DAGENS NYHETER



Min förhoppning var en opinionsmätning där SD får mer än 10 procent under 2011 men jag får väl hålla till godo med 8,9 procent. SD är dubbelt så stora som KD och C.


Idag blev jag uppringd av Dagens Nyheters journalist Emma Löfgren. Hon var minst sagt irriterad över mitt blogginlägg om Brittans damgympa och att jag lagt upp hennes mailadress. Hon hade uppenbarligen fått en del mail ;-)

Hon menade att uppgifterna var fel i mitt blogginlägg och att ingen gripits av dessa. Aftonbladets uppgifter skulle också vara fel enligt Emma Löfgren. Däremot hade flera av dem omhändertagits av polisen då de inte följt polisens instruktioner.

För det första så länkar jag bara till två artiklar, Emma Löfgrens artikel och Aftonbladets artikel. Jag ställer endast frågan om det finns en gemensam nämnare i dessa artiklar. Om Emma Löfgren anser att uppgifterna är felaktiga bör hon istället vända sig till Aftonbladet, inte till mig.

Hennes artikel som innehåller hennes mailadress har kunnat läsas av alla på nätet. Den har dessutom länkats av bland annat Avpixlat och andra bloggar. Att då vända sig med sin irritation mot mig och vara minst sagt otrevlig och begära att jag skall införa en rättelse på min blogg är lite väl magstarkt i min smak. Det borde hon istället ta med Jan Helin på Aftonbladet! Inte en ”liten” bloggare i Småland.

När jag aldrig fick prata färdigt under samtalet utan att avbrytas av hennes åsikter ansåg jag det inte vara värt att fortsätta samtalet. Jag avbröt helt enkelt samtalet då det kändes helt meningslöst. Till och med Expo:s medarbetare är trevligare än denna kvinna.

Det är efter samtal som dessa man verkligen inser hur journalister fungerar och att de lever i sin egen lilla bubbla, full av ryggdunkare.

Dessa journalister sitter på sin höga piedestal och tror att de står över alla andra. De anser dessutom att de har rätten att ”skriva ner” vem de så önskar. Givetvis den som inte delar deras åsikter och det politiskt korrekta.  Uppenbarligen är det något de lär sig på journalisthögskolan. Nåde den som kröker ett hår på deras huvud!

När de själva blir föremål för ett blogginlägg och de utsätts för uppmärksamhet och lite kritik rasar hela deras värld samman. Vi kunde se detsamma i förra veckan när Barometerns Mats Andersson blev arg över mitt blogginlägg.

Att DN-journalisten Emma Löfgrens politiska åsikter finns långt ut på vänsterkanten tvivlar jag inte det minsta på efter detta samtal. Jag kände inte bara irritationen utan även hatet mellan ”raderna” i samtalet och hennes totala ointresse av att lyssna på mig.

Tänk vad ett litet blogginlägg kan ställa till med!



Alla som fram till idag beställt julvykort kommer inom någon dag ha dem i sin brevlåda då jag idag postat ett antal kuvert.

 


Kommentarer
Postat av: Inte-en-till

"Hon menade att uppgifterna var fel i mitt blogginlägg och att ingen gripits av dessa. Aftonbladets uppgifter skulle också vara fel enligt Emma Löfgren. Däremot hade flera av dem omhändertagits av polisen då de inte följt polisens instruktioner."



Intressant att Frkn Löfgren är kapabel att göra åtskillnad mellan "gripen" och "omhändertagen"! På min ära lära de sig å JournalistHÖGskolan icke mer än man i förstone har anledning att förmoda!

2011-12-13 @ 00:11:12
Postat av: Niklas

Hehe skulle precis slå igen datorn och släcka lampan när jag läste detta som avslutning. En arg och irriterad svensk blask-journalist....mmm vad jag kommer sova gott nu =). Bra jobbat Thoralf! =)

2011-12-13 @ 00:17:44
Postat av: Gubben o Gumman

Thor-alf : Då förstår du vad ett jättestort släkträd med pikanta detaljer skulle få magen att bubbla på denna kår bla .



Trädet som bara växer år från år precis som Boljevikerna inom press konst offentligt sektorn

Där kanske den uppringande AFA bönan skulle platsa?



"Trädet där alla hederliga arbetande Sverigevänner kan se sambandet

i "släkten" schizo.



Sedan kan man väl rent allmänt förmoda att det är jobbigt för vem som helst att få en "Pevarylhöna" i luren,,som till råga på allt jävla elände lider av Bröderna Donkey syndromet även kallat "Kamrat nyttig kapitalistidiot de luxe"

Egentligen borde inte kamrat Donkeymupp få prata i telefon.



Undrar hur breda arbetsskor Emma har egentligen?

Vad tror du AW Svensson 30 cm 40 cm?

2011-12-13 @ 00:33:25
Postat av: Ölandslök

Underbara siffror.



Måste tyvärr gå OT. Jag har varit så förbannad hela eftermiddagen och kvällen på jobbet. I morse då jag gick upp tidigt för att vi skulle få hem hantverkare (jag jobbar skift) så trampar jag in i tv-rummet där sambon sitter och dricker sitt starka kaffe och där i rutan pratas det om Emma Petterson från Kristianstad som har utsetts till Årets kämpe och kommer att prisas på TV4-galan ”Svenska hjältar” på fredag. Där är ju stackars Emma gurklar jag fram, sömndrucken. -Ja är det inte tragiskt säger sambon. En sån gullig tjej. -Det var en arab som gjorde det säger jag. -Han hette Kasper säger sambon samtidigt som hon surplar kolsvart kaffe. -Han har bytt namn säger jag. Sedan på jobbet faller poletten ner. Hade de någonsin sagt hans namn om han inte hade bytt? Salah Fadi Samir Mahdi El-Kaissi Ramadhan. Vad var syftet? Självklart var syftet att lura min sambo och alla andra att det var en svensk som begått detta avskyvärda brott. Så lågt sänker sig tv4 alltså. Tyvärr har detta tagit bort den glädje jag tidigare kände över 8,9%. Det har malt i huvudet hela tiden därav denna kommentar. Vidriga TV4.



