MEDIADAG OCH PIA KJAERSGAARD TILL SVERIGE

Pia Kjaersgaard till Sverige på lördag.

"Lördagen den 11/9, arrangerar Sverigedemokraterna en stor valfinal  i nordvästra Skåne. Förutom tal av partiordföranden Jimmie Åkesson kommer besökarna även att få lyssna till ett tal av Dansk Folkepartis ordförande Pia Kjærsgaard.

I ett framträdande på de danska TV2 -nyheterna under torsdagskvällen motiverade Kjærsgaard sitt beslut att tala på SD:s valfinal med att hon förfärats över den odemokratiska behandling som SD under lång tid tvingats utstå från det svenska etablissemanget och att hon vill ge SD sitt stöd. Hon uttryckte också irritation över Mona Sahlins ständiga smutskastning av Danmark och den danska regeringspolitiken."



Idag har mycket handlat om media.

Först var det chatt på Barometern som jag tyckte gick skapligt.

Mitt genmäle till Alexander Louhichi  publicerades idag
av Barometern men det var väl en självklarhet efter det påhopp som Alexander gjorde i en insändare men man kan aldrig vara säker. Läs genmäle.

Mattias Bäckström i Oskarshamn har lagt mycket tid på att få in våra slogans på de lokala tidningarnas webbsidor.
Efter många samtal verkar det vara klart på Barometern, Östran och Ölandsbladet. Barometern kommer att visa vår slogan under nästa vecka. Östran började idag men efter att vår annons legat uppe någon eller några timmar försvann den. Vi får se om vi får någon förklaring från Östran, den kanske stoppats av socialdemokraterna.

Ölandsbladet har redan vår annons uppe som toppbanner i webbtidningen. Vi delar platsen med flera andra så det kan ta en stund innan vår annons visas. Se följande länk.

En journalist från Östran ringde under efermiddagen
. Uppenbarligen har Nasim Malik gråtit ut för tidningen då han tydligen utsatts för diverse samtal och mail av mindre trevlig karaktär. Enligt journalisten tänker nu Östran skuldbelägga mig för dessa samtal och mail. Inte personligen men att mina blogginlägg triggar igång dessa samtal och mail. Journalisten undrade varför jag inte raderade kommentarer som kallade Nasim Malik för ”skinkmackan”. Jag vill påminna mina läsare om att detta smeknamn myntades på Kurt Lundgrens blogg Östra Ölands Fria Horisont efter att Nasim Malik anklagat SAS för diskreminering eftar att han serverats en skinksmörgås, alltså inte på min blogg. Dessutom anser jag det inte vara så ”kränkande” att jag skall behöva radera kommentarer.

Om Nasim Malik är så naiv att han tror att en bild där han och Alexander poserar med koranen insvept i svenska flaggan inte skulle väcka uppståndelse så har Nasim Malik inte förstått särskilt mycket.

Möjligen är det även vårt flygblad som nu fått Nasim Malik att reagera. Hela Smedby har nu fått detta flygblad i sina brevlådor, de sista 600 hushållen har fått det ikväll. Nasim Malik bor i Smedby, om någon undrar.

Vår lokala tidning har också delats ut till många hushåll i länet av posten.
Tyvärr har det också kommit många rapporter om att hushåll inte fått den. Jag hoppas att dessa hushåll får tidningen under morgondagen annars har Posten misskött sitt åtagande å det grövsta.


Valspurts-T-shirt eller valvaka T-shirt med nedanstående ryggtryck.



Jag har med ett antal av dessa till lördagens arrangemang i Skåne för den som vill köpa 80 kronor/st.


Kommentarer
Postat av: Magnus S

Jag fick ingen tidning idag och jag har kollat med många fler som också blivit utan i O-Hamn. Några har fått men många fler har dessvärre fått hänga läpp. Hoppas den kommer imorn.

2010-09-09 @ 23:44:48
Postat av: Måns

Nu är SD på hugget, 6 procent i Synovate mätning vilket är rekord för just detta institut.



Varmt grattis till SD och naturligtvis till Sverige och svenskarna.



Och vilken sagolikt lyckad timing av uppgången, nio dagar före valet. Och det här är bara början på uppgången därför att det är mycket information som ännu inte sjunkit ned i folks medvetande. Vidare kommer folk att läsa SD-kuriren efter det at den här undersökningen har gjorts.



För övrigt är mp på väg nedåt så det partiets storhet blev parentetisk. Så kan det gå med flumpolitiker som lider av storhetsvansinne.

2010-09-10 @ 03:47:08
Postat av: Henrik

Tidningen låg i reklamen, så den som inte vill ha reklam får antagligen heller inte tidningen.

2010-09-10 @ 07:51:50
Postat av: HenrikP.

Reservera en st. t-shirt (medium) så köper jag gärna den av dig på lördag:-)

Let the Valspurt begin!

2010-09-10 @ 08:38:49
Postat av: Tony Ingman

Jag tycker att Pia kjaersgaard är värd all tänkbar

uppskattning för att hon ställer upp för SD, samt

att hon synliggör den Svenska PK ismens hycklerier

inför andra länder. Bra Pia.

2010-09-10 @ 08:45:20
Postat av: Katinka Glahd

Vi ses i morgon Thoralf.Det skall bli gott att få trycka Din hand.

2010-09-10 @ 09:31:11
Postat av: Magnus S

Henrik@

Jag har ingen "reklam nej tack-skylt". Vi får alltid all annan reklam. Hoppas jag får den idag.

