KORSET I FLAGGAN KRÄNKER MUSLIMER



Muslimerna i Schweiz är på krigsstigen efter minaretförbudet som röstades igenom 2009. Nu är det kränkta på grund av det vita korset i Schweiz flagga. Muslimerna menar flaggan skall ändras så att den avspeglar det mångkulturella samhället. Enligt danska Kristeligt dagblad finns det ca 400 000 muslimer i Schweiz.

Enligt uppgifter i media finns det 500 000 muslimer i Sverige. Det är antagligen bara en tidsfråga innan muslimerna i Sverige blir kränkta av vår svenska flagga. Då får vi nog inte hissa vår svenska flagga längre. Kravet på att ta bort korset i vår flagga kommer nog snart även i Sverige från muslimer.

 


Kommentarer
Postat av: Karlskronabloggen

Ja, det är ju totalt sinnessjukt att en liten minoritet kan ställa sådana krav. I Schweiz kommer de naturligtvis inte att gå med på det, men det skulle inte förvåna mig ett ögonblick om Sju(k)löverpolitierna i riksdagen skulle driva igenom en sådan ändring!



Särskilda badtider för kvinnor och som idag, särskilda rum för bara kvinnor i gymmen!



Sverige är verkligen på väg hundra år bakåt i tiden och snart ännu längre om detta fortsätter!

2011-10-27 @ 11:07:48
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: ´Tony Ingman

Ja sen är det väl en tidsfråga innan denna dåraktiga religion vill förbjuda gatukorsningar också. Fast då får vi kanske Rondeller istället och

då kan det ju dyka upp en och annan rondell vovve

och dom är inte speciellt populära heller.

Ja det är inte lätt att vara människa i det nya Europa.

2011-10-27 @ 11:28:30
Postat av: Sandra

Skulle inte förvåna mig heller om det lyckas gå igenom i Sverige! Fast om det gör det lär SDs röstantal skjuta i höjden! och troligen inte bara SDs.

Att bara komma på och klaga på en sak som en nations flagga är helt sjukt.

2011-10-27 @ 11:33:27
Postat av: Sven Dacke

Jag tycker att Billström skall tillsätta en utredning vad det är som gör att så många muslimer söker sig till våra länder med kors i flaggor, snö och is och så kallat "främlingsfientlig" partier i Riksdagen.



Varför väljer dom inte länder med månskära i flaggan och betydligt skönare klimat.

Dessutom finns ofta färdigbyggda Moskeer i dessa länder så det slipper dom att tänka på



Jag har en vild gissning vad en utredning skulle komma fram till. ( $ )



Kl 14 är det Stadsministerns frågestund i riksdagen.



Finns på Statstelivisionen se länk



2011-10-27 @ 11:44:14
URL: http://svt.se/2.59808/svt_forum
Postat av: jägarn

När får vi se en rapportering i Barometern och övriga svenska media som demokratin Norges fria press levererar, här en rubrik i dagens Aftensposten. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/45-av-48-voldtektsmistenkte-av-utenlandsk-opprinnelse--6681203.html

2011-10-27 @ 12:17:01
Postat av: Åke, Västervik

Den dagen mussar, eller för den delen några andra minioriteter, kräver att vår svenska flagga ska ändras...Ja, har man inte gått över gränsen till minerad mark tidigare, så är det definitivt gjort då!! Kan mkt väl tänka mig att när som helst slår framför allt muslimerna, till och bildar politiska partier, för att på så sätt komma in i länders beslutande organ....Men först då de blir tillräckligt många!

2011-10-27 @ 12:17:13
Postat av: Ludvig

Stackars kränkta muslimer. Dom tål inte mycket. Och pk-polikerna kommer säkert att gå dom tillmötes här i detta land. I deras länder hjälper det inte att bli kränkt, där får man vara glad om man får behålla livet.

2011-10-27 @ 12:19:22
Postat av: Mats Carlsson

Musslorna åker snart ut med huvudet före ur Schweiz. De är både katoliker och konservativa där. Vi ska inte glömma att Schweiz var det land där kvinnorna sist fick rösträtt, 1971 på riksnivå och 1990 lokalt.

2011-10-27 @ 12:23:05
URL: http://www.galaxybloggen.se
Postat av: Hulda

Hissa flaggan ofta - än länge det är tillåtet....

2011-10-27 @ 12:36:45
Postat av: AWSvensson

Sven Dacke ,den gissningen var inte vild den var klartext.Hur kan det komma sig att muslimer satsar 50 till 100000 :- för att komma till ett land där möjligheten att försörja sig är i det närmaste noll, en omständighet som de knappast har okunskap om.Jo parasitering på den skattetyngde svensken är det som får flugorna att satsa dessa pengar,landet med den sötaste honungen attraherar långväga ifrån.

2011-10-27 @ 12:46:32
Postat av: Kalle



En debatt angående journalister har börjat i kvällstidningen... Aftonbladet av alla i fulmedia.



""Journalisthatet är en varningssignal

Journalister hör till de yrkesgrupper som allmänheten har allra minst förtroende för. Att återupprätta förtroendet kräver journalister som vågar vara självkritiska och medieföretag som inte offrar trovärdigheten för snabba intäkter, skriver Journalistförbundets ordförande Jonas Nordling, 42, Stockholm."" Skriver han i Aftonbladets debatt.



Sent skall syndaren vakna eller är det för sent??!!