Som avslutning måste jag återberätta ett sms en jobbarkompis fick idag. Somalier säger att det är OK att våldta nordiska kvinnor pga att de klär sig så lätt. Är det då OK för mig att köra över en somalier när det är mörkt ute?

2011-12-13 @ 00:34:37
Postat av: Pj

Omhändertagits, ja men då så, vilken merit. Lydde de inte polisens instruktion om att sluta kasta flaskor i huvudet på folk?

2011-12-13 @ 00:35:38
Postat av: Ölandslök

Glömde länken..

Postat av: Staffan Sundqvist

Har sagt upp min pren. på DN. Angav som skäl nonchalans och otrevligt bemötande av "journalisten"

Emma Löfgren. Det är i alla fall några kronor DN förlorar.

2011-12-13 @ 01:07:02
Postat av: Ölandslök

Bra Staffan!

2011-12-13 @ 01:34:56
Postat av: Dunderminnet

Läser man igenom ditt förra blogginlägg så stämmer ju faktiskt det du säger om att det är aftonbladet som fru löfgren bör vända sig till.



Jag förstår inte hur människan tänkte när hon ville beskylla dig för något som aftonbladet skrivit.



Otroligt synd att du inte kunde spelat in samtalet då det kunde vara intressant att höra hur ohyfsade journalister kan bli när det inte blir som DE vill.

2011-12-13 @ 03:42:25
Postat av: föregå med gott exempel

Thoralf!



Det finns ett litet ord som ser obetydligt ut men som spelar en stor roll i det svenska språket, det är infinitivmärket ---> att <---. Det förekommer också i en fast förbindelse med ---> kommer <---, således ---> kommer att <---, en ordsammansättning som betecknar ingenting annat än tillkommande tid eller futurum.



Det syndas av alla skribenter mot språkets korrekthet, genom att man bland annat struntar i att skriva att'et. Varför denna våldtäkt på det svenska språkets form? Tror man sig vara modern eller mångkulturell eller till och med politiskt korrekt genom att på detta sätt avsiktligen rumphugga språkets elementära form? Framförallt finns det ingen anledning för sverigedemokrater att verksamt bidraga till fördumningen och utvecklandet av en framtida rotvälska, som inte minst kommer att ha sin orsak i undermålig undervisning i svenska språket både i skolan och på kurser i svenska för invandrare och svenska som andraspråk.



Hur kommer "dalmålet" att låta i Fagersta och i Borlänge om tjugo år - kan man undra.



Är det någon som bryr sig om hithörande ting?

Eller är vi alla bara lika usla kålsupare?

2011-12-13 @ 06:19:12
Postat av: Sven Dacke

Hur många känner till och läser denna tidning ?



Den skulle säkert fungera i tryckt form, "bortglömd" på läkarmotagningare, olika samlingslokaler mm.



Postat av: Hulda

Troligen läser ovan nämnda "journalist" detta blogginlägg och våra kommentarer. Det blev nog en nyttig lärdom när mailen rasade in till henne.

Landets journalister har i dagens Sverige tappat monopolet på nyhetsförmedlingen.

Det PK-filter som "skyddade" oss vanliga undersåtar är nu borta.

Nu kan vi genomskåda lögner och undanhållanden i media och sprida sanningen.

Tack till dem som uppfunnit och vidareutvecklat nätet!!

2011-12-13 @ 07:16:52
Postat av: Sven Dacke

Ansiktet sägs vara "Själens spegel"



Om det nu är sant, blir jag mörkrädd när jag ser den mannens ansikte och läser vad han skriver.

Avstår att i övrigt kommentera utseende för det har många redan gjort i kommentarerna



Det värsta är att den mannen blivit utsedd att att utbilda våra barn och ungdomar så att dom inte "tänker fel" en metod som tillämpas inom Islam och tidigare i Tredje Riket



Förmodligen läser han inte själv kommentarerna till sina så kallade artiklar, för i så fall skulle han nog stänga bloggen, krypa ner under sängen och gömma sig för alltid



2011-12-13 @ 07:37:10
URL: http://nyheter24.se/blogg/alex-bengtsson/
Postat av: HM

Jag råkade vara i Stockholm i helgen och såg de här lapparna som gjorde reklam för de här motdemostranterna. Under någon text om att inte ha några nazister på våra gator stod det "Slå ut SD ur riksdagen" eller något snarlikt. Så de där Brittans Damgympa demonstrerade även mot Sverigedemokraterna med sina trikåer får man förmoda. Jag har annars lite svårt att förstå deras upprördhet över den krympande skara som arrangerar Salem-marchen men det är väl ungefär det, SD, de är upprörda över.



Lustigt nog var jag ute och grillade korv i skogen dagen efter med några som faktiskt deltagit i dessa uppträden. De verkade närmast förlägna, vågade nästan inte nämna det, och att de faktiskt demonstrerat för att tysta den där i grund och botten trevliga gubben som de satt och grillade korv ute i den vackra skymningen med.



Finns det något fördomsfullare än sådana här slaskjournalister som Emma Löfgren?

2011-12-13 @ 07:49:52
URL: http://ondiklinte.blogspot.com/
Postat av: Eva-Marie

Oj vad hon blev sur. Den som ger sig in i leken får leken tåla. Hon kan väl ärligt talat inte på allvar tro att man sväljer allt skit.

Heder år dig som reagerar och publicerar idiotierna på din blogg.

Tack för ett bra inlägg.

2011-12-13 @ 08:08:25
Postat av: Fredrik

Helt perfekt detta med bloggar av olika slag.

Från fritidsintressen,poesi,mode till politik!



