RABIAT CHRISTER MATTSSON I DEBATT


Ida Gabrielsson (V) och rabiata Christer Mattsson.

Finns inte mycket att orda om när det gäller kvällens Debatt i SVT. Som vanligt var det två Sverigedemokrater mot resten i studion, plus programledaren. För den uppmärksamme upptäckte säkert att i stort alla ungdomar som fick ordet i programmet var invandrarungdomar. Man kan ju fråga sig var alla svenska ungdomar är från dessa skolor. Det kanske är så att flertalet av dessa sympatiserar med Sverigedemokraterna och då inte är välkomna till Debatt. Eller så kanske svenska ungdomar är en minoritet på dessa skolor?

Det som egentligen förvånade mig mest var att inte det våld som SDU:s ungdomar utsatts för diskuterades mer i studion. Varför ställde inte programledaren dessa invandrarungdomar mot väggen när det gäller detta odemokratiska våld. Eller är detta våld demokratiskt? Eller varför dessa invandrarungdomar ständigt och jämnt blir kränkta så fort någon ”fiser” i deras närhet?

En annan sak som jag med flera noterade var att vänsterpartiets Ida Gabrielsson fick väldigt mycket tid att tala.

Ingen missade säkert den rabiata läraren Christer Mattsson som uppenbarligen hade det väldigt svårt med sanningen. Till och med programledaren fick ”snäppa” honom på näsan för att han skulle tystna.

Givetvis har Christer Mattsson som föga förvånande är EXPO-anhängare (se honom i EXPO.s monter) fått utrymme på SVT:s och Debatts hemsida för att publicera en debattartikel som är fylld av epitet som främlingsfientliga, rasistiska, intoleranta värderingar och rasistiska samhällsanalys. Han ger självklart inga exempel på vad han menar utan kastar bara runt ovanstående epitet i en rödgrön röra, mest röd gissar jag.

Med denna artikel har Christer Mattsson kvalificerat sig till min svarta lista. Grattis!


SVARTA LISTAN

Thomas Böhm, psykoanalytiker
Sverigedemokraterna är en ortodox minoritetsgrupp
DN 100109
http://www.dn.se/opinion/debatt/sverigedemokraterna-ar-en-ortodox-minoritetsgrupp-1.1023989

Bo Rothstein, professor statsvetenskap
Bara Carl Bildt kan kväsa SD
Expressen 100301
http://www.expressen.se/debatt/1.1901422/bo-rothstein-bara-carl-bildt-kan-kvasa-s

Jenny Andersson, docent ekonomihistoriker
Blond kalufs bästa skyddet
Fokus 091030
http://www.fokus.se/2009/10/blond-kalufs-basta-skyddet/

Christer Mattsson, lärare och författare
Tom symbolhandling att utestänga SD
SVT 100318
http://svt.se/2.35188/1.1937904/tom_symbolhandling_att_utestanga_sd?lid=puff_1927946&lpos=lasmer

 


Kommentarer
Postat av: Patrik

Sverigedemokraterna vann många fler röster ikväll. Det är jag övertygad om. Ju mer dom skriker allehanda anklagelser istället för att debattera med och lyssna på vad SD/SDU har att säga, ju fler osäkra väljare inser att det SD/SDU säger och står för tilltalar dom själva till att rösta på partiet.

2010-03-23 @ 23:34:18
Postat av: ola

Christer Mattsson säger:Det finns trots allt orter i Sverige där det är mycket svårt att leva öppet som till exempel homosexuell eller praktiserade muslin eller jude.Undrar om det är Rosengården och Malmö han täcker på?

2010-03-23 @ 23:39:11
Postat av: Cavatus

Såg också denna pseudodebatt. Som vanligt är antalet debattörer i minoritet för den åsikt som SVT inte företräder. Patetiskt. Såg även efterdebatten direkt på webben och där chockeras invandrarungdomarna av SD-gossarnas åsikt att illegala invandrare ska utvisas enligt svensk lag. Det var "såå hemskt" såg man i deras ansikten.



Har aldrig förstått hur det kan vara rasistiskt att följa en gällande lag.



Tyckte att gossarna skötte sig utmärkt, med tanke på den lilla tid de fick (5 minuters taltid i programmet) och detta lilla tidsutrymme samt de få representanterna för denna åsiktssida har jag anmält till granskningsnämnden. Så det så!

2010-03-23 @ 23:41:38
URL: http://www.aktualia.wordpress.com
Postat av: Liba

Hej, du har så rätt. Rabiat är det rätta ordet för läraren Christer Matsson. Alla med vänster sympatier hade förtur och SD-killar hade inte chans att förklara sig. Dåligt och ynklingt att inte ta upp knivöverfall, åtminstone beklaga på något sätt. Ständig påhopp att SD har extremhöger förflutet, fast det gamla har man skakat av sig eller hur? Då måster i så fall talas även om Bondepartiet=Center, tidigare Moderatsamlingspartiet och även socialdemokrater och spec. Vänster med sina rötter i det gamla.

När man läser på olika bloggar och kommentarer på SvD i mån de inte stänger av eller raderar, kan jag se att folket i allmänhet är förbannade och kommer att rösta på SD. Jag med.

Synd att ni äldre erfarna personer inte kom från början på riksdagslistan. Då får vi kryssa vid era namn. Tack för allt arbete du gör och ger oss läsare av din blogg värdefull information.