Länk till debattinlägget

Postat av: ior

Om det var kränkade med en liten ritad kines på en godispåse är väll detta nästa steg.

2011-10-27 @ 14:35:57
Postat av: World Traveller

Korset i svenska flaggan ar vael troligen borttagit innan 2020. Jag hoerde idag av en diplomat att Ghannouchi, Tunisiens nye president?, begardes utlamnad fran Storbritannien av den gamla regimen. Brottet? Terrorism!

Vad haller Europas ledare pa med?

Har de fragat sina befolkningar om de tycker det ar ok att Muslimska Brodraskapet ska fa styra och staella i varje land?

2011-10-27 @ 15:21:14
Postat av: Birger-Zorro

Vad trött jag blir! Jävla muslimer; dra åt helvete om det inte passar!

Förlåt min ärliga uppfattning, men den kom från hjärtat; och jag antar att jag inte är ensam, eller?

2011-10-27 @ 16:32:13
Postat av: AWSvensson

I utfrågningen av statsministern idag så undrade Juholt varför socialbidragen skenat i Sverige under statsministerns mandatperiod. En helt oförstående Reinfeldt kunde inte förstå varför, med tanke på alla dessa jobbskapande åtgärder de lagt ner miljarder på, i vissa fall hade ju detta skapat flera jobb,ja i varje fall minst 10. Vi som läser denna med flera bloggar som återger den faktiska och inte den fiktiva verkligheten vet svaret eller hur GoG.

2011-10-27 @ 16:42:20
Postat av: Svensson

Länder ska ändra sina flaggor, för att Muslimerna inte ska bli upprörda. Ni hör själva hur löjligt det låter.

2011-10-27 @ 17:45:08
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: AWSvensson

Nu väsnas media över att Juholt uppgivit felaktiga siffror angående socialbidragen,undra om man då tagit hänsyn till att man friserat siffrorna genom att kalla saker vid bla äldreförsöjningstöd ,så jämförelse över tiden haltar.

2011-10-27 @ 17:47:02
Postat av: Gubben o Gumman

Prototypen till svensk flaggan har jun redan Kosovokommissionen via Mackan och Lutten lanserat



Veckans höjdare för övrigt är väl när 30 kurder berikade DN hoppas Mattsson får minst 90 Somalier på redaktionen inom kort.

2011-10-27 @ 17:52:00
Postat av: Gubben o Gumman

AW Svensson : Bara den delen av invasionen att 52% av vinstlotterna lever på socialbidrag borde få den mest schizofrene medborgaren i Sverige att reagera.

Mediehjärntvätten i detta landet saknar motstycke



OBS Läs Alice ledare i Barometern om vad hennes mamma sa efter en kort tid i Sverige.

2011-10-27 @ 17:54:46
Postat av: CLASSE

Jag heter Claes-Göran Olofsson och jag måste skaffa fram pengar, så snälla snälla snälla...



skänk en valfri summa pengar till detta kontonummer 8169-5,914 844 158-8



Efter att du skänkt pengar så besök min blogg CLASSES LILLA BLOGG på wordpress så förstår du varför

2011-10-27 @ 18:03:51
URL: http://www.classeslillablogg.wordpress.se
Postat av: SM811

@Birger-Zorro

Håller med.

2011-10-27 @ 18:24:42
Postat av: Gubben o Gumman

Classe : Har du provat arbetsförmedlingen?

2011-10-27 @ 18:40:02
Postat av: Skånepåg

OT



Var inne och läste på Luttens blogg tidigare i dag och hans sammanfattning gällande mordbranden i Berga var att: "Alla ska inte behöva lida för någras misstag!"



Det är verkligen ett "understatement" i världsklass, att kalla en mordbrand för ett misstag. Är karlf-n verkligen normalt funtad?

2011-10-27 @ 18:59:48
Postat av: Skaraborgare

Missminner jag mig inte så restes kravet för några år sedan av några "rödvinskommunister" i Stockholm. Vilka bereddes stort utrymme i tidningen Dagens Nyheter.Är någon förvånad ?



Men.Frågan ansägs väl inte "riktigt mogen" och för farlig. Denna "sjönk undan" till vidare.



Det är väl bara en tidsfråga inan den aktualiseras igen.Sveriges fana i framtiden.En blå duk utan kors?

2011-10-27 @ 19:23:36
Postat av: Gubben o Gumman

Skånepåg : Frågan är varför hela Berga villaområde skall dras in i att det finns lite många "misstag" på Rimsmedsvägen/Amorvägen i hyreskarsernerna där.

Kalla detta område för Berga är en mäklaride.

Berga villaområde har inte ett skit med detta att göra,irriterad Berga bo vänligen ring Folkpartiet

Dom kanske kan betala mellanskillnaden på värdeminsknigen på din villa efter deras Balkanimport på 1990-talet.

Ett rent Norrlids/Rimsmedsproblem har smetats på ett stort skötsamt villaområde i Kalmar,där är fel nr 1.

Att inte dom boende i Berga är vansinniga är ett underverk,måste vara kul att bli ihopklistrade med "folkpartisterna" på Rimsmedsvägen.

På Rimsmedsvägen styr och ställer släkten/familjen "Blaffa" förekommer bla på Flashback ang glaskrossningen a 400000kr på Funkaboskolan,samt i mordbrandsutredningen "lillebroschan "Blaffa" sitter hos polisen(mordbrandsutredningen) nästa broscha är invald i Bergakommissionen från Albanska föreningen.....vilken fullträffa asså Johan.

