaknaden av de så vanligen förekommande SD-fientliga klyschorna kändes lite hoppfullt. Men i och med det fåniga avhoppet från Agenda-debatten tappade jag all respekt för honom.

2012-01-21 @ 21:23:55
Postat av: Åke, Västervik

Tja...vad ska man säga om cirkus Juholt mm....

Det är som Thoralf säger (skriver ) att det är ju sossarnas politik det i grunden handlar om, och den själ de en gång hade för folkhemmet har de sålt till djävulen och hans anhang. Min far sa en gång att bästa tiden i Sverige var på 60-talet. Då brydde man sig om att Sverige skulle vara ett enat och någorlunda homogent land där alla delar samma grundvärderingar, där också de som kom som arbetskraftsinvandrare lärde sig svenska på arbetsplatserna och blev snart en del av det svenska samhället. Bland det sista min far sa i livet för ca 10 år sedan var att:- Det finns ju för f-n inget att rösta på längre - Det var vad han sa i sin stora besvikelse då, över vilken väg Socialdemokratin tagit, och det finns många äldre människor som säger ungefär samma sak! Det här ska jag nog skriva ner och skicka till Carin Jämtin...Inte för att man får nå´t svar, men ändå förmedla mina tankar som förmodligen blir lästa iallafall och nå´n sorts dåligt samvete långt där bak i skallen på den människan!!!

2012-01-21 @ 21:32:09
Postat av: dille

Jo socialdemokraterna inser inte att deras politik - budskap till väljarna - av de flesta betraktas som rena rama smörjan. Därför skjuter man budbäraren, i detta fall Juholt.



Märk att insnöade sossar fäste väldiga förhoppningar att Juholt med sin talekonst skulle sprida buskapet och få folk att anamma det.

Men inte ens en kanariefågel kan få ett uselt musikstycke att låta bra.

Nu slaktar S sin kanariefågel för att byta ut den mot?...



Kanske en mycket korrekt rockvaktmästare. Men är det någon som tror att rockvaktmästaren sjunger bättre än kanariefågeln?



Slutsats: Slakta politiken istället!

2012-01-21 @ 22:24:12
Postat av: Essendon



Sossarna har ingen vision om sin framtida kompassriktning.

Det verkar som kompassnålen hela tiden snurrar runt och när den väl råkar stanna, så pekar den alltid mot isberget..

2012-01-21 @ 23:03:47
Postat av: Systemfel

I flera tidningar skriver de om en Sifo undersökning som kommit idag, har inte lyckats hitta några siffror till artiklarna. Men skam den som ger sig, Svt text tv hade dem publicerade



Siffrorna visar väljarstöd i procent och förändring i procentenheter sedan december



Moderaterna 32,9 (-1,5)

Folkpartiet 5,6 (+0,1)

Centerpartiet 4,5 (-0,9)

Kristdemokraterna 4,2 (-0,1)



Socialdemokraterna 24,6 (-0,8)

Vänsterpartiet 8,8 (+2,5)

Miljöpartiet 11,8 (-0,5)



Sverigedemokraterna 6,9 (+1,7)



Alliansen 47,2

De rödgröna 45,2

2012-01-22 @ 08:54:27
Postat av: Hulda

Systemfel....

Jag letade också efter de siffror som du hittade, tack! Eftersom SD ökar, är nog lusten att publicera dessa siffror ganska låg.

Nästa mätning, nu efter Juholts avgång blir väldigt intressant....

2012-01-22 @ 09:07:48
Postat av: Stora Småland

Något jag inte begriper är att Vänsterpartiet ökar såpass mycket , helt obegripligt enligt mej !

2012-01-22 @ 09:10:33
Postat av: Hacke

Intressant info som vanligt Thoralf, som när sossarna applåderar Hägglund. Sådana detaljer missar vi som följer debatten via tv. Tror du har rätt i din analys också. Sossarna har bäddat för de "nya moderaterna" varför kritiken från s mot aliansen faller platt i de flesta frågaor.

Folkets nya parti heter sd, de enda som har förmågan att lyssna in och verka efter den svenska folksjälen.

2012-01-22 @ 09:35:35
Postat av: allemand

Att Skalin försvinner från ekonomin är något jag väntat på länge. Skalin hade ett för räddhågset sätt att fajtas med Borg och kompani, hoppas att Erik A klarar det bättre. Grattis till din egen förändring.

2012-01-22 @ 09:49:59
Postat av: Erland

Lycka till med uppdraget i skatteutskottet. Lyft gärna skattefrågor i din blogg framöver. Jag jobbar själv på Skatteverket och det skulle vara intressant att läsa om dina funderingar kring skattepolitiken när du börjat arbeta med frågan.



Några tips

- sänk arbetsgivaravgifterna. Detta är en tung utgift för företagen. En del av arbetsgivaravgifterna finansierar heller inte socialförsäkringssystemen utan är en ren skatt.

- fundera på schablonbeskattning i vissa branscher där skattefusket är utbrett. Skatteverket kan inte "kontrollera" bort detta fusk och beskattning som inte baseras på redovisningen skulle fungera bättre.

2012-01-22 @ 09:52:29
Postat av: Stefan A

Hur ska det nu gå med riksdagsarbetet för ett parti utan ledare? kanske ledamöterna börjar ta ut svängarna när det inte finns någon som håller ordning. S kris har varat länge från 45 % till 25 % i väljarstöd. Största risken nu är att de verkligen väljer någon som kan något som Nuder, men han är inte populär i partiet ses som en teknokrat. Skatteutskottet kan vara intressant,det är där "välfärden" ska finansieras, tycker varslen börjar hagla så det kan bli mycket jobb där framöver.

