PARTILEDARDEBATT UTAN JIMMIE ÅKESSON

Hur kan man debattera utanförskap och jobb under nästan en hel timma. Utan att beröra den grundläggande kunskapen om att utbud och efterfrågan även styr hur arbetsmarknaden utvecklas.

Att överhuvudtaget inte nämna att det under 2009 beviljades över 100 000 uppehållstillstånd i Sverige.

Att över 20 000 fick uppehållstillstånd i Sverige av arbetsmarknadsskäl och av dessa var det 8000 som inte hade någon speciell yrkesutbildning.

Genom att inte begränsa invandringen är det fullständigt omöjligt att klara arbetslösheten.

Partiledarna i debatten får icke godkänt i betyg.

Med Jimmie Åkesson i TV-studion hade väljarna fått en betydligt bredare debatt och betydligt fler svar från de ”sju systrarna”. Svar som hade gett Sverigedemokraterna nya väljare.

Jag tror många med mig är trötta på att lyssna på dessa hycklande partiledare understödda av programledarna på SVT.

Att SVT som finansieras med en stor andel statliga medel och licenspengar som även betalas av Sverigedemokratiska väljare, medvetet utestänger SD från att delta när partiet i mängder av opinionsundersökningar visar att SD är ett riksdagsparti är inget annat än en stor skandal och visar bara att Sverige inte är så demokratiskt som vissa vill göra gällande.

SKRIV PÅ NAMNINSAMLING


Kommentarer
Postat av: Massive Radiation Overexposure

Sverige har gått och blivit Sovjet 2.0

2010-01-31 @ 21:35:54
Postat av: Stefan K

Ja, visst är det märkligt när statlig tv i en direktsänd partiledardebatt tar upp riksdagspartiernas ställning till Sd, utan att de själva får närvara.

Vi har förut sett vid åtskilliga tillfällen hur man bjudit in till debatt OM Sd, men inte MED Sd.



Agendas utfrågning om integrationen var totalt intetsägande och helhetsintrycket är att det som pågår idag, kommer att pågå även i framtiden. En sak gav både regeringen och oppositionen ett tydligt svar på. Är du etnisk svensk, över 25 år och arbetslös, väntar ingen rolig framtid. Du är chanslös på en framtida arbetsmarknad om något av de två alternativen får fortsätta att bestämma.

2010-01-31 @ 22:10:12
Postat av: Thoralf A

Stefan K



Instämmer helt men tyvärr tror jag även det gäller etniska svenskar under 25 år också.

2010-01-31 @ 22:11:51
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Hulda

Visst är det märkligt att SD utestängs från debatter i SVT. Troligen villkor från riksdagspartierna för att själva deltaga i Agenda.



Dock nämndes SD och att de ligger över C och KD.

Men folk fattar säkert rätt beslut ändå i höst..!!



2010-01-31 @ 22:15:34
Postat av: peerpede

Med Jimmie Åkesson i studiet hade de sju kunna ta plats vid samma bord och Åkesson som Sveriges enda opposition, ensam på sin sida grilla sjupartiet.

2010-01-31 @ 22:28:29
Postat av: Sven-Olof

Flera av partiledarna. men framför allt Göran Hägglund gick till angrepp på SD utan att en representant för SD fanns i studion för att kunna svara. Detta efter att programledarna inbjudit till detta! Det kan inte vara förenligt med sändningstillståndet.



Att man i ett tv-program, som är en del av den statliga kanalens valservice till väljarna, låter bara den ena sidan komma till tals liknar DDR-fasoner.



I SVT:s värld är det alltså ok att en partiledare för ett parti får tillfälle att i deras valprogram ljuga om och anklaga ett politisk motståndare, utan att denne har möjlighet att svara på kritiken.

2010-01-31 @ 22:33:36
URL: http://www.status.st
Postat av: Fredde@76

När det gällde det här med integrationsproblemen så ekar fortfarande Mona Sahlins svar :

- Vi måste bygga fler moskeér i Sverige !



Fy fan säger jag bara , men det var tur att hon sa det , för att förhoppningsvis så var det andra som också fick stora rysningar genom kroppen när de hörde hennes uttalande som hade tänkt rösta på denna landsförrädare som nu ändrar riktning till ett Sverigevänligt parti .

