SVENSK POLIS MÖRKAR

När kommer svensk polis med en rapport där man också berättar om etnisk bakgrund när det gäller överfallsvåldtäkter? Uppenbarligen är statistiken liknande i Sverige och då mörkar polisen.



Hur många tror att det skulle vara annorlunda i Sverige?

De flesta kommer säkert ihåg mina rader i ett blogginlägg som väckte sådan uppståndelse för drygt en månad sedan.

"För att begå denna typ av brott måste förövarens människosyn och kvinnosyn vara näst intill sjuklig. Det hittar man ytterst sällan hos några etniska svenskar men är betydligt vanligare hos män från vissa andra kulturer där jämlikhet mellan könen inte existerar."

I intervjun så pekas även en religion ut av den våldtagna flickan. En religion som är vanlig i Pakistan. Gissa vilken?

Kommentarer
Postat av: Thomasson

Kommer gärna med något motargument till att det skulle vara anorlunda i Sverige, men... Nej. Kommer inte på något konkret.



Jag undrar; Har inte Sverige procentuellt större "inflyttande av utländsk mångkultursbidragande arbetskraft" jämfört med Norge per capita? Och har inte Sverige mer lamslagen politik och mer bristande rättsväsende?



Med tanke på hur relativt likt Norge är Sverige i övriga aspekter så... Ja, vi får väl alla dra en egen slutsats då.



Eller vänta nu! Landsgränserna! Tänkte inte på att det är en landsgräns mellan Norge och Sverige. Det innebär just SÄKERT att Sverige inte har liknande problem här. Alls.

2011-05-27 @ 00:21:08
URL: http://politisktinkorrekt.info
Postat av: Snaphanen

"Uppenbarligen är statistiken liknande i Sverige" - det må nødvendigvis være værre, da procentdelen indvandrere er en hel del højere i Sverige end i Norge. Aftenpostens senere "modererede" artikel - cashed:



"65 prosent av alle de utpekte gjerningsmennene har ikke-norsk bakgrunn. Noen av dem, er andregenerasjons innvandrere og er født og oppvokst i Norge, mens andre er utenlandske statsborgere. (En utlending er her regnet som utenlandsk statsborger, eller 1 og 2 generasjons innvandrere).

Når det gjelder voldtektsofrene er 70 prosent norske, og de aller fleste er jenter."



http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:EaqjshGry_wJ:ipad.aftenposten.no/nyheter/oslo/article4130999.ece+overrepresentert+utlendinger&cd=1&hl=da&ct=clnk&gl=dk&source=www.google.dk

2011-05-27 @ 01:44:44
URL: http://snaphanen.dk/
Postat av: "Vi gillar olika"

Publicerad 2005-12-14 20:50



Invandrare är överrepresenterade i den svenska brottsstatistiken.



Det framgår av den rapport som Brottsförebyggande rådet (Brå) publicerade i går, onsdag.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/invandrare-overrepresenterade-i-brottsstatistiken

2011-05-27 @ 02:25:08
URL: http://sverigedemokraterna.se/riksdagen/
Postat av: "Vi gillar olika"

Aftonbladet granskar.

Måndag 20 mars år 2000.



Invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken.



Aftonbladets Anette Holmqvist och Anders Johansson har gått igenom den statistik som finns i ämnet. Och talat med ungdomar i invandrartäta områden, forskare, kriminella och poliser.



Invandrare begår fler brott än svenskar, jämfört med sin andel av befolkningen.

Av 100 anmälda brott står invandrarna för 16 trots att de bara utgör 10 procent av befolkningen.



9 invandrare av 10 000 jämfört med

2 svenskar av 10 000 registreras för våldtäkt. Överrepresentationen är därmed 4,5 gånger.



För samtliga anmälda brott är invandrare dubbelt överrepresenterade.

Det finns även skillnader mellan olika invandrargrupper.



För våldtäkt under perioden 1985–1989 är överrepresentationen störst för medborgare från Algeriet, Libyen, Marocko och Tunisen. Följt av Italien och Irak.



Brottsförebyggande rådet har beräknat den anmälda brottsligheten i Sverige 1993 så här:



16 procent

av alla anmälda brott begicks av invandrare. Ungefär hälften av dessa brott begicks av personer från nordiska länder.



17 procent

begicks av invandrares barn.



4 procent

begicks av personer som inte är bosatta i Sverige.



Mord

2 svenskar

av 10 000 svenskar.

7 invandrare

av 10 000 invandrare.

För mord och dråp under samma period var överrepresentationen störst bland medborgare från Jordanien, Palestina och Syrien följt av Sovjetunionen och Colombia.



Gatumisshandel

2 svenskar

av 1 000 svenskar.

