DEN ARABISKA VÅREN ÖVERGÅR I HÖST

Massakern på kristna kopter i Kairo visar med all tydlighet vad vi kan förvänta oss av den arabiska våren och när islamister tar över makten i de olika samhällsfunktionerna. Det som föranledde den fredliga demonstrationen av kopter i Kairo var att en kyrka brändes ner i Aswan och flera kopters hem plundrades.

”Mot de 3 000 kompromisslösa islamisterna hade kopterna inte en chans. Mobben stack först deras kyrka i brand. Därefter fick de se flera av sina hem plundras för att sedan också sättas eld på. Enligt ett ögonvittne skedde allt på uppmaning av imamer.”

Läs artikeln i Världen idag så kanske ni förstår vad den arabiska våren i verkligheten handlar om. En verklighet som Cecillia Udden aldrig rapporterar om i Sveriges Radio.

När sedan kopter demonstrerade mot det våld som den kristna minoriteten utsätts för i Egypten slogs demonstrationen brutalt ner av militären. 36 kristna kopter dödades och 227 skadades.

Den arabiska våren har redan gått över i höst och snart kommer det fullständiga mörkret i dessa länder när islamisterna har tagit över makten. Då kommer antagligen västvärlden längta tillbaka till Mubarak och Khaddafi med flera.

Skrämmande klipp från Kairo i DN hur man försöker köra över demonstranterna med kravallfordon.


Kommentarer
Postat av: Birger-Zorro

Vänta bara tills muslimerna får lite mer att säga till om i Sverige; då kommer vi att få se på fan! I dubbel bemärkelse! ☹

2011-10-10 @ 17:47:11
Postat av: Lotta

Det är väl bara att jämföra hur det ser ut i de länder i Mellanöstern som från början varit kristna men tagits över av muslimer och hur det ser ut där idag. Länder som Syrien, Irak,

Egypten osv.

2011-10-10 @ 17:54:15
Postat av: Lassekolja

Mig veterligen är SD (som vanligt) det enda Riksdagsparti, som inte har svalt "den arabiska våren" med hull och hår och kritiserats för det. Nu börjar det efter hand visa sig vem som tänkte rätt d.v.s. att inte "ropa hej" förrän vi har sett vilken fortsättning denna "vår" får.

SD visar succesivt vilket välbalanserat parti det är!!!

Postat av: Mattias

Ja det är tragiskt varje gång någon person på den här jorden slås ner eller dödas för sin tros skull.

Den här gången var det några du kallar för "islamister" som låg bakom attacken. Jag håller med dig, det är inte vackra bilder som kablas ut i nätets ocencureade media.

Frågan är hurvida det var vackert när de kristna korsfararna intog Jerusalem 1099. De kristna utplånade Jerusalems befolkning Judar och muslimer, kvinnor, barn, alla. Så vi ska inte kasta sten i glashus Toralf, för med rätt påverkan av rätt sorts politiker och rätt sorts fundamentalistiska religiösa ledning, så kan vi kristna också. Och gör vi än idag, Du skall inte dräpa" till trots.

2011-10-10 @ 17:57:43
Postat av: Sven Dacke

Är det någon som kommer ihåg vilken partiledare som framförde. "Islam är vårat största hot"



När det gäller inlägget från Mattias.

Visst var det fruktansvärt med korsfararna 1099.

Men skall vi krypa i mullen för vad dom gjorde då, och för min del är det betydligt viktigare vad som kan drabba mig, mina barn och barnbarn nu och i framtiden



2011-10-10 @ 18:14:47
Postat av: Lotta

"korsfararna", "1099"??? Är du på riktigt? Året vi andra lever i är 2011 försök hålla dig till händelser som sker nu vid jämförelse.

2011-10-10 @ 18:25:14
Postat av: Magentan

Mattias skrev: "Ja det är tragiskt varje gång någon person på den här jorden slås ner eller dödas för sin tros skull."



Det är tragiskt varje gång någon person slås ner eller dödas, oavsett om det är "för någon tros skull" eller ej.



Visst var det förfärligt att korsfararna utplånade Jerusalems befolkning på 1000-talet. Den kristna religionen har dock ändrat sig avsevärt på dessa tusen år. Men det hemska är att för religionen islam gäller fortfarande samma lagar och regler som på 600-talet.

2011-10-10 @ 18:28:56
Postat av: Lotta

"några du kallar för "islamister"" vad kallar du dem?