2012-01-22 @ 10:02:49
Postat av: AWSvensson

Jenny , när det gäller IKEA så kan man knappast påstå att Kamprad flytt landet. För närvarande byggs 4 nya varuhus och 1500 personer behöver anställas inom Sverige. Hans bidrag till forskningen Linnéa universitetet med säte Växjö /Kalmar har och kommer att erhålla stora belopp . Att han expanderat utomlands är knappast till nackdel för Sverige ,både varor och tjänster exporteras, volymerna blir större vilket visar sig i lägre priser. Hade däremot Kamprad stannat i Sverige så hade skattereglerna gjort att imperiet istället varit ett och annat varuhus.

När det gäller Tetrapak så var det sossarna och deras största misstag någonsin nämligen löntagarfonderna ,ett sätt att socialisera företag med deras egna pengar,som gjorde att Rausing över en natt flyttade ut företaget från Sverige,Strängs berömda kommentar angående detta"skönt att bli av med dem". Som synes det är politikerna läs socialisterna som tvingat ut företag från landet pga sin perversa skattepolitik.

Det kanske är att svära i kyrkan ,men jag har faktiskt fått lite sympati för Juholt,detta mediadrev ,märkande av ord och misstolkningar har bidragit till detta. Om sossarna i sin iver att hitta en frälsare misstagit sig så ligger skulden på dessa ,Juholt uttalade redan innan en skepsis angående sin person.Denna personmobbning från media grundad på Juholts olämplighet som partiledare har fått proportioner av sällan skådat slag. Nej när media sätter igång sina drev ,vilket har hänt med sverigedemokrater ,då fattar jag tycke för motparten för media kan knappast ha rätt.

2012-01-22 @ 10:58:05
Postat av: Hulda

"När krubban är tom, bits hästarna". Så kan man nog tänka om Sossarnas Verkställande Utskott.

Tomt på visioner och framtidstro. Tomt efter att man förlorade MAKTEN. Tomt efter skymten av MAKTEN vid horisonten.

Undrar hur många besvikna Sossar som lämnar det sjunkande skeppet nu.

Vart går de?

2012-01-22 @ 11:01:06
Postat av: Thoralf Alfsson

Hulda



Som det är just nu så lämnar ingen. Ingen vill såga av den gren som föder dem.

Men ju närmare valet vi kommer så kommer det bli rena kannibalismen inom S och det kommer inte gynna partiet.



Kom ihåg att många av dessa politiker aldrig har gjort något annat och de är minst sagt vettskrämda över att få gå ut på den privata arbetsmarknaden.



Vem anställer en person vars enda merit är politik?

2012-01-22 @ 11:15:06
Postat av: Nalli

Det var nog det enda vettiga som jag har läst i Aftonbladet.

Det är inte självklart att partiet överlever. (Socialdemokraterna)



2012-01-22 @ 11:15:47
Postat av: Ex occidente lux

Vanja: Inte bara Du kom att tänka på Helan och Halvan. Självaste Per T. Ohlsson i Sydsvenskan hade samma associationer! Under titeln

"Vi fara till Sahara", jämför han radarparet Juholt & Weidelich med de berömda plommonstopprydda gentlemännen!



http://www.sydsvenskan.se/opinion/article1603076/Vi-fara-till-Sahara.html

2012-01-22 @ 11:26:20
Postat av: Lotta

I ett

Inlägg under rubriken försvarade jag Gubben & Gumman och att vi som en längre tid tid följt G&G vet att man inte skall ta det som G&G skrev bokstavligt. Det rönte ju dock krigsrubriker i Barometern och Östran fick till en braskade löpsedel. Samma tidningar som inte skrev en rad om den värsta våldtäkten i svensk kriminalhistoria. Våldtäkten i Mariannelund där 8-11 asylsökande i en av migrationsverkets lgh våldtog en svensk tjej. Inlägget togs bort av moderatorn på Barometern. Eftersom jag inte bröt mot några regler skrev jag ett nytt inlägg där jag försynt undrade varför inlägget togs bort. Nu ber jag alla som läser detta sätta sig ner för blodtrycket lär rusa: "Jag tog bort ditt inlägg eftersom det refererar till en händelse utanför vårt spridningsområde".

Postat av: Systemfel

Stora Småland ...



Det finns väl många sossar som är EU kritiska/motståndare, samt ligger som "västerytter" på den socaldemokratiska v-h skalan. Med Jonas Sjöstedt som ny V ledare kanske de ser ännu ett parti mot EU/EMU. Det kan förklara en del av V:s höga opinionsiffror



2012-01-22 @ 11:33:49
Postat av: Ex occidente lux

Systemfel/Hulda: Siffrorna presenteras utförligt i Svenska Dagbladet, tillsammans med en längre kommentar, där man också konstaterar att SD noterar en signifikant uppgång.



http://www.svd.se/nyheter/inrikes/karnvaljare-i-norr-flyr-s-for-v_6788099.svd

2012-01-22 @ 11:34:14
Postat av: Tjadden

Sverige har ju inte något arbetarparti, t.ex Moderaterna är ett utpräglat parti för socialfall som de representanter till 100 %



"Arbetapartiet Sverigedemokraterna"



Detta måste vara helt relevant för i vår politiska agenda ingår social rättvisa och inte minst vår strävan att bygga upp vårt land för en välfärd för alla och då fodras att alla måste arbeta för att kunna försörja sig och inte ligga samhället till last!

