TV4 VD JAN SCHERMAN LJUGER I AFTONBLADET OM SD:S VALFILM



Att ledningen för TV4 kan vara så inkompetenta att man stoppar denna film! Den uppmärksamhet detta innebär är en vinst för Sverigedemokraterna. Det är redan det stora samtalsämnet hos mina grannar innan jag själv kände till TV4 beslut.

Jan Scherman motiverar sitt beslut på följande sätt till Aftonbladet.

”Men filmen kommer inte att visas i rutan. TV 4-gruppens vd Jan Scherman bekräftar för Aftonbladet att bolaget inte kommer att visa SD:s valfilm.

– Det finns två skäl. Den strider mot demokratiparagrafen i radio- och tv-lagen. Det andra är att det strider mot förbudet mot hets mot folkgrupp i yttrandefrihetsgrundlagen. Det är min bedömning som ansvarig utgivare.

– TV är både ljud, text och bild. Det sammantagna intrycket är väldigt entydigt. En grupp kvinnor i burkor och slöjor som aggressivt attackerar en pensionär för att roffa åt sig de pengar som representerar välfärden kan inte tolkas på annat sätt när man går till de här lagarnas urkunder och vad man egentligen menar när man talar om att man inte får uppamma hat som baseras på ras, kön eller religion.”


Vem som helst kan ju se att Jan Scherman ljuger i Aftonbladet. Efter att jag sett filmen kan jag inte se att några kvinnor aggressivt attackerar en pensionär.

Istället borde man fråga sig om det är riktat mot kvinnor i burka eller mot pensionärerna? Jag kan inte se någon skillnad i filmen. Uppenbarligen har Jan Scherman fördomar.

"Anders R Olsson, expert inom yttrandefrihet, ser inte att filmen ska vara föremål för hets mot folkgrupp.
– Då måste man påstå något negativt om gruppen. Det räcker inte med att visa upp det med nån slags hotfull musik bakom, säger han."

Jag har tidigare ställt frågan om en bojkott av SVT under valdagskvällen eftersom man utestänger SD från slutdebatten. Nu känner jag att frågan bör ställas om inte TV4 skall bojkottas på valdagskvällen med anledning av detta beslut.

Jag är utsedd till finalist som bästa blogg i Kalmar och Öland! Gå in och rösta på följande länk.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Röstat.

2010-08-27 @ 20:09:30
Postat av: leifer

TV4 menar att filmen strider mot demokratiparagrafen i radio- och tv-lagen. Nån som har koll på den paragrafen?

2010-08-27 @ 20:09:40
Postat av: Thoralf A

leifer



Jag håller med dig. Den lagen måste vi läsa!



Den borde SD kunna utnyttja när det gäller slutdebatten i SVT!

2010-08-27 @ 20:13:47
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: leifer

Thoralf

Misstänker att man menar den här



http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3911&bet=2010:696



"1 § En leverantör av medietjänster som tillhandahåller tv- sändning, beställ-tv eller sökbar text-tv ska se till att programverksamheten som helhet präglas av det demokratiska statsskickets grundidéer och principen om alla människors lika värde och den enskilda människans frihet och värdighet."

2010-08-27 @ 20:26:00
Postat av: leifer

Synd dock att inte SD valde filmerna med Jimmie Åkesson, de i tre delar. Dom är långa men mycket bättre!

2010-08-27 @ 20:27:40
Postat av: Silver

Sedan länken till youtube började spridas på internet kring lunch, så har räkneverket för antal visningar stått still på 302.



Något som vet varför..? :S

2010-08-27 @ 20:27:46
Postat av: Fredrik

Helt stum! Måste vart den bästa partireklams film jag någonsin sett! Beskrev PRECIS hur man känner.



Den kommer gå hem stenhårt i det svenska folkhemmet! Skit i vad man säger i PK MEDIA!



Utdöende art som snart är gone!:-)



Sen visade den även att de är ej mångkultur utan mellanöstern kultur där ISLAM är lag och GUD.



Mållös! bästa jag sett!

Om nu de andra partierna ej gillar SD så lovar jag att dom ser och känner hur denna sliter tag i en!



19 sep gäller det!

2010-08-27 @ 20:32:15
Postat av: Silver

Räkneverket står still, men samtidigt är klippet (kl20:40):

#3 - Mest diskuterade (Idag))

#30 - Mest diskuterade (Idag)) - Nyheter och politik - Globalt

#1 - Mest diskuterade (Idag)) - Nyheter och politik

#14 - Mest diskuterade (Den här veckan))

#2 - Mest diskuterade (Den här veckan)) - Nyheter och politik

#64 - Mest diskuterade (Den här månaden))

#2 - Mest diskuterade (Den här månaden)) - Nyheter och politik

#12 - Mest sedda (Idag))

#1 - Mest sedda (Idag)) - Nyheter och politik

#6 - Markerad som toppfavorit (Idag))

#13 - Markerad som toppfavorit (Idag)) - Nyheter och politik - Globalt

#1 - Markerad som toppfavorit (Idag)) - Nyheter och politik

#7 - Topprankade (Idag))

#38 - Topprankade (Idag)) - Nyheter och politik - Globalt

#1 - Topprankade (Idag)) - Nyheter och politik

#30 - Topprankade (Den här veckan))

#1 - Topprankade (Den här veckan)) - Nyheter och politik

2010-08-27 @ 20:41:34
Postat av: Thoralf A

leifer



Vet du vad varje sekund kostar i TV4?