2011-10-10 @ 18:32:00
Postat av: Mattias

@Lotta

Visst är jag på riktigt! Det spelar väl ingen som helst roll i vilken tid som övergreppen sker, det är lika illa i alla tider. Problemet är att det sker fortfarande, att man inte kan bekänna sig till vilken religion man vill utan risk för sitt eget liv. Och att detta fortfarande sker till jubel av religiösa ledare, det är riktigt illa.

2011-10-10 @ 18:33:00
Postat av: jonas

Cecillia Udden går genom livet med förbundna ögon och berättar sagor i radio

2011-10-10 @ 18:50:08
Postat av: Verkligheten

De nordafrikanska "revolutionerna" var med största sannolikhet förlorade för demokratin redan när de bröt ut. Jag skulle bli förvånad om inte Muslimska Brödraskapet, eller någon frontfigur, tagit över i Egypten efter det kommande valet. Det verkar klart att MB agerar för detta mål också i Tunisien, Libyen, Syrien och Jemen. Att USA, Nato, EU och Sverige går ut i krig för att hjälpa MB till makten i Libyen tycker jag är uppseendeväckande. Norska Nobelkommiitén har också rättat in sig i ledet och visat sitt stöd för MB genom att dela ut fredspriset till en kvinna som representerar en organisation som är lierad med MB.

2011-10-10 @ 18:53:15
URL: http://verklighetenisverige.wordpress.com/
Postat av: Jenny

@ Mattias , så du menar att man inte borde säga något, utan skämmas och acceptera läget p.g.a kristna 1099 betedde sig illa?

Jag tycker inte att vi har något alls att skämmas för, vi har demokrati och mänskliga rättigheter, vilket dessa länder inte har.

2011-10-10 @ 18:58:08
Postat av: Tony Ingman

Mattias:Men det är ju det som är skillnaden mellan

kristendom och Islam, att vi har lärt oss att tygla

och leva med kristendomen. Om jag inte vill vara en

kristen individ, så kan jag det utan att kyrkan kan göra ett skit. Men Islam tvingar sina förlamande och forntida argument på människor vare sig dom vill eller ej. Vi lever i dag i år 2011,

och vill inte tvingas tillbaka till forntida och

efterblivna levnadssätt.Att kristendomen idag

inte beter sig som år 1099 tyder kanske på en viss

utveckling.

2011-10-10 @ 19:17:55
Postat av: Jenny

Det kan ju också vara så att tack vare kristendomen och det nya testamentet, så har demokratin utvecklats. Vi har dessa värderingar, vilket gör att vi inte slår ihjäl varandra, utan uppträder någorlunda "civiliserat. Att människor känner sig trygga och fria är en förutsättning för att samhällen skall utvecklas.

Vem vet hur vi hade haft det här om vi fortfarande bekände oss till Asatron?



Islam har även ett blodigt förflutet och tycks inte ha moderniserats som kristendomen.

2011-10-10 @ 19:30:47
Postat av: Lotta

Mattias tillhör skaran långsinta in absurdum.

2011-10-10 @ 19:37:46
Postat av: Skånepåg

@ Lotta



"Mattias tillhör skaran långsinta in absur(dum)."



2011-10-10 @ 19:40:35
Postat av: SM811

För mig verkar "Mattias" vara ett internettroll.

2011-10-10 @ 19:48:00
Postat av: Jenny

@skånepåg :-))))) suveränt

2011-10-10 @ 19:50:33
Postat av: Lotta

@Skånepåg

Det köper jag rakt av:-)

2011-10-10 @ 19:54:48
Postat av: SM811

Om jag inte mins fel så var det Kent Ekeroth som

varnade för detta i Riksdagen.

2011-10-10 @ 20:00:07
Postat av: S.E.K.

Tack kära,kära EU för vad ni ställt till med elen ! Förra vintern var svindyr vad det gäller elen , nu bättrar EU på det ytterligare !

Har bara en mening Fy faen !

2011-10-10 @ 20:09:44
Postat av: Lotta

@Mattias



Lite utbildning åt dig. Var så god.

Postat av: Sven Dacke

@Mattias jobbar på Expo troligen

2011-10-10 @ 21:06:00
Postat av: Skånepåg

Några tidigare försök till islamisering av Europa.



Slaget vid Trastfältet 1389.

Postat av: Skånepåg

Belägringen av Wien 1529.