2012-01-22 @ 11:35:07
Postat av: Systemfel

Ex occidente lux:



Den grafen/bilden fanns inte på SvD vid 8-tiden i morses

2012-01-22 @ 11:36:27
Postat av: Lotta

Skrev ett svar på moderatorns svar till mig gällande Barometerns spridning när det gäller denna artikel om det månne är Norrköping eller kanske Rumänien. Nu har man satt spärr på mina inlägg för att moderatorn skall godkänna dem innan publicering så inlägget kommer aldrig publiceras.

Postat av: Magentan

SD 6,9% och V 8,8%!



För några månader sedan skrev jag att Vänsterpartiet kommer att öka ordentligt om Sjöstedt blir partiledare och att partiet kanske till och med når upp till de 12 procent som V gjorde -98 under Gudrun Schymans ledning. Enligt Sifos januariundersökningen ligger V nu på 8,8 procent, så det är bara drygt 3 procent kvar till de där 12 procenten. Självklart är det dessutom ett extra kanonläge för V, när nu S-väljarna flyr sitt gamla parti.



"Sitt allra starkaste stöd har V nu i åldersgruppen 50–64 år. Där har man 13,6 procent av väljarna bakom sig" skriver SvD i sin artikel om senaste Sifo-mätningen. SvD skriver också:

"Svensk inrikespolitik nu handlar inte om regeringskompetens och ekonomi utan mest om äldreomsorgen".



Men "En trygg och värdig ålderdom" är ju sedan länge en av SD:s tre viktigaste politiska frågor!

Och nu har V snott denna viktiga fråga från SD! SD har alltså inte nått ut med sitt budskap till den mycket viktiga åldersgrupp (50-64 år), som dels har föräldrar i äldrevården och dels själva närmar sig pensionsåldern!



Eftersom alla svenska medier fortfarande har vägarna stängda för SD, så når inte SD ut med något budskap alls (undantaget SvD som öppnar en liten lucka då och då med en och annan SD-artikel). Däremot har som vanligt media varit frikostig med att ge Vänsterpartiet tid och plats i radio, TV och tidningar, och låta den nye ledaren föra ut sitt partis förträfflighet.



SD måste söka en egen väg, och det bråttom om SD ska kunna komma över 7-8% 2014.

Thoralf ska nu pröva denna enda väg som för närvarande står till buds för att sprida SD:s sanna politik. Jag hoppas innerligt att Thoralfs ambitiösa försök att få ut en del av SD:s verkliga politik ska lyckas - att sanningsenlig SD-information ska kunna nå fram till åtminstone de väljare som bor i Kalmar-regionen.

2012-01-22 @ 11:45:51
Postat av: Lotta

@Thoralf

"Media har som vanligt varit väldigt tysta om ännu ett bråk på flyktingförläggningen i Mariannelund." Räkna inte med att Barometern kommer skriva något detta, Mariannelund ligger nämligen utanför Barometerns spridningsområde. Läs mitt inlägg ovan om det.

2012-01-22 @ 11:56:36
Postat av: Ex occidente lux

Systemfel: Artikeln publicerades 0805 och uppdaterades 1035. Så den hade inte kommit upp när Du kollade. Min hänvisning var avsedd som ren information och inte något besserwisseri. Hoppas att Du inte uppfattade det på det viset!



Rättelse: jag råkade skriva Weidelich - det ska stavas Waidelich och inget annat!

2012-01-22 @ 11:56:52
Postat av: Magentan

I Stockholm stad får MP 23,1% mot Sossarnas 14,7% enligt SVD om senaste Sifo-mätningen!



Jag känner några stockholmare som är föräldrar till barn i småbarnsåldern, och de är helt skräckslagna inför alla utmålade miljökatastrofer och ganska övertygade om att jordens undergång är nära pga miljöförstöringen. De röstar MP för sina barns skull och har inte den minsta lilla tanke på hur deras barn får det i ett framtida islamistiskt Sverige om MP:s fria invandringspolitik blir verklighet.

2012-01-22 @ 11:58:36
Postat av: bengt

För att vidmakthålla sosseriets nyare tradition så torde Ola Rask vara given som ny partiledare. Enda konkurrent med liknande böjelser i nivå är nog Vanja på LO men hon vill varva ner och njuta av sina tillförskansade rikedomar i sin paradvåning i Sthlm. Man kan inte direkt påstå att arbetarklassens företrädare lever som de lär. Gunnar hus i gamla stan, Göran herrgård, Björn herrgård, Laila köpt paradvåning, då har jag bara skummat lite på ytan.

2012-01-22 @ 11:59:21
Postat av: allemand

@Magentan, så rätt du har och glöm inte att även jag spådde att Jonas kommer att ta mycket röster. SD förutom Kalmar verkar ha fallit i dvala.

2012-01-22 @ 12:08:02
Postat av: Kalle

""Men "En trygg och värdig ålderdom" är ju sedan länge en av SD:s tre viktigaste politiska frågor!

Och nu har V snott denna viktiga fråga från SD!"" skrev Magentan, 2012-01-22 @ 11:45:51 på denna blogg.



På Sverigedemokraternas riksdagsblogg står att läsa.

""Johnny Skalin: Vi kräver sänkt pensionärsskatt

2011/07/14 19:25



Johnny Skalin skriver på Newsmill."" skrevs det på SD riksdagsblogg mitt i somras!!! Det är länge sedan i den politiska verkligheten!!!



VAD har hänt sedan dess??? Det skall ju vara en av våra viktigaste frågor.



