STOPP FÖR MUSLIMSKA VIGSLAR

Kammarkollegiet har dragit in vigselrätten för Förenade islamiska föreningars  vigselförrättare sedan de anmälts vid flera tillfällen då de inte följt de reglerna. Anmälningarna kommer bland annat från Skatteverket.

”För att få bli vigselförrättare måste man ha nödvändiga kunskaper för uppdraget. Vigselförrättaren ska till exempel kunna den svenska lagstiftningens bestämmelser om hur en vigsel ska gå till, ordningen för vigseln, hindersprövning, kontroll av hindersbevis och underrättelse till Skatteverket.”

Nu gråter Alexander Louhichi ut i Radio Kalmar!

Han menar att detta kan föda hat mot svenska myndigheter och även svenskar förmodar jag. Än en gång är denna grupp kränkt av det svenska samhället och man anser dessutom tydligen att man inte behöver uppfylla svenska lagar då man vill att Kammarkollegiet skall ompröva sitt beslut utan att man vidtagit några åtgärder.

Hur kommer det sig att dessa muslimer alltid blir kränkta så fort de inte får göra som de vill och menar att det är svenska myndigheter och det svenska samhället som skapar hatet. När skall de inse att det oftast är deras egen religion och kultur som kolliderar med det västerländska samhället och vår kultur. Det är ju faktiskt de som valt att komma till Sverige och därmed har de ingen anledning att känna sig kränkta över att följa våra lagar och regler.

Även Vimmerby Tidning har skrivit om detta.


Kommentarer
Postat av: Tjadden

Våra myndigheter och tillika politiker har skämt bort muslimerna med sitt daltande och då förstår var och en att när något går emot dem så tappar de fattningen och i sitt ursinne så känner de sig kränkta.



Vägen ifrån dalt till kränkning är tydligen kort stubin som gäller, tänk om vi svenskar fungerade på samma sätt som ständigt känner oss kränkta av muslimernas moskéer på svensk mark och deras kärringar klädda som åkerspöken.

2011-11-27 @ 23:46:13
Postat av: Magentan

Vansinnet breder snabbt ut sig i vårt land.



SENASTE IDIOTIN I DEN SVENSKA FORSKNINGSVÄRLDEN:

En doktorandstuderande iranier på Malmö Universitet ska bedriva forskningsstudier om de orättvisa konstruktioner i samhället som gör det svårare för illegala invandrare än för svenskar att tjuvåka i kollektivtrafiken!



Läs mer här:

http://avpixlat.info/2011/11/27/nya-forskningsron-illegala-invandrare-diskrimineras-i-kollektivtrafiken/#comment-373783808



Det räcker alltså inte med att regeringen pumpar in många hundratals miljoner på forskning och utveckling av det svenska Genusvansinnet.



Tanja Bergkvist, Fil Dr i Matematik, har en festlig och lärorik blogg med underrubriken "Kamp mot fördumningsindustrin". Läs den gärna! Den innehåller mycket om genusträsket och även en del om SD. Till exempel här:

http://tanjabergkvist.wordpress.com/2011/02/13/sd-och-genusvansinnet/

2011-11-28 @ 00:11:46
Postat av: Tjadden

Reinfeldt förnekar sig inte att tala om människors frihet, kan någon tolka dessa rader och förstå vad han menar med frihet och vems frihet i så fall?



Citatet taget ur ett minnestal över Gösta Boman för hans gärningar som Moderaternas partiledare.



"När vi talar om friheten måste vi se alla dessa livets faser och se att frihet betyder olika saker för olika människor. Bejakar vi detta, då blir vi ett frihetsparti i vår tid, nära människor och med ett uppdrag som de känner igen sig i."

2011-11-28 @ 00:50:32
Postat av: Magentan

Jag fick blinka flera gånger innan jag var säker på att jag verkligen läste rätt, och att denna chockerande ärliga ledarartikel dessutom finns i Expressen har jag fortfarande inte lyckats ta in.



En ledare i Gammelmedia som förklarar och FÖRSVARAR SD:s tomma stolar i kommunerna!!! I Expressen till på köpet! Kan detta verkligen vara "på riktigt"?



http://www.expressen.se/ledare/1.2634352/111127-tom-stol-svar-sits

2011-11-28 @ 01:52:10
Postat av: Hulda

Så länge de har egna regler blir det sådana konflikter. Assimilering gäller!!

