BROTTSOFFER

De som har följt min blogg under en längre tid vet att jag har ägnat flera blogginlägg åt brottsoffrens situation i Sverige. I vårt valmanifest ingick just brottsoffrens situation och problem med att få ut skadestånd från gärningsmannen som en prioriterad punkt.

Med anledning av detta skrev vi (Kent Ekeroth och undertecknad) en motion om införandet av ett nytt system för utbetalning av skadestånd till brottsoffer där staten tar ett större ansvar. Läs vår motion Ju420.

Igår kom Riksrevisionen med mycket stark kritik av dagens system. Riksrevisor Jan Landahls debattartikel i SvD har förmodligen väckt en och annan riksdagsledamot. Vi får väl se hur övriga partier kommer reagera på kritiken från Riksrevisionen. Läs artikeln.

I Norge tillämpas ett system där staten betalar ut skadeståndet till brottsoffret och där sedan staten driver in skadeståndet från gärningsmannen. Givetvis innebär detta kostnader för samhället men det är för mig en självklarhet att i första hand värna om brottsoffret. Idag fjäskas det istället med gärningsmännen i vårt liberala svenska samhälle. Det innebär även att som brottsoffer förlorar man tilltron till samhället och den trygghet som borde råda, istället kan ett förakt mot samhället börja gro hos brottsoffren.

Vår motion om ”Statlig garanti för skadestånd till brottsoffer” behandlades i riksdagen den 13 april.
Eftersom det var ett förslag från SD så röstade inte någon annan ledamot än Sverigedemokraterna för motionen. Beröringsångesten för de övriga partierna är minst sagt pinsam. Här nedan kan du se hur voteringen utföll. (Nej innebär för vår motion)



Tänk på ovanstående votering när 7-klöverns ledamöter kommer med debattartiklar om brottsoffrens situation och kommentarer till Riksrevisionens kritik.

Pressmeddelande från SD


Kommentarer
Postat av: AWSvensson

Tro du riksdagen tar illa upp om man köper en sandlåda på IKEA och placera något till höger om talarstolen i plenisalen , både som symbolvärde och även tillgänglig för 7 klöverns ledamöter.

Jag skulle gärna se att man återinförde straffarbete så den som inte betalar sitt skadestånd får arbeta av det. Så istället för två års fängelse så dömer man till att betala skadeståndet,det blir då upp till var och en beroende på hur fort man jobbar att avgöra när man kommer ut. Självklart skall mat och husrum avräknas.

2011-05-18 @ 16:42:14
Postat av: Lotta

Det är faktiskt helt sjukt att man som brottsoffer själv skall se till att man får ut sitt skadestånd av förövaren. Man kan fråga sig hur många brottsoffer som vill ha någon kontakt med den individ som skadat dem? Ingen om man kan slippa tror jag. Mycket bra att SD tagit upp frågan det hedrad er äter igen. Att staten initialt står för utbetalandet av skadestånd tycker jag är mycket bra. Jag betalar hellre till brottsoffer än till lättkränkta muslimer och zigenare som har klippkort hos DO. En omfördelning av de skattepengar som gödslas på påhittekränkta till verkliga offer ser jag som den ultimata lösningen.

2011-05-18 @ 16:46:53
Postat av: Sverige AB

I Sverigefientlig media omnämns SD med epitet som populistiskt, högerextremt, främlingsfientligt, rasistiskt osv.



Brottsofferpartiet Sverigedemokraterna vore ett mer sanningsenligt epitet.

2011-05-18 @ 16:53:23
Postat av: Lotta

Grrr man skall inte skriva inlägg på mobilen, att jag aldrig lär mig. Det hedrar er åter igen skulle det stå. Jag tycker också att fångar borde få betala för kost och logi i fängelset. Kan man ta betalt av åldringar på äldreboende så kan man även ta betalt av brottslingar. Att bli gammal kan man inte rå för men att bli kriminell är ett eget val.

2011-05-18 @ 16:54:17
Postat av: Tony Ingman

Ja man är rörande ense inom 7klövern när det gäller

att inte rösta på SD förslag, sen spelar det ingen som helst roll om brottsoffer blir lidande,bara brottsoffret är Svenskt. När det gäller att via DO

betala ut grova pengar till lättkränkta menafolk, som kan dra vilka valser som helst då är dessa

jubelidioter lika rörande eniga.

2011-05-18 @ 17:06:48
Postat av: Gubben o Gumman

Två dimensioner på två problem : Sandlåda är ett bra förslag,märkligt att dom andra partierna inte ser paralleller till tex mobbning i skolan.

Dessutom helt utan grund,vilket är allvarligt.



Så till sakfrågan i Storbritanien får skötsamma bilister betala 4 miljarder extra i höjda försäkringspremier för dom som skiter i att betala.

