"JAG HAR FÅTT NOG"

Vår kampanj ”Bli politiker” rullar på i länet och många är nyfikna på Sverigedemokraterna. Igår fick jag ett samtal från en person som just fått vårt vykort.

Han ville bli medlem i partiet och även kandidera för Sverigedemokraterna till kommunfullmäktige i sin kommun. Den här gången rörde det sig om en person som varit socialdemokrat i ca 20 år. Han hade även varit engagerad och kanske fortfarande var det i LO och metallfacket. Han hade till och med suttit som ordförande i den lokala metallklubben eller om han till och med fortfarande var klubbordförande.

Nu hade han tröttnat på den politik som socialdemokraterna driver och sa rent ut ”jag har fått nog”.

När en person med denna bakgrund bestämmer sig för att lämna socialdemokraterna och istället bli en offentlig företrädare för Sverigedemokraterna ger detta många ringar på vattnet. För det första så tror jag många följer med honom och röstar på SD i september. Sedan tror jag även att många får en tankeställare och kanske ser på Sverigedemokraterna med lite andra ögon.

Det är så här verkligheten ser ut! Den verklighet som Östrans Peter Akinder ännu inte upptäckt från sin höga piedestal.

Jag är dessutom helt övertygad om att detta inte var det sista samtalet från personer som lämnar något av riksdagspartierna eller LO-facket och går till Sverigedemokraterna.

Jag väntar på nästa samtal.


Kommentarer
Postat av: Tony

:)

2010-03-06 @ 19:19:02
Postat av: TB

Socialdemokraterna är inte längre ett arbetarparti utan ett arabparti.



Enligt SCB var SD i november 09 tredje största parti bland varuproducerande arbetare.



Postat av: Gerhard

Jag tror inte det går att stoppa, fler och fler få upp ögonen för det etablerade etablissemangets lögner.

Bl.a. Tack vare dig Thoralf.

2010-03-06 @ 19:31:20
Postat av: Magne

Mattias och jag delade ut ca 600 kort igår i P-vik, Emsfors, Vånevik och Saltvik i Oskarshamns kommun. 4 1/2 timme tog det och hoppas verkligen vi får lön för mödan. En dam ropade efter mig när jag kom ut från hyreshuset mitt emot hennes där jag tidigare varit. Jaha tänkte jag nu börjar det. Men icke hon var såå glad (om jag uttrycker mig blygsamt) över kortet och beställde omgående informationspaket. Vidare berättade hon att hela hennes bekantskapskrets samt familj skulle rösta på det goda partiet. De var så evinnerligt trötta på invandringen. Detta möte som jag först trodde skulle utmynna i en massa rasistiskt tjafs visade sig bli det omvända och vi fick verkligen anstränga oss för att komma därifrån. Jag suger fortfarande idag på denna trevliga karamell.

2010-03-06 @ 19:37:12
Postat av: Gotiska Klubben

SD låter som rena väckelsrörelsen. Måste säga att det är kul!

2010-03-06 @ 19:44:04
URL: http://gotiskaklubben.wordpress.com/
Postat av: nesse

Kul med de som lämnar sosseriet. Att gå från sosse till Sd måste va ett jäkla steg och visar hur allvarlig situationen är. Många sossar känner säkert en djup vilsenhet. Men det är bara att tacka och ta emot, finns säkert vettiga sossar också. Muren håller på att rämna, hyckleriet och förljugenheten kan inte fortsätta hur länge som helst.

2010-03-06 @ 19:49:26
Postat av: Yoda

Fruktansvärt trevlig läsning...nu väntar vi på nästa.

2010-03-06 @ 19:57:17
Postat av: P

När SD har kommit över en viss gräns kommer det bli "ok" att vara SD:are och det är då den riktiga störtfloden kommer. Kolla på Danmark och Norge.

2010-03-06 @ 20:11:21
Postat av: Roger

Hoppsan då, flera som vaknar till. Det är bara att säga grattis =)

2010-03-06 @ 20:16:58
URL: http://allahuakbar.se
Postat av: Roberth Ström

De som överger sina partier för oss är ofta såna som har "dra åt helvete kapital" men när vi etablerat oss kommer fler och fler lämna de sju etablerade riksdagspartierna sanna min ord.

2010-03-06 @ 20:27:11
Postat av: Robin_Shadowes

Trevligt att se att det fortfarande finns folk som följer samvetets röst och inte husbondens. Grattis!

2010-03-06 @ 20:38:59
Postat av: Baben

Jag har satt som mål, att varje dag, må gälla jobbet, eller fritid.Tala om för mina vänner att

det finns, en mängd bloggar typ din, samt PI Fria

Nyheter m .fl.