2010-01-31 @ 22:36:49
Postat av: Stefan K

Thoralf



Vid närmare eftertanke så har du nog rätt. Svenska ungdomar under 25 kommer säkerligen att få en gedigen utbildning, men tvingas därefter söka jobb utomlands med sin kunskap, kompetens och kreativitet i bagaget. Redan nu sägs 40 000 svenska ungdomar jobba i Norge.

2010-01-31 @ 22:38:02
Postat av: Michaela

"Att över 20 000 fick uppehållstillstånd i Sverige av arbetsmarknadsskäl och av dessa var det 8000 som inte hade någon speciell yrkesutbildning", jag har vänner som är utbildade läkare, medicintekniker, professorer, mattelärare på universitets nivå. Vilka jobb erbjuds dom här i Sverige? Städerskor? Du tar fram varenda dåligt exempel, för du vet precis INGENTING om dom bra. Det är så man skäms att vara svensk.

2010-01-31 @ 22:47:17
Postat av: Gubben o Gumman

Efter att ha lyssnat på dessa "politiker" förstår man varför det ser ut som det gör.

Sverige har ett skattetryck på 57% då står man o kastar pajer om sjukvårdsbiträdens skattesatser.

Alla skall få det så bra pensionärer ,invandrare sjuka ,arbetslösa.Det är märkkligt, samt skrämmande med detta skitsnack när det är valår.



25% av dom Svenska ungdomarna är arbetslösa då skall Reinfeldt sänka tröskeln till arbetsmarknaden läs särbehandling för invandrare

som lök på laxen skall skattebetalarna stå för

lönen med 75%.Förlåt tar man inte hand om sitt egna folk först som dessutom betalar invandrarkalaset.

Det är svårt att finna ord för vad man känner.

Man kan bara hoppas att alla förstågångsväljare inser hur svikna dom är med jobb o bostad.



Vi måste se till så flickorna kommer tryggt till skolan i Afganistan säger Maud Olofsson?

Gäller det dom våldtagna etniskt svenska kvinnorna med då eller?

Det var väl det närmaste man kom försvarsfrågan där försvaret skall utgöras av 500 man i Kamelien på uppdrag.



Kvinnovåld förekommer i alla samhällsgrupper säger

idioten Ohly,man får inte peka ut grupper?

Hur många svenska balkongflickor har vi haft?

Vi skiter väl i hans o Monas valboskap.

Deras kvinnosyn är vi inte intresserade av.

Man måste röra sej i dessa grupper säger Mona.

Vilken falsk kärring.



Att upptäcka att Sverige inte är en demokrati är väl det första steget, när man inser vad dom etablerade partierna ,samt SVT 68 sysslar med.

Manipulationen samt trygghetsknarket man smetat in Svensson med är avskyvärt.



När man väl upptäckt vad som pågår i media finns ingen return,lyssna på dessa hycklare blir bara värre och värre.



Skönt att dessa kommer att fasas ut succesivt och att dom inte fattar det själva.

Vi får hoppas att dom första 35 får lämna riksdagen efter valet i år.

I Aftonbladet har man en del frågor bla vad som är viktigaste valfrågan för läsaren , där svarar 10% att dom tycker det integrationsfrågorna,sannolikt

är detta SD:s korrekta valresultat,folk driver med dessa opinionsinstitut när dom ringer.



Förstår man inte att något är allvarligt fel när SD

som ligger mellan 7-10% inte får delta ,är man antingen dum i huvudet, el socialkommunist detta går ofta hand i hand tyvärr för landet Sverige.



2010-01-31 @ 22:50:32
Postat av: Micael Foghagen SD-medlem Kalmar

>Michaela



20 000 - 8000 = 12 000. Dina vänner finns naturligtvis med bland de senare.

Det märkliga är väl ändå att 8000 får arbetstillstånd utan speciell yrkesutbildning? Vad kan dessa tillföra arbetsmarknadspolitiskt som inte går att finna inom Sverige?



Har jag missat något eller är det högkonjunktur och noll arbetslöshet idag?

