ÖSTRAN LETAR HALMSTRÅN

Jag vet inte om man skall skratt eller bli förbannad över hur media letar halmstrån för att misskreditera oss sverigedemokrater.

Idag har Radio Kalmar basunerat samma nyhet som vi hörde för flera månader sedan. Att det skulle finnas medlemmar med rasistiska kopplingar Kalmar län. Jag blir bara så trött när jag hör detta för syftet är så uppenbart och genomskinligt. Detta skulle jag med stor sannolikhet känna till. Jag träffar dock dessa personer regelbundet och jag vet var dessa står för. Man blir bara så trött!

Sven-Erik Karlsson du har mitt fulla stöd. Jag vet att du är en ärlig och hedersam man som jobbat mycket ideelt för handikappade. Det borde istället Radio Kalmar uppmärksamma. De som läser bloggen vet att Sven-Erik ofta tar upp dessa gruppers rättigheter i kommentarerna.

Östran tar nog ändå priset idag!
Jag blev uppringd av en journalist från tidningen som undrade om jag gått med i det medlemslån som partiet erbjudit medlemmar. En obligation som kostar 5000 kronor och kan ge en bra avkastning vid ett riksdagsinträde. Partiet beslutade att sälja max 1000st obligationer, vilket skulle ge 5 miljoner kronor till valbudgeten.

För det första har Östran inget att göra med detta. Vilket jag med kraft betonade. Sedan menade journalisten att jag då även kunde göra en ekonomisk vinst vid ett riksdagsinträde och dessutom bli riksdagsman. En dubbelvinst enligt journalisten. Vilket han tydligen menade vara omoraliskt eller fel på något sätt. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta.

Detta medlemslån anmäldes av någon till finansinspektionen, som granskade detta lån och som sedan gav klartecken till detta medlemslån och dess upplägg.

Jag undrar om Östran också anser att det är fel om en politiker spelar på att hans block eller parti skall vinna i valet. Det finns ju flera spelbolag som haft olika odds för detta. Tänker Östran ringa runt och kolla detta bland alla politiker?

Dessutom undrar jag om Östran kommer redovisa var Socialdemokraterna och Vänsterpartiet får sina inkomster ifrån.

Snacka om att leta efter halmstrån hos Östran. Jag gissar att dessa tidningsmurvlar letat sig fördärvade för att hitta något som de kan anklaga mig för men kammat noll.

Jag kan ge dem ett tips. Jag körde för fort på E22:an en augustikväll 2003 då jag kom från ett jobb på Gotland. Jag var av med körkortet under september månad 2003. Det kan Östran säkert göra en stor rubrik av. Ni behöver ju inte låtsas om att det var sju år sedan. Förslag på rubrik!

SVERIGEDEMOKRAT BLEV AV MED KÖRKORTET!

Kommer bli intressant att läsa Östran imorgon och se vad journalisten kokat ihop.


Kommentarer
Postat av: Per Petersson

Bra skrivet Thoralf.Du har precis gjort en Lundgrenare.



Sen har S-E Karlsson även mitt fulla stöd. Kör på.

2010-09-15 @ 19:15:31
Postat av: Lotta

Hoppas och tror att svenska folket vid det här laget börjar vakna och förstår vilka löjliga tricks politiker och massmedia använder sig av i sin smutskastning av SD. Har läst på PI senast idag om ett par stycken som övergett de partier de brukar rösta på för en röst på SD, detta pga smutskastningen och utestängningen av SD inför valet.

2010-09-15 @ 19:19:37
Postat av: Lotta

OT/



Nu har zigenarna anlänt till Öland och det utbröt genast kaos. Någon är förvånad? Stackars Öland.

Postat av: Lotta

Någon som är förvånad skulle det stå.

2010-09-15 @ 19:31:48
Postat av: Roberth

Din buse hehe

2010-09-15 @ 19:31:52
Postat av: Silver

Folk i allmänhet är förmodligen ungefär lika trötta på denna typ av "journalistik", och således har det inte längre så stor inverkan på opinionen; möjligen omvänd effekt än ämnad, inget annat.