2011-11-28 @ 07:12:49
Postat av: Fredrik

Men problemet verkar ju vara att man struntar i "hinders prövningen" Usch! fyyfan!

Det vill säga att man kollar upp så de ej är helsyskon och men även att man lämnar fullständiga uppgifter och att man är myndig! Det vill säga 18 år. Läs artiklen från radio kalmar!



Detta är för att motverka inavel,barnäktenskap!

Kan absolut förstå att myndigheterna säger stop om detta ej lämnas in ordentligt!



Och att PK MEDIA inte vågar kritisera,argumentera denna religion och dess förhavanden är ett skämt!

Här har man direkt fakta och jag hoppas man kontrollerar alla genomförda vigslar där man ej lämnat in hindersprövning.



Sen detta förtäckta "hot" om att de kan leda till

hat gör mig inte förvånad utan mer upprörd över hur man använder en retorik från dessa anhängare som baserar sig på att : får vi inte göra som vi vill så blir de konsekvenser för er alla andra!



Läs o begrunda

Postat av: Tony Ingman

Alla problem har en lösning, i deras fall är det

"res hem där du kom ifrån om inte galoscherna passar"

2011-11-28 @ 08:08:34
Postat av: Gubben o Gumman

Magentan : Det var väl bra att att Gubben o Gumman igår uppmanade bröderna demokrati att ingripa i den operativa verksamheten på Expressens ledarsida.(AP)

Något oklart vilken nivå skottet tog på :)

Rent spel samma behandling av alla partier är narturligt i en demokrati bra jobbat "broschorna"

Om detta stämmer eller Gubben o Gumman drabbats av storhetsvansinne kommer framtiden att utvisa inom kort.



Till häst för ett friskare Sverige.



Ps. Går bra att köra Aujdi också



2011-11-28 @ 08:34:28
Postat av: Gubben o Gumman

OT : Lägg märke till hur "Steffo-Jenny Strömstedt von Södermalm gullar med Stieg "TT" Larson i sin som vanligt meningslösa extralönekrönika.

Därligger det schizofrena joddlar/bolsjeviksyndromet och sprattlar i all sin slemighet på bordet.

Deliriumjournalistiken i ett nötskal.

2011-11-28 @ 09:06:18
Postat av: AWSvensson

Åter i tjänst,läste någonstans att det ligger inte i mellanöstern personer att se att de kan göra fel. Är det något som irritera dem eller går dem emot så ligger alltid skulden hos någon annan. De kan inte på något vis se att de kan bidragit till detta utan som sagt någon annan i det här fallet svensken och dess lagstiftande församling.Då hjälper inte denna flathet som politiker och media uppvisat,peka med hela handen i alla lägen är vad som gäller,take it or leave it.

2011-11-28 @ 10:00:51
Postat av: Info

STORSATSNING OM ÖLAND I SVERIGES RADIO (P1)!



Här kommer en viktig programsatsning i SR för Thoralfs bloggläsare: NÄR ÖLAND HEDRADES AV INFLYTTNINGSSUGNA ZIGENARE:



”År 2012 är det 500 år sedan romernas ankomst till Sverige först noterades.
Men fortfarande är det en grupp som till stora delar står utanför samhället.
Varför är det så?
I två veckor möter vi romer från hela Sverige. Från nyanlända romer på Ölandscampingen till romsk ungdomsfestival i Malmö.
Vi samtalar med Rosa Taikon och Silvia Redzep, känd från dokusåpan Baren. Vi åker tillbaka till Kosovo för att ta reda på vad som hände med de famlijer som inte fick stanna. 
Och vilka framtidsdrömmar har de finskromska barnen i Umeå?
 Följ med!”



http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3381



Följ med! Följ med! Släpp allt ni har i händerna – följ med!



2011-11-28 @ 10:24:02
Postat av: allemand

@Magentan ang. artikeln, tyvärr undrar man bara vad som kommer härnäst eller är det en ursäkt för Baas idiotartikel?

2011-11-28 @ 10:30:55
Postat av: AWSvensson

Efter några dagar i Stockholm så är ett bestående minne att gatubilden numera präglas av tiggande zigenare,antagligen från Rumänien. Man skulle tro att en klusterbomb innehållande zigenare detonerat över Stockholm och spridit ut dessa tiggare över hela stan.