8 invandrare

av 1 000 invandrare.



Med invandrare avses personer födda i annat land, folkbokförda i Sverige.

Med svenskar avses personer födda i Sverige av föräldrar födda och bosatta i Sverige.

http://wwwc.aftonlognen.se/nyheter/0003/13/dokument.html

2011-05-27 @ 02:44:13
URL: http://politisktinkorrekt.info/
Postat av: Anonym

Malmös skolkommunalråd Katrin Stjernfeldt Jammeh (s) tänker införa att hälften av Malmös grundskolelever ska erbjudas undervisning i matte, fysik och andra ämnen på sitt hemspråk under ordinarie skoltid.



Hon säger att 50 procent av Malmös grundskolelever har annat modersmål än svenska och då bäst skulle lära sig ämnena på hemspråket i stället för svenska. De språk som främst avses är arabiska, somaliska, bosniska och afghanska.

http://politisktinkorrekt.info/2011/05/26/sossarna-i-malmo-infor-undervisning-pa-bl-a-arabiska-for-grundskoleelever/#more-87594

2011-05-27 @ 03:08:54
URL: http://sverigedemokraterna.se/riksdagen/
Postat av: LN

Våldtäktsreligionen - The Religion of Rape

http://gatesofvienna.blogspot.com/2011/05/religion-of-rape.html



A Culturally Enriched Monopoly on Rape

http://gatesofvienna.blogspot.com/2010/05/culturally-enriched-monopoly-on-rape.html

2011-05-27 @ 06:27:42
Postat av: Olga

AFTENPOSTEN.NO

- Ny seksualkultur skaper overgrep

Oslo-politiet har analysert voldtektsstatistikkenNye, frigjorte seksualtrender ligger bak mange av voldtektene i Oslo i 2010, mener Oslo-politiet. I går la de frem voldtektsstatistikken for 2010.

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article4130999.ece

2011-05-27 @ 06:40:41
Postat av: Ludvig

Dom kanske inte är lika rädda för sanningen i Norge.

2011-05-27 @ 07:49:48
Postat av: Christian

Det kommer inte att hända för det är inte polisens uppgift att gå ut med sådan statistik. Det BORDE vara BRÅ.s uppgift, men det vet du ju lika väl som jag att därifrån kommer inte många sanningar...

2011-05-27 @ 08:02:03
Postat av: Sven Dacke

Det vore intressant att få lite direktinformation från någon som jobbar som polis.



Hur upplever ni själva situationen och hur kommer vi vidare.



(Anonymt naturligtvis med tanke på att behålla jobbet)

2011-05-27 @ 08:20:37
URL: http://sv.wikipedia.org/wiki/Vattenkanon
Postat av: Svensson

Ja den borde vara liknande i Sverige, dom mörkar det.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

2011-05-27 @ 08:39:07
Postat av: SM811

Detta visar var sju(k)klövern står i sin verklighetsuppfattning, om de ens har någon?

http://politisktinkorrekt.info/2011/05/26/sossarna-i-malmo-infor-undervisning-pa-bl-a-arabiska-for-grundskoleelever/

2011-05-27 @ 08:53:46
Postat av: Stefan K

Självfallet är inte Sverige något undantag. Det ser likadant ut här.



Jag tror inte att polisen vill mörka, utan högre makter nekar dom att göra det. Gissa vilka eller vem?

2011-05-27 @ 09:20:46
URL: http://petterssons.bloggsida.se/
Postat av: World Traveller

Det ar i Norge det. I Sverige begas saa gott som alla overfallsvaldtakter av svenska maen (Kaella: Aftonbladet). "For ovrigt saa ligger det inte i allmanhetens intresse att ta del av san statistik" "Det framjar enbart framlingsfientliga krafter" "Svenska kvinnor borde sluta anmala nar de blir valdtagna av invandrare saa ar problemet loest" "De som andaa anmaler borde botfallas" Sign: Hela den samlade 7-klovern!

2011-05-27 @ 09:45:26
Postat av: Magentan

SD fick endast 4,2 procent i Synovates senaste undersökning.



Folket har fortfarande inte fattat något och vet ingenting. De behöver information!



http://www.dn.se/nyheter/politik/s-valjare-atervander--partiet-storre-an-m

2011-05-27 @ 09:46:17
Postat av: AWSvensson

Magentan , bara lugn, det är inte två veckor sedan det var val i Västra Götaland, det var skarpa siffror inte manipulerade .Allt går ut på att höja Juholt och sossarna till skyarna. Hörde någon statstelevisionen nämna att Sverigedemokraterna hade 7,1 % vid ett tillfälle, nej men när de kan antyda att de gott ner så är man inte sen att upplysa om detta.