Den omedelbara gransknigen av PK medias förvirrade sätt att se på verkligheten får ej den kraft som den har haft tidigare: Den enda rätta sanningen.



Man ryser bara av tanken på hur invaggade i dessa vardagliga små lögner och tillrättavisanden vi blir programmerade med från media varje dag.



Såg att nån på flyktingförläggningen på lundegård hotat andra med kniv men blev bara förflyttad till en annan förläggning??? Barometern idag! Andra lagar som gäller dessa människor eller?



Tror inte det är nån som vill ha de slöddret som ny

medborgare oavsett politiskt härkomst! Enkel biljett hem och vi vill aldrig se dig mer!



Lägg pengarna på de som uppskattar vår hjälp!

2011-12-13 @ 08:31:55
Postat av: Ceasar Andersson

Igår kväll såg jag en mkt bra diskussion på Axess TV. Föredragen är sammanlagt ca 1.30h. Men ska Ni se ngt som sticker ut så ber jag er att kika från Bahareh Andersson kommer upp på scen.



Hon fullkomligt slaktar den mångkulturalistiska fegheten genom att exemplifiera alla de offer som ingen bryr sig om. Väldigt starkt avsnitt.



Roland Poirer Martinsson (Timbro) gör också processen kort med såväl feminism och den vänstervridna median. Slutligen i sammanfattningen från ca 1.20h tar en kvinna i publiken micken och håller ett sällsynt eldigt tal om hur illa den politiska korrektheten slår i ett samhälle lamslaget av feghet.



Mångkultur & avigsidor som hedersvåld, feghet, feminism och medeltidsprofeter i RD. Bör ses och spridas: http://www.axess.se/Tv/webbtv.aspx?id=2698

2011-12-13 @ 08:42:03
Postat av: Tony Ingman

Denna lilla snuppa till journalist tycker att hon

inte behöver rätta sig efter polisens instruktioner, ja kaxigheten hos denna kår är stor.

Men ett sätt att reducera den är att låta bli att köpa skiten.Att läget börjar att bli desperat hos

många tidningar visar min egen lokaltidning som jag

sade upp för ett par år sedan, har sen säkert tackat nej till tidningen ett tiotal gången med

motiveringen att jag inte köper fejkade nyheter.

Nu kommer ändå tidningen i brevlådan utan beställn. Som sagt, upplagan har nog krympt rejält

på vissa håll, men behöver att krympa ytterligare

för att tidningsredaktionerna ska få upp ögonen

på att dom är inne på fel väg.

2011-12-13 @ 09:13:38
Postat av: Tjadden

Att Mp fått sina oförtjänt höga poäng är en gåta om nu inte sossarna är gåtfulla som behåller Juholt, som staffar sig tydligen och sosseväljarna väljer Mp och SD istället och jag vet inte om vi ska vara så glada över detta fenomen att vi jämställs med Mp och S.

2011-12-13 @ 09:29:41
Postat av: Allemand

@Thoralf, låt dig icke skrämmas av att hon är högljudd. Att hon är högljudd beror på att hon är rädd för att det skall komma fram att egentligen har hon ingen aning om vad hon talar om.



Håller med någon annan skribent att du skall spela in alla samtal, meddela att så sker så är inget olagligt. Har du en riktig mobil så är det bara att sätta den på att alltid spela in alla samtal.

2011-12-13 @ 09:34:00
Postat av: Tjadden

Ölandslök



Jag hade DN förut och ledsnade på detta förtal om SD och nationella folkrörelsen i sin helhet och fick ett tips om av en annan Sd att läsa Ni, istället, för dem jobbar i svenska folkets tjänst, en tidning som tar upp regimens förnedring över oss svenskar plus intressanta historiska dokument som bestrider att svensk kultur har alltid varit barbarisk enligt Reinfeldt.

2011-12-13 @ 09:36:49
Postat av: Rune

"Dessa journalister sitter på sin höga piedestal och tror att de står över alla andra. De anser dessutom att de har rätten att ”skriva ner” vem de så önskar. Givetvis den som inte delar deras åsikter och det politiskt korrekta. Uppenbarligen är det något de lär sig på journalisthögskolan. "

-----------------------

Det verkar som att journalisthögskolan fungerar som någon slags hjärntvätt?

Mitt intryck är att journalistiken hade högre kvalitet förr, när det inte fanns någon journalisthögskola. De som då var ansedda journalister var ju människor med allmänbildning som givit sig in på banan.

2011-12-13 @ 09:36:52
Postat av: AWSvensson

Kanske inte i klass med Nobelpris men ändå. Att någon ringer upp en och är så irriterad som du beskrev får ses som lön för det arbete du lägger ner. Betänk att individen varit upprörd både före ,under och efter detta samtal. Denna upprördhet kommer att sitta klistrad i minnet varje gång hon ser Thoralf eller en representant för SD så påminns hon om det plågsamma hon genomgick i samband med ditt blogginlägg. Detta unnar vi henne fullt ut ,det kallas skadeglädje vilket i många fall kan vara rent upplyftande i en annars så bedrövlig värld som med omskrivning och glitter kallas mångkulturell.

2011-12-13 @ 10:12:16
Postat av: leffe

Ryggdunkarna verkar inte vara få i detta forum heller. Inte kasta sten när man.....

2011-12-13 @ 10:12:53
Postat av: Hulda

Det kan inte vara lätt att vara journalist nu för tiden. Alla kan svara och kommentera på nätet.

Sanningen kommer fram och inget kan döljas för oss vanliga dödliga...



Ramlade in i en debatt mellan Täppas och en inringare förut. Det gällde om väljarundersökningen ovan. SD,s rekordstora ökning påtalades, men Täppas var inte på humör...

Han kan vara kul att lyssna på ibland. Att måla vår natur med ord är han duktig på och det ska han ha beröm för.

Men när det kommer till Sverigedemokraterna, då lyser 68-vänstern i honom igenom...

