MODERATA SNILLEBLIXTAR



Med sådana M-politiker behöver inte SD och de rödgröna vara oroliga inför valet 2014.

Moderaten Krister Hammarbergh och ledamot i justitieutskottet uttalar sig idag i SvD om Sverigedemokraternas krav om att all data skall lagras i Sverige om/när datalagringsdirektivet införs. Eller rättare sagt om allt annat utom den verkliga frågan.  Läs artikel.

Här kommer några citat från artikeln.

”Så här långt finns det inget att diskutera, vi tolkar det som ett utspel för att försöka få bort uppmärksamheten på hur en del av deras ledamöter har betett sig. Det vore att föra samtal med ett parti som använder sig av utpressning.”

Uppenbarligen är det Krister Hammarbergh som avviker från ämnet och inte har några argument att försvara att data skulle lagras i utlandet. Det är minst sagt pinsamt av denne moderat när han påstår att vi skulle använda detta utspel för att få bort uppmärksamheten från hur ”ledamöter har betett sig”. Det skulle alltså vara flera enligt denna moderat. Sedan har han mage att kalla det för utpressning. Uppenbarligen är han ute efter att samla poäng hos ”pappa”.

”Det kommer att kosta skattebetalarna minst 100 miljoner kronor. Då får väljarna ytterligare en prislapp på vad det kostar att ha valt in Sverigedemokraterna, säger Krister Hammarbergh.”

För att få igenom den bordläggning som SD kan tänka sig att stödja krävs att 1/6 av riksdagens ledamöter stödjer detta, vilket innebär ca 60 ledamöter. Att redan Miljöpartiet och Vänsterpartiet beslutat att rösta för en bordläggning glömmer Krister Hammarbergh fullständigt.

Imorgon sätter sig Alliansregeringen och förhandlar med ”utpressarna” i Miljöpartiet om invandringspolitiken. Det jublar säkert Krister Hammarbergh över, trots att han kommer från Norrbotten som säkert kommer drabbas hårt över allt som miljötalibanerna kan hitta på inom energipolitiken.

”Man har några konstigheter om att allt ska lagras i Sverige. Med kännedom om hur Sverigedemokraterna resonerar ska man väl vara glad att de inte vill lägga ett yrkesförbud på telekomföretag som drivs av etniska minoriteter.”

Detta uttalande vittnar om att Krister Hammarbergh inte begripit särskilt mycket. Möjligen kan det ge poäng hos ”pappa” men knappast hos svenska folket som uppenbarligen Krister Hammarbergh anser vara dumma i huvudet. Samtidigt understryker det hur tomhänt han är på argument för att argumentera emot Sverigedemokraternas argument att data skall lagras i Sverige.

”Landet blir inte lättare att styra om vi faller till föga. Vi tänker inte medverka till att låta Sverigedemokraterna förvandla Sverige till en bananrepublik. Det här är en utpressningssituation där man säljer bort sina egna idéer, det är väldigt osvenskt.” 

 Slutklämmen i artikeln är nog väldigt svårförstålig för de flesta! För mig framstår den som att Krister Hammarbergh har snott in sig så kapitalet i sina egna lögner och vilda påståenden att han vare sig vet in eller ut.

Om detta är de nya moderaterna så skall nog det svenska folket börja känna en stor oro för utvecklingen. Inte ett enda ord i hela artikeln om vad moderaterna anser om att SD anser att all data skall lagras i Sverige. Men man kanske skall tolka detta som att Sverige inte längre existerar för moderaterna eller bara som en bananrepublik.


Kommentarer
Postat av: HenrikP.

Sicken tomte!

Hans resonemang är sämre än min 7-åriga grabbs....bananrepublikliknelsen kunde han använt häromdagen då kvittningssystemet fungerade sådär...

2011-02-10 @ 22:15:11
Postat av: MartinA

Jo, verkligen tragikomiskt parti det där. Jag förstår bara inte hur jag kunde rösta på dem förut. Numera har jag inget emot att rösta på ett ganska socialdemokratiskt parti som SD trots att jag varit borgare hela livet.

2011-02-10 @ 22:17:00
Postat av: Catarina

Att förvandla Sverige till en bananrepublik behöver inte SD hjälpa till med. Det klarar de bra själva.



Kämpa på! Vi är många som tycker som ni och anser att ni gör ett gott jobb.

2011-02-10 @ 22:18:00
Postat av: Robin Shadowes

”Landet blir inte lättare att styra om vi faller till föga. Vi tänker inte medverka till att låta Sverigedemokraterna förvandla Sverige till en bananrepublik. Det här är en utpressningssituation där man säljer bort sina egna idéer, det är väldigt osvenskt.”



Sverige kommer inte förvandlas till en bananrepublik. Sverige ÄR redan en bananrepublik och har gått från ett modernt I-land till ett U-land på bara 10 år. Eftersom SD under dessa år varken satt i regering eller riksdag så kan knappast nån skugga falla på just dem. Tvärtom är det den röda Persson-regeringen och sedermera Allians-regeringen ytterst skyldiga till denna utveckling. Om dom inte begriper detta själva så har dom hjärnor som kolibrier.

2011-02-10 @ 22:18:27
URL: http://madaboutmahound.blogspot.com/
Postat av: TOBBE

Löjligt att blanda ihop politik och vad en person gör i sitt hem på ledig tid som är helt lagligt(att bli full är fortfarande helt legalt).

Hade inte moderaterna en riksdagsman som blev tagen för fyllkörning med barnvagn?

2011-02-10 @ 22:33:22
Postat av: Anonym

hmm Krister Hammarbergh, hmm



900 personer på stasilistan 899 to go

2011-02-10 @ 22:53:36
Postat av: Mats

Jag röstade också borgerligt tidigare. Det lär jag nog aldrig mer göra.



Min stora sorg i livet just nu är min far, som är 71. Han tycker som SD i alla frågor utom möjligen EU. Ändå tror jag han hellre skulle rösta på kommunisterna än på SD. Vad gör man åt det?



O.T. Det var nog länge sedan jag läste fyra så idiotiska kommentarer av en och samma person. Även inbitna moderater knyter ju näven i fickan när de läser det.

2011-02-10 @ 22:58:50
Postat av: Hakan

Prio nr 1 hos alla måste vara att upplysa borgarnas, och speciellt (M)s kärnväljare, vad de egentligen röstar på. Sedan kan (M) stå där med somalierna o den del av vänsterpacket som tyckte Mona var lite oseriös med knullborgarmärket. Kan det bli 10%? Faktum är att det är helt vidöppet på högerfältet i svensk politik. Fyll det innan (M) inner backa tillbaka o täppa igen.

2011-02-10 @ 23:21:13
Postat av: Thord W.

Angående att slentrianrösta!

Jag har alltid röstat på moderaterna, för att det har gynnat min ekonomi.

MEN, efter Fredriks idiotiska orala grodor kan jag inte ge en sådan företrädare min röst.(blev SD 2010)

Givetvis är det inte hela anledningen, men det var det som gjorde mig riktigt förbannad.

Droppen var när han skulle leka överförmyndare och övertala väljarna att inte rösta på Sverigedemokraterna.

Hoppas att Sverigedemokraterna aldrig uttrycker sig så odemokratiskt!!

2011-02-10 @ 23:28:15
Postat av: Anonym

2011-02-10 @ 23:32:33
Postat av: Anonym

Robin Shadowes 2011-02-10 @ 22:18:27 --- Vad i h---e menar du med det? Nyktra till, och rör inte tangentbordet när du är på fyllan!!



