DET MEST SORGLIGA

Sverigedemokraterna skulle bli ett parti med minst 10 procent av väljarna om partiets sympatisörer vågade tala om att de röstar på Sverigedemokraterna. Detta gäller då främst ”kända” personer på lokal nivå men även på riksplanet.

Allt eftersom min blogg blivit allt mer populär och att den läses av fler och fler personer så är det också fler personer som tar kontakt med mig. Dessa personer som i många fall har ett mycket gott anseende i samhället och nått fina positioner uttrycker till mig att de kommer att rösta på SD och tackar mig för mitt arbete och min blogg. Det sorgliga är att de vågar inte ge offentlighet åt sina sympatier för Sverigedemokraterna. De är rädda att det skall påverka dem i sin yrkesutövning och kanske även socialt.

Tänk om alla dessa personer vågade gå ut och säga ”Jag är Sverigedemokrat”

Helt plötsligt skulle det vara mycket mer legitimt att vara sympatisör till SD och jag är övertygad om att detta skulle ge ett rejält lyft i opinionen. Men framförallt skulle det ge utslag den 19 september.


Den kände författaren Tomas Arvidsson från Kalmar har dock aldrig kontaktat mig men i pausen vid kf-mötet i december då Linnéuniversitetets placering debatterades, tackade han mig för mitt inlägg i debatten. Jag argumenterade emot en placering vid hamnen och för en placering vid Malmen och Brofästet. I förra veckan hade Tomas Arvidsson en debattartikel inne i Barometern där han krävde att de som argumenterade för en placering vid hamnen (S och M) inte skulle mörka fram till valet.

I debattartikeln berömde han de partier som motsätter sig denna placering med följande formulering.

”V, MP, FP, KD, C har för länge sedan tydligt och klokt talat om vad de vill. De vill bevara och varsamt utveckla stadens vackraste rum. De vill inte för enorma pengar bygga sönder Kalmars stadskärna med lokaler som står öde tre månader om året. De partierna bryr sig om våra barns och barnbarns stad. S och M sitter och hukar i varandras knä.”

Om det är en släng av politisk korrekthet som gör att Tomas Arvidsson utelämnar SD i sin uppräkning vet jag inte men det är nog ytterst sannolikt. Han är i varje fall medveten om SD:s inställning i denna fråga, därför är det sorgligt att han inte skriver även SD i sin uppräkning.

Än mer tokigt blir det när man vet vilka partier som stödde förslaget att placera dessa nya lokaler på Kvarnholmen/Hamnen. Förutom S och M så stödde även V och MP beslutet i kommunfullmäktige. Ett direkt sakfel från Tomas Arvidsson i hans debattartikel. Jag gissar att Bertil Dahl (V) och Jonas Löhnn (MP) sitter och myser över att S och M får kritik och att de själva klarar sig undan, trots att de var delaktiga i beslutet. Voteringen slutade 46 Ja (S, M, V, MP) och 15 Nej (C, FP, KD, SD)  Protokoll KF 2009-12-21 §177

Denna behandling av SD är snarare praxis än undantag och gör att man ibland funderar på vad man egentligen sysslar med.  Några gratis poäng kan man definitivt inte förvänta sig som Sverigedemokrat. Ibland känner man sig riktigt trött och slut över att alltid stångas för sin rätt och sak.

Igår kopplade jag dock av och tittade på fotbolls-VM. Såg Brasilien-Elfenbenskusten från skumbadet, vilket inte var helt fel.

 


Kommentarer
Postat av: AWSvensson

Ja där tappade vi hälften av rösterna, vi skulle sänt fram gumman istället.

2010-06-21 @ 16:40:39
Postat av: Allemand

Jag föredrar att se hennes bröst framför Thoralfs.

2010-06-21 @ 16:55:35
Postat av: Herr Fökk

TUUUUUT Jag såg också BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ/TUUUUUUUUUUUUT Brasilien-Elfenbenskusten BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ/TUUUUUUUUUT igår. Idag har jag tinitus TUUUUUUUUUUUUTTTT!!!!