2011-12-13 @ 10:24:45
Postat av: Info

SVAR TILL SIGN. "FÖREGÅ MED GOTT EXEMPEL": KOMMER …ATT



Till yngre och medelålders svenskars språkliga bortfall hör, som du säger, utelämnandet av infinitivmärket ”att” i olika sammanhang – vanligast efter verbet ”komma”. T.ex. ”han kommer gå dit” i stället för ”han kommer att gå dit”. Vanligt bland Sveriges radios alla medarbetare med svenska språket som levebröd och naturligtvis också bland bloggare och deras kommentatorer.



Efter det att jag läst ett eller ett par bortfall av ”att” i en text på nätet, klickar jag mig i regel vidare. Vederbörande skribent är inte fullt mogen och inte fullt trovärdig. Det nästan enda undantaget i detta sammanhang utgör Thoralf Alfsson, vilkas blogginlägg alltid är kompensatoriskt intressanta på andra sätt.



VÄRSTA BLOGGSPRÅKSGENERATORN



På nätet hittas en s.k. Floskelgenerator, en hjälpreda för smarta utformare av moderna platsannonser. Vad skulle en motsvarande bloggspråksgenerator kunna generera, tro? Ja, inte bara bortfall av ”att”. Här några från nätet nästan helt autentiskt kopierade exempel:



• OOPS, SJUKT BRA ASSÅ



Ikväll blir det middag bara för sen imorgonbitti vill vi upp tidigt så vi kan shoppa massa, sista dagen här ju! Aja, har massa pengar som behövs spenderas.. Dessutom.. Har.. Vi.. Inte.. Köpte en.. enda.. julklapp.. Pinsamt! Typ därför vi åkte hit? Haha so bad Men ni är inte förvånade va? LOL



Ikväll blir det ingen klänning och superhöga hor klackar för engelsmännen busvisslar och håller på hela tiden när jag går förbi..? Haha inte för man klagar men inte så kul hela tiden..? Aja, vilka ”problems” man har. Puss på er!



• HALLOJ PÅ ER!



Nu har ja snatta godis. Så jävla kul, typ. Eller ne, det gör jag inte. Jag LÅNAR på väldigt obestämmd tid. Aldrig så kommer jag betala tillbaka det med andra ord, typ. ASG



Träffade Peter igår, det var så jävla trevligt. Vi pratade massa om balen, fyfan jag måste fortfarande övertala honom han får inte gå som jokern (även om det matchar min klänning)



Jag har suttit och pratat med f*cking kundtjänst hela dagen! Meeeeeen, vi verkar ha löst det nu tack och lov. Så nu kommer det massa rooooooliga räkningar som ska börja betalas, super skoj! Not.



Men på onsdag-torsdag kommer iofs min nya telefon! Gött! Sony Ericsson Xperia Arc S, något som hört nått om den? Först ville dem typ jag skulle ha en iPhone men jag trivs inte med de, sen ville han jag skulle ha en Samsung oxå, men jag vill ha Xperian då jag känner ingen menyn och allt.



• OM MIG



Hej! Jag heter Carolina Pettersson, är 21 år gammal och bor mitt i Stockholm med min chiuaua Jaquline. I min blogg skriver jag om allt som rör mitt liv: Värsta pojkvännen, min kändisbror, mode, kläder, smink, alla kändisvänner, mitt eviga festande på Stureplan och såklart min växande och minst sagt lovande karriär.



Jag har 270 000 besökare, OM DAGEN! Helt sjukt, och vet ni vad? Min blogg växer för varje dag som går.. Innan året är slut är jag typ top of the world.



Carolina for president! IMO. Välkommna hit till min värld.



• VÄRSTA STORMEN ASSÅ



Ska visst bli någon jävla storm här i Halland ikväll. Själv tycker jag det känns sjukt vilt men nu funderar jag i alla fall på kanske ta en promenad. Jag menar, vilken storm välter en kloss som mig hahaha? This bitch ain’t going nowhere. Fatta en sån blåst kommer komma fort.



Gaaaah! Arrrghhh!



Klockrent.



Word!



Shit asså, kanske får ja inte varken födelsedags pressenter eller jul klappar i år. Och nej, jag pushade inte för att få men det kan dem väl ge ändå. My ass, om vi skulle ge han några grymt stora sedlar hoppas jag dem tänker.



Wow, nu börjar det rengna oxo. Helt OK för mej. Det får funka for now. Oops, nu höll ja på deleta det här, bäst printa ut det haha.



Keep up the good work!



• IDAG ÄR EN PISS- OCH SKITDAG



Idag är en pissdag (Nästan iaf) Min lön som iofs skulle komma har inte kommit in så alt har blivit fel! Skit pissed off är jag! Och ja, så har jag behövt ringa massa samtal och springa till den jävla banken. Får fan inte lönen imorgon heller, kuuuuuuul! Så nu sitter jag och glor på LOST med darling Kalle och en påse chips..



• FUCKING FORKING DAG LIKSOM!



Smock fullt på tågen med massa fett ÄKLIGA skol ungar, skrik och stå hej, dra i håret. peka och skratta. På skolan: Snor äklen! jävla fittiga ungdommar, ”duööö… haru än cig å buda på älle…” Nope, I have NOT ”ööö, behövä jö intä va så sör, snöggt hår…”



På vägen hem så åker man ju självklart förbi tant patrullen, ni vet dom när runkiga kärringarna, som pratar skit högt viftar med käppen coh skriker dagens ungdommar alstå’!!! You name it.



Nope. Fy fan! Fy fan!

2011-12-13 @ 10:38:57
Postat av: Info

SVAR TILL SIGN. "FÖREGÅ MED GOTT EXEMPEL" 06.19: KOMMER…ATT



Till yngre och medelålders svenskars språkliga bortfall hör, som du säger, utelämnandet av infinitivmärket ”att” i olika sammanhang – vanligast efter verbet ”komma”. T.ex. ”han kommer gå dit” i stället för ”han kommer att gå dit”. Vanligt bland Sveriges radios alla medarbetare med svenska språket som levebröd och naturligtvis också bland bloggare och deras kommentatorer.