Mark Siporen

2011-02-10 @ 23:43:30
Postat av: Magentan

Jag är ganska övertygad om att gemene man i Sverige inte har en susning om vad det här datalagringsdirektivet handlar om egentligen. Man ögnar igenom artikeln i SvD, ser någon mening om SD och om "ledamöter som har betett sig", upptäcker ordet "utpressning" i närheten, och i en suckande utandning innehållande orden "ja, ja de där stollarna i SD" vänder man bladen för att hitta sportsidorna, eller möjligtvis börsrapporterna eftersom det rörde sig om SvD.



Den gigantiska majoriteten av "blinda" väljare finns fortfarande utanför nätet.



De som läser politiska sajter och/eller utländska nyhetssajter på nätet får en helt annan bild av verkligheten än den stora, hjärntvättade majoritet som enbart konsumerar det svenska TV-, radio- och tidningsutbudet. SD är små bland de multikulti-indoktrinerade massorna, men mycket stora bland de upplysta väljarna på nätet.



Det är därför jag är tveksam till att SD kan nå mer än marginella ökningar via enbart nätkampanjer. Därmed inte sagt att SD inte ska hålla högsta möjliga kvalitet och tillgänglighet på nätet.



Min mening är emellertid att den stora stöten måste sättas in på massorna som finns UTANFÖR nätet. Folket måste väckas och göras medvetna. De har ingen aning om att det finns mer neutral och framför allt VARIERANDE information att hämta utanför den ensidiga propagandan som svensk massmedia prackar på dem. De är givetvis helt omedvetna om den indoktrinering de själva utsätts för dagligen. De måste bli såpass medvetna att de slutar att okritiskt svälja all PK-propaganda, inte minst allt förtal om SD och alla förvanskningar av partiets politik som fortfarande sprids med olika mer eller mindre sofistikerade metoder i svensk massmedia och av 7-klöverns politiker.

2011-02-11 @ 00:02:13
Postat av: maminka

Ja, vilken pajas är denne Krister Hammarbergh. Med sådana politiker kring härskaren Renifeldt går detta land i konkurs.



Till MartinA: Helt suveränt skrivet:"Numera har jag inget emot att rösta på ett ganska socialdemokratiskt parti som SD, trots att jag varit borgare hela livet". Du är inte ensam, jag gjorde likadant.



Till Mats: Visa din far PI=politisktinkorrekt.info och nyheter där samt den här blog Sådana nyheter kan han inte höra/läsa i PK media. Han vaknar till insikt innan 2014 ska du se.



Till Mark Siporen: Varför anmärker du på Robin Shadowes? Hans text är helt nyckter.



Till Thoralf: Håll ut i SD riksdagsgruppen och hjälp William.

2011-02-11 @ 00:09:07
Postat av: Kalle2

man blir ju bara mer och mer förban-nad när man hör 7 klöverns kreatur. f-n att media har lyckats indoktrinera väljarna annars hade alldrig idioter fått vanstyra detta land. tydligen går det inte hoppas att andra skall rädda våranframtid. alla måste engagera sig och vilja bli politiker i SD eller Nationademokraterna. Hoppas Sd´s 20 riksdagsledamöter kan hålla Sverige flyttande fram till 2014. sedan får ni förstärkning. djäv-lar vad 7 klövern skall få svar på tal i kammaren. var inte rädda för 7 klöverns kreatur och visa artighet. rabbla svar på tal hela tiden tills det inte vågar öppna käften!

2011-02-11 @ 00:16:41
Postat av: Magentan



Varför är i stort sett alla de så kallade "politiska experterna" som PK-massmedia använder sig av gamla kommunister? I synnerhet de som räknas som "experter på SD".



I P1-nyheterna i morse fick t ex en "expert" vid namn Sannerstedt berätta för lyssnarna "varför det var så många SD-are som lämnade sina platser inom kommunalpolitiken".



I Wikipedia kan man läsa följande om denne Sannerstedt:



"Anders Torsten Sannerstedt, född 25 oktober 1945, är en svensk statsvetare (filosofie doktor), högskolelektor och valexpert vid Lunds universitet. Han räknas som en expert på skånsk politik, och hans inriktning är svensk politik i modern tid."

[...]

"Han används av olika medier som expert på Sverigedemokraterna och liknande partier, i synnerhet i samband med valrörelserna och i synnerhet efter valet 2006.

Åtminstone mandatperioderna 1982–1985 och 1985–1988 var Sannerstedt ledamot i Lunds kommunfullmäktige för dåvarande Vänsterpartiet Kommunisterna."

2011-02-11 @ 00:45:28
Postat av: OT

Är Reinfeldt dagens statsminister Buhls?



Om Danska motståndrörelsen Bopa - http://www.youtube.com/watch?v=5mdNV2jAKK0

2011-02-11 @ 01:04:57
Postat av: Absurdi Alibi

Krister Hammarbergh..? Vad är det för en knapptryckare, aldrig hört talas om förut.

2011-02-11 @ 01:35:30
Postat av: Ej moderat



”Så här långt finns det inget att diskutera, vi tolkar det som ett utspel för att försöka få bort uppmärksamheten på hur en del av deras ledamöter har betett sig."



SD:s ledamöter kan då svara på detta genom att påpeka att man hyser gott hopp om att den SD-företrädare som har "betett sig" kan återkomma efter timeouten. Detta med tanke på att en av deras egna moderatkamrater (Per Bill) hade "betett sig" ännu värre och han kunde komma tillbaka in i värmen trots stupfullt vinglande med en barnvagn i trafiken.

2011-02-11 @ 02:08:46
Postat av: Citronen

Moderaterna och Reinfeldt får sig en rejäl bredsida i eftervalstabloiden, liksom journalistkåren m.m. 150.000 ex ska delas ut i folkets brevlådor under våren.



Någon som vill hjälpa till? Plats finns för fler utdelare...!

www.bgf.nu/evt

2011-02-11 @ 02:11:05
Postat av: Citronen

"Man har några konstigheter om att allt ska lagras i Sverige."



Moderaterna har alltså några konstigheter om att lagring ska ske utomlands...!

2011-02-11 @ 02:15:14
Postat av: Robin Shadowes

"Vad i h---e menar du med det? Nyktra till, och rör inte tangentbordet när du är på fyllan!!"



Jag har inte varit på fyllan sedan mitten av 80-talet så släng dig i väggen, idiot!!

2011-02-11 @ 03:19:45
URL: http://madaboutmahound.blogspot.com/
Postat av: Stefan A

Jasså moderaterna tänker förhandla med miljötalibanerna, vad ska man sälja ut nu,norrbotten kanske, som redan består av två tredjedelar naturreservat,man kanske säljer den sista tredjedelen, och därmed lägger ned bl.a. Karlsborgs pappersbruk,östra norrbotten största industri, + ett antal sågverk, om man inte kan importera virke från det mera normalbegåvade Finland, är säker på att stockholmspolitikern Reinfeldt et comp. inte har några problem med det, men det kanske blir svårare om man kallar sig riksdagsman från norrbotten, men det är kanske bara till namnet, undrar hur många moderatväljare som räknade med att man skulle dansa efter miljöpartiets pipa och bli deras utpressningsoffer....

2011-02-11 @ 05:51:42
Postat av: Flamman

Min motståndskollega Citronen har redan poängterat det - jag vill bara i all respektfullhet understödja vad han sagt.



EFTERVALSTABLOIDEN



Läs den! - Sprid den! - Sprid länken! - Hjälp till att dela ut den!



EFTERVALSTABLOIDEN



http://www.bgf.nu/evt/



http://www.vitbok.se/eftervalstabloid.html

2011-02-11 @ 06:08:28
Postat av: Svenne Banan

'Banankungadömet Sverige'. "Jag mår bra. Familjen mår bra. Men jag kommenterar inte den här typen av händelser", sa hon till Aftonbladet på kvällen.