DETTA ÄR PROBLEMET.



KLT -Johan mfl "agerar och sätter svenne banan på på dampmöte ihop med sheriffen soc skolan, och fan och hans mormor,DESSA ÄR INTE PROBLEMET,urlöjligt.



Kommunens starke man har agerat på sedvanligt dysfunktionellt socialdemokratiskt sätt att sossarna själva skapat BPO områdena är inget Johan vill ta i

"Inget SD snack" nä tacka fan för det.

29 miljoner i socialbidrag ett nedbränt handelscentrum.



Hoppas att hela Berga vilaområde röstar på SD 2014

2011-10-27 @ 19:33:41
Postat av: Sven Dacke

"Här kommer dom breda gossarna".



Kommunisten gjorde det igen



Hela Statsministerns frågestund, Åkesson möter Ohly 14 minuter in i inspelningen

Postat av: Sven Dacke

Ledarartikel i Expressen, utan signatur



"Skolminister Jan Björklund gör rätt som inte går på skolverkets linje i den här frågan. Gärna en bra modersmålsundervisning – men först en tillräcklig svenskundervisning."

Postat av: Robin Shadowes

Låt musslorna bli upprörda. Hur upprörda som helst. Låt dom bli så upprörda att dom slår sönder några stadskärnor. Då har vi en anledning att skicka hem dem igen. Vår flagga, en av världens äldsta, skall givetvis bestå.

2011-10-27 @ 21:10:24
Postat av: Niklas

Kravet kommer alldeles säkert att framföras ngn gång iframtiden men det är knappast ngt krav som kommer att hörsammas. Det skulle vara i klass med att avskaffa nationalsången eller att det beslutades om att riva alla kyrkor. Kommer inte att hända och kommer inte att hända heller i Schweiz. Så vi kan vara helt lugna där.

2011-10-27 @ 21:10:32
Postat av: PK

I Slussens t-bana i Stockholm för ett par år sedan var det massor med stora affischer med svenska flaggan fast med halvmåne istället för kors, så detta är gammalt.



Rör er lite runt t-centralen så skulle ni inte tro att ni är i Sverige. Lite trist att det snart inte finns något ställe kvar i världen som är svenskt, men muslimerna i Sverige benämns som minoritetsgrupp när det finns nästan 2 miljarder muslimer i världen. Samtidigt finns det ca 6 miljoner etniska svenskar.

2011-10-27 @ 21:51:31
Postat av: OT

Tycker Eddie Meduza sammanfattar det bra i "Sveriges kompani": http://www.youtube.com/watch?v=ZdD6wLXdBiA



"...Här är våran fana gul och blå, det ska ingen jävel ändra på. Så kom inte hit och snacka skit..."

2011-10-27 @ 23:11:26
Postat av: surkart

Då säger jag bara: vaja stolt du svenska fana!

2011-10-27 @ 23:22:32
Postat av: S.E.K.

Det behövs bara att man besöker centralorten Högsby i Högsby kommun en förmiddag så tror man att man i tvärhasten har hamnat i Bagdad , detta är fullkomligt galet att man har låtit det bli på detta vis , folk måste lära sej att se skogen bakom träden annars går det käpprätt åt h-----e ! Röda Halvmånen i Högsby fick väl häromdan en spark på smalbenet , där var det ju en multikulti familj inne och försåg sej med 1500 kronor ur kassaskrinet , som tur är så kom det ut vilka det var som hade snott pengarna så vi svenskar slipper bli misstänkta !

2011-10-28 @ 06:06:45
Postat av: Stefan K

Det finns de som hävdar att muslimernas intåg i Europa kommer att få konsekvenser på våra samhällen. Förstår inte vad de får det ifrån :)



Självklart kommer de svenska muslimerna att ställa krav likt de i Schweiz och lika självklart är att vår vänstersocialistiska media ställer sig på deras sida. Det mångkulturella går före allt i deras värld...



...säger Stefan K som tänker ha familjens svenska balkongflagga sitta uppe hela vintern, bara för att reta somalierna i omgivningen.

2011-10-28 @ 09:33:03
URL: http://petterssons.bloggsida.se/
Postat av: Anonym

Hade tråkigt på jobbet och tänkte att jag behövde livas upp, så vad bättre än att läsa en SD-blogg! Alltid lika underhållande med konspirationsteorierna! Ja, jag är sarkastisk. Vilket jävla trams! Har de verkliga argumenten tagit slut så att ni nu måste oroa er för saker

2011-10-28 @ 14:28:41
Postat av: Heraldikern

Hade tråkigt på jobbet och tänkte att jag behövde livas upp, så vad bättre än att läsa en SD-blogg! Alltid lika underhållande med konspirationsteorierna! Ja, jag är sarkastisk. Vilket jävla trams! Har de riktiga argumenten tagit slut så att ni nu måste oroa er för påhittade saker. Ge mig ett konkret exempel som pekar på att vi inte kommer att få hissa svenska flaggan i framtiden! Och Thoralf, kom igen - om du nu vill hetsa mot muslimer så kan du väl ända komma med mer övertygande argument. Det var alldeles för många "nog" i det här inlägget för att ta det på allvar.



