FJÄRILAR I MAGEN

Jag kan meddela mina läsare att allt ser ut att ha gått väldigt bra tillväga i vallokalerna i Kalmar.

Vill samtidigt passa på att tacka för alla lyckönskningar och varma ord jag mött ute vid vallokalerna och på stan och inte minst alla kommentarer på bloggen. Jag har fått en del verkligt trevliga kommentarer där moderata väljer vänt Fredrik Reinfeldt ryggen efter hans plumpa uttalanden om SD och istället röstat på SD.

Skall ute en sista vända och kolla mina vallokaler innan vi börjar med förberedelserna inför vår lilla valvaka i Kalmar.

Återkommer framåt kvällen med några förhoppningsvis glädjande kommentarer. Har haft fjärilar i magen mest hela dagen!


Kommentarer
Postat av: AWSvensson

Du behöver inte vara orolig, det är jag.

2010-09-19 @ 18:01:15
Postat av: alex

Kan glädja dig med att du fått två personkryss från mig och min flickvän. Hoppas du fortsätter med dit grävande om du kommer in i riksdagen!

2010-09-19 @ 18:01:27
Postat av: Gerhard



Thoralf, du blev kryssad av mig iallafall.



Nu ska vi in i riksdagen



Lycka till!

2010-09-19 @ 18:02:53
Postat av: Anonym

Thoralf!

Du har gjort vad du kunnat. Trots ett krävande arbete som programmerare av styrsystem för industrin har du lyckats hålla din blogg uppdaterad, mest varje dag. Vore alla SD:are lika duktiga behövde varken du eller jag ha fjärilar i magen. Jag hoppas verkligen att SD blir vågmästare!!

2010-09-19 @ 18:18:32
Postat av: S -E Karlsson

Har precis kommit hem efter att ha suttit på kommunkontoret några timmar ifall att det skulle behövas köras något . Nu ska jag gå och hämta en flaska skumpa som jag sparat för denna kväll , det kommer att bli kuckelimuck fram på kvällen !

Ikväll ska Sverige återgå till att vara Sverige !

2010-09-19 @ 18:18:35
Postat av: lennart larsson

Thoralf!

Du har gjort vad du kunnat. Trots ett krävande arbete som programmerare av styrsystem för industrin har du lyckats hålla din blogg uppdaterad, mest varje dag. Vore alla SD:are lika duktiga behövde varken du eller jag ha fjärilar i magen. Jag hoppas verkligen att SD blir vågmästare!!

2010-09-19 @ 18:19:13
Postat av: Väljare

Jag har röstat på Moderaterna 6 gånger i rad men i år var första gången någonsin jag valde ett annat parti. Det blev Sverigedemokraterna för hela slanten trots att jag INTE delar partiets ekonomiska politik, tvärtom. Jag ser däremot islamiseringen av Sverige som den enskilt viktigaste frågan och är beredd att satsa mina röster (riksdag, kommun, landsting) på att få upp denna på dagordningen. Thoralf, lycka till och låt mig inte ångra mitt kryss på dig!

2010-09-19 @ 18:31:10
Postat av: Henrik S

Nu är det ända fram som gäller. Expressens famösa vidrigheter bör slå tillbaka på etablissemanget. Tack för att du finns Thoralf, hoppas så innerligt att du tar din välförtjänta plats i riksdagen.

2010-09-19 @ 18:32:24
Postat av: KalmarPågen

Hemska saker står i tidningen, men vi kommer komma in!

Jag tror många fler än du och jag har fjärilar i magen just denna dag, men vi lever för att få sverige svensk än en gång.



Lycka till Thoralf!

2010-09-19 @ 18:36:23
Postat av: Larre67

Hej Thoralf,

Idag när jsg röstade så kryssade jag dig, det känndes väldigt bra.

2010-09-19 @ 18:42:05
Postat av: Gubben o Gumman

Allt lungt i kojan förrutom katten Findus som uppvisar samma beteende som elefanterna i Thailand innan tsunamien drog in över land?



Ta det bara lungt, i dom icke riggade undersökningarna så har minst hälften av SD röstare

angivit annat parti,det blir runt 14 %.



Får vi full bummerang effekt på medias mobbning

bland multikulti trötta svenskar ,så kan till och med Gubben o Gumman hamna i riksdagen.



Tillägas kan väl att Gubben o Gumman har ibland lite väl livlig fantasi.

2010-09-19 @ 18:42:14
Postat av: Fd moderatväljare

Expressen och Aftonbladets löpsedlar idag är en skam för demokratin.