Klart att våra politiska konkurenter utnyttjar vår tystnad och lamslagenhet, det är ju en av våra viktigaste frågor. Andra partier snor våra hjärtefrågor när vi inte gör något med dem. Det är också ett sätt att bekämpa SD. Där får vi skylla oss själva med vår tystnad!!!



Håller med Allemand om att SD hamnat i dvala.

2012-01-22 @ 12:22:03
Postat av: dille

Så här kommenterar SvD Sifos mätning i början av september, runt två veckor före valet:

"Sverigedemokraterna hamnar i dagens mätning under spärren till riksdagen. För en vecka sedan fick partiet 4,6 procent i Sifo:s mätning –idag hamnar partiet på 3,6 procent."

Många kommer ihåg hur det gick till. Inför valet satte PK-medias lögnmaskin igång och rabblade att SD inte hade skuggan av chans i valet. Därav tappet av en procent av valmanskåren.

Valresultatet blev 5,7 procent

5,7/3,6 -1 =0,58

SD fick SEXTIO procent mer än vad prognosen angav.

Så många av sympatisörerna vågade inte ange sina politiska preferenser.

Den differensen går säkerligen upp och ned. Efter katastrofen på Utöja, när PK i massiva kampanjer skyllde SD för denna fruktansvärda massaker, var det säkert många, fler som mörkade sina sympatier för SD.



När det gäller valresultatet så bör man komma ihåg att media genom lögnaktig "information" fick folk att tro att en röst på SD var bortkastad. Differensen var därigenom betydligt större än 60 procent. Först efter nästa val kan vi ha en uppfattning om dess storlek.

I alla fall, vid en differens om 60 procent skulle SD uppnå drygt 11 procent.

Det är en helt fantastisk ökning på en tredjedel av valperioden. Sen kommer utskicken före valet och ger ytterligare sköna procent.

En vice talmanspost är helt klart en realistisk förhoppning. Sd kommer vidare att bli runt hälften så stora som (S) vilket borgar för en mer realistisk hållning från LO.



Sen är det beklagligt att det finns dåliga förlorare som inte respekterar väljarna och därför inte ens hälsar i riksdagskorridorerna. Men sådana ynkryggar har väl heller ingen alternativ sysselsättning när folk insett innebörden av politiken (att folk blir lurade och bedragna)?

2012-01-22 @ 12:28:13
Postat av: Jonas

Intressant att media tystar ner dråpförsöket. Litar de inte på sin egen politik?

2012-01-22 @ 12:55:56
URL: http://www.realisten.se
Postat av: Da Capo

Den senaste dagarna har det varit nästan ett kattrakande (jämmer och oväsen, tandagnissel) över dels den av svenska batikhäxor helgonförklarade Fadimes, dels den "stackars" i Malmö skjutne 15-åringens öden.



Varför skall majoriteten av Nya Sveriges Den senaste dagarna har det varit nästan ett kattrakande (jämmer och oväsen, tandagnissel) över dels den av svenska batikhäxor helgonförklarade Fadimes, dels den "stackars" i Malmö skjutne 15-åringens öden.



Varför skall majoriteten av Nya Sveriges befolkning, oförmögna att tänka längre än näsan räcker, påtvingas skuld- och medkänsla för dessa två personers förtidiga livsslut -- och med tårarna trillande nerför kinderna, behöva åse ett liktåg typ statsmannabegravning i Malmö. En maktmanifestation lik den som nyligen utspelades utanför Malmö rådhus av shiamuslimer. För genomförandet av dessa "knäppa de dumma svenskarna på näsan"-uppvisningar finns det alltid tillräckliga polisresurser.



I vad mån angår oss deras död. Var 15-åringen ett sk oskyldit barn eller var hans död blott konsekvensen av vem han hade umgåtts med och vem han själv hade varit under livstiden. Vad som hänt, visar bara att dessa personer och deras släkter/klaner befinner sig på fels plats. Deras öden och angantyr hör hemma på betydligt östligare breddgrader.



Köp koffert och enkel biljett till deras ursprungshemvister åt dem. Det finns bara en framtida fredlig och konstruktiv lösning på multikultieländet: åtskillnad. De bor i sina ursprungsländer och lever sina liv enligt Mohammads diktat och vi bor kvar här - övergivna, snyft - där våra förfäder har varit bosatta sedan hedenhös.



Vi dumma och hycklande svenskar skall inte förmätet inbilla oss att vi behöver deras arbetskraft för att klara äldrevård och annat - det finns tillräckligt med inhemska pursvenskar som kan sköta dessa jobb om det invandringsindustriella komplexet blev nedlagt. Lökhackning kan ske maskinellt! FLYKTING-omhändertagare och INTEGRATIONS-människor typ Jan Emanuel et al. har redan fått ihop tillräckligt med lovor för att de och deraas avkomma skall kunna leva lyxliv till 'himmelriket är näraq'. (Mat. 6:10)



http://tinyurl.com/87k68zh

2012-01-22 @ 12:59:21
Postat av: Da Capo

ett nytt försök:

---------------------------------

Den senaste dagarna har det varit nästan ett kattrakande (jämmer och oväsen, tandagnissel) över dels den av svenska batikhäxor helgonförklarade Fadimes, dels den "stackars" i Malmö skjutne 15-åringens öden.



Varför skall majoriteten av Nya Sveriges befolkning, oförmögna att tänka längre än näsan räcker, påtvingas skuld- och medkänsla för dessa två personers förtidiga livsslut -- och med tårarna trillande nerför kinderna behöva åse ett liktåg typ statsmannabegravning i Malmö. En maktmanifestation lik den som nyligen utspelades utanför Malmö rådhus av shiamuslimer. För genomförandet av dessa "knäppa de dumma svenskarna på näsan"-uppvisningar finns det alltid tillräckliga polisresurser.