Och Stefan K: det var inte lite skrattretande att läsa ditt inlägg - försvara svenska traditioner genom att bryta dem. Ja jisses! Eller tycker du att det är att respektera svenska flaggan genom att inte följa de enkla regler som finns om till exempel när den ska hissas och inte ha den ute under natten? Kan dessutom upplysa dig om en sak: ingen blir idag upprepad av en balkongflagga, däremot brukar vi alla skratta åt de personer som är så naiva att de tror de är uppkäftiga genom en flagga.

2011-10-28 @ 14:35:09
Postat av: Thoralf Alfsson

Roligt att man kan glädja någon på en fredag eftermiddag.

2011-10-28 @ 15:11:12
Postat av: Heraldikern

Herregud, vad trött jag blir på era påhittade historier! Thoralf, att du som riksdagsman inte skäms, sprida lögner är väl inte vad din riksdagslön ska gå till, eller?



Det tog mig fem minuter efter mitt förra inlägg att ta reda på fakta. Nej, muslimerna i Schweiz vill inte ta bort korset från flaggan. Upprinnelsen är däremot att en organisation som slåss för invandrares rättighet på en presskonferens sade att Schweiz tidigare hade en flagga utan religiösa symboler (den röda, gula och gröna Helvetica-flaggan). Organisationen, Second@s plus, har därefter kraftigt tillbakavisat att det var en uppmaning att ta bort korset från dagens flagga. Och, kan ju tilläggas, personen som sade det är kristen! Jag skriver det igen: KRISTEN!



Däremot har Mayzar Hisham, ordförande för paraplyorganisationen för muslimska organisationer i Schweiz, sagt att det inte finns någon som helst mening med att ändra flaggan. Så det korrekta inlägget från din sida Thoralf borde ha varit "Kristen påstods vilja ändra flaggan, muslimerna tar avstånd"!



Det går ju bara att spekulera i varför du förvanskar sanningen Thoralf. Antingen så vet du inte vad ordet källkritisk betyder och är inte kunnig nog på att ta fram fakta. Eller, ännu värre, så hetsar du medvetet mot muslimer.



Så Thoralf, det minsta du kan göra nu är att förklara hur du tänkte när du spred lögner!

2011-10-28 @ 15:15:32
Postat av: Lars-Inge

> Heraldikern



Som framgår av bifogade länk är det få som vill ansöka om den svenska flaggan. Du herr besserwisser Heraldikern, tror du inte det kan bero på att man trots allt väntar på en förändring och tills den ”nya” flaggan blir klar?



”Upprinnelsen är däremot att en organisation som slåss för invandrares rättighet på en presskonferens sade att Schweiz tidigare hade en flagga utan religiösa symboler (den röda, gula och gröna Helvetica-flaggan.”

Spelar ingen roll vilka som ligger bakom detta, eftersom det trots allt är en ”anpassning” till stenålderskulturen islam och ett krav som inte hade funnits utan massinvandringen.



Och du lägg gärna upp länkar till dina andra påståenden, så att vi kan kolla om du som vanligt börjat fira fredag tidigt av ”svadan” att döma, eller om du har något som verkligen håller vid en granskning. Ditt inlägg verkar mins sagt något virrigt!



Och förresten av ditt inlägg att döma måste du verkligen beundra den skolpersonal som skickar hem elever med T-shirt med ”svenska” motiv, och värst av allt en pytteliten svensk flagga. Har förresten genom mina kontakter gjort en mycket (nog)grann undersökning och inom HSB, Riksbyggen och Allmännyttan så finns det på åtskilliga platser förbud att ha svensk flasadflagga på balkongen. Man kan ju undra varför, gör inte du det?

Postat av: Heraldikern

@Lars-Inge. Jag tror inte nationalisterna i Schweiz håller med dig. Flaggan det pratas i just det här fallet är den schweiziska trikoloren som började användas efter revolutionen 1798, en flagga som stod för allas politiska rättigheter. Den har absolut inget med islam att göra och är knappast en anpassning till någon religion.



Jag vet inte om du läser dåligt eller om du inte vill veta sanningen, men det har alltså aldrig funnits något förslag att ändra dagens flagga eller återta den gamla. Det enda som skett är att en organisation nämnt en gammal schweizisk flagga. Jag skickar med länken till deras sajt, så kan du läsa vad de skriver om det (på tyska dock).



Vad är det du finner så förvirrande? Att en SD-ledamot ljuger på sin blogg? Att allt som skrivs om muslimer inte är sant? Eller något annat? Jag kan självklart skicka länkar till alla påståenden som finns med i mina inlägg, hoppas du kan det om dina.

Postat av: Lars-Inge

> Heraldikern



> Heraldikern



"Jag vet inte om du läser dåligt eller om du inte vill veta sanningen, men det har alltså aldrig funnits något förslag att ändra dagens flagga eller återta den gamla."

Varför nämner du då detta med den "gamla" flaggan med sådan emfas, om du inte vill ha något sagt?



”Att en SD-ledamot ljuger på sin blogg?”

Det finns massor att skriva om muslimer och dolda ”sanningar” som man definitivt inte behöver ljuga om. Hört t.ex. talas om det muslimska ordet taqqiya och vad dess generella betydelse är? Genom att t.ex. enbart kolla på vad Channel 4 i Storbritannien presenterar från dolda inspelningar i moskéer och vad som läckt ut från moskén på söder vid Medborgarplatsen förstår man vilka tankebanor som finns inom islam och det verkliga målet som man till varje pris vill försöka att dölja. Att sedan framförallt svenska massmedia har världsrekord i att dölja och vinkla fakta är mer än tragiskt, och som tyvärr såväl du som stora delar av det svenska folket inte förmår att genomskåda och som styr era tankebanor.



