HYCKLERIETS HÖGBORG


Hyckleriets högborg i Kalmar.                   Foto Thoralf Alfsson.

En kommentar på min blogg som jag raderat och tar starkt avstånd ifrån får Barometern att slå upp det på första sidan med stora svarta rubriker. Hela artikeln går ut på att svartmåla mig.

Den 2 december begicks en gruppvåldtäkt i Migrationsverkets lokaler i Mariannelund. En gruppvåldtäkt begången av 11 män, som betecknats som den värsta och grövsta i modern svensk historia. Alla gärningsmännen kommer från Afghanistan enligt uppgifter i media, bosatta bland annat i Vimmerby och Hultsfreds kommun. Denna gruppvåldtäkt har inte med en enda artikel, inte en enda rad, inte ett enda ord omnämnts i Barometern från den 3 december fram till den 11 december. Läsarna skall uppenbarligen hållas ovetande om gruppvåldtäkten och gärningsmännens bakgrund.

Från Brottsbalken:

”Är brott som avses i första eller andra stycket att anse som grovt, döms för grov våldtäkt till fängelse i lägst fyra och högst tio år. Vid bedömande av om brottet är grovt skall särskilt beaktas, om våldet eller hotet varit av särskilt allvarlig art eller om fler än en förgripit sig på offret eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (2005:90).”

En otrevlig kommentar som skrevs 01:20 på min blogg om gruppvåldtäkt får omgående stora rubriker i Barometern, men ett brott som enligt brottsbalken ger minst 4 års fängelse har inget nyhetsvärde enligt Barometerns tidningsredaktion!

Det säger mer om ansvariga på Barometern än om mig som person!

Hyckleriet visar inga gränser i hyckleriets högborg i Kalmar.


Vem som upplyste Johan Persson om kommentaren kan jag gissa då jag vet att journalister dagligen läser min blogg. Johan Perssons fru ringde mig strax efter att journalisterna börjat ringa och jag har full förståelse för hennes upprördhet. Men efter att vi klarat ut en del missuppfattningar och jag fått förklara en del saker så infann sig ett ”samförstånd” och när vi avslutade samtalet önskade hon mig ett Gott Nytt År och jag detsamma.

Både Barometern och Östran ägs idag av Gota Media, detsamma gäller även Ölandsbladet. Med andra ord har Gota Media totalt monopol på nyhetsförmedlingen i regionen. Inga alternativ finns med andra ord.

Det gör min kritik av Gota Medias planerade nybyggnation mycket obekväm för Gota Media. Att jag ligger på andra myndigheter som t.ex. Länsstyrelsen angående dessa byggplaner är helt klart irriterande för Gota Medias ledning och ansvariga på tidningsredaktionerna men även för kommunalrådet Johan Persson. Att jag dessutom har mage att kritisera deras publicistiska ansvar och hur deras anställda journalister sköter sitt jobb är än mer irriterande gissar jag. Inte minst för dessa journalister.

Jag tvekar inte en sekund på att det är detta som är orsaken till den förföljelse som jag utsätts för av dessa tidningar. Så fort de ser minsta möjlighet att misskreditera mig tar de chansen även om det endast gäller en enda kommentar bland tusentals på min blogg. Exemplen är många under bara det senaste året.

En gång i tiden kände jag respekt för denna yrkesgrupp men sedan jag blev aktiv inom politiken har den respekten försvunnit. Med erfarenheterna av min blogg har dessutom ett förakt för media allt mer infunnit sig och det hyckleri med utelämnande av personuppgifter, pixling av bilder och undvikande av ej politiskt korrekta nyheter som dagligen pågår hos svensk media blivit allt mer uppseendeväckande.

Det är inte lustigt att svenska journalister som yrkeskår ligger i botten i förtroendebarometern när svenska folket får säga sin mening. Som man bäddar får man ligga! Det tragiska är att det inte syns någon ljusning i detta mediamörker.