I vad mån angår oss deras död. Var 15-åringen ett sk oskyldit barn eller var hans död blott konsekvensen av vem han hade umgåtts med och vem han själv hade varit under livstiden. Vad som hänt, visar bara att dessa personer och deras släkter/klaner befinner sig på fels plats. Deras öden och angantyr hör hemma på betydligt östligare breddgrader.



Köp koffert och enkel biljett till deras ursprungshemvister åt dem. Det finns bara en framtida fredlig lösning på multikultieländet: åtskillnad. De bor i sina ursprungsländer och lever sina liv enligt Mohammads diktat och vi bor kvar här - övergivna, snyft - där våra förfäder har varit bosatta sedan hedenhös.



Vi dumma och hycklande svenskar skall inte förmätet inbilla oss att vi behöver deras arbetskraft för att klara äldrevård och annat - det finns tillräckligt med inhemska pursvenskar som kan sköta dessa jobb om det invandringsindustriella komplexet blev nedlagt. Lökhackning kan ske maskinellt! FLYKTING-omhändertagare och INTEGRATIONS-människor typ Jan Emanuel et al. har redan fått ihop tillräckligt med lovor för att de och deraas avkomma skall kunna leva lyxliv till 'himmelriket är näraq' (Mat. 6:10)



http://tinyurl.com/87k68zh

2012-01-22 @ 13:10:28
Postat av: Magentan

Dille skrev: "Sen kommer utskicken före valet och ger ytterligare sköna procent."



Vilka utskick? I det område jag bor har vi inte sett till ett endaste litet utskick från SD någon gång under årens lopp.



Just under valtider är nämligen samtliga SD-fientliga krafter mycket väl förberedda och inriktade på att sabotera samtliga SD-utskick. Detta har i sig ingen avgörande betydelse för valutgången. Att skicka ut en liten broschyr med tre bilder och 10 rader text någon vecka före valet har knappast någon effekt när det gäller att försöka göra så radikala förändringar av det välindoktrinerade folkets åsikter att de skulle våga rösta på SD. I synnerhet inte då en eventuell SD-broschyr ändå drunknar i alla andra partiers valbroschyrer vid den tiden.



2012-01-22 @ 13:39:23
Postat av: Ludvig

Det är märkligt, heter man Juholt får man inte säga något som inte stämmer. Men heter man Reinfeldt då går det bra att uttala osanningar.

2012-01-22 @ 13:47:05
Postat av: Kalle

Apropå svårigheten att hitta en Socialdemokratisk psrtiledare beror nog på att alla sossar nu anser att det socialdemokratiska partiet är långt ute på fel väg. De inser också att den offantliga invandringen till sverige MÅSTE stoppas men det är ingen som vill eller kan/törs hålla i orförandeklubban för att stoppa den.

2012-01-22 @ 13:51:14
Postat av: Svensson

Carin Jämtin var en av dom ivrigaste att få bort Juholt, nu leder hon själv partiet. Falsk är bara förnamnet.

2012-01-22 @ 14:02:15
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: Nils Dacke

Ja, vart f-n tog mitt Sverige vägen? Som var M.s valslogan 2002? Som trodde på kärnfamiljen, skolan, rättsväsendet, meritokrati, kärnkraft, fri företagsamhet, klassisk bildning, civilisation, värdighet, det allsidiga samhället etc?

Idag är det bara en massa trams med sönderslagna äktenskap, trasiga familjer, underkända elever i skolan, massutbildning utan kvalitet på högskolorna, buset härjar fritt, kvotering går före kompetens, totalt misslyckad integration av nyanlända flyktingar, subventionerat nyföretagande osv. Eländeslistan kan göras lång, alltför lång tyvärr.

Vem f-n bryr sig om vem som rattar S? Tyvärr tror jag redan att förfallet har gått för långt i sverige och det kommer bli mycket jobbigt att vända den trenden om det ens går. Hör flera rösterfrån företagare som har tröttnat på detta och letar efter en fristad utomlands.

2012-01-22 @ 14:02:33
Postat av: dille



Magentan!

Historiskt har utskicken visat sig ha en mycket bra effekt på SD:s röstetal.

Det beror på flera saker:

Media tiger ihjäl SD, allrahelst i valtider.

I valtider drar sig media heller inte för grova lögner om SD. Det är då media tömmer sina slaskhinkar offentligt.

Många svenskar är totalt ointresserade av politik, men samtidigt kritisk till invandringspolitiken. Så kommer i valtid information om att det FINNS ett parti som motsätter sig vansinnet.

Sen finns det folk som känner till SD och nu får en extra kick som övertygar om att det är värt att rösta SD.



Men för den som redan känner till och är övertygad är naturligtvis SD:s lilla utskick "onödig". Allt som står är ju redan känt-

Men vid detta val lär det väl bli två utskick? Alltså dubbelt så svårt för media att bedra väljarna.

2012-01-22 @ 14:07:08
Postat av: Hulda

Ludvig.....

Tack för inspirationen till följande tankar: När Juholt felaktigt uppgav att regeringen tillsamans med SD gjort upp om försvaret, blev det droppen som fällde honom.

Detta uttalande drogs i media från morgon till kväll under ett antal dagar.



Men var finns media när PK-politiker uppenbart kommer med felaktiga fakta om invandringen? Om våldet i Malmö? I andra städer?

2012-01-22 @ 14:50:34
Postat av: Magentan

@Dille, som skriver: "Historiskt har utskicken visat sig ha en mycket bra effekt på SD:s röstetal."