Grundreglen: konstatera fel, definiera fel, rätta till fel.

Finns det inga problem med invandringen så kan man ju inte heller rätta till något som inte finns.

Förnekelsen har fått en ny innebörd.

2011-05-27 @ 10:01:13
Postat av: Allemand

@AWSvensson, håller med, DN:s siffror är manipulerade.

2011-05-27 @ 10:10:35
Postat av: Magentan

@AWSvensson och Allemand

Runt 7 procent är inte heller särskilt mycket att skryta med. Med tanke på läget i vårt land borde siffror runt 15-20 procent för SD vara mer realistiska.



Till skillnad från väljarna i våra grannländer vet svenskarna inget om verkligheten och behöver upplysas.



2011-05-27 @ 10:38:00
Postat av: Argus

SD bakåt och Soc.dem framåt i dagens opinionsundersökning,vilket kan förstås om man ser på Västra Götalandsvalet och särskilt Göteborg.

SD fick ingen märkbar framgång i de "moderata valkretsarna"(c:a 2%)Askim, Öregryte, Skärgården.

I de "soc.demokratiska valkretsarna som ex. Västra, Frölunda, Hisingen var däremot SD nära nog lika stora som moderaterna (c:a) 10 %.

Detta borde föranleda SD, att kraftigt öka informationen om sin politik, vilket Magenten ovan angett.

2011-05-27 @ 10:38:13
Postat av: riffi

Maud Olofsson brukar säga att invandrarna har högre utbildningsnivå än svenskar. Detta är fel eller går inte att visa med publicerad SCB-statistik.



Enl. SCB (16-74 år befolkningen 2010):

eftergymnasial utbildning

svenskar 32%

utrikes födda 31%



gymnasial utbildning > 3 år

svenskar 23%

utrikes födda 15%

2011-05-27 @ 10:45:44
Postat av: Kalle

Som en protest mot förra veckans anfall av AFA vid en flybladsutdelning i Uppsala skulle William Petzäll. riksdagsledamot SD dela ut flygblad på samma ställe och på samma plats i går.



Petzäll (SD) har framfört sin protest till Justitieministern i riksdagen om att demokratin hotas av våldsgrupper som misshandlar och hotar politiker när de utövar sin demokratiska rätthighet.



William Petzäll(SD) har tidigare utsatts för stenkastning. Vid det tillfället krossades bilrutan av den kastade stenen mot SD:s riksdagsledamot.



Är det någon som hört hur det gick vid gårdagens flygbladsutelning som protest mot sveriges lama intresse och agerande emot det politiska våldet när det gäller Sverige Demokraterna???

2011-05-27 @ 10:50:14
Postat av: AWSvensson

Argus det handlar inte om information. Den delen av svenska befolkningen som är mottagliga för information vet mycket väl avigsidorna av en okontrollerad invandring. Det ligger snarare på det psykologiska planet. Den smutskastning som ägt och äger rum i mångkulturens bevarandenamn gör att det i folks medvetande finns en stor spärr att dels säga att man röstar på Sverigedemokraterna och dessutom att göra detta. Ingen vill känna sig udda och i besittning av mörka ideér . Det enda som kan få folk att övervinna denna spärr är tiden i kombination med verkligheten, när man väl kommit till det stadiet , nu räcker det , att man bestämt sig för Sverigedemokraterna , då ska det mycket till för att ändra sig. Jag bygger detta på egen erfarenhet, vi är tio som dagligen träffas och äter lunch, alla har samma åsikter , men vid senaste valet var det förutom jag en eller två som röstade på Sverigedemokraterna.

2011-05-27 @ 11:15:10
Postat av: Allemand

@Kalle, det gick bra sedan polisen äntligen slängt bort vänster-nissarna.

2011-05-27 @ 11:47:59
Postat av: Allemand

@Argus o Magentan, jag håller med till hundra procent. Visst vi hör talas om satsningar hit och dit men det händer inget. Misstänker att man går på minan att vänta till valet att öka satsningen.



När ingen motinformation finns tillgänglig så kommer detta att drabba oss hårt.



Nu verkar det visserligen som DN:s resultat försvunnit, det var väl för uppenbart manipulerat.

2011-05-27 @ 11:51:56
Postat av: Kalle

Tack Allemand. Det var verkligt glädjande nyheter att Petzäll (SD) fick dela ut flygblad sedan polisen rensat ut de rabiata mötesförstörarna.

2011-05-27 @ 12:29:28
Postat av: Cavatus

Läs på den norska sajten document.no om en genomgång av en fransk rapport som släppts i dagarna om den franska invandringen "Kan Frankrike ännu integrera invandrarna?". Den är inte nådig med den politik som förts. Bl a framkommer:



”På olika grunder, och särskilt för att att inte framkalla reaktioner hos en befolkning som misstänks vara främlingsfientlig, har myndigheterna och statistikbyråerna försökt dölja eller bagatellisera inflödet av invandrare".



