TOLKHJÄLP

Så kom då Expo:s artikel om vår motion angående tolkhjälp som jag nämnde i föregående blogginlägg. Efter att jag varit närvarande vid rättegångar där tolk används vet jag inte om jag anser att rättssäkerheten stärks. Den diskussion som många gånger pågår mellan tolken och tilltalad/målsägare kan innebära vad som som helst efter som ingen annan begriper vad som sägs i rättssalen. Jag har fått känslan av att tolken försöker hjälp sin "landsman" mot det svenska rättsväsendet under rättegången. Vid ett tillfälle då både den tilltalade och mälsägaren behövde tolkhjälp fick jag uppfattningen att den tilltalde tillhörde samma folkgrupp som tolken och att tolken då inte var opartisk under rättegången/förhöret. Många gånger tror jag det är bättre att engelska används istället för tolkar.

Nu är det ju faktiskt inte bara vid domstolar som det används tolkar. Jag vet inte hur många miljoner som Kalmar läns landsting lägger på tolkar varje år men det är många miljoner. Hur det ser ut hos andra myndigheter kan man bara gissa.


Den senaste veckan har flera debattartiklar och ledarartiklar skrivits om Abderizak Waberi. Först ut var Bahareh Mohammadi Andersson i GP.

"Snälla Fredrik Reinfeldt, dina medarbetare tiger men du kan kanske svara; vad gör den skäggiga mannen i slips som tänker som en taliban i ditt parti? I SVT berättar mannen om sin längtan efter sharialagarnas paradis medan Sverige ligger i krig med talibanerna vilka med vapen i handen strider för sharia-paradiset, för män. Och, mannen i slips som talar som en taliban, sitter i riksdagens försvarsutskott. Vem skall försvara Sverige?"

Sedan kom en artikel av Ida Thulin som varit införd i ett flertal mindre lokaltidningar. Dock inte i Barometern eller Östran.

´"Ja. Det är faktiskt sant. I riksdagen sitter en man som anser att hans religion förbjuder honom att ta i hand med sina folkvalda kvinnliga kollegor. Han representerar inget obskyrt extremistparti, utan delar tvärtom partibok med statsminister Fredrik Reinfeldt, med feministen och finansministern Anders Borg och med tuffa kvinnliga ledare som Anna Kinberg Batra och Maria Abrahamsson."

Sist ut var Malin Lernfeldt på ledarsidan i GP. Men jag hoppas hon inte var sist ut. Jag noterar att alla tre är kvinnor som bestämt sig för att inte vara så politiskt korrekta. När får vi se Alice Teoudresco svinga pennan på samma sätt mot islamisten Waberi och de nya moderaterna eller har hon ställt in sig i det politiskt korrekta ledet.
Sedan måste jag också fråga mig om det inte finns några män som vågar haka på dessa kvinnor.

Som en liten påminnelse om Waberi kan jag rekommendera detta klipp.


Kommentarer
Postat av: Gubben o Gumman

När det gäller tolkhjälpen kanske någon kan länka in artikeln om den lilla flickan som inte kan få hjälpmedel från Östran.

2011-10-28 @ 23:34:36
Postat av: Gubben o Gumman

Få hjälpmedel från landstinget inte Östran givetvis fattar du väl AW Svensson.

Vården för illegala är underbar att ha när man läser om var landtingen sparar vilka skithögar.

2011-10-28 @ 23:41:09
Postat av: Robin Shadowes

Fast frågan är väl förstås om analfabeterna kan snacka engelska? Enda sättet att vara säkra på att få objektiva tolkar är nog att anställa etniskt svenska tolkar som kan tala arabiska, somaliska eller vilket språk det än gäller. Helt svenska behöver dom kanske inte vara. Huvudsaken är att dom inte har muslimsk bakgrund.

2011-10-28 @ 23:45:34
Postat av: Gubben o Gumman

I tex England ringer man upp tolken som får tolka

Stämmer 1200kr i timmen så är det bra betalt en advokat debiterar 1000/timme ungefär.

Använd telefonen istället 50kr per samtal i ersättning

Sluta upp med den förstäckta vinstlottslönen.

2011-10-28 @ 23:52:37
Postat av: CLASSE

Jag heter Claes-Göran Olofsson och jag måste skaffa fram pengar, så snälla snälla snälla…



skänk en valfri summa pengar till detta kontonummer 8169-5,914 844 158-8



Efter att du skänkt pengar så besök min blogg CLASSES LILLA BLOGG så förstår du varför

2011-10-29 @ 00:29:53
URL: http://www.classeslillablogg.wordpress.com
Postat av: vmm

Om tolkar i domstolar: skulle kanske vara något för någon granskande journalist att ta med någon som kan det språk som tolkas som får lyssna på vad som sägs av den som får tolkhjälp och den som tolkar och om det stämmer överens. Kan ju bli ett scoop om man kan avslöja systematiskt och utstuderat fusk.



När det gäller Waberi (M) så brukar jag alltid tänka på honom när Reinfeldt lägger sin oerhört stora panna i veck och förklarar att Sverigedemokraterna och Moderaterna inte har samma människosyn... och det tror jag Reinfeldt har rätt i.

2011-10-29 @ 01:15:54
Postat av: OT

Tolka detta sossar!



För eller senare kommer det svenska folket säga följande - "Vi fattade inget, vi stod där som fån medan politikerna snodde allt dom kom åt.

Vi trodde vi drömde, Reinfeldt trodde vi sov...

Dom berövade oss allt som vi sparat ihop...

Dom tog våra drömmar och släckte vårt hopp...

Dom raserade allt som vi hade byggt opp...

Dom tog ifrån oss vår stolthet och det land som var vårt...

Dom byggde ett samhälle, iskallt och hårt...": http://www.youtube.com/watch?v=5RvR-rvtUBQ



Och vad tror ni kommer att hända då?

2011-10-29 @ 01:29:04
Postat av: Gubben o Gumman

Ställ Wabbe bredvid Clownfeldt så får du Rosenbads egna piff o puff dessutom är dom kanske lite släkt på långt håll,lägg på skägg glasögon samt lite skokräm i fejset på Clownfeldt, och vips har du skapat tvillingmoderaterna

En sak kan man inte ta ifrån Wabbe allafall

Försök att hitta någon mera felplacerad man i Sverige,killen lever ju i ett annat årtuseende.

Då placerar moderaterna honom i Sveriges högsta beslutande organ,med sin kvinnosyn skulle killen kastas ur landet.



Egentligen är det taskigt av moderaterna att utnyttja en tjofaderittan kille hejdlöst som röstmagnet.

Detta är klockren rasism,att sedan Wabbe inte hajjar det får väl skrivas upp på plussidan.

2011-10-29 @ 04:45:24
Postat av: Sven Dacke

Dom där Muslimerna är smartare än vi Svenskar!



Nu skall jag avslöja deras planering.

Genom att "plantera" inflytelserika muslimer i "vanliga" partier når man en många gånger högre effekt än att starta egna helt muslimska partier, för dels tar det lång tid att komma in i systemet och man skulle troligen drabbas av "sverigedemokrat effekten" viket innebär motstånd mot allt nytt.



Genom att sprida ut troende muslimer både på lokal nivå samt Riksdagen, lär man sig hur politik går till och kan påverka på mest effektiva sätt.



När det sedan är dags för mera radikal politik samlas alla under ett parti med helt Muslimsk inriktning och med stöd av samtliga Svenska medborgare med Muslimska rötter har man 10_15% i väljarstöd och sedan är det lätt att på allvar ändra politiken.



Bevis?



Moderaternas valsång " Bygg en Moske....."

Moderaternas utträde ur Svenska kyrkan för att öppna för mera Muslimska röster 2014.



Det konstiga är att mera traditionsbundna Moderatväljare accepterar Rainfelt katastroflinje.



Det här är bara några exempel och om du funderar kommer du säkert på fall där du kan se ett mönster på det jag nu lägger fram.



Nu slutar jag för annars blir det så långt inlägg så ingen orkar läsa det

2011-10-29 @ 06:56:33
Postat av: S.E.K.

Sven Dacke , exakt och precis samma funderingar har jag ,det är likadant vad det gäller SVT o TV4 där ska man vänjas vid att det är invandrare som programledare och gäster i studion ! Islamiseringen ska smygas på oss i Sverige , det är rent ut sagt landsförräderi man håller på med , ruskigt, ruskigt !

2011-10-29 @ 07:48:18
Postat av: Hulda

Sven Dacke:...

Våra politiska partier och främst Moderaterna "leker med elden" när de släpper fram Muslimer. Hur kan man hata sitt land så mycket att man riskerar dess undergång..????

2011-10-29 @ 08:26:56
Postat av: Notarien

@S.E.K

Ruskigt, ruskigt! Är ditt inlägg seriöst eller vill du bara skita ner bloggen och ta en skärmdump?

2011-10-29 @ 08:34:08
Postat av: Micael Foghagen SD Kalmar

Kostnaden för tolkar i Kalmar Landsting såg ut så här 2010: Språktolkning 5 486 000 kr, tolkning för döva, dövblinda och hörselskadade 853 000kr.