Om SD kommer in tvingas de etablerade partierna diskutera den misslyckade invandringspolitiken i riksdagen.



Nu återstår det bara att vänta och sätta Champagnen på kylning.

2010-09-19 @ 18:44:31
Postat av: S -E Karlsson

Demokratitanten Maria Leissner uttalade sej ikväll i Landet runt att romerna måste bli mer synliga det brukar dom väl sköta om ganska bra själva ?

2010-09-19 @ 18:52:27
Postat av: AWSvensson

Ett av tre i hamn, favoritlaget vann, säger inte vilket då det kan föranleda glåpord från vissa håll.

nästa är SD som vågmästare i riksdagen , följt av att alliansen blir större än Måna&Co. Hade laddat kylskåpet, så nervtrådarna börjar stabiliseras.

2010-09-19 @ 18:55:54
Postat av: Cavatus

Har varit och röstat och kryssat Thoralf. Ska äta middag nu och sedan åka tillbaka till vallokalen och övervaka rösträkningen.



JAG UPPMANAR ALLA ANDRA ATT OCKSÅ GÖRA DET!



Champagnen ligger på kylning!

2010-09-19 @ 18:56:25
URL: http://aktualia.wordpress.com/flygblad
Postat av: alf

Hej Thoralf

Kommer du inte in i riksdagen, är det i varje fall inte mitt eller min frus fel. Vi har kryssat dig.

Lycka till!!!

2010-09-19 @ 19:04:14
Postat av: Sven Duva

Jag spelade 10000:- hos Unibet på att SD får över 4% i riksdagsvalet till 1.2 gånger pengarna. Det känns som säker ränta men 10000:- är ändå mycket pengar som faktiskt kan förloras. Men vad är 10000:- mot sveriges framtid?



Jag hoppas på dubbel vinst idag.

2010-09-19 @ 19:05:11
Postat av: AWSvensson

85 367 Stöder kampanjen ”VI GILLAR OLIKA” i Aftonbladet, det måste betyda att 8900002 är emot. Allt enligt de mångkulturellas beskyddare som kör enligt mottot: är man inte för är man emot.

Med reservation för 2:n,antar att GoG inte är för.

2010-09-19 @ 19:07:15
Postat av: Daniel

Jag och min fru kryssade dig idag. Dags att packa väskorna :) Lycka till

2010-09-19 @ 19:11:31
Postat av: Ulrika

Hälsningar från Solna,har just varit och kryssat dig!

Hoppas allt går som vi önskar!

2010-09-19 @ 19:41:12
Postat av: Högsby

Lycka till!

2010-09-19 @ 19:44:11
Postat av: OT

@Thoralf: "Har haft fjärilar i magen mest hela dagen!"



Du är inte ensam om det själv har jag fått getingar* i magen. Skall demokratin segra och SD därmed ta plats i riksdagen eller skall demokratin förloras?



*Getingar = Expressens kränkning av demokratins spelregler.



P.S. Tack för att du är en tålamodig man, som stått ut med oss besvärliga kommentatorer.

2010-09-19 @ 19:45:45
Postat av: Lotta

Nu gäller det. Håll alla tummar ni har.

2010-09-19 @ 20:00:03
Postat av: natasha

Ja, nu håller vi tummarna! Må demokratin segra!!!

2010-09-19 @ 20:04:47
Postat av: Per Petersson

Thoralf,du har även mitt kryss. Hela billasset som gick till vallokalen i våran lilla by röstade SD.

Känns rätt bra nu.

2010-09-19 @ 20:05:12
Postat av: Hulda

Packa väskan Thoralf!! Nu är det allvar!!

2010-09-19 @ 20:56:44
Postat av: Per Petersson

Tar mig friheten att länka.



http://valresultat.svt.se/10099.html



Hoppas det funkar.

2010-09-19 @ 21:04:54
Postat av: Exilenskalman

Grattis till er alla inom SD. Min röst har ni fått, i all tre valen och du Thoralf har fått mitt kryss till riksdagen. Ta det som ett stort förtroende då du är den förste någonsin som fått ett kryss av mig.



Vänd upp och ner på ankdammen i Stockholm nu!

2010-09-19 @ 21:28:26
Postat av: Lotta

Någon som någonsin hört att de får skjuta upp en prognos för att det räknas för sakta? Hmm det tar väl tid att byta ut SD-röstsedlar. Hoppas verkligen SD kollar upp detta. Nu måste siffrorna vända uppåt.