Jag bara undrar: känns detta igen från Sverige, eller? BRÅ har ju inte publicerat någon mer detaljerad rapport sedan 2005 då den mannen som skötte den rapporten avled. M a o blir statistiken allt mer bristfällig i Sverige - SOM OM DE VILL DÖLJA NÅGOT! Är det någon mer än jag som ser mönstret?



Läs artikeln trots att den är lång. Den går hyfsat bra att översätta med Google translate.



http://www.document.no/2011/05/et-oppgj%C3%B8r-med-fransk-innvandringspolitikk/

2011-05-27 @ 12:31:34
URL: http://cavatus.wordpress.com
Postat av: Mattzzi

Ensamkommande bluffen.



Ensamkommande DO-anmäler boende – får inte halalkött.

http://politisktinkorrekt.info/2011/05/27/ensamkommande-do-anmaler-boende-far-inte-halalkott/#disqus_thread

Bara ut med dom.

2011-05-27 @ 13:18:27
URL: http://sverigedemokraterna.se/riksdagen/
Postat av: Tjadden

Att polisen mörkar är ju ställt under allt tvivel, de som känner poliser i sin bekantskapskrets har säkert fått höra av dem var gränserna går för polisens yttrande.



Jag kan ändå bekräfta av en fd framliden polischefs yttrande om just den här frågan om polisens mörkande som ett faktum.



Tänk efter när regimen beordrade att SVT journalister och nyhetsuppläsare skulle lägga till ordet främlingsfientliga när det gällde Sd och liknande partier, dra en slutsats av detta och förstå konsekvensen av det.

2011-05-27 @ 13:29:31
Postat av: Tjadden

Mangentan



"Till skillnad från väljarna i våra grannländer vet svenskarna inget om verkligheten och behöver upplysas."



Folk är så korkade och främst dem som tar avstånd ifrån allt vad politik heter, vad vet dem egentligen, men röstar gör en del av dem iaf?

2011-05-27 @ 13:33:04
Postat av: Tjadden

Så talar en sann byfåne som ömmar för att upphovsmännen gått miste om 470 tusen miljarder! Märkligt då borde de ha gått i konkurs för länge sedan.



http://www.youtube.com/watch?v=AMlXKbA8908&feature=player_embedded

2011-05-27 @ 13:40:55
Postat av: nosse

UNT blåljus kämpar på bra med signalement, ingen pk-isering där inte. Kan tyckas lite märkligt ändå eftersom UNT är den mest politiskt korrekta tidning i detta land men dom vågar ändå släppa fullständiga signalement i blåljus.

Tänk om Efterlyst vågade ge sig på detta också.



http://politisktinkorrekt.info/2011/05/26/unt-blaljus-vad-programmet-efterlyst-med-lite-anstrangning-kunde-vara/

2011-05-27 @ 13:48:12
Postat av: Åke Malmros

I USA ger djurplågeri sex års fängelse och utvisning.

Underbart!

http://ekstrabladet.dk/112/article1560946.ece

2011-05-27 @ 13:49:03
Postat av: Allemand

@Åke Malmros, till Sverige? ;-)

2011-05-27 @ 14:04:13
Postat av: Magentan

AWSvensson skrev:

"Den delen av svenska befolkningen som är mottaglig för information vet mycket väl avigsidorna av en okontrollerad invandring".



Ja, många vet, dock absolut inte alla, och de flesta av dem som vet är ändå inte tillräckligt insatta i frekvensen och vidden av problemen eller de genomgripande konsekvenserna. Massmedias hjärntvätt hjälper dem att blunda och slippa ta in hela den katastrofala verkligheten.



Du har också rätt i att all smutskastning av SD och skönmålning av massinvandringen spärrar folk att rösta på SD.



Vi kan emellertid inte vänta på att tiden ska gå och att alla ska komma i personlig kontakt med verkligheten (dvs när bilen har brunnit upp eller gamla farmor har blivit rånad) för att spärrarna ska lossna. Då är det alldeles för sent.



Som Allemand skriver här ovan kan man heller inte vänta med eventuella satsningar tills närmare nästa val. För att lossa spärrarna behöver tankarna lång tid att vänja sig och anpassa sig, dels till den katastrofala verkligheten och dels till det faktum att SD inte alls är sådana som 7-klöverns politiker och massmedias falska indoktrineringskampanjer ständigt ljuger om.



