BAROMETERN "JAGAR" MIG IGEN

Barometern ”jagar” mig ännu en gång! Någon på Barometern har hittat en kommentar som skrevs under natten av Gubben o Gumman. I kommentaren uttrycker man sig synnerligen olämpligt. Kommentaren är nu borttagen!

Jag uppmanar de som skriver på bloggen att hålla sig inom de gränser som normalt funtade människor respekterar.

Jag är jäkligt trött på att gång på gång ”jagas” av media på grund av en kommentar på bloggen.

Sedan är jag mycket väl medveten om att det finns personer som under falsk flagg ständigt försöker skriva kommentarer just med syftet att ställa till jävelskap för mig. Detta tar dock media ingen hänsyn till, i synnerhet när det gäller en Sverigedemokrat.

Är det så att Barometern gör en stor sak av detta kan jag bara beklaga det men samtidigt förstår jag att mitt motstånd mot deras planerade mediahus på Kvarnholmen och min kritiska hållning till hur Barometern utför sitt journalistiska uppdrag är den troliga orsaken till deras agerande. Uppenbarligen lusläser man min blogg och inte minst kommentarerna efter minsta halmstrå att använda för att angripa mig.

Media gör allt för att misskreditera mig och stoppa/förhindra att det fria ordet får flöda!


Kommentarer
Postat av: Hulda

Vill man hitta ett fel, är det alltid lätt att göra det.

Barometern vill säkert hitta många fel..

2011-12-30 @ 10:58:36
Postat av: Karlskronabloggen

Ja, det är ju hur enkelt som helst för en journalist som vill misskreditera dig att gå in och själv skriva ett inlägg som t ex Gubben o Gumman och ta en skärmdump innan du har en chans att plocka bort det olämpliga innehållet.



Enda sättet att hindra det skulle ju vara om du införde förhandsgranskning av alla kommentarer, men då skulle din blogg förlora lite av sitt nyhets- och läsvärde så jag tycker du ska fortsätta så som det är nu.

2011-12-30 @ 11:39:29
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: JohanS

Jag läste kommentaren innan den togs bort, det bör tilläggas att kommentaren avslutades med att Gubben o Gumman frilansar och skriver helt oberoende av Thoralf och SD.



Medias taktik att desperat försöka misskreditera sina motståndare genom att kleta ihop dem med både det ena och det andra är inget nytt. Ett tydligt exempel på detta är nu senast när CNN försöker misskreditera presidentkandidaten Ron Paul genom att försöka få honom att framstå som rasist. Ron Paul tänker avsluta USA:s krig runt om i världen och strypa judarnas makt över USA:s ekonomi. När CNN inser Ron Pauls potential går de genast till motangrepp och gräver fram ett nyhetsbrev från tidigt 90-tal och försöker kleta ihop det med Ron Paul trotts att han upprepade gånger poängterar att han inte läst eller skrivit och tar avstånd ifrån det. Länkar till ett klipp från CNN.



Så sträck på dig Thoralf, medias attacker mot dig betyder att de räds dig och ditt arbete i sanningen och folkets tjänst.

Postat av: AWSvensson

Kritik av den förda asylhanteringen blir i deras ögon alltid fel, GoG använder ett bildspråk som man knappast kan uppfatta bokstavligen, t ex våldta ett folk har inte samma innebörd som våldta en kvinna.

Är man ute för att märka ord vilket Barometern är så finns det alla möjligheter att göra inskränkningar på det fri ordet. Avpixlat skriver idag om en Sara Parkman, som är miljöpartist som tidigare jämfört Sverigedemokraterna med asbest i Kulturnyheterna på SVT. Något ramaskri från Barometern eller andra försvarare av en havererad asylhantering stämde inte upp och fördömde sådana uttalande,sanktionerad av SVT. Hur mycket skit ska man som SD sympatisör tåla och ändå uppträda som om det vore den naturligaste sak att mobbning ska vara en del av vardagen.

Att inte förstå hur demokrati fungerar när du med din syn på projektet om Mediahus kämpar för det orimliga i att detta ska komma till verket och använder demokratiska metoder är under en tidnings värdighet. De har ju hela Barometerns resurser att komma med motargument.

2011-12-30 @ 11:43:48
Postat av: P H

Så fort jag ser något med Barometern, så brukar jag avyttra en svordom.

