NYTT INTRESSANT NAMN FÖR SVERIGEDEMOKRATERNA

Sverigedemokraterna har knutit ett nytt och intressant namn till partiet, Kalle Winner från Nybro. Vi hälsar Kalle Winner välkommen till partiet.

Kalle kommer att kandidera för Sverigedemokraterna i landstingsvalet.

Kalle Winner är ett känt och mycket respekterat namn i Kalmartrakten. Kalle Winner är född i New York och han har läst vid Kansas State Universitet innan han kom till Sverige 1967.

I Sverige började Kalle sedan på sjuksköterskeskolan och fick sin legitimation 1973. Sedan dess har han jobbat på bland annat hjärtinfarktsavdelningen, dialysavdelningen och reumatisk avdelning.  Han har även hunnit med en anställning Kalmar Sunds Gruppens företagshälsovård. En alldeles utmärkt bakgrund för att kandidera till Landstinget för Sverigedemokraterna.

Kalle Winner fick 2002 vänsterpartiets civilkuragepris men han har även anmält en motion från en vänsterpartist till Antidiskrimneringsbyrån. 
Han är även känd för att ha engagerat sig i Valdete Rexhepi som skulle utvisas till Kosovo. Han ansåg att myndigheter handlagt ärendet fullständigt fel.


Kommentarer
Postat av: Stygge Sigge

Ursäkta herr Alfsson, men är din blogg hackad, eller behagar du skämta??

2010-01-18 @ 00:08:10
Postat av: Sven Duva

Vad fick han vänsterpartiets civilkuragepris för?



Kalle verkar fö vara en riktig antijohan med fasta och jordnära principer. Precis den sorts invandrare som alltid varit välkommen till Sverige.

2010-01-18 @ 00:20:18
Postat av: Gustav III (med snille och smak)

Hur var det nu? Svårt att få ihop fakta om nattkröken.

2010-01-18 @ 00:36:34
Postat av: Cavatus

Jaha, det verkar vara en människa med integritet.

2010-01-18 @ 00:40:25
URL: http://www.aktualia.wordpress.com
Postat av: Timglas

Så man ska ha automatisk rätt att få uppehållstillstånd om man behandlats så illa att man fått bidrag från Migrationsverket under flera år?

2010-01-18 @ 00:43:20
Postat av: AntiSverigedemokraterna

Ett bevis på SD:s desperata behov utav kandidater, står månde vår käre bloggare Alfsson på listan till riksdagen ? eller har Söder pinkat in reviret efter utflykten i Sydsvenskan.

Postat av: World Traveller

Det aer positivt att fler och fler gaar oever till SD, men se upp foer infiltratoerer som aer ute efter att svaerta ner partiet.

2010-01-18 @ 05:27:08
Postat av: Putte

Håller med World Traveller! Litar inte på Winner ett ögonblick! Luktar kommunistinfiltratör på långt håll.

2010-01-18 @ 06:10:31
Postat av: S-E Karlsson

Margareta Andersson Gamleby skriver gudomliga insändare i Västervikstidningen då och då ! Margareta är till åren vorden , närmar sej de åttio men formulera sej kan hon . Gå in på VT.Se

opinion "ordet är fritt" och läs .

2010-01-18 @ 06:25:59
Postat av: Claes

"Ett bevis på SD:s desperata behov utav kandidater, står månde vår käre bloggare Alfsson på listan till riksdagen ? eller har Söder pinkat in reviret efter utflykten i Sydsvenskan."



Är ni själva så desperata att inte få in sd i riksdagen, att ni är tbugna att spamma varje artikel. med erat osammanhängande svammel. varför är det alltid så att från er från vänstern. så får man alldrig höra konkreta lösningar på problemen i vårat samhälle utan bara ett oändligt predikande om värdefråger som defenitivt inte för oss framåt utan får en att stampa runt på samma ställe hela tiden.

2010-01-18 @ 06:47:19
Postat av: allemand

Claes,

Nonchalera dem, bästa sättet att bli av med dem.

2010-01-18 @ 08:21:19
Postat av: Stora Småland

Enligt polisen i Kalmar så är det nya namnet på invandrare som åker runt i Småland och gör inbrott : Konstellation ! Vilka det är som ligger bakom dessa inbrott måste givetvis mörkas !

2010-01-18 @ 08:38:23
Postat av: gunsan

Har gjort en liten bakgrundskoll och bl.a hittat följande som jag tycker tarvar en liten förklaring. Demokraterna i USA stöds väl i högsta grad av vänstern i Sverige. Måste tillstå att jag, liksom tydligen flera andra, är lite konfunderad?



Kalle Winner is a member of Democrats Abroad.