Spelar ingen roll vad media hittar på de har allt mindre att säga till om och det blir med stor sannolikhet uppemot 10%(kanske mer) som lägger sin röst på SD, Facebook visar vägen med SD på 3,e plats efter ett valresultat för röstande över 18 år (73103 av totalt 81103 röster)

Postat av: lassekolja

Hej Thoralf! Tyvärr råder ett så skruvat politiskt klimat i vårt kära fosterland att alla inte vågar vara öppna med sin SD-anknytning. Visst är det sorgligt och märkligt, ja, helt sjukt att det kan påverka ens karriär om man vågar känna ansvar för sitt land. Alla talar om tryck-, yttrande- och åsiktsfrihet men verkar endast avse sin egen.

Jag vistades mycket i Tyskland i början av 70-talet när Bader-Meinhofligan höll på som värst. Då införde Förbundsregeringen yrkesförbud, d.v.s. ingen på vänsterkanten kunde få en offentlig anställning. Palme gick i taket och tyckte det var fruktansvärt odemokratiskt. Nu vet vi hur situationen ser ut hos oss, ex.-vis Rickard Jomshof, Allan Jönsson, m.fl. Snacka om hyckleri!

Kämpa på Thoralf, den 19september påbörjas räddningen av Sverige, eller hur?!

2010-06-21 @ 18:51:08
URL: http://frianyheter.nu
Postat av: Tobbe

Hej Thoralf!



Vill bara uttrycka min sympati för den orättvisa situationen och min tacksamhet för nyttan du gör i den. Det är ett ofattbart irriterande moment 22. Etablisemanget har bestämt att SD är paria, och den enskilda sympatisörens rädsla för sitt eget skinn gör att de får stå oemotsagda. För visst, kunde alla sverigevänner "komma ut" unisont på en och samma dag skulle ju effekten bli underbar. Visst, många skulle drabbas av det men å andra sidan finna nya fränder där de kanske inte hade väntat det. Kanske dags att spika ett datum i god tid innan valet då man uppmanar sympatisörerna att sluta upp bakom första linjen som hittils fått ta all skit själva? En "normaliseringskampanj"? =0)



Vet själv hur det var att smyga i början. Man ville helt enkelt inte köra ner sig i att behöva lova för släkt och vänner att man FAKTISKT INTE gillar Hitler... =0P Så man ville inte ens diskutera politiken... Sen bestämde jag mig för att vara öppen med mina sympatier. Dock befinner jag mig nu på en ny arbetsplats där jag ännu inte berört vad jag tycker. Min handledare är facklig och naturligtvis socialdemokrat, och jag vill undvika ev. tjafs nu i början, så nu smyger man igen... =0(

2010-06-21 @ 20:47:25
Postat av: Ceasar

Skrev följande i denna fråga bara för ngn dag sedan:



Att så många Svenskar inte vågar säga ifrån kan man säkert skriva en hel uppsättning litteratur angående, men det är som jag har sagt tidigare sprunget ur samma feghet som gör att kvinnor kan våldtas framför andra människors ögon och unga killar misshandlas på öppen gata utan ingripande.



En tes är att folket är så vana att bli ledda så det krävs att vi som normalt också leder människor tar vår ledarroll. Ledarna måste våga gjuta mod i Svensken.



Som jag har berättat om tidigare var jag från början ensam i min gruppering att dela ut flygblad och liknande, nu är vi 26 st! Av dessa var 22 st "garderobsfigurer" i den bemärkelsen att ingen vågade stå upp för någonting som gick emot det gängse påbjudna. Det är helt enkelt ovanligt i Sverige att synas överhuvudtaget.



Jag förlorar hellre med vetskapen om att jag gjorde så gott jag kunde, än att glida med, innerst inne medveten om att jag är en av dem, som i grupp förstör framtiden för oss och för våra barn.



Lämpligt livscitat som alltid betytt för mig:



"It's not the critic who counts, not the man who points out how the strong man stumbled, or when the doer of deeds could have done better.



The credit belongs to the man who is actually in the arena; whose face is marred by dust and sweat and blood; who strives valiantly; who errs and comes short again and again; who knows the great enthusiasms, the great devotions and spends himself in a worth cause; who at the best, knows in the end the triumph of high achievement; and who at the worst if he fails, at least fails while daring greatly, so that his place shall never be with those cold and timid souls who know neither victory or defeat.



Theodore Roosevelt"



Kom igen, ta ställning NU



samt en kort uppföljning i en kommentar:



Det tydligaste exemplet är flera av de jag beskriver ovan, de som inte vågade tidigare led också av sin feghet inom övriga delar av livets komplicerade "kostcirkel" och på samma sätt har de nu nått en sådan stolthet över sig själva att det spiller över på livet i stort för dem.



