OLYCKSKORPAR

Jag är besviken på alla dessa olyckskorpar som uttalat sig angående Kalle Winner. Att politiska motståndare försöker sig på smutskastning är inget som förvånar mig men att de som säger sig sympatisera med Sverigedemokraterna ägnar sig åt detta gör mig mycket besviken. Att detta sedan även pågår på andra forum gör mig än mer besviken. När det sedan dessutom handlar om rena lögner och skitsnack blir jag förbannad. Har man inte fakta skall man vara försiktig i sina ordval eller ännu hellre försöka skaffa sig kunskap innan man yttrar sig.

Vi är många inom SD som träffat Kalle Winner och alla har fått ett positivt intryck. Alla uttryckte istället sitt stöd för att Kalle Winner skulle kandidera till landstinget. Jag har även fått positiva signaler från etablissemanget.

En som tydligen satte kaffet i halsen när denna nyhet blev känd var tydligen vänsterpartisten Birgitta Axelsson Edström som har svårt att dölja förtreten över att en person som fått vänsterpartiets civilkuragepris väljer Sverigedemokraterna.

 Hon har antagligen själv varit med och utsett Kalle Winner till pristagare. Ett minst sagt förvirrande inlägg.

 


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Skrev just detta på ungsvensk.se:



Hej på er, jag sitter här och spånar litegrann... Jag är själv en passiv medlem i SD och har därmed ingen som helst erfarenhet av politiskt arbete. Dock följer jag olika SD-relaterade forum intensivt.



En glädjande utveckling på senare tid har ju varit tillskottet av aktiva eller fd. aktiva politiker från andra partier. I första hand tänker jag på Mopsen men jag har även förstått att andra väl inarbetade namn har anslutit sig.



I kommentarerna till dessa nyheter finns en hel del skepsis. Ska dessa människor betraktas som infiltratörer? Ska de försöka släta ut SD? Kan man lita på att de övergett lojaliteten mot sina gamla partier? Misstänksamheten mot infiltration tror jag förvisso är väl befogad, jag tror att det kommer att vara en av oräkneliga metoder mot partiet fram till september. Å andra sidan är ju ambitionen att växa ordentligt i valet beroende av att det finns folk att fylla stolarna med. Och osäkerheten för hur en politisk "oskuld" handhar förtroendet från partiet torde nästan vara lika stor som den rörande en etablerad politiker.



Om vi istället leker med tanken på att det faktiskt finns en stor andel i grunden vettiga människor i de övriga partierna som innerst inne vet att de inte längre kan stå för sitt partis åsikter så gäller det ju att på alla sätt locka dem att ta steget. Deras faktiska erfarenhet av politik lär ju vara värdefull när horder av sverigedemokrater skall in i kommunerna i höst... =0)



Därmed till frågan; borde SD officiellt lansera något slags "handlingsprogram/ kampanj" för att på lokal nivå på bästa sätt locka över och fasa in nyförvärv i arbetet? Så att man visar att den som vill komma över skall tas tillvara omgående oavsett den aktuella lokalgruppens storlek? På samma gång kunde ev. oseriösa kandidater få känna att man inledningsvis intresserar sig för dem från högre ort...



Dessutom skulle det kännas som en skönt kaxig gest mot de andra partierna att man visar att det finns en färdig plan för att ta invänta dem som lämnar deras sjunkande skuta... =0D Det lär skapa en ansenlig mängd irritation, uppmärksamhet och förhoppningsvis tankeaktivitet hos dem som innerst inne funderar...



Vad tror ni?

2010-01-21 @ 20:31:18
Postat av: Kalle

"Idag publicerar både Östran och Barometern en artikel om att Kalle Winner blivit Sverigedemokrat.

Skrev Thoralf för några dagar sedan.



Är nyfiken på Barometerns artikel. Tittat på nätet.

Har den kommit endast i pappertidningen eller har jag missat den???



Du lägger väl ut den när den kommer på Nätet???

2010-01-21 @ 20:39:59
Postat av: rim

Det tyder väl på civilkurage att gå till Sd.