2011-12-30 @ 12:22:10
Postat av: Tom

Hur vore det om media tog till sig av de vettiga åsikter du skriver istället för att bara leta något att hacka på!

2011-12-30 @ 12:24:03
Postat av: Stefan

Ett litet tips är att spara ip-numret på de som kommenterar. Inte för att det stoppar de som verkligen vill vara anonyma. Men lokala journalister som planterar falska inlägg för att sedan ställa dig till svars för dem skulle säkert tänka sig för innan de började sin operation svartmålning.

2011-12-30 @ 12:43:36
Postat av: Thoralf Alfsson

Stefan



Alla IP-nummer finns i varje kommentar men de visas inte på bloggen. Utan dessa kan bara jag se när jag loggar in på bloggen.

2011-12-30 @ 12:46:05
Postat av: Friryttaren

Om de på barometern nu sitter och lusläser din blogg och dessutom får lön när de gör det bör du vara stolt. Du skapar dessutom ett levebröd för dem.

2011-12-30 @ 12:51:11
Postat av: Kalle

IP-numren ändras om det är dynamiskt.

Kolla MAC-numren istället som varje dator sänder samtidigt med meddelandet. MAC-numren finns ingraverade elektroniskt i varje dators nätverks kort. (Det går även att bluffa med annat IP- och Mac-nummer.)



Förväxla inte MAC-numret med Mac-datorer som är något helt annat!



Länk till Wikipedia om MAC-nummer

Postat av: Nils

Folk med huvudet på skaft lär inte göra dig ansvarig för vad folk skriver i sina kommentarer här. Det är bara en våt dröm som Barometern o dylika har.

2011-12-30 @ 13:05:16
Postat av: Bo de Silva

Ang Malmö...

Jag är barnafödd i Malmö och flyttade av arbetsmarknadsskäl därifrån 1974 men har känt staden sedan början av 40-talet. Det var då en fin och trygg stad och lugn var den också. Den har vackra parker och kanaler, bra skolor och utbildningsanstalter och folket som bodde där var fina, ärliga, arbetsamma och lojala svenskar/Skåningar.

Ett uppskattat fritidsnöje var att få besöka Simhallsbadet på Regementsgatan och där bl a bada turkisk bastu. När Husarkasernen på Mariedalsvägen hade rivits och den blåa Kronprinsen hade rest sig upp mot skyn, så blev det ett populärt nöje att besöka restaurangen och baren Översten på 17:de våningen.

Det förekom aldrig något som kallades personrån eller våldtäkter på öppen gata eller offentliga platser. Man kunde ge sig ut på gator och torg vid vilken tid på dygnet som helst utan att det minsta vara rädd för någonting. Att bli påhoppad, våldtagen, misshandlad eller rånad fanns bara inte i malmöbons medvetande. Det var aldrig tal om att mina föräldrar skulle ge mig förmaningar eller råd om att vara försiktig - mer än för trafiken.

Jag och min familj och våra vänner och kompisar stortrivdes och ibland "skojade man till det lite" och sa "att det bästa med Malmö var närheten till Köpenhamn och kontinenten!"

Idag skulle jag aldrig vilja flytta tillbaka till Malmö- ALDRIG!! - jag skulle bara inte våga och vem kan vi tacka för det? Tillsammans med många andra politiker, så nog är det socialdemokratiska kommunalrådet Illmar Reepula som bär ansvaret för det.

Malmö var "min stad", men nu har jag och många med mig förlorat den för alltid, på mångkulturens altare.

Men Malmö är inte den enda staden eller samhället i Sverige som förlorats av det skälet. Allt mera av det genuina Sverige har försvunnit för oss. T o m där jag bor nu har jag fått "fly" från min bostad för några år sedan p g a den ökade invandringen i bostadsområdet och den utbredda kriminaliteten. Fyra gånger bröt man sig in i mitt källarförråd, min nyinköpta bil stal man och använde vid inbrott, mina cyklar och min moped stal man likaså, min fina MC, Yamaha FJ 1100, vandaliserades osv, osv och det var ständigt, dygnet runt ett sabla liv hos grannar och boende i området. Man sköt skarpt mot sina invandrade antagonister från balkongerna och knarket, nålarna och sprutorna flödade i trapphusen och det kommunala bostadsbolaget gjorde absolut ingenting. Då flydde jag och min familj!

Men nu börjar det även där jag bor nu, för det börjar bli oroligt även här p g a den ökande invandringen. Vart ska vi svenskar till slut ta vägen?