Jag skall smälta filmen och se den ett antal gånger innan jag uttalar mig men den framstår som helt genialiskt efter att jag sett den några gånger.



Den kommer att bli en klassiker som även kommer spridas runt om i världen, inte minst tack vara ett TV4 stoppar filmen.



Den kan få samma genomslag som Lars Vilks rondellhund.



En eloge till de som ligger bakom filmen!

2010-08-27 @ 20:42:03
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Thoralf A

Har också noterat att antalet visningar står still.



Möjligen är YouTubes räknare överbelastad!

2010-08-27 @ 20:43:19
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: leifer

Thoralf A, det jag menar är att det finns en risk att SDs seriösa och viktiga invandringskritik går lite förlorat genom en sån här reklamfilm, låt vara att den har en touch av humor.

2010-08-27 @ 20:55:04
Postat av: Magne

Bara jag har sett reklamfilmen 25 gånger. Helt genial!



OT; Såg ditt inlägg i förra posten S-E. Bra jobbat. Själv ska jag ut ikväll och imorn och dela ut detta ypperliga nummer av SD-Kuriren. Det skall bli en fröjd att dela med mig. Vidare sätter jag upp Cavatus ripoff-lappar varhelst det går att fästa dem. Det är nu det gäller och det känns så himla skönt att bidragit till framgången som kommer.

2010-08-27 @ 20:58:09
Postat av: Mattias

Angående Youtubes räkneverk. Ibland kan det ta lite tid för youtube att uppdatera den. Ibland några dagar ibland någon timme, så räkneverket kommer nog stiga så småningom.

2010-08-27 @ 21:01:02
Postat av: Magne

Hittade denna kommentaren inne på PI; Bara på youtube finns det fem olika spelningar av valfilmen. Fyra ligger på några hundra visningar; en ligger på en bit över 20 000 visningar.

2010-08-27 @ 21:11:23
Postat av: Mattias

Angående Youtubes räkneverk. Ibland kan det ta lite tid för youtube att uppdatera den. Ibland några dagar ibland någon timme, så räkneverket kommer nog stiga så småningom.

2010-08-27 @ 21:19:42
Postat av: Per-Albin

En flock gamla kommunister på TV4 tänker till, tror sig ha funnit ett sätt att krossa SD. Kanske har Scherman satt sig in i frågan, kanske inte, sannolikt är han utsatt för press från clownen Reinfeldt och f*n vet om han ens är nykter.



Men konsekvensen blir att SD får en nyhetsuppbackning som ingen kunnat drömma om. Tack herrar leninister på TV4 er enfald och ert frastuggande har varit till god hjälp för SD och vårt fosterland, Sverige.

2010-08-27 @ 21:23:11
Postat av: Mattias J

2010-08-27 @ 21:30:10
Postat av: Allemand

Har röstat på din blogg men ett mystiskt GUI på bloggen ger inte svar om att man röstat.

2010-08-27 @ 21:45:33
Postat av: Göran Lundqvist SD-Halmstad

Tv 4 hade inget val. Vad som än hade skett så hade SD fått ut budskapet. SD kan inte stoppas. Enskilda individer kan sägas upp, enskilda individer kanske inte får sökta arbeten eller kommer in på sökta utbildningar. Enskilda medlemmar kan bli orättvist behandlade av myndigheter. Men att stoppa SD kan de aldrig göra. Varje motstånd jag e.v möter då växer mina krafter att anstränga mig ännu hårdare. Jag och mina barn och ev kommande barnbarn har mer att förlora på att jag ger vika än att jag råkar "illa" ut pga mitt engagemang i SD. Framtiden i Sverige är viktigare än det så flyktiga nuet.

2010-08-27 @ 21:49:45
Postat av: Leif T Åhlin SD Arvika

Tidningsutgivarnas jurist har intervjuats av SvT och

säger att den håller sig innanför ramarna för att sändas. Dessutom är det nu valtider! Så var det med det! Detta kan kosta TV 4 en hel del!

En mycket bra valfilm, och den blir ändå bättre när man ser den några gånger. Den har allt, och retoriskt ligger den i topp.

Nu har jag röstat på dig Thoralf!

2010-08-27 @ 21:56:48
Postat av: Hulda

Skrattade gott över Schermans utläggningar om stoppandet av filmen. Han sitter verkligen i smeten! Hur han än gör så gynnas SD...

TV4 bjuder på gratis reklam...

2010-08-27 @ 22:02:06
Postat av: Ledsen..

Jag får inte längre SD kuriren trots att jag beställt den, jag vet inte hur jag ska göra för att få tag på den :o

2010-08-27 @ 22:02:59
Postat av: Hulda

Nu pratar Scherman om filmen igen i 22-nyheterna. Och efter det inslaget ett inslag om luftvapen som används mot bussar i Malmö.

Dubbel gratisreklam för SD....

2010-08-27 @ 22:07:01
Postat av: leifer

@Ledsen

Tanka ner den som PDF här

http://www.sdkuriren.se/tidning_aktuellt.php

2010-08-27 @ 22:15:25
Postat av: Funtaren

leifer: Den paragrafen reglerar inte varje enskilt program, så den kan inte användas för att motivera att inte visa SD:s reklamfilm.



"programverksamheten som helhet" måste rimligen betyda att totalsumman av programen över en längre tid skall vara i enlighet med lagens bokstav. Detta är illa nog eftersom det innebär ett censur/propagandakrav, men det är iallafall inte så att varje enskilt program måste uppfylla dessa kriteria.