För den senare gruppen ( döva mm ) utgår riktat statsbidrag, språktolkning däremot sveps in i det generella...



SD i Kalmar Landsting kommer föreslå ändringar kring detta i kommande landstingsplan. Vi jobbar på det nu.

2011-10-29 @ 08:44:50
Postat av: S.E.K.

Mina inlägg är verkligen seriösa jag har alltid varit emot den invandringspolitik som Sverige har fört och för, vilken innebär att vi mer och mer själva får fara illa , vi kan bara se detta med att papperslösa ska ha gratis tand,sjuk och andra sociala förmåner ! Jag har skrivit så många inlägg på Thoralfs blogg så det borde klart framstå på vilken sida av staketet jag står !

2011-10-29 @ 09:36:54
Postat av: S.E.K.

En eloge till Micael Foghagen för att du tänker driva frågan om tolkning för döva ,hörselskadade och dövblinda ! Guldstjärna !

2011-10-29 @ 09:39:50
Postat av: Skånepåg

OT



Här behövs ingen "tolkhjälp" för att förstå budskapet!

2011-10-29 @ 10:21:47
URL: http://soerenkern.com/web/?p=739
Postat av: Heraldikern

@Skånepåg Ser att din nya husgud Soeren Kern är lika dåligt påläst om ZUS som om den schweiziska flaggan. Vilket stolpskott du har hittat!

2011-10-29 @ 10:47:22
Postat av: Micael Foghagen SD Kalmar

>S.E.K



Tack för guldstjärnan men jag delar den med övriga i gruppen.

2011-10-29 @ 10:57:14
Postat av: Robin Shadowes

@GoG. Affe har redan gjort det med utmärkt resultat dessutom. Tror att de flesta redan sett bilden men för eventuellt nytillkomna tittare, möt Reinberi.



http://affes.files.wordpress.com/2011/01/reinfeldt_waberi_no_glas.jpg

2011-10-29 @ 10:59:59
Postat av: allemand

Bra att Expo skriver om det, även om det inte är så många som läser skit-blaskan. Kanske någon som aldrig läser något annat får se hur bra SD sköter sitt uppdrag.



Fortsätt så och vi får hoppas att Expo skriver om alla SD:s motioner.

2011-10-29 @ 11:02:35
Postat av: S.E.K.

Micael Foghagen , ge gärna Sune Olsson i ruda en bit !

2011-10-29 @ 11:11:09
Postat av: Skånepåg

Information från franska staten beträffande NGZ/ZUS. Se bifogade länk.



“In France, for example, large swaths of Muslim neighborhoods are now considered “no-go” zones by French police. At last count, there are 751 Sensitive Urban Zones (Zones Urbaines Sensibles, ZUS), as they are euphemistically called. A complete list of the ZUS can be found on a French government website, complete with satellite maps and precise street demarcations. An estimated 5 million Muslims live in the ZUS, parts of France over which the French state has lost control.”



Huga, man kan bli mörkrädd för mindre.



För den som inte förstår innebörden av detta och vill ha reda på sin mentala status, rekommenderas videon från YT http://www.youtube.com/watch?v=PDIUbt7whUI . Här "slirar" det bildligt talat på samma nivå!

2011-10-29 @ 11:30:49
URL: http://sig.ville.gouv.fr/Atlas/ZUS/
Postat av: Heraldikern

@Skånepåg Mörkrädd blir jag över din naiva inställning till källor. Du citerar Kern, men länkar sedan till franska staten. Varför inte läsa vad franska staten skriver från början istället för att gå omvägen via en fanatisk neokonservativ? Kern skriver: "At last count, there are 751 Sensitive Urban Zones", som om siffran ständigt växer. Men det har ju funnits 751 zoner ända sedan begreppet infördes i mitten av 90-talet. Han skriver också: "In France, for example, large swaths of Muslim neighborhoods are now considered “no-go” zones by French police" och nämner sedan just ZUS. Men ZUS handlar om områden med sociala problem - fattigdom, hög arbetslöshet osv. Det är områden där staten genomför särskilda insatser, extra pengar osv. Det har alltså inget med att polisen inte vågar gå in där. Men det fattar tydligen inte Kern, och inte du heller.

2011-10-29 @ 11:42:29
Postat av: Skånepåg

Missa inte de den suveräne Pat Condell: “Spöka ut dig i burka på halloween”



Någon har tydligen mycket knackiga kunskaper i engelska och gör därför en översättning av ”parts of France over which the French state has lost control.” Detta betyder att franska staten har förlorat kontrollen över vissa delar, och jag ser inte att man på något sätt nämner polisens roll i det hela. Detta är givetvis ett vinkling från den som gör detta påstående och att det då bättre stämmer in den egna snedvridna världsbilden.

2011-10-29 @ 12:06:07
URL: http://www.youtube.com/watch?v=HFH8DEKFpwk
Postat av: Heraldikern

@Skånepåg Men är du inte läskunnig eller? Kern skriver: "In France, for example, large swaths of Muslim neighborhoods are now considered “no-go” zones by French police". FRENCH POLICE! Dvs polisen! Så hur kan du då påstå att han inte nämner polisen?



Ja, grattis, du har insett att det är en vinkling från den som gör påståendet. Ja, en rejäl slirning på sanningen skulle jag säga. Ungefär som i ditt Youtube-klipp (tack förresten, förgyllde dagen med ett skratt!)

2011-10-29 @ 12:14:21
Postat av: Heraldikern

@Skånepåg Bra tips att spöka ut sig i burka, men det funkar ju tyvärr inte i Frankrike och alla de andra länderna där staten fått för sig att den ska bestämma hur du får vara klädd på Halloween.

2011-10-29 @ 12:18:14
Postat av: Kalle

Äntligen sätter någon ned foten mot burkor. Denna gång i en SVENSK rättsal.



GT skriver:

""Kvinnorna kastades ut ur rättssalen

Kvinnorna bar niqab, heltäckande slöjor - och kastades därför ur rättssalen.

Händelsen inträffade under en häktningsförhandling vid Göteborgs Tingsrätt i går.

- Domaren bara viftade med handen mot oss och fick vakterna att stoppa oss, säger en av dem till GT"".



Inte en dag för tidigt. Det gäller för muslimer speciellt i burkor att anpassa sig till det svenska samhället. Vill de "tälta" i öknen kan de göra det men inte i sverige!!!

Postat av: Skånepåg



Tål att läsas på nytt. Ulf Nilson (en av Sveriges bästa journalister någonsin): Sverige är på väg åt helvete! Visdomsord efter att han har inspirerats av att ha läst boken ”Världsmästarna” av Julia Caesar.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174651242



Beskrivning av bokens innehåll (från adlibris):

"Sverige ska vara världsmästare i godhet. Det har svenska politiker oberoende av partifärg bestämt. Sedan 1980 har cirka 1,3 miljoner utlänningar fått uppehållstillstånd i Sverige. Majoriteten kommer från muslimska länder i Afrika och Mellanöstern. Bara 5 procent är flyktingar. Övriga 95 procent har kommit av andra skäl, framför allt för att skaffa sig bättre liv och ta del av den svenska välfärden.



Invandringspolitiken är den faktor som har förändrat Sverige mest sedan andra världskrigets slut. På bara några årtionden har mer än en femtedel av den svenska befolkningen bytts ut. Nu lever vi med resultaten: en snabbt ökande och alltmer brutal våldsbrottslighet, Europarekord i anmälda våldtäkter, importerad hederskultur, tvångs- och barnäktenskap, en havererad integration, nedbrända skolor och bilar, stenkastning mot polis och räddningspersonal och allt fler bidragsförsörjda etniska enklaver som lever isolerade från det svenska samhället. Under ytan döljer sig andra sorters förändring som inte är lika lätt att se. Många svenskar känner i dag sorg, främlingskap och växande otrygghet i sitt förändrade land.



Världsmästarna är en faktabaserad granskning av hur den mångkulturella politiken har förändrat Sverige. Det är den granskning som massmedia borde ha gjort men inte gör. Boken innehåller en obarmhärtig uppgörelse med den egna yrkesgruppen - författaren är journalist med lång erfarenhet av medievärlden. På grund av en krympande yttrandefrihet och det växande hotet från islam skriver hon under pseudonym, Julia Caesar."

Postat av: Lotta

På väg hem från Tyskland så jag är rätt trött och kan missat om någon tipsat om artikeln jag länkar till? Artikeln i sig gör mig ännu tröttare på muslimer och alla deras krav.

Postat av: Heraldikern

@Skånepåg Vad är det med er invandringskritiker och sanningen? Varför är det så svårt att hålla sig till fakta? Är det inte dags att sluta klippa citat från alla möjliga olika källor utan att en enda gång kolla om det stämmer? Eller sväljer du allt som andra säger?