2010-01-31 @ 23:18:16
Postat av: Anonym

Thoralf Alfsson! Akta så att du inte halkar på de isiga gatorna, ditt jävla babianansikte.

2010-01-31 @ 23:49:50
Postat av: Massive Radiation Overexposure

Hänvisar från Fria Nyheter och text tv på tv 4

Postat av: Helene

Slutledning av partiledardebatten: invandrare FÅR inte jobba, svenskar VILL inte jobba.

2010-02-01 @ 00:07:00
Postat av: Cavatus

Orkade inte lyssna på partiledardebatten. Den är så förutsägbar att man mår illa. Det är ett enda skådespeleri och i grunden är de av samma skrot och korn allihop. Blir bara så trött för det blir aldrig någon förändring med dessa verklighetsfrämmande människor som bara är rädda om sina jobb.

2010-02-01 @ 00:08:23
URL: http://aktualia.wordpress.com
Postat av: Timglas

Namninsamling för demokratiska partiledardebatter i SVT 2010.

Postat av: Peter, den förste.

@Anonym



Så fint att du är orolig för Thoralfs välbefinnande. Men du behöver inte vara orolig, Thoralf har halksäkraskor, som kommer att ta honom ända in i Sveriges riksdag.

2010-02-01 @ 00:26:36
Postat av: LN

@ Michaela!

Du glömde de sedvanliga atomfysikerna och rymdforskarna - som alla tvingas köra taxi! Din vänskapskrets - kör de också taxi, eller lever de sedan 7 år på bidrag - är sannerligen speciell - hur har du lyckats att samla denna exklusiva skara kring dig? Hur står alla dessa intelligenta och kvalificerade flyktingar ut med att vara vän med dig, som på fem rader lyckas göra ett så urbota ointelligent intryck. Likt Anna Anka erbjuder du kanske gratis(!) avsugning? Allahu Akbar.

2010-02-01 @ 00:27:09
Postat av: BossX

Till SVT!



Jag vill se SD i debatten! Partiet är uppstickaren med dryga 5% av valmanskåren som KD, C och Vpk! Detta förhållande borde reflektera sig i debatten! SVT sänker demokratien genom att inte låta SD vara med i debatten!!!! Sverige skall aldrig, aldrig mera komma och snacka om att det brister i demorkatien i något annat land överhuvudtaget! Sopa rent först framför egen dörr! Detta är skändligt av SVT! De formella invändningarna bär inte! Vi tittare vill höra vad SD har att säga!

2010-02-01 @ 00:48:58
Postat av: Helene

Michaela

du glömmer väl inte alla de högutbildade svenskar med studieskulder som inte får jobb? Ska dina vänner ha förtur före dessa eller?

2010-02-01 @ 01:33:18
Postat av: Thomasson

@Michaela:

Förklara gärna mer om varför du skäms över att vara svensk och vad det finns för lösningar på detta adekvata problem?



Hittar du inga lösnignar kan jag mer än gärna komma med iallafall två stycken.

2010-02-01 @ 03:46:31
Postat av: Erik

Sitt inte här och skriv tjuriga kommentarer. Kontakta istället SVT. Ha en vänlig ton men var starkt kritiska. Länk till SVT:



lid=puff_1015268&lpos=lasMer

2010-02-01 @ 05:40:52
Postat av: Erik

Här är länken:



http://svt.se/2.81956/stall_en_fraga?lid=puff_1015268&lpos=lasMer

2010-02-01 @ 05:43:35
Postat av: Putte

Men då är vi ju överens Michaela. Vi skäms också över att du är svensk!



Thoralfs beskrivning handlade om de som fått uppehållstillstånd av arbetsmarknadsskäl.

2010-02-01 @ 06:03:49
Postat av: Stora Småland

Faen Putte , du har goa kommentarer !

Anonym , angående din kommentar om Thoralf , dej skulle jag gärna behandla mellan knytnäven och väggen ! Skitstövel !

2010-02-01 @ 07:51:42
Postat av: Hulda

"Anonym" har nog haft en tragisk barndom.

Vi bör alla här samla in pengar till några psykologbesök, så att denna medmänniska kan behandla sina problem och lämna sandlådan för gott....