Ser också att du nogsamt undviker att beröra det som jag avslutningsvis tog upp i min förra kommentar, och försöker slingra dig genom att enbart komma med nya påståenden. Vem är det egentligen som har lässvårigheter och visar sin inkompetens? Du använde en obehaglig ad hominem argumentation redan i din inledande kommentar och som mer än väl anger den verkliga anledningen till ditt inhopp här på bloggen, där flagga fick bli "täckmantel". Taqqyia tycks bli mer och mer vedertaget och sprider sig i takt med islamiseringen av det svenska samhället. Vissa saknar förmågan att förstå att detta ofta kan genomskådas och du tycks uppenbarligen tillhöra dessa!

2011-10-28 @ 18:38:47
Postat av: Heraldikern

@Lars-Inge. Att jag använde en ad hominem-argumentation berodde på det obehagliga i Thoralfs inlägg, dvs hetsen mot muslimer. Det är också darför jag med sådan emfas nämner den gamla flaggan. Det tål att upprepas i oändlighet: det Thoralf skriver i sitt inlägg är felaktigt. Det har aldrig funnits något förslag om att ändra på den schweiziska flaggan, och uttalandet som missförstods kom från en kristen. Dubbelfel alltså. Det är alltså detta jag vill ha sagt, om du nu inte har förstått det.



Problemet är att du då inte kan acceptera att uppgiften är fel, utan försvarar dig med att nämna helt andra saker om muslimer. Men det är ju inte det vi diskuterar just nu. Jag ser inte vad brittiska moskéer och taqqyia har med den schweiziska flaggan att göra. Kan vi inte för en gångs skull hålla oss till ämnet?



Du skriver att det finns massor med "dolda sanningar" om muslimer som man inte behöver ljuga om. I så fall är det väl ännu mer anmärkningsvärt att Thoralf i det här fallet kommer med osanningar. Om det nu finns så många sanningar, varför ljuger han då?



Noterar också att du kräver mig på källhänvisningar, men inte kommer med några själv.

2011-10-28 @ 19:27:26
Postat av: Stefan K

Ha-ha Heraldikern

Jag lyckades reta dig, så då kan du ge dig f*n på att muslimerna i bostadsområdet känner sig kränkta.

Jag verkar lyckas med mitt uppsåt.



Finns det regler för balkongflaggor?

2011-10-28 @ 19:31:50
URL: http://petterssons.bloggsida.se/
Postat av: Lars-Inge

> Heraldikern

Fortsätt du gärna att leva i din låtsasvärld och undvik "orsak och verkan tankebanor" för då blir det ett obehagligt uppvaknande för din del. Men jag förstår din begränsade förmåga att se HELHETEN och varför du inte med ett enda ord kommenterat vad jag skrivit för att du skall försöka att förstå detta. Du fortsätter därför likt en envis åsna att svamla på och håller dig enbart till din egen agenda för att inte förlora ansiktet. Mer än så är du tydligen inte kapabel till att klara av.

Vill än en gång påpeka att i din första kommentar lyckades du åstadkomma en avskyvärd ad hominem argumentation riktad mot Thoralf Alfsson, som gör att jag inte kan känna annat än ett förakt för dig och vad du står för!

2011-10-28 @ 20:03:48
Postat av: Heraldikern

@Lars-Inge Jag som trodde att en låtsasvärld var en värld där saker var påhittade. Jag har ju hållit mig till fakta, så den som lever i en låtsasvärld borde väl i så fall vara Thoralf, som skrev det påhittade inlägget.



Du har kommit med svepande kommentarer och generaliseringar utan källhänvisningar, så hur tror du att jag då ska kunna bemöta dig. Kom med fakta så kan vi börja diskutera på rikigt.



Du får också gärna förklara vad det var som var så avskyvärt med mitt första inlägg? Frågan om Thoralf inte är källkritisk? Eller att han medvetet hetsar mot muslimer? Eller att han sprider lögner?



Allt det där är ju tyvärr sant. 1. Thoralf läser en artikel i en dansk tidning men går inte till källorna och tar reda på om det är sant eller inte. Det kallar jag brist på källkritik. 2. Utifrån sitt första misstag skriver han att muslimer i Sverige nog också kommer att kräva att vår flagga ändras och att vi inte få hissa den. Men det finns ju inga belägg för det, därav skriver jag att han hetsar mot muslimer. 3. Inlägget om den schweiziska flaggan är falskt och hans slutsats att svenska muslimer därför också kanske kan komma att kräva att flaggan ändras ännu mer falskt. Därav skriver jag att han sprider lögner.



Ja, ibland är sanningen avskyvärd.

2011-10-28 @ 20:18:17
Postat av: Heraldikern

@Stefan K Nej, upprepad blev jag av Thoralf, ditt inlägg förgyllde bara dagen med lite skratt.

2011-10-28 @ 20:30:46
Postat av: Skånepåg



Nedanstående citat visar att pseudonymen Heraldikern blåljuger i sina ovanstående kommentarer om vilka som vill ta bort korset från Schweiz flagga eftersom de känner sig kränkta (less offensive to Muslim immigrants) av detta. Det rör sig om en grupp som huvudsakligen består av andra generationens muslimska invandrare. Förslaget har mötts med vrede bland de politiska partierna i landet.