2010-03-23 @ 23:44:02
Postat av: Tobbe

Lade denna kommentar på ungsvensk:



Alltså... Jag har länge närt en fördom om vänstern, och den får mera bränsle för varje dag. Nämligen att de har ett förkrossande övertag när det gäller att attrahera människor med samma intellektuella handikapp: total oförmåga att se saker ur andras perspektiv. Därför har de så otroligt svårt att respektera oliktänkande. De kan helt enkelt inte fatta att "rätt åsikt" är en personlig, relativ och filosofisk fråga och ingenting man kan mäta i ett provrör på ett labb. Därför passerar även den demokratiska principen, om att man inte kan ta patent på "rätt åsikter" utan bara respektera varandras ståndpunkter och slipa argumenten mot varandra, lååångt över deras huvuden. Antagligen är det även därför de har så svårt att argumentera vettigt. Eftersom de inte kan sätta sig in i hur andra tänker så staplar de bara floskler på hög, utan att ens lyssna på motståndaren. Därmed är det knappast förvånande att vänstern i sin extremaste form förespråkar åsiktsförtryck och diktatur. Det blir ju den naturliga följden för så mentalt fattiga personer.

2010-03-24 @ 00:28:59
Postat av: Gubben o Gumman

Expo får mångmiljonbelopp av allmänna arvsfonden,

Coop "Artister mot 100000 miljon påhittade nanzister"även förlaget som näms i propagandan

sponsrar "Ivan den rödes" lobbygrupp, med förgreningar på bla tidningsredaktioner samt SVT.

Sverige har en av jordens mest media hjärntvättade

befolkningar, pga av dessa dysfunktionella Leninkramare, som tyvärr bitit sig kvar samt infiltrerat hela detta fina landet sedan 1950-talet.



Googla på Expo Wikipedia se speciellt ang register

på meningsmotståndare a la Stasiarkiv.

Notera även förlaget som av en händelse levererar skolböcker samt ekonomiskt stödjer EXPO.



Detta är dysfunktionella människor.

Precis som dom kommunister som sköt 4000

Polska officerare i Katowiz skogen under kriget.

Eller som gjorde halt utanför Warzavwas ghetto så

att tyskarna kunde slakta alla judar i ghettot.



Josef Stalin var socialdemokrat innan han blev kommunist,det kanske ringer en o annan klocka el?



Under kriget sköt dödstalen på Svenska mentalsjukhus i höjden med dödsorsakt TBC ,som samtidigt sjönk i Sverige,vilka hade makten då?

Socialdemokrater läs kommunister.



Detta är fullständigt galna ,samt livsfarliga människor,in sin militära form av AFA så döms medlemmarna ibland till rättspskykiatrisk vår med

särskild utskrivsprövning,det säger allt för den

tveksamme,Sveriges television samt 70 % av tidningarna styrs av dessa människor i Sverige.



(Se Svenska journalistförbundets undersökning)

Om medlemmarnas politiska sympatier,även universiteten har samma fördelning i lärarkåren 70% kommunister ,varför är det så?



Dessa människor sitter i sitt eget proaganda organ

SVT ,fullspäckat med chefer från 68 vänstern.

Där tillåts man jämföra SD med nanzisterna.



Så snett unge man el kvinna, har det bara gått i

ett fåtal länder Nordkora, Ryssland ,Sverige, Kuba bla .Frågan är bara hur man lyckats värva

Moderaterna till denna dårskap Saudidollar?



Glöm inte bort socialkommunisten Björn Rosengrens utalande :

Norge den sista Sovjetstaten så sjuka är dessa människor inte en siffra rätt hos den karln.



På valdagen den 19 Sep röstar vi bort dessa diktaturens kreatur ,och låter Sverige sakta börja

tillfriskna,från denna cancerliknande idiotlära,

Som plågat Sverige inte minst med skatteslaveri nu

senast en totalhavererad svindyr valboskapsimport.



Gubben o Gumman säger försvinn pucko.

Låt "Sveriges Berlinmur" falla i år ,det börjar bli

dags ,orginalet rasade 1989.



Låt dessa ormar ringla ut från riksdagen samt SVT.

120 miljoner dödsoffer i kommunismens namn räcker.



Ps Den som inte blir misstänksam av dessa två herrars framträdande i reportaget, bör ringa sin

husläkare direkt imorgon.Du kan lida av "dagissyndromet" kommunistus kvävus.



2010-03-24 @ 01:21:26
Postat av: Magne

Detta var nog ert bästa inlägg bäste herr gubbe och fru gumma. Ni kan historia också inte bara att uttrycka er på ert superba simpla/proffsiga/egna sätt. Ser fram mot den dagen ni startar en egen blogg. Om inte äldrevården tar kål på er innan dess vill säga.

2010-03-24 @ 01:38:47
Postat av: Magne

"Detta är dysfunktionella människor.

Precis som dom kommunister som sköt 4000

Polska officerare i Katowiz skogen under kriget".



Och som också lögnaktigt gav skulden till tyskarna som övriga allierade ljög om trots att de visste. Det var slutligen långt efter som Polska arkeologer konstaterade att det var ryssarna som var gärningsmän. Skogen hette Katyn.



Detta är ett litet exempel på historieförfalskning som kan jämnföras med dagens massmedias dagliga nyhetsförmedling i landet Sverige. Där korkade svenskar köper allt som står i text och på löpsedel.

2010-03-24 @ 02:26:28
Postat av: Gubben o Gumman

Gubben o Gumman älskar Magne.

