GENMÄLE PUBLICERAT I ÖSTRAN

Mitt genmäle på Östrans artikel där Nasim Malik gick till hårt angrepp på mig publiceras idag på Östran. Utan att jag har behövt banta ned den till 3000 tecken. Jag tackar Ulf Carlsson för detta!

Här kommer mitt genmäle för den som inte har den tryckta upplagan av tidningen.

Fredagens artikel där Östran genom sin rubriksättning indirekt pekar ut mig som rasist är upprörande men samtidigt en bekräftelse på den politiska korrektheten som råder på dagens tidningsredaktioner. När sedan Nasim Malik kommer med en rad felaktiga påståenden och i vissa fall rena lögner blir det än mer upprörande.

Att Östran dessutom slår upp denna artikel på första sidan och som helsida på tidningens bästa plats när det inte ens funnits några konkreta hot mot Nasim MaliK, enligt honom själv, gör det mig väldigt frågande om inte Östran försöker göra en höna av en fjäder.

Nasim Maliks förklaring till att han inte avser göra några anmälningar till polisen av dessa mail och telefonsamtal är något märklig och samtidigt ett kraftfullt underkännande av vår polismyndighet och åklagarmyndighet som han uppenbarligen anser inte klarar av sin uppgift i samhället. Då han anser att det inte är lönt att göra en anmälan. Kan det möjligen vara så att gör man en anmälan kommer detta att bli offentliga handlingar så småningom om nu inte åklagaren lägger ner förundersökningen.

Nasim Malik påstår i artikeln att jag på min blogg ständigt och jämnt skriver att ”invandrare inte är svenskar och invandrare är kriminella”. Det är en ren och skär lögn! De som läser min blogg vet detta! Det jag däremot skriver om ÄR BRÅ:s statistik som visar att personer med utländsk bakgrund är överrepresenterade i alla typer av brott och speciellt när det gäller sexuellbrott. Därutöver har jag även skrivit om domar vid Kalmar tingsrätt när jag anser att media mörkar fakta om personens bakgrund. I Nasim Maliks värld gör det mig tydligen till rasist!

Lögn nummer två är att jag på min blogg skulle göra Nasim Malik ansvarig ”för allt som händer i Kalmar, inte bara islam och ensamkommande barn”. Påståendet är så dumt att det faller på sin egen orimlighet då Nasim Malik inte har några tyngre politiska uppdrag i kommunen förutom kommunfullmäktige där han enligt mitt minne bara äntrat talarstolen vid två tillfällen under de senaste fyra åren.

När det gäller det foto som Östran publicerade så sent som i i förra veckan där Nasim Malik och Alexander Louhcichi poserar med koranen insvept i svenska flaggan, så får faktiskt Nasim Malik ta ansvar för sina egna handlingar. Nasim Malik är mycket naiv om han tror att detta inte väcker starka känslor hos många svenskar. Om detta i sin tur utlöst reaktioner så skall han nog anklaga Östran för denna bildpublicering inte mig.

När det gäller påståendet om att Nasim Malik skulle vara ordförande i den islamiska kulturföreningen Salam så är det också ett felaktigt påstående. I kommentarerna till mina inlägg på bloggen har det funnits en kommentar som hävdat att Nasim Malik är ”frontfigur” inom denna förening, inte ordförande. Salam är en förening som enligt uppgift från journalister där just lokala journalister vägrats tillträde. Varför?

När det gäller det öknamn som förekommer på Nasim Malik så myntades det på framlidne journalisten Kurt Lundgrens blogg  efter att Nasim Malik anmält SAS för diskriminering då han på ett flyg serverats en skinkmacka istället för en ostmacka. Som offentlig person och politiker får man nog acceptera diverse öknamn och tillmälen. Östrans ”spårhunden” är själva duktiga på detta! Men då gäller det politiska motståndare och då är det väl accepterat av Östran och av socialdemokraterna.

Sedan påstår Nasim Malik att alla utom Sverigedemokraterna stödde valet av honom som representant i Sveriges Nationaldagskommittés länsorganisation. Även detta är ett falskt påstående från Nasim Malik. Vid voteringen i kommunfullmäktige den 18 december 2006 stödde endast 47 av 61 ledamöter Nasim Malik, två röstade nej (SD) och 12 ledamöter avstod från att rösta. Detta fick Birgitta Elfström (s) att gå i taket och anklaga flera ledamöter från Alliansen för någon form av svek som jag fortfarande har svårt att förstå.