Speciellt i trånga passager där människor kommer tätt på , sitter ligger dessa utplacerade parasiter ,jag säger parasiter något annat ord finns inte i synnerhet som de sitter och prata i mobiltelefon för att få instruktioner från coachen som befinner sig några steg bort. Annars var julens budskap ,något som var genomgående i butikerna, köp nu betala om 24 månader.

2011-11-28 @ 10:41:10
Postat av: Renen

@AWSvensson

Bra att du skriver ut hur du ser på människor i Sverige, som parasiter. Låter märkligt bekant, tror det var i en film från 1940 "Der ewige Jude". Samma retorik, samma rädsla och samma hat mot parasiterna. Det är de SD trogna i ett nötskal 2011, när de vågar skriva vad de verkligen tycker.

2011-11-28 @ 10:52:49
Postat av: Nalli

Nu kanske ni förstår varför jag har blivit en SD, are.

2011-11-28 @ 11:07:47
Postat av: Gubben o Gumman

Vi får döpa om SD:s bästa val arbetare till mobiltelefonägande arbetsskygga "legymer"



Renen vet du om det 7.62 mm elller 9mm som användes i Katynskogen?

2011-11-28 @ 11:24:03
Postat av: Inte-en-till

Från Radio Kalmars hemsida:



"En del har gjort precis vad lagen säger, men vissa har till exempel struntat i hindersprövningen, där de som gifter sig intygar att de exempelvis inte är helsyskon eller är gifta sedan tidigare."



Glöm inte att muslimer tenderar att gifta sig med sina kusiner, vilket är otänkbart för svenskar, om än inte olagligt. Kusingifte leder till inavel och degenerering.



FÖRBJUD KUSINGIFTE NU!

2011-11-28 @ 11:27:32
Postat av: Hulda

Inte-en-till:...

Tänk om en Muslimsk kvinna gifter sig med en Svensk, då tar det hus i he#v#te... Det får de inte för släkten.

Men en Muslimsk man, han kan gifta sig med en Svensk kvinna.

Så expanderar Islam... sakta med säkert..

Kusingifte, ett sätt att behålla kontroll över familjens förmögenhet....

2011-11-28 @ 11:54:11
Postat av: Jenny

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/bakom-sd-leendet-skymtar-huggtanderna



Thoralf, var har du dina huggtänder? Kommer de fram vid full måne ;-) ?



DN - har ju fått fnatt :-(

2011-11-28 @ 12:26:24
Postat av: Leif Tore Åhlin SD Arvika

Jaha, vad skall man säga mer om zigenare, eller romer

som det så fint heter.



Här är en studie av utnyttjande, även om det är i Danmark, och med myndighetens naiva frikostlighet.



Är säkert liknande här i Sverige, samtidigt som jag

"gratulerar" skattebetalarna i Danmark och Sverige:



http://avpixlat.info/2011/11/28/zigenarkriminella-plockar-kommunen-pa-mangmiljonbelopp/



2011-11-28 @ 12:27:14
Postat av: AWSvensson

Renen din analytiska förmåga är faktiskt något enastående. Har du något bättre ord för organiserat tiggeri ,transportera folk till Sverige ,placera ut dem på strategiska platser kräver en organisation. Allt i syfte att locka av naiva julberusade personer sina surt förvärvade slantar en persontyp som gott och väl stämmer in på renen.

2011-11-28 @ 12:34:48
Postat av: Lotta

Det normala hade varit om Lutten riktat sitt missnöje och hat mot de muslimer som misskött sitt uppdrag och inte följt svensk lag. Men tydligen finns inget normalt i islam.

2011-11-28 @ 12:57:25
Postat av: Srora Småland

En rumänier sitter utanför Matmästarn i Högsby och spelar dragspel nästan dagligen , där springer de som tycker synd om alla och offrar av sina minimala pensioner !

2011-11-28 @ 13:21:31
Postat av: Gubben o Gumman

Enligt "Baashatt" i Expeessen så håller Erik Almkvist på med någon "SD-Flashback",fan det går framåtpå nätet



Tänk så rätt Gubben o Gumman ligger trädet igår föreslog vi ett"Flashback" på AP.

Fick visserligen svar av något stolpskott som skrev Flashback är bara för finniga tonåringar.