Med andra ord - Ta ställning, var stolt, må bra



Ceasar

2010-06-21 @ 21:06:35
URL: http://sverigefidelis.blogg.se/
Postat av: Lessie Basmanoff

Lyssna till detta effektfulla tal

Joyce Kaufman. The 7 Reasons to Support Israel.

Postat av: Stefan K

Klart det finns samhällstoppar och s.k. kändisar som tänker rösta på SD. Lika klart är att de inte öppet vågar säga det då massmedia skulle ägna spaltmetrar åt detta i flera dagar, kanske veckor.

Att värna om Sverige anses som bekant vara fult och då passar ord som "rasist" och "främlingsfientlig" för att slippa ta tag i den obehagliga debatten.



Banne mig om det inte också finns journalister som sitter och skäms när de tvingas skriva något helt annat än de i själva verket vill.



Ja, vi svenskar är ett fegt folk och därför ser det ut som det gör i samhället.



Frågan är dock om inte fårhagorna i många fall är obefogade? Jag röstar på Sverigedemokraterna och detta vet min familj, mina närmaste vänner och flertalet av mina arbetskamrater. Det är bara en som har reagerat negativt, men efter en häftig debatt om rätt eller fel, sant eller falskt, så blev han ganska tyst. Idag är vi lika goda vänner som innan. Det har dessutom visat sig att åtminstone tre personer i min bekantskapskrets också de röstar på SD. Överraskande och kul.

2010-06-21 @ 22:47:28
Postat av: Cavatus

Ja, det är för tragiskt det här att det inte går att "komma ut ur garderoben", att man ska smyga med sin politiska åsikt utåt, för att slippa få bildäcken uppskurna, eller bli av med jobbet, eller att barnen ska bli ansatta i skolan. Vad är det här för DDR-stat vi lever i egentligen? Man tror inte det är sant. Det är en Kafka-situation IRL.



Faktum är att en god vän har lekt spårhund och utrönat min identitet och när jag redogjorde för varför jag inte engagerar mig partipolitiskt blev han tyst länge och väl när jag sa att det kan komma en tegelsten flygande genom vardagsrumsfönstret, eller att lacken på bilen kan vara repad en dag.



Många vet inte om denna verklighet. Det tystas ju regelmässigt ned i media och vi måste ta på oss ansvaret för att försöka få ut det här till folk, bl a genom flygbladen.



I familjekretsen är jag helt öppen med vad jag ska rösta på. Har nog lyckats med det som jag trodde var omöjligt, nämligen att övertyga åldriga svärmor, som alltid röstat s. Men när hon läst om alla skolbränder blev hon så arg, så då var hon tvungen att fråga vad det där partiet hette nu igen, som jag hade talat om.



Islossningen kommer nog inte förrän efter valet, tyvärr, något som riksdagspartierna tjänar på och något som de kämpar med näbbar och klor för att skjuta upp. Det bästa vore dock om något kunde ske dessförinnan.



Vi får kämpa på med våra flygblad www.korta.nu/flygblad och läsa Julia Caesars krönikor, och sprida länken till dem:

www.korta.nu/jc

Postat av: P

Svensker i moderne tid har ikke vært kjent for "villige til å dø for sitt fedreland". Altfor lenge har svensker valgt å holde seg til "det trygge", faste, gamle og valgt "å ikke se". Samtidig vil jeg understreke at det er mange som nå jobber for forandring.



Temaet er stort hvor det er mange grunner til at denne "DDR kulturen" har fått rotfeste og kunnet utvikle seg. Det sier lite om SD men alt om kulturen at folk ikke kan uttrykke sine meninger offentlig.



Den positive delen av det er at det ikke betyr at SD kommer godt over sperregrensen. Mange sier i all fortrolighet at de skal rösta SD fordi det "er jo hemmelig valg". I skyggen her finnes det mange röster fordi mange har innsett bla problemet innvandring.



Jeg tror det er rett å ta det for hva det faktisk er nemlig et DDR, og at en motstandsbevegelse som stadig vokser seg større jobber hardt for forandring.



Jeg bryr meg ikke men har svensker rundt meg som gjør at jeg må ta hensyn. Fullstendig absurd men jeg må respektere at de ikke kan gå ut offentlig.