2010-09-19 @ 21:35:12
Postat av: Olof Lundqvist

Grattis till ett bra genomfört val. Hoppas det står sig. (kl är nu 21.35) Kämpa vidare, anser att ni verkligen kan uträtta en hel del i Sveriges Riksdag. Tyvärr har demokratin blivit lidande de senaste åren på grund av maktelitens mantra, att det är endast det som är polistiskt korrekt som är acceptabelt. Grattis Thoralf Alfsson till en plats i riksdagen. Tror verkligen inte att du "försitter tillfället" utan du kommer förhoppningsvis att arbeta på ett strålande sätt för att förverkliga SD:s politik.

2010-09-19 @ 21:36:52
Postat av: OT

Tydligare än någonsin kan man se på valvakan att det endast finns tre partier - De rödgröna, De blå och Sverigedemokraterna!



156 - 21 - 172 mandat

2010-09-19 @ 21:41:17
Postat av: kalle

F-n, SD skjunker vartefter fler distrikt delger sina resultat.

djäv-lar om de fuskar med sd valsedlar. hoppas folk är kvar i vallokalerna och bevakar istället för att ta ut segrar i förskott.



# Hur som helst om SD kommer utanför eller kommer in riksdagen så bör SD starta ett eget mediabolag med sd television som får sändningstillstånd som en ny rikstäckande kanal.

# och en rikstäckande morrontidning som SvD eller DN. då f-n kan man jaga orättvisor och mygel med blåslampa.



så var inte ledsna om valfusket gör vi blir utanför igen. då satsar vi på sd kuriren och sd televison.

2010-09-19 @ 22:01:46
Postat av: OT

@Kalle



Oroa dig inte alltför mycket ännu; För det ser ut som om valförättarna trots allt sköter sitt uppdrag med ärlighet, min förhoppning är att de fortsätter i samma anda.



Så nu är det dax att tänka på nästa vals siffror som troligtvis kommer att bli 11.8%

2010-09-19 @ 22:13:42
Postat av: Ronken (Göteborg)

Grattis, Thoralf!

Du fick mitt kryss.

Hoppas att det räcker för en riksdagsplats.

2010-09-19 @ 22:17:13
Postat av: Stefan D

Grattis Thoralf !!!!



MVH Stefan i Dalarna

2010-09-19 @ 22:34:06
Postat av: kalle

tack OT, hoppas verkligen Ni har rätt.

men jag har sett hur pk-folket i min och grannkommunen beter sig. vänster o sosse allianspolitiker i vår kommun är helt cyniska och total ruttna människor. och de som jobbar i kommunen lyder blint vad de blir tillsagda att göra och tycka.



med tanke på att länstyrelsen anställer som kanske har 7 klöver-partiernas sympatier så har jag ingen tilltro alls till detta med manuella valsystem.



kommer inte sd in denna gången, då djäv-vlar startar jag eget film och mediabolag som kommer jaga makteliten med blåslampa. mygel och orättvisor skall avslöjas över hela Världen.

2010-09-19 @ 22:36:28
Postat av: Lasse

Ikväll stoppar jag pipan med min bästa tobak. Om jag kunnat dansa skulle jag gå ut på gårdsplanen och steppa också.



Det här är en stor dag. Tack, vänner.

Tack och grattis.

2010-09-19 @ 22:47:46
Postat av: PK

Enormt grattis TA! Ta nu ansvar som Jimmie sa och visa att ni är seriösa så kommer SD dubbla 2014. Hoppas personligen att ni låter Alliansen köra det mesta av racet, med motkravet att ni får inflytande i invandringspolitiken. Fortsätt med grävande journalistik, nu är möjligheterna 1 miljon ggr större. Själv korkade jag upp skumpan efter VALU!

2010-09-19 @ 22:49:42
Postat av: Annelie

Äntilgen. Grattis Toralf.

2010-09-19 @ 22:50:39
Postat av: Janne

5.8 en lietn besvikelse trots allt efter allt försnack. Hade hoppats på c:a 10% men man får vara nöjd med genombrottet trots allt :-)



Kan valfusk förklara att det ligger under mina och andras prognoser?

2010-09-19 @ 22:53:32
Postat av: Henrik

Det är väl dags att byta ut riksdagkandidat till riksdagman i logon !

2010-09-19 @ 22:57:23
Postat av: AWSvensson

Prata om dålig förlorare, kommunisten Ohly, de demokratiska spelreglerna har väl aldrig varit deras paradgren.

2010-09-19 @ 23:07:08
Postat av: Per Petersson

Fniss. Ohly gick inte in på sminkavdelningen när Åkesson var där. Liknar en Wästerbergare.

2010-09-19 @ 23:07:08
Postat av: Robin Shadowes

Vi är inne!!! Grattis, Thoralf!!! Äntligen vågar man se ljusare på fratiden.