En femtedel av befolkning har bytts ut skriver författaren och baserar det på att det beviljats 1,3 miljoner uppehållstillstånd sedan 1980, men "glömmer" så klart att ta med utflyttning, dödsfall osv. Det verkliga talet enligt SCB är en ökning av utlandsfödda med 700 000 på 30 år. Finländare står som vi alla vet för den största invandringen, och som vi väl alla vet vid det här laget har den största invandringen skett från andra EU-länder. Just nu toppar Kina och Thailand i antalet uppehållstillstånd. Så mycket för den islamiseringen.



Jag citerar en av kommentarerna på Adlibris:

"Fast det är klart, om man väljar att bara ta lösryckta siffror utan sammanhang och sedan väva in sina egna lögner så kan man ju få det att se bra ut för dom som inte orkar/vill ta reda på sanningen själva."

2011-10-29 @ 13:41:37
Postat av: Svensson

Dom flesta förknippar flyktinganläggningar som något dåligt , men nu när Reinfeldt bygger upp såna, klagar ingen. Rosengård Fittja osv dessa ställen ser ut som flyktinganläggningar. Reinfeldt har så låga krav med sin politik, för vem bygger upp slumområden, och sen är stolt över dom ?

2011-10-29 @ 13:57:59
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: SM811

Mycket bra att det nu skrivs om islamisten Waberi.

Det märkliga är att Moderaterna påstår att islamisten har samma värderingar som Moderaterna.

Bara att skicka ett email så får ni reda på svaret.

Inte visste jag att Moderaterna hade samma värderingar som islamisten Waberi. Helt sjukt.

2011-10-29 @ 14:11:16
Postat av: Skånepåg

HALLOWEEN: TRICK OR SHIRK.



En muslimsk utläggning över Halloween som företeelse. Mighty Lord, vilken djupanalys! Att jag personligen inte alls är förtjust i detta sätt att inkräkta på Alla Helgons dag är en helt annan sak. Men när man läser följande kan man ju inte låta bli att dra på smilbanden åt denna galenskap.



"Varje person som erbjuder godis på natten av Halloween kommer att ha Allahs förbannelse över sig, för sannerligen så sade Allahs Sändebud: "Allah förbannar han som offrar till andra än Allah”.



Att ge godis till småbarn är således ett ”offer”. Detta platsar bland det ”sjukaste” jag läst/hört på år och dag och sammanfattar denna s.k. religion i ett nötskal!

Postat av: Heraldikern

@Svensson. När var du i Fittja och Rosengård senast? Var i Fittja för en vecka sedan och inte var det någon flyktinganläggning!

2011-10-29 @ 14:27:54
Postat av: vmm

Heraldikern: "Just nu toppar Kina och Thailand i antalet uppehållstillstånd. Så mycket för den islamiseringen."



Där fick vi så vi teg... Ja, ingen VET ju om Sverige islamiseras. När Jimmie Åkesson skrev sin beryktade artikel i Aftonbladet häromåret som handlade om islamisering så fick han ju massiv kritik - en av punkterna var att vi inte räknar vilken religion människor har här i Sverige. Senaste gången det skedde var på 1960-talet och då hade Sverige ungefär 1000 muslimer. Så Sverige har alltså 1000 muslimer. Kan såklart ha ökat eller minskat, men ingen vet. Eller har du räknat själv? Självklart kan det vara som du säger att konfucianismen och buddhismen är dom religioner som ökar mest i Sverige. Jag vet inte, men du vet tydligen. Undrar vad som händer om hinduismen skulle öka i Sverige. Jag tänker på deras kastsystem och indelningen av människor i just kast. Jag tror inte det skulle passa det svenska samhället och att då skulle kanske någon reagera. Men nu får vi ju tills vidare hålla till godo med att Konfucianismen och Buddhismen och deras världsbild växer i Sverige.

2011-10-29 @ 14:40:51
Postat av: alf

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2606233/foraldrar-hotar-doda-sjukhuspersonal



Skåningarna blir bara värre och värre!

Skärp er skåningar, ni skämmer ut er inför våra snälla och fina invandrare.

2011-10-29 @ 14:42:29
Postat av: AWSvensson

Heraldikern,du har ju tagit som din roll att märka ord,om du läser vad Svensson skriver så skriver han :Rosengård Fittja osv dessa ställen ser ut som flyktinganläggningar. Han skriver alltså inte att det finns flyktingförläggningar,däremot gör avsaknaden av personer med svenskt utseende,ett begrepp hämtat från media , att man inte associerar till ett svenskt samhälle.

2011-10-29 @ 14:50:15
Postat av: Heraldikern

@vmm Du har helt rätt, vi räknar inte religion i Sverige. Men ändå är det ett konstant skrikande om islamiseringen av Sverige på framförallt SD-bloggar. Det har blivit dagens spöke i garderoben och monster under sängen. Och som bevis tar man invandringen. Men problemet är att siffrorna över uppehållstillstånd ger en helt annan bild. Jag räknade uppehållstillstånd till personer från länder som traditionellt är muslimska. Det handlar om runt 20 000 uppehållstillstånd hittills i år. Problemet är ju att vi inte vet om personerna från Irak är muslimer eller kristna. Inte heller om personerna från Turkiet är muslimer eller sekulära. Siffran blir alltså väldigt mycket högre än verkligheten, men jag kan bjuda på det. 20 000 uppehållstillstånd i år - det betyder att vi kanske har fått 2 promille fler muslimer i Sverige. Men då har vi dessutom inte tagit med personer som flyttat hem igen eller dött i beräkningen, så den verkliga siffran är mindre än två promille. Skulle den svenska kulturen vara hotad av färre än 2 promille fler muslimer på ett år? Ja, tror man det så har man inte särskilt höga tankar om Sverige.

2011-10-29 @ 14:54:17
Postat av: Skånepåg

@ Svensson



Om du inte visste det.

Men vi vet genom insiderinformation att vissa partier numera har anställt ”skrivare” som under olika pseudonymer bevakar och så mycket det går försöka misskreditera och ”stalka” vissa alltför populära bloggar. Dessa personer har nu sin försörjning tills vidare tryggad och desto mer ”skit och lögn” de kan åstadkomma, desto bättre för deras fortsatta karriär inom t.ex. slaskmedia.



Cirka 25 % av alla med journalistutbildning är i dag arbetslösa, så det finns gott om personer som är beredda att ställa upp på detta skitjobb. Något att tänka på när man märker att personer visar upp en attityd som präglas av att man följer en linje, där framförallt till synes korrekta påståenden i själva verket är starkt vinklade eller rent av lögnaktiga eftersom verkliga fakta till varje pris måste döljas eller förlöjligas.



Senast jag körde igenom Rosengård, för att besöka ett företag i dess utkanter, var det rena Pippi Långstrump idyllen. Alla var glada och stolta och det fullkomligt vällde ut folk på morgonen som antagligen i sitt anletes svett skall skapa det fina nybyggarland, som Centerpartiet anser kommer att bli frukten av detta.

2011-10-29 @ 14:58:13
Postat av: alf

@ Heraldikern

Har du lärt dig procenträkning i riksdagen?

2011-10-29 @ 14:59:19
Postat av: Kung Fy

@Heraldikern

"Vad är det med er invandringskritiker och sanningen" skriver du och förkastar utan att själv ange källa att en stor del av befolkningen bytts ut sedan 1980. Dessutom, även här utan att ange källa, påstår du att Finländare står för den största invandringen.

Du har fel.



Källa: http://affes.wordpress.com

2011-10-29 @ 15:01:50
Postat av: Skånepåg

@ Kung Fy



Han tittade nog bara i fel blad i instruktionsmanualen och återkommer med korrekta siffror då han blir lite "varmare" i kläderna.

2011-10-29 @ 15:07:03
Postat av: vmm

Heraldikern skrev: "Skulle den svenska kulturen vara hotad av färre än 2 promille fler muslimer på ett år?"



Vadå "svensk kultur"? Vad menar du?



(jag spelar dum :)



Nä, men skämt åsido så vet vi ju såklart inte om antalet muslimer i Sverige ökat eller minskat under dom senaste decennierna. Ingen har som sagt räknat. Vi är väl alla överens om att människor påverkar samhället (det är både en demokratisk rättighet och ett ofrånkomligt faktum) så fler muslimer skulle ju innebära en islamisering. Om 100 år kommer man i historieböckerna kunna läsa om att Islams värderingar fick fäste i Sverige i den tid vi lever i nu. Tror jag. Inte många verkar bry sig om det. Sisådär 5% av befolkningen vill det inte men 95% tycker att det är bara att köra på.

2011-10-29 @ 15:09:31
Postat av: Skånepåg

Dagens bästa ang tidsomställningen? Slår det här med gräsklipparen tilbaka i garaget.

Postat av: Heraldikern

@Skånepåg Jag vet inte hur många gånger jag har visat att du kommer med lögnaktiga påståenden, och sedan försvarar du dig med att andra sprider lögner.



@alf Är det inte i skolan man lär sig procenträkning? Men jag ska göra en rättning: jag menade inte 2 promille fler muslimer, utan att befolkningen späds ut med ytterligare 2 promille muslimer (men då ska man också ta med alla om och men jag nämnde i förra inlägget).