2010-02-01 @ 08:11:48
Postat av: Stefan K

Michaela

Skulle inte dina välutbildade kompisar göra större nytta i uppbyggnaden av tredje världen? Länder som Afghanistan, Haiti och hela den afrikanska kontinenten skriker ju efter hjälp och att köra taxi eller sitta hemma med bidrag i Sverige hjälper inte deras situation.

2010-02-01 @ 09:41:29
Postat av: AWSvensson

Orkade inte lyssna på denna så kallade partiledardebatt, så förutsägbar,vilket bekräftats av de "höjdpunkter" som presenterats i morgonens nyhetsprogram. Däremot lyssnade jag på P1 med Lars Ohly lördag som klart deklarerade att Sverige måste har fri invandring med tillgång till det svenska välfärdsbordet. En åsikt han äger rätt till , men framför allt att han också lägger fram den i valrörelsen och låter väljarna ta ställning till denna ståndpunkt.

2010-02-01 @ 10:11:52
Postat av: Stefan A

Taxichaffis är det bästa yrket i världen tydligen, för då kan man bli vad man vill, Michaela och andra PK-typer sväljer allt man säger med hull och hår.....

2010-02-01 @ 10:46:48
Postat av: Ibbe

För några år sedan körde Mona Sahlin samma retorik som Michaela beträffande alla arbetslösa utifrån kommande läkare. Socialstyrelsen redovisade då, förmodligen inte av en slump, de faktiska siffrorna. Dessa visade att den förda retoriken var en ren och skär bluff. De utländska läkare vilka inte fått en svensk läkarlegitimation var försvinnadne få och anledningen var i de fallen var glasklar. Det är dags av avliva myten om alla utländska läkare som inte får jobb.

2010-02-01 @ 11:03:49
Postat av: AWSvensson

Det var bara några dagar sedan vi kunde läsa om dessa läkare som var odugliga på att uttrycka sig på det svenska språket. En förutsättning för att jobba som läkare är att man kan kommunicera med patienterna men också för att visa att man är kompetent när man anställes.

2010-02-01 @ 11:22:25
Postat av: Helene

TV4 text-TV sid 133: Sd 46,1% :-)

2010-02-01 @ 11:25:38
Postat av: Cavatus

Idag kvart i två i P1 i OBS kommer det mångkulturella projektet att diskuteras. Återstår att se om det är i politisk korrekt anda eller ej.



Lyssnade på följande partiledardebatt i Norge inför stortingsvalet 2009. En sådan debatt kan aldrig bli möjlig i Sverige, då ämnet inte får beröras på detta öppenhjärtiga sätt, eller hur?



http://www.fredrikarvidsson.com/2010/02/partiledardebatt-om-asylpolitiken-infor-norska-stortingsvalet-2009/



Har läst boken Ayatollan och recenserat den här:

http://aktualia.wordpress.com/2010/01/31/recension-ayatollan/



Nyttig och omskakande läsning ur många synvinklar.

2010-02-01 @ 12:09:53
URL: http://cavatus.wordpress.com
Postat av: Ludvig

Dåligt att SD inte får vara med i partiledardebatter. Det hade varit välbehövligt.

2010-02-01 @ 13:39:21
Postat av: Nalle i Växjö

Har nyss matats av massmedia att antalet brott i Sverige minskar.



Nyfiken som jag är kollade jag på BRÅ och ladda ner statistiken ( se länk)

Det är helt rätt att Cykelstölder, våld mot tjänsteman, samt bilinbrott minskat.



Men dom övriga brottstyperna som noga är redovisade visar något helt annat.

Det är vad jag kan läsa mig till, men jag är bara en vanlig "svenne" och inte brottsprofessor







Postat av: Nalle i Växjö

Komplettering

I media anges procentuella siffror i förhållande till föregående år för att resultat inte skall vara allt för skrämmande. Jämför man siffror i förhållande till 5 eller 10 år sedan blir det hela betydligt otäckare

Men det är väl vad man vill dölja

Postat av: Katinka Glahd

Var det någon som såg i morse att man kunde rösta genom sms på nr 72122 på tv4 ,s texttv?

Detta låg på sidorna 130-133.