Ingen i England tycker det är bra.



I Sverige får vanliga konsumenter betala många miljoner för snatterier av dom som inte betalar.

Ingen i Sverige tycker det är bra.



Det är lätt att falla in i tycka synd om kören för brottsoffren,men att gå över Svenne Banans skattekonto är att gå ett steg i helt fel rikting.



Var ligger skillnaden i sak med dom två första exeplen, där DampPer inte betalar, för det är i stort sett samma personer, som aldrig kommer att betala en spänn,så någon återbetalning i större format kommer aldrig att ske till skattebetalarna.



Penningfrågan gäller mellan brottslingen och offret.

Det blir ju bara ytterliggare "skatt" för Svenne Banan.



Dräggen kommer att absorbera det hela precis efter samma princip som: "Stjäl jag något, så betalar försäkringsbolaget"



Då är det bättre att verka för att man får arbeta av skadestånden i fängelse precis, som Svensson skriver,dvs verka för det politiskt.

Dessutom röstar ju 7-klövern ned alla förslag från SD bra som dåliga.



Dessutom har den varianten betydligt större "folkligt" stöd ,och ger flera SD röster.

Vi är inte säkra på att Svenne har lust att ersätta för Damp Pers framfart,men vi kanske har fel.



Grundfelet är svenska rättssytemmet med polis, lag och tingsrätter,utveckla det åt fel håll känns inte bra inte bra alls....



I princip så skulle ju då tex dom 15 kommande bilisterna efter en tjuvtankning betala sin bensin plus 25 kr för den smitande.



För alla tycker väl synd om mackägaren allrahelst med dom dåliga marginaler dom har på bensin el?

2011-05-18 @ 17:45:48
Postat av: Anonym

Nettoinvandring fram till 2010=1392323(en miljon trehundranittiotvåtusen trehundratjugotre)st individer.



Ämnesområde: Befolkning

Tabell: Utrikes födda i riket efter födelseland och kön.

Tabelluppgift: Utrikes födda



http://www.ssd.scb.se/databaser/makro/Visavar.asp?yp=tansss&xu=C9233001&huvudtabell=UtrikesFoddaR&deltabell=02&deltabellnamn=Utrikes+f%25F6dda+i+riket+efter+f%25F6delseland+och+k%25F6n%252E+%25C5r&omradekod=BE&omradetext=Befolkning&preskat=O&innehall=UtrikesFodda&starttid=2000&stopptid=2009&Prodid=BE0101&fromSok=&Fromwhere=S&lang=1&langdb=1

2011-05-18 @ 03:15:18

2011-05-18 @ 18:14:16
Postat av: Grattis Sverige

Mindre blodigt i framtiden?

Vågar man misstänka att patologen i Göteborg som systematiskt i åratal har missat elakartade hudcancrar är muslim, som drivit sin egen lilla jihadverksamhet - eller är han en vanlig oduglig västerlänning, som tittat för djupt i flaskorna med Gammel Dansk?

Vad säger herr Svensson?

Vilket framtidsperspektiv för Allah med den kommande läkarbristen, som skall lösas med hjälp av hithämtade aeskulaper från MENA. Svenska otrogna hundar tas behändigt av daga med hjälp av skalpell och inkompetens istället för med kroksabel.

2011-05-18 @ 18:18:09
Postat av: Catarina

Det går ju alltid att referera till Region Skåne (Landstinget) där det under förra mandatperioden lades en motion från SD om att buteljerat vatten på sammanträden ska ersättas med kranvatten. Det röstades förstås ned och efter ett tag la något annat parti en liknande motion och då gick den igenom...



Finns faktiskt politiker, från andra partier, som efter den händelsen kommit över beröring-skräcken inför SD och erkänt i radiointervjuer att det var korkat och inte gynnade någon.

Det tar nog en mandatperiod sedan går det lättare i Riksdagen för så som alla beter sig kan man redan nu gratulera SD till ytterligare en mandtaperiod där.

2011-05-18 @ 18:22:50
Postat av: Grattis Sverige

@AW Svensson,

Vad tänker du kunde vara lämpligt tvångsarbete på stillot? Påsklistring är numera ute.

Arbetslinjen gäller. Fas ett eller två eller tre?

Kanske kunde man sitta inne och samtidigt vara driftig entreprenör inom det asylantindustriella komplexet? Samla kosingen på Guernsey.

FångVÅRDsstyrelsen, tänk till!

2011-05-18 @ 18:35:46
Postat av: hhhhh

Lägg en motion om att införa fri invandring och slopa gränserna. Vore intressant att se vad dom röstar då.



2011-05-18 @ 18:42:10
Postat av: Errbe

Jag rekommenderar senaste numret av Axess, nr 4/2011.