Hur resonerar ansvarig utgivare Gunilla Sax på Barometern? Eller redaktionschefen Sören Björklund? På Barometerns hemsida går det inte ens att finna uppgifter vilka som sitter i tidningsredaktionen. Ansvariga gömmer sig bakom anonymiteten. Bara det säger en hel del om tidningen.

Om man däremot går in på t.ex. Ratsit kan man hitta följande uppgifter.



En minsta sagt minimal styrelse för Barometern-OT.

Jag anser att ansvariga personer bör sätta sig ner och diskutera sitt publicistiska och journalistiska uppdrag när man gör stora rubriker av en icke modulerad kommentar på min blogg samtidigt som man förtiger den grövsta och värsta gruppvåldtäkten i modern svensk historia.

Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag var i deras kläder över detta hyckleri!

Att Barometern inte lagt upp artikeln på nätet är symptomatiskt för deras agerande. Om den läggs upp kommer det inte gå att kommentera artikeln. Risken är ju stor att många kommer kritisera tidningen och ge mig sitt stöd.

Östran som numera ägs av Gota Media har givetvis också gjort samma journalistiska bedömning som Barometern att en kommentar på min blogg har större nyhetsvärde än en fruktansvärd gruppvåldtäkt i regionen men ingen vill uppenbarligen sätta sitt namn under artiklarna. Skillnaden är att Östran även lagt ut sina artiklar på nätet och att de går att kommentera.

Läs artikel 1 och artikel 2

Att kritisera tidningar, tidningsredaktioner och journalister är med andra ord förenat med risken att bli uthängd för något som någon annan skrivit. PK-Sverige i ett nötskal!

Om nu någon skulle tro att jag på grund av denna förföljelse skulle backa i min kritik av tidningarnas agerande, kan jag meddela att jag står än mer stärkt i mina uppfattningar. Jag känner mig dessutom än mer motiverad att lyfta fram alla fakta, information och händelser som svensk pk-media undviker. Behovet av min blogg blir bara större och större. Det bevisas av det ständigt ökande antalet besökare som söker sanningen på min blogg, den som inte går att finna hos pk-media.

Det var besöksrekord och all time high under förra veckan ;-)

Till sist vill jag önska alla mina läsare ett Gott Nytt År!

UPPDATERING 1!

Nu har Barometern lagt upp artikeln på nätet. Men som jag befarade i mitt blogginlägg finns det ingen möjlighet att kommentera artikeln. Det visar i all sin nakenhet vad Barometern har för dold agenda med sin artikel.

UPPDATERING 2!

Att Gota Media satt ditt en politiskt korrekt chefredaktör Bo Hedin efter att man köpt tidningen förstår man när man ser dagens löpsedel av Östran. Läs Bo Hedins fem nyårslöften. De går faktiskt att kommentera än så länge.

Det fanns en person som jag hade lite förtroende för på Östran men det förtroendet är från och med idag förbrukat.



UPPDATERING 3

Efter att jag sett Östrans löpsedel som jag tycker är ett utmärkt exempel på dagens pk-media, där riktigt "fina" gruppvåldtäktsmän skyddas av media och deras integitet är så viktig men oskyldiga Sverigedemokrater däremot skall "hängas" ut och ta ansvar för andras dåliga omdöme. Ingen är nog förvånad över att adrenalinet pumpade runt i min kropp. Därför tog jag en joggingrunda ner till havet och det ångrar jag inte en sekund då det var bedårande vackert. Eller vad sägs?



Bastun är på uppvärmning och kall pilsner finnes och lite blues med BB.King snurrar i CD-spelaren. Sedan skall jag fundera på hur man bäst bemöter dessa anklagelser, Tidningarna kan knappast vägra mig utrymme efter detta påhopp!

Jag är glad att jag tog upp Gota Medias byggplaner vid vårt senaste styrelsemöte i vår kommunförening för SD i Kalmar kommun och det beslut vi fattade. Jag tror att styrelsen är villig att satsa än mer pengar idag på mitt förslag.

Trackback
RSS 2.0