Om det blir en blogg,så får Magne en egen flik.

Det lovar vi härmed, vi får se ,15 % för SD 19 Sep

Då är bloggen "I Gubben o Gumman värld" ett faktum.



To all fans over the world we says:



Expo is bad self-imploding people

Gubben o Gumman loves Sweden no Russia-dysfunk.

Open up Swedish Stasi arkive.No more Stasi TV (SVT)

"Cut the head of the snake", be a Swedish hero.

Up on the barrikads and kick socialist ass 19 Sep.

Open up 15 mental hospilitys for a new typ o customer.



They all suffer of "bla bla" syndrome.

Let all "Ivan shortys" run as hell.

Let them all come home to Russia.

Felice navidad Lars Ohly.

2010-03-24 @ 02:26:29
Postat av: M

NKVD hette mobben som uträttade denna massaker. Idag heter de afa och stöds av samtliga partier samt massmedia där de också är väldigt aktiva.

2010-03-24 @ 02:34:50
Postat av: Gubben o Gumman

Katyn Katyn Katyn , nu skall dett sitta "förbannade"ordmärkare hehe ,ordningsman i

skolan?



Regel 1 Gubben o Gumman kan aldrig a fel.

Regel 2 Om Gubben o Gumman skulle ha fel.

Så träder automatiskt regel 1 i kraft.



Förresten Magne vet du hur många hinkar vatten

Ankeborgssjön innehåller ,el vilket nummer Musse Pigg har på sin brandfösäkring?

Nu har du lite att bita i inatt.

2010-03-24 @ 02:41:32
Postat av: Markus Ketolainen, SD Haninge

Tog en skärmdump på hans facebookprofil där han säger något om svenskar. Thoralf, du får gärna ta bilden från min blogg och lägga den här.

Postat av: Magne

På fråga A: Svarar jag: Så många hinkar som Magne orkar ösa och på fråga B, Svarar jag: Vet inte , kanske tre,,

2010-03-24 @ 02:47:06
Postat av: Magne

Förlåt Guggen och gumman men jag hade ju precis råkat läsa om detta massmord. Du läste ju direkt från huvet och det var ju himla imponerande förutom skogsdungen.

2010-03-24 @ 03:00:59
Postat av: Gubben o Gumman

Spotta ut kaffet i nacken på din partner, sätt frukostmackan i halsen.

Läs listan på socialbidrag

på Politiskt Inkorrekta nyheter.



Denna lista borde ligga standby på alla SD bloggar

fram till valet ,så att ingen arbetslös bostadslös

förstagångsväljare ,skall missa ,vem man satsar på från riksdagspartierna.

Detta är Christer Mattsons socialism när den är som

allra sämst,ta på killen en party näsa o en kräfthatt ,skulle klä det stolpskottet mycket väl.



Han bör stängas av omgående som lärare.

Här bör tesen svinhugg går igen kunna tillämpas.....



Du betalar Svennebanan ,glöm inte att gå till jobbet imorgon ,så du kan få ihop till det totala

skattetrycket på 57% så du kan sponsra dessa "vinstlotter".



Du har fått bla 170000 Irakier samt 40000 Somalier ,totalt finns 1.6 miljoner människor i Sverige med utlänsk bakgrund, dessa behöver

en del.... av dina stålar Svenne.



Även Christer Mattsson såväl som Byteatern i Kalmar

behöver livstids ersättning.



Fotnot : Lön brutto 20000kr du får behålla 8400kr

såvida du inte skall besiktiga bilen, gå till tandläkaren ,el söka bygglov etc ,då blir det mindre.



Fattar du Svenne egentligen hur blåst du blir?

Lek med tanken att du och frugan får 4000kr/månad

att bränna vad gör ni ?



A Köper en ny bil

B Skickar in ett frivilligt avstående om 4000kr/mån

till Svensk flyktingpolitik till skattemynigheten.



Fotnot 2 Sannolikt är var fjärde skattekrona kopplat till invandingens kostnader se era lönespecar.(ca 300 miljarder) total skattebas 1200 miljarder i Sverige 19 Sep är det val.



Intressant att Christer Mattsons är gift med en

Folkpartist..........

2010-03-24 @ 03:53:08
Postat av: Nalle i Växjö

Var god ta en bricka och ställ dig i kön!

Hoppas dom bara har tid att vänta.



Sverige är fantastiskt

Postat av: Gubben o Gumman

När konstapel tröttkeps får börja jaga Ali Baba på

allvar så kommer kvarterspizzerian att ersättas av

kvartersfängelset.

Sverige har då återigen kulturberikats på ett varmt

och trevligt sätt framtidsyrken blir således :



Fångvårdare (flerspråkig)

Polis (ej inkvoterad)

"Rapekitt" tillverkare.

2010-03-24 @ 06:45:19
Postat av: Inga Nordström

Det var en tråkig debatt med tråkiga påhopp. Men det var väldigt trevligt att se och höra ungdomarna från SDU. De vann säkert många röster till SD med sitt lugn och sin sakliga argumentation. Modiga pojkar!

2010-03-24 @ 07:01:37
Postat av: Inga Nordström

Såg nu att Christer Mattsson arbetar för Kungälvs Kommun. Han är bostatt på den exlusiva postadressen Marstrand. I och för sig inte på ön men på fastlandet innanför. Detta gör honom till en ännu större hycklare eftersom detta är ett av de mest segregerat svenska områden som finns. Dessutom oförskämt dyrt och snobbigt! Ingen mångkultur i närheten förutom ev seglare på sommaren.