Där har två sidor rubriken: "Islam måste moderniseras". En halv sida; "Bär burka - och ta konsekvenserna".



Ett tema handlar om Konsensuskultur på 20 sidor. Det fattar jag som PK ungefär innan jag har läst mer än rubrikerna.



Ett litet hål i locket på debatten.



2011-05-18 @ 18:46:28
Postat av: J B Doe

OT:

SVT Text meddelar idag att en rapport från Göteborgs universitet undersökt hur media behandlat partierna i senaste riksdagsvalet. En professor Kent Asp hävdar att "SD bevakades kritiskt men inte kan betrakta sig som misshandlat i medierna."

Bilden av SDs valsedel nertrampad i rännstenen är inte glömd. Sådana rapporter som den här nämnda, betalda med skattemedel, kan vi vara utan, tycker jag.

2011-05-18 @ 19:08:59
Postat av: Gubben o Gumman

Vi vill påminna om vår profetsia om Ljugholts kommande politiska dikeskörning,lyssna på killen nu när han ändrat sej ang Libyen.



"Punkt slut gripen insattsen skall avslutas"

(Snacka om att "bränna" fingrarna el stupido)



Han fick alltså både borgarna samt sossarna emot sej vid senaste försöket att leka stadsminister.



Han kanske inte ens är kvar 2014,och det vore synd för han samarbetar med precis vem som helst när som helst hur som helst för att få makt.



Mona Sahlin kommer vart det lider att framstå som en raketforskare i jämförelse med Ljugholt

2011-05-18 @ 19:41:30
Postat av: Robin Shadowes

Grattis Sverige påpekar ett viktigt och möjligt scenario. Jihad kan föras på många olika plan samtidigt. Att mohammedan-lekare medvetet skulle avliva eller felbehandla otrogna hundar är därför inte helt omöjligt. Ju fler mussar som inkvoteras desto större sannolikhet. Dom kommer skydda varandra och därmed inte åka dit om dom anhöriga/efterlevande misstänker en hund begraven och anmäler dem. Rädda ditt liv och hälsa och vägra dr mohammed.

2011-05-18 @ 20:55:11
URL: http://madaboutmahound.blogspot.com/
Postat av: Magentan

@ Leif T Åhlin



Tack för din intressanta redogörelse i föregående tråd.



Självklart är det bra att så många som möjligt får tillgång till dator, inte minst de som (liksom jag) är fattigpensionärer och alltså får mindre pengar per månad än vad många av våra nya invandrare i samma ålder får.



För Sveriges del är det dock minst lika viktigt att de som får och alla de som redan har datorer även hittar till de sajter som inte enbart förskönar den bistra verkligheten och förvränger SD:s politiska intentioner.



I riksdagsvalet 2010 röstade ca 6 miljoner väljare.

Maximalt 10 procent av dessa, = 600 000, har förutom den vanliga automatiska hjärntvätten från PK-massmedia, även hittat och studerat t ex PI:s, Thoralfs och liknande SD-vänliga sajter och därmed fått en annan bild av både SD och verkligheten i Sverige.

Ca 340 000, alltså drygt 50% av dessa 600 000 röstade på SD.

Tänk om istället 50% av alla röstande, alltså ca 3 miljoner, hade hittat hit och läst dessa sajter! Då hade SD fått minst 1,5 miljoner röster!



SD har alltså stora möjligheter att bli landets största parti (liksom sannfinländarna blev enligt senaste den opinionsundersökningen).



(PS Jag vet att min uträkning haltar lite - men bara lite.)

:)

2011-05-18 @ 21:15:04
Postat av: Ludvig

En mycket bra motion som antagligen kom från fel håll. Ska aldrig sandlådesystemet ta slut.

2011-05-18 @ 21:57:17
Postat av: Magentan

Of Topic igen:



Kolla här vad som finns i Expressen med både namn och bild!



Man undrar ju om länken är fejkad eller om det är man själv som hallucinerar.



http://www.expressen.se/nyheter/1.2439792/ali-valdtog-84-aringen-far-nio-ars-fangelse

2011-05-18 @ 22:05:26
Postat av: kkkkk

@ hhhhh



Låt oss spetsa till ytterligare:



Lägg en motion om att införa

kalifat med

sharia-lagar

arabiska som officiellt språk

och döp om Sverige till Arabige!



För att se vad de röstar på?!



2011-05-18 @ 22:22:39
Postat av: ! ! !

@ Da Capo



! ! ! delar din pessimistiska syn på sakernas tillstånd.

Den demografiska utvecklingen ger dystra besked om barbariets annalkande seger.

Marodörerna förökar sig i våldsam takt medan befolkningarna i den civiliserade världen har upphört att reproducera sig.

Men ... ha ha,

evolutionens gång är omöjlig att förutsäga,

det finns något som kallas MUTATION också,

så låt oss inte tappa allt hopp.