Jag gick in och röstade på ett Sverigevänligt och svenslvänligt parti.

Man kunde bara rösta en gång fråm sin mobil.Trots detta låg Sd högst med 43% vid 11-tiden.

Denna sida skulle ligga kvar där fram till den 19 september och den skulle uppdateras varje dag kl 16.00.

Döm om min förvåning när jag kollade upp sidan för en halvtimma sedan.DEN VAR BORTTAGEN!BORTTAGEN! En sida som skulle finnas där fram till valdagen!

Finns det någon som läser det här som kan verifiera att det jag skriver här är sant och som kanske själv har röstat på detta nr???

2010-02-01 @ 16:04:53
Postat av: Katinka Glahd

Var det någon som såg i morse att man kunde rösta genom sms på nr 72122 på tv4 ,s texttv?

Detta låg på sidorna 130-133.

Jag gick in och röstade på ett Sverigevänligt och svenslvänligt parti.

Man kunde bara rösta en gång fråm sin mobil.Trots detta låg Sd högst med 43% vid 11-tiden.

Denna sida skulle ligga kvar där fram till den 19 september och den skulle uppdateras varje dag kl 16.00.

Döm om min förvåning när jag kollade upp sidan för en halvtimma sedan.DEN VAR BORTTAGEN!BORTTAGEN! En sida som skulle finnas där fram till valdagen!

Finns det någon som läser det här som kan verifiera att det jag skriver här är sant och som kanske själv har röstat på detta nr???

2010-02-01 @ 16:07:13
Postat av: Katinka Glahd

Vrt tog de vägen? Sidorna 130-133 på tv4,s text-tv.???

De låg där i morse och man kunde då läsa där att man kunde sms,a in till 72122 vilket parti man tänkte rösta på i valet.

När jag gick in vid 11-tiden så hade drygt 600 personer röstat.Då låg Sd högst med 43%.!!

Det hör till saken att man bara kunde avge en röst från vaje mobiltelefon.

Dessa sidor skulle ligga kvar fram till valet och uppdateras varje dag kl 16.00.

Döm om min förvåning när jag gick in och kollade hur det hade gått .

SIDORNA VAR BORTTAGNA!!!De fanns inte där mer!Var det någon bland bloggläsarna som ochså var inne och röstade med att sända ett sms till 72122?Kunde vara intressant vad som har hänt. Var det chochsiffrorna till Sd,s fördel som skrämde upp tv4-ledningen?En sak vet man ju redan. Att medarbetarna på detta företag är djupt odemokratiska och accepterar inte sanningen!

2010-02-01 @ 16:19:34
Postat av: mudder

Jag kollade TV4 text-TV nyss och det är fan otroligt. Sidorna 130-133 är borttagna! Fy fan vilka mörkningar som pågår i detta land.

Ursäkta svordomarna, men vad är det för ruttet samhälle vi är på väg att få? Ska verkligen Sd köpa TV reklam i en sån rutten TV kanal?

2010-02-01 @ 17:01:59
Postat av: Helene

Katinka

jag var inne på TV4 text strax innan jag skrev inlägget ovan (11.20 kanske). Då hade ca 900 röstat och Sd låg på 46,1%. Tur att man hann rösta innan svensk demokrati visade sitt fula tryne återigen. Jag kollade för en stund sedan, men sidan finns inte kvar.

2010-02-01 @ 17:10:16
Postat av: mudder

Jag ringde till TV4 (08-459 40 00) och frågade snällt vad som hänt med text sida 130.

Fick svar att det är tekniskt fel.

Jag hoppas det, för det går nämligen rykten om att obekväma siffror måste mörkas, svarade jag.



Vi får väl se om den kommer upp igen. Eller så är det ett tekniskt fel i PK-maskineriet när SD får bra siffror.

2010-02-01 @ 17:49:37
Postat av: Per Petersson

Jadu Katinka.



Samma undersökning fanns hos TV6 på exakt samma sidor och kan ni gissa....

TADAAA, den är borta där med. Är det inte fantastiskt?

2010-02-01 @ 18:25:06
Postat av: Adnan Rasidovic

Postat av: Fredde@76



När det gällde det här med integrationsproblemen så ekar fortfarande Mona Sahlins svar :

- Vi måste bygga fler moskeér i Sverige !