2010-09-19 @ 23:10:57
URL: http://sverigedemokraterna.se/
Postat av: Robin Shadowes

Bwahahaha!!! Undrar vad Thörning och Bärsärken tänker just nu. Hoppas dom tog på sig vuxen-blöjorna tidigare ikväll. Ser fram emot morgon-dagen då Måna Muslim deklarerar sin avgång. Bye-bye, Mona!! Mogadishu nästa kanske?

2010-09-19 @ 23:14:15
URL: http://sverigedemokraterna.se/
Postat av: PK

Jimmie sköter sig oerhört bra i TV än så länge.

2010-09-19 @ 23:14:31
Postat av: Lotta

2010-09-19 @ 23:20:09
Postat av: Lotta

Hur kan det komma sig att det är då oerhört många ogiltliga röster?

2010-09-19 @ 23:21:41
Postat av: Lotta

Länk till ovan inlägg. Måns fin dumma individ gå hem och dra något gammalt över dig.

Postat av: Janne

Lotta: Invandrare som inte kan stava säkerligen.

2010-09-19 @ 23:23:57
Postat av: OT

Vilka goa SDare man såg i valvakan TV1; De kunde verkligen tala för sig! Det inger hopp inför den framtida utvecklingen av partiet!!



Hoppas verkligen att du Thoralf fortsätter traditionen att både vara kommunalpolitiker och riksdagsman på samma gång; För att kunna vara mentor åt de nya kommunalpolitiker som kommer in i "värmen".



Jobba på som du alltid gjort, hur svårt kan de va att hålla bloggen igång som riksdagsman? Intet jämfört med det enorma arbete du lagt ned samidigt med heltidsjobb inom ditt gebit (och mitt).



Om två år lossnar det ordentligt om SD sköter sig i riksdagen, ingen kommer då längre känna sig trängd av att säga man röstar på SD.



Till alla invandrare i Sverige, SD är inget hot mot er, för vi skall tillsammans påbörja ett byggande av ett nytt och fritt Sverige! Där skattemedel inte skall missbrukas, där skatterna inte längre skall förslava oss.

2010-09-19 @ 23:24:47
Postat av: Funtaren

Beklagar Thoralf. Du föll på målsnöret. Om nu inte kryssen förändrar situationen såklart.

2010-09-19 @ 23:34:33
Postat av: Andreas

GRATTIS THORALF!!!! Fy fan va skönt att vi äntligen är i riksdan! Äckligt vad som andra partierna och t.om svt sitter och försöker smutsa ner sd

2010-09-19 @ 23:37:46
Postat av: Henrik S

Jättegrattis Thoralf! Trodde din plats som riksdagsman var klar men så är det kanske inte. Synd, men låt oss nu glädjas åt 5,7 iaf. Lars Ohly gör mig illamående.

2010-09-19 @ 23:42:53
Postat av: kalle

måste gratulera Thoralf och alla andra rakryggade hederliga människor som vågat stå upp för sina åsikter. trots fackens och Lo hot om utrysning så har folk hjälp till i det fördolda.



# Tack Cavatus för era flygblad, visitkorten och agrells häfte "massinvandringsfakta" och nu det senaste "vakna upp" har gjort resultat i de valdiskrikt som fått dessa i sina postlådor under våren,sommaren,hösten.

blev förvånad att det valdistrikt jag fick lägga ut valsedlar i fick 8,3% kanske andra har "infobearbetat" det området? eller så har folk vaknat upp genom att se avvecklingen av Sverige i sin vardag!



#Hoppas Nu Ni får och tar chansen att åter bygga upp Sverige.



## för att få inspiration i arbetet att utveckla Sverige kan Alla lyssna på Henrik Harén på Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=gpEe777O3tA&feature=related



även Hans Rosling är mycket viktigt att höra på:

http://www.youtube.com/watch?v=YpKbO6O3O3M&feature=related



(dessa kan verka tråkiga i början men lysnna de är roliga och har ett mycket viktigt budskap som alla bör ta del av)



FATTA SVERIGE ÄR OMKÖRT AV KOREA,KINA,JAPAN,INDIEN mfl och Sverige skall åter bli en del av den globala världen. fy-fn vad sossarna och alliansen kört Sverige i botten medans de själva fyllt sina feta plånböcker i utbyte av av vårt land plundrats och sålts ut!



Sverige är verkligen avvecklat som ledande industriland, men nu har vi chansen att åter bli Världens bästa land, med SD vid rodret. trots bara några få procent så kommer nog Sdárna agera och ge resultat och höras som om de hade fått 20-30 procent.