Jag frågar igen då: Vilka utskick? I den stadsdel jag bor (i en av rikets större städer) har vi inte sett till ett enda utskick från SD någon gång under årens lopp. (Stulna eller aldrig skickade?)



Obs. nu avser jag inte de utskick som distribuerats (och i många fall även tillverkats) av alla trogna och flitiga SD-sympatisörer runt om i landet. Jag avser utskick från SD centralt.



(Sedan undrar jag lite varför du i stort sett upprepar det som jag själv har skrivit - vilket i och för sig inte har någon större betydelse :) )



2012-01-22 @ 15:02:59
Postat av: Magentan

@ Da Capo

Utan att vara någon batikhäxa så tycker även jag att Fadimes och den 15-årige Malmö-killens öden är alldeles fruktansvärda. Särskilt Fadimes, vars liv jag har följt från hennes första samtal i en radiointervju 1998 till hennes död 4 år senare. Skulden för att dessa två och många fler invandrarungdomar har fått plikta med sina liv ligger dels hos deras föräldrar men främst hos de svenska 7-klöverpolitikernas blindhet och ointresse för de oerhörda problem som de själva orsakar genom sin vansinniga massinvandringspolitik och naiva tro på ett multikulti-samhälle.



Det är alltså inte enbart svenska flickor och kvinnor eller svenska killar och män som dör en för tidig död eller blir skadade för livet genom detta gigantiska människoexperiment utan även de som lockas hit för att få ett "bättre liv".

2012-01-22 @ 15:06:42
Postat av: dille

Ja medias lögnaktighet...

I dagens DN belyses socialdemokraternas situation. Allt insvept i en slags dimma som ger framställningen trovärdighetens prägel. De flesta läsare sväljer därför sannolikt t budskapet med hull och hår.

Men en kritisk läsare ser genast att det är något som inte stämmer.

Så här står det:

"Och även om Socialdemokraterna är i en historiskt djup svacka så är skillnaderna mellan de två partiblocken fortfarande liten.

I söndagens Sifomätning får allianspartierna (M, FP, C och KD) 47,2 procent medan det rödgröna blocket (S, MP, V) får 45,2 procent."



och

"– Det är bara Socialdemokraterna som är historiskt svaga nu. Det är viktigt att påpeka att det faktiskt är väldigt jämnt mellan blocken. Om SCB-mätningen före jul hade varit valresultat, då hade faktiskt Håkan Juholt blivit statsminister."

Hela artikeln försöker lura i läsarna (=väljarna) att det största blocket får regeringsmakten.

I själva verket är det ju så att det är SD som bestämmer vilket av blocken som har en politik som SD bedömer är så pass att den kvalificerar till regeringsmakten.

Men DN offrar spalt efter spalt på att ljuga ihop en historia om att det bara är en kamp mellan blocken.

Göbbels hade inte kunnat sno ihop en historia bättre.

2012-01-22 @ 15:43:08
Postat av: Lassekolja

Magentan@; Instämmer till fullo i Din uppfattning att många småbarnsföräldrar av idag röstar MP p.g.a. ängslan för ev. framtida miljöproblem men dom missar helt hur barnen skall klara islamistisk miljö. Luft och havsmiljö kan Sverige inte påverka över huvud taget. Även om vi skulle upphöra med all transportverksamhet och stänga ner all industri, m.a.o. MP´s drömsamhälle, vore det inte ens mätbart, globalt set, något som MP döljer allt vad dom förmår och det ger dessvärre utdelning för MP.



Synd att Jimmie inte tog replik på Fridolin i onsdagens Riksdagsdebatt!



Betr. när partier skyller dåligt valresultat på att inte "nått ut till väljarna med sin politik", jag tror tvärtom att det är just det dom gjort!

Enda partiet, som rättmätigt skulle kunna skylla på just det, anser jag vara Sverigedemokraterna, att döma av många både motståndares och väljares uppfattning om vad SD egentligen står för!



Bra byte till Erik Almqvist!!!

Postat av: Tony Ingman

Da Capo: Det är lustigt det där med utlänningar

inom vården, om det är en Svensk tjej, så krävs det

av henne att hon måste vara minst undersköterska

för att jobba inom åldringsvården, men som invandrare krävs ingen utbildning för samma jobb

konstigt eller hur?

2012-01-22 @ 16:21:48
Postat av: Sommaren med Vanja

Ecl : Stan o Laurel i modern tappning.?

Förmodligen ligger Stan lite före Laurel i karriären....



Ifall Östran o Barometern gör sej av med vänsterfolket på redaktionerna i allafall Barometern

Ja då kan det bli flera, som får tex baka pizza spela hockey eller dylikt.

Direktinformation i brevlådorna i kommunen är början till ett stort fall,kallas för krypskytte med bazooka grand de lux.

Företeelsen har sitt ursprung i lastbilsturisternas land,där Boljevikerna fick packa ihop och dra hem igen.



Grabbarna på bilden har ju en del gemensamt partitillhörighet,samt sannolikt unga törnar och SSUBUP i bagaget?



Hoppas att allmogen inte glömmer bort uppdrag straffsparks nya tema "kommunakuten"

Då kan det bli svettigt på flera håll i Kalmar.

Fast Kalmar kommun måste väl vara "stenklar" hos Josefsson och gänget.

Tänk att få se "Smedbytarzan" svettas i i UG.



Alla kommuner har säkert lik i lasten men vissa lite mera typ Salvebyn Fanerdun Kalmarhem Bergakommissionen bygget av GothaMediahuset etc

Fixarfrasse verkar vara en bra ingång förresten i det ärendet.

