VEM TROR NI ATT NI ÄR!

Före detta moderaten och riksdagskvinnan Anne-Marie Pålsson sågar Fredrik Reinfeldt i en nyutgiven bok. Hon kallar Alliansen för ”knapptryckarkompaniet” och jag kan bara instämma i detta begrepp. Jag har förundrat mig över hur 4 partier och ca 110 ledamöter från Alliansen alltid tycker exakt likadant i varje fråga i riksdagen. I ca 600 voteringar under förra riksdagsåret röstade de alltid lika förutom en gång då Kristdemokraternas ledamöter avstod från att rösta vid ett tillfälle och möjligen vid något mer tillfälle.

Hon skräder inte på orden om man skall tro artikeln i Expressen där hon kallar Alliansens riksdagsledamöter för statister. Men priset tar nog ändå Fredrik Reinfeldt när han läxade upp moderaternas riksdagsgrupp med följande ord enligt Anne-Marie Pålsson.

 "Vad tror ni att ni är? Ett remissorgan? Som får tycka vad ni vill? Ni är här för att genomföra regeringens politik och inget annat", hävdar Anne-Marie Pålsson att Fredrik Reinfeldt ska ha sagt.”

Att hon inte längre är medlem i nya moderaterna är nog fullt förståeligt. Med dom tendenserna hos Fredrik Reinfeldt kan man ju fundera på vem han liknar mest. Jag kan ju tänka mig rätt så många från historieböckerna.

Framsidan på boken är inte så rolig med en bild på kammaren, om jag får säga det.

Kanske skulle den sälja bättre med denna travesti på en känd bok som en av mina läsare på bloggen skickade till mig i förra veckan, vilken kommer mycket väl till pass idag.


Om han nu inte hatar svenskar så hatar han i varje fall mig och alla andra sverigedemokrater.

Trackback
RSS 2.0