Postat av: Skånepåg

Slaget vid Wien 1683.

2011-10-10 @ 21:16:02
URL: http://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_om_Wien
Postat av: Mattias

Jag menar naturligtvis inte att de kristnas brott mot mänskligheten under korsfarartiden var på något vis värre än vad som sker idag. Det är ingen skillnad alls.



@Tony Ingman

Jag vill inte heller tillbaka till forntiden, ej heller bli tvingad till något jag inte vill eller tror på. Vi ska vara så tacksamma över den utvecklinen vi har haft i Sverige. Och istället för att se ner på dem som ligger efter oss i samhällsutveckling och demokrati borde vi hjälpa dem vi kan lära.



@SM811

:-) Internettroll, den var rolig!



@Jenny

Nej vi ska inte skämmas för vårt lands förflutna, eller vad andra har gjort. Var och en får ta ansvar för vad man väljer att göra. I min värld är det alltid fel att på något vis kränka andra människor pga religion, ras, sexuell läggning etc.

2011-10-10 @ 21:17:08
Postat av: Skånepåg

Och senaste islamska erövringen är Libanon.



"I början av 1980-talet uppskattades de kristnas andel till drygt två tredjedelar och muslimernas och drusernas andel till en tredjedel. 2009 uppskattas det att muslimer utgör 62% av befolkningen samtidigt som kristna utgör 38%."



@ Mattias

"I min värld är det alltid fel att på något vis kränka andra människor pga religion, ras, sexuell läggning etc."

Du kränker mig oerhört genom att jämföra det som du tidigare minst sagt enfaldigt åberopar, med det som kristna nu i vår tid utsätts för av islams tillskyndare över hela världen. Använd inte så högtravande fraser och ordval, när du inte ens begriper vad de betyder och inte själv heller har förmågan att leva efter!

2011-10-10 @ 21:26:35
URL: http://sv.wikipedia.org/wiki/Libanon
Postat av: Mattias

@Sven Dacke

Nej inte jobbar jag på någon tidning. Ska presentera mig:

Är en helt vanlig 40 årig man.

Boende i Norrliden i Kalmar.

Är troende och aktiv i Två Systrars Kapell

Halkade in här på bloggen för ett par tre dagar sedan pga. något Toralf skrev om en händelse i vår församling.

2011-10-10 @ 21:31:04
Postat av: Skånepåg

"Är troende och aktiv i Två Systrars Kapell"



Aj f-n, en av de naiva som delade ut "kärleksängelpriset" till Eskander Louhichi. Det förklarar allt, och vidare kommentarer totalt bortkastade!

2011-10-10 @ 21:35:13
Postat av: Skånepåg

@ Lotta



Hur sjutton skall vi sprida denna korta men mycket instruktiva video om islam till vidare kretsar?



Förresten så kan väl Två systrars församling skicka Mattias ner till Kairo och säga till de snälla muslimerna, att "ajabaja" ni får inte slå ihjäl och döda de elaka kopterna för vad de kristna gjorde för mer än tusen år sedan!

Postat av: Mattias

@Skånepåg

Stackars liten då.



Angående mitt språk, kan jag ju inte göra mycket åt, jag är så här, skriver som jag gör. Tråkigt att du inte tycker om det.

Angående min (o)förmåga att leva på det viset jag skrivit om här, jag gör så gott jag kan, varje dag. Är naturligtvis inte perfekt men en god lekman!

2011-10-10 @ 21:44:01
Postat av: Skånepåg

@ Mattias



"Stackars liten då."



Det var en väldigt djupsinnig och genomtänkt kommentar, och antagligen mycket representativ för din personliga läggning. Huga, vad jag blir imponerad!

2011-10-10 @ 21:48:56
Postat av: Robin Shadowes

Tempelriddar-ordens syfte var att skydda pilgrimmer på väg till Jerusalem och tillbaka hem igen. Om inte pilgrimmerna fått detta beskydd så skulle dom blivit slaktade av mohammedanerna, kanske inte av kravall-fordon men slutresultatet hade blivit liknande. Att utmåla dessa riddare som blodtörstiga mördare är ren kulturmarxism. Dom vinklar det till att gynna deras egen politiska agenda. Om det är några som blivit vitvaskade så är det Saladin och hans soldater. Vänstern utmålar dem som en slags rebeller, milis eller liknande. Sanningen är väl närmare att dom var fanatiska jihadister likt våra dagars Hamas eller Hizbollah.