2011-12-30 @ 13:29:07
Postat av: Vänster Wiki (@Vansterwiki)

MAC kan man bara se på layer 2 i OSI-modellen. Det existerar endast inom ett lokalt nätverk så den försvinner när paketen växlas ut i layer 3. Vilka MAC som finns tillgängliga kan man ta reda på om man skriver arp -a i ett kommandofönster. En applikation kan alltså inte ta reda på en fjärrdators MAC.

2011-12-30 @ 13:49:05
URL: http://twitter.com/Vansterwiki
Postat av: Lotta

Muppen skrev följande inlägg 2011-12-27 17:24:28: ”Vad ska ni göra med honom? Lär ju bli svårt att få honom utvisad.” http://gt.expressen.se/nyheter/1.2662998/sd-man-domd-for-vald-mot-tjansteman

När jag så tog upp ett liknande fall: http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2664557/domen-speglar-inte-sanningen och eftersökte en kommentar från den skadeglade försvann han/hon likt en avlöning.

Någon av Johan, Åsna eller muppen får gärna svara på vad som är skillnaden eftersom tidningen i det ena fallet går ut med både namn och bild på den dömde Sverigedemokraten men när det gäller den likaledes dömde kommunalpolitikern pixlar man bilden och utelämnar namnet. Tycker ni att det är rättvist och att de båda behandlas lika? Kom nu inte med en massa floskler utan svara helt enkelt på frågan: Tycker ni att dessa båda blivit behandlade likvärdigt och varför tror ni att de behandlas på det sätt de blivit behandlade?

2011-12-30 @ 14:18:53
Postat av: vmm

Kanske kan du, Thoralf, klura ut någon motion i riksdagen, eller i alla fall att man ska tillsätta en utredning om, det här med kommentarer på bloggar och i webbfora. Alltså ansvaret. För det är ju väldigt konstigt om den som upplåter möjligheten för andra att skriva en kommentar om den ska stå till svars för vad den som skrev kommentaren skrev. Vill man förstöra för någon kan man ju då enkelt gå in och skriva olagliga kommentarer och länka till olagliga sidor och så vips hamnar den som upplät möjligheten att kommentera i fängelse, och det tror jag inte riktigt kan vara lafstiftarens mening.



Nu har vi ett otydligt system med utgivaransvar och utgivarbevis som inte riktigt funkar med dagens relativt nya möjligheter att blogga och kommentera. Lagstiftningen behöver ses över så att det blir klart och tydligt vad som gäller för den som bloggar och låter andra kommentera och för dom som kommenterar. Yttrandefrihet och en öppen och fri debatt med möjlighet att vara anonym tycker jag måste vara ledord för en ny lagstiftning, men man bör också beakta att du som skriver och postar bör ansvara för sin egen text. Är ju konstigt om någon annan ska ansvara för det du skriver. Bör gå att koka ihop det där i någon lagstiftning.



Kanske helt enkelt dags för en klassisk svensk utredning i frågan om vad som ska gälla i dessa frågor i dessa tider.

2011-12-30 @ 14:19:35
Postat av: Thoralf Alfsson

Lotta



Man utelämnar till och med parti!



Då kan ju någon till och med tro att det måste vara en Svverigedemokrat.

2011-12-30 @ 14:22:23
Postat av: Totto

Det hedrar dig Thoralf att journalister jagar dig. Då gör du allt rätt och går med sanningen. Jag har följt din blogg sedan ca juni -11. Jag tycker att journalister har jagat dig hela tiden :)



Jag är läkare och tycker att journalistyrket är minst lika viktigt som mitt yrke för att skapa ett bra samhälle. Jag är riktigt besviken på hur det är. Svenska journalister är otroligt indoktrinerade och verkar ha tappat all förmåga att förstå sitt yrke.



2011-12-30 @ 14:38:30
Postat av: Anonym

@Råtta

Nej självklart är det inte rättvist. Det är inte heller rättvist att Thoralf ska få skit för vidrigheterna g&g skrev, för det bär han inte ansvar för. Men det bryr sig nog barometern föga om, tyvärr.

2011-12-30 @ 14:38:35
Postat av: Nalli

Grattis Thoralf Alfsson.



Det är inte dåligt att ha en sådan bra blogg som Du har att de flesta journalister läser den.