Tjingeling



! ! !

2011-05-18 @ 22:25:28
Postat av: OT

Exponiterna begriper föga...



"I september 2010 lades en lista ut med namn och adress till 5 700 personer som begärt information från, eller blivit medlemmar i, Sverigedemokraterna (läs mer). ”Medieentreprenören” Carlos Rojas, känd från politiskt korrekta krönikor och debattartiklar i slaskmedia (här ett exempel från januari) samt diverse TV-program skickade i dag ut ett massmail till flera av dessa 5 700 personerna som ser ut så här:



Hej!



Jag upplever att många som bor i förorter med mycket invandrade svenskar känner att deras områden, även om de själva gillar dem, har dåligt anseende, eller dåligt rykte. Framförallt hos folk utifrån. När platsen där jag bor har dåligt rykte så sjunker också min status som person. Bor jag i Täby är min status högre än om jag bor i Alby.



När jag såg att många i förorterna hade röstat på Sverigedemokraterna så tänkte jag att det måste bero på att man kopplar det dåliga ryktet med att det finns invandrade i området, som i sig själva har dåligt rykte och då ”ger” områdena dåligt rykte. Att då minska antalet invandrade i området, ses som ett sätt att få bättre rykte och därmed bättre status själv. Eller?



Jag är intresserad av resonemanget. Att jag mejlar dig är lite slumpartad. Jag fick tag på den här listan som läckte med folk som hade kontaktat Sverigedemokraterna för ett tag sen och har inte använt den till något mer än att jag nyfiket tittat på om det var folk i mitt område osv. Jag känner inte själv några Sverigedemokrater och nu när jag hade den här funderingen så tog jag bara slumpvis några av mejladresserna på listan. För mig är det intressant att resonera och se om min tes stämmer.



Vill du höra av dig är jag jättetacksam. Mitt eget resonemang ser lite annorlunda ut, jag tror att det som ger områdena låg status är andra saker som arbetslöshet, att bostäderna inte rustas upp, att skolorna inte drar till sig bra lärare osv. Men att det är lätt att se ”invandrare” som en enkel orsak till detta, när orsaken egentligen är att ”de som bestämmer” inte själva bor i dessa områden och därför inte engagerar sig i dem, de kan gott få ”rinna iväg” eftersom det inte påverkar deras liv eller familjers liv nämnvärt. Jag är intresserad av att åstadkomma de förändringar som behöver göras, som tex att förbättra skolor, arbetstillfällen, mm, och ägnar den här våren och sommaren åt att ta intryck från alla möjliga personer med olika perspektiv.



Tack på förhand,



Carlos Rojas"



Källa: http://politisktinkorrekt.info/2011/05/18/carlos-rojas-pa-hemligt-uppdrag/#more-86368

2011-05-19 @ 00:32:21
Postat av: OT

Exponiterna begriper föga...



"I september 2010 lades en lista ut med namn och adress till 5 700 personer som begärt information från, eller blivit medlemmar i, Sverigedemokraterna (läs mer). ”Medieentreprenören” Carlos Rojas, känd från politiskt korrekta krönikor och debattartiklar i slaskmedia (här ett exempel från januari) samt diverse TV-program skickade i dag ut ett massmail till flera av dessa 5 700 personerna som ser ut så här:



Hej!



Jag upplever att många som bor i förorter med mycket invandrade svenskar känner att deras områden, även om de själva gillar dem, har dåligt anseende, eller dåligt rykte. Framförallt hos folk utifrån. När platsen där jag bor har dåligt rykte så sjunker också min status som person. Bor jag i Täby är min status högre än om jag bor i Alby.



När jag såg att många i förorterna hade röstat på Sverigedemokraterna så tänkte jag att det måste bero på att man kopplar det dåliga ryktet med att det finns invandrade i området, som i sig själva har dåligt rykte och då ”ger” områdena dåligt rykte. Att då minska antalet invandrade i området, ses som ett sätt att få bättre rykte och därmed bättre status själv. Eller?



Jag är intresserad av resonemanget. Att jag mejlar dig är lite slumpartad. Jag fick tag på den här listan som läckte med folk som hade kontaktat Sverigedemokraterna för ett tag sen och har inte använt den till något mer än att jag nyfiket tittat på om det var folk i mitt område osv. Jag känner inte själv några Sverigedemokrater och nu när jag hade den här funderingen så tog jag bara slumpvis några av mejladresserna på listan. För mig är det intressant att resonera och se om min tes stämmer.