2010-08-27 @ 22:16:21
Postat av: Rättvis

Det är fler som ljuger, ja många. Expressen, t ex som säger att pensionärerna rasar mot SD:s reklamfilm. Jaså, rasar jag? Rasar Sven-Erik i Högsby?



Sen säger då någon politruk för något statfinansierat “pensionärsförbund” att man inte får ställa grupp mot grupp därför att medlen räcker åt alla.



En präktig dubbellögn därför att medlen räcker inte till pensionärerna. Ransonering av kaffe och ett halvt ägg på äldreboenden talar sitt tydliga språk. Det gör också undernäringen bland pensionärerna liksom det förhållandet att de inte får gå ut. Dessutom betyder demokrati folkstyre, styr man så måste man besluta och besluten måste prioriteras. Alltså måste man ställa intresse mot intresse och grupp mot grupp i en demokrati.

2010-08-27 @ 22:21:23
Postat av: alf

Hur kan man ha mage att kalla alla muslimer för 1 folkgrupp? Med samma utgångspunkt borde väl alla Sverigedemokrater också vara 1 folkgrupp!

TV4 borde väl i så fall anklagas för hets mot folkgrupp.

2010-08-27 @ 22:29:01
Postat av: Dunderminnet

"-Men Mona, pengar växer inte på träd."



Riktigt finurlig valfilm, en ensam stackars pensionär och sen helt plötsligt, NINJAS överallt.

Man behöver inte ens vara svensk för att förstå budskapet i filmen.



Och sen alla mediers fullständiga bisarra kritik, t.ex som expressens prat om goebbels.



"Massmedierna i Östtyskland ägdes av staten, censurerades och var kontrollerade av Socialistiska Enhetspartiet, genom att det delades ut särskilda presslicenser.[4] En viktig skillnad mellan Östtyskland och andra länder i Östblocket var dock att 80 % av de östtyska hushållen kunde ta del av västtyska tv- och radiokanaler."



"Östtyskland hade två statskontrollerade TV-kanaler med bland annat det dagliga nyhetsprogrammet Aktuelle Kamera (AK).

Tidningarna hade statliga riktlinjer och gavs enligt sovjetiskt mönster ut av partiapparten. Rikstäckande tidingar var Neues Deutschland och Die Wahrheit ("Sanningen", jämför ryska/sovjetiska Pravda)"



Låter som Sveriges media 2010.



2010-08-27 @ 22:30:56
Postat av: Inte-en-till

Jag har också röstat på Thoralf. Tack för en mycket, mycket intressant och välskriven blogg. Kul att det är en blogg som skrivs av en människa av kött och blod och med ett personligt anslag. Anonyma bloggar och yrkespolitikernas slätstrukna diton är ointressanta.



TV4? Tja, bättre publicitet än så här kunde inte SD ha gått. Blir det över 10% redan i det här valet tack vare TV4?



Tills nu har min prognos varit 6-8% i det här valet och över 15% 2014. Bara fyra år dit och tusentals bilbränder och hundratals skolbränder...

2010-08-27 @ 22:40:40
Postat av: MrDissident

Youtube och antalet visningar



Kollar man på denna sida kan man se att antalet visningar är 34 328 (sjätte uppifrån)



http://www.youtube.com/results?search_query=valfilm+SD&aq=f

2010-08-27 @ 22:57:45
Postat av: Robin Shadowes

Jag röstade också på Thoralf för jag tycker han har en bra och saklig blogg. Vill man försäkra sig om att sverigedomokrater inte är nazister så är ett besök på Thoralfs blogg att rekommendera. T ex hade Thoralf landets bästa Almedals-vecka rapportering. Dessutom tyckte jag filmen var bra. Tänk på att många pensionärer inte har tillgång till internet. Dom blir hänsynslöst utsatta för hjärntvätt via SVT/SR, TV4, DN, Aftonhoran etc. Här får dom då tillfälle till att göra en direkt koppling till varför pensionerna sänks flera gånger om året, halva ägg till frukost, duschning en gång i månaden, aldrig gå ut medan skäggebarnen däremot har minst en assistent per person.

2010-08-27 @ 23:08:26
URL: http://sverigedemokraterna.se/
Postat av: Magne

Har ikväll delat ut 350 SD-kurier i ständigt regn.(Tog två timmar och femton minuter) Innan dess röstade jag på Thoralfs blogg ty hans är min favoritblogg och den andra jag började följa efter den i särklass bäste och i nu himlen vilande Kurt Ls blogg.

2010-08-28 @ 01:41:20
Postat av: Stefan D

Vill bara påpeka till Silver och ni andra som undrar över räkneverket hos Youtube.....den brukar stanna på 300 först....men kommer igång efter ett tag och visar rätt.

2010-08-28 @ 04:20:12
Postat av: Dunderminnet

Nu när man stiger upp tidigt på morgonen så ser man med glädje att det är över 40 000 som sett valfilmen på youtube, fast söker man på "valfilm 2010" så dyker den upp med 70 000+ visningar jämfört med socialdemokraternas 23 000.

Då är ändå Socialdemokraternas video först i listan för att de är på något sätt "promoted".

Och grädden på mosen är att sossarnas video lades upp för 3 veckor sedan medans SD's video knappt legat upp två dagar.



Bådar gott inför valet dvs.

2010-08-28 @ 05:36:54
Postat av: Gubben o Gumman

Vilken valarbetare han är Herrman Stjärt även Torsten och bröderna Ponnier skall ha en eloge.