Kalmar

Chair: DeeDee Gierow – deedee.gierow(at)yahoo.se

Vice Chair: Kalle Winner – kal.mar.winner(at)gmail.com

Secretary: Dan Wood – daniel.wood(at)telia.com

Treasurer: Donna Johansson – donnaj(at)bredband.net

Postat av: gunsan

@ Stora Småland



Var har du hittat dessa intressanta uppgifter?



2010-01-18 @ 09:01:18
Postat av: joffe

Jaså?

Vänsterpartiet?

Aha! Nu börjar man faktiskt ana ugglor i SD-mossen???

2010-01-18 @ 09:30:25
Postat av: Simon

Jag är lite förvirrad, jag trodde Sverigedemokraterna ville ha mindre invandring? Varför ska en Amerikansk Demokrat/ Svensk vänsterpartist som hjälpt Kosovoalbaner (som har ett eget land nu) stanna i landet kandidera till landstinget?

2010-01-18 @ 11:17:18
Postat av: Maria

Anar ugglor i mossen. Tror inte att en Vänsterpartist ändrar sina åsikter så radikalt. Det finns inget egenvärde att få med alla politiska meningsmotståndare. Bara dom som i grunden delar SD's agenda.

2010-01-18 @ 11:18:30
Postat av: Info

JAG ÄR FÖRVÅNAD



Vilka är "VI" som hälsar vänsterpartisten Winner välkommen? Jag känner mig något förbryllad. Lika förbryllad som när kända Sd-sympatisörer säger, att "VI" vill utrota alla vargar (och rovfåglar). Och att "VI" är ett fundamentalistiskt, kristet parti, som tar avstånd från religiöst sekulära sympatisörer, evolutionsbiologer osv. (Det senare gjorde Ny Demokrati också, men där spekulerade man fel, som bekant.)



Som sagt, förvånad, helt enkelt. Och hoppas på en del förklaringar från Sd-ledningens sida. Bloggen "antisverigedemokraterna" tycker sig i varje fall ha funnit ännu ett köttben att frossa på:



"Total förvirring och desperation att få fram kandidater måste råda inom SD detta är väl bevis om något ( en kommentator på TA blogg undrade om bloggen blivit hackad ), den främlingsfientlige Thoralf Alfsson berättar nu på sin blogg att man knutit till sig Kalle Winner. Kalle Winner erhöll vänsterpartiets civilkuragepris 2002 men när en skånsk vänsterpartist i en motion föreslog att alla amerikanska medborgare skulle utvisas och att Sverige ska inför ekonomiska sanktioner mot USA såg Kalle Winner rött.Han anmälde motionen till antidiskrimineringbyrån för hets mot folkgrupp.Men mest känd är väl Kalle Winner för sin kamp i ärendet Valdete Rexhepi från Kosovo. Kommer man att använda Kalle Winner  från SD:s håll som man använde Michael Zand ?



Kalle Winner, 63, kandiderar nu för SD i  landstingsvalet. Ännu en yngling har man lyckats knyta till sig i detta parti Vi väntar även med spänning på om Kalle ska anmäla sverigedemokraterna när de vill kasta ut folk."



2010-01-18 @ 11:28:57
Postat av: Thoralf A

Vem har sagt att Kalle Winner är eller har varit vänsterpartist? Ingen!



Den information jag har är att han inte varit politiskt aktiv tidigare. Men att många uppfattat honom som socialdemokrat.



Hur många av er har träffat Kalle Winner?



Wait and see!

2010-01-18 @ 11:29:42
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: allemand

Thoralf,

Vad säger den här länken Gunsans länk?

http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.democratsabroad.se/images/das-header3.jpg&imgrefurl=http://www.democratsabroad.se/contact-das/&usg=__LOVKbcTqba7qtRfjN9LCti7hUQk=&h=150&w=890&sz=37&hl=sv&start=2&tbnid=Levo01-tnIIHFM:&tbnh=25&tbnw=146&prev=

Reagera inte som ASB gör utan förklara istället för oss som bara vill reda ut fakta. Om det jag undrar över inte stämmer , bra, saken utredd. Annars vad har han för syfte?

2010-01-18 @ 11:51:12
Postat av: Thoralf A

Den länken säger att Kalle Winner har varit med och hjälpt till i den organisation som ordnade registreringar och röstning till presidentvalen i USA. Oavsett vilken presidentkandidat man röstade på.



Kalle Winner har blivit intervjuad av både Barometern och Östran under förmiddagen. Nu skall det bli väldigt intressant att läsa vad dessa skriver och hur detta vinklas av de politiskt korrekta journalisterna.

2010-01-18 @ 12:06:14
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: gunsan

@ Thoralf



"Oavsett vilken presidentkandidat man röstade på."



Du är i så fall missledd. Det är bara att läsa den sista meningen i citatet.