Vill du höra av dig är jag jättetacksam. Mitt eget resonemang ser lite annorlunda ut, jag tror att det som ger områdena låg status är andra saker som arbetslöshet, att bostäderna inte rustas upp, att skolorna inte drar till sig bra lärare osv. Men att det är lätt att se ”invandrare” som en enkel orsak till detta, när orsaken egentligen är att ”de som bestämmer” inte själva bor i dessa områden och därför inte engagerar sig i dem, de kan gott få ”rinna iväg” eftersom det inte påverkar deras liv eller familjers liv nämnvärt. Jag är intresserad av att åstadkomma de förändringar som behöver göras, som tex att förbättra skolor, arbetstillfällen, mm, och ägnar den här våren och sommaren åt att ta intryck från alla möjliga personer med olika perspektiv.



Tack på förhand,



Carlos Rojas"



Källa: http://politisktinkorrekt.info/2011/05/18/carlos-rojas-pa-hemligt-uppdrag/#more-86368

2011-05-19 @ 00:32:39
Postat av: "Vi gillar olika"

Wisam Kadhim, född 1974,döms för två mord, ett mordförsök, grov misshandel, anstiftan till grov misshandel, grovt olaga hot och vapenbrott till livstids fängelse – mot sitt nekande.



Svea hovrätt har nu fastställt tingsrättens dom.



Som vanligt ingen utvisning.

2011-05-19 @ 00:41:16
URL: http://politisktinkorrekt.info/
Postat av: OT

Festival of dangerous ideas - Eric Kaufmann: Shall The Religious Inherit The Earth?



Se http://kitmantv.blogspot.com/2011/05/eric-kaufmann-shall-religious-inherit.html

2011-05-19 @ 01:14:29
Postat av: Robin Shadowes

@OT. Fick också samma mejl igår då jag också var med på sagda lista. Rätt fräckt av Expo som ju hackade SD och kom över listan nu vill intervjua oss. Det enda dom vill är att få oss att säga något kontroversiellt så att dom sedan kan vinkla det till att vi är dödsknarkarnazister hela högen. Avböj intervju ni som också fått mejlet eller bara ignorera det. Jag lade oss ut det, fast på Exilen istället.

2011-05-19 @ 01:49:24
URL: http://madaboutmahound.blogspot.com/
Postat av: Leif T Åhlin SD Arvika

Ja du "Magentan"! Jag kämpar på det system jag påbörjat. Vi har dessutom skickliga webbredaktörer på kommunen som "kan hjälpa de okunniga"!

En fördel med internet är ju att pensionären kan genomföra sina bankärenden. (utan att bli rånad) Att sladdra mellan liksinnade över internet är ju onekligen stimulerande. Det gäller bara att hitta rätt inkörsport till dessa internet-obegåvade, och få dessa att bli intresserad.



Jag hade aldrig för avsikt att hamna i denna sits, att börja på gamla dar verka inom kommunen. (KF)

Min målsättning var att få in SD i riksdagen vid valet 2010, och därefter ta en långvarig semester. Arbetet i KF är ett arbete för yngre personer, och inte en "gammal gube" som jag. Det är viktigt att SD raggar lämpliga kandidater från gymnasieskolans avslut. De är sannerligen bättre att tjafsa med oliktänkande, än att jaga arbeten utomlands, som att "skala bananer" i Norge. Jag nämnde också detta till det styrande i kommunen, i samband med ett KF möte, och med anledning av dess verklighet!



Naturligtvis lever jag på min militära bakgrund, även om jag är "lite ringrostig"! I det militära kunde man ju säga nästan vad som helst, och manskapet gjorde också det man bad om. Här i KF får man stanna upp lite då och då, för att tänka på vad som skall framföras innan man delger intressenterna. Men lyssnar det gör de f*n i mig.

Några fienden har ännu inte observerats, alltså här på västfronten "intet nytt"! Det är bara "tidningsmurveln" som jag ger några "nackskott" ibland, då han vägrar ta in mina bemötanden i artiklar och ledare. Men livet är ju inte slut för det. Murveln lär sig säkert med tiden!



Och som sagt: jag ger SD tiden fram till valet 2014, om inte världen går under nu på lördag!...

2011-05-19 @ 01:55:24
Postat av: Leif T Åhlin SD Arvika

En liten notis innan "dagen" är slut! Nu skall Borg(aren) avsätta 9 miljarder till Portugal som hjälp!

Kom ihåg att de 6 miljarder? som Borg "lånade ut" till Irland, är puts väck, enligt "Sannfin"!

Det vore bättre om Borg gav pensionärerna dessa istället för att skänkas bort till odugliga Euroländer!

God Natt!

2011-05-19 @ 02:15:34
Postat av: Gubben o Gumman

Robin Shawdoves mfl : Brevet från don Carlos de la Putto är så korkat så det behövs inte kommenteras.

Bekrätar bara SVT68+SR68+pressen+Expo=sant



På tal om brev av en annan dignitet varför inte avsätta ett par timmar till att skriva ett Brev till Earl Wilkinsson borta i DALLAS ,han är chef för organisationen som gett Expressen pris.