Aktuellt bla: " TV4 stoppar Sverigedemokraternas film",ganska många som tittar på Aktuellt



Nu har snart hela Sverige sett filmen hehe vilken

bra reklam,för en reklam film ,i SVT68 suveränt.



Vad skall stolpskotten på TV4 göra, om det visar sej vara en pensionär med träben under burkan?

Det är inte så lätt att vara snabb när man är handikappad.



Filmen ställer frågan vem har rätt till den svenska

socialförsäkringen inbetalare i Sverige el icke inbetalare från hela världen.



Den som förstår vad ett land med sina försäkringssystem bekostade av befolkningen är.

Sitter inte och delar ut pengarna till andra

länders medborgare.



Gör man det har man en skruv lös.



Nu hjälps vi år att få ut så många av dessa idioterna från riksdagen som möjligt den 19 Sep.



2010-08-28 @ 06:55:20
Postat av: Ludvig

Har röstat på Thoralf. Tack för en mycket välskött och intressant blogg. Jag förstår inte hur du får tiden att räcka till.

2010-08-28 @ 07:20:25
Postat av: Thoralf A

Ludvig



Det gör inte jag heller men givetvis är det andra saker som blir lidande.

2010-08-28 @ 07:39:35
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Henrik

Har just röstat i din favör. Tack för en kanonbra blogg och ditt jättearbete för Sveriges framtid.

2010-08-28 @ 08:05:49
Postat av: Jonas

Valfilmen är riktigt bra. Men vill SD verkligen dra i invandringsbromsen? Vill man inte snarare trycka in kopplingen och lägga i en lägre växel?

2010-08-28 @ 08:07:26
URL: http://www.realisten.se
Postat av: Mattias J

Denna film är ett skott i foten. Istället för att göra ett positivt budskap i stil med Åkessons kortfilm om invandringspolitikens på Sds hemsida fortsätter man med en korkad form av muslimhat som bara gör att vanliga väljare känner avståndstagande. Sds valfilm behöver inte "sticka ut", det gör den bara genom sin avsändare ändå.



Du Thoralf brukar efterlysa att "vanliga" människor skall erkänna öpppet att dom röstar på Sd men det gör man inte när hela pressen ylar om "nazism etc". Inte heller era valarbetare får det lättare utan utsätts för ännu mer våld etc. På kort sikt kan man få lite uppmärksamhet på grund av detta ståhej men långsiktigt skall man bygga sitt varumärke som ett sympatiskt och medkännande parti. Det gör man inte genom att peka ut förtryckta kvinnor



Kan bara beklaga det dåliga omdöme som projektledaren haft. Kanske kostar filmen inte bara en miljon utan dessutom fyra år till utanför riksdagen.



(jag jobbar sedan länge framgångsrikt med reklam och marknadsföring)

2010-08-28 @ 08:08:57
Postat av: S-E Karlsson

Kanon Magne ! Ska idag tillsammans med hustrun försöka hinna med vårt eget boendeområde 325 hushåll som inte behöver köpa Expressen eller AB i dag ! SD-kuriren är ju gratis och till det innehåller den bara sanningar och sådana nyttigheter . Har också röstat och givetvis på Thoralf .

2010-08-28 @ 08:44:51
Postat av: Tony Ingman

Hets mot folkgrupp säger den skithögen, men medias

ljugande och undanhållande av sanningar är inget

som stör denne s.k ansvarige utgivare.

För övrigt är hela tv fyras programutbud en grov

provokation mot befolkningen.

2010-08-28 @ 09:01:04
Postat av: Skånepåg

Den troligtvis helt otillåtna valreklamplaceringen på arabiska (!) för socialdemokraterna vid sidan om vägskyltarna på vägbron i Kalmar.



Mattias J du som anser att du är framgångsrik inom reklambranschen, vad tror du om detta "tilltag". Såväl placeringsmässigt som språkval?



F.ö. anser jag att ditt påstående "Det gör man inte genom att peka ut förtryckta kvinnor" inte är adekvat i sammanhanget. Det man pekar på, och som jag trodde alla normalt funtade begrep, är att det finns inga "pengaträd" och att man genom världens generösaste invandringspolitik lämnar vissa etniska svenska grupper åt sitt öde!"

Postat av: Lelle

Det var nog lite väl naivt av SD att tro att denna valfilm skulle kunna passera censuren på vänsterkanalen TV4.

2010-08-28 @ 09:19:42
Postat av: Skånepåg

Sverigedemokraterna anmäler sin egen film till Justitiekanslern.

Postat av: Skånepåg

@ Lelle



Tror att du har helt rätt. TV4 kör ett mycket fult spel. Var nog aldrig meningen att visa någon reklamfilm och man hade antagligen hittat på en ursäkt hur filmen än hade varit utformad.



Blev definitivt övertygad om detta då jag såg att man tillät reklam för Socialdemokraterna i reklampauserna, då man visade "Sunkans" vidriga inslag om Sd för någon vecka sedan.

2010-08-28 @ 09:31:50
Postat av: Stefan A

Otroligt vilket intresse det väcker om vem som hjälpt till med filmen,uttrycks olika illa dålda hot mot denna person,som typ Lapideus expressen "det bli tunnsått med SR-uppdrag för honom nu" , "- Vi ska ha vidare diskussion med den medarbetaren om hans fortsatta medverkan." Andreas Miller SR Uppland, vad är detta för land vi lever i? kan man inte hjälpa till med en simpel valfilm för ett lagligt parti utan att hotas med yrkesförbud, då har man gått på tok för långt, ibland får man lust att ta till andra metoder än demokratiska, man visste att SD skulle smutskastas ju närmare valet man kommer, men nu har det nått nivåer man inte trodde var möjligt.Kommer ihåg en av sossarnas valfilmer förra valet där pensionärer trampades ner av framrusande människor, SD;s valfilm kommer inte ens i närheten av den.