2010-09-15 @ 19:41:17
Postat av: Lasse

Grattis Mörbylånga till 40st nya skolelever.

Vilken budget skall kostnaderna tas ifrån ?

2010-09-15 @ 19:48:31
Postat av: riffi

Jag har hört något ännu värre. En sverigedemokrat har åkt fast för att han inte hade bilbälte på sig.



SVT lär även ha underrättelse om att en sverigedemokrat har stannat sin bil och kissat vid vägkanten. Mer om dessa saker i sena aktuellt.

2010-09-15 @ 20:07:13
Postat av: Dille i Momåla

PK desperation över SD:s popularitet bara växer.

Thoralf skriver bland annat följande:



”Dessutom undrar jag om Östran kommer redovisa var Socialdemokraterna och Vänsterpartiet får sina inkomster ifrån.”



Ja varför upplyses inte Östrans läsare om att vänsterpartiet finansierats av den ryska spion organisationen, KGB.

Detta har skett årtionden efter årtionde. Och inte nog med detta. Vänsterpartiet har dessutom detaljstyrts från Moskva. Till och med vad som skulle sägas i riksdagen, bestämdes av ryssarna. Och det var ryssarna som bestämde om en partiledare höll måttet.

Vänsterpartiet har helt enkelt varit sovjetisk agent. Till och med vänsterpartiets väldiga stenhus i sovjetiska är en ”gåva från det sovjetiska folket”.



Men det utsugna ryska folket svalt ihjäl i miljontal därför att vänsterpartisterna i Ryssland beslagtog ALL säd och sålde den utomlands´. Pengarna slussades sedan vidare till den svenska vänsterpartiet.



Tänk vilka utsugare! Tänk att Östran bara har mage att tiga om detta.

2010-09-15 @ 20:09:25
Postat av: Magnus S

Centerpartisten Federley nedslagen och rånad.



http://www.expressen.se/nyheter/val2010/1.2136936/fredrik-federley-misshandlad-utanfor-sitt-hem



Undrar om Reinfeldt även tycker att Fedeley får skylla sig själv?

Postat av: tony Ingman

En källa som sossarna får sina inkomster ifrån är

dom som kommer från fackmedlemmarnas avgifter.

En annan och mycket fulare, är ifrån dom försäkringar som många älldre betalade in till

Folksam för att kunna få en värdig begravning, som

sedan Folksam halverade utdelningen på.

Dessa pengar används idag isossarnas valbudget, allt enligt personer som är inolverade iFolksam.

2010-09-15 @ 20:20:30
Postat av: Skånepåg

@ Manus S



Nerslagen och rånad av 4 stycken. Man kan ju bara undra och vilka unga killar är det som brukar "jobba i grupp"?

2010-09-15 @ 20:28:17
Postat av: Lars L

Hej Thoralf! Desperationen har tagit tag i pk-media nu. Inget vad dom skriver biter längre. Sd blir bara populärare och populärare. Jag känner åtskiliga som kommer att rösta på Sverigedemokraterna. Folk börjar tröttna på 7-klövern och våra sunkiga journalister som bara rapar fram sin pk-smörja! Håll ut det väntar snart bättre tider!

2010-09-15 @ 20:41:08
Postat av: S -E Karlsson

Tack Thoralf för telefonsamtalet i eftermiddags och tack för de värmande orden här ovan och tack till Per Petersson för ditt stöd !



Mvh Sven-Erik .

2010-09-15 @ 20:41:14
Postat av: RL

@ Thoralf: Köra för fort på E22:an!!! ...huh vad hemskt, såna "brott" är ju inkörsporten till ridstövlar o bruna skjortor ;)



@ Magnus S: Gissa om gammelmedia nu drägglar ikapp av upphetsning och riktigt hoppas att Federley utsatts för ett "högerextremistiskt" brott

2010-09-15 @ 20:51:28
Postat av: Notarien

@RL

2010-09-15 @ 20:54:29
Postat av: Notarien

@RL Precis min tanke. Skulle inte förvåna mig att man försöker hitta gärningsmännen hos SD. Detta kan ju vara medveten provokation. 4 AFA-ligister tappar SD-medlemskort på trottoaren. Inga spärrar finns längre inför valdagen. Jag har en mycket obehaglig magkänsla.