"Jag har levt på det här sättet i många år. Mer vill jag inte säga om detta. Nu ska jag jobba vidare. "En okänd man ryckte i dörren till S-ledarens bostad på förmiddagen och försvann sedan. Det är inte känt vad mannens avsikt var. Mona Sahlin var hemma och tryckte på sitt överfallslarm.

Trots en stor polisinsats med helikopter och 23 polisbilar har mannen inte hittats.

2011-02-11 @ 06:37:15
Postat av: Gubben o Gumman

Magentan: Inom universitet och högskoleämbetet ser det likadant ut som i journalistkåren 70% röstar socialistiskt/kommunistiskt.



Sannolikt abonnerar säkert dessa 70% på dom finaste och bäst avlönade jobben likt dom parasiter dom är



Det är sannolikt svårt att få en som är redig i huvudet av dom andra 30 procenten,dessa är sannolikt underhuggare på midre fina jobb.

Hierakin är säkert strickt och ,man måste nog ha en partibok i V.



Sverige är fruktansvärt illa ute Clownfeldt, och gänget är bara statister, och det vet dom.



Gäller bara att sko sej så mycket som möjligt innan

pyramidspelet Crazyland brakar ihop.

Mentalt är man som någon var inne på tidigare redan förbi Sverige som nationalstat,inom bla M.



Sett ur ett Eu perspektiv så får säkert dom som står i första ledet bra betalt i Saudidollar för att

fylla upp Europa med 65 procentare.



Eu ledarna Merkel mfl har säkert sneglat på Sverige innan deras utalandet görs angående multikulti det kan ni skriva upp,mer snett kann det inte gå i ett land.



Förmodligen är det där den ekonomskt politiska striden står nu väl dolt givetvis.



Vilket passar rödbetsidioterna bra,den schizofrena symbiosen blommar,lägg sedan till bröderna Donkeys Expressen Dn samt TV4 som jobbar för att joddlarna inte skall bli för"små" som grupp i länderna dom bor i.



Förintelsen som täckmantel nedtryckt i halsen på alla svenskar, som skall känna skuld mest i hela Europa, för detta interna problem mellan Tyskland och Israel.



Detta är riktigt sjukt,egna landsmän offras i Malmö som får fly staden,prioiteringen är glasklar.



Ju snabbare och desto mera multikulturellt Sverige blir dessto bättre,narturligt vis blir SD det fetaste målet för dessa medier,det är ju "nassarna".



Det är därför du får se SD:s valsedlar nedtrampade i rännstenen på hela förstasidan som innan valet.

Man demokrativåldtar Sverige via bla Expressen.



Målvakterna Mattson och Herrman Stjärts uppgift är stenklar ,slå i hjäl Sverige så fort som möjligt.

Besättningen utgörs av nyttiga idioter som tex "Anscha" mfl.



Frågan är bara vad SD och svenska folket gjort för ont,svenska kvinnor offras på våldtäktsaltaret.

Svenska ungdomar får hjälp att supa och knarka ned sej av välvilliga entreprenörer,utan varken hjärna el hjärta,det pågår en slakt på ett gammalt fint land ,samt avlivning av svenska ungdomar.



Man beräknar att dagens 28000 narkomaner skall öka till 41000 inom kort,då kanske en del förstår varför vi pratar om fängelse för en del..



Bananstaten passerades troligen redan i slutet på 70-talet,kvinnofriden flög åt helvete under 80-talet samt 90-talet.



Bananrepubliksepitet försvann när all media och tv samt utbildning var ockupperat av Boljeviker,så det är länge sedan.



Landets stjäl stal dessa löss medan Svenne festade på stålarna som sparats för att Sverige slapp bli sönderbombat.



Nu handlar om någon schizofren Nordkorea mosaik.

Kryddat med att fylla plånböcker och ren kapitalism.



Landet Sverige skiter man fullständigt i från alla håll och kanter,svenne Banan skall ju jobba till 70 år snart,det fanns slavarbete redan på 1940-talet.



På 1800-talet fick en del plocka bomull,idag sitter

svenska ungdommar och skalar banananer i Norge med lägre lön än norrmännen, och delar rum med kackelackor,en flicka var från Degerfors där har Vänsterpartiet 45% så där finns ingen framtid som flickan sa,Sverige är lika döende som Degerfors.



Aschmed får inte ett plus ett till två trots att dubbelt så mycket pengar satsas i dom områdena per elev,skala dina djävla bananer lillsvenne.



Man behöver ingen utbildning sa norrmannen medans svenska ungdommar med 11-14 års utbildning skalade på för glatta livet.



Det fins fortfarande en och annan brandbil el ålderdomshemssköterska att dra in på,i landet.

Polisensutredningstid går att sträcka från ett år till två år,sedan preskriberas ärendena.

Så det håller ett tag till.



Gubben o Gumman skriver som privatpersoner tvärförbannade.

2011-02-11 @ 07:36:41
Postat av: Kan inte Vargen ta honom?

Krister Hammarbergh föddes 1963. Han är riksdagsledamot för moderaterna sedan 2004 och bor i Norrbotten. Krister Hammarbergh sitter bland annat i justitieutskottet och är ledamot i EU-nämden. Krister Hammarbergh uppskattar båtliv, mat och resor. Det vi kvinnor gillar med Krister Hammarbergh är jägarvibbarna han skickar. Ni vet, en hård man som kommer hem på kvällen efter en lång dag av jakt. Men vi kan också tänka oss Krister Hammarbergh som modell för Dressman (köp 3 betala för 2). Krister, hur känns det att vara en av Sveriges sexigaste politiker? - Det känns oväntat, kul och fräckt med nomineringen. Det är inte vanligt att vi som förtroendevalda nomineras i sådana avseenden. Men det kanske finns en anledning.

2011-02-11 @ 07:58:03
Postat av: Nils Dacke

Varför undanhålles sanningen från medborgarna.

Jag som en gång för länge sedan trodde att politikerna var anställda för dom som valt dom



Läs senaste nytt om Amerikanen i DC3 affären.



Och på samma sätt fortsätter historien i dag

2011-02-11 @ 08:50:47
URL: http://www.jallai.se/
Postat av: Cavatus

Magentan! Visst har du rätt att vi måste nå ut till vanligt folk som inte rör sig på Internet. Det var därför jag initierade flygbladskampanjen inför valet. Dessa alster går givetvis att fortsätta att använda, vilket jag hoppas att folk gör.



Nu har två personer dragit igång ett projekt att samla in pengar och skapa stora banderoller att sätta upp på broräcken på vilka det lobbas för PI. Men mer måste givetvis till.



Själv kommenterar jag en hel del i tidningarnas kommentarsfält (dvs. bland vanligt folk) och hänvisar vidare till Julia Caesars krönikor. Har du några fler förslag som vi kan jobba med?



Vitbokstabloiden är ju på gång igen och där behövs det utdelar. Se Jan Millds blogg.

2011-02-11 @ 09:00:37
URL: http://www.korta.nu/jc
Postat av: Skånepåg



Multikulturen ett misslyckande.



Frankrikes president Nicolas Sarkozy sällar sig till Tysklands rikskansler Angela Merkel och Storbritanniens premiärminister David Cameron. Även han framförde i går vid ett möte i Bryssel, att ”konceptet är ett misslyckande”.



"We have been too concerned about the identity of the person who was arriving and not enough about the identity of the country that was receiving him," he said in a television interview in which he declared the concept a "failure"."