2010-06-21 @ 23:06:05
Postat av: Roberth

Ser skönt ut väl förunnat!

2010-06-21 @ 23:10:44
Postat av: Göran Lundqvist SD-Halmstad

Jag är övertygad om att varje brand, varje skottlossning, varje upplopp och fusk i miljonkronorsklassen likt den som nystatas upp i Halmstad innebär att nya sympatisörer tillskyndar SD. Detta våld och systematiska utsugande av skattemedel är en väckarklocka. Plötsligt inser svenskarna vad vi sverigedemokrater menar. Det är inte så konstigt att så många är lite tröga. Det satsas enorma resurser på att gömma verkligheten.



Många tänker inte på samhällsutvecklingen förrän den drabbar dem själva. Många orkar inte bry sig. Men problemen växer och fler och fler förstår och inser det tragiska. Många utav problemen hör ihop med massinvandring och socialdemokraternas mångåriga vanstyre. Borgarnas hjärtlösa välfärdsslakt skapar utanförskap bland svenskarna. pengar som tidigare gick till utbyggd välfärd och satsningar på aktiv arbetsmarknadspolitik går nu till massinvandring. Som sagt den kommande framtiden med denna politik drabbar fler och fler. Tyvärr så kommer en del aldrig att förstå varför.

2010-06-22 @ 00:12:44
Postat av: Gubben o Gumman

AW Svensson : Vems gumma? Din, min, el Thoralfs?

el går det bra med någon ung förmåga?

Kanske bäst att låta bli el vad tror du Svensson?



Cavatus : Skicka omgående flygblad till Alfsson

han har på tok för mycket fritid,bubbelbad samt

ett gårdsbryggeri i området.



Vidare har du helt rätt ang islossningen som medför i sig att man får kolla noga vilka

PELLEJÖNSAR som dyker upp och erbjuder sina tjänster.



Efter valet i höst,här kommer lycksökare blandat med seriösa som tar steget dyka upp, beror helt på procenten på valnatten "Helge"



Blir resultatet kanonbra så kommer man att försöka

infiltrera partiet lita på det.



Skall bli ett rent nöje att skicka 100 mail till

oikofober på redaktioner valnatten ,el som den

kommer att benämnas i historieböckerna "mailnatten"



Valet 2010 är the end of the beginning som gamle

Winston sa en gång,valet 2014 kommer att vara ett

mycket spännande val 4 år av info från SD kommer

att göra susen i Svenne Banans kålrot.



Man måste komma ihåg att inget annat Nordiskt land är så drabbat av "Ryska snuvan" som Sverige som var

ett tacksamt mål som stått utanför kriget.



2014 kommer beskedet om Sverige är för sjukt för

att styra upp politiskt el om landet är på rätt väg.



Det är klart att det är motigt att bli motarbetad

Men det innebär att inte en dj-vla politiker från

något annat parti skall komma och pipa om särbehandlig dom närmsta 300 åren.

(Inte sådan pipa man röker i AW Svensson)



Dessutom går alltid svinhugg igen allrahelst av denna odemokratiska kaliber finns bara i typ Nordkorea ,Cuba samt Sovjet helt sannlöst.



Rödgökarna har burit sej kopiöst illa åt

speciellt journalisterna,men Internet rår inte

dom fd Cubaturisterna på, bye bye.



Vi skall inte ha några röda clowner som styr detta

landet vidare mot konkursens avgrund eko ,moraliskt

rättsligt, militärt, och fan o hans mormor.



Den 19 Sep torpederar vi "Ivans" röda höskrinda

så till den milda att dom sista delarna återfinns på Mars.



Sveriges i modern tid enda folkrörelse med muskler

kunnande, ekonomi leker man inte med.

2010-06-22 @ 00:22:30
Postat av: OT

Problemlösning är en central del av politik, därför måste ett nytt parti först kunna lösa allmänt accepterade pågående reella problem på det enda sättet dessa kan lösas. Sverigedemokraterna gör detta! För det andra måste partiet lova att kunna lösa alla de problem som tidigare partier kunnat lösa. Sverigedemokraterna gör detta! Och till sist, det nya partiet måste också lösa fler problem än sina föregångare. Sverigedemokraterna gör detta tack vare invandringen numerära storlek och därmed påverkan på allt i samhället: Arbete, skola, sjukvård, bostäder, skatter, ...