Det är ganska skönt att vara fulländade

2011-11-28 @ 13:21:37
Postat av: Kalle

>Lotta



Det finns absolut ingenting normalt i Islam med våra västerländska och kristna ögon sett.



Som det här med nekelse av islamska vigslar. De kräver lite i taget som exempelvis vigselrätt som de missköter enligt svenska vigselregler. När de sedan blir påkommna med något mot lagen så drar de genast fram rasistkortet och gråter en stor skvätt för att beveka alla godtrogna svenskar. Ett litet steg framåt med muslimska mått mätt. Sedan blir de tvugna att backa lite. Så återkommer de igen och igen och kräver något som tillhör den islamska läran. Så håller dessa krävande lycksökare på hela tiden ända tills de vunnit hela landet sverige!!!



Fly sverige medans tid är. Andra länder ställer upp större krav på anpassning än vad sverige gör!!!

2011-11-28 @ 13:22:41
Postat av: Tjadden

Jag beklagar alla de svenskar som aldrig har fått uppleva ett svenskt Sverige och samtidigt har jag en viss förståelse att svenskar som är politiskt korrekta inte känner sig som svenskar och sällar sig till invandrarna som sina systrar och bröder, eller vad säger du muslim medelsvensson?







2011-11-28 @ 13:24:07
Postat av: Tjadden

Kalle



Vadå, kristna ögon, skulle det vara normalt att tro på Gud och Jesus om man är ute efter fakta.

2011-11-28 @ 13:28:24
Postat av: Tony Ingman

Skäms ledarskribenterna i Stockholmsblaskorna så

över vad man kräker över Sd, så att ingen har kurage att underteckna med eget namn,utan skriver

under med ledareredaktionen, ynkligt!

2011-11-28 @ 13:31:28
Postat av: Tony Ingman

Renen: Försök inte att jämföra Judar med Zigenare

för där är en väldig skillnad. Judar har alltid varit ett arbetsamt folk, vilket knappast kan sägas

om Zigenare, som vill leva flott, bara någon annan betalar.

2011-11-28 @ 13:36:30
Postat av: Kalle

>Tjadden



Islam påstår sig var en religös rörelse. De gillar INTE kristna och vill döda oss.



Islam är en politisk rörelse som vill döda alla ndra som tänker annorlunda. Tycker det är lämpligt att göra den jämnförelsen mellan islam och kristna. Det är förresten inte bara kristna som islam bråkar med utan all världens andra religioner.

2011-11-28 @ 13:38:54
Postat av: Kalle

Förresten hur ställer sig SD till islam på kyrkomötet. Fortfarande finns det ingenting om SD:s agerande på kyrkomötet i Uppsala där SD var med SJU stycken valda delegater. De kanske är för fisförnäma för att lägga någon rapport från Kyrkomötet 2011 eller har de gett upp kampen mot Islam???



2011-11-28 @ 13:43:37
Postat av: Magentan

@AWSvensson och Renen



FAKTA OM "PARASITER"

Som bekant skiljer sig Nordens och övriga Europas massmedier markant från de politiskt korrekta, välpixlade och mörkande medierna här i Sverige. Det danska Ekstrabladet hade i förra veckan en avslöjande artikel med bild (även på den obligatoriska mercedesen) om en zigenarfamilj (jo, i Danmark heter det fortfarande zigenare) som har tillskansat sig ca 17 miljoner danska skattekronor på 4 år utan att lyfta ett finger.



"Sigøjnergangstere scorer millioner fra kommunen

En ny intern revisionsrapport fra Københavns Kommune - udarbejdet efter Ekstra Bladet i foråret satte fokus på Danmarks mest kriminelle familie - afslører, at kommunen i en periode på lidt over fire år har haft udgifter på 16,8 mio. skattekroner til 28 medlemmer af familien. ..."

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1661037.ece



(Finns även på Avpixlat som Leif Thore Åhlin också refererar till ovan.)

2011-11-28 @ 14:55:05
Postat av: Renen

@Tony Ingman

Lille vän, jag jämför inte romer med judar eller svenskar med invandrare. Det får ni högerextremister stå för. För mig är alla människor, med samma rätt och värde.

Det jag menade var att AWSvenssons retorik var den samma som i "Der ewige Jude" genom att använda ordet "parasiter" om romer. Antar att detta är förenligt med SD´s politik, annars borde man inte vilja ha en sådan kommentar på sin blogg.