2010-01-21 @ 20:40:05
Postat av: Janne

Re. Tobbe



Bra tänkt! Självklart ska vi välkomna dom som känner att deras gamla parti inte längre svarar upp till deras krav/förväntningar. Hela medlemstillströmningen sker ju faktiskt på det viset. Vi kommer alla från andra partier men har äntligen fattat att invandringsfrågan är den viktigaste politiska nöten att knäcka. Vi kan med andra ord omöjligen hålla på och misstänkliggöra vissa av dessa. Visst kan vi gå på en eller annan mina men 'wtf'.

Sd Ljungby

2010-01-21 @ 20:47:00
Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

så rätt, så rätt!

2010-01-21 @ 20:56:04
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt'

Hej

Favorit mat?

Ha en bra dag

2010-01-21 @ 21:11:14
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: danne

alla som har civilkurage kvar söker sig till SD eller Nd

2010-01-21 @ 21:54:16
Postat av: Thoralf A

Kalle



Om inte Barometern publicerar artikeln på nätet utan bara i pappersupplagan kan jag givetvis inte lägga upp den på bloggen!!!!!!!



Barometern mörkar numera alla positiva SD-nyheter på nätet. Ny strategi från barometern.



Du får hålla tillgodo med Östran. Som vågar.

2010-01-21 @ 22:32:34
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Micael Foghagen SD-medlem Kalmar

Tobbe skriver klart vad det handlar om - klart som korvspad att det finns horder av vettigt folk som nu sitter och river sitt hår för att förlika sig med sitt politiska samvete.



Dessa ska naturligtvis vara välkommna - tycker jag - i SD. Förutsatt att de delar våra åsikter vilket närmast är en självklarhet.



Jag önskar Kalle Winner varmt välkommen och hoppas och tror att han kommer vara en stor tillgång för oss.

2010-01-21 @ 22:44:15
Postat av: Kalle

>Thoralf.



Har du någon scanner som kan scanna papperupplagan och sedan lägga ut pappersartikeln på nätet???



På så sätt lurar du Barometern eller börjar de då yla som stuckna grisar om Copyright???



2010-01-21 @ 22:51:25
Postat av: Stefan K

Jag tror i sanningens namn att det sitter politiker från samtliga riksdagspartier och är missnöjda över den politik som förs. Inte tror jag att samtliga s.k. pk-politiker är välvilligt inställda till den nedmontering av vårt välfärdssystem som pågår. Jag tror heller inte att alla finner sig i den katastrofala integrationspolitik som riksdagspartierna dragit på oss. Att en vänsterpartist väljer att lämna partiet till förmån för Sd, visar att även kommunister kan ha en viss förkärlek till sitt land och dess invånare.

Många vill nog, men få törs.

2010-01-21 @ 23:09:24
Postat av: Peter, den förste.

@Tobbe



Du har helt rätt! T.ex. alla vettiga människor i de övriga partierna som tycker vi skall behålla och stärka demokratin i Sverige och Europa.



"Dessutom skulle det kännas som en skönt kaxig gest mot de andra partierna att man visar att det finns en färdig plan för att ta invänta dem som lämnar deras sjunkande skuta...". Ett bra namn på det projektet borde vara PK-exit.



P.S. Reserverar mig dock mot att Sahlin, Reinfeldt, Westerberg m.fl. blir godkända som representanter för SD.

2010-01-21 @ 23:10:59
Postat av: Per

Men Thoralf, du skriver det ju själv. Till och med etablissemaget tycker det är bra med Winner. Det betyder att han är köpt av sosse Henriksson inom en vecka. Han gillar ju karl f-n till och med. Är det sådana som behövs för att stå upp? Jag förstår faktiskt inte. Det känns som vi skäms.

2010-01-21 @ 23:22:33
Postat av: Thoralf A

Kalle Winner är inte vänsterpartist och har aldrig varit det!!! Kan ni inte fatta det!!!



Kalle (ej Winner)



Jag kan inte scanna in en artikel och lägga ut den på min blogg utan tillstånd från Barometern. Om jag gör det stämmer dig mig på ca 6000 kronor som de gjort tidigare.

Försök att förstå någon gång!!!!!!!

2010-01-21 @ 23:35:18
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: j-å

Vad förväntade sej Thoralf?