2011-10-29 @ 15:14:48
Postat av: Skånepåg

Massinvandringen är inte ett dugg kul

ger bara en dj-a massa elände och strul.

Positiv särbehandling, vandrande tält och sharia

om framtiden är det inte svårt att sia.

Bara att kolla hur det ser ut i Kabul!

2011-10-29 @ 15:16:35
Postat av: allemand

@Heraldikern, ditt resonemang skulle fungera om inte Internet funnes. Nu är det andra tider och folk läser och ser själva utan din hjälp vad som händer i samhället.



Du är c:a trettio år efter din tid.

2011-10-29 @ 15:23:27
Postat av: Heraldikern

@vmm Du får gärna bli tydligare med vad du menar med att islams värderingar fick fäste i Sverige? På vilket sätt då? Är förresten inte det som hände i domstolen med de burka-klädda kvinnorna tvärtom bevis på motsatsen.



Däremot tror jag du helt rätt i att vi om hundra år kan läsa att det var i början av 2000-talet som Sverige blev ett multireligiöst land på riktigt. Och som du skriver: majoriteten av svenskarna verkar ju välkomna det. En minoritet däremot verkar skiträdda så fort någon tänker annorlunda.

2011-10-29 @ 15:23:29
Postat av: Skånepåg

Turkiets nuvarande pro-islamistiske premiärminister Recep Tayyip Erdogan: ”Minareterna är våra bajonetter, moskéerna våra baracker, kupolerna våra hjälmar och de troende våra soldater.”



Slaget vid Trastfältet 1389 var början till islamiseringen av Balkan.

Vid slagen vid Wien 1529 och 1683 gjords försök av osmanska riket att lägga under sig Europa. En polsk här räddade oss den gången. Vem skall rädda oss nu?



Så Recep Tayyip Erdogan tänker nog en sak och säger något annat vid samtalen med Bildt & Co!

2011-10-29 @ 15:27:06
Postat av: Birger-Zorro

Äntligen! Skönt att någon vågar tala ur skägget ( ursäkta vitsen! ) och tala klarspråk för Fredrik Den Store lär ju näppeligen göra det!

2011-10-29 @ 15:28:45
Postat av: Heraldikern

@allemand Jag skulle vända på det: det är tack vare internet det är så lätt att kolla upp alla de påståenden som görs på SD-bloggar och av partiets representanter. De kan ljuga hur mycket de vill och vissa (läs majoriteten här) kommer att gå på det, men för alla andra är det lätt att ta reda på fakta. Ett bra exempel är ju Kent Ekeroths påstående i amerikansk tv om att Sverige bara tar emot fåraherdar från Somalia - en titt hos Migrationsverket avslöjar snabbt att vi ger uppehållstillstånd till lika många amerikaner som somalier. Ni frälsta kommer oavsett vad att fortsätta att betrakta partiet som en gud. Vi andra skakar på huvudet åt denna sekt.

2011-10-29 @ 15:31:30
Postat av: Heraldikern

@Skånepåg Det är alltid lika kul när argumenten tryter och ni måste ta till en dikt Erdogan läste för 13 år sedan och fick fängelse för. Ska du övertyga någon får du komma med färskare citat.

Postat av: AWSvensson

Förstår man inte skillnaden mellan att ta emot folk med möjlighet och intresse av att försörja sig och människor typ somalier som enbart vill försörjas då har man inte satt sig in i Sverigedemokraternas program. Utifrån detta program kan vi föra en diskussion men det förutsätter att man känner till och kan tolka detta,med hänvisning till Heraldikern som tycks spåna hej vilt.

2011-10-29 @ 15:46:13
Postat av: Heraldikern

@AWSvensson För att kunna diskutera måste man ha satt sig in i skillnaden på en invandrare och en flykting. Utifrån det kan vi föra en diskussion men det förutsätter att man känner till och kan förstå skillnaden.

2011-10-29 @ 15:48:25
Postat av: Thoralf Alfsson

Heraldikern



Mitt inlägg handlar om Waberi men det har du tydligen missat.

2011-10-29 @ 15:53:57
Postat av: Thoralf Alfsson

Heraldikern



Mitt inlägg handlar om Waberi men det har du tydligen missat.

2011-10-29 @ 15:53:57
Postat av: Gubben o Gumman

Ja eller skillnaden på svensk och finsk invandrarpolitik

2011-10-29 @ 15:54:01
Postat av: AWSvensson

Flyktingar kan vi lämna därhän ,de utgör mindre än 5% av de med uppehållstillstånd. Det Heraldikern:Sverigedemokraterna ifrågasätter är alla dessa självutnämnda som bara genom att göra sig identitetslös , uttala ordet asyl och därmed anser sig vara flykting och skall försörjas . Att inte får ha åsikter om dessa bedrägerier som ta resurser från andra mer berättigade är allt annat än demokrati. Glöm inte att allt handlar om prioriteringar,kassan är begränsad.

2011-10-29 @ 15:56:55
Postat av: Heraldikern

@Thoralf Kul att se dig här, då kan du ju passa på att svara på min fråga i kommentarerna om den schweiziska flaggan. Varför påstår du saker som inte är sanna, och när ska du plocka bort eller rätta inlägget?

2011-10-29 @ 15:58:57
Postat av: Skånepåg



Vi avslutar dagens övningar med ett litet smakprov angående sharialagstiftning och vad som väntar i ett ”multireligiöst” land. Ett för mig nytt uttryck myntat här på bloggen av en ”skrivare”.



. Värdet av en kvinnas liv är hälften av en mans liv

· Vittnesmål från två kvinnor är värt lika mycket som vittnesmål från en man

· Döttrar ärver hälften mot söner

· En kvinna har inte rätt till skilsmässa från sin man

· En man kan skilja sig från sin hustru närhelst han vill och utan hennes vetskap

· Män tillåts att gifta sig med fyra fruar

· Kvinnor kan inte resa, arbeta, gå i skolan, eller ens lämna huset utan sin makes tillstånd

· En kvinna måste vara bosatt där hennes man bestämmer

· Mödrar får inte vårdnaden om sina barn när mannen skilt sig

· En änka får inte vårdnaden om sina barn efter makens död. Barnen ges till faderns släktingar, och mamman har inte ens rätt att besöka dem

· Om mannen inte har någon släkt, tar det muslimska samhällets präster vårdnaden om kvinnans barn, familjens pengar och ägodelar

· Äktenskap mellan en muslimsk kvinna och en icke-muslimsk man är förbjudet och ogiltigt, medan en muslimsk man kan gifta sig med en icke-muslimsk kvinna

· Om en muslimsk kvinna våldtas kan hon inte föra mannen till domstol om inte fyra vittnen kan vittna till förmån för hennes påstående, annars ska hon straffas för äktenskapsbrott

· Muslimska män får aga sina hustrur för att fostra dem.



Islam är som synes en lära som är både politisk och en förtryckande religion (styr allt från vaggan till graven)och där man fullkomligt ignorerar FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, eftersom islam i deras ögon är den enda saliggörande religionen på jordklotet och kan bortse från sådana ”trivialiteter”.



P.S.

Erdogan återgav en del av författaren Ziya Gökalp (1876 - 1924) då han nämnde minareterna, kupolerna o.s.v. och det var inte för detta som han blev straffad utan av annat i sammanhanget.

2011-10-29 @ 16:01:09
Postat av: Skånepåg

Finns ingen anledning att plocka bort något som är korrekt. Att förslagsställarna sedan fick "kalla fötter" och gjorde en pudel är en annan sak.



“An immigrant group based in Bern has called for the emblematic white cross to be removed from the Swiss national flag because as a Christian symbol it "no longer corresponds to today's multicultural Switzerland."



Ivica Petrusic, the vice president of Second@s Plus, a lobbying group that represents mostly Muslim second-generation foreigners in Switzerland (who colloquially are known as secondos) says the group will launch a nationwide campaign in October to ask Swiss citizens to consider adopting a flag that is less offensive to Muslim immigrants.

In a September 18 interview with the Swiss newspaper Aargauer Zeitung, Petrusic said the cross has a Christian background and while the Christian roots of Switzerland should be respected, "it is necessary to separate church and state" because "Switzerland today has a great religious and cultural diversity. One has to ask if the State wants to continue building up a symbol in which many people no longer believe."



In the interview, Petrusic said Switzerland needs new symbols with which everyone, including non-Christians, can identify. As an alternative to the current Swiss flag (see image here), Petrusic proposed the former flag of the Helvetic Republic (see image here) which was officially introduced in 1799 and consisted of green, red and yellow colors. "Those colors are similar to the current flags of Bolivia and Ghana and would represent a more progressive and open-minded Switzerland," Petrusic said.”

Postat av: AWSvensson

Muslimska eftergifter återfinnes i dessa undfallande åtgärder från kända företag.