Adressen på Politiskt Inkorekta.



Det är lite jobbigt på engelska men ack vad befriande,Tomas Mattson gillar det ju inte förstås

Det kan man väl förstå,tänk så mycket det finns att skriva om bilbränder, sammansättning på redaktioner stenar genom bilrutor, annhöriginvandring ,jänkarna skulle ju inte komma på den ideen tex mot Mexico.

Svenska skattetrycket, överfallsvåldtäkter you name it.



68 Boljeviker gillar dom inte heller over there

En sådan gammal stöt kommer ihåg PALME och Vietnammupparna,dom har han gett pris, ta det varligt bara....sila snackeeeeet.

Mycket länkar.



Tänk vilken fin möjlighet att få tala om hur pressen skiljer sej i dom Nordiska länderna ,och hur det det kan när man skall spela tennis i Malmö Hallelujaaaa sing the song halleluja



Du glömmer väl inte bort att använda Internet.

Sedan måste vi med alla medel stoppa AW Svensson från att ta ekan till Usa ,för att stoppa SD kuriren i Wilkinssons brevlåda.



Mattson skriver på sin blogg om SD sympatisörer och protestbrev, han har redan fått påstötning.

E lite smågrinig ,och värre skall det bli för denna krämare.



Sådana fina brevchanser får du inte varje dag Sverigevännen där.

2011-05-19 @ 04:08:20
Postat av: Gubben o Gumman

"och hur det kan bli när man skall"

2011-05-19 @ 04:10:34
Postat av: Anonym

Fy Sverige - följer ni inte reglementet?



The European Commission is now to look at Sweden’s border controls

Denmark’s announcement last week of its decision to introduce permanent customs controls at its borders has caused the EU Commission to react with an investigation.



But arguments by the Danish government and Danish People’s Party that it is simply doing what Sweden already does, has caused the Commission to investigate the situation in Sweden.



“We have previously been told by Sweden that it does not have permanent customs controls. But when an argument of parallelism is being used by the Danes, and if it is seen as being permanent, we must investigate,” a centrally-placed EU Commission source tells Berlingske.



During a speech in The Hague yesterday, European Commission President Jose Manuel Barroso said that freedom of movement in the EU is a vital part of the European project.



“The right to free mobility is embodiment of the European project – one of the most tangible results of the EU’s efforts and central to both our economy and identity. Free mobility is to Europe what a foundation is for a building. Remove it and the entire structure is undermined.



This is why the Commission will not compromise on this principle,” said Barroso, who is prepared to take Denmarkt to court if the border agreement proves to run contrary to the EU Treaty and Schengen agreement.

2011-05-19 @ 05:54:38
Postat av: F. Ramtid

Nu har samhällsberikarna varit i farten igen

Postat av: Anonym

Senaste Novus.

http://www.novusgroup.se/media/33712/novus%20v%C3%A4ljarbarometer%2019%20maj%202011.pdf

2011-05-19 @ 06:23:01
Postat av: "Vi gillar olika"

Senaste Novus:

http://www.novusgroup.se/media/33712/novus%20v%C3%A4ljarbarometer%2019%20maj%202011.pdf

2011-05-19 @ 06:28:50
Postat av: LN

DAGENS DYNAMIT



Varje tysk skattebetalare avkräves minst € 1.200

om året för den rådande immigrationspolitiken.



Vad betalar du? Här i Ny Sverige - i det snällaste

och godaste (och dummaste) landet på planeten?

Där allt är gratis - för de andra.



Äntligen ovedersägligt KLARSPRÅK i 2 delar.

(på tyska <------ÖVERSÄTT!)



http://www.youtube.com/watch?v=jqUvgtJZrKo&NR=1

2011-05-19 @ 07:22:04
Postat av: Stefan A

Ja finns sannerligen mycket att skriva om för fulmedia GoG,man kan t.ex. ta förhållandet mellan gråt-reportage om utebliven put ca. en miljon, reportage om uppenbara försök att lura till sig put ca. 0 .....det är fulmedias uppfattning om en allsidig belysning...

2011-05-19 @ 07:23:40
Postat av: Stora Småland

Dagens ros : Dagens ros till Olle Svensson för att vi fick tillgång till din apparat ./Birgitta,Britt,Gerd,Harriet,Lena ,Lisa och Ulla .

lysekilsposten. Insändare -

Hämtat på H G Strömers blogg.

2011-05-19 @ 08:28:29
Postat av: Tony Ingman

H.Juholt, eller Ljugholt för att använda G&G s ord

visar på ett tydligt sätt att han är en värdig efterträdare till Mona Sahlin D.v.s tala först, och

tänka sen.