"I am honored to serve as chair of Democrats Abroad Sweden, especially with the group of committed and talented individuals who comprise the current board. We have come a long way since our founding in 2004 thanks to the dedicated and hard work of many. Over the past two years, with my predecessor Bill Borden setting the pace, the DASweden board worked tirelessly to deliver the vote for the Obama Biden ticket.

2010-01-18 @ 12:21:21
Postat av: Zalgonenko

Apropå intressanta namn för Sverigedemokraterna, hur gick det med den där Lappalainen? Han lämnade väl socialdemokraterna för att gå med i SD?

2010-01-18 @ 12:23:11
Postat av: Sven Duva

Jag är fortfarande nyfiken på vad han fick vänsterpartiets civilkuragepris för?

2010-01-18 @ 12:23:28
Postat av: Kalle

Vad händer med Sverige Demokraterna??? Verkar som om de närmar sig de sjusysterpartierna med lika rask takt som valet 2010 närmar sig!!!



Vart tog det oppositinella vägen i SD???

Försöker SD göra detsamma som moderaterna gjort och närma sig mitten i politiken???



För den som undrar så är jag inte den Kalle som omnäms i Thoralfs inslag. Det finns 2724 st Kalle i sverige enligt Statiska Central Byråns (SCB) namnstatistik.

2010-01-18 @ 12:30:45
Postat av: Roberth Ström

I Hope he is a Winner...

2010-01-18 @ 13:06:38
Postat av: Per W

Kalle Winner stödjer således illegala invandrare. Flickan ifråga har inte sökt uppehållstillstånd . Att hon fått bidrag från Migrationsverket i 3 år skall väl inte ses som en merit för en 28-åring? Har vi inte tillräckligt med folk som inte kan försörja sig i landet? Sverige kan inte vara hela världens socialbyrå !

2010-01-18 @ 13:14:36
Postat av: Stora Småland

Gunsan ! Menar du det jag skrev om konstellation ?

I såfall är det på Smålands nytt alltså de regionala nyheterna . Återkom gärna om ngt är oklart .

Mvh Stora Småland .

2010-01-18 @ 13:30:37
Postat av: AWSvensson

Polisernas talesman i media i Kalmar använde ordet konstellation i en intervju angående villainbrott i Smålandsnytt.

2010-01-18 @ 15:09:41
Postat av: AntiSverigedemokraterna

SD monterar ned sig själva i jakten på kandidater, det hjälper inte att 50 % röstar på partiet man har ändå inga lämpliga kandidater och detta kommer att bli SD:s fall i detta valet. Media kommer att granska SD:s kandidater stenhårt i valet 2010 vad gör SD då ? Hej och tack !

Postat av: gunsan

Citat från i dag:

"Ursprungligen postat av pokus Det låter kanonbra Gotland har mig veterligen varit ett av sd´s svagaste fästen, och det beror säkerligen på att de inte tidigare haft någon organiserad verksamhet. Nu lär det bli ändring på det.Hur ser medlemsantalet för Gotland ut idag jämfört med tidigare?



Det har länge legat runt 10-15, men har de senaste månaderna skjutit till 60 st.

______

/ Christian Westling, Vice ordförande i SDU Sthlm

Ledamot i SDU's Förbundsstyrelse



Jag trodde inte det var sant, en lynchmobb här i Vännäs, en skamlig kristallnatt. - Marie Albinsson, journalist vk.se

Kristallnatten | 91 mördade | 25k-30k arresterad | 200+ synagoger förstörda |

Vännäs, en glasruta krossad. Zenit i svensk journalistik!"

2010-01-18 @ 15:30:21
URL: http://ungsvensk.se/showthread.php?t=7536
Postat av: World Traveller

Antisverigedemokraterna har raett - Media kommer att granska SD stenhaart och Vaensterpartiet inte alls. Vaensterpartiet med sina AFA-trupper aer vael det naermaste vi kan komma Hitler och hans SA storm-trupper. Och AFA och antisverigedemokraterna har mage att kalla Sverigedemokrater foer nazister/ fascister/ rasister. Sjaelva hatar de alla oliktaenkande, alla judar, alla svenskar verkar det som, och ser upp till muslimerna precis som Hitler gjorde daa han satte upp Muslimska SS-forband och bjoed in Stormuftin av Jerusalem.

2010-01-18 @ 15:34:53
Postat av: Gubben o Gumman

-En del politiker klipper kvitton.

-En del politiker använder skattebetalarnas kontokort.

-En del kallar ordningsvakter för svartskallar.

-En del vinglar omkring med barnvagnar.

-En del betalar inte tv-licens.