Postat av: RL

Vilken sagolik Bullshit. Och faktumet att SVD inte vågade ta "risken" att låta oss läsare kommentera Krister Hammarbergs artikel, tyder på att även en och annan på (m-)svd:s redaktion insåg den totala förvirringen.



Det är förövrigt ett fullt rimligt krav att lagring av svenskt material ska ske fysiskt i sverige, det borde ha varit en självklarhet, redan initialt, när förslaget lades fram.

2011-02-11 @ 09:53:27
Postat av: Mr Crowley

jaha...Ytterligare en verkställande idiot inom Moderaterna!! Men....inom Moderata toppskiktet finns faktiskt i min kommun, Västervik, så finns det sympati för SD och vad SD står för i många frågor, främst asyl o invandringspolitiken....Och då tänker jag: -Varför ska det vara så jävla svårt för vissa att bara ställa sig upp och slå näven i bordet och säga:- Nu får det vara nog...Jag tycker faktiskt såhär!!!



Men det skulle ju förstås rubba tillvaron för dessa både bland familj o vänner och framför allt sin position i samhället med bra lön etc...Och man är ju sig själv närmast så därför vågar inte dessa yttra sina innersta tankar, utan följer plikttroget PK-styrets väg tills det svänger så kraftigt så det blir sladd på ekipaget och allt går åt h-e...I smyg så finns det alltså politiker som "gläds" åt att SD kommit fram såhär långt för att slippa ta i problemen själva, det har jag personligen hört av politiker jag känner.Tänker i dessa sammanhang på "Uppdrag Granskning" och klassikern "Valstugorna"....

2011-02-11 @ 10:23:04
Postat av: AWSvensson

Hur kan en fråga som var en datalagring skall äga rum får så stora proportioner så att en riksdagsman med vad det innebär fullständigt går överstyr i tankeverksamheten.Denne Krister Hammarbergh har inte förstått hur demokrati fungera, antagligen influerad av ledaren för M som efter valet uppvisade en sida som normalt återfinns i trotsåldern. Politik går ut på att man har olika åsikter och flertalet bestämmer.

2011-02-11 @ 10:55:18
Postat av: Kalle

Nu står minst 25 procent av sveriges befolkning stilla. Busstrafiken i stockholms län står stilla. Infrastruktyren med bussarna fungerar ej. Det har snöat i vårt nordliga land. Snösvängen räcker inte till. Det drabbar medborgarna. Vi betalar världens högsta skatt och resurserna till snösvängen, sjukvård,skolor med mera fungerar inte.



När det gäller invandring till sverige finns det hur mycket resurser/pengar som helst!!!



Dags att slå näven i riksdagens talarstol och säga att det här håller inte. Vi vill ha en förändring och det så snart som möjligt.



Har föreslagit politiker att sätta snöskyfflar i händerna på alla arbetslösa invandrare som får socialbidrag. Politikerna blir då DÖDSTYSTA. De är helt handfallna. De är sååå politiskt korrekta att tanken på en invandrare skottar snö inte existerar för dem.



Det är något för SD att ta upp.



2011-02-11 @ 11:16:21
Postat av: Henrik

Se filmen gratis streamad.



http://www.iraniumthemovie.com/



Angeläget och skrämmande om Irans strävan efter världsherravälde.

2011-02-11 @ 11:35:53
Postat av: AWSvensson

Har jag inte för mig att några personer i omgivningen framfört kritiska omdömen om detta bygge, en är dessvärre död men den andra verkar vara i allra högsta grad levande.

Postat av: Ola Svensson

Ja sluklämmen var inte att leka med ;)

2011-02-11 @ 12:59:36
Postat av: spökskrivaren Uno

Att Barometern med avseende på politisk färg tillhör de Nya Moronerna verkar inte bekomma vänsterinriktade ledarredaktören Ulf Wickbom. Vi ledande nya moroner i kommunen har tröttnat på återkommande osakligheter. Ibland sammanfaller våra ställningstaganden med Socialdemokraternas, ibland med ett annat ställningstagande, ännu icke med SD:s. Är det inte detta som är oppositionspolitik? Det går knappast att blunda för att S i Kalmar landat mycket till höger med Johan Persson som ledare. Vi har startat ett förnyelsearbete som ska förnya vårt sätt att föra ut våra förnyade budskap, synas i media och om vilka frågor vi ska vara drivande i.



Wickbom försöker måla upp en bild av att vi är handlingsförlamade, att vi har ett icke fungerande ledarskap. Ulf Wickbom försöker också måla upp bilden av att det var vårt dåliga ledarskap som stärkte Socialdemokraterna i valet. Dessa vänstermålningar på ledarsidan är inte sanna och fyller ingen funktion i kritiken. Vad ser Ulf Wickbom för mening med att kritisera utan att själv föra fram vad han vill se istället? Socialdemokraterna vann inte valet för att de var socialdemokrater, utan för att deras ledare heter Johan Persson. Han har haft en bekväm resa mot sin valseger med tanke på allt positivt som hänt i kommunen som inte varit avhängt Johan Persson utan nästan i stort sett helt på andra faktorer som har andra människor bakom sig. Jag kan förstå att Ulf Wickbom inte har någon gedigen insyn i politiken i Kalmar då han bor i Stockholm och norra Öland, men att försöka vara en verklig ledarskribent borde man väl ändå kunna kräva?



"Jag bor mer på Ängö än i Stockholm och Byxelkrok sammantaget. Fråga kvällspersonalen på Ängö Livs, medlemmarna i Kalmar Kanotklubb eller studenterna på Pensionärsuniverstitetet. Därmed inte sagt att jag till fullo begriper politiken i Kalmar", svarar Ulf-Bärsärken-Wickbom.



http://tinyurl.com/Nya-Moronerna

2011-02-11 @ 14:08:23
Postat av: kalle2

Gubben och Gumman(tack att Ni börjat skriva mindre abskrakt, era pikar till allt är bra)



"På 1800-talet fick en del plocka bomull,idag sitter

svenska ungdommar och skalar banananer i Norge med lägre lön än norrmännen, och delar rum med kackelackor,en flicka var från Degerfors där har Vänsterpartiet 45% så där finns ingen framtid som flickan sa,Sverige är lika döende som Degerfors"



djäv-la SVT som slickade vänstern i degerfors.

varför frågade inte josefsson: folk som vill jobba flyttar FRÅN Degerfors, samtidigt får degerfors nya invånare,-vilka är det som flyttar TILL degerfors?, hur försörjer de sig?

kommunalråden skulle bli tysta #det är utlänningar som får försörjningsstöd!# därav ökar socbidragen från 5 till 11 Miljoner.

tjejen som startat brudklänningsfirma får väl glesbygdsstöd och utlänningarna som hon anställt är väl staten som betalar lönen med 75%.



Vänsterkommunalrådet som vill montera vindsnurra på bilar och få oändlig energi ur ingenting har väl minst 50 000-100 000 kr i månadslön, medans svenska ungdomar inte har nån framtid!



tydligen så vill alla vänstertomtar att de själva skall bli rika på andras slit, det är bra för dom. men kritiserar folk som inte är vänstertomtar att de tjänar pengar. om grabben som utnyttjade svenska ungdomar, och om kamprad blev väntstertroll så skulle de aldrig bli kritiserade!kanske hyllade som POL POT, vänsterns och sossarna stora idol som samhällsbyggare.(birgitta dahl kunde inte hålla tyst om deras stora idol POL POT)

2011-02-11 @ 14:31:30
Postat av: Skånepåg

@ spökskrivaren Uno



Benämningen moron som du använder i kommentaren, beskriver således med en person med en mental ålder (i vuxen ålder) mellan 8 och 12 år på en Binetskala. Tidigare användes tydligen även detta om personer med ett IQ mellan 51-70 och snäppet över att vara imbecill (IQ 26-50).