@Magentan

Naturligtvis är det illa när folk, vem det än är begår ekonomiska eller andra brott. Och självklart ska dessa människor åtalas och om de är skyldiga, dömas för sina gärningar. Lika för alla.

2011-11-28 @ 16:00:24
Postat av: AWSvensson

Renen ,du som är så korrekt borde förstå att man ska besvara en en fråga man fått. Om det nu suttit lika många kineser och tiggt så hade de lika väl varit parasiter ,det där begriper även du,så höga tankar har jag om dig.Välförtjänt eller inte avgör du.

2011-11-28 @ 16:18:23
Postat av: Svensson

Föredetta Moderat har skrivit en bok, om hur det är att arbeta för Moderaterna och Fredrik Reinfeldt , kan vara ett bra julklappstips, läs mer här http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/2011/11/28/forra-m-riksdagsledamoten-ger-hard-kritik-mot-moderat-partikultur/

2011-11-28 @ 16:51:16
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: Magentan

@Renen

Var och en är sig själv närmast. Det gäller danskar/svenskar såväl som romer. De hårt arbetande danskarna/svenskarna, med världens högsta skatter, vill att skattepengarna ska gå till samhällets vård, skola, omsorg osv.

De lågutbildade och ickearbetande romerna har inga som helst släkt- eller klanband till danskar/svenskar och heller inga känslomässiga skäl som hindrar dem att utnyttja dessa för dem helt främmande och lättlurade människors skattepengar, så mycket de kan och lyckas med på olika mer eller mindre ärliga vägar.



Naturligtvis är det illa när folk, vem det än är begår ekonomiska eller andra brott. Och självklart ska dessa människor åtalas och om de är skyldiga, dömas för sina gärningar. Lika för alla.

2011-11-28 @ 16:59:26
Postat av: Renen

@AWSvensson

Tja tiggare kanske kan vara ett bra ord? Och det är frivilligt om man nu vill ge dem pengar. (inte ens Renen gör det) Att aktivt tigga, be om pengar etc är ju förbjudet i Sverige. Men att göra som de många romerna gör , lägga ut tex en jacka framför sig när de sitter och spelar räknas ju inte som tiggeri. Gör de på annat sätt får du väl ringa 114 14 och anmäla brottet!

2011-11-28 @ 17:10:51
Postat av: Skånepåg

Beträffande Renen.



”Lille vän, jag jämför inte romer med judar eller svenskar med invandrare. Det får ni högerextremister stå för.



Oj, här försöker nu vår lille vän renkalven använda sig av patronisering så det står härligan till. Och du, på vilka grunder anser du då att SD är högerextremister. Låt oss nu en gång för alla få ta del av dina synnerligen välgenomtänkta argument?



”Antar att detta är förenligt med SD:s politik, annars borde man inte vilja ha en sådan kommentar på sin blogg.”



Ytterligare ett försök sätt att misskreditera bloggen genom en verklighetsfrämmande vinkling och ett nytt antagande av mästaren himself inom detta område. Thoralf är bloggägare och avgör själv vad som är skall refuseras och inte vad någon ”snedseglare” anser i sin kommentar.



Då skall jag passa på att själv köra med ett antagande i renkalvens stil. Enligt hans mening är således romerna arbetsamma, plikttrogna, har inget intresse av att stjäla från gamla tanter o.s.v. och gör allt för att passa in och bidra till samhällets utveckling. Märkligt att det är så stora problem i flera av de förra öststaterna att förstå detta eller hur?



Jag har visserligen aldrig någonsin gjort en receptförskrivning på såpa, men i ditt fall skulle nog 5 ml rensåpa subkutant 3 ggr dagligen kunna göra underverk. Rensar i ditt fall säkerligen bort en massa ”skit”, som annars kommer ut via tangentbordet och är en stor risk att mer än en läsare "skrattar på sig"!

2011-11-28 @ 17:17:26
Postat av: AWSvensson

Det finns tiggare och tiggare, de som tigger för att de tillfälligt hamnat på samhällets baksida har jag förståelse för ,men organiserat tiggeri där själva tiggeriet är ett sätt att leva gott på den svenske högbeskattade löntagaren är att parasitera eller om du hellre vill snylta. Sen må det vara vilken folkgrupp eller landsmän som helst, nu råkar det vara zigenare att då skriva kineser anser jag vara oriktigt till skillnad från oseriösa journalister som har en agenda i varje bokstav.