Fy fan säger jag bara , men det var tur att hon sa det , för att förhoppningsvis så var det andra som också fick stora rysningar genom kroppen när de hörde hennes uttalande som hade tänkt rösta på denna landsförrädare som nu ändrar riktning till ett Sverigevänligt parti .

2010-01-31 @ 22:36:49



/ Du kan inte vara frisk att du skriver en sådan sak. Vad är det för fler med att bygga flera moskeer, när antalet muslimer i Sverige ökar så hastigt? Förmodligen är du rasist, som majoriteten av denna bloggens läsare, och har något emot muslimer. Jag och självklart hela min familj är muslimer ifrån Bosnien. Jag är född här i Sverige och känner mig till största dels som svensk. Men när jag läser sådant här så får JAG rysningar i kroppen och vill inte längre vara svensk.



p.s min pappa är personalchef på ett väldigt stort företag och min mamma är matte- och biologi lärare för högstadieelever.

2010-02-01 @ 19:24:32
Postat av: AWSvensson

En stilla undran, hur kommer det sig att denne Adnan Rasidovic befinner sig i Sverige och inte bygger upp Bosnien. En liten redogörelse för detta vore något att stilla bedja om.

2010-02-01 @ 20:08:49
Postat av: Thoralf A

Adnan Rasidovic



Vad anser du om t.ex. sharialagar? Vad anser du om islamister?

Är Iran ett föregångsland?



2010-02-01 @ 20:42:25
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Inge Sandén

@Adnan Rasidovic.

När vi vanliga svenskar tar avstånd mot dessa moskeer,ser vi framför oss imaner,som står där och sprider ut sitt hat mot vår religion och väst och hur syndiga och onda väst och svenskarna är.

Innan islam började att utbreda sig i vårt land hade vi inga hedersmord,tvångsgiften,gruppvåldtäckter och såg inga kvinnor springa omkring i burka och nicab som skrämmer vettet ur alla småbarn i detta land.

Enskilda muslimer som du får idga er religion hemma så mycket ni vill,men kom inte hit och tro att vi snällt ska tvingas att rätta oss efter era seder och bruk som vi lämnat efter oss för flera hundra år sedan.

Det är islamisterna som vi vänder oss emot inte den enskilde muslimen.

I dag mördade islamisterna i Bagdad 54 st.

Svenskarna vill inte ha varken minareter eller fler moskeer i sitt land.

87% av svenskarna vill förbjuda burka och nicab.

Värst av allt är när muslimer kräver särskild mat i skolorna och särskilda badtider i våra badhus.

Det är dessa saker som jag nämnt,som gör att vi har dessa motsättningar i vårt land,som vi inte hade innan islamisterna skickade sina förtrupper i imanernas vita klänningar och började bygga moskeer,där man inte ens talar det svenska språket.

Islam skall stoppas innan vi får ett inbördeskrig i detta land.

Islamism,kommunism och nazism är tre totalitära politiska världsuppfattningar,som inte har något med religion att göra.

Västvärden klarade att få bort både nazismen och kommunismen och väst kommer också att klara av att få stopp på islams utbredning.

2010-02-01 @ 21:01:33
Postat av: Fredde@76

@ Adnan Rasidovic



Nu kom rasiststämpeln fram . GRATTIS Adnan !



Jag är faktiskt Realist . Har bott i Malmö sedan jag var nio år gammal , flyttade från denna ligist stad när jag var tjugonio år tackolov . Det går inte att undgå att se vad som händer med denna stad med den ökade invandringen som har skett de senaste årtionde.



För att bara ta ett exempel så kan det väl inte ha undgått dig den artikeln i Skånskan som handlade om att antisemitismen har ökat så kraftigt att judarna får fly hals över huvud denna stad .

Tyvärr så är det så att det är dina brödrar och systrar som står för dessa förföljelser !

Men nu hoppas jag att du Adnan går ut och fördömer dessa rasister och sätter stopp för deras framfart .



Sedan tycker jag att du kan berätta för mig hur fler moskeer skulle öka integrationen för muslimer i Sverige , för det är det Mona Sahlin försöker säga.