Efter det att jag läst ett eller ett par bortfall av ”att” i en text på nätet, klickar jag mig i regel vidare. Vederbörande skribent är inte fullt mogen och inte fullt trovärdig. Det nästan enda undantaget i detta sammanhang utgör Thoralf Alfsson, vilkas blogginlägg alltid är tillräckligt intressanta på andra sätt.



VÄRSTA BLOGGSPRÅKSGENERATORN



På nätet hittas en s.k. Floskelgenerator, en hjälpreda för smarta utformare av moderna platsannonser. Vad skulle en motsvarande bloggspråksgenerator kunna generera, tro? Ja, inte bara bortfall av ”att”. Här några från nätet nästan helt autentiskt kopierade exempel:



• OOPS, SJUKT BRA ASSÅ



Ikväll blir det middag bara för sen imorgonbitti vill vi upp tidigt så vi kan shoppa massa, sista dagen här ju! Aja, har massa pengar som behövs spenderas.. Dessutom.. Har.. Vi.. Inte.. Köpte en.. enda.. julklapp.. Pinsamt! Typ därför vi åkte hit? Haha so bad Men ni är inte förvånade va? LOL



Ikväll blir det ingen klänning och superhöga hor klackar för engelsmännen busvisslar och håller på hela tiden när jag går förbi..? Haha inte för man klagar men inte så kul hela tiden..? Aja, vilka ”problems” man har. Puss på er!



• HALLOJ PÅ ER!



Nu har ja snatta godis. Så jävla kul, typ. Eller ne, det gör jag inte. Jag LÅNAR på väldigt obestämmd tid. Aldrig så kommer jag betala tillbaka det med andra ord, typ. ASG



Träffade Peter igår, det var så jävla trevligt. Vi pratade massa om balen, fyfan jag måste fortfarande övertala honom han får inte gå som jokern (även om det matchar min klänning)



Jag har suttit och pratat med f*cking kundtjänst hela dagen! Meeeeeen, vi verkar ha löst det nu tack och lov. Så nu kommer det massa rooooooliga räkningar som ska börja betalas, super skoj! Not.



Men på onsdag-torsdag kommer iofs min nya telefon! Gött! Sony Ericsson Xperia Arc S, något som hört nått om den? Först ville dem typ jag skulle ha en iPhone men jag trivs inte med de, sen ville han jag skulle ha en Samsung oxå, men jag vill ha Xperian då jag känner ingen menyn och allt.



• OM MIG



Hej! Jag heter Carolina Pettersson, är 21 år gammal och bor mitt i Stockholm med min chiuaua Jaquline. I min blogg skriver jag om allt som rör mitt liv: Värsta pojkvännen, min kändisbror, mode, kläder, smink, alla kändisvänner, mitt eviga festande på Stureplan och såklart min växande och minst sagt lovande karriär.



Jag har 270 000 besökare, OM DAGEN! Helt sjukt, och vet ni vad? Min blogg växer för varje dag som går.. Innan året är slut är jag typ top of the world.



Carolina for president! IMO. Välkommna hit till min värld.



• VÄRSTA STORMEN ASSÅ



Ska visst bli någon jävla storm här i Halland ikväll. Själv tycker jag det känns sjukt vilt men nu funderar jag i alla fall på kanske ta en promenad. Jag menar, vilken storm välter en kloss som mig hahaha? This bitch ain’t going nowhere. Fatta en sån blåst kommer komma fort.



Gaaaah! Arrrghhh!



Klockrent.



Word!



Shit asså, kanske får ja inte varken födelsedags pressenter eller jul klappar i år. Och nej, jag pushade inte för att få men det kan dem väl ge ändå. My ass, om vi skulle ge han några grymt stora sedlar hoppas jag dem tänker.



Wow, nu börjar det rengna oxo. Helt OK för mej. Det får funka for now. Oops, nu höll ja på deleta det här, bäst printa ut det haha.



Keep up the good work!



• IDAG ÄR EN PISS- OCH SKITDAG



Idag är en pissdag (Nästan iaf) Min lön som iofs skulle komma har inte kommit in så alt har blivit fel! Skit pissed off är jag! Och ja, så har jag behövt ringa massa samtal och springa till den jävla banken. Får fan inte lönen imorgon heller, kuuuuuuul! Så nu sitter jag och glor på LOST med darling Kalle och en påse chips..



• FUCKING FORKING DAG LIKSOM!



Smock fullt på tågen med massa fett ÄKLIGA skol ungar, skrik och stå hej, dra i håret. peka och skratta. På skolan: Snor äklen! jävla fittiga ungdommar, ”duööö… haru än cig å buda på älle…” Nope, I have NOT ”ööö, behövä jö intä va så sör, snöggt hår…”



På vägen hem så åker man ju självklart förbi tant patrullen, ni vet dom när runkiga kärringarna, som pratar skit högt viftar med käppen coh skriker dagens ungdommar alstå’!!! You name it.



Nope. Fy fan! Fy fan!



2011-12-13 @ 10:43:09
Postat av: AWSvensson

Här är ytterligare en som kämpar i motvind. Genom att räkna upp en massa incidenter och den obligatoriska kopplingen till Breivik så vill man påskina att högerextremisten breder ut sig. Eftersom all kritik av den havererade och lögnaktiga asylhanteringen är att betrakta som högerextremism enligt PK :s uppfattning så förstår man upphetsningen hos denne riddare av PK -ordern. Skulle alla incidenter som inträffat där invandrare ofredat svenskar nedtecknas på nätet så skulle man få serverproblem.

