KANINDOMEN


Mångkulturellt hus.

Hur klarade kaninmannen och hela hans familj av att hemlighålla att Samirs handikapp var en bluff. Jag tror att det är fler än jag som uppmärksammat att det i invandrartäta områden är väldigt vanligt att persienner ofta är fällda dag som natt.

Man kan ju fråga sig vad som pågår bakom dessa mörklagda fönster. Är det så att kvinnorna i dessa familjer springer omkring i mässingen? Knappast!  Troligen finns det en rad andra orsaker. Ett svar har vi fått från kaninmannen, bidragsfusk och bedrägeri.

Att kaninmannen inte blir utvisad till Irak finner jag mycket märkligt. Tingsrätten ägnar ett långt stycke i domen till att förklara varför man ogillar yrkandet om utvisning. Det gör man givetvis för att man vill agera politiskt korrekt och man vet att man kommer att få mycket kritik för detta.

Jag hoppas att åklagaren överklagar domen till hovrätten för att utvisningen också skall ingå i straffet. Jag anser dock att lagen om utvisning måste skärpas om inte kaninmannen kan dömas till utvisning enligt gällande lagar. Det märkliga är att Migrationsverket inte haft något att invända mot en utvisning ändå väljer tingsrätten att inte utdöma utvisning.

Läs domen.


Kommentarer
Postat av: P

Men herregud, självklart ska dom utvisas! Det är ju mer än lovligt uppenbart att dom har valt att bosätta sig i Sverige för att snylta på det generösa välfärdssystemet.



Sverige har verkligen världens mest naiva och godtrogna folk, sorgligt men sant. Om man ska jämföra Sverige med en person så är vi som en blond 14-årig flicka som blir våldtagen varje dag och dessutom säger tack.

2010-01-15 @ 20:50:10
Postat av: Hulda

Läste till jag kom till kusingifte. Då höll kvällsmaten på att komma i retur.

Tänk vad dessa typer har kostat samhället och kommer att kosta oss!

Vi bör alla skriva ut domen och skicka den till varje tidningsredaktion och riksdagsparti.

2010-01-15 @ 20:50:43
Postat av: Stygge Sigge

Givetvis skall kräket få stanna kvar i bananrepubliken Swedistan--fast anställning som kanin på Liseberg erbjudes.

2010-01-15 @ 21:14:36
Postat av: C.H

Fy fan man mår illa på dessa millioner som slängs efter dessa sk flyktingar.Själv fick jag 147:- mindre i pension i månaden.Och dessutom så hade dom mage att skriva att prisnivån har gått ner.Vilken prisnivå? Maten? knappast .Elen ? jojo.Bensinen? Hyrorna? Jag börjar ge upp.Det sista jag gör här i livet så lovar jag att rösta på SD.Sedan är det nog dags att ta sig av daga.

2010-01-15 @ 21:26:12
Postat av: Kung Fy

Han fick PUT på anknytning av särskilt ömmande skäl, då han varit oförmögen att klara sig själv sedan 6 års ålder.

Om detta visar sig vara lögn, som i detta fallet, bör han väl rimligen utvisas? Eller?

2010-01-15 @ 21:29:06
Postat av: Stora Småland

En god vän som under många år arbetat i Norge och som får pension därifrån berättade att han fått 800 kronor mer i månaden därifrån ! Har inte Norge ont av finanskrisen ? För oss pensionärer i Sverige sänker man pensionen på grund av säger man i varje fall finanskrisen ! Vad faen ska man tro ?

2010-01-15 @ 21:39:15
Postat av: Hampus

De kan inte utvisas pga att lagen ser ut som den gör, det har knappast något med politisk korrekthet att göra. Det kan sägas att domstolen inte anser att mannen utgör någon risk att begå framtida brott med fängelse i straffskalan och därför utvisas han ej. Om inte detta faller Thoralf i smaken får han väl arbeta för en ändring i lagen för den är inte skriven i sten. Tycker folk förenklar problemet något så oerhört när de skyller på att domstolarna skulle vara konflikträdda och fega. Domstolarna har instruktioner i form av lagar, lagarna stiftas av riksdagen, riksdagen röstas fram av folket, så enkelt är det. Gillas inte lagarna så rösta in annat folk i riksdagen som ändrar lagen som i sin tur domstolarna följer. Punkt.