2010-08-28 @ 09:32:47
Postat av: Mattias Johansson

Skånepåg:

Jag bor inte i Kalmar så jag har inte sett skyltarna. Men Sossarna har givetvis insett att stor invandring ger dom mycket röster så dom tjänar på det och gör reklam för dom. Varför borgarna stödjer massinvandringen är dock en gåta.



Angående min kritik av filmen menar jag bara att man inte skall lämna blottor till motståndarna så att dom kan angripa en. Man får vara lite smart helt enkelt när man agerar in en fientlig mediamiljö. Det var inte smart att visa dessa kvinnor. Vill man göra reklam i TV4 skall man göra en film som TV4 kommer att visa, det är ett baskrav. Liknande Åkessons filmer som låg på hemsidan tex.

2010-08-28 @ 09:32:56
Postat av: Kalle

"Köttberget" kallade den förre socialdemokratiske finansministern pensionärerna. Göran Person också sosse som företrädde homom stal 570 miljarder ur pensionskassorna för att förbättra sveriges ekonomi. Läs mera invandring.



Klart som korvspad är att sossarna INTE gillar pensionärer. Nu är de både chockade och förbannade på att vi visar på dagens situation för våra pensionärer. Sossarna vill helst att pensionärerna lägger sig ned och dör tyst och snabbt. Rheinfeldt tycks vara inne på samma linje med straffskatt för pensionärer.



Rösta på SD. SD:s valfilm är inget valfläsk.

2010-08-28 @ 10:14:03
Postat av: leifer

Mattias J

"muslimhat som bara gör att vanliga väljare känner avståndstagande"

Håller delvis med dig men samtidigt inte fullt ut. Betänk att kritiken är mot religionen Islam, inte mot individerna. Dom kan ju sekulariseras!

Betänk också hur inprogrammerade vi blivit i dessa frågor att vi reagerar med ryggmärgen. Muslimer har verkligen lyckats bli en offergrupp alltså, trots att det är en religion, inte en folkgrupp. För du vet väl hur vänster högt och tydligt visar sin avsky mot katoliker och katoliscismen?

Nu kändes detta förstås lite överdrivet då ju t.ex. inga muslimer i Sverige har burka (det med galler). Några har niqab (då syns ögonen). Så jag håller med om att den kändes oseriös på flera sätt. Men att svenska folket tycker den är usel är inte givet, jag skulle tro att en stor majoritet av svenska folket är mycket kritiska mot muslimer och den kulturkrock det för med sig. Många som inte är kritiska har lärt sig den politiskt korrekta åsikten men lever i samhällen som är isolerade från muslimer. Så fort dom börjar stöta på muslimer så kommer dom ändra åsikt. För kulturkrocken är faktiskt så stor. Ex älskar ju många svenskar sina hundar över allt annat. Om dom bara visst vad muslimer tycker om deras hundar...

2010-08-28 @ 10:17:18
Postat av: leifer

Funtaren

"leifer: Den paragrafen reglerar inte varje enskilt program, så den kan inte användas för att motivera att inte visa SD:s reklamfilm."

Jag tyckte också det kändes svårt att se nåt stöd för att stoppa filmen med tanken på paragrafen. Det farliga är ju att se muslimer som en folkgrupp och att man ska ha särskild behandling pga religion. Och det är ju tydligt att TV4 ser muslimer som en folkgrupp.

2010-08-28 @ 10:22:41
Postat av: sanna

de handlar inte om vad som strider om lagarna, de handlar att han som ansvarig är för feg för att ta den smällen som kommer komma efter det har visats

jävla fegis

2010-08-28 @ 10:41:26
Postat av: Jimmy

Problemet är att en skit på TV4 sätter stopp för yttrandefriheten och sätter dom demokratiskaspelreglerna ur spel i sin feghet som publicist. Vad månne det bliva nästa gång...

2010-08-28 @ 11:00:00
URL: http://www.bloggandegubben.net
Postat av: Torbjörn Jerlerup

Fråga till Sverigedemokraterna.



Om islam är som nazismen eller värre, vad planerar ni att göra med de som förespråkar islam om ni kommer till makten?



http://ligator.wordpress.com/2010/08/28/fraga-till-sverigedemokraterna-om-islam-ar-som-nazismen-vad-gor-ni-med-muslimerna-da/

2010-08-28 @ 11:13:01
URL: http://ligator.wordpress.com
Postat av: Kalle

TV4:as Scherman tar tag i vartenda halmstrå han kan hitta för att stoppa/fördröja SD:s valfilm. Han är desperat nu när SD visar valfilnen och pekar med hela handen på politiska orättvisor i det svenska samhället. Scherman agerar i mitt tycke mer som en desperat politiker istället för ansvarig utgivare.



Till och med Tidningutgivarnas chefsjurist finner inget anmärkningsvärt i SD:s valfilm.

"-Jag kan inte se att det här skulle vara hets mot folkgrupp, det är en valfilm, utrymmet är stort för vad man får säga. Man spelar helt enkelt på folks rädslor. Juridiskt ligger den inom det tillåtnas ram, säger han till TT som citeras av SvT" enligt Fria nyheter.