2011-05-19 @ 08:34:15
Postat av: Info

KÄRA THORALF-LÄSARE - KAN NI HJÄLPA MIG



Nu idag i Sveriges radios Kulturnytt gjorde en viss utlänning (Arndtszén) reklam för BAMSE-FÖRLAG.



Ett fantastiskt förlag, som ger ut böcker om barn, som har det svårt i världen - på grund av svenskarna - och som nu, skäggiga pch i åldern 25-60 år, delvis ifrågasätts.



Svensarna är HÅRDA! Svenskarna är OMÄNSKLIGA!



Några miljarder barn i heka världen har det svårt. Och det är svenskarnas FEL.



Bamse-förlagets och Sveriges radios uppgift är att hämta alla dessa barn - och sen alla deras släktingar - just till Sverige.



Nej, jag förstår ingenting. Det skulle vara värdefullt, om några Thoralf-läsare vågade fråga Sveriges radio.

2011-05-19 @ 08:54:24
Postat av: Info

VAD ÄR BAMSE-FÖRLAG?



Bamse-förlag, som enligt Sveriges radios kulturnytt idag vill ta tillvara alla skäggiga småbarns intressen på andra sidan jordklotet.. Genom att låta dem komma til Sverige. Och sen också deras otaliga släktingar.

2011-05-19 @ 09:15:19
Postat av: Tjadden

Thoralf



En mycket vettig skriven motion och du har helt rätt det är brottslingarna det daltas med, eller får betalt när de påstår att de är diskriminerade, betänk att vi svenskar är ett diskriminerat folk, men vi får inte klaga för då får vi rasiststämpeln på oss,



Du nämnde om det liberala samhället" du menar givetvis det nyliberala?

Om du inte visste det så är ett nytt parti på gång som kallas för Liberaldemokraterna som i sak består av piratpartister under en knarkromantiker och fängelsekund ledning med Alexander Bard i styrelsen.

som tycker vansinnigt illa om om SD och jämför oss med nazister.

Jo,jo var är AFA någonstans, dem som påstår sig vara antifascister? Har de inte fått upp ögona än för Liberaldemokraterna eller ser de dem som deras medlöpare?

2011-05-19 @ 09:59:23
Postat av: Åke Möller

ThorAlf...Man blir bara så trött av att ständigt få läsa om 7-klöverns sammansvärjning och aldrig gå SD till mötes som faktiskt har många vettiga förslag och yrkanden. (Jättebra att du tar upp problemet på bloggen givetvis ) Det borde gå att få till stånd en debatt i Riksdagen, där 7-klövern fick förklara sig varför de ständigt går emot t.o.m egna förslag emellanåt, då SD är på samma linje? Detta måste betyda att verkligt vettiga förslag i vissa frågor som skulle fått bra effekter i samhället, skjuts i sank bara för tjurskalligheten att inte rösta i linje med SD eller om SD råkar rösta som någon av de andra?? På det här sättet så kan ju inte Riksdagen fungera och skapa trygghet i samhället genom olika åtgärder som under normala förhållanden skulle ha kommit till stånd? Tex motionen om ett nytt system, där brottsoffren prioriteras enl Thoralfs inlägg ovan? Det här är nå´t viktigt att peka på inför nästa val, hur 7-klövern bidrar till att inte göra Sverige bättre, genom sitt eget förfaringssätt!!

2011-05-19 @ 09:59:48
Postat av: Solna_52

nu känner jag mig dum igen...den inklistrade bilden visar ju ett JA i nån fråga...i vilket sammanhang finns NEJET mot SD:s förslag???

2011-05-19 @ 10:16:44
Postat av: Sven Dacke

En debatt i Intervjuteknik med exempel på utfrågning av politiker.



Kan vara bra för er som är politiker eller för er som vill se för er som bara vill ha en rolig stund.



Utsändning från Publicistklubben, finns i flera avsnitt



Missa den inte, en höjdare från verkligheten

2011-05-19 @ 10:46:03
URL: http://bambuser.com/v/166054
Postat av: Kent Finell

De svarar "Ja" till att reservera sig mot SD:s förslag.

2011-05-19 @ 11:28:48
Postat av: ! ! !

.............

Håller SD på att tappa fokus?

.............



Thoralf motionerar om offentligt pedofilregister, en fråga som PK-etablissemanget kan sköta minst lika bra.

Jag önskar att Thoralf istället motionerade om offentligt register över muhammedanska terrorister.



SD bör ägna all tid och energi åt den allra angelägnaste frågan i dagen Sverige, kampen mot islamifieringen (islamiseringen)!

Islam är det ojämförligt största hotet mot Sverige´s existens som fredlig, frihetlig, demokratisk, sekulär och svensk nation ! ! !