2010-09-19 @ 23:47:28
Postat av: Stefan A

Komiskt nästan, hela valvakan handlar bara om SD, t.o.m. sossarnas totala katastrof kommer i skymundan, 5,7 just nu för SD, kan stiga efter onsdagens rösträknande....

2010-09-19 @ 23:49:59
Postat av: Micke

Just nu är jag oerhört lycklig över två saker:



1. SD kom in i Riksdagen (även om jag är besviken över att det inte blev fler mandat än 20)



2. Den rödgröna röran lyckades inte nästla sig in igen



Hoppas Thoralf har fått tillräckligt med kryss för att hoppa upp ett snäpp eller två till en plats i Riksdagen.

2010-09-19 @ 23:58:22
Postat av: Cavatus

Hallå! Har övervakat valräkningen i min valkrets och allt gick rätt till här i alla fall. Gå till Snaphanen där det finns ett bildkollage. Skrolla ned och se en affisch från "vår" flygbladskampanj. Härligt att se att de klär offentliga ytor.



Champagnen är urdrucken och det parlamentariska läget ser lovande ut.

2010-09-20 @ 00:03:11
URL: http://aktualia.wordpress.com/flygblad
Postat av: Mona Stahlin

Gratulerar till riksdagsplatsen Thoralf, den är du värd.



Drömmen hade dock varit att även få representeras av Sten Andersson!

2010-09-20 @ 00:09:36
Postat av: kalle

OT, Braaaaaaa skrivet! Yes nu är det viktigt att fånga upp alla invandrare och ta med dom in i framtiden.



hela Världen håller på att globaliseras, folk kommer flytta jorden runt ändå antigen via sina arbeten i internationella företag eller så genom värlsomsåfattande projekt att få bort fattig domen.



jag träffar många invandrare i vardagen och de är förbannade på att tvingas dagligen höra nån tokig hemmafru som fjäskat till sig SFI-lärartjänst.de kommer aldrig få lära sig svenska på detta sätt. de vill ut i arbetslivet faktiskt, men alliansen och sossarna vill ha dom kvar i bidragsträsket för att garantera sitt maktövertag över individer.



bedragare och kriminella som tagit sig till Sverige kommer inse att nu är det slut med sötebrödsdagarna och de flyttar hem igen.

de invandrare som VILL studera och jobba och hjälpa till att utveckla landet kommer stanna kvar.



#vi kommer kunna ge bra studiemedel,

#utöka läkar utbildningen,

#bygga nya snabbtåg på betong fundament 2 meter ovan jord mellan sthlm,Malmö,Gtbg och Oslo.

#nya företag kommer kunna startas,

#vi kommer kunna ge advokathjälp till Håkan Lanz så han får tillbaka sina patenträttigheter på sina uppfinningar han har rätt till- detta gör honom större än bill gates och ger skatteintäkter till Sverige,

#vi kommer kunna bygga ut sjukvården ,äldreomrogen,skolan,

#nya vägar,

#nya miljonprogram att bygga bra och trevliga bostäder så alla har nånstans att bo,mm mm-



fatta vika möjligheter nu öppnas när SD kan bryta igenom och stoppa allt tok.

1200 miljarder om året i skatteintäkter kommer nu kunna fördelas så de gör nytta till folket och landets utvecklign istället för att korrupta politiker skall dela ut dessa till olika organisationer och även stoppa det mesta i egna fickor.

2010-09-20 @ 00:11:00
Postat av: Lotta

@Janne

Osäker på om det verkligen kan vara som du säger. Jämför med hur det såg ut 2006. Dessutom det faktum att det tog så

lång tid innan den första prognosen kom in. Vad de sa hade detta aldrig inträffat förut. Detta ger mig skäl till att be SD kolla upp detta noga för att utesluta rösfusk.

Postat av: kalle

tack Cavatus för ert fantastiska arbete för fädernelandet.

hur gick valräknandet till? vad gör dom efter kl 20:00



själv har jag lagt ner massor med tid i det fördolda anonymt som jag aldrig kommer få credit för men är glad att göra en insats för fädernelandet. det glädjer mig att SD och fotfolket kom in riksdagen.



Nu är det viktigt att SD inte säljer sig som Miljöpartiet gjorde. MP skulle ju vara så duktiga men är nu lika fula som makteliten.

2010-09-20 @ 00:18:08
Postat av: Leif

Grattis Toralf!



Nu är du riksdagsman !!!!