Ett parti granskas speciellt hårt men vad hjälper det partiet bara växer och växer med antalet invandrare som går direkt in i det Svenska socialförsäkringssystemet, utan att ha betalat in en krona.

Samma parti växer för varje bil o skola som brinner

för varje gruppvåldtäkt dödsskjutning el knivmord.

Vilket visar att nationen Sverige håller på att tillfriskna efter "68 influensan"

40 år samt 1.2 miljon pensionsräddare till en kostnad av 300 miljarder om året ,motsvarar 6 försvarsbudgetar tog det för "Svenne Bannan" att vakna.

Efter valnatten 2010 kommer skitdoften att ligga tung kring riksdagen.

Fram till dess kan den faktaresistente rödskjortan

sprida sin dynga sedan blir det tyst mycket tyst.

Väl möt på valdagen.

2010-01-18 @ 15:36:02
Postat av: Ludvig

Mycket intressant. Vad jag sett i tidningsartiklar så är Kalle Winner en person med empati. Han passar verkligen i SD.

2010-01-18 @ 16:10:16
Postat av: Kalle

>Ludvig



Visst har Kalle Winner empati men inte för svenskar utan den empati han visat hitills har gällt icke svenskar!!!

2010-01-18 @ 16:17:43
Postat av: Thoralf A

Under detta inlägg har det kommit ett flertal kommentarer som jag egentligen skulle vilja bemöta men jag avstår.



Jag är mycket förvånad över att vissa är så kritiska utan att ha någon kännedom överhuvudtaget, förutom en liten tidningsartikel.

Inom partiet har vi bara i Kalmar län aktiva medlemmar som tidigare varit aktiva allt från vänsterpartiet till moderaterna och kristdemokraterna. Men idag har vi ett gemensamt mål som förenar och driver oss.



Jag undrar om de personer som varit så kritiska i kommentarena själva vågar träda fram i offentligheten och kandidera för Sverigedemokraterna med tanke på den publicitet och uppmärksamhet kring sin egen person detta skapar?



Är man inte det så skall man vara lite mer försiktig i sin kritik och inte måla fan på väggen.



För den som saknar empati helt och hållet finns andra partier att vända sig till.

2010-01-18 @ 17:11:16
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: AWSvensson

Det är stort att komma till insikt och vara mottaglig för impulser och fakta , sådant som exempelvis förmedlas på denna blogg. Man skall väl inte vara dömd till evig förbannelse bara för att man tagit till sig något som inte stämde med verkligheten. Ett gott exempel är Merith Wager som idag är en av de med störst erfarenhet och insyn i asylvärlden och som idag förmedlar en flerdimensionell bild. Jag håller med Thoralf låt han visa vad han går för.

2010-01-18 @ 17:29:02
Postat av: Kalle på Spången

Väl talat Thoralf. Ge Winner en chans. Att vara Sverigedemokrat innebär inte att man per definition är emot all invadring. Om det är så man känner så finns det andra partier man kan rösta på. Däremot är man som Sverigedemokrat för en, gentemot sina egna medborgare, ansvarsfull och reglerad invandringspoitik. Det är en väsentlig skillnad.



Och vad är det för trams med at man inte skulle kunna vara för demokraterna i USA om om är Sverigedemokrat?



För mig hade det varit självklart att rösta på demokraterna om jag bodde i Usa (om jag nu bara fick välja mellan republikanerna och demokraterna). Lika självklart är det för mig att rösta på Sverigedemokraterna.

2010-01-18 @ 17:40:07
Postat av: Svennebanan

Att vänsterpartister kommit till insikt och gått över till SD är inget ovanligt. Jag känner till rätt många. Inte från student/rödvinsvänstern då utan utslitna kroppsarbetare.

2010-01-18 @ 17:42:23
Postat av: Kalle

"Kalle (Winner) kommer att kandidera för Sverigedemokraterna i landstingsvalet." Skriver Thoralf.



Vad har denne Kalle Winner gjort för SD hitills ???.

Har han visat empati för svenskar tidigare???

Vad kvalificerar Kalle Winner för SD förtroendepost???



Är det SD:s partipolitik att visa empati för icke svenskar i asylärenden. Har jag missuppfattat SD invandringspolitik???



Skall vi enligt SD visa empati för de snyltgäster som kommer till sverige och tär på vår välfärd som vi skrapat ihop med våra skattepengar???



Skänka bort våra skattepengar till utomstående som inte gjort en släng för sverige mer än att komma hit med en öppen tiggarhand??? Har det blivit SD politik numer så här nära valet 2010???



När kommer valmanifestet för SD???



2010-01-18 @ 17:50:08
Postat av: Kalle på Spången

# Kalle



Rösta på Nationaldemokraterna istället, så slipper du ställa meningslösa frågor.