Skönt att du skriver att ni nya moroner inte sympatiserar med SD, eftersom det då genom ”guilt by association” automatiskt hade blivit ett ”standard IQ” som pådyvlats oss som stödjer SD. Så det tackar vi ödmjukast för och även för en för övrigt trevlig och välskriven kommentar.

2011-02-11 @ 14:41:55
Postat av: MatsBern

Nya moronerna har jag tolkat som nya moderaterna,är jag fel ute?

2011-02-11 @ 14:48:59
URL: http://sverigedemokraterna.se/riksdagen/
Postat av: Skånepåg

@ MatsBern



Du måste inse att det ligger en hel del "lurt och ironi" i vad han skriver och även en viss tveksamhet i hur det skall tolkas. Detta har jag givetvis tagit fasta på när jag skrev min korta svarskommentar. Oavsett vilket en "kul" kommentar!

2011-02-11 @ 14:57:04
Postat av: Tomas

Visst är det härligt för alla i vårt fina fria Sverige!Gör som du vill, konsekvenserna är oftast få.

Postat av: Ibbe

Är Hammarbergh ett exempel på den genomsnittliga kompetensen/intelligensen i den moderata riksdagsgruppen är det mkt oroande. Förutom detta konstaterande så kan vi kanske också förvänta oss attacker mot Frankrikes president, Tysklands förbundskansler samt Storbritaniens premiärminister.

Dessa politiska lättviktare har ju fräckheten att ifrågasätta mångkulturalismens alla välsignelser. Vad är Sarkozy, Merkel och Cameron i jämförelse med de svenska moderaternas giganter typ Hammarbergh? Lite av räkan som levde i uppfattningen att han var en hummer. Den moderata förträffligheten är för att ta ett av partiets älsklingsepitet, gränslös.

2011-02-11 @ 16:33:20
Postat av: S-E Karlsson

Nu vill man höja pensionsåldern till 69 år ,vore det inte bättre att sänka den så att våra ungdomar kan komma in och få jobb ?? N ej det är det nog inte !

2011-02-11 @ 17:09:01
Postat av: AWSvensson

Ska utvisas till döden är rubriken , de fruktar för sitt liv och därför visar de sig i bild, allt för att därigenom hävda att myndigheterna i Iran har sett dem.

Nästa steg är väl att träda fram och tala om att de konverterat till kristendom och är homosexuella på något sätt, eftersom de utger sig för att vara ett par .

Postat av: Måns

Tänk vilken ynklig populism som den där Hammarberg torgför.

Att moderaterna saknar argument för sin vanvettiga politik är ingen ursäkt. Och tror Reinfeldt & Co att man kan lura svenska folket till vad som helst?



Det kommer nog ett smärtsamt uppvaknande för dessa ansvarslösa politiker.

2011-02-11 @ 17:20:05
Postat av: AWSvensson

Som en spark i skrevet eller hur nu GoG skulle uttryckt sig.

Postat av: LN

Mobaraq steg av och skall nu efterträdas av ett sekulärt arabiskt styre - fa'n troet.



Är någon intresserad av vad muslimska brödraskapet verkligen står för och vad det strävar efter? I gårdagens New York Times fanns en debattartikel av en medlem av Muslimska brödraskapets styrande råd, Essam el-Errian.



http://www.nytimes.com/2011/02/10/opinion/10erian.html?_r=1&nl=todaysheadlines&emc=tha212



2011-02-11 @ 17:44:53
Postat av: Skånepåg

@ AW Svensson



Rätt länk rörande sossarnas "röstskola"!

Postat av: Rättvis

OMVAL. Mer än en miljon väljare ska få chansen att sopa bort ansvarslösa politiker och ge SD ytterligare fotfäste i de parlamentariska församlingarna.



Ska bli verkligt intressant att se hur många procent SD ökat sedan valet.



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8553716.ab

2011-02-11 @ 17:51:32
Postat av: Anonym

# Robin Shadowes banantankar 2011-02-10 kl: 22:18:27

När man sitter och knåpar till en sån idiotisk kommentar, är det bättre att erkänna att man var påverkad av droger.

Nu förstår ju läsarna att det inte står rätt till i sinnet!?

Bara en vilsen hönshjärna kan tänka i de banorna, erkänn ditt misstag och skärp till dig hädanefter!

2011-02-11 @ 17:55:08
Postat av: Skånepåg

@ LN



Demokrati enligt Muslimska Brödraskapets tolkning är "reinforce Islamic tenets" (återställa islams grundsatser) kan bara betyda en sak. Med stor sannolikhet "ett nytt Iran" i vardande?



"In Egypt, religion continues to be an important part of our culture and heritage. Moving forward, we envision the establishment of a democratic, civil state that draws on universal measures of freedom and justice, which are central Islamic values. We embrace democracy not as a foreign concept that must be reconciled with tradition, but as a set of principles and objectives that are inherently compatible with and reinforce Islamic tenets."

2011-02-11 @ 17:56:12
Postat av: Skånepåg

Rättelse av en liten språkmiss:

"FÖRSTÄRKA islams grundsatser" skall det givetvis vara. Vilket ännu mer understryker MB:s ambitioner.

2011-02-11 @ 18:01:50
Postat av: Aux armes, citoyens!

Bröder och systrar!

När skall vi sammanstråla på Sergels Torg och gemensamt agera för att sjuklövern abdikerer. Har de inte berikat sig tillräckligt redan?

Skulle vi kunna lita på Tomhylsan och den stolta svenska militären som tillfälliga makthavare i avvaktan på nyval? Kunde egyptierna skulle väl vi kunna. Har vi inte redan låtit oss trakassaeras tillräckligt av maktpacket...?

2011-02-11 @ 18:04:22
Postat av: RL

@Anonym



Vad var det för fel med Robin Shadowes kommentar? Han gav imo bara uttryck för sin högst personliga åsikt angående tillståndet i landet, knappast något att komma dragandes med drog/fylle-kortet för.

2011-02-11 @ 18:05:10
Postat av: Skånepåg

@ RL



Instämmer och när det nu visar sig att man även måste göra omval på vissa håll, kan man ju verkligen börja undra över tillståndet i landet!

Postat av: Måns

Undrar om sossarnas ökning i nordvästra valkretsen i Örebro helt enkelt berodde på valfusk?

Nu har SD alla möjligheter att ge järnet i denna valkrets.

2011-02-11 @ 18:26:39
Postat av: Robin Shadowes

"När man sitter och knåpar till en sån idiotisk kommentar, är det bättre att erkänna att man var påverkad av droger.

Nu förstår ju läsarna att det inte står rätt till i sinnet!?

Bara en vilsen hönshjärna kan tänka i de banorna, erkänn ditt misstag och skärp till dig hädanefter!"



Så när det inte gick med spriten så tar man en rövare att jag är knarkare men tji fick du. Har inte använt droger på 20 år eller så. Så härnäst blir det väl en rekommendation att uppsöka knäppdoktorn istället. Sorry, men jag har blivit friskförklarad även på den punkten. LOL!

2011-02-11 @ 18:33:18
URL: http://madaboutmahound.blogspot.com/
Postat av: Gubben o Gumman

Kalle 2 : Ja det var inte så illa pinkat av två

"Norskdiplomerade dyslektiker" tillika två Funtarenmentalistiska galenpannor.



Som hämnd på det lilla påhoppet är han anmäld till ett bemanningsföretag iNorge ,som förmedlar banaskalare i stor skala, till Norsk livsmedelsindustri.



Obs lägg speciellt märke till den spelade felstavningen av ordet ungdomar med två m.