2011-11-28 @ 17:32:16
Postat av: Reen

2011-11-28 @ 17:34:15
Postat av: Renen

@AWSvensson

Bra inlägg!

Det jag gick igång på i ditt inlägg var ordet parasiter, för det är dem inte. Snyltare, tiggare eller vad du vill men parasiter är fel. Själva tiggeriet tycker inte jag heller om, ger aldrig något till dessa musikanter. Och sker det enligt lagen så kan man inte göra något åt "problemet" på kort sikt. Men det är ju en sak som SD jobbar emot, och gud förbjude håller jag med om. Att sedan aktivt jobba emot dem som begår brott är ju en självklarhet, oavsett VEM som begår dem. Men just tiggeriet är inte värdigt Sverige 2011. Det måste finnas andra sett att få mat på bordet.

2011-11-28 @ 17:44:09
Postat av: Anonym

"Etymologi [redigera]



En parasit är en objuden gäst. Ordet kommer från grekiskans para, "vid", och sitos, "mat" eller "föda". Studiet av parasiter kallas parasitologi. Hos forntidens greker användes uttrycket ursprungligen dels om religiösa tjänstemän som betalades genom att de uppbar helpension, dels om medföljare till högre ämbetsmän som medbjöds i officiella sammanhang. Ordet fick med tiden en lägre mening av snyltgäst.". Sista meningen är väl vad individerna i Danmark kan betecknas som. Att sedan individer av samma folkslag ligger bakom de flesta om inte alla åldringsrån ute på stan och i åldringarnas egna hem, ibland med inslag av rå misshandel gör inte att deras anseende ökar direkt. Vad jag anser om de individer som ligger bakom dessa de fegaste brott man kan tänka sig lämpar sig inte i skrift här på bloggen.

2011-11-28 @ 18:03:49
Postat av: Renen

@Skånepåg

Läs SD´s partiprogram, där har du i vissa delar min definition av högerextremism, mild? jovars, men dock högerextremism. Och naturligtvis finns det organisationer och partier som förtjänar mer kritik än SD. Men nu är det dem som som sitter i maktens korridorer och är därför prio ett. Och det gäller nog rätt många som på olika sett aktivt jobbar emot högerextremism.

2011-11-28 @ 18:10:20
Postat av: alf

Och 32-an som verkar så snäll och demokratisk!!

http://www.expressen.se/nyheter/1.2635861/forra-moderata-riksdagsledamoten-sagar-reinfedlt

2011-11-28 @ 18:14:59
Postat av: Amanda

Hej, Vilken fin blogg du har!!



Du borde visa upp den på www.kokakola.se

Det gjorde jag och fick över 2000 nya besökare direkt.

Och allt är helt gratis.

2011-11-28 @ 18:21:07
URL: http://www.kokakola.se
Postat av: Hulda

Renen...

Hej lilla vän. Det var ju trevligt att du kan stava till "högerextrem". Det ger dig säkert MVG i rättstavning i AFA,s politiska skola. Men troligen kallar du alla till höger om Vänsterpartiet för "högerextrema".....

2011-11-28 @ 18:53:26
Postat av: Magnus

Lite tråkigt när det kommer in troll här bland kommentarerna. När var och varannat inlägg tillhör Renen då har han lyckats med sitt mål att söndra och komma ifrån ämnet. Det är det enda mångkulturkramarna mäktar med. Att söndra.

2011-11-28 @ 19:03:17
Postat av: Skånepåg

"där har du i vissa delar min definition av högerextremism, mild? jovars, men dock högerextremism"



Om du nu anser dig tolka det på ditt sätt, så kan du åtminstone presentera vad du avser. Men det är tydligen alltför besvärligt eftersom du som vanligt bara "smiter undan" genom att fortsätta rabbla på med nya påstående tagna ur luften. Du är alltså helt enkelt oförmögen att definiera vad du slänger ur dig om högerextremism.



Tvivlar att någon längre tar dig på allvar, utan tror att andra läsare liksom jag endast uppfattar dig som en "tjatmoster" vars enda målsättning är att smutskasta SD och den här bloggen och där alla tänkbara vinklingar och osanningar är tillåtna.