Skulle jag flytta till Saudiarabien , inte fan behöver jag en kyrka för att kunna integreras till detta land . Det handlar hur pass man är intresserad av att ta till seder och bruk .



p.s min far är polis och själv har jag jobbat inom kriminalvården så jag har både sett och hört om Malmös baksidor .



2010-02-01 @ 21:42:21
Postat av: Robin_Shadowes

Du kan inte vara frisk att du skriver en sådan sak. Vad är det för fler med att bygga flera moskeer, när antalet muslimer i Sverige ökar så hastigt? "Förmodligen är du rasist, som majoriteten av denna bloggens läsare, och har något emot muslimer. Jag och självklart hela min familj är muslimer ifrån Bosnien. Jag är född här i Sverige och känner mig till största dels som svensk. Men när jag läser sådant här så får JAG rysningar i kroppen och vill inte längre vara svensk."



Med risk för att verka tjatig så är muslimer INGEN ras. Om du så självklar likt din familj är muslimer kan ni ALDRIG bli svenskar. Spelar ingen roll om ni är födda här eller inte. Vägrar ni lämna eländet islam så kommer ni få finna er i att bli utvisade så småningom, medborgarskap eller ej.

2010-02-01 @ 21:50:48
Postat av: LN

...sade den danske kommentatorn 'kepiblanc' på GoV:



"Jag är rädd för att det inte finns något sådant som fria val i Sverige, så fram i september kommer allt att vara som det brukar. Såvida inte - förstås, EU för en gångs skull gör något nyttigt och följer Morten Messerschmidts råd (dansk folketingsledamot för DF - nu i europaparlamentet) och skickar valobservatörer att kontrollera att valet går rätt till, precis som man tvingas göra i Ukraina, Libanon och andra korrupta stater."



http://gatesofvienna.blogspot.com/2010/02/situation-in-sweden.html

Postat av: Adnan Rasidovic

Jag fick många svar väldigt snabbt. Kul! Jag måste erkänna att en hel del invandrarungdomar väldigt snabbt hamnar i grupper och gör kriminella saker. Sedan så kan man skriva en lång lista varför det blir så. Min bror växte upp med min mamma och åt infångad fisk varje dag och gömde sig ifrån serber i kriget, medan hans (min) pappa var och krigade. Tänk hur det är att växa upp och vakna varje dag och fundera på om ens pappa fortfarande lever. Det sätter säkert avtryck i beteendet. Krig, fattigdom och sorg. Jag förstår varför vissa unga invandrare blir sådana. Men jag är självklart emot det och har ingen aning hur det ska förebyggas. Det är ju därför vi har politiker och jag känner inte att den enklaste lösningen att skicka ut gangsterna ur landet är en långsiktig lösning. Ni måste även förstå att det inte står NÅGONTING ont i koranen. Det står inte i koranen att alla andra religioner ska utrotas. Det är bara extremislamister som tolkar allting fel. Det är extremislamister som ska bort ifrån jordklotet precis som alla andra extrema religiösa människor.



Jag vill inte starta bråk. Utan lugna diskussioner uppskattas. =)

2010-02-03 @ 20:28:09
Postat av: Putte

@Adnan Rasidovic.



Jag har några frågor om det går bra.



1. Om din familj flydde undan kriget i Bosnien, varför flyttade ni inte hem igen när kriget tog slut? Det hade jag gjort om jag tvingats fly. Detta gör att man funderar på om syftet för många är/var att fly från något eller att "fly" till något.



2. Varför krigade Bosnierna över huvud taget?



3. Folken i forna Jugoslavien hade ju tidernas chans till att visa hur fantastiskt ett mångkulturellt samhäller är. Varför tog man inte den chansen? I stället visade man oss att mångkulturella samhällen aldrig kan fungera och kommer samtliga sluta i någon form av väpnad konflikt.



4. De kommer fortfarande massor av Bosnier och Kosovoalbaner till Sverige och söker asyl och kallar sig flyktingar. Vilket krig flyr man ifrån nu?