(Tidigare texter så sluta leta nu AW Svensson).



Ifall förslaget med vindsnurror på bilar är på riktigt,så bör det läggas in inom narkomanvårdens utbildningsprogram omgående.

Då som ett varnade exempel på vad som kan hända.



Förslaget ligger i paritet med att Sverige exporterar bananskalare till Norge, samt fyller luckorna med analfabeter7vinstlotter.

(välfärdens kärna)



När det gäller Josefsson så är du nära lätt "Mensaklubb",hans "avslöjande" drabbare inga kommunistpolare ,utan enkla tjänstemän enkom.

För att tala Amerikaasaanska: "SteahltBoljevik"



Janne har fått rollen att spela den stora vännen av folket, som avslöjar dom fula fiskarna för Svenne Banan,uppdraget ligger på medel "Stasi-media nivå"

Svenne Banan har gått på det stenhårt Janne det

är en kille med choklad i.



Tung Stasimedia -nivå kunde wiskeyskägget Bengan varit om han varit Stasi agent



För att du skall förstå skalans uppbyggnad så ligger

alla "röda proffesorer, som anlitas som"experter" i media, på tung uppfostringsnivå-mediaklass.



Detta är inga lätta saker ,då är Bingolotto Robinsson mm mycket mera lättuggat.



Som kuriosa kan ni ju tänka er hur många ljusår från detta tex "Boda-Kurre"(Snarrku) är.



(Vi närmar oss för övrigt här Rosenbad/Södermalm).



Elit-Stasiklass : Olaf Dolme ,hangaround klass "Dom nya clownerna"(kvalförfarande)



Så några riktigt besvärande frågor till Boljeviken i sin kommunist retro 50-tals kavaj får vi nog vänta på ,speciellt i Degerfors och av Josefsson.

Ty det är nog hans "politbyrålön" honom för kär för.



Gubben o Gumman "gilla" spökskrivaren Uno.

Där har vi en direkt fråga är det sant att Ängö kanotklubb byt namn till "Titta vi sjunker"?



P.s Kalle 2 är en mycket förståndig pöjk.



D.s Tycker du upbyggnaden av Stasis nivåer /klasser

är svåra att förstå ,så går det bra att maila ev frågor till AW Svensson.



2011-02-11 @ 18:37:23
Postat av: Magne

OT@

Vill bara tipsa er som fortfarande betalar licens att inte missa den 13 krigaren på kanal 6 ikväll kl 21.00. Vikingar räddar norden undan hemsk mångkultur som invaderat och tär och mördar deras land och folk. Ungefär som det ser ut idag. Tror inte Reinfeldt tittar dock.

2011-02-11 @ 19:13:57
Postat av: Magentan

@ Måns, som frågar sig om "Reinfeldt & Co tror att man kan lura svenska folket till vad som helst?"



Det är mycket möjligt att Reinfeldt tror, och det värsta är att han har rätt.



I Aftonbladets undersökning för knappt 2 månader sedan var det 72 procent av svenskarna som hade störst förtroende för Reinfeldt. Han slog alla rekord någonsin, och Moderaterna har stadigt ökat ytterligare från sin höga valsiffra. De ligger nu på drygt 36 procent i opinionsmätningarna.

2011-02-11 @ 19:41:31
Postat av: Magentan

Varför saknas Sentios opinionssiffror för föregående månad? Inte sedan i maj 2008 har Sentio saknats i statistiken.



SD:s brukar få bra siffror hos Sentio. Blev siffrorna för SD kanske alltför höga för januari, så det inte anses lämpligt att visa dem i massmedia? Finns det inga möjligheter att få tag på resultatet?

2011-02-11 @ 19:48:00
Postat av: Gubben o Gumman

Magne : Sådan program är bortkopplade i "Clownfeldts"tv av för honom okände

ryska förmyndare.(Igor)



I hans tv sänds istället "När Sverige byggde upp Zimbabwe",följt av "mjukisen" "Sommaren med Filippa"

Så får han annat att tänka på.



Ni Igor druckit tillräckligt med vodka och vill skojsa på Clownfeldt så kopplar han in program från Afrika typ "Titta vi grillar med och av "Idi"

2011-02-11 @ 19:51:25
Postat av: DaCapo

http://www.youtube.com/watch?v=0pfEJaI2iS4&feature=player_embedded



Europe’s elites are waging “total war” against their own populations



The lights are going out all over Europe. All over the continent where our culture flourished and where man created freedom, prosperity and civilization. The foundation of the West is under attack everywhere.



All over Europe the elites are acting as the protectors of an ideology that has been bent on destroying us for fourteen centuries. An ideology that has sprung from the desert and that can produce only deserts because it does not give people freedom.



The Islamic Mozart, the Islamic Gerard Reve [a Dutch author], the Islamic Bill Gates; they do not exist because without freedom there is no creativity. The ideology of Islam is especially noted for killing and oppression and can only produce societies that are backward and impoverished. Surprisingly, the elites do not want to hear any criticism of this ideology.



My trial is not an isolated incident. Only fools believe it is. All over Europe multicultural elites are waging total war against their populations. Their goal is to continue the strategy of mass immigration, which will ultimately result in an Islamic Europe -- a Europe without freedom: Eurabia.



The lights are going out all over Europe. Anyone who thinks or speaks individually is at risk. Freedom-loving citizens who criticize Islam, or even merely suggest that there is a relationship between Islam and crime or honour killing, must suffer, and are threatened or criminalized. Those who speak the truth are in danger.



The lights are going out all over Europe. Everywhere the Orwellian thought police are at work, on the lookout for thought crimes everywhere, casting the populace back within the confines where it is allowed to think.



This trial is not about me. It is about something much greater. Freedom of speech is not the property of those who happen to belong to the elites of a country. It is an inalienable right, the birthright of our people. For centuries battles have been fought for it, and now it is being sacrificed to please a totalitarian ideology.



Future generations will look back at this trial and wonder who was right. Who defended freedom and who wanted to get rid of it.



The lights are going out all over Europe. Our freedom is being restricted everywhere, so I repeat what I said here last year:



It is not only the privilege, but also the duty of free people -- and hence also my duty as a member of the Dutch Parliament -- to speak out against any ideology that threatens freedom. Hence it is a right and a duty to speak the truth about the evil ideology that is called Islam. I hope that freedom of speech will emerge triumphant from this trial. I hope not only that I shall be acquitted, but especially that freedom of speech will continue to exist in the Netherlands and in Europe.

2011-02-11 @ 20:01:26
Postat av: Måns

@Magentan



” Aftonbladets undersökning för knappt 2 månader sedan var det 72 procent av svenskarna som hade störst förtroende för Reinfeldt.”



Ja dessvärre är det många svenskar som inte bryr sig det minsta om politik. Härav följer i många fall en djup okunnighet om politik, en okunnighet som underblåses av media.

Det är denna okunnighet som gammelpartierna rider på och som gör det möjligt för t ex Reinfeldt att prångla ut sina fräcka lögner om SD, om invandringspolitiken och om kriminalpolitiken.



Men fler och fler vaknar upp, blir politiskt medvetna och går över till SD.



Det är därför som gammelpartierna är så rädda för SD, rädda för att mista mandat och därmed förmåner.

2011-02-11 @ 20:06:34
Postat av: DaCapo

Addendum



The history-minded will recognize the phrase "the lights are going out all over Europe" as a quotation from the British foreign secretary, Lord Grey, at the beginning of the Great War (WW2). Lord Grey added, "We shall not see them lit again in our lifetimes." Nor, perhaps, in ours, if the disasters of the world wars left Europe with no faith in itself, its traditions, and its institutions, and prepared the ground for surrender to Islam.