"Immigrants Want Cross Removed from Swiss Flag



by Soeren Kern

September 26, 2011 at 5:00 am



"...An immigrant group based in Bern has called for the emblematic white cross to be removed from the Swiss national flag because as a Christian symbol it "no longer corresponds to today's multicultural Switzerland."



Ivica Petrusic, the vice president of Second@s Plus, a lobbying group that represents mostly Muslim second-generation foreigners in Switzerland (who colloquially are known as secondos) says the group will launch a nationwide campaign in October to ask Swiss citizens to consider adopting a flag that is less offensive to Muslim immigrants..."



"...The proposal to change the Swiss flag has been met with outrage across the political spectrum and is sure to fuel anti-immigrant sentiments in Switzerland..."

Postat av: Skånepåg

För den som är nyfiken på gruppen som vill ta bort korset i Schweiz se bifogade länk.



Deras "valspråk" tycks vara:

"Von der Defensive zur Offensive.

Wir setzen uns für eine aktive Migrations- und Gleichstellungspolitik ein!"



D.v.s. ungefär: Från defensiv till offensiv. Vi arbetar för en aktiv migrations- och jämställdhetspolitik.



Fri invandring eller vad menar man?

2011-10-28 @ 21:36:43
URL: http://www.secondos-plus.ch
Postat av: Skånepåg



Ledarstaben i föreningen. Bilderna talar för sig själv!

Postat av: Heraldikern

@Skanepåg Jag märker att du är lika dålig på källkritik som Thoralf. Jag själv skulle vara försiktig med att använda före detta Kommunistsovjets propandaorgan nr 1 Pravda som källa. I en annan artikel (lätt att hitta via google) påstår samma tidning och samma journalist att Sverige är krigshetsare och att en gemensam norsk-svensk insatsstyrka i norr hotar ryska armén. Jag tar det lika mycket på allvar som artikeln om schweiziska flaggan. Som du säkert märkte så länkade jag själv till Secondos Plus i ett tidigare inlägg, men jag märker att du inte har läst vad som står på sajten. "Plus wollen Schweizer Fahne nicht abschaffen!", i översättning: Plus vill inte avskaffa den schweiziska flaggan". Kan det bli tydligare?

2011-10-28 @ 21:52:13
Postat av: Heraldikern

@Skanepåg Ja herregud, vilken överraskning! Hör och häpna, styrelsen i en organisation som kämpar för invandrares rättigheter består av invandrare!

2011-10-28 @ 21:55:15
Postat av: Skånepåg

@ Heraldiker.



Kan det sägas tydligare: "Immigrants Want Cross Removed from Swiss Flag"



Jag anser att min källa kan inte bli säkrare och skriven av en journalist på plats, så sluta nu med ditt skitsnack och försök till bortförklaringar.

Möjligt att man ändrat sig och gjort en tafatt ändring då man märkte att: "The proposal to change the Swiss flag has been met with outrage across the political spectrum and is sure to fuel anti-immigrant sentiments in Switzerland".



Sluta nu med ditt tjafs, det räcker och blir över. Du gör dig enbart löjlig.

2011-10-28 @ 22:03:19
Postat av: Tjadden

De flesta tolkar tjänar 1.200 kr i timmen så nog är det på tiden att tvinga invandrarna att lära sig svenska om inte skicka hem dem där de kom ifrån.



Och har de slängt sin identitetshandlingar så kan de förpassas till Saudarabien eller liknande ställen.

2011-10-28 @ 22:32:28
Postat av: Skånepåg

@ Heraldikern



Be nu Thoalf Alfsson och andra om ursäkt för ditt verdervärdiga språkbruk och dina onyanserade påhopp. Återvänd sedan till Trollskogen du kom ifrån. Börjar bli kallt så glöm inte en extra granruska. Vinkevink!

2011-10-28 @ 22:34:45
Postat av: Heraldikern

@Skånepåg Ska jag sluta med mitt tjafs? Om någon gör sig löjlig så är det personen som har Pravda och amerikanska ultrakonservativa som källor. Inget fel i det, men då får man också vara ärlig med att det inte är en objektiv sanning man för ut. Du skriver: "min källa kan inte bli säkrare och skriven av en journalist på plats". Eh, läste du inte att artikeln var skriven av en forskare i Madrid. Ligger Madrid i Schweiz eller? Du länkade ju själv till Secondos, det är ju bara att läsa där vad de verkligen menade. Eller i artikeln i en schweizisk tidning som jag länkar till.

Postat av: Heraldikern

@Skånepåg. Om någon borde be om ursäkt så är det Thoralf som påstått att 500 000 muslimer i Sverige snart kommer vilja ändra svenska flaggan, vilket är bullshit. Där kan vi snacka om onyanserat.

2011-10-28 @ 22:53:13
Postat av: Gubben o Gumman

Ledarstaben ser ut om TV4 redaktion eller bemanningen i valfri Nettobutik

2011-10-28 @ 22:57:52
Postat av: Gubben o Gumman

Tjadden : Timpenningen är schizofren,fast den måste väl ligga där för att en skälig månadslön skall kunna uppnås bland tolkarna eller dom blivande tolkarna.



1200kr/tim motsvarar 200000kr i månadslön.