Postat av: CLASSE

Jag heter Claes-Göran Olofsson och jag måste skaffa fram pengar, så snälla snälla snälla…



skänk en valfri summa pengar till detta kontonummer 8169-5,914 844 158-8



Efter att du skänkt pengar så besök min blogg CLASSES LILLA BLOGG så förstår du varför

2011-10-29 @ 16:27:27
URL: http://www.classeslillablogg.wordpress.com
Postat av: SDare

Thoralf! Vad är det för en gynnare som börjat tigga pengar via din blogg?

2011-10-29 @ 16:38:04
Postat av: S.E.K.

Igår förmiddag ringde det på dörren , jag gick och öppnade och det visade sej var en Röda Kors kvinna som ville sälja lotter till jul och eftersom vi känner henne någorlunda så halkade jag in på invandringen och islamiseringen jag berättade för henne att i dag är det nästan 30 % med invandrar bakgrund i Sverige kanske om 10 år att det är 50% ! Det störde inte henne det minsta utan det kom att då lever inte hon men jag påpekade att dina barn och barn,barn ska väl inte få fara illa ? Det blev bara ett ryck på axlarna och sedan klingade dispyten av ! Återigen hur och med vad tänker folk ?

2011-10-29 @ 16:56:30
Postat av: Gubben o Gumman

S.E.K : Tyvärr finns det ganska många dumskallar i dom pursvenska leden,men det betyder ju inte att vi skall importera flera av samma kaliber.

2011-10-29 @ 17:03:07
Postat av: S.E.K.

Gubben och Gumman exakt !

2011-10-29 @ 17:08:39
Postat av: Thoralf Alfsson

Heraldikern



Kommentera först Waberi och sedan kan du berätta vad som är fel i inlägget om Schweiz flagga.

2011-10-29 @ 17:11:04
Postat av: ´Tony Ingman

Noterar med glädje att det kärvar för Asylsvenkan

i Malmö. Så går det när man försöker att trixa och

bortförklara dom enorma problem som staden Malmö dras med, på grund av massinvandring. En tidning som inte drar sig för att blåljuga, bortförklara

har ingen som helst framtid utan kommer att dö ut,

för folk är inte dumma i huvudet , även om journalister, kulturfjantar och7 klöverns representanter tycks tro så.

2011-10-29 @ 17:18:15
Postat av: CLASSE

Jag heter Claes-Göran Olofsson och jag måste skaffa fram pengar, så snälla snälla snälla…



skänk en valfri summa pengar till detta kontonummer 8169-5,914 844 158-8



Efter att du skänkt pengar så besök min blogg CLASSES LILLA BLOGG så förstår du varför

2011-10-29 @ 17:20:12
URL: http://www.classeslillablogg.wordpress.com
Postat av: Heraldikern

@Thoralf. Jag är inte insatt i Waberi och tänker inte kommentera honom utifrån hopklippta citat. Jag säger inte att du har fel om honom, bara att jag inte är tillräckligt insatt i ämnet för att kommentera.



Över till Schweiz, även om det egentligen är fel tråd. Men jag ställde frågan i kommentarerna till inlägget och fick inget svar där, så här kommer det igen. Det som hände i Schweiz var att en organisation som kämpar för invandrares rättigheter under en presskonferens tog upp den förra schweiziska flaggan (den sk trikoloren) och påpekade att den inte hade någon religiös symbol. Personen som sade det är kristen invandrare från fd Jugoslavien. Dagen efter klargjorde organisationen att de aldrig menat att Schweiz borde byta flagga. Min fråga är enkel: varför skriver du att muslimerna i Schweiz vill avskaffa flaggan när uttalandet gjordes av en kristen?

2011-10-29 @ 17:20:53
Postat av: Thoralf Alfsson

Heraldikern



Nu undvek du att svara på frågan om Waberi men du får en chans till. Du tycks ju vet allt annat så lite känner du säkert till om Waberi också.



När det gäller Schweiz flagga bör du läsa den danska artikeln som jag länkar till.

2011-10-29 @ 17:25:47
Postat av: Heraldikern

@Thoralf. Ja, men den danska artikeln är helt felaktig och du sprider vidare de felaktigheterna. Så jag upprepar frågan: varför skriver du att muslimerna kräver att flaggan ska avskaffas när muslimska organisationer i Schweiz tvärtom tagit avstånd från tanken och uttalandet som misstolkades gjordes av en kristen.



Du kan läsa om organisationen som gjorde uttalandet om trikoloren här (på tyska dock). Scrollar du ner lite så står det "Second@s Plus wollen Schweizer Fahne nicht abschaffen!".



http://www.secondos-plus.ch/



Om Waberi: finns det egentligen så mycket att säga? Om det är som du påstår har jag svårt att se vad han gör i riksdagen och då har Moderaterna en hel del att förklara.

2011-10-29 @ 17:36:13
Postat av: CLASSE

Jag heter Claes-Göran Olofsson och jag måste skaffa fram pengar, så snälla snälla snälla…



skänk en valfri summa pengar till detta kontonummer 8169-5,914 844 158-8



Efter att du skänkt pengar så besök min blogg CLASSES LILLA BLOGG så förstår du varför

2011-10-29 @ 17:36:45
URL: http://www.classeslillablogg.wordpress.com
Postat av: carl

troligen har muslimska oljepengar påverkat 7 klövern och nya moderaterna som nu smygislamiserar sverige för att få dom att investera i Swedistan.

(notera sverigevänlig kommentar fick visas, kanske pga av pk-redaktören johansson fick nytt jobb på SVT)

http://na.se/ekonomi/1.1410728-kuwaitiskt-bolag-koper-ahlsells-centrallager-for-475-miljoner



hittade denna tyska variant av politisk inkorrekt. klockren bild av moderna människans avveckling.

http://www.pi-news.net/2011/10/politische-korrektheit-angst-luge-verrat/

2011-10-29 @ 17:37:29
Postat av: Gubben o Gumman

Heraldikern skall nog läsa Wikipedia IQ-snitt världen,innan vederbörande gafflar vidare i sitt islamkramande.

Det hör ju till grundkursen innan man ger sej in på Sveriges vassaste blogg och koranbabblar.



Nationalekonomiskt samt för kvinnor i landet finns det all anledning att vara rädd för religiöst eller mentalt efterblivna musslimer om några sådana finns i Sverige?.

Vilka isåfall är en betydande del av en schizofren svensk migrationspolitik,dessa pellejönsar har lyckats med exact noll saker i sina egna länder.

Exklusive förtryck och ett och annat krig.

Klockrena stolpskott med andra ord.



Att lära sej skillnaden på en söndertorterad flykting och en bidragssnabel kan väl vara att rekommendera också.

57% av svenska folket gillar inte bidragssnablarna vilket återspeglar sej i politiska val samt arbets/hyresmarknaden i landet.



Det kan du ju försöka tjafsa dej ifrån stolpskott.

Lycka till,väl mött på valnatten 2014 när stora skaror ungdomar blivit röstberättigade under 4 år.

Så lycka till med din våta dröm om historieskrivningen......



Om vi bortser från dina små hys såsom komspiratörer sekt,livrädda osv , så kan man väl konstatera att det inte är förbjudet att försvara/motarbeta en efterbliven religion/sagobok.

Sverigedemokraterna är demokratiskt invalda i riksdagen,vad har du för rätt att sitta och klistra epitet på partiet el dess väljare?



Kvinnoförtryckare kan vi gott kasta ut ur Sverige tycker Gubben o Gumman i allafall.

Det gör inget om en liten skithög som du Heraldikern följer med,kvinnoförtryckare vill vi inte ha i det nya Sverige.



I Sep 2010 tog festen slut ha lite tålamod bara.



Wabbe är en komplett skithög, som inte har i ett modernt lands riksdag att göra.



Gubben o Gumman skriver som vanligt som opartiska free-lands journalister, utan koppling till Thor-alf Alfssson eller SD centralt eller lokalt

2011-10-29 @ 17:50:37
Postat av: Skånepåg

@ Thoralf



Om du missat det så finns intervjun på engelska http://www.hudson-ny.org/2449/immigrants-swiss-flag-cross



Och föreningens pudel dagen efter på bifogade URL.

Tydligen måste man vara otroligt korkad för att inte kunna inse hela händelseförloppet.



Om det nu råkar finnas en kristen serb i det muslimska sällskapet, vad det smart av mussarna att låta honom utnyttjas för att testa hur långt man kunde gå. Och eftersom det blev ett ramaskri från övriga politiska partier så vara man kvicka och kom ut med ett tillrättaläggande (redan färdigskrivet utifall att?) av "missförståndet" redan dagen efter intervjun.

Postat av: Gubben o Gumman

Heraldikern : Du hör precis lika bra som vi andra vad Waberie säger ang bla kvinnor.

Att inte kunna kommentera det i en tråd om det gör att du får anses som oseriös.

Då platsar du inte i/på denna divisionen/bloggen.

Sedan kan du be om ursäkt för att du varit oförskämd om du är byxa till det,fjålle.