2011-02-11 @ 20:17:04
Postat av: till Robin Shadowes

# OK Robin, nu kan vi väl skippa den här munhuggningskonversationen?

Nu har jag varit inne och läst på din blogg, och vi är samstämmiga i det mesta. Men ditt banantänkande måste du förklara mer ingående!?

2011-02-11 @ 20:54:09
Postat av: Notarien

Från en ledare i AB 6/2 om moderaterna (vägrar att länka) var jag bara tvungen att klippa ur några stycken! Just när multikulti förklaras död i omvärlden och de växande problemen med integrationen uppfattas av fler och fler, så nämns inget av det i texten förstås! Det är inget man resonerar om i ledaren. Assangerättegången bidrar just nu också till att rucka på ”Sverigebilden”. För oss som läser texten på vårt sätt ter den sig rätt komisk (sorglig).



"M:s reklam för Sverige missar målet"



”Att tydligt etablera den nya Sverigebild som växer fram”. Så definierar statsministerns kommunikationsstrateg Per Schlingmann sitt uppdrag i tidningen Resumé.

Per Schlingmann har gått från att sälja ”Ipren -den intelligenta värktabletten”, till att som kommunikationschef och partisekreterare sälja ”Fredrik Reinfeldt – den välfärdskramande moderaten”. Och nu ska han från regeringskansliet sälja in en ny bild av Sverige utomlands.

Moderaterna borde, i stället för att sälja in en ny bild av Sverige internationellt, fundera över vad som händer internationellt och vad det gör med Sverige. För om det är något som kännetecknar Moderaterna och regeringen så är det hur frånkopplat deras politiska projekt är från de stora dragen i samtiden.

Fredrik Reinfeldts svar är ytterligare ett jobbskatteavdrag. Oavsett frågan.



De delar av den svenska modellen som beundrats internationellt har alla växt fram som svar på sin tids stora internationella processer: ekonomiska, tekniska och sociala. Att kunna se händelser i sin samtid som delar av ett mönster och som symptom på politiska möjligheter är någonstans vad politisk analys handlar om.



Schlingmann pratar om att sälja in Sverige som ett ”föregångsland”. Men att vara ett föregångsland kräver något annat än att reorganisera det förflutna till en variant av den svenska modellen med större klyftor och lägre skatter, för att sedan sälja in den med en småleende Reinfeldt ivrigt ryggdunkad av Storbritanniens David Cameron.



Rättvist eller inte: Sverige har representerat en allmänmänsklig dröm om jämlikhet – samt att den fungerar.

Ja, Moderaterna vill bli de nya Socialdemokraterna och Moderaterna vill representera den svenska modellen internationellt.



Fast som man säger – de ser rörelsen, men de hör inte musiken.

2011-02-11 @ 21:04:02
Postat av: Magentan

@ Måns!



Mitt inlägg här kl. 00.02.13 (kommentar nr 12 uppifrån räknat) tar upp just det problemet, hur vi ska få fler att vakna upp.

2011-02-11 @ 22:12:53
Postat av: Magentan

Läs i Fria Nyheter om somaliern Mohamed som fick uppehållstillstånd i Italien men tydligen inte trivdes där utan åkte till Sverige och uppgav att han var ensamkommande barn och 3 år yngre istället.



Migrationsverket beslutade snabbt att han skulle utvisas till Italien, men se det gick inte vår Migrationsdomstol med på, utan enligt rådman Erik Hjulström ska mannen/"barnet"(?) få sin ansökan prövad här i Sverige istället.



Skrivs det om sådana här vansinnigheter i gammelmedia tro?



http://www.friatider.se/somalier-med-tut-i-italien-far-ej-utvisas-dit

2011-02-11 @ 22:31:34
Postat av: LN

Merkel, Cammeron, Sarcozy - men inte statstönten Reinfeldt, synes numer ha samma syn på multikulturen - och är också fr.o.m. idag eniga om den egyptiska frågan -- även kärringen Ashton samtycker - tänka sig! Försiktigt men onyanserat har dessa EU:s tre mäktigaste makthavare distancerat sig från diversiteten. Inte riva, bara rispa! Mussulmanerna är ju lättkränkta intill hudlöshet. Ingen tar dock så frimodigt och resolut avstånd från multikulturvansinnet och mohammedaniseringen som de underkuvade urinvånarnas egen talesman, vår Pat Condell. Long live this honest man!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SReDcW0fokE

2011-02-11 @ 22:41:22
Postat av: OT

@Mr Crowley "...inom Moderata toppskiktet finns faktiskt... sympati för SD och vad SD står för i många frågor...Varför ska det vara så jävla svårt för vissa att bara ställa sig upp och slå näven i bordet och säga:- Nu får det vara nog...Jag tycker faktiskt såhär!!!"



I vårt samhälle har vi delat upp oss på olika typer av yrken så att vi kan arbeta på ett smartare och effektivare sätt. Bland annat så finns det brandmän som var och varnnan dag i sin profession medvetet måste utsätta sig för livsfara, för att på så sätt rädda människor i utsatta lägen. Det finns också politiker som i analogi med brandmännens dagliga situation måste utsätta sig för "livsfara" i det politiska livet för att kunna rädda långt fler människor i ett längre perspektiv.



Jag vet att det finns många politiker där ute som skulle vilja stödja SD; t.o.m. Miljöpartister och kommunister! Så varför gör ni inte det då? Vet ni inte att SD kommer att vara en fristad för er som vill behålla ett fritt och demokratiskt Sverige?



Johnny Cash - San Quentin: http://www.youtube.com/watch?v=1zgja26eNeY



Multiculti, you've been livin' hell to me

You've prisoned me since nineteen seventy five

I've seen 'em come and go and I've seen them take

And not long ago I started askin' why



Multiculti, I hate every inch of you.

You've cut me and have scarred me thru an' thru.

And I'll walk a wiser weaker man;

Mister sosse Congressman why can't you understand.



Multiculti, what good do you think you do?

Do you think I'll be different when you're through?

You bent my heart and mind and you whart my soul,

And your stone walls turn my blood a little cold.



Multiculti, may you rot and burn in hell.

May your walls fall and may I live to tell.

May all the world forget you ever stood.

And may all the world regret you did no good.



Multiculti, I'll hate every inch of you.

2011-02-11 @ 23:35:29
Postat av: Robin Shadowes

"Nu har jag varit inne och läst på din blogg, och vi är samstämmiga i det mesta. Men ditt banantänkande måste du förklara mer ingående!?"



Om du syftar på den i länken så är det inte min blogg. Vart du vill komma med ditt tjat om bananer vet jag inte och vill ej heller veta då jag inte har något som helst intresse att föra dialog med dig. Härmed anser jag diskussionen oss emellan avslutad så bemöda dig inte om att svara på detta för jag kommer bara att ignorera dig i fortsättningen.

2011-02-11 @ 23:38:15
URL: http://madaboutmahound.blogspot.com/
Postat av: OT

Ja Reinhart, ja menar Reinfeldt har allt valt fel häst a.k.a. multiculti



Jävlaranamma - Fel häst: http://www.youtube.com/watch?v=QkK5bZls4ac

2011-02-12 @ 00:47:43
Postat av: OT

Därför är händelserna i Egypten inte någonting som per automatiskt kommer leda till demokrati. Kom ihåg var du läste det först.