Gratulationer och lyckönskningar, eller vad?

Självklart uteblev inte kritiken.

Kalle Winner uttalade sej ju i Östran, rakt upp och ned, om sina motiv.

Han ville använda sej av SD för att den vägen ta sej in i landstingsfullmäktige.

Det deklarerade ju karlen klart och tydligt.

2010-01-21 @ 23:43:37
Postat av: danne

16. | januari 21, 2010 at 21:49

PI raderar inlägget.



NU HAR VI BLIVIT SPÄRRADE IGEN, DET GÅR INTE ATT UPPDATERA!!



Sprid detta under andra poster, till andra bloggar och forum medan vi arbetar på att lösa spärren hos WordPress.



/red, PI

2010-01-22 @ 00:03:55
Postat av: OT

Lite allmönbildning om klimatförändringar: ofcontents.html" rel="nofollow">http://theresilientearth.com/files/tableofcontents.html

2010-01-22 @ 00:45:26
Postat av: Kalle

>Thoralf.



Tack för upplysningen hur mycket pengar tidningen Barometern begär för att hindra demokratin och sanningen om SD kommer ut. De mörkar med pappersupplagan något som den friare Östran inte gör. Heder åt Östran. De fattar vad demokrati är.



Fixar nog artikeln ändå på ett eller annat vis när jag får tid över. Tack än en gång Thoralf.



2010-01-22 @ 00:53:42
Postat av: Magne

Jag är orolig. Inför EU-valet puchades det ofantligt om piratpartiet. Massmedia skrev spaltmeter efter spaltmeter om piratpartiet enbart för att stjäla röster från sd. Nu dyker detta parti upp Miljonprogrampartiet. Vilka döljer sig bakom det partiet? Kanske är det en kupp från vänstersmörjan som kommer pucha fram dem som en konkurrent mot SD. Att stjäla röster. Ja det låter kanske något paranoidt men detta är vad jag förväntade mig av desperata Sverigehatare.



http://www.miljonprogrampartiet.com/index.php

Postat av: Stora Småland

Kommer under dagen betala in min medlemsavgift

till Sverigedemokraterna och har fått för mej att jag ska betala 1500 kr som då gäller hela livet !

Vore nog bra om fler gjorde likaledes partiet behöver mycket pengar just detta valår ! Min pension blev inte så kraftigt reducerad som jag befararde så jag tycker att jag pallar med detta .

2010-01-22 @ 07:45:37
Postat av: World Traveller

Jag haller med Thoralf. Det finns vettiga politiker hos andra partier som antligen har borjat inse vart det barkar han. Jag har sjalv hjalpt en irakier att fa asyl fastan jag ar helt emot invandring. All invandring i dagslaget. Jag gor allt jag kan for att fa mina bekanta att rosta pa SD. Att Vansterpartiet/EXPO/Sossarna forsoker fa in infiltratorer i SD ar lika sakert som amen i kyrkan. De drar sig inte for nagra fula knep. Vem vet vad dom ar kapabla till.

2010-01-22 @ 07:53:53
Postat av: Calle

@ Tobbe

Bra skrivet!! Håller med dej och Thoralf.VET att det finns folk som jobbar aktivt i andra partier men ändå RÖSTAR på SD.Kan vara att dom är fackligt aktiva och är ju därmed sosseanslutna, men sympatiserar inte med partipolitiken i bl.a. invandringsfrågan.Redan i den s.k. valstugedebatten framkom ju tydligt att enskilda politiker i olika partier INTE sympatiserar med partilinjen i denna fråga. Någon gång blir ju måttet rågat även för dom, och dom tar steget över till SD.( Säkerligen efter mycket vånda-dom får dock schavottera en hel del). Tycker detta är bra, då det väcker uppmärksamhet och blir en väckarklocka för både andra politiker och väljare. Samtidigt behöver SD folk som aktivt och öppet jobbar utåt, och desto bättre om dom har lite politisk erfarenhet.Partiet kan inte endast bestå av sympatisörer som sitter bakom datorn och skriver kritiska insändare som läses av redan "frälsta".