Det är alldeles utmärkt att SD anmäler TV4:as ställningstagande/agerande till JK. Luften i det numer odemokratiska sverige behövervädras ut med hjälp av opartiska myndigheter.



Hoppas verkligen Scherman blir sparkad efter valet eller helst före valet. Han har gjort sitt om han nu har gjort något gott för sverige. Han börjar bli en skamfläck för TV4. Han skapar mer badwill för den TV-kanalen än godwill.

2010-08-28 @ 11:13:47
Postat av: Fredrik

Nu ställs det på sin spets!!

Hets mot folkgrupp??

Islam är ingen folkgrupp utan en religion.

Är något man väljer. Fritt att avstå!



Är detta som behövs!

Nu jävlars tar vi dom på sin egna idioti!



Länge leve demokratiska Sverige!

Rösta SD

Postat av: WMB

@ Mattias Johansson



Då kan ju SD slå två feta flugor i en smäll nu!



SD television kan klippa ihop en traditionell valfilm av någon av "Åkessons positiva" filmer om kriminalitet, pensionärer och invandring och låt TV-4 visa denna.



Efter all reklam som den geniala och numera förbjudna filmen om budgetprioriteringarna fått, kommer ju alla att se denna ändå, på ett eller annat sätt.



På det viset får SD ut två valfilmer till priset av en.



Och absolut alla parter får det de vill ha.

2010-08-28 @ 11:26:46
Postat av: WMB

Kalle skrev: "Det är alldeles utmärkt att SD anmäler TV4:as ställningstagande/agerande till JK. Luften i det numer odemokratiska sverige behöver vädras ut med hjälp av opartiska myndigheter."



Är du säker på att JK är en OPARTISK myndighet?



Jag tvivlar på att det över huvud taget finns en enda "opartisk myndighet" kvar i hela Sverige numera.

2010-08-28 @ 11:33:03
Postat av: Fredrik

Bara att gå längre!

EU domstol! då du skulle diskutionen ta fart:-)

Dags att vädra ut PK LUKTEN ur media,stadshus och inom den politiska arenan. Luktar ruttet lång väg!



För PK MEDIA rätt här så kan varenda jävel starta sin religion sekt eller dyligt o kräva olika saker omgående! för om vi är 3 man som startar en religion är vi då en folkgrupp eller minioritet??



Ja ni hör väl hur sinnessjuk det bli men om så kallar vi oss Sverigedemokrater för en folkgrupp och kräver egna badplatser,banker,skolor och definitivt burkafritt :-)



Kvinnan hos oss skall uppskattas som en människa och inte nåt man äger!!



RÖSTA SD!



2010-08-28 @ 11:43:50
Postat av: Per-Albin

Har PK börjat slå ut oppositionens hemsidor? Själv kommer jag inte in på vare sig fria nyheter eller PI från bloggtoppen.



Är det en sådana desperation, eller är det bara fråga om överbelastning?



Jag gick in för att jag ville veta hur många som sett valfilmen.



Någon som vet?

2010-08-28 @ 12:33:16
Postat av: Dunderminnet

Per-Albin: det är ca: 110 000 visningar enligt youtube just nu.

2010-08-28 @ 12:37:54
Postat av: Anonym

OT/ En betraktelse jag gjort en längre tid. Som nattarbetande har jag så gott som varje nattpass sett en företeelse som verkar öka. När jag har gått ut för att ta en nypa frisk luft framåt 4-5-tiden om morgnarna brukar jag se personer som passerar förbi ibland gåendes men ofta på cykel. alla har samma mål, papperskorgarna. Det har alltså gått så långt att folk, utan att bry sig om att man står och ser dem, vittjar papperskorgar i jakt efter burkar och petflaskor. Påfallande många ser respektabelt klädda ut men tvingas ändå ut i småtimmarna. Är detta ett resultat av regeringens arbetslöshets- och sjukförsäkringssytem som satt sina spår? Jag menar ingen kan väl annars sjunka så djupt att man kör ner hela armen i en äcklig papperskorg eller soptunna där ingen vet vad som döljer sig utan att skämmas ens när de vet att någon betraktar dem? De gör det för att överleva.

2010-08-28 @ 12:48:29
Postat av: Helene

Till Torbjörn Jerlerup och alla andra skygglappsförsedda pk-iter, som drabbats av den kroniska islamofilepidemi som härjar i Sverige och stora delar av västvärlden, vill jag leverera denna favorit i repris i rent utbildningssyfte:



http://www.youtube.com/watch?v=RPLq9RUMy



2010-08-28 @ 13:00:00
URL: http://sverigedemokraterna.se/
Postat av: Skånepåg

@ Helena



Gör ett nytt försök eftersom din URL får hänvisningen "URL-adressen innehöll ett video-ID med fel format."

2010-08-28 @ 13:29:30
Postat av: Silverriksdalers

Jaha, SD censureras och blir, som ett brev på posten, beskyllda för att söka martyrskap av tidningsredaktioner samt politiska motståndare. Se exempelvis http://blogg.svd.se/ledarbloggen?id=20295



Okej, nu förstår jag. Det är självklart att Sverigedemokraterna söker martyrskap. Varför tänkte inte jag på det innan? Detta är Colombi ägg! http://sv.wikipedia.org/wiki/Columbi_%C3%A4gg



Det är så uppenbart för mig att SD vill bli censurerade och att SD innerst inne tycker om all förföljelse av dem. Jag är numera helt övertygad om att Sverigedemokraterna tycker det är bra att vänsterextremister stör deras möten samt att AFA slänger stenar på deras bostäder under mörka nätter. SD söker martyrskap precis som judarna under Hitler eller offren för 11 september 2001. Den logiken kan ingen motsäga...