Varför har då detta nya parti uppkommit? Jo, därför att den multikulturella politiken som förts under lång tid har ackumulerat en sådan mängd problem att multikultarismens svagheter blivit tydliggjorda och en mängd fakta kommit i dagen som svårligen kan förklaras bort; Trots signifikanta ansträngningar från den multikulturella sfären misslyckas de gång på gång.



Alltså börjar fler och fler rikta sitt fokus mot de till synes svårlösta problemen varvid de underliggande antagandena som multikularismen implicit bygger på åter undersöks och därmed inses Sverigedemokraternas potential att lösa dessa.



Vi skall inte vara arga eller besvikna på alla de "tröga" väljarna som finns och som gör det svårt att ändra politiken i en handvändning, de är faktiskt ryggraden i vår demokrati och dessutom kommer de vara en garant mot att vi i framtiden får styrande politiker liknande de som vi har haft de senaste 30 åren.



Ordspråket "försent skall syndaren vakna" gäller således bara politiker och journalister, inte väljare.

2010-06-22 @ 01:00:25
Postat av: Torsten Fransson

Jag skulle vilja svara på frågeställningen med ett rätt långt citat från Julia Caesars underbara blog



http://snaphanen.dk



där hon bl a skrivit nedantående! Både jag själv och flera av mina vänner kan intyga att detta är med sanningen överensstämmande:



"Den statliga hjärntvätten har lyckats



Resultatet av 35 års statlig indoktrinering i mångkultur ser vi nu. Den svenska staten har haft stor framgång med sin hjärntvätt. Generationer av politiskt korrekta medlöpare stöpta i samma socialdemokratiska form lämnar skolan och går ut i samhället där deras talanger som medlöpare kommer perfekt till pass.



Den svenska skolan och barnomsorgen har lyckats skapa det som var känt i Hitlers nazistiska Europa: skiljelinjer och konflikter som skär som osynliga väggar tvärs igenom familjer och splittrar dem, som i inbördeskrig.



I Hitlers Tyskland vågade inte föräldrar prata öppet med sina egna barn, som var fostrade i Hitlerjugend.



I dagens Sverige kan föräldrar och far- och morföräldrar inte prata öppet om invandringspolitik och mångkultur med sina politiskt korrekta barn och barnbarn.



Det är inget annat än mord på samhällets minsta och ömtåligaste byggstenar – familjen med dess kapital av tillit."

2010-06-22 @ 01:33:48
Postat av: Inte-en-till

"Denna behandling av SD är snarare praxis än undantag och gör att man ibland funderar på vad man egentligen sysslar med. Några gratis poäng kan man definitivt inte förvänta sig som Sverigedemokrat. Ibland känner man sig riktigt trött och slut över att alltid stångas för sin rätt och sak."



Du och dina kolleger är modiga föregångsmän och -kvinnor!



Jag känner tyvärr blott alltför väl igen mig i din beskrivning: vilja men inte våga. I mitt fall driver jag ett tjänsteföretag och är beroende av mitt nätverk som till 99% består av pk-människor. Ibland uttrycker jag icke-pk-åsikter, men väljer alltid tillfället väl och antyder inte att jag kommer att rösta på SD...



Skämmighetsfaktorn är kanske rentav större i Sverige än på andra håll? Det skulle i så fall betyda mer än 10% redan i årets val. Hur som helst så kommer det skämmiga att avta markant när SD väl sitter i riksdagen. Och 2014 når SD nivåer överstigande det holländska Frihetspartiets.

2010-06-22 @ 14:08:02
Postat av: Anonym

Vilken jävla äcklig bild!

2010-06-23 @ 13:45:22
Postat av: Dissident X

http://www.youtube.com/watch?v=zPNfdDi99zE



Titta på hela klippet. Det är filmat under SDU´s demonstartion mot islamiseringen och byggandet av en stormoské i Hbg. Klippet visar det systematiska o antidemokratiska beteendet hos AFA och vänsterfolk. Notera hur en liten klick förföljer tåget under hela manifestationen.



Det går bra att referera till klippet och att sprida länken så att fler får ta del av det utmärkta arbete som utförs av SDU, trots de våldsamma hotfulla och ibland fullkomligt snurriga attackerna mot Sd-sympatisörer.

2010-06-27 @ 22:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0