Folk behöver mycket och regelbunden information om verkligheten, både vad gäller massinvandringens följder och vad SD verkligen står för. Folk behöver också tid att smälta, omvärdera och vänja tankarna vid vad man faktiskt upptäcker när man äntligen har öppnat ögonen och sinnet för verkligheten, samt inte minst tid till att våga ta det avgörande steget. Men, som Svensson också skriver, "ska det mycket till för att ändra sig" när man väl har tagit detta steg.

2011-05-27 @ 15:14:00
Postat av: Tjadden

Ett träffande uttryck för invandrarkramare eller Pk om man så vill, vad sägs om att kalla dem för KULTURVANDALER ?

2011-05-27 @ 15:14:10
Postat av: S-E Karlsson

Har hört det förut och hörde det senast i söndags att det är många poliser som röstar på "partiet" men som måste hålla tyst om det för sitt jobbs skull . Diktatur är en besvärlig åkomma .

2011-05-27 @ 16:10:54
Postat av: lassekolja

Eftersom jag tillbringat en stor del av mitt yrkesverksamma liv i Tyskland skaffade jag vid pensioneringen en parabolantenn, med vilken jag kan se alla tyska TV-kanaler. Häromdagen såg jag en nyhetssändning, där det framgick att "Ein 19-jähriger deutscher Jüngling wurde von zwei Migranten erstochen" d.v.s. En tysk yngling blev knivskuren av två invandrare! Inget hycklande där inte! För inte så länge sedan deklarerade förbundskansler Angela Merkel att mångkulteren har havererat! En ledamot i den tyska motsvarigheten till Riksbanken sa att "Tyskland avskaffar sig själv genom för stor muslimsk invandring"!

Man frågar sig när den svenska journalistkåren skall börja göra sitt jobb men det är väl att hoppas på för mycket?!

2011-05-27 @ 16:15:11
URL: http://frianyheter.nu
Postat av: MG

@Sven Dacke



Kent Ekeroth försökte komma till tals med några poliser i vintras, han uppsökte Norrmalms polisstation i Stockholm och fick träffa en grupp som utsetts av polisfacket. Men det var idel solsken och ljumma vindar. Inte ens när han erbjöd att stänga av bandspelaren och garantera deras anonymitet var det någon som ville säga någonting vid sidan om protokollet. Han tilläts inte heller att få tala med var och en i enrum. Så han gav upp.

2011-05-27 @ 17:01:28
Postat av: Tjadden

Det är Fredag och lite nöje kan man få kosta på sig lyssna gärna på Reinfeldts klavertramp.



http://www.youtube.com/watch?v=NRSdXnmNvZU&feature=player_embedded

2011-05-27 @ 17:59:51
Postat av: jägarn

Om jag skriver Erik Ullenhag, Birgitta Ohlsson, Olle Schmidt, Cicilia Malmström, Maria Leissner, Bengt Vetbästeberg med flera av nationenens storheter, vad tänker ni då på?

2011-05-27 @ 18:46:19
Postat av: Magentan

Nedan finns en länk till en frustrerad, förtvivlad och förbannad lärarvikaries skildring av en dag som idrottslärare i en av dagens skolor, dominerad av invandrarelever:



Några citat:

"Katastrof är bara förnamnet på beteende från vissa invandrargrupper. ... Vissa killar kallade svenska tjejer för horor och ingen av eleverna vågade säga emot...jag gjorde det och då blev hela lektionen fördärvad av att jag tog parti för att hjälpa de utsatta."

[...]

"13.50 började andra idrottspasset. ... det tog 20 minuter innan vi hade fått ordning på att bara sitta ner på golvet samt att kunna fylla i närvarolistan."

[...]

"Vi hade hållit på en liten stund och då är där en invandrarkille som ställer sig bakom mig, några meter ifrån och när jag vänder mig om hinner jag uppfatta att han lägger bollen på golvet och sparkar bollen rakt upp i ansiktet på mig, så att jag skadas i nedre delen av ögat (av glasögonen som skär in) ... Glasögonen far i golvet, knäcks ej, men böjs. Nya glasögon kostar ca 5.000 och jag är glad att jag kan använda dem ändå."

[...]

"Efter bara 1 minut ser jag i sidan hur en invandrarkille tar en hoppspark (karatespark) rakt i magen på en svensk kille som försöker ta sig ifrån situationen. Den svenske killen försöker jag nu skydda med bägge armarna ute och han bakom mig i ett hörn av idrottslokalen.

Invandrarungdomarna är nu flera och de hotar den svenske killen med allt möjligt, men ingen vågar röra mig personligen. Jag bryter nu lektionen ..."

[...]

"Samtidigt ser jag tre invandrartjejer (som inte ville vara med på lektionen) rota i min privata idrottsväska ..."