2011-12-30 @ 14:39:02
Postat av: AWSvensson

Men där har du fel Thoralf, att media skulle utelämna partibeteckningen om det vore en Sverigedemokrat. Det vore rent tjänstefel och skulle resultera i löneavdrag som tillfaller EXPO.

2011-12-30 @ 14:45:38
Postat av: Lotta

Vem skrev inlägget från 14:38:35?

2011-12-30 @ 14:52:30
Postat av: Skånepåg

@ Bo de Silva



Visst är Malmö fantastiskt.



Jag jobbade på UMAS på 60-talet och det var aldrig några problem med våld och hot. I dag är akutmottagningen utrustad med skottsäkert fönsterglas, alla som arbetar där bär överfallslarm, det finns slussar/flyktvägar för personalen o.s.v.



Vet inte vad Gumman och Gumman skrev i natt och som fick journalister på Barometern att vädra morgonluft. Men jag tror att de flesta normalt funtade personer förstår hans frustration, och att det ibland kan vara svårt att "hålla igen och kanske gå över gränsen". Vid några tillfällen har jag själv skrivit inte så välgenomtänkta kommentarer. Som tur är lugnat ner mig, och vid en genomläsning insett att nu riskerar jag att Thoralf kan råka i trubbel och låtit bli att skicka dessa.



Bifogade URL om parkeringssituationen i Malmö, är kanske ett banalt men ett utmärkt exempel på hur laglösheten breder ut sig i vårt land som en följd av massinvandringen. Naiviteten hos de politiker som har möjlighet att påverka denna utveckling är skrämmande och en verklighetsflykt från deras sida utan dess like. Hur man lyckas med "bedriften" att undvika att se hur det barkar åt h-e med vårt fosterland, är för mig en gåta!

Postat av: Jannne

Hej och gott slut! Läser din blogg med stor glädje och kan bara önska att du står på dej, som den modige Sverigedemokrat du är!

2011-12-30 @ 15:00:52
Postat av: Renen

@Råttan

Det var jag. Missade avs, sorry.

2011-12-30 @ 15:08:39
Postat av: Karlskronabloggen

@ vmm



Kenth Ekeroth har väl något sådant förbehåll på första sidan i sin blogg om att han inte tar ansvar för något som står i kommentarerna, men vad som gäller rent juridiskt vet jag faktiskt inte.

2011-12-30 @ 15:14:07
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Lotta

@Muppen



Ok, du skall ha tack för ditt svar på mitt inlägg.

2011-12-30 @ 15:25:40
Postat av: Leffe

Hej Barometern här kommer ett inlägg som ni gärna får skriva om i eran tidning.Sverige har inte råd med dagens invandringstakt vare sig ekonomiskt eller socialt och allt fler svenskar börjar inse det,vilket bara gör det svårare för er att smutskasta sd politiker.Gott nytt år Barometern nu väntar vi bara på några hundra miljoner flyktingar,för dom kommer aldrig att bli färre som världen ser ut idag.Ni kommer tvingas inse att lösningen på fattigdomsproblemen knappast är att all jordens fattiga flyr till i-länderna.Gott nytt år Thoralf med läsare,jag lovar att jobba ännu hårdare nästa år med att sprida vårat budskap.

2011-12-30 @ 15:28:41
Postat av: Lotta

@Thoralf



Nyheter 24 har följande notis på sin sida. "Nyheter24 ansvarar inte för innehållet i kommentarerna." Kan de komma undan ansvar för vad folk skriver i deras kommentarsfält med den texten så kan väl du lägga ut en liknande här på bloggen?

2011-12-30 @ 15:28:57
Postat av: Lotta

Exempel på inlägg som skrevs den 6/4 på Nyhetr24 som de tydligen inte behöver ta ansvar för. "Domen är ett skämt och inget att bry sig om. Så många denna skithög hängt ut på sin digitala sophög borde gett denne fängelse i ett par år. Hoppas killen inte betalar en spänn för då är han korkad om han gör det.

onsdag 6/4 av Sven"



2011-12-30 @ 15:38:58
Postat av: Robin Shadowes

Förr i tiden fanns en rolig tidning som hette Svenska Mad. Dom hade en insändarsida vid namn Forum för fårskallar. Nu finns ju inte Mad längre så Barometern kan ju få ta över som forum för fårskallar. Hoppas att Thoralf inte får problem bara för att jag hånar och häcklar Barometern. Men humor brukar inte vara kulturmarxisternas starkaste sida och dom tolkar gärna motståndarna bokstavligt talat om det tjänar deras agenda.