2010-01-18 @ 18:05:57
Postat av: Kalle

>Kalle på spången

Du menar att SD har närmat sig systerpartierna så det gör detsamma vad man röstar på för SD förlorar sin oppisitionella roll???



Vad du kallar meningslösa frågor kan för andra vara mycket meningsfulla demokratiska frågor!!!

2010-01-18 @ 18:17:57
Postat av: LArs

Vad hindrar Winner från att känna empati för invandrare och flyktingar?



Inse att ovan kommentarer, publicerade, skulle få de som ännu inte bestämt sig att lämna SD bakom sig. Jag själv börjar undra.



SD måste tydligt visa att man står bakom en korrekt asylrätt (dvs de knappt 4% som varje år får PUT) och att det är fusk, oegentligheter och skattefinansierat vansinne man är emot, om inte, bye bye riksdagen.

2010-01-18 @ 18:19:31
Postat av: Kalle på Spången

Jag menar att det finns andra partier som verkar passa dina väderingar bättre.



Sd skiljer sig markant mot riksdagspartierna, inget tvivel råder därvid.



Ett problem med aggressiva personer som du är att de verkar avskräckande på potentiella väljare till Sd vilket är olyckligt. Desto fortare som Sd kan få inflytande, desto fortare kan vi få landet på rätt kurs igen. Min uppfattning är att du inte är till någon hjälp för att nå detta ändamål.

2010-01-18 @ 18:23:01
Postat av: Kalle

Jag står för de fem procent flyktingar som kommer hit men inte för de 95 procent som kastar pass och andra identitetshandlingar.



Men din attityd "Kalle på spången" förstår jag att du skulle gilla om SD blev ett med de sju systerpartierna. Ett utslätat SD!!!



Väntar fortfarande på ett seriöst svar på dessa frågor som jag skrev tidigare:



"Kalle (Winner) kommer att kandidera för Sverigedemokraterna i landstingsvalet." Skriver Thoralf.



Vad har denne Kalle Winner gjort för SD hitills ???.

Har han visat empati för svenskar tidigare???

Vad kvalificerar Kalle Winner för SD förtroendepost???



Är det SD:s partipolitik att visa empati för icke svenskar i asylärenden. Har jag missuppfattat SD invandringspolitik???



Skall vi enligt SD visa empati för de snyltgäster som kommer till sverige och tär på vår välfärd som vi skrapat ihop med våra skattepengar???



Skänka bort våra skattepengar till utomstående som inte gjort en släng för sverige mer än att komma hit med en öppen tiggarhand??? Har det blivit SD politik numer så här nära valet 2010???



När kommer valmanifestet för SD???



2010-01-18 @ 17:50:08



2010-01-18 @ 18:29:29
Postat av: Daniel

Bra, Kalle på Spången.

Kan det vara så att det är Kalle (inte Winner) som är ute efter att splittra oss?

Samma prat var det när Tommy Hansson tillsattes som Sd kurirens chefsredaktör. Han har ju inte gjort bort sig utan sköter sig bra tycker jag.

Ge Kalle Winner en chans innan ni kastar honom utför ätterstupan.

2010-01-18 @ 18:40:06
Postat av: Kalle på Spången

# Kalle, jag ska försöka besvara dina frågor.



Vad har denne Kalle Winner gjort för SD hitills ???. -Man behöver inte ha gjort något tidigare för att kunna engagera sig i ett politiskt parti. Någon gång måste alltid vara den första.



Har han visat empati för svenskar tidigare??? -Varför skulle han inte kunna känna empati med svenskar såväl som med invandrare. Empati är förövrigt en ganska allmänmänsklig egenskap. Det finns vad jag vet inga skäl att tro att Winner skulle avvika från detta.



Vad kvalificerar Kalle Winner för SD förtroendepost??? - Se Thoralfs tidigare svar, samt svaret i den första fråga.



Är det SD:s partipolitik att visa empati för icke svenskar i asylärenden. Har jag missuppfattat SD invandringspolitik??? - Återigen. Varför skulle man inte som Sd:are även kunna känna empati med såväl svenskar som asylsökande som invandrare? För Sd:s invandringspolitk - gå in på deras hemsida.



Skall vi enligt SD visa empati för de snyltgäster som kommer till sverige och tär på vår välfärd som vi skrapat ihop med våra skattepengar??? -Återigen. Empati är en allmänmänsklig egenskap. De som du kallar snyltgäster skulle jag istället benämna som folk som söker uppehållstillstånd med främsta syfte att öka sin matriella standard. Detta är inget asylskäl. Sd är emot detta. En del asylsökande har dock giltiga asylskäl. Dessa ska givetvis kunna beviljas uppehållstillstånd om omständigheterna i övrigt är riktiga.