2010-01-15 @ 21:41:54
Postat av: C,H

Nu tjatar dom i media att jag dessutom skall skänka pengar till Haiti.Ett land som folk har hållit på i evigheter att försökt hjälpa.Lika meningslöst som afrika.Där ser vi samma svältande ungar år efter år trots massa millioner i stöd.Herrejösses nog lär vi oss med tiden.Och med min och min hustrus sänkning av pensionen så får dom nog i fortsättningen förlita sig på vodo.

2010-01-15 @ 21:42:16
Postat av: Kung Fy

Han bör väl rimligen fått PUT på falska grunder?

2010-01-15 @ 21:58:24
Postat av: Timglas

Lagen borde skrivas om så att utlänningar som döms till fängelse automatiskt utvisas oavsett brott. För de som är 15-21 ska utvisning ske om deras brott motsvarar fängelse för vuxna.



Sedan bör man fundera på om inte även vårdnadshavarna bör utvisas om "barnet" är under 18.

2010-01-15 @ 22:09:22
Postat av: Thoralf A

Hampus



Jag skriver följande i mitt inlägg



"Jag anser dock att lagen om utvisning måste skärpas om inte kaninmannen kan dömas till utvisning enligt gällande lagar."



Domen faller mig inte i smaken och givetvis kommer Sverigedemokraterna se till att dessa lagar uppdateras och skärps oavsett om det faller Hampus i smaken.



Med SD riksdagen kommer det också ske förändringar.

2010-01-15 @ 22:12:29
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Stygge Sigge

@Hampus



Kan upplysa dig om att den lilla söta "kaninmannen" Samir Husein Ali Ehsan är medborgare i Irak, samt att åklagaren i målet yrkade att kräket skulle utvisas, ett yrkande som rätten ogillade, så du bör nog lägga band på ditt okunniga svamlande!

2010-01-15 @ 23:17:20
Postat av: Robin_Shadowes

Alla muslimer är kanin-män för det är som dessa djur dom förökar sig i vårt arma land och blir bara fler och fler för varje dag som går. Hur blir det efter den 1 februari när euromed trätt i kraft vågar jag inte ens tänka på. Kanske det är då vår värsta mardröm börjar och blir början till slutet för Sverige och säkerligen andra nationer i Europa med.

2010-01-16 @ 00:54:18
Postat av: Micael Foghagen SD-medlem Kalmar

PUT borde tidigast komma ifråga efter 10 vandelfria år. Dessutom följt av prövotid i ytterligare 10 vandelfria år. Men även efter denna tid skall det finnas möjlighet att återkalla ett medborgarskap.



Tycker Micael

2010-01-16 @ 01:13:40
Postat av: peerpede

Vad föregår bak de stängda persienner i de lägenheter var muslimer bor?



Det kan jag säga er på ett ungefär; det försöks att upprätthålla en illusion av de förhållanden man levde under i hemlandet, där är husen i regel som små fort utan fönster mot omvärlden, arkitekturen är enbart riktad mot det introverte och ger sålunda bara utrymme, öppenhet och infall av lys där kan tänkas falla ned i en atriumliknande gård, eller ofta två innergårdar var kvinnor hållas i den ena gården och männen i regelhärskar över största gården och där kan ta mot gäster där ibland kan bli serverade av familjens kvinnor.

Måltiden intas oftast i ett större rum var familjens överhuvud, äldsta sonen och eventuella manlika gäster avnjuter den av familjens kvinnor tillredda måltiden där serveras av endera unga döttrar eller tjänstflickor.