2010-03-24 @ 07:52:42
Postat av: dan

Politiskt korrekt har enligt besöks statistik flera tusen besök från tv och tidningar. så fatta vad hycklarna är angelägna om att hänga med i samhällsutvecklingen som SD verkar leda och styra.



hallå alla läsare här upprätta egna listor och sammanställ till thoralf det blir värdefullt i framtiden när de på svarta listorna försöker vända kappan efter vinden.

2010-03-24 @ 09:50:02
Postat av: Cavatus

Tobbe! En undersökning för ett par år sen visade att folk som röstar borgerligt är ett snäpp intelligentare än folk som röstar rött. Högre IQ helt enkelt. Kanske det kan förklara de rödas oförmåga till empati och inlevelse för andra åsikter. Det kanske är därför de blir så militanta.

2010-03-24 @ 10:13:39
URL: http://www.aktualia.wordpress.com
Postat av: Inga Nordström

Den här TV-debatten fick mig att gå igång på riktigt :-)

Något SDU:arna inte riktigt klarade av i efterdebatten var när de blev påhoppade av en tjej som ville ha reda på vad svensk kultur var. Jag tror det är väldigt viktigt att SD ser till att det finns vettiga svar att ge på den frågan eftersom detta säkert kommer att dyka upp mycket under valrörelsen. Att vi inte har någon egen kultur ska ju betyda att vi inte har något att försvara eller värna om. Detta har diskuterats mycket på Flashback och där finns, bland en massa smörja, också flera välformulerade inlägg:

https://www.flashback.org/t877670



I denna tråden finns också en hel del länkar till andra poster. Nästa gång någon ställer denna dumma fråga bör vi kunna svara för oss!

2010-03-24 @ 10:36:46
Postat av: Gubben o Gumman

Dan : Att hålla koll på dom värsta avarterna av

nervösa socialister, som Thor-alf gör är bra.

Dom skall veta att dom har ögonen på sej.



Dessa apskaft håller koll på utvecklingen via Politiskt Inkorrekta nyheter,för att se när det

är dags att fly fältet, el vända kappan efter vinden.



Då skall det inte finnas någon återvändo endast a-kassan, att gå till.Precis som borgmästaren i forna

DDR ,som fick stappla backar på ett lager.



Sverige har en lagstiftning ang förtal att kalla

folk el hela grupper för rasister etc ,el fantisera

ihop rena tokerier som bruden med artikeln Om

"Den blonda kalusfen" gör är inte acceptabelt.



Thor-alfs lista kan mycket väl vara ett diskussions

underlag i framtiden,i Sverige har lögner o

manipulation gått över alla gränser ,via vänster-media,se bara på Christer Mattson, vad gör

denna hycklare i skolans värld.?



Att tekniskt sett via Internet försöka styra bort

"demokratin" ,som sajten Sverigedemokraterna."cp"

sysslar med, är att försöka manipulera demokratin

i framtiden bör detta ge ett långt fängelsetraff för landsföräderi.(sorry Pelle radbryt)



Så mycket skit som "Svenneban"

fått ta av dessa Boljeviker är det dags för hårdhandskarna för demokratiförstörare i framtiden.



Förtal med syfte att störa demokratin i ett land

Kan inte ses med blida ögon,yttrandefrihet innebär

knappast att förtala ,samt störa den politiska processen,skriva artiklar tex där Canadas flyktingpolitik jämförs med den Svenska är direkt

vilseledande ,det är "Sovjet" argumentation.



Lura människor brukar kallas för bedrägeri och är straffbart kanske något att tänka på för framtiden.

Sverige o Svenskarna behöver rent spel i framtiden.



"Demokratibedrägeri" bör ovillkorligen leda till

en plats på "Myrmarksmarksanstalten" ,om det är ställt utom rimligt tvivel att så är fallet.



Lura hederligt folk är inget för en demokrati utan hör hemma i en diktatur.

Skall Sverige överleva som nation så är det dags för en storstädning.



Den tar vi den 19 September el hur Svennebanan.

2010-03-24 @ 11:14:03
Postat av: Bosse

Visst är det konstigt att Christer Mattsson bor på Marsstrand, hur många invandrare bor det där? Det vanliga hyckleriet om mångkulturens fördelar men själv bosätter de sig låångt från mångkulturens förorter och bostadsområden.

2010-03-24 @ 11:16:55
Postat av: AWSvensson

Idag är Gubben o Gumman i gasen, har brottats med en lunginflammation i 2 veckor men under gårdagens debatt tycktes frun känna igen vissa forna drag och tecken på att man levde men långt från den entusiasm som Gog uppvisar. Läste att denne Christer Mattsson medverkar i levande historia som så välvilligt lovade en beskrivning av kommunismens brott . Här verkar denne Mattsson agera bromskloss vilket tydligt framgick när kommunismens roll skulle påtalas. Att det sedan satt ett annat vrak med en bild på massmördaren Che Guevara lyfte ju inte tillställningen som till och med underskred de låga förväntningar man hade på en saklig debatt.

2010-03-24 @ 11:37:06
Postat av: Stefan K

Jag mailade till Agenda-redaktionen och delgav dom mina synpunkter. Kan lika gärna delge dom här också.



"Hej!



Jag förstår att ni inte tar er tid att läsa alla mail som skickas till er, men tar ändå chansen att skriva av mig.