2011-12-30 @ 16:00:55
Postat av: Tjadden

"Jag uppmanar de som skriver på bloggen att hålla sig inom de gränser som normalt fulaste människor respekterar"



Men om vänder på det hela, vi som är de finaste människorna som Sverigedemokrater (redan vårt partinamn talar för det) varför måste vi nästan ständigt bli hackade på för att vi har sunda åsikter som nu t.ex Barometern inte accepterar.



Vilka är de fulaste då?



2011-12-30 @ 16:08:48
Postat av: Anonym

Rättelse, Men om man vänder på det hela,

2011-12-30 @ 16:12:27
Postat av: Kurtan

Eftersom "7-klövern" med sina trapptryckarkompisar i riksdagen så gott som alltid röstar mot SD i motioner som SD lägger i riksdagen oavsett om de egentligen håller med eller ej, dvs sandlådetaktiken, föreslår jag följande.



Lägg en motion om att helt öppna gränserna för invandring. Samtliga som kommer till Sverige får omedelbart PUT och tillgång till vårt s.k. välfärdssystem. Vansinne absolut ! Men betänk följande:



Om "7-klövern" sin vana trogen röstar emot denna motion så är de ju enligt sina egna normer "främlingsfientliga", "islamofober",

"rasister" etc, eller hur ?!



Om de skulle stödja en sådan motion så kommer "välfardssystemet" att braka ihop snabbare än annars, braka kommer det att göra i vilket fall som helst med dessa politiker vid köttgrytorna.



Då kommer svenskarna äntligen att vakna upp och stödet för SD öka lavinartat ?! för SD sitter nu inte vid makten trots en sådan inlagd motion, eller hur ?!



Detta är väl en win/win situation. Teoretiskt bör resultatet bli vid totalt öppna gränser att:

1) Svenskarna vaknar, tänk på grodan i vattnet.

2) Nuvarande makthavare tappar makten till SD.

3) Samtliga PUT omprövas och Sverige räddas.



Om "7-klövern" inte går med på öppna gränser motionen, får de smaka sin egna medicin....?!



MVH

Kurtan



2011-12-30 @ 16:24:58
Postat av: AWSvensson

Att det finns två Vilda Västern städer i Sverige är för många obekant,en fiktiv och en verklig.

Postat av: Inge Sandén

Thoralf är en kämpe,som har alla som älskar sanningen på sin sida.

Historiskt sett har alltid sanningssägare förföljts av de politiskt korrekta.

Vi behöver inte gå längre tillbaka i tiden än till då fariseérna hänge Jesus på korset.

På 40-talet slogs Torgny Segerstedt mot de nazivänliga journalisterna på Aftonbladet.

När Adolfs krigare fick stryk av ryssen i vinterkriget,då vände de nazivänliga kappan efter vinden.

Sedan tog Vilhelm Moberg över och rörde om i rättsrötan.

Idag är det Sverigedemokraterna som tagit över att säga det som är sant och rätt.

Såg på kulturkanalen för ett par dagar sedan en judinna,som höll en föreläsning om förintelsen.

Hon hade fem pusselbitar,hur detta kunde ske.

Den ena pusselbiten var de som stod vid sidan och tittade på och av feghet och rädsla för makten inte vågade ingripa eller säga vad de tyckte.

Detta är ett skolexempel på hur dagens journalister jobbar.

Av feghet och rädsla angriper dom de som vågar säga sanningen om tillståndet i vårt land 2011 och lokalt i Kalmar blir det Thoralf.

Den största anledningen till att jag är Sverigedemokrat är,att jag kan allt om läran islam och allt elände denna lära stält till med i de länder islamisterna styrt.

En dag får även dagens journalister och de falska namnkristna i vår kyrka vända kappan efter vinden och säga "vi visste inte vi förstod inte.

Det värsta svensken vet är feghet,falskhet och förtal.

Thoralf har trampat på ömma tår i Kalmar.

Barometern erkänner inderekt denne sanningssägare måste vi stoppa och ändamålet helgar medlen.

Det dom inte förstår är,att varje dolkstöt bakifrån gynnar Sverigedemokraterna.