Postat av: Thomas

Är du riktigt mogen för din roll som riksdagsman, Thoralf? I den rollen ska man kunna föra en debatt och argumentera för sin sak, även under samtal när det "känns helt meningslöst". Du hade chans att prata direkt till journalisten ifråga och ta diskussionen, istället väljer du att slänga luren i örat på henne och istället gömma dig bakom nätets trygga fasad. Du är bara en tröttsam, feg och "liten" bloggare i Småland.

2011-12-13 @ 11:23:13
Postat av: AWSvensson

Thomas att diskutera med idioter löser inget, därför har jag inte för avsikt att starta någon diskussion.

2011-12-13 @ 11:31:21
Postat av: Robin Shadowes

"Ryggdunkarna verkar inte vara få i detta forum heller. Inte kasta sten när man....."



Inte kasta sten när vadå, Leffe? När kvinnan är nedgrävd till axlarna? Det är just då det är tänkt man skall börja kasta sina stenar, Leffe. Fråga Waberi, Leffe Karlsson eller annan valfri mohammedan, vetja.

2011-12-13 @ 12:07:56
Postat av: Sven Dacke

I dag "ramlade poletten ner" varför vi är så kåta på att skicka Svenskar att kriga i Afganistan, när jag av en tillfällighet kom in på denna blogg



Officersjunta sålde ut alliansfriheten.

Postat av: Niclas

Rent sakligt – om någon här är intresserad av sådana trista grejer - så har du Thoralf spridit felaktiga uppgifter och uppmanat dina läsare att höra av sig till en journalist med dessa felaktiga uppgifter som grund.



Att någon helt riktigt påpekar att du gjort fel är inte en särskilt god grund för omdömet att "journalister sitter på sin höga piedestal och tror att de står över alla andra". Det finns bättre skäl att ifrågasätta självuppfattningen hos en riksdagsman (även om han själv i sitt förvirrade underdogperspektiv kallar sig en "liten bloggare") som tror sig stå över sanningen.

2011-12-13 @ 12:35:30
Postat av: AWSvensson

Håkan Juholt fick också frågan i journalisternas utfrågning i riksdagshuset varför han så sällan pratar om främlingsfientlighet i sina tal.



- Jag förstår inte den frågan, blev hans korta svar.????????????

2011-12-13 @ 12:37:54
Postat av: AWSvensson

Niclas,låt andra ta hand om logiska resonemang ,du bara snubblar med hela kroppen.

2011-12-13 @ 12:39:43
Postat av: Niclas

Mycket logiskt resonerat AWSvensson!

2011-12-13 @ 12:44:29
Postat av: Inge Sandén

Så har det rått "Julefrid" några dagar på bloggen.

Helt plötsligt dyker det upp två "stenkastare" Leffe och Thomas.

Thomas kan konsten att föra debatt.

Thomas nöjer sig med att kasta sten på sanningssägarna medans hans idoler kastar sten på nedgrävda kvinnor.

Det är en viss skillnad på,att kasta en telefonlur i örat på en idiot än att vara en utsänd AFA-agent vars debattförmåga sträcker sig till att kasta stenar på motståndare.

2011-12-13 @ 12:44:50
Postat av: Tjadden

Inge Sandén



Stenkastning som sakargument var nog det Reinfeldt syftade på om barbari, så där fick AFA sig en knäpp på näsan minsann.

2011-12-13 @ 12:53:42
Postat av: alf

Det framgår inte av texten vad det var för slags ungdomar som var så duktiga i Kalmar. Eftersom jag inte bor i trakten och inte har någon lokalkännedom får jag väl utgå från att det var helt vanliga småländska ungdomar.



http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2650794/storbranden-var-intradesprov-i-gang



http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2650719/kravs-pa-33-miljoner-efter-storbrand



http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2590762/vittnen-tiger-om-branden-for-polisen

2011-12-13 @ 13:20:39
Postat av: Hulda

Lyssnar av och till på SR,s "Musikhjälpen" som nu går i P3. Sänder dygnet runt i en vecka med start i helgen. Givetvis mycket "multikulti" i personalen....

Årets ämne för insamlingen är Flickors rätt att gå i skola(!)

Tom. fördes det på tal nyss om flickors rätt att få välja vem de gifter sig med(!) Undrar om det kommer till diskussion om vilka länder och kulturer som främst diskriminerar flickor på dessa båda sätt.

2011-12-13 @ 14:02:01
Postat av: Andreas

Man kan ju undra varför inte damen skrev en uppföljande artikel. Brittans Damgympa lades ju fram som så trevliga humana människor. Skulle vara kul med en bild på när patrasket föses in i piketen efter att ha kastat några flaskor för mycket.

2011-12-13 @ 14:18:21
Postat av: Gubben o Gumman

AW Svensson : Härligt när Alfssson sätter en tumme i ögat på Ivan Pjotr Katrina Olga mfl.

Då börjar dom med sitt schizorena giddrande om att en spade minsann inte är en spade osv.

Dessa Sverigefientliga människor tål inte en granskning i många fall,därför skall dom granskas och hängas ut på nätet.



Kommunism är ingen ideologi det är en mental sjukdom

Se världshistorien,mord förtryck svält armod.

Schas du fule Boljevik.

2011-12-13 @ 14:32:58
Postat av: Sven Dacke

En 47-årig reservofficer från länet skickade ett hotfullt mejl till statsminister Fredrik Reinfeldt.

Nu har han fått sparken från Försvarsmakten.



... Ni politiker kan misshandla ett helt folk" samt "Ni har blivit helt förslappade samt påvisar en dålig kompetens att ni ej borde ha rätt att regera" skrev han bland annat och fortsatte:

" När nu vargjakten är över kanske man skall ta hand om politikerna".

Postat av: Skånepåg

Beträffande nättrollen Thomas, Leffe och Niclas.