2010-08-28 @ 13:36:29
URL: http://silverriksdalers.blogspot.com/
Postat av: Helene

Skånepåg

Då gör jag ett nytt försök:



http://www.youtube.com/watch?v=RPLq9RUMyS0

2010-08-28 @ 13:47:35
Postat av: alf

@Torbjörn Jerlerup

Jag förstår att du gillar Islam. Det kanske är något jag missat trots att jag bott i diverse muslimska länder i ca: 10 år. Kanske kan du förklara för mig och andra vad som är så bra med Islam. Om du inte har bott i något muslimskt land kan jag på det varmaste rekommendera dig att göra ett försök. Ta med dig dina svenska vanor och försök implementera dem. Skull du bli sugen på t.ex. bacon eller en fläskstek så gå in i köttaffär och fråga efter det. Jag antar att du har samma rättigheter i ditt nya land som muslimer har här när de vill ha halalkött. Blir du utan pengar nån dag är det bara att gå till närmsta socialbyrå. Om du mot förmodan har någon fru, ta med henne också och låt henne leva efter svenska vanor. Jag ser fram mot att få läsa om dina upplevelser i ditt nya land på din hemsida. Och res i den förvissningen att ingen i Sverige kommer att sakna dig. Far i frid i Allah´s namn.

2010-08-28 @ 14:28:06
Postat av: Skånepåg

Ett intressant YT inslag om en av de muslimska divisionerna i Hitlers SS. Tror att det rörde sig om totalt 3 st.



@ Helene

Ditt YT inslag kommer 2008 från Fort Lauderdale i Florida , USA. Skulle vara intressant att få reda på om FBI gjorde något, eftersom det borde vara lätt att identifera de värsta skrikhalsarna.

Postat av: Anonym

Skånepåg

Håller med dig. Det borde inte vara något problem att identifiera dessa gapande nazister. Här kommer ytterligare en intressant film om islam:

http://m.youtube.com/#/watch?xl=xl_blazer&v=wsaPQ8jOqGo

2010-08-28 @ 15:30:49
Postat av: Helene

Glömde som så ofta skriva mitt namn, men ytterligare en film i upplysningssyfte här ovan till islamvurmare à la Torbjörn Jerlerup.

2010-08-28 @ 15:34:32
Postat av: LN

Scherman-Jerlerup och andra islamkramare - dags för en påminnelse?



Orientalisten och journalisten Dr Hans-Peter Raddatz är kanske den mest ståndaktige bland tyska

islamkritiker. Sedan början av 2001 har han i bok efter bok i detalj skildrat och analyserat islamsk

ideologi. I det omfattande verket "Från Allah till Terror?" skriver han till exempel på sidan 71:



Inte i någon annan kultur och ännu mindre i någon religion förekommer lagbestämmelser som till

religös plikt upphöjer och föreskriver utförandet av mord, stöld/rån, skatteindrivning

[jizya - http://tiny.cc/a8ia8] samt tagandet av slavar.



I ingen annan religion angives ett 'välsignat' utövande av våld gentemot såväl trosförnekare som

bekännare av annan tro, som rättmätigt och i övernsstämmelse med gudens vilja, så som detta som integrerad ideologisk beståndsdel i Islam stadgas såväl i Koranen som genom historisk praxis.



Ej heller finns det någon annan religionsstiftare utöver Mohammad, som tjänar som förebild inte

bara inom krigföring, utan även vid likvidering av oliksinnade. [genom uppdragsmord].



Hans-Peter Raddatz förmår att nämna saker vid deras rätta namn.

För några veckor sedan vid medborgarrörelsen Pax Europas (BPE) årsmöte i Mainz, höll han en föreläsning, varvid det gavs tillfälle att göra följande video-intervju.



http://www.pi-news.net/2010/08/video-interview-mit-dr-hans-peter-raddatz/

_



http://bpeinfo.wordpress.com/2010/06/02/hochkaratige-referenten-bei-der-

burgerbewegung-pax-europa/



Islams olika ansikten. Islamismens järnnäve. Tre nya böcker i ämnena.

http://nydahlsoccident.blogspot.com/2010/08/islams-olika-ansikten-islamismens.html

http://nydahlsoccident.blogspot.com/2010/08/islams-svarta-slavar.html

http://nydahlsoccident.blogspot.com/2010/08/karen-jespersenralf-pittelkow-islams_24.html

2010-08-28 @ 15:36:11
Postat av: Torbjörn Jerlerup

Alf. hur lätt var det för en homosexuell i Sverige, eller nån som ville leva jämställt här för 40 år sen.



Demokratin är för övrigt ung. Allmän rösträtt infördes först 1962, och samma år fick alla svenskar rtten att gå i skola.



Världen utvecklas!



Utom Sd som går bakåt!

2010-08-28 @ 15:37:03
URL: http://ligator.wordpress.com
Postat av: Allemand

Torbjörn Jerlerup,



Det är din uppfattning och den får du ha. Det betyder också att du skall respektera vår uppfattning, vilket du inte gör. Svamla på om demokrati, du har ingen aning om vad det är.