Fast uppdrag granskning kanske bara ger sej på borgeliga kommuner,noen med statistik :=)?



Rent allmänt kan man nog se likheter mellan sossarna och en del tidningsredaktioners uppbyggnad i en en småstad, PK ,glida lite på sanningen inte rapportera om gästers vilda framfart.

Man tror att världen skalla vara konstant hela tiden

Svaret till Lotta, är Kalle Anka tex.

Ett så kallat "tomskallesvar iq noll".

Jämför nyhetsvärdet i "Nyårsscoopet" med gruppvåldtäkten i Mariannelund.

Då förstår man vilka "rosa" personer" som gnider umporna på redaktionsstolarna.

OBS "Rosa personer" skall inte tolkas som tex grisar.

Tänk istället på tex Rosa Pantern etc.



Sammanfattat: Det gemensamma hatet mot pursvenska som skattebetalare förenar rent praktiskt, att en del är så efterblivna så dom inte fattar vad dom pysslar med är deras problem så att säga,tänk vilken fin egenhet. (RÖVSKALLE) obs fristående ord a la Thorett).



-Januari hittils : Ölandsbladet anmält för hets mot folktrupp.



-En stor Boljevik kastar in handuken,och börjar i pizza/hockey branchen?



-Hela proppskåpet går på 2 red efter en bloggkommentar.



-Vem blir först med ett tips till uppdrag straffspark.

Skriv på bloggen och berätta



- Ett parti funderar på att göra den gamla slagdängan "Så mycket falskhet bor det här" till sin partilåt.



-"Gravöl" hålls i en bostad i Oskarshamnstrakten efter att en polare snubblat i karriären.

"Polaren Per" tröstar och kjamas.



-Gubben o Gumman inlåsta mot en borgen på 4.79kr som ingen vill betala,Eu bidrag kanske?

Bäst är väl att bli lastbilsturister för dom.

2012-01-22 @ 16:29:20
Postat av: Essendon

@Sommaren med Vanja



Sommaren med Vanja, var inte det en barnfilm en gång i tiden?

Eller var det "en göra barnfilm"?



Reinkarnationen på några av dom allra vassaste skribenterna har slagit in!



Kör hårt så PK-gänget får stora darren och byter sida!



2012-01-22 @ 17:04:36
Postat av: Stora Småland

Har idag varit på ett årsmöte SD , där la jag förslagrt att SD måste gå ut med upplysning om vad de ensamkommande "barnen" kostar per styck och dag ! Minimumkostnaden är 1900 kr per dygn och barn , folk måste få reda på att det är våra pengar det betalas med ! Många har inte den blekaste aning om hur mycket dessa "barn" kostar !

2012-01-22 @ 17:16:24
Postat av: Sommaren med Vanja

Essedon :1 No comments

2 Rember Ole Söeltoft

2012-01-22 @ 17:30:34
Postat av: Kalle

Den vanlige svensken verkar tro att det är deras hemländer som betalar för vistelsen i sverige och inte svenskens skattepengar. Pengar som skulle gått till den svenska välfärden för oss vanliga svenskar s.k. pursvenskar!!!

2012-01-22 @ 18:01:31
Postat av: Calle

SD gör ingen skillnad/ nytta i riksdagen!!??

Fällde ju Juholt i alla fall.

2012-01-22 @ 18:23:45
Postat av: Sommaren med Vanja

Just när det gäller Juholts "sorti" i ett handelscentrum i O-hamn, med orden det var här jag började i SSU, så nu undrar man ju om han skall börja om i Unga örnar, och vidare till SSU igen?



1,7 miljoner i "fallskärm" minus riksdagslönen blir saldo ca 1.2 miljoner i "fallskärm", vilket gör det fullt möjligt att få fram en ny ordförande.

Några som redan har några mille på banken faller väl bort typ "Big Paggan Grotskinski",patron Ko blir nog svår att få tillbaka nu när miljonerna är på kontot.

Tänk vad fina dom är dessa "arbetargrabbar"

Dom jobbar nog ideellt åt dej Svenne Banan, tror du inte det?



Återtår även en ev värvning av Lill Gahrton från MP bla.



Stalltipset blir "(Vi)rån(er)ica Lillekvist" hon vill säkert ha en miljon, är kvinna och kan säga "Jag älskar multikulti",samt räkna till 10.



"Våren med socialdemokraterna" är inledd Tjofaderittan.

2012-01-22 @ 19:26:55
Postat av: Da Capo

Beträffande min usla kommentar 13:10. - Ja, det är synd om människorna. Redan de gamla romarna osv. konstaterade detta i det att de utnämnede människan till människans värste varg.

Jag har en usel sk människosyn eftersom den är baserad på realism, förnuft och 50 års erfarenheter. Jag försöker även med viss framgång avhålla mig från önsketänkande och hyckleri.

Generellt anser jag gäller tills motsatsen bevisats att alla människor är "svin" - samt att mohammadanhängare generellt är större svin än någon i den sekulära skaran.



I den del av dagens krönika som Julia Ceasar inte direkt uppehåller sig vid Fadime, beskrivs ingående politiskt svineri av politikens svin.



Skriv ut senare delen av krönikan, som inte uppehåller sig vid Fadime och henes farsa, och läs igenom den dagligen som ett morgonbönens evangelium.

Vi infödda svenskar är utsatta för historiens värsta svineri av våra VALDA företrädare.

Det måste sägas till uslingen Vidkun Quislings försvar: HAN VAR INTE VALD AV FOLKET.