Skänka bort våra skattepengar till utomstående som inte gjort en släng för sverige mer än att komma hit med en öppen tiggarhand??? Har det blivit SD politik numer så här nära valet 2010??? -Se tidigare svar.



När kommer valmanifestet för SD??? -Vet inte, jag är inte aktiv inom Sd.



Det är möjligt att Thoralf hade svarat annorlunda på ovan men jag betvivlar detta.



I övrigt så misstänker och hoppas jag att du egentligen inte alls är en Sd-sympasitör utan en vänsterradikal som är ute efter att svärta ned.

2010-01-18 @ 18:52:03
Postat av: Kalle

>Kalle på spången



Du misstänker så mycket till och med att jag skulle vara en vänsterradikal. Där har du helt fel jag är en mycket stark SD-sympatisör.



Tack för ditt svar men jag väntar mig ett seriöst svar från Thoralf eller någon annan i ledande ställning inom SD!!!

2010-01-18 @ 19:10:32
Postat av: # Kalle

Ja, ja vänta du. Du kan ju alltid sätta Internationalen på Repeat under tiden.

2010-01-18 @ 19:15:03
Postat av: Kalle

>#Kalle + Kalle på spången



Konstiga typer ni är ena stunden skall jag gå tilll ND nästa sekund tycker ni att jag är med i VPK och sjunger internattionalen för full hals.



Vill fortfarande ha ett seriöst svar av Thoralf eller någon annan i SD ledande ställning.



Inte något flumsvar som "Kalle på spången" skrev"

-------

"Kalle (Winner) kommer att kandidera för Sverigedemokraterna i landstingsvalet." Skriver Thoralf.



Vad har denne Kalle Winner gjort för SD hitills ???.

Har han visat empati för svenskar tidigare???

Vad kvalificerar Kalle Winner för SD förtroendepost???



Är det SD:s partipolitik att visa empati för icke svenskar i asylärenden. Har jag missuppfattat SD invandringspolitik???



Skall vi enligt SD visa empati för de snyltgäster som kommer till sverige och tär på vår välfärd som vi skrapat ihop med våra skattepengar???



Skänka bort våra skattepengar till utomstående som inte gjort en släng för sverige mer än att komma hit med en öppen tiggarhand??? Har det blivit SD politik numer så här nära valet 2010???



När kommer valmanifestet för SD???

2010-01-18 @ 19:28:12
Postat av: Kalle Kalle Kalle

Men hallå Kalle



Om du tror att en röst på ND skulle vara ett steg mot att vända skutan Sverige på rätt kurs är du verkligen ute och seglar. Det måste in invandringskritiska personer i Sveriges Riksdag i år. Inte 2034. En röst på ND är bortkastad.



Jag undrar liksom andra Kalle varför man måste ha gjort insatser inom SD tidigare, innan man engagerar sig. Winner kanske inte alltid har gjort rätt val innan, men vem har det? Som anställd med erfarenhet inom olika vårdsektorer verkar han drivas av behaglig medmänsklighet. Vi kanske kan låta denne Winner själv förklara och berätta varför han valt SD och vad han vill förändra. Eller?

2010-01-18 @ 19:51:26
Postat av: Skånepåg

Se hur det invandrade drägget på några sekunder ödelägger en ung KTH-students hela liv!



Postat av: Kalle på Spången

# Skånepåg



Det var inga trevlia bilder och ett resultat av en havererad invadringspolitik. Frågan är dock vad det har med ämnet att göra?

2010-01-18 @ 20:15:40
Postat av: Skånepåg

@ Kalle på Spången



Jag har tyvärr den dåliga vanan, att jag då och då lägger in OffTopic i kommentarerna som jag tycker att det kan vara av intresse att andra också skall få kännedom om. Ingen idé att vänta tills dess att Thoralf skapar en tråd om hur Leif G W Persson understryker "att detta är vad invandrarkillar/flyktingar brukar hålla på med".

2010-01-18 @ 20:31:44
Postat av: Thoralf A

Kalle



För det första så tycker jag att du fick ett alldeles utmärkt svar av "Kalle på Spången" tidigare på dina frågor och jag ställer mig bakom detta svar.



Jag håller också med om att den attityd och ditt språk inte hör hemma här. Det skrämmer mig och jag är också säker på att det skrämmer merparten av de som läser kommentarerna.



Du har dessutom inte en aning om hur situationen ser ut när det gäller hur många kandidater som behövs för att fylla alla valsedlar med namn.

I Kalmar län skulle vi behöva ca 150 namn till kommunvalen och Landstingsvalen (12 kommuner + landsting).



Jag föreslår att du hjälper till med att få fram kandidater i din egen kommun och län så kanske du förstår lite mer av hur verkligheten ser ut för oss aktiva Sverigedemokrater som jobbar för att du och andra ska ha någon att rösta på i september.