Det är du tamigfan värd!



fyrverkeri och champagene

2010-09-20 @ 00:22:12
Postat av: kalle

lotta : läste förr på val hemsidan att valräster måste sparas 5 år. SD borde kunna beordra att dessa ogiltiga röster granskas en gång till och denna gången av opartiska personer. jag är helt övertygad om att SD valsedlar har ogiltigförklarats bara för att hålla moderaterna och sossarna som de två stora partierna. sd borde haft 15-20 procent om valet hade gått rätt till.

kanske Danmark kan hjälpa till att reda ut eventuella valfusk.

2010-09-20 @ 00:25:16
Postat av: Cavatus

Kalle! Jag tänkte skriva en bloggpost på Aktualia imorgon (om jag hinner) om hur det var att delta på en valräkning, och exakt vad de gjorde. Välkommen att läsa om det där!

2010-09-20 @ 00:31:05
URL: http://aktualia.wordpress.com/flygblad
Postat av: kalle

nog är det konstigt att SD bara fick 5,7 procent!

alla har väl hamnat kontakt med äldrevården,sjuvården,tandläkare,skola och sett alla besparingar och elände.

samtidigt reser folk i hela världen och ser hur länder utvecklas men i Sverige blir det bara sämre trots alla höga avgifter och skatter- vart f-n tar alla 1200-1400 skattemiljarderna vägen?



är de som bor i Sverige helt indoktrinerade? dumma i huvet? eller är det valfusk?

SD bara ca 5,7 procent verkar helt otroligt konstigt



Godnatt!

2010-09-20 @ 00:33:46
Postat av: Sven Duva

Grattis Sverige, SD och Thoralf. Du Thoralf förtjänar ett extra grattis då du verkar komma in i riksdagen. Ska bli hemskt intressant att följa din blogg ur ett nytt mer rikspolitiskt perspektiv.

2010-09-20 @ 00:50:58
Postat av: Ola

Se nu till att bygga för framtiden så SD kan rädda landet fullt ut i framtiden, så vi inte blir ett nytt Ny Demokrati!



Ha det nu så gott Thoralf!

2010-09-20 @ 00:57:49
Postat av: Skånepåg

Grattis till riksdagsplatsen Thoralf!

2010-09-20 @ 01:12:58
Postat av: lassekolja

GRATTIS THORALF!!!

Utöver mitt kryss har Du sannolikt fått så många att Din riksdagsplats är säkrad!

Ser redan fram emot Dina täta rapporter om vad som händer i Riksdagen!

2010-09-20 @ 01:40:46
URL: http://frianyheter.nu
Postat av: Þorkatla

lycka till Thoralf!!!

det önskar vi dig och Sverigedemokraterna. Detta ar det besta som har hant Sverige.

2010-09-20 @ 01:52:44
Postat av: Ferferi

Hej Thoralf,

Mitt namn är Atefeh, jag är inte SD men jag respekterar allas åsikter. Har skrivit ett inlägg om valresultatet på min blogg. Men antar att många här inne kanske inte är så intresserade av att kika in så jag kopierar in det här.



"Ja det där gick ju inte så bra, med SD in i riksdagen alltså. Jag tror verkligen starkt på att de som röstat för partiet inte riktigt läst deras manifest och allt som de står för. Jag vill i alla fall tro det. För Sverigedemokraterna står inte alla gånger för särskilt humana åsikter. Snarare tvärtom. Självklart finns där ett par punkter jag kan hålla med om, men så där är det ju alltid. Oavsett parti. Nu är mitt hopp på att Miljöpartiet går med på ett samarbete. Kom igen Mp! För som det är nu anser jag att ingen av oss har vunnit förutom Sverigedemokraterna, alltså en förlust för både röda och blå. Det här var SDs seger. De blåas seger har svärtats ner. Till och med Reinfeldt kallar situationen för ”ett oönskat läge”.



2010 fick vi ett oerhört skrämmande valresultat. Vill jag veta vilka i min bekantskapskrets som röstade så här?



Men vi måste inse att de som röstade SD, måste ha röstat för att de ville ha en förändring av något slag. Det måste vi ta hänsyn till. Någonstans ifrån kommer dessa röster. Ilska? Besvikelse? Okunskap? Jag har ingen aning. Men kanske, kanske kan SD föra något gott med sig? Kanske öppnar vi upp för diskussion. För förståelse. För bättre integration.



Jag startade en Facebookgrupp för frågan. Den heter ”Jag röstade inte på Sverigedemokraterna!”. Om ni vill vara med i diskussionen så klicka här: http://www.facebook.com/group.php?gid=156825121003132"

2010-09-20 @ 02:03:06
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/
Postat av: Mattias

Ferferi, Vad är det du tycker som inte är humant med SD,s politik?



och Toralf Grattis till Riksdagsplatsen

2010-09-20 @ 02:12:01
Postat av: Måns

Ferferi skriver:



”Någonstans ifrån kommer dessa röster. Ilska? Besvikelse? Okunskap?”