2010-02-04 @ 06:27:50
Postat av: Adnan

1. Jag vet inte. Det är fortfarande dåligt där nere. Svårt att leva. Min familj anpassade sig väldigt bra. Föräldrarna fick snabbt bra jobb, min bror fick vänner och lärde sig svenska snabbt och de så väll en ljus framtid här i trygga Sverige. SJälv så tänker jag faktiskt flytta ner till Bosnien så fort jag utbildat mig.



2. Bosnien var en del av Jugoslavien där bosnier (muslimer) kroater (katoliker) och serber (ortodoxa) levde tillsammans. Ingen tänkte på vilket efternamn man hade eller om man åt gris eller inte. Man levde tillsammans och alla firade jul och bajram tillsammans. Fast plötsligt föddes Storserbien-drömmen i Serbien och spred sig på ett väldigt underligt sätt och tillslut så anföll majoriteten serber Bosnien och Kroatien. Det fanns en stor del serber som var och krigade för Bosnien mot sitt egna land. Det är nog det konstigaste kriget någonsin bara för att så mycket hat kunde födas så snabbt.



3. Jag förklarade lite om det i ovanstående stycke varför det inte fungerade. Det är nog inte precis samma situation i Sverige. Jag tycker att det funkar väldigt bra i Sverige. Bara förorterna som måste göras något åt.



4. Jag kanske har fel, men jag har aldrig sett en nyinflyttad Bosnier sedan jag föddes. Finns inget att fy ifrån... hoppas jag haha. På tal om kosovoalbaner vet jag inte. De blev ju precis självständiga.

2010-02-04 @ 20:39:57
Postat av: Adnan

sharialagar är mycket feltolkade och fel översatta. Man tar en mening ur en helt text som får allt att utstå som dåligt och fel. Till exempel att bara männen får bestämma i huset är inte sant. Det man syftar på och vad som står är att kvinnor som ofta är mera känslomässiga och låter känslorna styra deras handlingar så har man tänkt sig att mannen oftast ska säga sista ordet. Man diskuterar fram ett beslut tillsammans men mannen som ofta kan ta mer skarpa beslut i vissa lägen ska säga sista ordet. Och till exempel att en kvinna är värd hälften så mycket som en man inte är sant. Det dära med flera fruar har också sin anledning. Förr i tiden då det var stor skillnad mellan rika och fattiga så tänkte man sig att om en var väldigt rik och generös så skulle han få ta hand om flera kvinnor om de behövde hjälp och inte kunde klara sig. Avundsjuka var förmodligen inte så vanligt för att de hade ju någon som hjälpte dem. De kvinnorna levde ett mycket fint och bekymmersfritt liv. Att ha flera fruar idag existerar bra för extremislamister och jag tycker att det är fel att ha flera fruar idag. Visste ni att om frun vill lämna mannen ska han ge henne 1 kilo guld och plus alla hennes tidigare ägodelar såklart. Den lagen gällde tidigare och jag vet inte om den finns någonstans längre.

2010-02-04 @ 20:53:59
Postat av: lukes

Hejsan, allt bra? Planer för helgen? :)

2010-02-04 @ 20:58:35
URL: http://nattstad.se/lukes
Postat av: emma

Klockrent svar Stefan K. Men det som bekymrar mig är att om SD kommer till makten behåller vi dem äckliga moderatjävlarna! :(

2010-02-04 @ 21:49:18
URL: http://emmaxelsson.blogg.se/
Postat av: Putte

@Adnan



Kolla SVT-tex, sidan 161. Där står att de flesta så kallade apatiska "flyktingbarnen" just nu kommer från centralasien (fd Sovjet), Serbien, Kososvo och Bosnien. Inga av dom kommer alltså från länder där det är krig! Således barn till ekonomiska "flyktingar", som bara kommit till Sverige för att snylta på svenska löntagare och skattebetalare. Dom väljer att med föräldrarnas hjälp att bli "apatiska" för att föräldrarna vet att de till 110% saknar asylskäl.

2010-02-05 @ 20:32:39
Postat av: Adnan

Jaha okej. Det är dåligt. Det är helt okej att leva där nere åtminstone i f.d jugoslavien. Förstå inte varför de flyttar. Kan inte vara många. Vad är AFA?

2010-02-05 @ 23:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0