Det roligaste är kommentarerna.Så här sjukt, kan det inte vara!!!!!!Nej det är ännu värre

2010-03-06 @ 20:43:04
Postat av: Satir, men ändå inte

Man ska leva för dom andra, Del 1



Vår stora politiska institution, arbetarklassens bästa vän, är självfallet Socialdemokraterna. Jag tycker dock synd om alla ex-sossar, som känner att de måste leva som de lär när det är dags att söka jobb efter den politiska karriären.



Den närsynte bocken Björn Rosengren, som glömde glasögonen hemma när han skulle ut och äta på den där mysiga dansrestaurangen och som gjort alla aktieägare i Telia så rika under de senaste tio åren, tackade nej till det högavlönade jobbet hos Stenbeckssfären. Ett klokt val, Björn. Det begriper väl vem som helst att man inte ena dagen kan arbeta för ett parti som ska företräda främst arbetarklassens intressen, för att nästa dag gå en girig råkapitalists ärenden.



Göran Persson avböjde vänligt men bestämt jobbet på det vänsterliberala konsultbolaget JFK Group utanför Boston och beslöt sig i stället för att rusta upp sitt gamla föräldrahem i Vingåker, kombinerat med lobbyarbete för Svenska Freds- och Skiljedomsföreningen (http://www.expressen.se/1.1726907).



Erik Åsbrink fick flera erbjudanden att göra aktieklipp men som god sosse tackade han nej. Det hade förstås inte sett bra ut om en före detta finansminister ägnat sig åt aktiehandel som kunnat betraktats som insideraffärer.

Dessa herrar har också fått erbjudanden från många företag att bli styrelseledamöter men har tackat nej till nästan samtliga erbjudanden.



Ulrika Messing hade en dröm om att bli inredningsdesigner men valde i stället att starta det populära soppköket Souphouse Intimate på Skånegatan i Göteborg, sponsrad av Frälsningsarmén, där hon enbart använder egna recept (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3219206.ab).



Undantaget är Anders Sundström, men han har ju å andra sidan blivit pensionärernas bäste vän som VD för Folksam.

2010-03-06 @ 21:05:39
Postat av: Satir, men ändå inte

Man ska leva för dom andra, Del 2



Min favoritsosse är ändå Mona Sahlin. Ena dagen besöker Mona en moské, där hon möter män som insett att jämställdhet mellan könen är överskattat och att homosexualitet i bästa fall är en sjukdom. Mona verkar trivas i detta sällskap där hon ler mot oss i sin fina slöja. (Jag kan inte begripa varför illasinnade islamofober kallar henne för Måna Muslim.)



Den stora styrkan hos Mona är hennes breda människosyn, för nästa dag är hon och prajdar på Pridefestivalen. En och annan prajdare kanske inte uppskattar Monas pendlande mellan två väldigt olika synsätt på homosexualitet, men lite smisk på stjärten får väl en experimenterande bög tåla. Hennes nyfikenhet på människan har förresten gett upphov till en slogan, ”Allah ska med”.



Med ett oklanderligt förflutet kan vi räkna med att Mona blir en utmärkt statsminister. OK, jag kommer också ihåg den där Tobleroneaffären, men det var bara en storm i ett vattenglas. Mona stack ju ut hakan när hon sa att det var häftigt att betala skatt, något som hon och hennes familj i hög grad levt upp till eftersom ekonomin skötts på ett exemplariskt sätt. Precis som när det gäller andra självklara saker, som att inte köra bil om den är belagd med körförbud.



Jag hittade visserligen en sajt med namnet ”Mona ljuger”, men det var den värsta rappakalja jag någonsin läst och lämnade sajten redan efter fem tim…, jag menar fem minuter.

2010-03-06 @ 21:06:45
Postat av: Peter, den förste.

@Thoralf: "Nu hade han tröttnat på den politik som socialdemokraterna driver och sa rent ut ”jag har fått nog”."



Det finns troligtvis massvis med väldigt vettiga människor inom MP, S, V, FP, KD, M och C som har fått nog; dessa personer bör känna sig kallade till att ta steget till SD. De menings skiljaktigheter som de eventuellt kan ha genemot SD:s partiprogram kan inte på vida vägar överstiga de menings skiljaktigheter de har mot vart deras partiledningar leder Sverige mot.



Sedan en uppmaning till alla SDare som kommer in i riksdagen; följ en gammal tradition: Behåll era kommunala uppdrag, bli mentorer till alla nya SDare i förtroende positioner; För det finns väldigt lite utrymme för misstag.

2010-03-06 @ 21:29:59
Postat av: Cavatus

När proppen väl går ut kommer det säkerligen en störtflod.

2010-03-06 @ 22:49:30
URL: http://www.aktualia.wordpress.com
Postat av: Sveas rika

Jag tycker att det här valet ska bli så kul till skillnad mot alla andra val som varit såå tråkiga.