2011-10-10 @ 21:57:54
Postat av: Skånepåg

En bra analys på Politiskt Inkorrekt, angående vad som nu sker i Egypten och hur bortförklaringarna vinklas i svensk "kassmedia".

Postat av: Skånepåg

Från Mopsens blogg:

"Jag kanade in på en indonesisk blogg: (min översättning. QS står för sura).



Membuka Nalar Muslim: Islam Itu Sudah Pasti Salah

Nah, Bagaimana bila kita disodori sebuah ajaran: Nåväl, om vi påbjuder:

“Jagalah penismu, kecuali terhadap istri dan pelayan-pelayanmu.” (QS 23:5-6)

Håll tillbaka din penis, utom för din hustru och dina tjänarinnor.



“Kawinlah sebanyak 2, 3 atau 4, atau bila takut tidak mampu menafkahi, setubuhi pelayan saja.” (QS 4:3)

Gift dig med 2, 3 eller 4, men är du rädd att inte kunna försörja dem, så håll dig till din tjänarinna,



“Pukullah istrimu” (QS 4:34),

Slå din hustru,



“Kurunglah sampai mati” (QS 4:15),

Förfölj tills de dör,



“Merampok itu halal” (QS 8:69, QS 48:20),

Rånöverfall är halal (godkänt).



“Di surga, pria Muslim akan dihadiahi cewek-cewek cantik” (QS 52:17-20, QS 56:22-24),

I himmelriket blir Muslimska män belönade med undersköna kvinnor,



“Bunuh orang-orang kafir yang ada di sekitarmu” (QS 9:123, QS 9:5)

Döda de otrogna kafirs som finns omkring dig.



Referens:

http://beritamuslim.wordpress.com/2011/10/09/membuka-nalar-muslim-islam-itu-sudah-pasti-salah/"



Ovanstående är "trevlig" läsning eller hur?

2011-10-10 @ 22:31:15
URL: http://mopsen.wordpress.com/
Postat av: Anders

Efter den Arabiska våren kommer det ingen Höst,

Det blir en Istid.

Och Cykloperna från SR har inte sett vad som var på väg.

2011-10-10 @ 23:03:22
Postat av: Lotta

@Mattias

Var det de hemska korsfararna som tvingade de stackars muslimerna att invadera Assyrien, Persien, Egypten osv, osv?

Postat av: Lotta

@Skånepåg

Hittade länken på PI. På Youtube finns åtminstone 5 delar i samma ämne.

Postat av: Gubben o Gumman

Hej Mattias vi förmodar att du är socialdemokrat också din lille rackare där...:)

Gubben o Gumman är helt perfekta förstår du.

Fast dåliga lekmän nuförtiden annat var det förr fniss (.)Y(.)



Du är en god lekman oki, har ni bollhav som på mackedonkan på Två systrars.?

För som du vet sa jesus låt barnen komma till mej

Undrar vad jesus tyckt om en dubbel Mac förresten.

Ja AW Svensson man kan beställa plusmeny på MC.



Som du vet Mattias finns två betydelser på att leka som fiskarna gör, och som barnen gör.

Jaja AW Svensson fiskarna får barn när dom leker krångla inte till det nu,nej dom har inte hört talas om Durex.

Det förstnämda är lite nasty så akta dej Mattias.

(Firrarna alltså)



Förresten vem är det som bestämmer om man är god?

Någon typ av test eller är det vad närmaste polare tycker?



Om man vill ha något godhetspris hur gör man då förrutom att bli talesman för Kalmars mordbrännare?



Kan man få priset tex som ett presentkort till en däckverkstad våra däck på Forden är lite dåliga.



Hejdå Mattias händerna på täcket.

2011-10-10 @ 23:19:26
Postat av: Skånepåg

@ Gubben o Gumman



Tror att man glömde skicka med vingarna till kärleksängelspriset till Lutten. Han vinglar verbalt omkring på sin blogg som en skadeskjuten kråka i sina förtvivlade försök att försöka bortförklare det, som varje normalt funtad person (observera gäller inte prisutdelarna i Norrliden) för länge sedan har insett!



Mattias får väl ta sparkcykeln och bege sig ut till Smedby med de bortglömda vingarna, så kanske Lutten "hiar" sig lite?

2011-10-10 @ 23:30:44
Postat av: Kalle



I juridisk mening tycks Håkan Juholt uppfylla kraven för bedrägeri, menar Mårten Schultz, professor i civilrätt i en artikel på Newsmill.