Våra fega motståndare har med hot och våld skrämt många att framstå under alias men även här blir det ändring och ta en ärlig debatt med Sverigedemokrater vågar dom inte,ty för varje dag som går strömma det till nya människor till SD som älskar sanningen och inget annat.

Sverigedemokraterna står för sanningen och det går snart inte längre att med nya lögner försvara det alla vet,att det våra kära journalister skriver om SD inte är sant.

Ullenhag har trampat i klaveret med sina 13 myter.

Har ännu inte mött någon person som sagt något annat än,att det vet ju alla att det är sant det han han nu försöker kallar för myt.

Fortsätt kämpa Thoralf mot rättsrötan år 2014 får du belöningen för ditt ärofyllda arbete.

2011-12-30 @ 18:32:52
Postat av: OT

Inget nytt under solen Thoralf. Journalisterna är i gott sällskap med dåtidens adel och små påvar.



"Anonyma, okunniga, obildade kommentarer som flödar i offentligheten. Röster som inte borde höras. Åsikter som borde stoppas. Debatten gick het – för 200 år sedan. Höstens diskussion om anonyma nätkommentarer, och dess eventuella kopplingar till en råare samtalston eller massmord är väl knappast avslutad. Men inte desto mindre kan man se tydliga paralleller till en liknande diskussion för drygt 200 år sedan." Läs mer på Avpixlat http://avpixlat.info/2011/12/30/henrik-hojer-om-medielandskap-i-forvandling-da-och-nu/

2011-12-30 @ 18:41:20
Postat av: Ola

Att folk under falsk flagg skriver olämpligheter på andras bloggar i syfte att sätt folk i klistret är nog vanligare än vad folk tror.



För övrigt bör man ta det som skrivs i kommentarsfälten av anonyma personer med en nypa salt.

2011-12-30 @ 18:50:23
Postat av: Svensson

Ja vi som skriver kommentarer här får skärpa oss, så blogg ägaren inte hamnar i problem tack vare det.

2011-12-30 @ 19:21:45
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: åsa

det va ju det jag skrev i går. Du skriver bra,Har en bra blogg en viktig poäng om det du skriver.Jag är en helt vanlig svensson,jag är inte rasist men vår invandrarpolitik måste ändras men man blir ju mörkrädd när man läser vissa kommentarer då blir jag rädd att rösta på er om ni i partiet står för ren rasism och den bilden har inte jag haft innan.

2011-12-30 @ 19:25:59
Postat av: Henrik

Hej Barometern.



Er Ulf Wickbom verkar vara en fruktansvärd människa. Hela hans väsen utstrålar ren ondska.

2011-12-30 @ 19:30:56
Postat av: Gute

ÄR det verkligen "gubben och gumman IP" som har skrivit ett "olämpligt" inlägg, är det i tioitopp på tveksamma kommentarer under affekt och rus eller?



Det verkar som om landsortsblaskan har dödsryckningar och måste lusläsa bloggar för att ha något att skriva om.(ensidigt negativt om SD såklart)



Bra Thoralf, du vet hur du ska bekämpa denna propaganda, och vi är många på din sida!



Ha ett Gott nytt år Thoralf!



Önskar Gute från Gotland.

2011-12-30 @ 19:45:32
Postat av: uNCLEbOB

2011-12-30 @ 20:02:29
Postat av: Gubben o Gumman

"Howdi" har det "vatt" något?



Gubben o Gumman delade på en flaska glögg igår kväll.

Vilket som vanligt är synnerligen olämpligt då den "bloggpoetiska" hjärnhalvan goes banana, och börjar skriva "provänster" fast det borde ju "nattbäbis" på "Skövlometern" gilla?.



Undrar förresten om Renen vet hur man ringer till en "journalist",och göra en vänster blablabla blaaa.

Kallas för övrigt av mörderaterna för "grymtlur".

Ribban på "flugklubban" måste bli enorm vid ev lyckad connection.

Hur kul är det egentligen att halka runt i renmojje hela dagarna.

BUSTED fjålle.



Barn och fyllehundar säger/skriver sanningen brukar det ju heta,fast det är nog bara en myt.

Åtminstone tycker nog "Eick" det.



Hoppas inte något olämpligt producerades inatt.

Isåfall skyller vi på socsociala faktorer och ser fram emot en skyskrapa för lidandet,en fritidsgård med multiplan till vår katt vore hypat också.

Där kan för övrigt en kurs för alla besökare i heta arbeten ingå,samt en kurs i SFVÅ.