2011-10-29 @ 18:00:10
Postat av: Heraldikern

@GoG Jag fortsätter att skaka på huvudet åt nivån på vissa inlägg. Ni anklagar mig för att klistra epitet på SD och har sedan inga problem att klistra epitet på mig. Ni kommer med en massa påståenden men har inte en enda källhänvisning. Ni siar om framtiden men har egentligen ingen aning om vad som kommer att hända. Ni påstår att jag är islamkramare men kan inte ens komma med ett enda citat jag skrivit för att bevisa det.

2011-10-29 @ 18:02:22
Postat av: Lassekolja

Det blir tufft för Fredde Barbar att motivera en ev. ny kandidatur av islamisten Waberi i valet 2014. Jag vågar påstå att 2010 var första och sista gången herr Waberi fanns på en valsedel!

Postat av: Skånepåg

@ Gubben o Gumman



Han borde ställa sig framför spegeln och ställa sig frågan: Varför har de börjat att driva med mig, är jag verkligen inte så bra som jag tror?

2011-10-29 @ 18:04:00
Postat av: Heraldikern

@Skånepåg Kan vi inte hålla oss till fakta? Eller kan du ge mig belägg på att föreningen är muslimsk, vad den har för medlemmar och hur många som är muslimer?



Angående artikeln du länkar till: nej, den innehåller ingen engelsk översättning av intervjun, den innehåller en engelsk tolkning av vad föreningen sade, gjord av en neokonservativ och pro-israelisk forskare i Spanien. Återigen, håll dig till sanningen.

2011-10-29 @ 18:09:29
Postat av: Gubben o Gumman

Heraldikern : Nivån har du satt själv,varför skall skribenter här acceptera att du kommer in och är oförskämd?

2011-10-29 @ 18:09:53
Postat av: Heraldikern

@GoG När var jag oförskämd?

2011-10-29 @ 18:12:26
Postat av: Gubben o Gumman

Heraldikern : Nu djävlar i båten plockar du fram en källa som vederkvicker att väljare som röstat på SD är rädda,sedan tar du fram nästa källa om att det handlar om konspirationsteorier.

Försök inte ta dej ur dessa vänster epitet du klistrat på 337078 SD väljare alldeles nyss eller så ber du om ursäkt.

2011-10-29 @ 18:12:52
Postat av: Gubben o Gumman

Heraldikern : Kan du ge oss bevis på att grisar inte kan flyga?

2011-10-29 @ 18:16:05
Postat av: Heraldikern

@GoG Jag har aldrig skrivit att SD:s väljare är skiträdda, däremot att en minoritet på många bloggar verkar vara rädda. Det är långt ifrån samma sak.

2011-10-29 @ 18:16:31
Postat av: Gubben o Gumman

Heraldikern : På vilket sätt verkar denna minoritet vara rädda,är det din egen uppfattning eller har du källor där?

Hur många är dom rädda inom sekten 10, 20, 4000?

Vad är dom rädda för specificera om möjligt.

2011-10-29 @ 18:25:22
Postat av: Gubben o Gumman

"Vi andra skakar på huvudet"

Vilka är vi andra?

Vilka är du talesperson för?

2011-10-29 @ 18:27:55
Postat av: Skånepåg

"An immigrant group based in Bern has called for the emblematic white cross to be removed from the Swiss national flag because as a Christian symbol it “no longer corresponds to today’s multicultural Switzerland.”Ivica Petrusic, the vice president of Second@s Plus, a lobbying group that represents mostly Muslim second-generation foreigners in Switzerland (who colloquially are known as secondos) says the group will launch a nationwide campaign in October to ask Swiss citizens to consider adopting a flag that is less offensive to Muslim immigrants."



Du klistrar epitet till höger och vänster på det som inte passar dig. Varför skulle inte den källa vara trovärdig som jag anger, bara för att den inte passar dig. Du har nu hållit på med ditt blåljugande så att du tror inte på något annat än dina egna lögner.



Det är ingen tvekan att: "Om det nu råkar finnas en kristen serb i det muslimska sällskapet, vad det smart av mussarna att låta honom utnyttjas för att testa hur långt man kunde gå. Och eftersom det blev ett ramaskri från övriga politiska partier så vara man kvicka och kom ut med ett tillrättaläggande (redan färdigskrivet utifall att?) av "missförståndet" redan dagen efter intervjun."



Du har kommit med en massa påståenden och till varje pris undvikit att svara på sådant som inte passar dig. Vilket visar mer och mer att du inte är annat än en "krokodil", d.v.s. stor i glappet men med små öron och inte mycket däremellan! Hoppas att symboliken inte var för svår för dig att förstå?



Du kör med en jargong som vi är vana vid när en Mr. Besserwisser dyker upp här på bloggen så vi har lätt för att hålla oss för skratt, när samma skiva börjar vevas igen.

2011-10-29 @ 18:32:36
Postat av: Gubben o Gumman

Medan vi väntar på Heraldikern så ger vi AW Svensson lite uppgifter



Vad är det egentligen Waberie ger utryck för ang kvinnor :



1 Häftig gruppsex

2 Könsapartheid

3 Han babblar i nattmössan.

2011-10-29 @ 18:33:39
Postat av: Heraldikern

@Skånepåg. Det är ungefär som att du postar samma citat om och om. Det blir inte mer sant för det. Slutdiskuterat för den här gången.

2011-10-29 @ 18:37:01
Postat av: AWSvensson

Resumé. Heraldiken är bara en i mängden av alla dessa som genomgått den långa 10 minuterskursen hos Expo hur man ska bemöta Sverigedemokrater.Med denna i ryggen så ska man minsann ta debatten,man har ju argumenten,lika snabbt försvinner man med svansen mellan benen för att efter att ha slickat såren åter dyka upp i ny skepnad.

2011-10-29 @ 18:38:01
Postat av: Gubben o Gumman

Heraldikern : Välkommen åter din gamla Pjotr.

2011-10-29 @ 18:39:41
Postat av: Gubben o Gumman

AW Svensson : Att hoppas att grabben lärde sej något är väl för mycket begärt, men var inte Expokursen 7 minuter.

2011-10-29 @ 18:42:00
Postat av: Skånepåg

Klart som f-n att jag upprepar frågan, liksom Thoralf gjort beträffande Waberi. Du gör ju inget försök att besvara det mest elementära från någon, eftersom du då givetvis hamnar på pottkanten.



2011-10-29 @ 18:42:36
Postat av: AWSvensson

Waberi är en skam inte bara för sig själv utan i synnerhet för Moderaterna och riksdagen. Hans kvinnosyn består av tre delar. 1 Nöjesmaskiner 2 Barnfabriker som generera bidrag 3 Barnfabrik som generera nya muslimer,läs pojkar.

2011-10-29 @ 18:43:47
Postat av: Gubben o Gumman

Skånepåg : Gram(o)(fån)vev är det nya ordet för dagen

Vi visste att du hade kapaciteten.

2011-10-29 @ 18:47:11
Postat av: Skånepåg

@ AWSvensson



1. Nöjesmaskiner. Menar du 4 fruar eller vad?



2011-10-29 @ 18:47:33
Postat av: Heraldikern

@AWSvensson Någon svans mellan benen har jag inte, bara ett leende på läpparna. Det är väl mellan en handfull och ett dussin personer som postar inlägg här, så det är väl egentligen ingen mening att ägna energi åt kommentarerna. Man orkar i en dag, sedan blir det lite väl mycket goddag yxskaft över det hela. När Skånepåg för tionde gången citerar samma artikel utan att fatta att den är vinklad så är det ingen mening med att fortsätta. Jag tror det tog mig fem inlägg för att få honom att fatta att den inte var skriven av en journalist i Schweiz, och inte ens då kan han medge att den kanske inte håller sig till sanningen, att den bygger på andrahandsuppgifter och ungefär är lika sanningsenlig som om en vänsterpartist skulle skriva om SD:s landsmöte. Däremot väntar jag fortfarande på Thoralfs svar.

2011-10-29 @ 18:56:57
Postat av: Gubben o Gumman

AW S : Hur fan kan du få en entaktad burhöna till ett nöjesfält

2011-10-29 @ 19:02:52
Postat av: Gubben o Gumman

Heraldikern : Sanningens ljus i mökret dessutom tycker han du är korkad skånepåg

2011-10-29 @ 19:09:06
Postat av: AWSvensson

Heraldiken ,ursäkta jag trodde du krupit under stenen för kvällen och det blev tid över för seniorklubben att sammanfatta. Skånepåg, hade hoppats på GoG närmare skulle presentera den frågan men hans kunskaper ligger på en helt annan akademisk nivå i dessa frågor så vi med enbart genetisk erfarenhet står handfallna.

2011-10-29 @ 19:13:15
Postat av: Gubben o Gumman

Gubbar ni har missat något vadå undrar AW Svensson

Östran har fått en ny krönikör inon gastromin Martin "Kallskänken" Karlsson.

Var de inte han som sa att Sverigedemokrater inte var välkomna på hans matställe?

Lite synd när hans mamma var välkommen till Sverige

Finns det kanske krograsism i Kalmar?