Jag hoppas att du nu tar en funderare på kammaren innan du skriver nästa kommentar.

2010-01-18 @ 20:51:49
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Drutten

Det är väl bra att folk börjar vakna.

Tänk om alla fortfarande sov i sin pk rosa sömn.

2010-01-18 @ 20:53:33
Postat av: Peter, den förste.

Jag håller med Thoralf om att: "...vi ett gemensamt mål som förenar och driver oss."



Instämmer också med AWSvensson mfl.: "...låt han visa vad han går för."

2010-01-18 @ 21:35:29
Postat av: Skånepåg

Sorry, ett sista OT.



Sd satsar på Gotland. Intervju i SR.

Postat av: Kalle

>Thoralf

Jag vet att det behövs många nya namn för att det skall bli fullt på alla SD stolar men hur lågt kan SD sänka ribban för att fylla dessa platser??? Alla andra gamla trotjänare inom SD är de portade från de fina salongerna???



Jag varnade om det för ett eller två år sedan men det var väl ingen somn förstod eller brydde sig om. Det var tydligen för invecklat!!!



Du anmärker på mitt språk. Vad är det för fel med det. Är det en för gammal svenska så att många missuppfattar vad jag skriver, de förstår helt enkelt den typen av svenska som talades och skrevs för länge sedan i sverige innan flumskolan trädde in. Jag skriver inte på nysvenska!!! Jag frågar efter vad jag vill veta men man kanske skall hålla en lismande stil???



Vad är SD policy i invandrarfrågor??? (OBS ej flyktingfrågor) Var finns det??? Kollat på SD sidan men inte hittat någon bara en massa rundsnack. Men inget konkret.

Frågat förut för länge sedan om precis samma sak. Det skulle komma var svaret då. När då??? Efter valet eller tidigare??? För svaret har fortfarande inte kommit. Börjar undra om det är en hemlis för alla presumtiva väljare!!!



Vad är det gemensamma målet för SD. Komma till makten och sen då??? Det varnade jag också för länge sedan om att det måste få finnas mer av andra politiska frågor i SD innan valet. Kolla igenom vad jag skrivit tidigare så skall du se.



När kommer valmanifestet??? Skall det bli någon slags suprice för väljarna kort före valet???



Jag köper inte grisen i säcken. Jag vill veta vad jag röstar på. Verkar som om ingen kan ge konkreta svar inom SD utan bara flummar på och skyller på ovesäntligheter!!!



2010-01-18 @ 23:18:10
Postat av: Thoralf A

Kalle



Vi sänker inte ribban!



När det gäller "gamla trotjänare" så har vi inga vad jag vet i kalmar län. Men jag förutsätter att det är en demokratisk process där alla valsedlar beslutas av medlemmarna. I Kalmar län portas ingen om de uppfyller de krav partiet ställer på t.ex. vandel.



Målsättningen är givetvis att kunna påverka så mycket som det bara är möjligt utifrån det valresultat vi uppnår.



När det gäller ditt språk så var det nog snarare ditt "tonläge" som var lite väl högt.



När det gäller valmanifestet så kommer det presenteras flera månader före valet. Så det behöver du inte har några bekymmer om. Några detaljer om valmanifestet tänker jag dock inte berätta utan det får partistyrelsen sköta.

2010-01-18 @ 23:43:47
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Gubben o Gumman

Kalle : Är det inte så att andra skribenter försöker gör dej uppmärksampå att du påminner om ett "troll" hemmahörande hos extrem vänstern el högern.

Du skriver på det sättet, splitrande för SD så mycket det går .

Fast mycket uppenbart.

Detta är uppmärksamma tidigare här på bloggen.



Partiets kandidater utses av partiet, vem kan det bättre Expo Nisse el AFA Åke då el vad tycker du Kalle?



Det finns ett utvisningsbås sådeså.



"Go Jänkie Go"

2010-01-19 @ 00:58:34
Postat av: Putte

OK, ge Winner en chans, men han borde kanske göra ett inlägg här själv för att lugna dom som är oroliga för hans syften och trovärdighet. Han kandiderar ju till en landstingsplats om jag förstått det rätt.

2010-01-19 @ 06:08:34
Postat av: Thoralf A

Kalle Winner kommer att nomineras till vår landstingsvalsedel med sedan är det upp till distriktets medlemmar att besluta om denna valsedel.



Sedan är det inte omöjligt att Kalle Winner kommer med ett inlägg på bloggen.

2010-01-19 @ 07:45:27
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Stora Småland

Hej och godmorgon ! Min pension sänks i år med 86 kr efter skatt per månad , det kan jag leva med.