2010-09-10 @ 10:35:34
Postat av: AWSvensson

När en blogg skriver att han (Sverigedemokratisk politiker) ser ut som att han tog en starköl till frukost tätt följd av att sverigedemokratiska väljare är idioter. Detta av en som skrev dels i Smålandsposten och på hans blogg. Detta är bara ett litet exempel, att kasta sten i glashus...., nej börja med en självsanering inom det etablerade medierna och föregå med gott exempel, först då kan vi ta diskussionen om vad som är lämpligt. Personligen tycker jag att skinkmacka är ett passande ord, det gör kopplingen mellan händelse och person på ett upplyst sätt.

Frun kunde inte begripa att en morgontrött börjar sjunga den gamle ABBA låten Jimmie,Jimmie, Jimmie, men 6% talar sitt tydliga språk.

2010-09-10 @ 10:55:48
Postat av: Rättvis

I utfrågningen av Vetterstrand blev hon utomordentligt besvärad när frågan om familjens flygresor kom på tal Flyget har nämligen kopiösa mängder utsläpp per resenär och hennes man åker varje vecka till och från Finland.



Hela hennes hycklande varelse liksom punkterade och hon hade inga inövade fraser att presentera för väljarna.



Men det hade hon när frågan om en pensionär och glesbygdsbo skulle ha råd att göra nödvändiga resor med bil till sjukhus.



Då darrade hon inte på manschetten när hon rådde honom att köpa en miljöbil.



Hennes hästhandlarfasoner - ja rent skoj mot väljarna - är inget som media granskar.

Tvärt om lägger SR till och med ut villospår så att hennes cyniska hyckleri inte ska avslöjas för väljarna.

Postat av: HÖGSBY

Jag bor i Högsby och har inte fått någon tidning av er!

2010-09-10 @ 11:27:38
Postat av: Tony Ingman

Köpa miljöbil ja, men det förutsätter ju att folk har råd att köpa sådana. Att många är fattigpensionärer det lotsas denna lilla näbbgädda

inte om. Hon borde istället klargöra för dessa

pensionärer varför dom, trots att dom har Jobbat

hela livet i Sverige, visserligen i lågavlönade

yrke, att dom har sämre pension än vad Muhammed

från mellan östern har, trots att muhammed inte

betalat in en enda spänn till den Svenska statskassan. För trots att försörjningsstöd och

Garantipension är lika, så får inte Svensken hyran

betald, men det får Muhammed.

2010-09-10 @ 11:28:30
Postat av: S-E Karlsson

" Svar till jag bor i Högsby ".

Du är tyvärr inte ensam , det är många postnummer i bland annat Högsby som blev utan igår som ju var den dagen det skulle gå ut länsomfattande ! Förmodligen kommer utskicket i dag eller eventuellt på måndag ! Något har hänt , vi vet inte men det är ju valtider så allt kan hända !

Ha det bra mvh Sven-Erik SD Högsby .

2010-09-10 @ 12:07:20
Postat av: Magnus S

Jag fick ingen tidning idag heller å bor i O-Hamn. Får väl hoppas på männskliga faktorn då och invänta till måndag..

2010-09-10 @ 13:10:23
Postat av: Magnus S

Tekniskt strul skyller de på angående utskicket av tidningen. Ett nytt "försök" till utskick skall komma på måndag men inte till alla hushåll tydligen. Så går det till när man köper en tjänst i demokratins Sverige.

2010-09-10 @ 14:02:00
Postat av: Gubben o Gumman

Magnus S : Polisanmäl för valfusk.

Skulle du ha fel so what.

2010-09-10 @ 14:34:30
Postat av: Funtaren

Superbt genmäle. Har inte läst hans svada men jag tror inte jag missar något.



Du fick verkligen fram sanningen, Thoralf!



Bravissimo!

2010-09-10 @ 18:30:33
Postat av: Riffi

Hoppas att hon har med sig pålitliga livvakter.

2010-09-10 @ 19:26:38
Postat av: Riffi

Min mor och hennes elva syskon var födda och växte upp i Högsby, men flyttade sedan ofta till Stockholm. Min morfar var sadelmakare där. Vad i he är det som pågår i småland. Om inte vårdkasarna tänds nu, när skall de då tändas. RID I NATT.

2010-09-10 @ 19:34:10
Postat av: Martin

Min röst får ni fan inte.Sverigedemokraterna är en gåta för mig såg ett möte med er en talade sen stod det en kraftig kille med en skylt bevara sverige svenskt.Titta man på kanidaterna till kommunfullmäktige så är ju många faktiskt invandrare hur kan det komma sig om man är sverigedemokrat

2010-09-10 @ 20:08:56
Postat av: Stora Småland

Det var en jevla tur att vi inte får din röst , vi vill bara ha klokt folk !

2010-09-10 @ 22:51:25
Postat av: Robin Shadowes

Martin måste vara en jippiesvensk precis som Retzius. Klart att mussarna inte gillar Sd, det har man ju förstått vid det här laget. För då tar deras sötebrödsdagar slut.

2010-09-10 @ 23:23:13
URL: http://sverigedemokraterna.se/
Postat av: Magnus S

Det är för att du Martin redan tänker fel vid första tanken. SD är inte rasister eller nazister. Det är därför du inte får ihop 1+1.

2010-09-11 @ 00:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0