2010-08-28 @ 15:48:35
Postat av: leifer

Torbjörn Jerlerup

Kämpar du lika hårt för katolikers rätt i Sverige? Blir du då förbannad när vänsterblaskor hela tiden vinklar katoliscism negativt? Ex så att katoliker emot abort, liksom muslimer. Eller är det nåt speciellt skäl att du vurmar för muslimer?

2010-08-28 @ 16:40:40
Postat av: Tomas

Jag hejar på Alf!

Torbjörn Jerlerup kan ta sin fru och flytta till Islamland. Eller varför inte till något "fint" ytterområde såsom Rosengård. Där finns det plats för dig också Torbjörn. Dessutom har du kanske tur att slippa ta med din cykel, för den finns redan där.

2010-08-28 @ 17:12:17
Postat av: Trisse

Tacka istället TV4 för att filmen stoppades.Bättre reklam kan man inte få.



Filmen.Helt genialiskt gjord.Denna kommer att ses av massor med människor.



Långt fler än dom som slötittar på TV-kanalen



2010-08-28 @ 17:26:21
Postat av: Putte

Nyttig läsning för islamistkramaren Torbjörn Jerlerup!



http://www.muslim.se/fragorasvar/basgrundernaitron/232-foertydligande-av-den-viktiga-regeln-det-aer-haraam-att-ta-kuffaar-som-naera-vaenner-och-beskyddare.html

2010-08-28 @ 17:26:24
Postat av: Putte

Enligt länken jag la in här ovan är det således haraam för muslimer att bo i Sverige och snylta på svenska folket. De kommer enligt profetens ord att brinna i helvetet för detta! :-)

2010-08-28 @ 17:29:17
Postat av: alf

Torbjörn Jerlerup,

Har möjligen din fru blivit våldtagen så du vill ge henne en riktig minnesbeta eller vad är det du gillar allra mest i Islam?



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7687658.ab

2010-08-28 @ 17:48:14
Postat av: Lotta

@Torbjörn Jerlerup



Du skriver om ”hur lätt var det för en homosexuell i Sverige, eller nån som ville leva jämställt här för 40 år sen”. Mycket har hänt sedan dess men hur mycket har hänt med Islam? Inte ett smack under 1400 år. En liten undran, vilka var det som styrde i Sverige för 40 år sedan? Inte var det Sverigedemokraterna i alla fall. När det gäller Islam och din förkärlek för denna våldshärskande pedofilreligion så kan du ju fråga dina muslimska vänner vad de anser om homosexuella? Klart att svenska män oavsett sexuell läggning duger att utöva sin makt över och kanske även ”övningsköra” lite på men i övrigt. På vilket sätt utvecklas Sverige med dagens groteska massinvandring? Hur kan Sverige utvecklas genom att låta islamutövare få större och större makt när inte deras egna länder utvecklats ett dugg under 1400 år. Vore även intressant att höra dina åsikter om filmerna en del skribenter hänvisar till. Till sist vill även jag tipsa dig om en intervju med en muslimsk kvinna född i Syrien. Lyssna på vad hon har att säga om Islam, hon borde veta vad hon talar om till skillnad mot dig.

Postat av: Skånepåg

Genom att Jerlerap skriver i sin kommentar: "Allmän rösträtt infördes först 1962" visar han sin totala inkompetens att ta reda på de mest elementära fakta, vilket gång på gång återkommer i hans triviala kommentarer.



"1923 och 1924 hölls de första valen i Sverige där kvinnor och män röstade på lika villkor. Det dröjde dock till 1945 innan rösträtten utsträcktes även till att de som levde på fattigvård (dåtidens socialbidrag) fick samma möjligheter.



Ännu en bluffmakare ställd vid skampålen!

2010-08-28 @ 20:30:06
Postat av: Skånepåg

Glömde att i mitt förra inlägg att lägga in följande citat beträffande skolplikt:



"I Sverige gäller skolplikt enligt lag alla personer som är bosatta i Sverige. Skolgång i grundskolan är sedan 1972 obligatorisk för alla barn i åldern sju till sexton år. En sexårig skolplikt fastställdes i Sverige 1882, och sjuårig skolplikt infördes 1936. Från 1997 har alla sexåringar i Sverige rätt att börja skolan om föräldrarna önskar det."



Så även här är Jarlerap ute och seglar. Skolplikten och rätten att gå i skolan infördes 1882. Jag skriver det även med bokstäver så att Jarlerap förstår "artonhundraåttiotvå". Verkar som Jarlerap ligger så där uppemot hundra år efter sin tid med det mesta!

2010-08-28 @ 20:41:08
Postat av: Leif T Åhlin SD Arvika

"Lotta", det är ingen risk att han begriper det. Han

är den han är och är "helt obildbar" likt sina vänner!

2010-08-28 @ 20:44:18
Postat av: Robin Shadowes

Ingen som kan arabiska och kan tala om för oss vad det står på banderollen? Jag är mycket nyfiken.

2010-08-28 @ 22:45:46
URL: http://sverigedemokraterna.se/
Postat av: MartinA

Alltså, jag tyckte den filmen var för hemsk när jag först såg den och var glad att den inte sändes. Tror jag skrev en kommentar om det här, eller om det var på pi. Men när den fått sjunka in litet så tänker jag annorlunda. Den är ju korrekt i sak. Jag fortsätter helt enkelt att imponeras av SD. SD tänker noggrant och modigt. Både noggrannare och modigare än vad jag själv är kapabel till.

2010-08-31 @ 20:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0