När måltiden är slut börjar det traditionella samspråkande mellan männen och man visar aktning och respekt för gästen och den besökande hyllar husets herre och hans manlika avkomma i långa och ofta välavvägd formulerade meningar.



Under den tiden kommer familjens kvinnor och eventuella tjänsthjon in och undanröjar vad som finns kvar av måltiden och det utan att på något sätt låta sig bemärkas, prata eller ens titta på de närvarande män.

Vad som är kvar av måltiden kommer nu efter att ha arrangerats på ett snyggt sätt att intages av de kvinnor där nu under en stund har friheten att ät sig mätta.



Denna beskrivning är i stort realistisk då jag personligen har varit med om middagar där avhölls i den stilen.

Sen kan vi alla fråga oss om dessa, ibland bak neddragna persienner egentligen för vår egen kultur mycket främmande seder, detta går att integreras och att det överhuvudet går att skapa någon gemensam nämnare där eventuellt kan leda Sverige framåt?



Tack för ordet...

2010-01-16 @ 01:26:01
Postat av: Hampus

Tack för ditt svar Thoralf. Jag noterade även det du skrev i ditt inlägg såväl som i ditt svar. Det jag reagerade på var: "Tingsrätten ägnar ett långt stycke i domen till att förklara varför man ogillar yrkandet om utvisning. Det gör man givetvis för att man vill agera politiskt korrekt och man vet att man kommer att få mycket kritik för detta." Domstolen skriver ej detta för att "agera politiskt korrekt" utan för att motivera sitt beslut i förevarande fråga. Detta med understöd av lag. Det som domstolen tar upp i sitt domslut är alltså en återspegling av lagen i sig, dvs att om det inte finns omständigheter som rättfärdigar en utvisning så bör detta inte heller ske. Domstolen agerar alltså helt korrekt, om man ska se till UtlL. Det jag alltså vill säga med allt detta är att man inte ska "shoot the messenger", skyll inte på domstolen utan skyll på lagarna, om du tycker beslutet/domen är felaktig(t).



@ Stygge Sigge: Ja, jag vet att den dömde är från Irak, inte är han från Sverige, hur skulle annars åklagaren kunna yrka på utvisning? Jag vet även att rätten ogillade detta yrkande, varför skulle jag annars skriva en ifrågasättande kommentar till Thoralf Alfsson angående hans inlägg i fråga? Innan du kallar mig för okunnig och mitt inlägg som "svamlande" skall du veta att jag är utbildad jurist vid Lunds universitet sen ett par år tillbaka och jobbar inom området i fråga, så okunnig är jag nog dessvärre inte.



Själv tycker jag att UtlL är något för "mjuk" i vissa avseenden, men det är en återspegling av folkets vilja. Skulle svenska folket vilja ha en hårdare utlänningslag så får de rösta fram ett parti som har detta på agendan. I detta fallet vore det väl SD, något annat parti kan jag i förevarande stund inte komma på. Jag skulle själv kunna tänka mig att rösta på nyss nämnda parti, vissa företrädare verkar vettiga, andra inte. Tack för mitt ord på din blogg Thoralf.



/ Hampus



2010-01-16 @ 02:45:11
Postat av: Putte

Konstigt att inte åklagaren kände till lagen, eftersom han/hon yrkade på utvisning, men de politiskt utsedda nämndemännen (lekmän)gjorde det.

2010-01-16 @ 06:33:43
Postat av: Thoralf A

Hampus



Den långa motiveringen i domen angående att yrkandet om utvsning ogillas är ganska ovanlig. Tingsrätten ängnar alltså ett långt stycke till att förklara att "synnerliga skäl inte föreligger". Jag anser att tingsrätten lika gärna kunde ängat lika långt stycke till att förklara att synnerliga skäl föreligger.

Det handlar till stor del om vad tingsrätten vill uppnå och den delar inte jag i detta fall.