Hur vore det om de talade om vad som är så fel i det som blogginnehavaren skriver, om de nu kanske rentutav (observera den lite subtila skrivningen) har mer information än vad som framgår av massmedia. Den ad hominem-argumentation som de hitintills kommit med, är ju enbart löjeväckande.

2011-12-13 @ 14:46:05
Postat av: Birger-Zorro

Tror ni att vi får läsa denna väljarundersökning i Barran och DN? HEHE!



Klart att lilla Emma blir irriterad; hon blir ju emotsagd och det är ju rasistiskt i hennes värld. Hon blev nog till och med kränkt, den lilla gumman.



Valet 2014 blir intressant; då får våra ungdomar som röstade i skolvalet 2010 rösta på riktigt...........

2011-12-13 @ 14:59:53
Postat av: Lotta

Man undrar hur Lutten skall kunna bortförklara att storbranden i Berga Centrum var ett inträdesprov till ett ligistgäng och inte "stackars ungdomar i utanförskap"?

Postat av: Gubben o Gumman

Lotta : He will come up with something braight

2011-12-13 @ 15:52:34
Postat av: Gubben o Gumman

Knep å knåp för StalinistLeninistiska utryckningskåren

(Leffe Tomas Niclas på röda apberget?)



SD senaste opinionsmätning



1 2,7%

x 5.6%

2 8.9%



Vi hoppas att samtliga tre kommer ihåg vad Loffe Karlsson sa till Italienaren i filmen Göta kanal

sk t på er/dej



"Bli en blivande "nätspratlare gå med i ung vänster"

2011-12-13 @ 15:59:49
Postat av: Gubben o Gumman

Ang julkort beställt och beställt ?

Någon har lagt julkort i Gubben o Gummans julstrumpa utanför torpet.

Förresten räknas det som ofredande att skicka julkort till en redaktör?

2011-12-13 @ 16:02:47
Postat av: Lassekolja

Vi bör trots allt ha visst överseende med "gammelmedia-slavarnas" bitterrhet. Det kanske inte är så lätt när internet tar över makten över det "fria" ordet, dvs när journalistkåren inte längre fritt kan lura i oss medborgare/skattebetalare/väljare vilka stolligheter som helst.

Å andra sidan Thoralf bör ingen Sverigedemokrat "slänga luren i örat" på någon motståndare. Vi bör till skillnad från våra meningsmotståndare alltid uppträda civiliserat eller har jag missuppfattat innebörden av att "avbryta samtalet" med den slEmma Löfgren?

Postat av: Kalle

Thoralf har visat att han är en människa av kött och blod som slängde på luren/avbröt telefonsamtalet med en näbbig och provocerande journalist/skribent.



Thoralf har satt gänsen på hur mycket han skall acceptera från en journalist. Man kan inte som människa krypa i skiten hur mycket som helst för att vara dessa till lags.



Önskar att fler hade haft lite "stake" i sig så hade vi kanske inte hamnat i den här situationen med en obegräsad invandring.



Thoralf, det gjorde du bra som visade att du också har känslor och säger ifrån!!!

2011-12-13 @ 16:23:10
Postat av: Skånepåg

Vad i herrans namn är det för skillnad i polisterminologin att vara gripen eller omhändertagen? För mig låter det som i princip samma sak, men tydligen finns det någon (ev. hårfin) skillnad eller?



Någon som känner till vad det är som gäller?

2011-12-13 @ 16:44:51
Postat av: AWSvensson

En utfrågning av Jimmie i något P1 program. Var lugna ,är Zlatan svenskfrågeställningen saknas inte,traditioner inte bara tomte och Lucia i det här landet. I övrigt mycket konstiga funderingar från denna lilla dam och stöttepelaren från Chile.

Postat av: AWSvensson

Lassekolja, att slänga på luren ska nog uppfattas som att man avbryter samtalet något man nästan dagligen får göra när alla dessa telefonförsäljare får in högsta växeln på turbotruten.

2011-12-13 @ 16:55:06
Postat av: Corpsegrinder

Har just skickat landsförrädare ett mail och påmint henne om att hennes uppgift är att informera medborgarna, inte uppfostra dem.

2011-12-13 @ 17:29:15
Postat av: Renen

@Lassekolja

Toralf kunde inte hantera situationen, blev troligen rädd och flydde. För Toralf kan tydligen bara vara bitsk bakom skärmen, eller?



@Toralf

Lite medie träning kanske vore på sin plats. För att inte glömma en intensivkurs i vett och sanns. Som folkvald slänger man inte på luren bara för att det blir ett lite tråkigt samtal. Man borde kunna förvänta sig bättre av dig, och alla andra politiker som gör så här.

2011-12-13 @ 17:49:05
Postat av: Svensson

Vänsterns taktik är att vara emot allt = anti. Men några egna ideer tycks dom inte ha.

2011-12-13 @ 17:50:14
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: Lotta

@Renen

Förstår faktiskt inte ditt inlägg. Thorax gjorde helt rätt som lade på luren. Hade det varit jag hade jag hänvisat till Mira Micic som skrev artikel i Aftonbladet så kunde de båda "journalisterna" diskutera igenom vad som är sant och vilket som inte är det i artiklarna.

Postat av: AWSvensson

Skånepåg det är inte första gången ordklyveriet varit på tapeten, vi minns diskussionen ang Fredrik Jönsson .

Postat av: Dille

DN:s erbarmliga slaskjournalistik har föranlett folk att säga upp prenumerationen på denna lögnens och hyckleriets kolportör.

DN har även ett förflutet som storsutenör. Ja DN hade spalt upp och spalt ned med annonser för "massage".

Även enskilda journalister jobbade som kopplare och det var nog ingen slump att en DN-journalist försåg en bordell med barn, barn som var tvångsomhändertagna av samhället.

2011-12-13 @ 18:24:43
Postat av: Da Capo

Sankta Lucia skall bli Sankt Lucifer



JENNY SONESSON, fil.dr. i GENUSVETENSKAP,

propagerar för manlig lucia. Se NewsMill.

och hör SR1 idag. Nedanstående sjungs

lämpligen av manlig målbrottsröst.