Men min undran är : skulle den alls behövt sänkas ?

Vi har ju hundratusentals invandrare som ju sägs ska rädda pensionerna ,varför fungerar inte det ?

Min egen teori är att i och med PUT så kommer det en oerhörd massa pensionärer och analfabeter till Sverige som också ska leva på vår välfärd och därmed måste pensionerna sänkas , det är säkerligen på fler ställen inom välfärden det kommer att sänkas , viktigast tycks vara att få hit så många som möjligt som ska snylta på vår välfärd !

2010-01-19 @ 08:21:48
Postat av: Kalle

>Gubben o Gumman



Det är ju tråkigt att ni skall uppfatta mig på det sättet som ett troll.



Jag stämmer inte in i ja-sägarkören som många andra i SD. Beror på en yrkeskada att ifrågasätta ALLT man läsarer och ställa konkreta frågor.



En del uppseendeväckande tankar har jag kommit med men det är bara för att få SD vakna till och inte enbart tillhöra SD ja-ägare i ett unisont mummel halleluja SD.



När det gäller Kalle Winter så frågade jag om vad han gjort för SD och vilka kriterier som använts för att nominera honom till Kalmar läns landsting.

Fick endast svaret att sååå får man inte tycka!!!

Inget direkt konkret...varför. Här fanns det också ett ypperligt tillfälle att förklara urvalskriterierna för andra inom SD. Ingen har bemödat sig om det.



-Hejsan, här är jag och vill bli medlem i SD. Vill gärna sitta i landstinget. Är det så det går till??



Det kommer nog flera politiker från andra partier som inte kan släppa makten och söka sig till SD i hopp om att få en framträdande politisk roll!!!



Hans tidigare "meriter" i invandrarfrågor gör mig mycket fundersam. Får man inte vara fundersam och ifrågasättande inom SD som jag är. Är det förbjudet??? Med tanke på alla protester så är det nog det!!!



Bor inte i Kalmar men bodde jag där skulle jag inte rösta på Kalle Winter. Han har för mycket negativt i bagaget. Sen må andra tycka han är bra. Jag skulle kryssa för någon annan. Det får man väl i dagens sverige vid val??? Får man tycka sååå???



-Ge Kalle Winter en chans är det en del som säger och hänvisar till den nye chefredaktören Tommy Hanson på SD-kuriren med andemeningen att det gick ju bra.



Det gick nog inte så bra. Tommy Hansson fick en redan publicerad artikel refuserad och borttagen från nätet. Klart att han tappar sugen!!!



Sedan att jag har ett högre tonläge i debatten beror på min personlighet. Får man inte ha en egen personlighet i SD??? Måste man vara stöpt i samma form???



Glöm inte bort hur det gick för Ny Demokrati. Låt inte SD gå samma snöpliga väg ut ur Riksdagen!!!

2010-01-19 @ 14:47:31
Postat av: gunsan

Kalle du höll på med samma "tuggande" i höstas och dina genomskinliga avsikter är det defintivt inga oklarheter om.

Kan dessutom lägga till, eftersom du inte själv tycks förstå det, att du numera enbart betraktas som en "tjatmoster" som ingen längre tar på allvar!

2010-01-19 @ 14:58:53
Postat av: Kalle

>Gunsan



Tack och bock för din åsikt.

Lite nytt var det väl i varje fall hehehe.



Kan du förtydliga dig mer konkret om som du skriver:

"dina genomskinliga avsikter är det defintivt inga oklarheter om."



Fick inga riktiga svar då heller. Nu har jag fått någon floskel-komentar från dig och det är jag ju självklart tacksam för.

2010-01-19 @ 15:30:57
Postat av: Kalle

>Gunsan



48 timmar sedan jag ställde en konkret fråga till dig. Du har ännu inte svarat!!!



Du bar slänger ur dig en massa sattyg för att misskreditera mig. Dessa beskyllningar är helt utan grund.



Du har med det gjort dig känd som en satkärring som inte besitter någon substans utan bara vill djäklas med andra.



Jag tycker du skall upphöra med sådant dravel du skrev om mig för du bara snackar i nattmössan!!!

2010-01-21 @ 16:19:12
Postat av: Tommy Hansson

Jag tappar inte sugen så lätt, Kalle!



Så här i efterhand tycker jag det var rätt att refusera det raljerande talibaninlägget på min partiblogg. Det återfinns numera på min privata blogg, där det gör sig bättre.



Och tack för uppmuntrande ord här ovan!

2010-01-21 @ 23:11:18
Postat av: Kalle

>Tommy Hansson



Härligt att du inte tappade sugen efter den artikeln som refuserades efter så kort tid på nya uppdraget.



Brukar även läsa din privata blogg med behållning.

2010-01-22 @ 01:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0