Gång på gång visar Svt upp en orgie i opartiskhet när det gäller kampen mot Sd, för det var ju hela syftet med debatten i går. Debatt förresten. I en debatt bjuder man in två eller flera parter för att på samma villkor diskutera en given fråga. Det vi såg i går och det vi även sett i tidigare Debattprogram kan snarast likna häxprocesserna i den kristna världen mellan 1400-1600. Vad hade ni för utgångspunkt när ni endast bjöd in "motdebattörer" från Ung vänster som avskyr allt som har med Sd att göra, en lärare som är öppet Sd-kritisk och nästan idel invandrarungdomar som knappast kan kallas opartiska? Dessutom hade programmet en märklig utformning då dom som satt på de anklagades bänk knappt tilläts komma till tals.



Debatt var förr ett program som jag med intresse följde, men det intresset har sakta men säkert avtagit för att nu helt försvinna. Ett public service-företag som dessutom är finansierat genom svenska folkets licenspengar ska väl visa upp en opartisk och partipolitik befriad sida, men tyvärr misslyckas ni att bevisa detta gång efter annan. Mitt förtroende för ert företag har fått sig en törn, men kan kanske återuppväckas om ni lägger lika stort intresse på att kritiskt granska andra partier, dess ungdomsförbund, odemokratiska krafter i vårt samhälle och baksidorna med vår invandringspolitik. Ni lär säkert finna riktiga scoop om ni anstränger er lika hårt som i kampen mot Sd. Detta var bara några programtips från min sida. Under tiden lär debatten här hemma fortsätta huruvida vi ska fortsätta betala tv-licensen eller ej. Här i hushållet debatterar vi efter demokratins spelregler och på lika villkor".

2010-03-24 @ 11:46:36
Postat av: Inge Sandén

@ Inga Nordström.

Ett tips att ständigt ha till hands.

I min plånbok finns ett frimärkshäfte som heter

"Svenska hus 1 Bostöder på landet.

1) Kolonistuga(ett litet sött rött hus)

2) Soldattorp (Rasken var den siste indelte soldaten i Sverige.Min Farfars Far)

3)Skånegård(tre längor med halmtak)

4)Jämtländsk gård(stort grått trähus)

5)Bruksherrgård(ett lite pampigare rött hus.omgiven av en lagd stenmur)

Tar alltid fram detta häfte när kulturvänstern ställer sin landsförrädiska fråga.

Vad är Svensk kultur?

2010-03-24 @ 11:46:49
Postat av: AWSvensson

På frågan om svensk kultur brukar jag svarar. Kan du leva i det här landet utan att skapa konflikt så har du fått grepp på hur vi lever. Ingen skall tro att vi har gått här uppe i Norden i 1000 år utan att skapa förutsättningar för överlevnad och trivsel. Eller tro dessa ljushuvud att vi traskat omkring i blindo i väntan på dessa kulturberikare. I varje fall har vi, och då menar jag nu levande som förfäder , byggt upp en sådan attraktiv kultur att den drar till sig all världens lycksökare. För något i vår kultur måste ha någon slags magnetisk inverkan, för det kan väl ändå inte vara så att det är de goda bidragen.

2010-03-24 @ 12:18:39
Postat av: Robin Shadowes

Av döma av vad jag läst på PI så är denne "Christer Mattsson" trots sitt svensk-klingande namn inte alls svensk utan en MENA-arab. Min gissning är att han har tagit fruns efternamn och sedan bytt förnamn för det senare är inte lika restriktivt. Så vad vi har här är en riktig trojansk häst som försöker flyga under radarn såsom spelandes svensk.

2010-03-24 @ 12:22:52
Postat av: Ceasar

Tack för Ert engagemang! Se till att ta chansen face to face också i vardagen, folk behöver se att det är vanligt folk som har tröttnat och inte några rasister som lierar sig med SD´s politik.

Go Swedes Go..



Extra stort tack till Thoralf som genom sin blogg medverkat till att jag lyckats öppna ögonen på 3 personer bara sista månaden.

2010-03-24 @ 12:54:21
Postat av: Cavatus

Då kan jag slå ett slag för detta dokument, som jag uppmanar alla att skriva ut i flera ex och sätta upp på olika ställen:



http://www.box.net/shared/dn4vryl63j



Kampen går vidare för sanningen! Sanningen åt folket! Folket har RÄTT till sanningen!

2010-03-24 @ 13:02:19
URL: http://www.aktualia.wordpress.com
Postat av: Stefan A

Mattson gör sig utmärkt på listan, man har nästan förståelse för invandrarungdomar mf. när man vet att de har blivit indoktrinerade av Mattson, och flera av samma vara, som säkert finnes i skolans värld, otroligt vad svårt somliga har och hantera kritik mot invandringspolitiken.

2010-03-24 @ 13:35:09
Postat av: Rättvis

Sossekommuner närmar sig SD:s flyktingpolitik - Islossning på gång.

I Norrlands inland har socialdemokraterna sina starkaste fästen. I Åsele fick socialdemokraterna mer än 50 % av rösterna.

Självfallet har sossepamparna i dessa kommuner talat sig varma om invandringen och pumpat in maximalt med asylsökande till kommunen.



Men nu har väljarna ett alternativ - SD - och då händer det saker.



Sossarna river bostadshus. Sen tala de om att man inte kan ta emot flyktingar längre.



Grattis SD och grattis Åsele.