Det känns nästan som när man väntade på tomten när man var liten.

Valet 2o1o kommer att skriva historia med SD som grund ..



\Svea

2010-03-06 @ 22:52:46
Postat av: Fru Fökk

The Wall Street journal har också en intressant artikel

Liksom Telegraph hade för några veckor sedan



http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/sweden/7278532/Jews-leave-Swedish-city-after-sharp-rise-in-anti-Semitic-hate-crimes.html

Postat av: Tore (preact)

Lite mer mörkande, och lite mer glädjande! Expressen/Demoskops väljarbarometer nämner inte stt dugg om resultatet för SD:

www.expressen.se/nyheter/1.1907606/miljopartiet-over-10-procent

alltså en uppgift att få ned dessa på jorden.

Däremot har jag varit inne hos Demoskops sida, och där konstaterat att SD (vi) har i mars 2010, 4,3 %

mot 3,8 % i februari!

Dessa gökar har alltid legat lågt i sina undersökningar för SD. Order från uppdragsgivaren?

2010-03-07 @ 00:31:21
Postat av: Dalmaster

Säg den odugling till människa som inte kan vända kappan efter vinden. Hur många är inte de politiska företrädare som har bytt parti en eller flera gånger för att få chans att slicka åt sig när köttgrytan serveras? De är många och sådana människor bör SD bojkotta direkt även om det skulle vara Jan Guilljo eller Sven Wolter som numera kanske inte tjänar så bra som de hade hoppats. Ta bort dessa människor fort som fan för de kan slicka var som helst och när det passar dem. Med andra ord bort. Ett parti som vill bli seriöst kan inte bli det med oseriösa människor vilka endast är ute efter att tjäna pengar när vinden vänder och med hjälp av de som insett sina begränsningar. Bli aldrig som de vilka ni har bekämpat. Lättare sagt än gjort eftersom varje samhällsomstörtning i långa loppet har lett till att de som ville så väl blev förövarna i samhället. Jag menar kommunismen och nazismen. Det är två ytterligheter och jag ställer mig frågan, på vilket sätt har människor rätt att vara däremellan utan att behöva ta konsekvenserna. Stalin och Hitler var ju inte de som aktivt dödade miljontals människor. Det var helt vanliga människor. Rätta mig gärna om jag har fel.

2010-03-07 @ 00:34:32
Postat av: OT

Under burkan - Röda Bönor - Vi måste höja våra röster: http://www.youtube.com/watch?v=wvKoM7oTrSA

2010-03-07 @ 00:40:02
Postat av: OT

Vet inte vem som gjort detta alster, men riktat till sossarna är det - klassförrädare: http://www.youtube.com/watch?v=MhJuoBdVTow

2010-03-07 @ 00:46:12
Postat av: Utlandssvensk

Något väldigt interessant händer nu i Holland:



PvdA = Socialdemokraterna i Holland



The majority of immigrants voted for the PvdA. They generally choose a compatriot. As a result, Turkish and Moroccan candidates put at unelectable levels on the party candidate lists were nonetheless elected in Wednesday’s elections. Thanks to a large number of preference votes from compatriots, they elbowed aside the white candidates above them on the lists.



http://gatesofvienna.blogspot.com/2010/03/natives-are-restless.html#readfurther

2010-03-07 @ 01:50:30
Postat av: Ronken

http://www.youtube.com/watch?v=inbidZd7Br0&feature=player_embedded

2010-03-07 @ 09:53:00
Postat av: Stefan K

45,5% av LO:s medlemmar röstade på ett annat parti än sossarna 2006. Ändå fortsätter LO och dess undergrupper tvinga sina medlemmar att stödja partiet. Jag lämnade facket (Metall) för ett drygt år sedan, vilket jag borde gjort för länge sedan, men förundras över alla som fortsätter att vara kvar trots att facken beslutat sig för ett fortsatt stöd till Monas gäng.

Att sossar oftast är de mest traditionsbundna väljarna är nog partiets räddning, eller som K-G Bergström sa en gång. -"Även om partiet hade en häst till partiledare skulle traditionalisterna rösta på dom".

Postat av: kjgk

Det var bra att SD ändrade sin syn på förhållandet mellan arbetsgivare och arbetstagare så att man inte står ensidigt på arbetsgivarsidan som man gjorde innan. Det bådar gott inför valet.

2010-03-07 @ 14:56:03
Postat av: Skogman

Du äger Peter Akinder!

2010-03-07 @ 15:03:55
Postat av: nesse

Hoppas hela svenska folket fått nog och rör om i den politiska grytan rejält i valet 2010.

2010-03-07 @ 17:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0