"I sitt essay ”Hvad er demokrati?” fra 1945, skriver den danske teologen Hal Koch at demokratiet først og fremst er en mental prosess; en bestemt måte å tenke på. Demokratiet må med andre ord oppfattes som en livsform, der kultur, tradisjon og historie blir nøkkelbegreper:



“Demokratiet kan aldrig sikres – netop fordi det ikke er et system, der skal gennemføres, men en livsform, der skal tilegnes. Det drejer sig om et sindelag, der ikke erhverves én gang for alle, men som skal bibringes hvert nyt slægtsled. Derfor er det folkelige oplysnings- og opdragelsesarbejde nerven i demokratiet”.": http://www.document.no/2011/02/demokrati-er-en-mental-prosess/



OBS! Obligatorisk läsnng för en demokrat.



P.S. Thoralfs blogg är alltid steget före. Se Thoralfs blogg - OT @ 2010-05-14 @ 15:14:17

2011-02-12 @ 01:33:47
Postat av: Magne

En snutt från kvällens begivenheter. Den 13:e krigaren där stolta vikingar står upp emot invaderande främlingar. Den trettonde är visserligen hämtad från mellanöstern och muslim men i filmens värld smälter han in bland de otrogna asatroende. Så funkar det ju inte i verkligheten tyvärr. Men låt oss fly en smula in i filmens värld;



http://www.youtube.com/watch?v=XQnW4sciFy4&feature=related

Postat av: Notarien

Kom att tänka på det svenska valet och hur SD behandlades! I Egypten tycker Bildt att t.o.m Muslimska brödraskapet ska med. "Alla partier måste få lika möjligheter":



"Fria val ska vara fria"



Bildt svarade också på frågor om att Muslimska brödraskapet nu kan få ökat inflytande.

– Det är ett politiskt parti bland flera. Alla partier måste få lika möjligheter att framträda. Det är väl förmodligen det mest välorganiserade för ögonblicket.

– Det är det egyptiska folkets val. Fria val ska vara fria val.

2011-02-12 @ 02:11:13
Postat av: Magne

Men inte i Sverige. Det perfekta landet där vissa demokratiska partier skall hamna i rännstenen.

2011-02-12 @ 02:20:27
Postat av: J L Ramírez

Vi har fått ett gäng i riksdagen som har en massa enögda och generaliserande uppfattningar och som ägnar sig åt att skapa hat och motsättningar. Att tvinga dem att förtiga sina åsikter och dölja dem i offentligt sammanhang är kanske inte det bästa. Om vi är övertygade om att dessa åsikter är sjuka och förvrängda, då är det bäst att åsikterna får komma fram, så att man kan visa deras ohållbara karaktär och att de inte kan värva anhängare bland dem som ännu inte blivit xenofober och inte har mental styrka och argument att stå emot. Vi får dessutom tillfälle att tydligt veta vad som rör sig i vissa hjärnor och vilka människor vi umgås med.

Man kanske bör skilja noga mellan yttrandefrihet och handlingsfrihet. Man ska inte få bete sig fientligt utan straff, men man ska kunna föra fram argument som är ohållbara. Nu finns naturligvist en hake: raka påståenden (öppna förelämpningar utan argumentation) kan betraktas som främlingsfientliga angrepp. Wilks karikatyrer var bara ett skymf mot dem



http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=793&artikel=4328033

2011-02-12 @ 02:36:21
Postat av: MartinA

Det intressantaste med Krister Hammarberghs uttalande är väl vad som lyser igenom om hur han ser på sina potentiella väljare. Han behandlar oss som vore vi idioter, som att han kan kommendera vad vi skall tycka.

2011-02-12 @ 07:49:45
Postat av: Robin Shadowes

"Det är det egyptiska folkets val. Fria val ska vara fria val."



Utom i Svärje dårå.



Hoppas att Hammarbergh et consortes snart blir arbetslösa och blir tvingade att ställa sig till arbetsmarknadens förfogande, som det så vackert brukar heta. Finns säkert nåt Fas 3-jobb där dom kan gå och kratta löv till existensminimum. Ett annat alternativ är ju att dom tvingas flytta dit jobben finns, gärna till något MENA-land.

2011-02-12 @ 11:42:17
URL: http://madaboutmahound.blogspot.com/
Postat av: lassekolja

Krister Hammarbergh´s uttalanden följer samma mall, som övriga partiers, när relevanta och adekvata argument saknas.

Ser redan fram emot valrörelsen 2014!

2011-02-12 @ 14:35:43
URL: http://frianyheter.nu
Postat av: gunnark

undra hur Krister hammarbergh kommer hantera sin ståndpunkt på att SD vill flytta Fokus från William

nu när det visar sig att sveriges statsminsister inte ens klarar av att rensa upp olämpliga åsikter inom familjen



William blev dömd i Media,en mycket närstående person till Räddfäldt har blivit döms i svensk domstol för att använt ordet Blatte!!!



2011-02-12 @ 17:19:17
Postat av: Citronen

Offtopic: Fredrik Reinfeldts son Erik i tingsrätten som målsägande för ett bråk, kallar en gärningsman för ”blatte”. Är det månne Fredrik själv som lärt honom detta språk?



Eller vad säger pappa Reinfeldt till sin son? Kanske så här:

”Jag vill gärna påpeka att den som kallar andra för blatte inte ska bli förvånad om sådant händer”.



Jag förväntar mig nu att Fredde inte längre tar i sin son ens med den berömda tången.



http://politisktinkorrekt.info/2011/02/12/erik-reinfeldt-blir-berikad

2011-02-12 @ 19:16:14
Postat av: Calle

@ gunnark

Dessutom borde Reinfeldt& moderatkompaniet vara försiktiga med att racka ned på William för att han blev full i en lägenhet.Bättre där än bakom ratten i en bil som pappa Reinfeldt körde.

2011-02-12 @ 22:06:50
Postat av: Robin Shadowes

Fredrik, oh du store statsman, du vet väl att det här bara var ett möte mellan människor, va? Det var säkert bara små buspojkar om även möjligtvis både papperslösa och med tvådagarsstubb på hakan. Jag hoppas innerligt att du känner stor förståelse över att människor som kommer från krigs-zoner kan uppleva stora kulturkrockar i detta urbarbariska land. Så nu får du väl bygga en moské, nej bygg tre moskéer i Danderyd, baby!

2011-02-12 @ 22:24:51
URL: http://madaboutmahound.blogspot.com/
Postat av: Citronen

@ gunnark: nej, det med b-ordet har du fått om bakfoten. Han har inte blivit dömd för något, tvärtom så var Reinfeldtaren målsägande i ett mindre misshandelsfall. Gärningsmännen påstår dock att han använde "det förbjudna" ordet. Om man nu ska vara objektiv så står dock ord mot ord här, så vi vet inte vad som egentligen är sant.

2011-02-12 @ 23:26:07
Postat av: sunglasses for glasses

!! thanks for sharing. look forward your new posts.

2011-07-23 @ 05:35:11
URL: http://www.worstsunglassesbrand.com
Postat av: sunglasses for glasses

I recently came across your article and have been reading along. I want to express my admiration of your writing skill and ability to make readers read from the beginning to the end. I would like to read newer posts and to share my thoughts with you.6.Thank you for this article. That’s all I can say. You most definitely have made this blog into something special. You clearly know what you are doing, you’ve covered so many bases.Thanks!

2011-09-10 @ 08:44:26
URL: http://www.worstsunglassesbrand.com
Postat av: sunglasses for glasses

I recently came across your article and have been reading along. I want to express my admiration of your writing skill and ability to make readers read from the beginning to the end. I would like to read newer posts and to share my thoughts with you.6.Thank you for this article. That’s all I can say. You most definitely have made this blog into something special. You clearly know what you are doing, you’ve covered so many bases.Thanks!

2011-09-10 @ 08:44:45
URL: http://www.worstsunglassesbrand.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0