""Imunitetsregeln gäller inte för riksdagsledamoten som lämnar oriktiga uppgifter när han begär ersättning från riksdagsförvaltningen."" Skrev civilrättsprofessorn på Newsmill.



Är Ljugholt slut nu eller kommer sossarna att försvara honom ännu mer??? Sossarna verkar "krylla" av bidragsfuskare. Är det ett måste för att vara socialakrobat???

Postat av: MartinA

Ny regim som behöver etablera stöd. Islamister ligger nära till hands att stödja sig på.

2011-10-10 @ 23:54:34
Postat av: Gubben o Gumman

Skånepåg: Du skall icke häda kommen ihåg att denna brylcremsarab är stor i kyrkans och socialdemokratiska kretsar amen.

2011-10-11 @ 01:01:31
Postat av: Gubben o Gumman

Skånepåg : Penismu? går det inte med den svenska varianten pilsk kviga?

Eller hör det ihop med blonda Anna?

Göran Persson kanke vet något om penismu.

Hej jag heter Abdalah detta är min penismu och mina barn.

Det här måste AW Svensson helt klart reda ut.

2011-10-11 @ 03:15:39
Postat av: Lille Kurt!

Vad är det för "idioter" som tror på en "arabisk vår"?

"Arabiska vårar = anarki"!

Jag har både arbetat och varit bosatt i mellersta östern och det är bara Israel som har en fungerande demokrati.

Samtliga arabiska stater kommer att omvandlas från stater med en "klassisk diktator" till nationer styrda av islamisk fundamentalism à la Iran!

2011-10-11 @ 08:38:32
Postat av: Lennart O

Den bistra sanningen är att all religion är förknippad med våld, om inte handgripligen så i ord och tanke.

2011-10-11 @ 09:20:47
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Mattias

@Gubben o Gumman

Socialdemokrat? Tror knappast det. Dagens socialdemokrati ligger på tok för långt åt höger för min smak.



Detta är mitt sista inlägg på den här bloggen. Gillar inte riktigt klimatet här.



Vill bara avsluta med en uppmaning till bloggens ägare. Istället för att gömma dig på nätet med dina åsikter så kom ut till det mångkulturella Norrliden och genomför ett politiskt torgmöte. Säg ditt hjärtas mening angående, invandring, integration, nysvenskar etc, direkt till dem du vill kasta ut ur Sverige. Jag lovar att om bara du meddelar mig om datum innan, så ska jag samla ihop massor med folk som kommer och lyssnar på dig, från massor av olika länder.



Nu tror jag inte att detta kommer att ske. Jag tror att du Toralf är allt för feg för att möta alla oliktänkande irl. Så nu får du chansen att bevisa att jag har fel.



// Mattias

2011-10-11 @ 10:00:36
Postat av: Calle

@ SM 811

Exakt så! Detta varnade Kent Ekeroth för i en riksdagsdebatt när socialmoderaterna och övriga i de 7 euforiskt hyllade den arabiska våren. Detta inslag borde han visa i repris för hela riksdagen.

2011-10-11 @ 10:56:28
Postat av: Jenny

Ja, det är ju tydligt att ju länge ut på vänsterskalan man befinner sig desto skevare blir verklighetsuppfattningen. Jag tycker synd om dig Mattias, men ännu mer synd om de som drabbas av denna galenskap som socialismen/kommunismen ställt till med.

2011-10-11 @ 12:07:02
Postat av: rksmrgs

@Lotta:



"Det är väl bara att jämföra hur det ser ut i de länder i Mellanöstern som från början varit kristna men tagits över av muslimer och hur det ser ut där idag. Länder som Syrien, Irak,

Egypten osv."



Libanon, Bosnien, Kosovo, Turkiet, Azerbadjan, Tjetjenien, Dagestan. För att fylla på ytterligare. Förutom förstås de flesta andra fd Sovjetrepubliker som slutar på -stan.

2011-10-11 @ 12:12:50
Postat av: Jenny

Gudmundsson skriver idag om kristna som mördas för sin tro.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/var-femte-minut-dodas-en-kristen-for-sin-tro_6541085.svd

2011-10-11 @ 12:21:07
Postat av: ulrik

Till Anders: Jag tycker du ska läsa om hur det gick för kommunisterna och socialisterna i Iran .Efter dom har varit tillsammans med islamisterna och stöta bort Shanen av Iran på 70 talet.Jag kan säga att socialisterna var väldigt naiva och dumma i huvudet.Läs om det . Så kanske du lär dig något?