2011-10-28 @ 23:13:39
Postat av: Skånepåg

@ Heraldikern



Nu tycks det verkligen börja snurra vilt hos dig:



- Så journalisten Soeren Kern som skrev artikeln jag citerade från är helt plötsligt en forskare i Madrid? Ge dig för f-n.



- Det som startade ”cikusen” i Schweiz var ett uttalande av Ivica Petrusic. Han sade bl.a. vid en presskonferens: ”Er regte an, sich über unsere jetzigen Symbole Gedanken zu machen und uns zu fragen, ob sie noch zeitgemäss sind.“ Ungefär ”Han föreslog att vi skulle reflektera över våra nuvarande symboler och fråga oss om de fortfarande är aktuella”. Inte svårt att tolka vad detta innebär eller hur? Sedan tog det ”hus i h-e” efter detta uttalande och starka fördömande från andra politiker. Man ansåg sig då behöva en ”demage control” från partiet och gick därför dagen därefter ut med ett ”det där skulle vi nog inte ha sagt”. Se bifogade pdf-fil.



Som sagt det börjar bli kallt i Trollskogen, så ta två tallruskor för säkerhets skull.

Postat av: Heraldikern

@Skånepåg. Du är bra på att vara oförskämd, men sämre på att läsa. Så här står det under artikeln du hänvisar till: "Soeren Kern is Senior Fellow for Transatlantic Relations at the Madrid-based Grupo de Estudios Estratégicos / Strategic Studies Group." Vad är det som är så svårt att fatta i den meningen?

2011-10-28 @ 23:20:10
Postat av: Heraldikern

@Skånepåg Så du erkänner alltså att det inte var några muslimer som ville ändra flaggen, utan en kristen invandrare från fd Jugoslavien. Ja, men då hade jag ju rätt hela tiden.

2011-10-28 @ 23:22:43
Postat av: Gubben o Gumman

"Läsa konspirationsteorier ", oförskämd?

Dun kommer ihåg vad "Loffe" Karlssson sa til Italienaren i i Göta Kanal ,han sa skit ner dej.



Om du inte fattar att en musse gafflat i nattmössan och sprungit på patrull och får göra en pudel så är det inte vårt problem.

2011-10-28 @ 23:27:59
Postat av: Gubben o Gumman

Detsamma gäller givetvis om det är en kristen plattfot från forna Jugoslavien

2011-10-28 @ 23:30:59
Postat av: Skånepåg

@ Heraldikern

- Soeren Kern är en schweizisk journalist som jobbar och har jobbat med olika uppdrag.

- Det som framfördes från första början var föreningens åsikter som korrigerades dagen därefter när man insåg sitt misstag, och kallades för ett missförstånd. Vilken som nu framförde åsikten är betydelselöst eftersom personen var talesman för föreningen.



Det blir nog dj-t kallt i vinter, så hugg 3 granruskor till ute i trollskogen.

2011-10-28 @ 23:33:08
Postat av: Heraldikern

@Skånepåg Men kom igen, det står ju under artikeln att Soeren Kern är forskare vid tankesmedjan GEES i Madrid. Kan du inte läsa eller?

2011-10-28 @ 23:41:48
URL: http://www.gees.org/autores/soeren_kern_323
Postat av: Skånepåg

@ Heraldikern



Du tycks inte fatta att han har många järn i elden.



http://www.facebook.com/Soeren.Kern



Nu är jag less på ditt tjat och att hela tiden försöka att slinka ifrån vad som är väsentliga fakta. Gå nu i stället och lek med de andra med lika insnöade åsikter och förståndsgåvor som dig själv.

Det blir nog bäst med 4 granruskor för säkerhets skull.



G&G

Länken som finns i separat URL är mycket intressant och visar, vad jag hastigt kan se, en journalist som inte bangar för att hålla sig till fakta. Verkar vara en hel del intressant att läsa.

2011-10-28 @ 23:59:38
URL: http://soerenkern.com/web/?page_id=4
Postat av: Heraldikern

@Skånepåg Ja, det är klart du är less på mig, jag bevisar ju hela tiden att du har fel. Innan skrev du att Soeren Kern är journalist i Schweiz, nu länkar du själv till hans hemsida där det står att han är forskare på GEES i Madrid, precis som jag skrev. Hur ska du ha det egentligen?

2011-10-29 @ 00:07:44
Postat av: Skånepåg

@ Heraldikern



Du har fel eftersom han har många järn i elden, vilket egentligen är oväsentligt i sammanhanget.



"A political scientist by training, Soeren specializes in European politics as well as US and European defense- and security-related issues. He is also an essayist on European anti-Americanism and the roles of America and Europe in the world.



Soeren writes a weekly column about European politics for the Hudson Institute in New York. He also writes the Europa! Europa? column for Pajamas Media, a conservative ‘New Media’ outlet based in Los Angeles.



At the same time, Soeren is a contributing analyst for Jane’s Information Group on Basque and Islamist terrorism in Spain. He writes for Jane’s Intelligence Review, Jane’s Intelligence Weekly and Jane’s Terrorism and Security Monitor. He also advises American and European companies on transatlantic issues and geopolitical risk.



Soeren is a regular commentator about European politics and transatlantic relations for newspapers and radio programs in Spain, Europe and the United States. He teaches international relations at the Universidad Antonio de Nebrija, a private university in Madrid.