Jag tycker dessutom att det är bedrövligt av Nasim Malik att kalla det för hat närjag kritiserar t.ex. tilltaget att svepa in koranen i den svenska flaggan eller den fredsdemonstration på Larmtorget i januari 2009 där deltagarna skanderade ”No more peace with Israel” utan att Nasim Malik lyfte ett enda finger från scenen för att stoppa detta osmakliga inslag under en fredsdemonstration. Detta rimmar väldigt illa mot Nasim Maliks motto ”kärlek till alla, hat till ingen” för det var just hat mot judarna det handlade om under denna yttring på Larmtorget.

Om jag upplever mig utsatt för hot eller förtal anmäler jag detta alltid till polisen. Det anser jag även att Nasim Malik skall göra för det tjänar vi alla på.

Alexander Louchichi skriver i sitt brev tidigare i år till kommunalrådet Johan Persson att han fått många råd från socialdemokraten Nasim Malik. Ett av råden är enligt brevet följande.

”Han gav mig möjligheten att skicka in insändare och gav mig tips på vad jag skulle utelämna i mina texter för att inte skapa för stora motsättningar.

Läs detta citat några gånger, sedan kan man fundera över innebörden i dessa ord. Jag bara undrar.

Östran har med denna artikel lyckats i sitt uppsåt att tysta kritiker av massinvandringen och av islam. Alla vet nu att man riskerar att bli uthängd i tidningen om man vågar kritisera dagens situation i samhället när det gäller massinvandringen och då speciellt islam och muslimer. Ett stort grattis till Östran som därmed spär på åsiktsförtrycket och den politiska korrektheten genom sin illa underbyggda artikel.

Thoralf Alfsson
Sverigedemokraterna


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nasim Malik får stå för sina egna handlingar. Helt riktigt. Vid varje val har jag befunnit mig på valdagen vid vallokalerna i Novaskolan och då sett Nasim Malik springa där. Han har stått och kryssat i andras valsedlar, han har försökt få valförrättare att godkänna folks röstningar fastän de varken har röstkort eller legitimation. Det är sånt som gör mig förbannad på Nasim Malik, inte att han är född utanför Sveriges gränser.

Han har inte haft en enda egen politisk idé under mandat perioden. Istället vill och får han uppmärksamhet genom uppdiktade historier om osynliga partiet som slog ner honom och nu då Thoralfs blogg. Misshandeln visade sig vara ett blodtrycksfall vilket Nasim Malik åt medicin mot. Detta visste Nasim Malik, ändå gick han ut i press att han blivit nedslagen. Och Johan Persson m.fl. borde reagerat redan då. Ett sånt agerande hade inte accepterats i så många av de andra partierna. Bara sossarna och vänstern.

2010-09-14 @ 19:13:54
Postat av: Funtaren

Väl skrivet Thoralf. Jag tycker nog att man kan förvänta sig att detta genmäle publiceras på nätet också, länkat från ursprungsartikeln. Det borde vara en självklarhet att samma publik som ser angreppet också får se genmälet.

2010-09-14 @ 19:27:17
Postat av: Thoralf A

Funtaren



Jag håller absolut med dig men jag får glädja mig åt att det överhuvudtaget publicerades.



2010-09-14 @ 19:31:22
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Skånepåg

Thoralf ett utmärkt genmäle som du har all heder av och det minsta man kunde begära med hänsyn till alla felaktigheter i artikeln i Östran.



Den här gången tror jag mig veta (vad en liten fågel viskade i mitt öra) att Malik mer och mer börjar anses som en belastning inom Socialdemokratin i Kalmar. Hans tidigare agerande mot SAS och påhittade utsatt våldshandling följt av den urspårade fredsmanifestationen på Larmtorget och nu hans svammel i Östran har ytterligare spätt på detta. Hans försök att lansera den tydligen inte alltför smarte Alexander Louchichi som en påläggskalv, verkar också minst sagt lyckad och kan läggas till raden av hans tidigare "grodor". Intressant fortsättning lär följa!

2010-09-14 @ 19:44:01
Postat av: Fd kollega

Hej Thoralf!

Lycka till i valet, hoppas du kommer in. Jag har idag bestämt mig för att rösta på SD och då får du ett personkryss från mig. Reinfeldt satte sista spiken i kistan idag genom hans uttalande... Hade man kastat om Expos uttalande i Rapport och Reinfeltds så hade det varit mer logiskt men när statsministern menar att ni får skylla er själva för att ni utmanar demokratin... aj-aj, det gjorde ont i mig.