2012-01-22 @ 19:28:46
Postat av: Stora Småland

Gå in på Avpixlat och lyssna på författaren Björn Ranelid när han kommenterar malmös förfall , ord och inga visor , bra gjort !

2012-01-22 @ 19:31:03
Postat av: Jörgen

Tänk vad några små tunna trådar kan fylla ens dator med sann och spännande information.

2012-01-22 @ 21:01:45
URL: http://petterssons.bloggsida.se/
Postat av: Magnus

Haha, det här måste ni bara se. Apropå att invandrare inte begår brott. Problemet är bara om man ska skratta eller gråta. V.g. klicka på länken.

Postat av: Lotta

Såg på Rapport om att det saknas pengar till cancerforskning. På grund detta har man varit tvungen att flytta forskningen till Kina. Mitt förslag är att använda pengarna i allmänna arvsfonden till forskning istället för att ösa pengar över odemokratiska grupperingar i samhället.

2012-01-22 @ 21:16:16
Postat av: Hulda

Lotta... Jag såg också inslaget i Rapport. Man blir väldigt illa berörd.

Allmänna Arvsfondens pengar förskingras rakt in i multi-kulti-eländet.

De skulle göra bättre nytta för oss inom tex. cancerforskningen.

2012-01-22 @ 21:38:00
Postat av: Magentan

@ Da Capo

Tack för att du påminde om Julia Caesars Söndagskrönika. Denna hade jag konstigt nog glömt kolla upp idag. Som vanligt en briljant men skrämmande krönika om verkligheten i Sverige. Efter att ha läst den får man mycket att tänka på och skriva om. Jag återkommer nog om detta i Thoralfs nästa tråd, för nu har jag inte tid.



En länk till krönikan vill jag i alla fall bidra med för att underlätta för andra att ta del av Julia Caesars viktiga information:

http://snaphanen.dk/2012/01/22/sondagskronika-ekon-fran-forntiden/#more-112625

2012-01-22 @ 21:41:44
Postat av: Da Capo

Ordet som jag trodde var upphovet till att silen reagerade på min senaste kommentar var "svin"; - detta är ett fult ord, åtminstone för alla som underkastar sig - samt för den svenska skolbespisningen, där ordet 'svin' eller 'gris' har ersatts med det mera välljudande ordet 'oxe'. Latinets 'porcis' låter också bra!

-------------------------------------------------

För att inte hamna i "silen" en gång till, lät jag Google översätta kommentaren till klingande latin.

Men kör man latinversionen baklänges genom Google, blir den så obegriplig att inte ens jag själv förstår alla hemskheterna.



Men det låter pampigt!

Därför kommer den nedan.

------------------------------------------------

Ego miserabilis, eros. - Ita est in populo dura. Iam antiqui Romani etc. advertit quod utnämnede homo homini lupus pessima.

Habeo PEDICULOSUS sic dicta quia est ex hominibus egregie manifesta, et Lannorum experientia a sensu communi. Etiam eu lorem aliquam abstinendum ratus volens et hypocrisi.



Generaliter, opinor, valet, nisi aliud constet omnes homines "porcos" - quod plerumque plus fautores Mohammad porcos prae turba saeculari.



In partem hodie, non sagittis risus at Fadime Temporum sicut Iulius Caesar, described in detail porcos politiae civilis bestialitas.



Chronicon Print haec pars non est moratus in Fadime et Hene tata, et legit Evangelium cotidie in matutinis. Ut scriptor historiae patriae Swedes exponantur bestialitas pessima nostri electi repraesentantes. Dicendum est miser Vidkun PRODITOR defendi: non erat electus a populo.



dixit da capo

2012-01-22 @ 22:20:01
Postat av: Tony Ingman

Lotta: Pengarna i allmänna Arvsfonden används

uteslutande till Arabiska och Zigenska föreningar.

2012-01-23 @ 11:20:18
Postat av: Lotta

@Tony Ingman

Precis. Då gör pengarna mer nytta inom cancerforskningen anser jag.

2012-01-23 @ 15:58:55
Postat av: Skånepåg

OT



En fullständigt galen värld.

Enligt YT inslaget från någonstans i Somalia kan man på detta torg (finns troligtvis åtskilliga med detta "sortiment") köpa tomater, bröd och annat i matväg och sedan i lugn och ro välja ut det automatvapen som du tycker passar bäst. Tydligen är AK-47 och M-16 polpulärast och ett och annat granatgevär.

Denna handel är troligtvis även förekommande i Sverige under diskreta former, åtminstone än så länge. Men eftersom Sverige alltmer anpassas, i den heliga multikulturens namn, till ivandrarnas vanor och kultur är det väl inte långt borta förrän vi får se varthän det barkar i detta avseende! I synnerhet när invällningen till Sverige från just Somalia tycks vara utom all kontroll.

2012-01-23 @ 17:22:20
URL: http://www.youtube.com/watch?v=7ZmSR37zmy8
Postat av: Tony Ingman

Lotta: Ja det är sorgligt att hjälp organisationer

för dyra reklampengar ska behöva tigga sig till

medel som i dessa fall går till nyttiga endamål,

samtidigt som obskyra sammanslutningar får miljonbidrag från stat,kommun, och i detta fall från

allmänna.a.fonden.

Beslutsfattare urinerar på avlidna personers sista

önskan om att deras kvar låtenskap ska gå till nyttiga ändamål. Om dom på förhand hade vetat

var deras jordiska ägodelar hamnat,hade dom nog

valt andra arvtagare.

2012-01-23 @ 19:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0