Bara det att mindre än fem procent av asylanterna kan styrka sin identitet är fruktansvärt. Värre ändå är att media och politiker LURAR väljarna och säger att ALLA flytt för sina liv.

Att väljarna luras och bedras på sina pengar är ett fullgott skäl att protestera och ge ett oppositionellt parti sitt stöd.

2010-09-20 @ 02:20:07
Postat av: OT

@kalle: "nog är det konstigt att SD bara fick 5,7 procent!"



Dubbla procentenheter och vågmästarställning, inte att förakta. För ännu en tid är det så att folk inte fått upp sina ögon. Ty vi är de första som sett vartåt Sverige är på väg, många andra "sover" fortfarande. I riksdagen kan nu SD väcka upp resten. Så något valfusk tror jag inte på utan bindande bevis.



Däremot vill jag säga till er Quislingar och PK-banditer där ute som försökt med alla medel att mörka verkligheten, kontemplera följande - "Domsavsigelse mot Quisling i Eidsivating Lagmannsrett ": http://www.youtube.com/watch?v=yOQOT3axaPs



Kom ihåg att Sverige fortfarande är svenskarnas land; Det liksom hörs på namnet.



P.S. Men nu gott folk är det måndag! Hyllar därmed alla oss skatteslavar med en käck låt - "Jävlaranamma - Äntligen Måndag! ": http://www.youtube.com/watch?v=s22bwvHQcnc

2010-09-20 @ 02:22:20
Postat av: Primo

Äntligen!!!

Vilken bra dag för Sverige!

Lycka till i riksdagen, Thoralf!

Jag hoppas du fortsätter din blogg.

2010-09-20 @ 02:26:17
Postat av: OT

@Ferferi



Alla personer du personligen kan försörja i all evighet, kan du ta hit. Kan med 100% sannolikhet garantera att SD också stödjer dig då. Så jag förstår inte riktigt vad du klagar på. Förklara gärna på enkel svenska då jag tydligen är en dum outbildad svensk bondtölp som är osäker och inte vet vad jag röstar på.

2010-09-20 @ 02:27:45
Postat av: Malte

Stort grattis, riksdagsman Alfsson!!! :-)

2010-09-20 @ 02:28:19
Postat av: OT

Apropå hur gick det i Vellinge?



Eddie Meduza - En Rock i Velinga: http://www.youtube.com/watch?v=gUD1TzZiRnE

2010-09-20 @ 02:42:41
Postat av: OT

Denna låt tillägnar jag Lars Ohly - "Ryska nationalsången ": http://www.youtube.com/watch?v=1oP2i5gXOFU



Den man som säger han e kommunist men:



1) Säljer sin lägenhet med vinst



2) Opererar sitt knä på privat klinik



3) Låter sina barn gå i privatskola



En fin kommunist, som tycker "alla djur e lika, men vissa djur e mer lika än andra"



P.S. Tacka inte mig, tacka Lenin.

2010-09-20 @ 02:56:26
Postat av: Funtaren

Hmm, detta var ju faktiskt den Sovjetiska nationalsången. Som sig bör i sammanhanget.



Den ryska finns här:



http://www.youtube.com/watch?v=pwS4KQi7HJ0



Samma musik, annan text.



2010-09-20 @ 03:37:45
Postat av: Gubben o Gumman

Jyllandsposten (opinion) Vi må icke bli som Sverige

Kan någon länka in den ev översätta.

2010-09-20 @ 03:49:04
Postat av: joffe

Grattis SD



och Thoralf till plats i Riksdagen!



Jag jublar från Down Under och i nästa val blir det lättare för SD. Sanna Demokratipartiet...

2010-09-20 @ 04:21:49
Postat av: Putte

Grattis Thoralf, SD, vi väljare och sist men inte minst demokratin. Till nästa val hoppas jag att ännu fler svenskar vaknar och genomskådar storlögnarna i de andra riksdagspartierna och massmediavänstern.

2010-09-20 @ 05:55:07
Postat av: Ludvig

Skönt att SD kom in, men inte bra att vi får ha egoistregeringen i fyra år till.

2010-09-20 @ 06:21:30
Postat av: Hortensia Vaverrman

Tack Thoralf och hela SD med sina 400.000 väljare.