Varför inte ge honom en flygande start någon har frågat om krogmomsen och några på Getingen har en fråga om instegsjobb i "pipelinen"

När det gäller ev irritation på SD väljare så kanske det har att göra med att hans mutti kommer från Russia ev har han blandat ihop partiprogrammen men det gör ju inte hans ev utspel mindre skitnödigt.

2011-10-29 @ 19:26:01
Postat av: Skånepåg



Heraldikern har nu i enlighet med sällskapets stadgar avancerat från att vara en Besserwisser till en Messerschmitt. Samma malande påståenden och det egotrippade i det tvärsäkra uttalandet i kommentaren och att andra har fel, gör att detta avancemang är möjligt. Men han trivs tydligen i sin förljugna värld, är utom all räddning och är helt enkelt för ointelligent att inte förstå att det är jag som har rätt och att han med sina snedvridna politiska värderingar inte har förmågan att fatta (hur mycket jag än tålamodsmässigt gång på gång i all välmening försökt) det som ligger utanför den indoktrinerade värld han uppenbarligen lever i. Det finns ett annat klassiskt uttryck tillämpbart här, och det är att "han är så korkad att han inte begriper hur korkad han är"!



Denna blogg är i genomsnitt den 5:e mest besökta politiska bloggen enligt Bloggtoppen och har således ett stort antal besökare. Hur många som skriver här är egalt eftersom det är Thoralf som håller i "taktpinnen" och anger ämnesvalet vilket uppenbarligen är uppskattat. Om Heraldikern försvinner så har det absolut ingen betydelse, utan vi kan bara hoppas att någon med vett i skallen dyker upp i stället och som har en fattningsförmåga i nivå med oss andra.

2011-10-29 @ 19:49:53
Postat av: Skånepåg

Kan inte låta bli att länka till denna korta video, som på ett utmärkt och roande sätt bildligt illustrerar den politiska trångsynthet som är Heraldikerns signum.

2011-10-29 @ 20:05:31
URL: http://www.wimp.com/vegetablemarket/
Postat av: Stefan A

heraldikern kommer tydligen från den gamla fulbloggen vi i sverige, samma beskäftighet, samma statistik-tuggande...

2011-10-29 @ 20:21:38
Postat av: Gubben o Gumman

Stefan A : Det är väl dom på den bloggen som tror att SD vill kasta ut deras mailorders brides.

Lasse Bakfoten och gänget.

Dom klarara inte av att läsa ett partiprogram.

2011-10-29 @ 20:57:23
Postat av: OT

@Heraldikern



Det är kul med lite mothugg, men tyvärr måste jag nog "avsnoppa" dig för en invandring av 1 miljoner norrmän ger inte samma påverkan som en invandring av 1 miljon afghaner. Snarare bör kan man jämföra det med att späda ut 5 000 m3 vatten med 1 liter bensin istället för att späda ut det med 1 liter koncentrerad saft.



"1 liter bensin kan kontaminera upp till 5000 m3 vatten till en nivå som potentiellt kan ge toxiska effekter": http://www.naturvardsverket.se/Documents/publikationer/978-91-620-6307-8.pdf



P.S. Tänk på att jag inte på något sätt sagt vad som är saft eller bensin utan bara påpekat att en stor skillnad i finns.

2011-10-29 @ 21:10:10
Postat av: Stefan K

Heraldikern

Du påtalar för oss att antalet muslimer som slagit ned sina bopålar i Sverige inte är så många. Nog tycker jag att cirka 500 000 är många med tanke på att inflyttningen tog fart först i slutet av 70-talet.

Låt vara att flertalet anpassat sig relativt väl till sitt nya land, dess lagar och regler. Många har dock inte gjort det och med tanke på hur få de radikala muslimerna är, allt enligt dig, så har de uppenbart gjort avtryck i vårt land och inte direkt positiva sådana.

Självmordsbombare, terrorister, arbetsovilliga niqabkvinnor, islamister som de mer moderata muslimerna är livrädda för, könssegregerade badhus, kvinnoförtryck, särskilda regler i skolorna, trakasserier mot andra minoriteter osv.

Knappast faktorer som västvärlden längtat efter, eller är du av en annan mening?

2011-10-29 @ 21:29:22
URL: http://petterssons.bloggsida.se/
Postat av: Heraldikern

@OT Jo, jag förstår vad du menar och håller helt med om att en miljon norrmän inte får samma påverkan som en miljon afghaner. Men jag håller inte med om liknelsen. Späder man 5 000 m3 vatten med en liter bensin påverkas ju alla vattenmolekylerna, dvs alla vattenmolekyler blir kontaminerade. Men om det kommer 3 000 afghaner till Sverige (siffran hittills i år) blir ju inte vi som redan bor här delvis afghaner. För att fullfölja din liknelse: invandringen är inte som bensin som förgiftar vattnet, utan som en porös sten som lägger sig som en egen enhet i vattnet och med tiden vittrar sönder och blir del av vattnet utan att kontaminera det.

2011-10-29 @ 21:29:49
Postat av: Heraldikern

@Stefan K Innan jag svarar, men var kommer siffran 500 000 muslimer ifrån?

2011-10-29 @ 21:32:40
Postat av: Lars-Inge

Någon som har bättre uppgifter?

Postat av: ´Tony Ingman

Läst i avpixlat: DAGS ATT STÄLLA TILLBAKA KLOCKAN



Svenskar 1 timme- Muslimer 1.400 år.

2011-10-29 @ 22:03:26
Postat av: Jenny

Hej!



Vill bara tipsa om min tävling där du kan vinna en valfri vara :)

http://jennyvuongs.blogg.se/2011/october/tavling-vinn-valfri-vara-fran-gniztra.html



Och så kan du bli länkad, klicka bara vidare & se de enkla reglerna :)

http://jennyvuongs.blogg.se/2011/october/bli-lankad-d.html



KRAM

http://jennyvuongs.blogg.se

Postat av: allemand

Varför matar ni trollet, låt det självdö?

2011-10-29 @ 22:18:19
Postat av: OT

@Heraldikern "...Men jag håller inte med om liknelsen. Späder man 5 000 m3 vatten med en liter bensin påverkas ju alla vattenmolekylerna..."



Det är ju precis det som händer i Sverige, precis alla påverkas. De som bor i Sverige och behöver stöd, får se hur det stödet urholkas mer och mer; Pensionärer, sjukskrivna, arbetslösa m.fl. De som betalar skatt får mindre och mindre tillbaka i form av framtida pensioner, sjukvård m.m.



Inte ens USA och Kanada med sin högt avundade immigration går med vinst avseende immigrationen. Hur skall då vi i Sverige som i princip inte ens vet identiteten på den enskilde immigranten kunna gå med vinst?



Afghan eller inte, det viktiga är bakgrunden (det vet du som heraldiker) den totala storleken och flödet på immigrationen, blir dessa variabler förstora så påverkas hela samhället vilket det finns utredningar om i olika länder. Tex. så behövs fler bostäder, skolor, kloaksystem, vattenverk, sjukhus, poliser o.s.v. vilket vanligtvis inte räknas med som immigrations kostnader.



P.S: Angående referenser till mina påståenden, så finns det utredningar, länkarna har jag dock inte. För vad det är värt sök på [California infrastructure immigrant cost].

2011-10-29 @ 22:40:13
Postat av: Magentan

Heraldikern skrev: ”Jag är inte insatt i Waberi och tänker inte kommentera honom utifrån hopklippta citat.”



Det finns absolut ingen anledning att betvivla de Waberi-citat som du kallar för ”hopklippta”. Samtliga citat kommer från den prisbelönta kurdiska journalisten Evin Rubars uppseendeväckande dokumentär ”Slaget om muslimerna” som sändes i SVT:s ”Dokument inifrån”, december 2009.



Denna dokumentär rekommenderas varmt för alla som önskar inhämta djupare och aktuella kunskaper om islam och framför allt kunskaper om vissa av de ledande och mest tongivande muslimerna i Sverige.



Citat från Evin Rubar ur dokumentären: ”Det handlar inte om s.k. jihadister, de militanta islamister som alla tar avstånd ifrån. I Sverige handlar det om dem som marknadsför sig som representanter för MEDELVÄGEN i islam och betraktas av samhället som en garant MOT fundamentalism och extremism.”



Här är länkar 1-6 som visar Evin Rubars mycket intressanta och lärorika dokumentär.



http://www.youtube.com/watch?v=s4bYZCb7y0g

http://www.youtube.com/watch?v=EGu2dMGGfn4

http://www.youtube.com/watch?v=VCV2hu3nM_A

http://www.youtube.com/watch?v=0HaNasPEfS4

http://www.youtube.com/watch?v=qlYl9psGrGM

http://www.youtube.com/watch?v=dWISJtpRK24



2011-10-29 @ 22:55:53
Postat av: vmm

Jag gillar Heraldikern! Kul att få lite intellektuellt motstånd för en gångs skull. Det är vi som gillar SD inte bortskämda med.