2010-01-22 @ 11:00:41
Postat av: Maria

Jag tycker att man ska vara skeptisk till dom som nu ansluter sig till SD och det får du nog tåla Thoralf. Du om någon vet vad PK-eliten är kapabla att gör för att hindra er att komma in i Riksdagen. Att "plantera" medlemmar för att få reda på information som inte är offentlig låter som något vänsterextremister skulle kunna göra, nej jag syftar inte på Kalle Winner. Om du litar på honom så får vi lita på ditt omdöme men jag tycker att ditt beteende är lite överdrivet. Är det så här ni kommer att bemöta kritiker efter valet så kan valvinden vända fort.

2010-01-22 @ 12:27:18
Postat av: Thoralf A

Maria



Jag kan kanske sitter inne med mer fakta än någon annan. Tyvärr är det också en del som jag inte kan delge alla mina läsare, det skulle i så fall kunna användas av politiska motståndare.



Det är även med detta i bakhuvudet som jag blev riktigt sur igår.



Jag lägger mycket tid eller rättare sagt all min fritid på att få alla valsedlar på plats. Att då behöva lyssna på alla olyckskorpar känns inget vidare och inspirerar inte till mer jobb.



Självklart granskar vi alla nya medlemmar som kommer nu och vill kandidera för SD. Det finns de som också inte får kandidera för oss, kom ihåg det.



Men den som varit med ett tag vet också att det är under valåret vi får flest nya medlemmar. Detta måste vi givetvis utnyttja om vi inte redan nu ger upp och räknar med tomma stolar runt om i kommunerna.

2010-01-22 @ 16:18:16
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: danne

om inte folk vill visa civilkurage nu, kommer det förr eller senare bli försent! med pk-eliten så kommer Sverige islamiseras fullständigt.



se vad som kommer hända även här och oss



bedrövlig att Svenska politiker, mediafolk, makteliten inte fattar vad som händer med detta land. tror nog att alla som upplevt islamsfasor röstar på SD.

de som ännu inte vaknat ur Svenska pk-dhimman kan ju kolla på: truthtube.tv



play.php?vid=2008

2010-01-23 @ 02:21:02
Postat av: Röde Björne

Herr Alfsson säger sig sitta inne med alla fakta.



Fakta finner man i arkiven:



http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/fitnete-far-stanna(10612).gm



http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/hoften-kan-paverka-beslut(9815).gm



http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/nu-tar-winner-strid-for-valdete-rexhepi(29835).gm



http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/beslutet-hon-vantat-och-fruktat(30547).gm



http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/hopp-ute-att-fa-stanna-nar-jo-sade-nej(30858).gm



http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/valdete-rexhepi-gommer-sig(31071).gm



11.htm" rel="nofollow">http://arkiv.ostran.se/harkiv/ost/2004/06/14/OST20040614B1ESU100611.htm



http://www.barometern.se/ledare/vinner-winner(1731806).gm



2010-01-23 @ 10:54:30
Postat av: Gubben o Gumman

Partierna tillsätter sina kandidater .

Whats the problem?

Räcker det inte med dom stolpskotten som gnäller.

för att någon visar engagemang politiskt, el mänskligt .Hade flera gjort det i tid hade vi inte haft denna djävla soppa i landet som vi har.

Sitta på läktarn och spela fotboll har aldrig.

Nanne Bergstrand (Kff)tar ut laget som skall spela

Thoralf och medlemarna tar ut sin laguppställning.

Baksätesförare har aldrig vunnit några rallyn.



Frågan är vilka dom fem andra landstingskandidaterna är ,för efter valet så måste dom vara redo.

Kalle Winner skall väl egentligen ses som SD:s gruppledare i landtinget.

2010-01-23 @ 14:33:27
Postat av: Gubben o Gumman

Sitta på läktarn och spela fotboll har aldrig varit

svårt

2010-01-23 @ 14:35:13
Postat av: z999

Så folk retar sig på att Kalle tydligen har varit vänsterpartist? Det har faktiskt även Anders Steen varit, nationaldemokraternas första partiledare. Vem vet, Kalle kanske trodde på tomten när han var liten också och ändra åsikt är väl inte tillåtet?

2010-01-24 @ 00:19:31
URL: http://z999.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0