Mer att läsa om eländet här:

http://robsten.blogspot.com/2011/05/svenska-foretagare-diskriminerar-enligt.html



Skribenten är tydligen en manlig lärare, och jag antar att det måste vara ännu mer besvärligt för kvinnliga. Att det var många år sedan jag slutade mitt lärarjobb är definitivt inget jag sörjer över i dessa tider.

2011-05-27 @ 18:58:42
Postat av: Robin Shadowes

Många tycks vara inne på att väcka folk successivt med salami-metoden. Jag däremot förespråkar chocknings-metoden. Shock the monkey som Peter Gabriel sjöng på det glada 80-talet när många av oss var unga. Jag vaknade själv så sent som 2007. Cavatus är en annan som vaknade sent. Finns inget bättre än att få en spann iskallt vatten slängt rakt i ansiktet. En del kommer säkert bli knäckta när deras gamla världsbild ramlar samman. Men alla blir ju inte vrak eller tar till alkoholen bara för att livet förändras dramatiskt. Cavatus är ett bra exempel på det. Själv blev jag urförbannad över att ha blivit lurad i så många år. Jag använde ett sådant språk att jag blev bannad här och var men jag har sedan rätt länge lugnat ner mig nu.



Det som är av vikt efter uppvaknandet är att vi måste finnas där för dem. Visa dem att dom inte är ensamma. Visa dem att sverigedemokrater inte är några monster, utan att det bara är fulmedias förtal som har målat ut oss som sådana. Visa dem att vi varken är dödsknarkarnazister eller nåt annat otyg som vi blivit utmålade som. Led dem gärna till sansade bloggar som Thoralfs, Cavatus, Robsten, PI, Snaphanen, Kent Ekeroths m fl. Låt dem själv få se och bilda sig en egen uppfattning oberoende av fulmedierna med Aftonhoran och SVT i spetsen.

2011-05-27 @ 20:38:51
Postat av: Anonym

@Robin Shadowes

Uppvaknande upplevs ofta som en chockartad händ, men det har nästan alltid föregåtts av en längre tids mer eller mindre omedveten bearbetning i det "undermedvetna".

2011-05-27 @ 21:18:44
Postat av: Tony Ingman

Nu gör asylsvenska dagbladet i Malmö nya försök att

glorifiera gangsterstaden Malmö, om hur bra där är

att bo, och vilken fantastisk stad det är med närheten till Köpenhamn osv. Ja där sydsvenskans inskränkta journalister bor är det säkert lungt och fint, långt ifrån oroshärdar som Rosengård

och andra gangsternäste. Om någon av dessa herrar och damer hade haft modet att bosätta sig själva på

sådana platser där bilbränder skadegörelse och misshandel är legio, så hade man haft någon respekt för vad dom säger, nu känner man enbart förakt för deras pladder. En stad som har socialbidragskostnader på en Miljard är långt ifrån

frisk, och absolut inget föredömme, men det gäller

väl att hålla den stora lögnen vid liv, att det mångkulturella berikar landet.

2011-05-27 @ 21:19:34
Postat av: Magentan

Nu flög mitt inlägg iväg sådär konstigt igen utan att jag hade skrivit vare sig namn eller adress eller tryckt på "skicka".

Så här var det meningen att det skulle se ut:



@Robin Shadowes

Uppvaknande upplevs ofta som en chockartad händelse, men det har nästan alltid föregåtts av en längre tids mer eller mindre omedveten bearbetning i det "undermedvetna".

2011-05-27 @ 21:22:58
Postat av: Sven Dacke

Fredrik Reinfeldts svaga punkt



Från min favoritbloggare på Cypern

Postat av: Magentan

Ha ha ha, Affe har gjort det igen!

Se Affes senaste serie-satir om hur Ullenhag utreder främlingsfientlighet och diskuterar Westerberg i "Agenda"!



http://affes.wordpress.com/2011/05/27/erik-ullenhag-utreder-framlingsfientlighet/#comments

2011-05-27 @ 22:45:52
Postat av: Tjadden

Det här stycket skulle jag vilja ha hjälp med att tolka vad som åsyftas och allra helst när det är en polack som skrivit raderna som dessutom kör en förtalskampanj mot SD som pågått i åratal.



Citat;

"Vi Liberaldemokrater försvarar svensk suveränitet mot olika ingrepp alldeles oavsett och oberoende av vem det är som kränker oss. Vi menar att det korrekta sättet att definiera "svenskvänlig" innebär just det."