Gubben o Gumman lovar och svär att inte dricka mera glögg det närmsta kraniet förlåt deceniet,ett tag fick vi för oss att Johan var det bästa som hänt Kalmar,men en film på tv om det gamla DDR fick oss snabbt på andra tankar,nej gruppgymnastik likt den i Kina är melodin.

Det ger hälsa och "fulstånd" åt r-servfolket.

"Älva" fulstånd på en migga det är grejor det.



Vet ni den bästa julklappen Gubben o Gumman fick var en bussresa "Rumä(pixlat)" runt på 9 dagar".

Besök på historiska platser ingår.



Vi hoppas Alfsson haft en lugn jul och vi återgår nu till att försöka göra "våldsporr av väderprognosen.



Gubben o Gumman skriver UTAN koppling till Thor-alf Alfsson SD eller jourtnalisternas fotvårtsförening.

Kan du förstå det "Jingle bells Holgersson"

2011-12-30 @ 20:14:37
Postat av: Jenny

http://www.dagensps.se/opinionen/artiklar/2011/12/30/91744023/index.xml



Bra av Dick! Ökad invandring leder till ökade klasskillnader.

Givetvis skall detta utjämnas och högre skatter för den hårt arbetande svensken är att vänta, om Juholt får bestämma..

2011-12-30 @ 20:52:38
Postat av: MolleA

Har haft Barran så länge jag minns men nu är det slut på det. Får väl gå över till Pravda.

2011-12-30 @ 21:39:30
Postat av: SM811

Att Barometern sysslar med att hitta någon olämplig kommentar visar på deras hysteri för att hitta något att skriva om.Jag tycker att de skall skriva om vad som händer i samhället utan de PK skygglappar som de har. Barometern visar sin journalistiska ynklighet.

Hink och spade är nog en bättre sysselsättning.

Hoppas nu att 2012 blir ett bättre år och att PK journalisterna blir torra bakom öronen. Några större förhoppningar har jag tyvärr inte.

2011-12-30 @ 22:10:50
Postat av: J

@ Henrik

Ditt väsen liksom din kompis Adolf gör det också.;)

2011-12-31 @ 00:49:56
Postat av: Birger-Zorro

Barometerns ledarsida har jag slutat läsa när Ulf Wrickbom skriver där. Han är totalt emot demokrati och yttrandefrihet. Dessutom sätter han sig mer än gärna över andra människor. Bedrövligt....

2011-12-31 @ 02:10:39
Postat av: S-E Karlsson

Vi som tillhör den såkallade vanvårdsutredningen =

fosterbarn och barnhemsbarn , är tacksmma för stödet Sverigedemokraterna gav i riksdagen när frågan om en viss form av ersättning till oss drabbade var uppe till "behandling" ! Dock nämns SD aldrig i pressen när det skrivs om detta ärende , det är bara de andra partierna som räknas ! Bedrövligt illa att behandla ett riksdagsparti på det sättet !

Gott-Nytt år till alla som är rädda om Sverige!

2011-12-31 @ 06:31:38
Postat av: Anonym

Som en av dom som läseer din blogg varje dag måste jag nästan gratulera dig! Bättre uppmärksamhet kan man knappast få, och jag hoppas nu att din bloggs antal besökare kommer att skjuta i höjden, så att fler kan läsa framför allt om vad som händer på kommunal nivå i Kalmar.

Barometern m fl har med största säkerhet skjutit sig i foten.

Att man hakar upp sig på en enda aggressiv kommentar tyder på att inlägget med största säkerhet är "planterat" av dina motståndare. Tyvärr något man får räkna i detta smutsiga krig mellan gammelmedia och nymedia. Gammelmedia och etablissemanget är livrädda för att fakta ska komma fram.

Men spara IP-numret nästa gång innan du raderar....det finns inget som hindrar publicering av det till glädje för dom mera avancerade hackarna som läser din blogg!

F.ö. fick du min röst i valet - kämpa på!

2011-12-31 @ 17:08:34
Postat av: Bert

Citat Alf "att hålla sig inom de gränser som normalt funtade människor respekterar".

En normalfuntad svensk:s anpassade PK-nivå kan knappast vara något en sann svensk med självrespekten i behåll kan respektera.

2012-01-01 @ 12:28:58
Postat av: Anonym

Stackars dig...

2012-01-02 @ 12:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0