2010-03-24 @ 13:46:02
URL: http://frianyheter.wordpress.com/
Postat av: Stefan K

Johan Frick från tankesmedjan Konflikt uttalar sig.



Varför är det alltid så självklart att kommunisterna ska bjudas in i debatterna, till skolorna och i tv-sofforna.

Kommunismens historia är blodigare än det mesta och dagens kvarvarande kommunistdiktaturer uppvisar det ena exemplet efter det andra på brott mot mänskliga rättigheter och demokrati.

Detta borde Lars Ohly och Ida Gabrielsson, som älskar att dra upp nazismens historia så fort Sd nämns, få förklara.



Postat av: Rättvis

Framför allt är det ju så att vänsterpartiet bara bytt namn. Från början av tjugotalet så finansierades och detaljstyrdes vänsterpartiet av den sovjetiska spionorganisationen KGB. Ingen detalj var för liten för att KGB skulle styra den - Och självfallet reglerades vänsterpartiets arbete i riksdagen av KGB.

Ja, Sovjet bestämde till och med vad vänsterpartiet skulle yrka, säga och rösta i riksdagen.

2010-03-24 @ 15:18:59
Postat av: Allemand

http://politisktinkorrekt.info/2010/03/23/larare-i-tv-debatt-aktiv-sd-hatare/#comments



Inlägg 94 är ett de bästa inlägg som har skrivits i detta ämne.

2010-03-24 @ 15:27:38
Postat av: Malin

Apropå kultur.Landet utan kultur,Sverige,har instutioner som jobbar med kultur,ja man har t.o.m. en kulturminister.Men någon egen kultur har man inte,det har bara alla andra länder.All kultur har kommit utifrån,kropppkakan har somaliskt ursprung och julskinkan saudiarabiskt ,det vet vi ju eller hur? I den mån det finns något som kallas svensk kultur som ju kommit utifrån så är det bara skit, hur det nu går ihop.Kalmarförfattaren Anders Johansson har i en av sina böcker på ett alldeles utmärkt sätt definierat svensk kultur.Mitt tips:Låt SD- och övriga debattörer läsa in sig på Anders J:s definotioner och man kommer att sopa golvet med folk som påstår att det inte finns en svensk kultur.Tv-programmet Antikrundan borde f.ö. förbjudas då det främlingsfientligt gång på gång visar exempel på just svensk kultur.

2010-03-24 @ 15:34:04
Postat av: Inga Nordström

Stefan K: Läste artikeln du refererade till. Ordningsstörningar på skolor uppkommer tydligen när SD och ND får besöka skolor, därför skall skolbesöken ställas in. Man kan lätt få intrycket att det är SD-politikerna som orsakar störningarna. Men så är det ju inte. I ytterligare en fråga skall vi lägga oss för de lättkränkta MENA-folken. Sverige krymper.

2010-03-24 @ 15:42:31
Postat av: Gubben o Gumman

Så har då Beatrice Asks försök att stävja den grova

brottsligheten med att skicka självlysande brev hem

till torskarna fått ett abrupt slut en "pudel" .



Bodström krävde hennes avgång ,då var det bara

för Fredde , att lyda ,och ta sin minister i örat.



Samma Beatrice som fick posera i ruinerna i Rosengård brevid hucklekärringar, att inte hon packar ihop och gör något annat är en gåta.

Måste vara en tidsfråga bara, snacka om förumjukad.



-Sverige är etta i våldtäktsligan

-Knarket flödar in i landet via hjälpsamma vinstlotter.

-Skolor för en miljard nedbrända.

-Dagliga skjutningar/mord på öppen gata.



Då börjar Beatrice prata om kuvärt till torskar

och får som lök på laxen göra en "pudel"



Socialmoderaternas insatts för Sverige kan liknas

vid en skämtfilm från 50-talet,Schlangman i Vellinge tex.



Moderaterna har tappat all trovärdighet i :

-Försvarfrågan

-Invadringsfrågan

-Rättsväsendet



Så går det när man låter ett gäng "kärringar" ta

över ett parti ,grattis alla "gammelmoderater".

Vilka fina killar ni släppt fram ,hela högen måste

ju ha medlemskort i SAP.



AW Svensson var lite försiktig med snacket om gasen

Expo kan blanda ihop gasen till vår T-Ford med något annat.



2010-03-24 @ 15:42:47
Postat av: CGJ SD Kalmar

Lysande Malin!

Finns det fler än jag som får en vällustig rysning av förankring i den svenska myllan vid anblicken av en väl lagd stenmur?

2010-03-24 @ 15:58:16
Postat av: Gubben o Gumman

Författaren av artikeln om ordningsstörningar i

skolan är en typisk "demokratistörare" ,som sitter

och ljuger medvetet bör listas upp och få veta det

resten av livet.Vad har han för rätt till det?



Detta skall ej accepteras.Det är Mena ungdomar som

sysslar med hot samt överfall inget annat.

2010-03-24 @ 16:01:13
Postat av: Gubben o Gumman

Malin : Bra skrivet,kom ihåg att dom som förnekar

Svensk kultur ,samt vill ändra på skolans historie-

undervisning ,är dom för dagen absolut farligaste

människorna ,håll koll på dom,dessa vill göra slut

på Sverige mysigt va?

2010-03-24 @ 16:07:04
Postat av: Gubben o Gumman

"Han är blond blåögd bra på fotboll"

Så beskriver Aftonbladet en våldtäkare i dagens

tidning nätet.