2011-10-11 @ 12:32:41
Postat av: ulrik

Till Mattias: Ska det vara . Jag vet inte var fick Anders ifrån:)

2011-10-11 @ 12:36:13
Postat av: Skånepåg

Mattias skriver: ”Gillar inte riktigt klimatet här.” Håller med honom, det har blivit mer och mer verklighetsfrämmande på tråden desto mer han ”kläcker ur” sig. Så mycket fakta han fått presenterat i olika kommentarer och inte minsta respons från hans sida, tyder på att "något fel verkligen är riktigt riktigt trasigt".



Du tycks även gilla ad hominem argument med hänsyn till din ”inbjudan” och påstående om feghet från Thoralfs sida. Så det är för min del bara att kontra med, att din egen intellektuella förmåga lämnar mycket övrigt att önska. En intellektuell person ser ett problem, analyserar och kommer med förslag till åtgärder hur det skall lösas. Just precis sådant som Thoralf sysslar med till vardags och som ligger milsvitt utanför din begränsade horisont. Så håll dig även fortsättningsvis i Norrliden, eftersom du troligtvis gör mist skada då du är där tillsammans med dina ”broschor” och andra med liknande åsikter som dina!



@ ulrik

"Så kanske du lär dig något?"

Glöm detta önsketänkande, Mattias verkar vara den som verkligen ger dhimmifieringen ett typansikte.

2011-10-11 @ 12:47:35
Postat av: Lotta

@Mattias



Vilka är det du menar Thoralf och Sverigedemokraterna vill slänga ut ur landet? Vore passande med källuppgift som stöder detta. Hittade en film på Youtube som verkar specialskriven just till dig. Se och lär.

Postat av: Skånepåg

@ Lotta



Han har inte kommenterat en enda av de fakta som vi har presenterat här på tråden, så varför skulle han inte fega ur även nu? Begär inte för mycket av karlstackaren!

2011-10-11 @ 13:11:23
Postat av: Gubben o Gumman

Lille Kurt : 355 politiker i Rosenbad tror på det och tomten

2011-10-11 @ 14:36:41
Postat av: Gubben o Gumman

Aha Mattias du är en vänsterclown de luxe hihi

Stormöte för Alfsson i smögåslandet Norrliden njet good "gåmmisnodd"

Då är det bättre om du som "stormufti" och chef för raketforsningsområdet Norrliden samlar ihop alla du känner och beger er till Stortorget och halalslaktar en kossa,så kan "djurråttsaktivisterna" "blodpumparna" tidsmäta hur lång tid det tar att tömma en ko på blod.



Sedan är det rätt käckt att Boljeviker och nybyggare har tagit över Två systras kapell.

Då är Två Systras pizzabutik inte långt borta.

Vi får hoppas att "Abedissan" inte är mutad med penismu.

Dessutom sitter en medlem och indirekt hotar Thor-alf Alfsson,lämna över det till Säpo så kanske foderluckan glappar lite mindre på "Tias"

Pottsorkar skall inte sitta och glappa på en riksdagsmans blogg.



2011-10-11 @ 15:09:53
Postat av: Ludvig

Ja det blir sannerligen inga trevliga tider om muslimerna lyckas ta över i land efter land.

2011-10-11 @ 15:10:47
Postat av: Lotta

@Skånepåg

Det är rätt typiskt dessa individer att de bara bräker ut sina floskler, kör med någon lam undanflykt och försvinner igen.

Postat av: Gubben o Gumman

Den arabiska våren glider snart över i "Iransk istid" med bottenfrusen företagssamhet/utveckling

2011-10-11 @ 17:31:27
Postat av: Putte

Så Mattias är en troende och kommunist! Finns det såna djur? Lever kanske på socialbidrag och känner sig därför sååå mångkulturell? De som inte arbetar för sin försörjning brukar ju vara de som är givmildast med andras pengar.

2011-10-11 @ 18:05:44
Postat av: Berit

När det gjordes stora förändringar i den svenska grundlagen så skrevs det in att alla som inte tycker som alliansen ska kväsas av att den svenska militären får sättas in mot det egna folket.

Så alliansen är inne på samma linje.

2011-10-11 @ 19:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0