2011-05-27 @ 23:45:01
Postat av: OT

Högkvalitativ information om bl.a. "Dialogpoliser" och andra fallsarier - Facts and Fallacies with Thomas Sowell: http://www.youtube.com/watch?v=V6ZPg6kOBkc



John Adams - "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passion, they cannot alter the state of facts and evidence.": http://en.wikipedia.org/wiki/John_Adams



Henry Rosovsky - "Never under estimate the difficulti of changing false beliefs by facts": http://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Rosovsky



P.S. Tacka www.snaphanen.dk

2011-05-28 @ 00:54:24
URL: http://www.snaphanen.dk
Postat av: OT

Undrar om det finns någon i sjuklövern som förstår engelska? Bruce Thornton—The Wages of Appeasement: http://www.youtube.com/watch?v=gYpCTWg4LR0

2011-05-28 @ 01:46:56
Postat av: Allemand

@Tjadden, det där är A Bard, pojkar i kortbyxor skall du inte bry dig om. Han har inte växt upp än.

2011-05-28 @ 08:01:13
Postat av: Sven Dacke

Varför är PK pressen mera intresserade av våld mot fotbollsspelare än mot betyligt viktigare personer som Brandmän och Ambulanspersonal.



Varför krävs inge åtgärder då

Postat av: Sven Dacke

Jag har ett tråkigt meddelande så här på Lördas morgonen



Starten på tredje världskriget!



Dessvärre tror jag artikelförfattaren har rätt, och det är bara att titta sig omkring för att få bekräftelse

Postat av: Tony Ingman

Svälj medicinen uppmana Anders Borg Grekland, för att dom skall få ordning på sin ekonomi, ja det är

väl ungefär samma råd som han har att komma med till vårt lands fattigpensionärer när dom nu för

tredje året i rad får sina redan ynkliga pensioner sänkta igen.

2011-05-28 @ 11:06:51
Postat av: Cavatus

Lystring! En fransk vänsterdebattör som inte gått på islams locktoner! Man tror inte sina öron. Hon föreläste på initiativ av Humanisterna och är verkligt lyssningsvärd. När ska svenska avgrundsvänstern vakna upp och hitta hem till sina ideal? Missa inte denna föreläsning som vederlägger allt det som SD står för:



http://urplay.se/163764



Mycket lärorik föreläsning som reder ut en hel del begrepp, även om man inte är överens om allt. Bland annat sågar hon Tariq Ramadan för att var en av Europas farligaste män. Det trodde man aldrig skulle undslippa en vänsterdebattörs läppar. Men det är klart, den svenska vänstern saknar ju all intellektuell skärpa och hederlighet och är kvar på invektivstadiet.



@Shadowes! Jag vaknade upp hösten 2009 då jag hamnade på PI och jag blev rosenrasande över hur etablissemanget med journalisterna i spetsen ljugit folket rakt upp i ansiktet. Nu jobbar jag från mitt hörn med att göra livet så surt för dem som möjligt! Hämnden är ljuv!

Postat av: Du är vad du heter!

=====================

Var Muhammed svensk?!

=====================

Det skulle man kunna tro, när man ser på den svenska namntoppen. 2010 hamnade Muhammed på 65:e plats på den svenska namntoppen. Namnet har stadigt klättrat upp på listan de senaste åren:

http://www.namntoppen.se/index.php?page=toplist&year=2010&sex=M&sortorder=place&limit=100



.........................

Obs!

Ali, ett annat islamiskt namn som blir allt vanligare i Sverige, återfinns på 92:e platsen.

Ali var pedofeten Muhammed´s kusin och islams första terrorist. Han var känd för sitt dubbeleggade svärd:

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dhulfiqar.png?uselang=sv



2011-05-28 @ 11:45:51
Postat av: AWSvensson

Magentan, jag uppskattar ditt sätt att föra dialog.Det är på detta sätt vi via tankeutbyte kan föra frågorna framåt genom en konstruktiv diskussion.

Trådlöst från den Blekingska övärlden, i väntan på att potatisen ska koka.

2011-05-28 @ 13:33:04
Postat av: Tjadden

Allemand



@Tjadden, det där är A Bard, pojkar i kortbyxor skall du inte bry dig om. Han har inte växt upp än.



Jag har givit hela det där rövarbandet på moppe och fått mycket skit tillbaka av dem, men några punkter i deras partiprogram har de strukit bara för att jag påpekat att det är ett fascístiskt tänkande, givetvis har de inte tackat mig för detta.

2011-05-28 @ 13:35:50
Postat av: Tjadden

jägarn



Om jag skriver Erik Ullenhag, Birgitta Ohlsson, Olle Schmidt, Cicilia Malmström, Maria Leissner, Bengt Vetbästeberg med flera av nationenens storheter, vad tänker ni då på?



Kulturvandaler!

2011-05-28 @ 13:38:14
Postat av: Robin Shadowes

@Cavatus, jag var säker på att jag läst att du medgivit sent uppvaknande. Det är bättre sent än aldrig.