Heraldikern: det hela kan nog koka ner till en fråga: om man gillar olika, eller gillar lika. Gillar man olika - dvs att det är bra att ett samhälle är uppdelat i klasser, raser, religioner så gillar man helt enkelt inte SD. Tycker man det är bra att ett samhälle, för att det just ska betraktas som ett samhälle, att människor har någorlunda samma grunduppfattningar och att man så att säga inte lever i helt olika världar, ja, då gillar man SD.



Jag vill hävda att det är dåligt för ett samhälle om man inte har samma grunduppfattningar. Jag ser det inte kompatibelt med demokrati. Det är möjligt med ett splittrat samhälle om man avskaffar demokratin. Men jag tycker inte att det är värt det. Jag vill inte det.



Konkret exempel: A är gift med en kvinna som är otrogen. Han tycker det är helt självklart att hon därför ska stenas offentligt på Norrmalmstorg. B är gift med en kvinna som är otrogen. Det skapar en kris i äktenskapet och det kan leda till skilsmässa.



A och B tycker TOTALT olika. A kan inte acceptera att hans fru är otrogen och att det inte leder till något som helst straff och B har extremt svårt att tycka hans fru ska stenas...



Let's vote about it!



I en demokrati så röstar vi ju om det så då kan vi bestämma om hur det här med den otrogna frun ska lösas. HUR DET ÄN GÅR i det här valet så kommer någon att bli besviken. A kommer att tycka att det är revolting, fasansfullt, katastrof om samhället har valt att inte bestraffa hans otrogna hustru mycket hårt - helst genom stening. Han kanske till och med måste ta lagen i egna händer... B kommer också att tycka det är oerhört hemskt om hans fru skulle dömas till stening och stå på Norrmalmstorg och bli avrättad. Visst, hon var otrogen, men det var absolut inte det han ville...



Sensmoral: alla missnöjda. Sensmoral: mångkulturella samhällen är dysfunktionella. Sensmoral: demokrati i mångkulturella samhällen är övergrepp på individer. Sensmoral: SD har rätt.



(sensmoral: jag har rätt och du har fel ;)

2011-10-29 @ 23:08:26
Postat av: Skånepåg

Den turkiska islamistiska högerextrema fraktionen GraueWölfe tar i oktober över centrala delar av den tyska staden Stuttgart i en stor maktdemonstration. Man använder sig även av en ”maskerade” nazistisk hälsning (utsträckt hand med tummen och mittenfingrarna mot varandra). Inte en tysk flagga utan enbart en demonstration med den turkiska flaggan. Isolerade grupper av vänsteranhängare som protesterade blev snabbt bortförda av polisen.



När man ser detta, kan man bara undra över vad det är för dårar i Sverige som tror på den multikulturella lycksaligheten och där islam är en del av detta!

Postat av: OT

Hur man argumenterar, vilka fakta man än presenterar, inget biter. Slutsatsen är följande:



Vad de flesta i Sverige inte förstått är att vi fått en ny statsreligion vars trosbekännelse är följande:



Vi tror på Multikultis allsmäktiga kraft,

himlens och jordens skapare.



Vi tror på Jesus från Södertälje, Multikultis snart ende Son, vår Herre,

som blev till som människa i Solna,

föddes av lön från Rödakorset,

led under Sverigedemokraterna,

korsfäste Nydemokrati, dog politiskt och begravdes,

steg ner till det mediala dödsriket,

uppstod från de politiskt döda på tredje dagen,

steg upp till chef för en utredning om ”främlingsfientlighet och rasism”,

sitter på Multikultis, den allsmäktiges, högra sida

och skall komma därifrån för att döma levande och döda.



Vi tror på den heliga invandringen,

det heliga, urvattnade flyktingbegreppet, de heliga flyktingbarnen,

brottens tillåtelse, kroppens alla öppningar och det eviga nedtryckandet av svensken.



Så sossar! Efter att ha haft ~50% av rösterna så har Sveriges väljare er under övervakning - Every Breath You Take: http://www.youtube.com/watch?v=TH_YbBHVF4g

2011-10-30 @ 01:24:14
Postat av: Gubben o Gumman

Tony Ingman : Skit i klockan det är bara "lur" ställ däremorot in gräsklipparen i förrådet.

2011-10-30 @ 02:06:31
Postat av: Heraldikern

@OT och vmm. Det är inte meningen att fly diskussionen, men jag har ett jobb som väntar så får återkomma med kommentarer ikväll. Ha en skön söndag!

2011-10-30 @ 08:00:54
Postat av: Sven Dacke

Kommer du ihåg Sverigedemokraternas omdebatterade valfilm?



Så här fungerar den i praktiken!



(Men vissa grupper är smartare har vi läst senaste veckan när det gäller vård i hemmet)

Postat av: Svensson

Har du också undrat varför Moderaterna hela tiden vill kalla sig för dom nya Moderaterna, läs om sanningen här http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/2011/10/30/moderaterna-vill-bli-nya-moderaterna-hela-tiden/

2011-10-30 @ 08:20:58
Postat av: Da Capo

Ingen skäms över att vara en svensk idiot!



citat:

"Trubbnoshörningen Nelsons tio dagar långa dödskamp engagerade hela svenska folket. Men det hjälpte inte. Han dog den 20 februari 1995” skrev Aftonbladet. Nelsons död utlöste landssorg i Sverige.



Ganna Chyzhevska från Ukraina är inte Nelson. Men de psykologiska mekanismer som är ute och åker i fallet med den 90-åriga kvinnan är ungefär desamma som de som utnämnde Nelson till nationellt gosedjur. Ganna Chyzhevska fyller samma funktion och behov hos svenska folket som Nelson gjorde.



Vårt behov av Gannor och hjärnskadade trubbnoshörningar att samlas kring är oändligt, för de får oss att på djupet känna oss som kärleksfulla och goda människor. I båda fallen är sentimentaliteten påtaglig. Det är lätt att ta den för äkta medkänsla. Men sentimentalitet har ingenting med äkta känslor att göra. Sentimentalitet är istället för känslor. Ganna Chyzhevska och Nelson låter oss gråta en skvätt och må lite bättre efteråt.



Kvinnor skriker och gråter. Det är övervägande kvinnor som skriker och gråter för Ganna Chyzhevskas skull och som simmar i lycka över att Europadomstolen ska granska hennes ärende. I en chatt i Expressen talar många om den 90-åriga kvinnan som om hon vore en nära bekant. Ganna Chyzhevska är ”kära Gamma”, hon är ”goa, söta Ganna”, ”vackra Ganna”, den ”söta lilla tantelunan” och ”den fina gamla damen”.



Många säger sig skämmas för att vara svenskar. Hatet mot regeringen och migrationsverket blommar. En man som heter Tobias skäms över att ha samma namn som migrationsminister Tobias Billström.

- - - -

Läs Julia Ceasars krönika på Snaphanen:

http://snaphanen.dk/2011/10/29/sondagskronika-vart-behov-av-gannor

2011-10-30 @ 08:49:19
Postat av: SDare

Di e gutt att va himma så en begriber va di sarr. Nollåttorna kan kränga en beda!

Postat av: Lars-Inge

French Suburbs Becoming Separate Islamic Societies



Franska förorter blir separata islamiska samhällen, enligt en 2200 sidig rapport av den franska tankesmedjan L'Institut Montaigne.

Författarna till rapporten visar att Frankrike, som har mellan fem och sex miljoner muslimer (Frankrike har den största muslimska befolkningen i Europeiska unionen) är på randen till en social katastrof på grund av att muslimerna inte integrerats i det franska samhället.



Hudson Institute is a registered 501c(3) not-for-profit, non-partisan policy organization dedicated to innovative research and analysis that promotes global security, prosperity and freedom in human rights, defense, international relations, economics, culture, science, technology and law.

Postat av: Lars-Inge



Söndagskrönika: Vårt behov av Gannor af Julia Caesar.

Postat av: ´Tony Ingman

Läste i Aftonlögnen att Reinfeldt var mobbad som

barn. Ja själv så mobbar han ju hela svenska folket, och det är ju ännu värre.

2011-10-30 @ 10:34:30
Postat av: Inte-en-till

Till: Micael Foghagen SD Kalmar



"Kostnaden för tolkar i Kalmar Landsting såg ut så här 2010: Språktolkning 5 486 000 kr, tolkning för döva, dövblinda och hörselskadade 853 000kr."



Det är fult att ställa en svag grupp mot en annan svag grupp på det här sättet. I Sverige har vi obegränsat med resurser (*) att lägga på all världens svaga grupper.



(ironi)



(*) Politiskt nyspråk för pengar.

2011-10-30 @ 11:02:34
Postat av: Lars-Inge

Thousands of Muslims blocking Moscow streets for "prayer".



This is happening all over the world. It isn’t due to lack of space it is purposeful, just like the insinuation of their mosques as symbols of conquest on our landscapes. Don’t be misled, this is an act of conquest, plain & simple, it is not prayer.



They are laughing at us, mocking us and gloating at the fact that our “elites’ are allowing them to take control. It is absolutely disgusting on all fronts.

2011-10-30 @ 13:58:54
URL: http://vladtepesblog.com/?p=37313

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0