2011-05-19 @ 11:35:47
Postat av: Tjadden

Kyrkan spelar teater när det gäller asylärenden i landet de snyftar och gråter om någon brottsling blir utvisad eller får nej på sin asylansökan.



http://tommyhansson.wordpress.com/2011/04/12/svangdorrspoli/

2011-05-19 @ 13:47:53
Postat av: Anders Levin

divide et impera

Sedan romersk tid har man hållit på med att #söndra och härska#. Just nu är metoden populär hos den landsfärrädiska alliansen. De inkasserar två med varandra besläktade, akuta fördelar med sin vansinniga invandringspolitik

1. ett utmärkt sätt att dumpa löner inom den okvalificerade sektorn och därmed öka gräsrotsmedborgarnas otrygghet;

2. splittra upp sammanhållningen inom befolkningen, dvs effektivt förstöra det sociala kapitalet och därmed underlätta för den egna maktutövningen.

2011-05-19 @ 13:59:44
Postat av: Thoralf Alfsson

Solna_52



Ja i voteringen innebär att man stödjer utskottets förslag (majoriteten i utskottet) till beslut där vår motion avslås.



Nej innebär att man röstar på Sverigedemokraternas reservation för vår motion, i detta fall Reservation 6 (SD)

2011-05-19 @ 15:49:45
Postat av: "Vi gillar olika"

Syriansk nattvandrande sosse dömd för rattfylla och vapeninnehav.

Det handlar om denne man: Aho Dulan.

Södertälje tingsrätt har nu dömt honom till två månaders fängelse, ett straff han får avtjäna i fotboja med samhällstjänst.



Aho Dulans förklaring till varför han skaffade pistolen var att han kände sig hotad, men att han sedan aldrig kommit sig för att ansöka om vapenlicens. Pistolen ska han ha köpt av en okänd man 1994 men aldrig behövt ­använda, säger han.

2011-05-19 @ 16:23:14
URL: http://politisktinkorrekt.info/
Postat av: Stefan K

TV-tips

Kvällens Debatt kommer bl.a. att ta upp den "Nya Sverigedemokraten" Bamse.

2011-05-19 @ 17:58:30
URL: http://petterssons.bloggsida.se/
Postat av: Magentan

Någon som vet vad som har hänt med SD:s hemsida?



Det går inte att komma in på den idag!

2011-05-19 @ 18:01:41
Postat av: Stefan K

Sidan fungerar bra Magentan.

Var precis inne och läste om dagens misshandel av SDU-ungdomarna.

Uppenbart vill inte Beatrice Ask hårdgranska de vänsterextremas våld mot oliktänkande. Undrar varför?

2011-05-19 @ 18:58:32
Postat av: Stig MalmÖ

@ Stefan K: "Uppenbart vill inte Beatrice Ask hårdgranska de vänsterextremas våld mot oliktänkande. Undrar varför?"



- Du kanske finner svaret här:



http://www.youtube.com/watch?v=sGdb2r4849w

2011-05-19 @ 19:27:48
Postat av: OT

Om det är så illa med Kanadas invandringspolitik som plockar russinen ur kakan; Hur illa är det då inte med Sveriges invandringspolitik?



"Irrationel indvandringspolitik koster Canada milliarder": http://hodja.wordpress.com/2011/05/18/irrationel-indvandringspolitik-koster-canada-milliarder/



Tacka - www.snaphanen.dk

2011-05-19 @ 23:19:21
Postat av: Timpe

Sverige är en demokratur. Det kan inte finnas något annat land där partipiskan är så hård att alla är överrens.

2011-05-20 @ 00:50:06
Postat av: Lotta008

OT/ Kan inte undanhålla bloggens läsare en bild på Sveriges snabbaste 40, förlåt 14-åring skall det vara. Själv tror jag man räknar i hundår. Man kunde kommentera det hela men när redaktionen märkte att inläggen inte alls speglade den positiva glädjen i artikeln stängdes den snabbt och samtliga inlägg togs bort. Man kunde också betygsätta vad man tyckte om artikeln, allt från "jag blir glad" till "jag blir arg". Några procent blev glada men 95 % blev arga så den möjligheten togs så klart också bort.

Postat av: Daniel

Jag undrar hur det kommer sig att ledamöter från de andra partierna alltid lyckas vara frånvarande, det är bara 294 av 349 som "orkade" gå och rösta i frågan. SD måste ändå ha den bästa närvaron i riksdagen?

2011-05-21 @ 14:17:44
Postat av: Michael Gajditza

Eftersom det är så ovanligt så är det värt att notera att i den här frågan så är vi helt eniga. Det framstår som självklart att brottsoffren inte ska behöva vare sig vänta eller slåss för de skadestånd de tilldömts i domstol.

2011-05-21 @ 18:08:42
URL: http://blogg.aftonbladet.se/21909

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0