Sankta Lucia, ljusklara hägring,

sprid i vår vinternatt ljus av din fägring.

Drömmar med vingesus under oss sia,

tänd dina vita ljus, Sankta Lucia.



Kom i din vita skrud, huld med din maning.

Skänk oss, du julens brud, julfröjders aning.

Trollsejd och mörkermakt ljust du betvingar,

signade lågors vakt skydd åt oss bringar.

Stjärnor som leda oss, vägen att finna,

bli dina klara bloss, fagra prästinna.



Drömmar med vingesus, undret oss sia,

tänd dina vita ljus, Sankta Lucia.

2011-12-13 @ 18:35:54
Postat av: S-E Karlsson

Thoralf , jag har fått mina julkort idag , tack och mvh S-E .

2011-12-13 @ 18:39:17
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Grattis alla i Färjestaden på Öland. 600 kort utdelade. God jul.

2011-12-13 @ 18:51:28
Postat av: Skånepåg

Pseudonymen Renen har tydligen börjat förlora sin förmåga att åstadkomma "hyfsade oförskämdheter". Den här gången är det inte alls samma sting som tidigare, utan bara förutsägbar gallimatias. Så om han fortfarande är ute efter att ”roa publiken” med sitt trams, så får han nog skärpa till sig en hel del.

2011-12-13 @ 19:16:25
Postat av: Lars T

Tack för korten Thoralf och för ditt arbete,det ljusnar sakta i det gamla landet.

2011-12-13 @ 20:03:44
Postat av: Tjadden

Det tar sig för min vän moderaten som abdikerar och gör totalt avbön, från detta anhang som äter ur Marxisternas händer, bra sade han, att jag givit honom den nödvändiga information som har fått honom tvivlande på sitt parti med orden, vart är Sverige på väg?

2011-12-13 @ 20:15:41
Postat av: Thoralf Alfsson

Förtydligande



Tydligen uppfattar en del det som att jag slängt på luren men så var inte fallet!

Jag talade om för Emma Löfgren att jag tänkte avsluta "samtalet" eftersom jag aldrig fick prata till punkt utan att hon hela tiden avbröt. Trots detta fortsatte hon att avbryta mig varje gång jag försökte informera henne om mitt blogginlägg.



När detta inte gick fann jag det meningslöst att fortsätta samtalet, vilket jag talade om innan jag tryckte bort samtalet.

2011-12-13 @ 21:05:18
Postat av: Lessismore

Ölandslök :

Ska vi ta en biltur i mörkret? ;-)



Staffan Sundqvist :

Bra gjort och hatten av för dig!



Thoralf : Emma har skickat hit sina rödvinskompisar för att racka ner på dig ser jag, men vi Sverigedemokrater pallar mer än så :D



2011-12-13 @ 21:06:28
Postat av: Gubben o Gumman

Thor-alf slängde inte på luren han bara minskade informationsutbytet till ett minimum.

Dvs säga en ensidig kommunikation

2011-12-13 @ 22:05:03
Postat av: Anonym

Thor-alf slängde inte på luren han bara minskade informationsutbytet till ett minimum.

Dvs säga en ensidig kommunikation

2011-12-13 @ 22:06:41
Postat av: OT

Nu tycker jag att vi allihopa tar varandras händer och sjunger



"Bengtsson är en expodräng.

Vi tackom nu så gärna.

Han ökar SD över fem %,

Allt mot den röda stjärnan.

Ingen intelligens synes än,

DDR under himmelen fortsätter verka.



Expo de voro röda,

Vi tackom nu så gärna.

De tjänte inte till sin föda.

Allt för den röda stjärnan.

Ingen intelligens synes än,

Men SD på himmelen börjar märkas." - Staffan var en stalledräng: http://www.youtube.com/watch?v=4Z_mSUVFCAI

2011-12-13 @ 22:39:13
Postat av: Dille

Gick in och läste Emma Lövgrens dravel en gång till. Se här vilken smörja som DN trycker:



"Billy och Frank är två tjejer i 25-årsåldern och de har ingenting personligt emot Veronica Maggio. Däremot gillar de inte faktumet att hon spelar på Berns, eftersom det pågår en facklig blockad mot nattklubben.

– Så därför river vi ner deras affischer, förklarar Billy och föreslår att vi sätter oss på ett kafé i närheten."

Emma Lövgren håller med om att man ska idka skadegörelse mot dem som har " fel åsikt"

Ja, att riva ned reklam är SKADEGÖRELSE

Vet Emma Lövgren om att SKADEGÖRELSE är ett brott?

2011-12-13 @ 22:50:41
Postat av: Funtaren

Bravo, så skall de tas, propagandisterna!



Och madam Löfgren, om du läser detta: försök och reagera vuxet och lära dig något av det skedda. Som t ex att ett samtal består av två personer som respekterar när den andre vill säga något. Och att om man ger kritik får man vänta sig kritik tillbaka.



Jag förstår dock att din reaktion kanske kan bottna i att du känner dig generad över att ha blivit förd bakom ljuset av dessa dansande, och när andan faller på flaskkastande vänsterextremister. Det kan jag förstå och sympatisera med. Men skjut då inte budbäraren.

2011-12-13 @ 22:52:39
Postat av: OT

Apropå "Cucumbers Too Sexy for Women" - Right Said Fred - I`m Too Sexy: http://www.youtube.com/watch?v=39YUXIKrOFk



Apropå terrordådet i Belgien, D.A.D. - Jihad: http://www.youtube.com/watch?v=nZFyZrWf7mk



P.S: tacka http://vladtepesblog.com

2011-12-13 @ 23:08:30
Postat av: Pk

Finns en färsk tråd om DNs förfall på Flashback: https://www.flashback.org/t1739299

2011-12-18 @ 20:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0