2010-09-14 @ 20:45:51
Postat av: Lars L

Applåder och visslingar till dej Thoralf! Det var bland det bästa jag läst. En total pulverisering av denna notorisk kränkte Nasim! Mycket bra hur du bemötte hans lögner. Jag var och röstade idag,det blev Sverigedemokraterna för hela slanten. Du fick även mina kryss. Tack än en gång Thoralf!

2010-09-14 @ 20:45:52
Postat av: Riddare Daniel

Toppenreklam på TV 4 för Sverigedemokraterna, en riktig "punch in the face" for TV 4

2010-09-14 @ 20:48:29
Postat av: Möller//Västervik

helt jä...svinbra Thoralf!! Du har fått personkryss även härifrån till Riksdagsvalet bl.a, ska du veta!!

På söndag natt tar vi dom...:)Om du får tid...läs VT på nätet...Uthängning av Benny igen, fast utan namn o bild, för det behövs väl inte längre eftersom "historien" är så väl inpräntad nu med Charlie Nilsson i spetsen!!

Ha det gott!!!

2010-09-14 @ 20:59:28
Postat av: Inte-en-till

Thoralf Alfsson skriver ovan:



"När det gäller det öknamn som förekommer på Nasim Malik så myntades det på framlidne journalisten Kurt Lundgrens blogg efter att Nasim Malik anmält SAS för diskriminering då han på ett flyg serverats en skinkmacka istället för en ostmacka."



PI skriver i dag:



"Islamiseringen fortsätter – SAS går över till halalmat"



http://politisktinkorrekt.info/2010/09/14/islamiseringen-fortsatter-sas-gar-over-till-halalmat/#more-57114



Källor är bl a DN.



Snälla, kan vi inte hjälpas åt att ragga väljare åt SD?! Om alla som redan vet att de ska rösta på SD fixar en väljare till så kommer partiet över 10% redan i det här valet!

2010-09-14 @ 21:31:57
Postat av: Lotta

Sitter och tittar på Utfrågningen på TV4. Man visade precis upp en bild tagen av Mustafa på Expo Nord i Östersund där några från FP gjort en liten manifestation där FP på skyltar säger nej till hederskultur och kvinnoförtryck. Mellan skyltarna har man hängt upp en Burka. När programledarna frågade Jan Björklund om detta viftade han bort det med orden " de som satte ut detta har fått sina fiskar varma" och "detta är inget vi ställer oss bakom" vilket han upprepade flera gånger. Tänk hur det då låtit om SD gjort något liknande? Vilket liv det blivit med krigsrubriker i tidningar och TV och fördömande från samtliga partier. Snacka om hycklare.

Postat av: Lotta

Nu tror jag att jag svimmar. Jan Björklund sa precis att han tycker att man skall kunna svenska för att få bli svensk medborgare liknande som man har i Norge.

2010-09-14 @ 22:00:48
Postat av: Skånepåg

Expressen har gjort en höna av en fjäder och anklagar Erik Almqvist för att ha varit inblandad och drivande i ett bråk med en avdankad komiker. Man anklagar dessutom att Jimmie Åkesson "flyr" från Expressens journalist, då han inte kan kommentera händelsen eftersom han först måste kolla upp vad det hela rör sig om.



I bifogade länk redogör Almqvist sakligt med hjälp av en video för händelseförloppet. Hela Almqvists agerande faller helt klart under begreppet nödvärn och skittidningen Expressen kan "slänga sig i väggen"!

2010-09-14 @ 22:02:59
URL: http://www.youtube.com/watch?v=IdFDhaYTPkY
Postat av: Kalmarbo

Nu blir väl "skinkmackan" glad när SAS ska islamiseras och servera halalkött.



Jag ska inte köpa någon biljett av SAS, var så säker!

2010-09-14 @ 22:03:33
Postat av: Lotta

Nu spammar jag. Återigen Jan Björklund säger: "Så fort man nämner att man måste kunna se varandra i ansiktet i skolan så blir man anklagad för att vara främlingsfientlig så därför vågar ingen ta upp dessa svåra frågor eller debatten". Återigen hur brukar det låta när SD tar upp "dessa svåra frågor".

2010-09-14 @ 22:10:01
Postat av: Skånepåg

@ Lotta



Rätta mig om jag har fel, men var det inte detta som Björklunds företrädare körde med strax före valet 2002 och som gjorde att FP fick en kraftig och oväntad ökning i valet.



Att detta sedan "glömdes bort" efter valet var givetvis väntat och något som man inte ens försökte arbeta för att genomdriva i Riksdagen.