2011-05-28 @ 13:39:03
Postat av: Tjadden

Integrationen kostar miljarder



SVERIGE I OECD är Sverige det land där skillnaderna i sysselsättning mellan infödda och utlandsfödda är störst och den höga arbetslösheten kostar det offentliga miljarder kronor årligen, skriver Veckans affärer.



Det ”kostar samhället stora pengar” att invandrare inte är på arbetsmarknaden och att räkna på kostnaderna för invandringen är "minst sagt känsligt".



Klyftan i sysselsättning mellan in- och utrikesfödda kostar de offentliga finanserna cirka 34 miljarder kronor, men siffran är sannolikt grovt underskattad, enligt Veckans affärer.



Kostnaderna stannar dock inte hos de som invandrar, även deras barn är undersysselsatta. Även om de borde kunna svenska anger tidningen att ”arbetslösheten är högre för andra generationens invandrare”.



Invandringspolitiken är en bakomliggande faktor. Medan andra länder haft mer arbetskraftsinvandring har Sverige hängivit sig mer åt anhörighetsinvandring.



IT Red.

2011-05-28 @ 14:58:49
Postat av: lassekolja

Jägarn@, jag tänker på ex.-vis Stig Wennerström och Bergling, d.v.s. LANDSFÖRRÄDARE även om de Du nämnde är betydligt mer välavlönade sådana än gårdagens!

2011-05-28 @ 15:36:26
URL: http://frianyheter.nu
Postat av: LN

KOMMER NATO NÅGONSIN ATT SLUTA LJUGA?



"Den stora flertalet människor tenderar i botten av sina hjärtan att vara korrupta istället för att medvetet och avsiktligt vara onda ... därför, med tanke på deras sinnens primitiva enkelhet, faller de lättare offer för en stor lögn än en liten, eftersom de själva lätt ljuger i det lilla men skulle skämmas om lögnerna var för stora."



En ny humanitär katstrof lär stå för dörren. I Libyen. Nato med FN-stöd har inkallats. Nya Sverige deltar med glädje. Världens bästa stridsplan, det svenska, får spricka i vindrutan och nåste snopet stanna på backen.



Förra gången en humanitär katastrof var aktuell var 1999. NATO med FN- stöd agerade frejdigt. Bombade Belgrad bl.a. Nu skall den nyhittade Radovan Karadzic, en idag spattig gubbstrutt med kanske tre år kvar att leva, släpas till Haag och anklagas för deportering, förföljelse och mord. Rättvisa skall skipas av maktens koryféer.



Själva riskerar maktens koryféer aldrig att ställas inför rätta. Socialisten och dåvarande tyske försvarsministern Rudolph Scharping jämte hans kålsupare, miljöpartisten och tidigare huliganen Joska Fischer ljög tyskarna och världen fulla med att massgravar hade iakttagits via satellit och konzentrationsläger hade inrättats av serberna, i vilka stackars fredliga och kärleksfulla muslimer fick utstå alla helvetets kval. Resterande fredliga manliga muslimer och pojkar likviderades.



Med hjälp av dessa till 98% uppdiktade gräsligheter lyckades man blanda sig i det pågående, tämligen blygsamma Balkankriget. Lurade en hel värld. Också lilla Lisbeth Palme, som initialt trodde att någon uschlig jugge hade likviderat Olof.



Videon från tyska WDR visar upp hur den kära makteliten manipulerar massorna, dig och mig. Startar krig i humanismens namn. Tänker på mitt och ditt bästa. Och libyernas.



http://video.google.de/videoplay?docid=9022337190221762301#

- - - - -

PS Det inledande citatet var Adolf Hitlers

2011-05-28 @ 21:19:36
Postat av: Allemand

@LN, som vanligt har experterna ingen aning om vad de håller på med. I Libyen finns sand och vad sand gör med flygmaskiner och helikoptrar kan de fråga USA som aldrig kom fram till Teheran p.g.a att man glömde ta hänsyn till sanden. Innan man skickar något till ett land som består av sand så måste man göra en riskanalys och förstå problemen. Detta även om man bara lallar omkring på 5.000 fot med kameror och leker krig.



Svensk militär expertis är på baby-stadiet.

2011-05-28 @ 22:30:38
Postat av: alf

Varning till alla resenärer, nu inför semestern. Åk inte för långt, då kanske ni trillar utför kanten!

http://politisktinkorrekt.info/2011/05/27/visste-ni-om-att-jorden-ar-platt/

2011-05-28 @ 23:40:14
Postat av: Gert Hellström

Självklart ser det likadant ut i Sverige , men vilken polis vågar bekräfta det det med risk att förlora jobbet .

2011-06-07 @ 14:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0