P.S. Glöm nu inte rensåpan. Vi hade en gång en hund som slickade det i sig, och på något underligt sätt verkade han bli betydligt vettigare efter detta. Så ge inte hoppet, även du kanske kan få lite förstånd i skallen vad tiden lider!

2011-11-28 @ 19:11:02
Postat av: Lotta

Läs om den maktfullkomlige Reinfeldt. Som om det inte redan stod fullständigt klart för de flesta.

Postat av: Skånepåg

@ Magnus



Helt rätt, nu ignorerar vi den här personen.

Misstänker, samma skrivstil och förutsägbara kommentarer, att det är samma person som har använt snart ett halvdussin olika pseudonymer sedan i höstas.

2011-11-28 @ 19:20:49
Postat av: Magnus

Precis man känner igen det intetsägande tugget.

2011-11-28 @ 19:24:48
Postat av: bashment

godkväll!

är allt bra? :)

2011-11-28 @ 19:33:51
URL: http://bashment.blogg.se/
Postat av: Folkvett

Ja, det är väl för mycket begärt att visa lite tacksamhet över att ha fått komma till Sverige.

2011-11-28 @ 19:48:44
URL: http://folkvett.wordpress.com/
Postat av: Tony Ingman

Renen: Sd befinner sig i mitten av den politiska

skalan, så ditt tugg om högerextremism kan du skippa. Sd kan nog lyssna både åt höger och vänster

även om det idag är svårt att hitta vettiga förslag

från något av dessa håll.Om du vill snacka om extremissm kan du ju hålla dig på den vänsterkant som du själv tillhör. Du känner väl till ert kära AFA, du vet idioterna som till varje pris inte kan

låta ett demokratiskt parti hålla möte utan att med

alla odemokratiska metoder föstöra för andra, eller bidragssnyltarna på Expo som låter avlidnas

besparingar betala deras obschyra verksamhet. Sen en sak till Renen, Svenska folket har på intet sätt visat att vi vill kommunister på ledande platser, ändå är all media nerlusat med figurer till vänster om Lars Ohly, kan du förklara detta?



2011-11-28 @ 19:57:16
Postat av: Robin Shadowes

@renen. Tror du verkligen att vi kommer återgå till att rösta på sjuklövern 2014? I så fall behöver du nog låta sinnesundersöka din arma skalle.

2011-11-28 @ 20:46:21
Postat av: OT

@Renen



Tomten saknar dig...

2011-11-28 @ 21:25:44
Postat av: Anonym

@Skånepåg

Helt underbart, Tack! Tänk att få skriva sina åsikter utan att bli kommenterad. Ja det vore rena julafton! Gör så.

2011-11-28 @ 21:36:29
Postat av: Renen

@Robin Shadowes

Att du skulle rösta på ett annart parti är väl inte troligt. Och knappast de andra som är aktiva här heller. Men det är ju inte er jag skriver för, utan för de som är osäkra, de som inte valt än.

2011-11-28 @ 21:45:35
Postat av: Magentan

Jag tycker också vi ska ignorera Renen, och jag blev smått irriterad på mig själv för att jag svarade eftersom det är helt meningslöst.



Renen har fastnat i vinkelvolten, och kan inte komma loss oavsett våra kommentarer hit eller dit.

2011-11-28 @ 21:50:50
Postat av: Renen

SD får ju idel ros i finmedia. Grattis!

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/skymf-att-sd-kallar-sig-socialkonservativa_6669118.svd

2011-11-28 @ 21:51:42
Postat av: Tjadden

Kalle



Islam påstår sig var en religös rörelse. De gillar INTE kristna och vill döda oss.



Du missförstod min kommenmntar om fakta, fakta är att den är spunnen ur en sagobok den religiöst kristna tron.



Personligen anser jag att religionerna är av samma skit alltihop men i olika påsar!

2011-11-28 @ 22:14:11
Postat av: Lotta

Vänligen läs det första fetstilar stycket i artikeln som muppen länkar till ovan. Tillåt mig åt detta gapskratta. Skulle det föreställa moderaternas politik? Annars kalls deras värnande om de svaga för Fas-3 och utförsäkring från försäkringskassan. Storlögnare finns det tydligen gott om i det "nya moderaterna".

Hoppas någon kan kopiera in stycket eftersom det inte fungerar att markera text på min iPhone eller iPad och jag ids inte dra igång min dator pga en mupps sinnesslöa inlägg.