Även uppdrag granskning skall ta upp fallet ikväll

fattas bara det är ju en blond gärningsman, denna media manipulation är kväljande.



Debatten skall nu styras in på blonda våldtäkare

av SVT 68,då börjar man bli nervösa bra ,mera kommer.

2010-03-24 @ 16:21:49
Postat av: Allemand

Debatten skall nu styras in på blonda våldtäkare

av SVT 68,då börjar man bli nervösa bra ,mera kommer."



Idag har Nancys trolige mördare presenterats och han är inte blond och blåögd. Han är en sån där vinprovare

"Sommelier"

2010-03-24 @ 16:44:54
Postat av: Ludvig

Håller med dig Toralf om debattprogrammet. Fanns det verkligen inga ungdomar som är födda i Sverige som kunde vara med och måste vänsterpartisten få nästan hela programtiden, undrar man. SDU-grabbarna skötte sig mycket fint.

2010-03-24 @ 16:44:54
Postat av: Argus

Debatten i Svt har samma mal varje gång då det gäller programupplägget. Man väljer ut en eller två representanter från SD och med någon annan etablerad person för att fylla rummet med vänsterextremister och islamister för att diskutera samhällsfrågor under ledning av en PK-it. journalist. Sistnämnda grupper favoritiseras alltid och SD marginaliseras då gäller debatten. I gårdagens debatt fann den politisk korrekta

programledningen, att koppla ihop vänstern och islamister med som de betecknar som ”högerextremister”,för att diskutera frågan om SD skall få komma in i skolan. SDU: s två representanter gjorde ett gott intryck de få minuter de gavs tillfälle att få yttra sig. Bara debattrubriken antyder diskriminering och kränkning av SD som ett parlamentariskt och representativt parti i landets kommuner. SD som är ett demokratiskt och sverigevänligt parti har ingen anledning, att ställa upp i sådan

här ”vänsterpajasprogram” i en valrörelse, som

nu börjat i massmedia.

2010-03-24 @ 17:27:00
Postat av: Anonym

AWSvenssons inlägg kommer jag definitivt att återanvända.

2010-03-24 @ 18:49:15
Postat av: FreeBird

Angående ”Katowice” massaker. Det handlar om Katyn massaker, där ca 22400 polska krigsfångar avrättades av sovjetisk NKVD. Ryssarna erkände så sent som 1990, då Gorbatschov bekräftade kommunisternas skuld. 1992 överlämnade Jeltsin dokument om beslutet till Polens president Walesa. Men inte ens det räckte för svensk tokvänster. Så sent som 2007 påstod Stefan Lindgren, en välkänd figur inom FIB/Kulturfront att de skyldiga var tyskarna. Det kan visa sig att han hade lite, lite rätt, fast på ett annat sätt än han tror. Under sista tiden kräver polackerna att ryssarna ska släppa alla tillgängliga dokument och en film som NKVD gjorde. De pekar nämligen på att vid massaker samarbetade NKVD med tysk Gestapo.

2010-03-24 @ 19:31:38
Postat av: Rune

Att döma av kommentarerna här ovan så ser man att denne Christer Mattsson gör ett bra jobb för att få in Sverigedemokraterna i Riksdagen.

Vi kan således se an höstens val med tillförsikt.

2010-03-24 @ 19:36:57
Postat av: Rättvis

Tänk att förneka fasansfulla massmord. I fråga om Katyn-massakern på polska officerare är förnekelse fortfarande vänsterpartiets linje. Dom skyller alltså på kommunisternas vapenbröder inom ss och Gestapo.



Men snälla vänsterpartister, under den tiden gjorde ju även vänsterpartiet och dess tidningar ALLT för att hjälpa nazisterna i deras folkmord och krigsföring.

2010-03-24 @ 20:09:06
Postat av: Farbror grå

SvT och dess policy för de s.k debattprogramen är en förolämpning mot det svenska licensbetalande folket



Någon undersökning visar att de som kommer ut ur journalisthögskolan är till övervägande delen kommunister

2010-03-24 @ 20:23:33
Postat av: S-E Karlsson

Gå in på Allehanda.se dom har en webbenkät inför valet 2010 ! Har själv varit in och klickat på vilket parti jag ska rösta på .

2010-03-24 @ 20:35:00
Postat av: Allemand

Jag har varit inne och valt SD i enkäten.

2010-03-24 @ 21:16:33
Postat av: S-E Karlsson

Kuckilemuck , Allemand sammaledes gjorde jag !

God natt .

2010-03-24 @ 23:02:34
Postat av: Patrik

Jag har nu också svarat på enkäten i Allehanda.se.

2010-03-24 @ 23:17:46
Postat av: colle

Jag tycker också att det såg galet ut.



Jag är inte SD men jag är inte direkt för andra partier heller. Men allra minst för flumvänstern och dess AFAscister som är nedspolad i holken.



"Denna blogginlägg handlar lite om SD och Vilks idag plus inte minst om muslimernas situation. Jag håller starkt på utryckandefrihet och allas rätt till likavärde. Bl.a. AFAscisterna skulle aldrig utrycka sig som vi på den omsorgsfulla sidan gör. Först vill säga att programledaren på svt-debatt igår kväll som behandlade SD.s rätt till att besöka skolor visade inte opartiskhet. När en ung SD-politiker skulle tala så pekade ledaren på grabben som om han vore en buse att hålla tyst när en äldre herre skulle tala. Men när samma grabb skulle tala så var det fritt fram för ledaren att andra talar i mun på han så att han inte kan göra sig hörd. Man blir som debattör då även distraherad att säga sin mening. Det var alltså ingen opartisk debatt. Dålig programledare!