2010-01-16 @ 08:18:51
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: MoodyBlue

En intressant fråga som sällan belyses är vad som händer med sjukpenning/förtidspension under fängelsevistelsen. Jag har för mig att erättningen kvarstår om man döms till rättspsykiatrisk vård men är ej säker på detta. Hur är det med andra förmåner, nån som vet?

2010-01-16 @ 08:45:06
Postat av: Ludvig

Det var intressant att få veta varför persiennerna är neddragna dag som natt i hyreskonsernerna. Jag har funderat på varför men även haft vissa gissningar. Men nu vet jag.

2010-01-16 @ 09:14:53
Postat av: Skånepåg

F´låt har lagt in nedanstående i fel tråd ;-).



SVT Rapport har tagit fram en tecknad bild som ska föreställa den IRAKISKE kanindansaren Samir Husein Ali Ehsan som dömts till 3 års fängelse. På bilden som skall illustrera detta, finns en tecknad kanin och en person med etniskt svenskt utseende. Att även SVT skulle sjunka så långt ner i PK-träsket att man medvetet manipulerar sitt bildmateriel, trodde i alla fall inte jag.



Hur mycket mer bildmateriel manipulerar SVT i sina program som vi inte har möjlighet att kontrollera?

Postat av: HenrikP.

Skånepåg:

Har sett liknande bild i lokalblaskan Hallandsposten med en blond kaninman. Där har iallafall framgått att utvisningshot ingått i åklagarens framställan. Detta saknas tyvärr i SVT:s version...wonder why?

2010-01-16 @ 10:55:09
Postat av: lee

Är han medborgare i Irak så ska han väl sitta i fängelse i Irak?När Annika Östberg var fängslad i USA så kämpa sverige för att få hem sin medborgare .Samma bör gälla andra länder.Är du från ett annat land så ska du sitta i det landetsfängelse.Om du är statslös så väljer sverige land till dig.Hur svårt kan det vara?

2010-01-16 @ 11:44:38
Postat av: AntiSverigedemokraterna

Så ni SD:ARE menar att har man nedrullat så myglar och fifflar man. Bevare mig väl för detta tänkande.



Själv brukar vi på ASB bloggen rulla ned för de starka solljuset mm.

Postat av: World Traveller

@antisverigedemokraterna



Nu naer ni aendaa aer haer, kan ni foersoeka ge ett svar paa mina fraagor jag staellde tidigare?

2010-01-16 @ 15:37:17
Postat av: Hajen

Kanske någon som får för sig att hjälpa kaninmannen att leva upp till det han låtsas vara.

2010-01-16 @ 15:58:57
Postat av: Roberth Ström

Antidemokraterna lyd ett gott råd. Inhandla en hjärna och placera den i huvudet inte i röven som den nuvarande!

2010-01-16 @ 16:46:02
Postat av: gunsan

"Själv brukar vi på ASB bloggen rulla ned för de starka solljuset mm."



Helt förståeligt, eftersom troll inte tål ljus!

2010-01-16 @ 16:47:26
Postat av: gunsan

Rättelse:

"...eftersom troll..."

Skall givetvis vara "...eftersom trollpack ..."

2010-01-16 @ 17:15:28
Postat av: Stygge Sigge

@Hampus



Du får vara hur mycket utbildad jurist som helst. Landet dräller av brännvinsadvokater.



Faktum kvarstår att tingsrättens resonemang enligt nedan är helt POLITISK KORREKT gummiryggsresonemang!



-"Åtal i målet väcktes den 8 oktober 2009. Då hade Samir Ali Ehsan vistats i Sverige med permanent uppehållstillstånd i mer än fyra år. Huruvida Samir Ali Ehsan varit bosatt i Sverige i mer än fem år när åtal väcktes är oklart eftersom någon exakt tidpunkt när han anlände inte kunnat anges mer än att det var i slutet av år 2004. Den osäkerhet som råder härvidlag får dock räknas Samir Ali Ehsan till godo varför tingsrätten utgår från att han varit bosatt i Sverige mer än fem år när åtal väcktes. Synnerliga skäl fordras därmed för att han ska kunna utvisas......."