Tyvärr fortsätter förskolenivån bland förlorarna/media

Väldigt orolig över Stellan Bojerud kompakta tystnad på sina bloggar, han behövs i rikstaden



http://mopsen.wordpress.com/

2010-09-20 @ 08:05:23
Postat av: WMB

@kalle: "nog är det konstigt att SD bara fick 5,7 procent!"



Nja, man kan ju tycka att många fler borde ha upptäckt verkligheten vid det här laget. Men efter flera decenniers hjärntvätt av radio, TV och tidningarna kan det vara svårt för oss snälla svenskar att vakna upp och öppna ögonen och dessutom medge för oss själva att vi har blivit blåsta av etablissemanget.

2010-09-20 @ 08:27:52
Postat av: Lasse

@Hortensia: jag tycker nog att media, åtminstone SVT, tog ett rejält kliv i rätt riktning på valnatten. Jag hade väntat mig att Jimmie enbart skulle få frågor på temat "hatisk främlingsfientlighet", men han fick faktiskt säga några ord om SD:s politik. Och de andra partierna fick besvärliga frågor om SD. En personlig favorit var när de försynt påpekade för Ohly att hans parti numera är mindre än SD.



Jag är övertygad om att journalistkåren fortfarande är beredd att göra nästan vad som helst för att motarbeta SD, men det är trots allt en ny ton vi hör. Kanske har de helt enkelt bytt strategi för att inte ge SD martyrstatus.

2010-09-20 @ 08:34:13
Postat av: WMB

@OT: "Apropå hur gick det i Vellinge?"



Det gick i stora drag så här:

Moderaterna minskade med 67,4% till 49,7%.

SD ökade från 1,2% till 5,8% (en alltför blygsam ökning)

Det har tydligen kommit in ett nytt parti som kallar sig (NLV) Nya Listan i Vellinge, som fick 8,1%. För övrigt kan noteras att Vellingeborna lät sig luras av Björklunds falska utspel och Folkpartiet ökade från 8,4% till hela 15%. Jag tycker det är mycket konstigt att så många svenskar inte fattar att Folkpartiet är ett liberalt parti och därmed också kräver helt fri invandring och slopade gränser.

Många tycks också har glömt att det var FP:s Westerberg som öppnade alla Sveriges dörrar för det stora invandringsrekordet från f d Jugoslavien på 90-talet.

Folkpartiet är tillsammans med Vänstern och Sossarna SD:s största angripare och smutskastare!

2010-09-20 @ 08:55:28
Postat av: S -E Karlsson

Sossarna får ju skylla sej själva det är ju dom som bland andra förstört Sverige med sin invandringspolitik, hade dom vaknat upp och sagt likadant som SD att vi måste minska invandringen med 90 % så hade dom säkert fått andra siffror !

Sveriges folk börjar äntligen få upp ögonen !

2010-09-20 @ 09:12:00
Postat av: Robin Shadowes

Verkar som om jag och Snaphanen verkar vara på samma våglängd när det gäller Måna Muslims nya jobb. :)

2010-09-20 @ 09:52:54
URL: http://http://madaboutmahound.blogspot.com/
Postat av: WMB

Rättelse av mitt inlägg till OT: Jag menade så klart att Moderaterna minskade FRÅN 67,4%.

2010-09-20 @ 14:50:18
Postat av: Rikard

Sverigedemokraterna är ett parti fostrat ur nazismen, och det går säkert att göra jättemycket för att dölja det faktumet. Men jag tycker vi alla kan hålla med om det. Det finns inget i partiet som tilltalar invandrare överhuvudtaget då det ligger i partiets agenda att se till att folk inte får utöva sin religion eller prata sitt eget språk. Lura inte er själva och tro att ni gör något bra för mänskligheten, för ni är väl människor ni också?

Lägg ner sverigedemokraterna och integrera er i samhället ni med. Det behövs fler människor som strävar efter ett samhälle där vi alla kan leva på samma villkor oavsett kön, härsprung, sexuell läggning, religion o.s.v.

2010-09-21 @ 01:03:55
Postat av: Carrooouw

Jag har läst mycket väl vad SD står för innan hemsidan gjordes om radikalt inför valet och så oerhört många åsikter mörkades för garanterat så hade i alla fall hälften av era okunniga väljare låtit bli att rösta på er då. Ni kör med minst lika fult spel som media gör emot er, dock är det tråkigt att ni inte fått komma till tals mer, då kanske folk hade fattat vad för slags parti ni verkligen är.

Usch, jag skäms, hur kan man vara SDare och stolt över det?!

2010-09-23 @ 17:32:16
URL: http://carrooouw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0