Vad dom "sårade" islamisterna vill vet ju alla om. Och det kvittar hur mycket muslimerna är förtryckta av fundamentalister och islamister i världen så har de ändå alltid med sig bl.a. Sveriges vänster med Guillou och Ohly i spetsen. Vanliga muslimer skulle mest ryckt på axlarna för vi har utryckandefrihet i väst, men islamister ville naturligtvis göra det till hat mot Vilks och med hatet följer mordplanerna enligt islamistisk tradition. Det hela handlar om islamisternas maktambitioner i väst. Vi har böjt tillräckligt och därför muslimbarn tvingas av föräldrar att inte tillåtas svenska seder ex i skolavslutningarna. Inte mycket till frihet att välja för barnen, och allra minst för deras töser. Det leder till än fler framtida fiender mot våra värderingar.







Många fundamentalister och imamer är gärna tysta om den islamistiska strategin. Eftersom de har bl.a. så mycket gemensamt i att söka stärka sin sak att ha rätt att hålla sina döttrar på mattan. Våra värderingar med lika rättigheter för flickor skrämmer dem. Och högst troligt är att det skrämmer även många och åter många muslimer som inte är särskilt troende av sig. Flickorna ska inte få välja partner; och absolut inte en svensk partner; det är uteslutet. Det är väldigt sälsynt med muslimflickor tillsammans med en svensk kille. Händer det så är det mest troligt att muslimflickans familj är av en sort som tar avstånd från traditionerna som vill hålla flickorna på mattan. Eller vill inte bråka mot flickornas rätt till rättigheter i vårt land; en förnuftig en alltså. Och överhuvudtaget så är det hälsosammast för ett sådant förhållande att bo i trakter där det är inte finns lika många muslimer. Tyvärr är det faktum! Då riskerar man inte lika lätt att bli utsatt för hån, spott eller än värre saker på gator o torg.



Massor av muslimer och även kristna från arabländer länder vill så djupt kontrollera sina döttrar och inte ge dem ett lika fritt val som pojkarna får. Det är är riktigt illa ur svensk synpunkt, men även ur massor av muslimflickornas synpunkt kan vi vara säkra på. Men de får inte tycka vad de vill och göra vad de vill. De flesta har naturligtvis vant sig i sitt öde. Det är så orättvist. När de giftes bort så kan männen gärna också tänja på de religiösa gränserna i sitt utnyttjande av det islamiska ordet att kvinnan skall ställa upp för mannen ex. när mannen vill ha sex. Det är mycket illa.



Miljoner flickor i muslimvärlden skulle gärna sluppit bli bortgifta. Det är mycket sorgliga historier där flickorna tvingas acceptera en man och som ibland kan vara också hur gammal som helst , eller hur elak som helst, eller både ock. Det i modern tid också. Högst illa är det! Därför bl.a. är det bra med rättigheter för även tjejer i Sverige, men fara för fundamentalister och islamister och för alla som är rädda för lika rättigheter för sina töser. Islamisterna vill äga alla muslimer för endast Islam är något som är också säkert. Inte religionsfrihet i Arabländer inte. Men det kan innebära förakt och fara även i ex Sverige för en muslim som vill konvertera. Och desto större fara ju fler fascister det blir i Sverige att hålla muslimer på mattan. De är ett monster som vänstern så innerligt fjäskar med. Vänstern som inte bryr sig om rättigheter för alla. Utnyttjar muslimernas förtryckande ande så att säga.



Litet avslut gällande Vilks Rondellhund: Vuxna människor tar inte åt sig som fascister gör. Religiösa som icke-religiösa kan känna smärta i sådant men det smälter man, men islamofascisterna orsakar våld/hämnd för att på såvis säga hur allvarligt det är. Dom är bra allvarliga varelser är dom. Men dom är fascister som är ute efter mer makt bara. Dom ”älskar” Sverige för att Sverige krupit för dessa muslimers svärd; men naturligtvis är dom i djupet riktigt rädda för demokratin, och det vet vi om varför."



http://blogg.expressen.se/colle/

2010-03-25 @ 15:17:46
Postat av: Daniel

Kan ju påpeka att alla som skrivit en kommentar under detta inlägg får lära känna Christer Mattsson, den mest toleranta människa i Sverige. Han är ingen SD-hatare, han tolererar alla, men sedan finns det människor med fel typ av värderingar, t.ex Sverigedemokrater. Denna typ av värderingar borde ej få existera i ett modernt samhälle. Förstår ni inte vad det är ni representerar? Att påstå att islam är det största problemet i Sverige framför arbetslöshet, miljöförstöring osv är bara dumt.



Frågan är när ni skall förstå vad som är rätt och fel värderingar, sluta haka upp er på människors olikheter, fokusera och uppmuntra istället människors likheter. för synpunkter är min mejl öppen.

2010-03-29 @ 21:18:07
Postat av: Anynom

Kan inget annat än hålla med! Speciellt ang. Christer Mattsson. Han borde inte ens få vara lärare, han är inte pedagogisk för fem öre.



Daniel: Jag lärde känna honom och jag kan säga klart och tydligt att jag inte avskyr honom, jag till och med hatar honom! Han är den mest egoistiska människa jag någonsin stött på! Finns inte ens ord.

2011-08-14 @ 12:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0