2011-11-28 @ 22:34:15
Postat av: Kalle

>Tjadden



Även en sagobok som formar olika människor tänkande kan vara vänlig eller en ren skräckhistoria mot oliktänkande.

2011-11-28 @ 22:42:21
Postat av: Skånepåg

@ Lotta



Vad tycks om de 2 avslutade meningarna han skriver?



"Nya tider, kräver nya svar för att bevara det som är oss kärt. Därför är jag stolt och ödmjuk politiker i Nya Moderaterna."



Måste vara årets värsta och lögnaktigaste omskrivning av vart samhället är på väg. Och vilket insmickrande ordval han använder. Bevara, kärt och ödmjuk när vi vet att det är exakt det motsatta som moderaterna och "den maktgalne ledaren" Reinfeldt håller på med.

2011-11-28 @ 23:12:36
Postat av: Tjadden

Kalle



Jag har så dåliga erfarenheter av religiösa människor som oftast markerar att de är bättre slag av människor än du och jag, det är motbjudande att ens gå i närheten av kyrkor och missionshus, med tanke på att dessa ställen innehåller vilsna själar.



Jag tror att världen hade sett bättre ut om inte detta olyckliga val år 400 hade givit de kristna mandat att styra tingens ordning!

Vi hade iaf definitivt inte haft fanatiska muslimer att tampas med bl.a

2011-11-28 @ 23:14:36
Postat av: Lotta

@Skånepåg

Du har rätt som alltid. Hela artikeln är knökfull av lögner som endast sväljs av skygglappsförsedda muppar som Renen. Läs även om den maktgalne Reinfeldt och hur han behandlar sina undersåtar i det "mjuka" moderaterna.

Postat av: Anonym

cocaina.blogg.se



ni är alla efterblivna

2011-11-29 @ 00:25:14
Postat av: Magentan

Det verkar ju mysigt och tryggt i Malmö!

Tre personrån inom en kvart.



http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1582428/Tre-personran-inom-en-kvart.html

2011-11-29 @ 01:28:44
Postat av: Robin Shadowes

Det var ju ett väldigt begåvat uttalande, cocaina. Gå du och dra en lina till så tänker du nog lite bättre efter det.

2011-11-29 @ 01:32:57
Postat av: Magentan

@ Lotta

Innan kommentarsfältet tyvärr släcktes hade han fått väldigt många bra svar i alla fall.



Beträffande Reinfeldt och partipiskan:

Ann-Marie Pålsson är docent i nationalekonomi på Lunds universitet och var tidigare riksdagsledamot för Moderaterna under 8 år, varefter hon lämnade både riksdagspolitiken och moderaterna.

Jag har i många år lyssnat på henne i olika ekonomiprogram i radio och TV, och nästan alltid tyckt att hon har haft bra åsikter. Hon har nu gett ut en bok där hon beskriver Moderaterna och Reinfeldt med följande ord:



"... det var lågt i tak i partiet med begränsade möjligheter för enskilda ledamöter att komma till tals och påverka. Men det var ingenting mot hur det blev den andra mandatperioden när Fredrik Reinfeldt blev statsminister.

”Då sänktes ribban ytterligare. Frihetsgraden var noll och utrymmet för egna ställningstaganden obefintligt”, skriver Pålsson.



Hon beskriver ett tillfälle när den moderata riksdagsgruppen försökte hävda sin mening i samband med beslutet om FRA-lagen.

Då möttes den av statsministerns ord: ”Vad tror ni att ni är? Ett remissorgan? Som får tycka vad ni vill? Ni är här för att genomföra regeringens politik och inget annat”, hävdar Anne-Marie Pålsson att Fredrik Reinfeldt ska ha sagt."

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hard-kritik-mot-moderat-partikultur_6669334.svd



Läs också hennes artikel från maj 2009 i Newsmill: "Meningslöst att vara riksdagsledamot i moderaterna"

http://www.newsmill.se/node/7300

2011-11-29 @ 01:34:33
Postat av: Gubben o Gumman

cocaina : Det stämmer inte enligt Wikipedia IG -snitt världen.



Glad påsk

2011-11-29 @ 10:21:45
Postat av: Gubben o Gumman

"IQ-snitt"

2011-11-29 @ 10:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0