SYDSVENSKANEFFEKTEN

När Jimmie Åkesson fick sin debattartikel publicerad i Aftonbladet steg Sverigedemokraternas opinionssiffror rejält och nu betecknas detta som Helineffekten.

För min egen del har bloggen drabbats av något som snarare kan kallas Sydsvenskaneffekten. Efter att Sydsvenskan publicerade inte mindre än fyra helsidor om ett ”bloggkrig” mellan mig och fotbollsspelaren Henrik Rydström har antalet besökare stigit rejält på bloggen. Veckan innan artikeln hade jag ca 9700 besökare på bloggen. Den veckan artikeln publicerades steg antalet besökare till drygt 10 500 enligt Bloggtoppen och den sista veckan vara antalet besökare uppe på drygt 11 300 besökare. Det kallar jag för "Sydsvenskaneffekten".

Det är bara att tacka Niklas Orrenius och Sydsvenskan för uppmärksamheten. Mina politiska motståndare på det lokala planet i Kalmar är säkert inte lika roade som jag och Sverigedemokraternas sympatisörer.

Radio Kalmar tar idag upp Internets betydelse i valrörelsen. Min blogg får även där lite reklam.
Lyssna på inslaget.


Kommentarer
Postat av: antsverigedemokraterna

Visst får ni bra reklam Thoralf vi på ASB undrar varför du kilpper och klistrar och varför är inte denna ypperliga artikel med på din blogg du skryter om ?



http://www.kvp.se/nyheter/1.1858693/peps-fick-sin-lat-kapad-av-sverigedemokraterna

Postat av: Gotiska Kubben

Du har en bra blogg, Thoralf! Ditt engagemang är fantastiskt och din uppfinnsingsrikedom och spårhunds envishet är beundrandvärd. Skaffar jag nånsin hund så ska den heta Thoralf...hm, kanska borde man skriva om det där sista :-)

2010-01-26 @ 14:10:06
URL: http://gotiskaklubben.wordpress.com
Postat av: Hampus

Jag är nog en av de nya läsare som du åsyftar Thoralf. Din blogg är intressant då man får följa en kommunalpolitiker i ständig opposition men som ändå står rak trots hård motvind. Vissa saker du skriver håller jag med om, andra inte, så enkelt är det, men intressant läsning står du för. Din blogg samt Mopsens är alltid något att se fram mot efter en lång dag på jobbet. Keep up the good work.

2010-01-26 @ 14:23:35
Postat av: Nalle i Växjö

Tveksam effekt med bonus för den som läser SFI.



Kanske dom skulle dubbla eller tredubbla bonusen, eller kanske prova andra alternativet, som att dra in på bidragen för dom som inte läser



Jag ska sluta läsa nyheter säger min fru, det är inte bra för blodtrycket

Postat av: robban

Nalle; för att morötter (bonus) ska funka måste man följa upp det, i detta fallet så tror jag piskan funkar bättre då en bonus inte spelar så stor roll för att bli klar med SFI är inte en förbättring av levnadssituationen för dem som går där. dvs att drälla på sfi år ut och år in är inte så tokigt om man jämför med alternativet, AF, sos etc då det börjar ställas lite krav.

2010-01-26 @ 14:48:34
Postat av: Nalle i Växjö

Kanske vi skulle undersöka om det skulle gå att få bonus för att läsa Arabiska för Svenskar.



Det måste vara ett projekt helt i tiden så att vi kan läsa vår "nya bibel " Koranen på rätt sätt

Postat av: Antiism

Blir nog en hel del nya efter Peps Persson har utlovat att han skall "tvåla till" dig och Sverigedemokraterna pga en youtubefilmsnutt. Men eftersom inget har varit uppsåtligt och materialet är utlagt utav någon annan så lär hans tvål nog inte till att tvätta sitt egna skägg. Själv hade jag inte en aning om att några strofer saknades i låten då jag inte lyssnar på denne i vanliga fall. Sedan är det väl knappast SD som har "kapat" hans låt utan någon privatperson...men skitmedia är och förblir skitmedia! http://www.kvp.se/nyheter/1.1858693/peps-fick-sin-lat-kapad-av-sverigedemokraterna



2010-01-26 @ 14:58:14
URL: http://www.antiism.wordpress.com
Postat av: AWSvensson

Är det inte så journalistik praktiseras , några rader rykta ur sitt sammanhang.I varje fall när det gäller att smutskasta SD-företrädare. Det gäller att vara mottaglig för nya influenser. Uppskattas kanske inte när det vändes mot PK- maffian.

2010-01-26 @ 15:31:55
Postat av: Jonathan

Det är bara att lyfta på hatten och säga grattis till fler besökare. Jag vill också säga grattis till alla nya besökare som hittat denna blogg. Allt för få bloggare levererar något av värde. Det gäller bloggare från alla partier men den här bloggen brukar leverera intressanta texter ur ett personligt perspektiv. Jag tror att många som hittat bloggen kommer att stanna kvar.

2010-01-26 @ 15:35:09
URL: http://www.realisten.se
Postat av: Magnus

Apropå den totalt överskattade fotbollspelaren Henrik Rydström så kan man idag läsa hans tankar om ishockeyspelares intelligens.



http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/kalmar/article6492207.ab



Allt detta från en man som säger sig se rött när man drar alla över en kam. Jösses, vilken dubbelmoral.



2010-01-26 @ 16:57:51
Postat av: Roberth Ström

Alla hittar till slut till din blogg då den är mycket bra. Debatt var bra idag vi fick mycket tid. Inte så att någon företrädare var där men en som tog bladet från munnen var dominika peczynski hon var mycket bra.

2010-01-26 @ 21:38:39
Postat av: KeMe

Och....?

Många ord.

Var är argumenten?

Låter mest som: "Det var inte vi som började."

2010-01-27 @ 17:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0