Man vet inte ens i denna ynkliga bananrepublik när kräket kom till landet så man höftar till med fem (5) år eller mer så att asylparasiten garanteras fortsatt bekkymersfri vistelse i Swedistan.

Min förhoppning är att tingsrättens pajasdom överklagas och att muslim-kaninen åker ut med arselet före!



God middag



2010-01-16 @ 18:07:37
Postat av: Stefan K

Kaninmannen och hela hans familj borde skutta ut ur landet fortast möjligt. Bidragsfuskare från andra länder är inte välkomna i Sverige. Vår välfärd är till för oss svenskar som genom åren betalat in miljontals kronor till detta system, inte för myglare från andra länder som inte vill försörja sig själva.

Eller hur antisverigedemokraterna?

2010-01-16 @ 20:11:30
Postat av: Carl B

Av någon anledning kommer jag att tänka på mupparnas version av Run rabbit, run...



En dråplig variant av en klassisk slagdänga från trettitalets Storbritannien, som lär har varit en av Churchills favoriter. Även ett flertal andra versioner finns på Tuben.

2010-01-16 @ 23:53:19
Postat av: Eric

Bor du i huset själv? Du ser väldigt utländsk ut, som en arab. Kanske därför du är med i SD, för att försöka bedyra din svenskhet?

2010-01-17 @ 10:55:37
Postat av: Thoralf A

Eric



Däremot var min morfars morfars farfars far kammarherre Carl Gustaf Hammarskiöld, född 1729. FN:s generalsekreterare Dag Hammarskiöld var ättling till samma Carl Gustaf Hammarskiöld. En liten kuriosa som jag brukar svara kommentarer som din

2010-01-17 @ 11:34:55
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Skåning

För det första håller jag med alla som anser att utvisning borde ha varit en självklarhet i det aktuella fallet. För det andra vore det mycket intressant att undersöka om invandrare är lika överrepresenterade när det gäller bidragsfusk eller "överutnyttjande av bidragssystem" som de är i den generella brottsstatistiken. Jag är benägen att tro att så är fallet. Påfallande många invandrare (i synnerhet från MENA) verkar inte förstå (eller bry sig om) att de generösa svenska bidragssystemen bygger på solidaritet och kollektivt samhällsansvar, dvs. den gamla devisen "av alla efter förmåga, åt alla efter behov". Istället ser de det svenska samhället som en aldrig sinande kassako som ska mjölkas så mycket som möjligt för att finansiera husbyggen i hemlandet.

2010-01-17 @ 13:09:59
Postat av: Peter, den förste.

@Carl B: "Av någon anledning kommer jag att tänka på mupparnas version av Run rabbit, run..."



Av någon anledning kommer jag att tänka på Monty Phytons sketch om mördar kaninen, ... Se http://www.youtube.com/watch?v=XcxKIJTb3Hg

2010-01-17 @ 15:06:16
URL: http://www.youtube.com/watch?v=XcxKIJTb3Hg
Postat av: KJGK

Varför tar inte kronofogden föräldrarnas HSB-lägenhet?

2010-01-17 @ 15:58:36
Postat av: Tomtefar

Är mer intresserad av hur i hela norden denna kanin lyckats få igenom denna uppdiktade historia.

Här jagas cancersjuka människor hela vägen ner i graven av försäkrings-kassan/förtroendeläkare medans en ny-svensk med full muskulatur i ben och armar sitter och diktar ihop någon historia om totalförlamning sedan han var 6 och hux flux finns inte en tillstymmelse till kontroll längre,eller

gäller dessa gestapo utredningar enbart svenskfödda som inte kan börja skrika om rasism och diskriminering för full hals när det passar?

2010-01-26 @ 18:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0