Previously, Soeren was Senior Analyst for Transatlantic Relations at the Madrid-based Elcano Royal Institute for Strategic and International Affairs. He served in the US Air Force (stationed in Germany) during the last decade of the Cold War, and worked as a defense analyst at Science Applications International Corporation (SAIC), one of the leading corporate think tanks advising the Pentagon on nuclear non-proliferation. He was also the Washington-based managing editor of Arms Control Today, the strategic affairs monthly magazine."



P.S. Innan du åker ut i skogen, sök hjälp. Du verkar inte kunna hålla dig till det som är fakta utan tjatar bara på som en ”barnrumpa” för att försöka komma ifrån och dölja din ursprungliga blunder.

2011-10-29 @ 00:30:15
Postat av: Skånepåg

Tillägg för att alla polletterna skall ramla ner hos Heraldikern.

Förutom ovanstånde olika uppdrag är:

"Soeren Kern is the Senior Analyst for Transatlantic Relations at the Madrid-based Grupo de Estudios Estratégicos / Strategic Studies Group. One of the oldest and most influential foreign policy think tanks in Spain, the Strategic Studies Group is closely tied to Spain’s center-right Partido Popular/Popular Party and former Spanish Prime Minister José Maria Aznar".

2011-10-29 @ 00:38:49
Postat av: Heraldikern

@Skånepåg Angående ditt ps, pratar du om dig själv eller? Du gör bara bort dig när du fortsätter citera saker som bevisar att jag hade rätt och du fel. "He lives in Spain with his wife Mónica", avslutas infon om honom. Så mycket för att han var journalist i Schweiz, som du skrev tidigare. Han är forskare på en neokonservativ tankesmedja i Spanien. Du tycker säkert att det han skriver är vettigt, men kom inte och påstå att han är en objektiv journalist när han inte är det. Eller är du så naiv att du tror att det han skriver inte präglas av hans bakgrund inom den pro-israeliska och neokonservativa rörelsen i USA. Det är ungefär lika smart som att påstå att DN:s ledarsida är objektiv och sann.



Nu ska jag ut i trollskogen, tack för tipsen om granruskorna!

2011-10-29 @ 00:43:50
Postat av: Heraldikern

@Thoralf. Jag väntar fortfarande på ditt svar om varför du påstår saker som inte är sanna.

2011-10-29 @ 00:45:22
Postat av: Skånepåg

@ Heraldikern



Att du inte ännu fattat att dina likasinnade i Schweiz fick göra en pudel är synnerligen märkligt. Ännu märkligare är att du vill att Thoralf Alfsson skall rätta ett korrekt påstående. Du är verkligen inte lite oförskämd. Men det är ju inte helt oväntat att få läsa sådant, efter dina kommentarer här på bloggen.



Beträffande Soeren Kern, så hade jag kollat i min internationella katalog och fick först fram hans adress till det som tydligen är deras fritidshus i Schweiz. Glömde korrigera detta i senare inlägg och av namnet att döma så stammar han från de tysktalande delarna av Europa via sina förfäder. Om han sedan bor i X-land eller Y-land saknar givetvis betydelse i det här sammanhanget. Oavsett vilket så verkar det verkligen vara en person väl värd att följa framöver. För sådana som du med dina värderingar kan det verkligen vara en "dörröppnare" i hjärnkontoret.



Beträffande granruskan, var det så lite så!

2011-10-29 @ 01:01:49
Postat av: Heraldikern

@Skånepåg Du verkar ju vara så påläst, så kan du då förklara det här för mig. Om en kristen representant för en organisation som kämpar för invandrares rättigheter i en intervju säger att Schweiz tidigare hade en flagga utan religiös symbol på och dagen efter sedan säger att organisationen INTE vill avskaffa den schweiziska flaggan, hur blir det till att "muslimerna menar att flaggan skall ändras", vilket Thoralf skriver. Hur blev en kristen invandrare representant för alla muslimer i Schweiz? Det är detta jag vill att Thoralf förklarar för mig.

2011-10-29 @ 01:11:30
Postat av: Robin Shadowes

Om det är nån som är oförskämd så är det Heraldikern. Inte bara oförskämd utan direkt otrevlig är du. Har du så svårt för att hålla en god ton så föreslår jag att du förpassar dig till någon annan blogg där sådant beteende är mer accepterat. Kanske Flashback vore ett bättre alternativ för dig där du säkert har större chans att hitta likasinnade dessutom.

2011-10-29 @ 11:10:49
Postat av: Tjadden

Muslimerna kränker dagligen västvärldens folk med deras blotta uppsyn!

2011-10-29 @ 15:49:22
Postat av: Tjadden

Skånepåg



Det var ett sjukt käftande av en tröttsam typ som inte vill förstå, av denna kategori finns det gott om och egentligen ska man inte gå i polemik med denna sortens typer.

2011-10-29 @ 15:53:43
Postat av: Leif Åhlin SD/Arvika

Krigshetsare? Visst har vi krigshetsare här i Sverige. Dock inga Sverigedemokrater!

Så visst har "Pravda.nu" rätt i detta.



Trollet "Heraldikern" behöver borsta sina tänder!

Om han nu mot förmodan har sådana...ont i magen har han i alla fall!



2011-10-29 @ 16:00:20
Postat av: S.E.K.

Heraldikern verkar både knepig och dum , men han kanske är född sån ?

2011-10-29 @ 16:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0