2010-09-15 @ 20:58:49
Postat av: Kalmarpågen som älskar SD

Denna svenskfientlighet måste fan ta slut snart, jag vet inte hur och jag vet inte om det ens kommer gå, men jag har fått nog av det nu. . .

2010-09-15 @ 20:58:57
Postat av: Riddare Daniel

"Centerpartisten Federley "Ursula" nedslagen och rånad"



Finns också på TV 3 Efterlyst. Nu väntar vi med spänning om också David von Arnold, SD som torterades fick ett hakkors inristat också får vara med i detta program

2010-09-15 @ 21:22:55
Postat av: Cavatus

Se hit alla! Nu har Julia Caesars samhällskritiska bok "Världsmästarna. När Sverige blev mångkulturellt" givits ut. Den går att beställa via books on demand. Läs mer om boken här.



http://aktualia.wordpress.com/2010/09/15/julia-caesars-bok/



Missa inte denna skriven av den enda kritiskt granskande journalisten vad gäller detta politikområde!

2010-09-15 @ 21:44:43
URL: http://aktualia.wordpress.com/flygblad
Postat av: RL

@ Notarien: Skulle inte förvåna det minsta, en vältajmad vänster(c)-scam behöver ju bara hålla i ca 3-4 dagar för att få full effekt inför valdagen.



@ Riddare Daniel: Ja, den intressanta o delikata frågan kvarstår, blev han rånad i egenskap av Fredrik eller Ursula? :-)

2010-09-15 @ 21:50:51
Postat av: kalle

i örebro hade SD valömöte på stortorget,alla gillade dom och även censur PK-tidningen NA skrev bra om dom.

många invandrare hör man, kommer rösta på SD i Örebro.

verkar som alliansen och sosseblocket har missat att anlita och avlöna sina stormtrupper som afa,vänstersocialstgangsters mm.



kanske invandrarna själva insett hyckleriet och öppnar ögonen för hur fega och förjugna 7 klöverns politiker är?



Kanske invandrarna fattat att alliansen och sosseblocket vill att invandrare skall fortsätta vara 2:a klassens medborgare och vara förpassade i bidragsberoende och utgöra valboskap.

2010-09-15 @ 21:57:07
Postat av: Anonym

Hej Thoralf.



Du anger i din chatt att migrationsverkets kostnader är 12 miljader för 2010. Kan du ange källan till detta påstående?

2010-09-15 @ 22:26:29
Postat av: Lotta

@Cavatus

Tack för tipset. Den är beställd.

2010-09-15 @ 22:28:30
Postat av: Thoralf A

Anonym



På följande länk hittar du lite information. I slutet av dokumentet hittar du beräknat anslagsyrkande för Migrationsverket på ca 11,2 miljarder för 2010.



http://www.migrationsverket.se/download/18.56e4f4801246221d25680001008/bu9_11.pdf

2010-09-15 @ 23:39:33
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Göran Andersson

Det finns bara två sorts folk, Straffade och ännu icke straffade.

2010-09-15 @ 23:54:59
Postat av: Inte-en-till

Som sagt, desperationen breder ut sig bland alla politiskt korrekta.



Ska bli kul att se hur de reagerar när SD får mer än 8% i valet och kan börja använda Riksdagens utredningstjänst för att ta fram fakta.

2010-09-16 @ 01:41:10
Postat av: Persson

Janne Josefsson om det mångkulturella samhället. Han säger att journalisterna svikit Sverige.

2010-09-16 @ 02:06:41
URL: http://www.youtube.com/watch?v=TtIsnktYyFA

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0