2010-09-14 @ 22:17:18
Postat av: Helene

Fredrik Barbarpappa Reinfeldt fortsätter hysteriskt trumma ut sin skrämselpropaganda om att inte rösta på SD. Gode Gud, gör så att inte svenska folket går på denne maktkåte imbecills skitsnack!

2010-09-14 @ 22:18:35
Postat av: Thoralf A

Möller



Har pratat med Benny tidigare ikväll och kollat hur han mår.



Jag hoppas att många skriver hans namn på kommunvalsedlarna i Västervik!



2010-09-14 @ 22:21:04
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Lotta

@Skånepåg

Stämmer bra det. Kan rekommendera folk att titta på just biten om "det svåra ämnet integration" som de kallade det. Borde finnas utlagt på webben.

2010-09-14 @ 22:57:33
Postat av: Robin Shadowes

Skinkmackan begår ett brott när han hjälper andra att rösta, kryssar sig själv åt andra och följer med bakom skynket. En invandrad sosse i Landskrona åkte nyligen dit för det där. Dessa MENA-folk förstår uppenbarligen inte hur det går till att rösta i svenska val eller västerländsk demokrati för den delen. Det mest skrämmande är att det är förmodligen precis så det går till vid val hemma i MENA.

2010-09-14 @ 23:12:28
URL: http://sverigedemokraterna.se/
Postat av: Dunderminnet

Såg nyss: http://www.youtube.com/watch?v=IdFDhaYTPkY



Någon måtta får det allt vara på våra tidningar i landet, har de NÅGON som helst som granskar dem?

I nuläget så slår ju aftonbladet/expressen på stora trumman om att sd-topparna sparkat på en lögnare som visar sig vara komiker.

2010-09-14 @ 23:20:03
Postat av: Gubben o Gumman

En bild på en valfuskande politiker är förmodligen

slutet på dennes karriär rent allmänt sett.

2010-09-14 @ 23:22:01
Postat av: Thoralf A

Robin Shadowes



Vi kanske skall placera en "överrock" på Nasim Malik under valdagen.

2010-09-14 @ 23:23:26
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Gubben o Gumman

Hur oikofoberna på TV4 jobbar,först tar man Reinfeldts utalande att vi ger människor som

som kommer hit förbud att arbeta när dom kommer hit.



(Enligt oss skall man inte jobba en minut i Sverige förrän man styrkt sin identitet samt skyddsbehov.)



Ok men varför är 50% aldrig inne på arbetsmarknaden någonsin ,statistiken tar död på detta omgående,dessa lögnare är patetiska.

Antingen får man förbud att arbeta livsvarigt el pratar man bullshit ,el rättare sagt hjärntvättar svenska folket glatt vidare ,gå inte på detta.



"Arbetsgivaren skall matcha jippiesvensken .

Hur matchar matchar man tex en analfabet?

Återigen en ren manipulativ lögn rätt ut i Svenne

vardagsrum.



Finland Norge Danmar visar vägen.

2010-09-14 @ 23:34:29
Postat av: Måns

Anna Sjödin, rektor Vindeln folkhögskola, är med på kvällsöppet i tv4. Hon är före detta SSU-ordförande och fick sparken därför att hon kallat en dörrvakt för svartskalle,



Undrar vad hon har för meriter för chefsjobbet. Är det den vanliga korruptionen, dvs inga.



Sen kan man ju även göra jämförelsen med Jomshof. Han fick sparken som lärare, gång på gång, därför att han är med i SD.



Hon befordras till chef över lärarna, alltså till rektor, därför att hon kallat en invandrare för svartskalle.



Är det inte en underbar värld vi lever i?

2010-09-14 @ 23:41:35
Postat av: HenrikP.

7,5% i senaste mätningen!!!!!!!!!!!!!

3:e största partiet, målet börjar hägra, själv är mina tippade 8% inom räckhåll.

Sov mycket gott,partikamrater!

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/alliansen-ar-i-majoritet-1.1170760

2010-09-15 @ 00:51:21
Postat av: Gubben o Gumman

Måns : Diktaturens kreatur tar alltid hand om de sina ,så att de kan berika sej vidare,sannolikt

är Sjödin "parkerad" just nu för att återkomma

lagom till valrörelsen 2014.



Tala om för andra hur dom skall leva samt skatteråna sina medmänniskor är fullt normalt

i sossevärden,ombudsmännen i LO berikar sej via höga fackföreningsavgifter,sossepressen via presstöd.

2010-09-15 @ 01:42:23
Postat av: Notarien

G&G! Jag har i flera månader funderat på hur jag ska förhålla mig till era kommentarer. Men just ikväll vill jag ändå utbrista i att ni "rockar fett". Det kan bero på att snart är det söndag!

2010-09-15 @ 01:53:31
Postat av: Robin Shadowes

Fred Flintstone tycker att ursvenskt bara är rena barbariet. Är det detta han tycker är mer högre stående än det svenska?



http://www.truthtube.tv/play.php?vid=2139



Finns det fortfarande någon som hyser några tvivel om vad man bör rösta på efter det? Än så länge har vi inte den här "kulturen" i Sverige men hur länge till dröjer det med fortsatt massinvandring från MENA?

2010-09-15 @ 02:26:51
URL: http://sverigedemokraterna.se/
Postat av: Gubben o Gumman

Ja eller beror det på brorsans wiskey,på tal om att du härstammar från vallonerna,så skall vi berätta att våra ättlingar sålde tomten urberget 1:1 till familjen Hedenhös sådeså.

Föresten kommer du ihåg vad deras vovve hette?

Ledtråd U_ax.



När det gäller kommentarena så får man hålla i minnet att Ernest Hemmingway,inte skapades på

en fikarast,vi måste säga att dina kommentarer

är väldigt bra skrivna av en 6-åring.



Nej men vänta nu vad galet det blev du e ju 60 år

(Nu hoppas vi att wiskeyn sitter i rejält hehe)



Gubben o Gumman vinkar till Notarien och alla glada

Sverigevänner ,oavsett var ni kommer ifrån, det är skitsamma,nu gäller det landet på söndag.



Har vi en j-vla tur går det en lätt tunnhårig man omkring i Täby, med tom blick ,mumlande va vad det jag sa var va det jag,samt en halvrökt dam i 50 årsåldern, som sparkar in dörren på Somaliernas disco i Tensta ,och skriker jippie nu kan jag vara här på heltid.



P.s Vi kräver att Dragan och SD televison visar

Emil i Lönneberga oavbrutet i en vecka efter sönd.



2010-09-15 @ 03:07:21
Postat av: Fredrik

Det är helt ok för Alliansen igår att säga:

Vi vill göra som Norge. Man ska kunna "språket"innan man blir medborgare?



Jag kan tycka det låter vettigt men jag hade lagt till 5 år utan kriminalitet. Men det är inte ok för SD o säga det? Vilka hycklare! usch!



Ja vi får se vad som händer på söndag!

Har inte direkt nån tro till "demokratin" i landet Sverige för jag tror det kommer slängas valsedlar nåt helt absurt som lagts på SD.



Ja de återstå att se på söndag!

Politik har blivit relevant och intressant!



Sen detta eländiga försök att få vanliga Svenssons att framstå som nazister är riktigt osmakligt!



Men vänta bara till vi kommer in i riksdagen och börjar ställa frågor som undviks flitigt idag eller alltid lämnats utanför agendan.



"ALLA SKA MED" ?

Ja då ska alla spara med!

Även denna invandrings politik!

skillnad på folk o folk eller?



Rösta SD



2010-09-15 @ 06:05:33
Postat av: Ludvig

Då kom vi fram till ännu en gång, att Östran är den bästa tidningen i regionen, eller den minst dåliga.

2010-09-15 @ 06:47:30
Postat av: Lotta

Enligt det nya arbetarpartiet Alliansen så är det jobben som är det viktiga. Alla arbetslösa och nyanlända skall ut i arbete så fort dom möjligt är deras recept för att bibehålla välfärden. En fråga: Enligt AF finns i hela Sverige ca 30 000 jobb att söka. Antalet arbetslösa ligger på nästan 500 000. HUR får alliansen det att gå ihop? Enligt barbar Feinfeldt har SD en oansvarig politik. SD vill stoppa all invandring förutom asylinvandringen för att kunna ta hand om alla de som bor i Sverige redan nu. 7-klövern vill öka invandringen eller i stort sett öppna våra gränser för alla som vill hit. Ursäkta men för mig visar dessa båda exempel på vilka det är som vill föra en ansvarsfull politik och vilka som inte vill det. Den som inte ser det borde söka hjälp.

2010-09-15 @ 07:04:58
Postat av: Thoralf A

Lotta



Tydligare kan det inte sägas!



Frågan är om ens moderaterna själva tror på sin partiledare.



Jag har träffat ett flertal som börjat tröttna på Reinfeldts uttalanden om SD!

2010-09-15 @ 07:08:41
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Tomas

Har bläddrat i Östran utan att finna artikeln som skulle publiceras idag?

2010-09-15 @ 07:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0