BOJKOTTA SVT?

Sveriges Television kommer utestänga Sverigedemokraterna från slutdebatten i TV. Ett beslut som enligt programdirektör Jan Axelsson grundar sig på att SD fick under riksdagsspärren i SIFO:s opinionsundersökning eller närmare bestämt 3,9 procent.

Sedan denna undersökning har det kommit ytterligare 12st mätningar. I tio av dessa har SD varit över riksdagsspärren. En opinionsundersökning gav SD hela 6,5 procent. Trots detta har SVT inte ändrat sitt beslut att utestänga Sverigedemokraterna.

Om man sedan tar med i beräkningen att SD även har en stor skämmighetsfaktor så ökar siffrorna. Kom ihåg minaretomröstningen i Schweiz och valet i Nederländerna där skämmighetsfaktorn var ca 50 procent. Polls of poll för juli ger SD 5,0 procent, med en skämmighetsfaktor på 50 procent skulle det ge SD ca 7,5 procent i valet.

Ett valresultat på den nivån och med ca 30st nya riksdagsmän och kvinnor för SD skulle det vara en ”extremsensation” om man använder kvällstidningarnas löpsedelsjournalistik. SVT:s reportrar och journalister skulle svärma på Sverigedemokraternas valvaka i Stockholm. (Jag är inbjuden men jag kommer att vara i Kalmar och jobba hela valdagen och sedan se valvakan tillsammans med mina partimedlemmar i Kalmar län).

Det jag tycker partiledningen borde fundera över är om SVT inte skall bojkottas på valdagskvällen. SVT:s kamerateam skall inte släppas in på valvakan. Inga Sverigedemokrater skall ge några intervjuer till SVT under valdagen, inte ens på lokal nivå. Jimmie Åkesson skall efter valsegern inte åka till någon TV-studio där SVT intervjuar tillsammans med andra partiledare. SVT skall bojkottas!

Tänk vad pinsamt för SVT att inte kunna göra ett enda reportage med valets stora vinnare på valdagen.

Det kanske är dags för SD att börja säga ifrån! Varför skall vi alltid stå med mössan i handen och bocka så fort media önskar!

Vill SVT behandla Sverigedemokraterna på detta sätt kan vi välja att svara med samma mynt. Eller vad tycker du?


Kommentarer
Postat av: HenrikP.

Håller med! SVT måste få betala för sin ovärdiga behandling av SD. KG Bergström ansåg ju att SD missgynnades av SVT och att ex. FI hade fått vara med ifall de suttit på SD:s opinionssiffror.

2010-08-16 @ 01:27:03
Postat av: Sven Duva

Bra tänkt.

2010-08-16 @ 02:11:17
Postat av: Essendon

Strategin må vara god. Men som hur Generalen planerar, måste han sätta sig in hur motståndaren (SVT)agerar?

2010-08-16 @ 03:33:26
Postat av: brrko

du är pinsam toralf!

2010-08-16 @ 03:39:54
Postat av: Joakim

Med tanke på statlig medias täta kontakter med Expo och arbetet för att dra igång en rättegång mot SD:are för att de upptäckte ett infiltrationsförsök med dold ljudupptagning borde tonen mot Svt och SR vara skarpare än den är i dag.

2010-08-16 @ 03:50:57
URL: http://www.realisten.se
Postat av: herc

Ett alldeles utmärkt förslag !

2010-08-16 @ 06:33:37
Postat av: Hulda

Ge intervjuer endast till KG Bergström. Han verkar vara förnuftig.

2010-08-16 @ 07:08:36
Postat av: Svempa

Håller inte med dig Thoralf, det är en kontraproduktiv reaktion som lätt utnyttjas mot er och definitivt inte leder till att media skulle börja tänka efter.



SD bör höja sig över den sortens beteende, det ger annars bara ytterligare badwill och 'vad var det vi sa'. Ni skall inte ens nämna alla oförrätter under valnatten.



Motförslag: Njut av kvällen. Prata på i media, utan att för den skull lova guld och gröna skogar, Visa att det finns äkta glädje bland företrädarna och väljarna.



Visa att ni är människor med drömmar, känslor och visioner och inte en hemlig sekt. Det blir ju världens chans att visa upp sig utan alltför mycket censur när det är direktsändningar.



Ta chansen för bövelen!

2010-08-16 @ 07:14:24
Postat av: Japp

Håller med Svempa. Att hålla tyst eller lova guld och gröna skogar är inte så bra. Bättre att tala om som det är, utan att lova. Jag köper det och säkert fler.

Den 19 september är SD inne, med eller utan Svt.

2010-08-16 @ 07:30:33
Postat av: S-E Karlsson

RADIO HÖGSBY 90.09 16/8-16/9 .

28 sekunders valpropaganda varje gång !

Gå in och lyssna både på radion och på webben !

2010-08-16 @ 07:33:02
Postat av: Stefan

Svempa har helt rätt, att bojkotta SVT vore härligt för själen men illa för framtiden.

2010-08-16 @ 09:15:02
Postat av: Allemand

Håller med Svempa, vi får vår revansch senare när vi omstrukturerar hela SR/SVT. 68 vänstern och dess anhängare skall bort och nytt friskt blod skall in.

2010-08-16 @ 09:31:01
Postat av: Rune

Men vem är denne Jan Axelsson som anser sig ha rätt att styra information till väljarna inför ett allmänt val?

Vem och vilka har gett honom den rätten?

2010-08-16 @ 09:39:51
Postat av: Gubben o Gumman

Thoralf har helt rätt bojkotta SVT,har SD tagit sej

in i riksdagen trots att ha blivit förtalade och

motarbetade i valrörelsen,så finns ingen anledning

att prata med diktaturens kreatur.



Resultatet är klart ,smutskastningen kommer att fortsätta till valet 2014,för att därefter avta

Sverigedemokraterna har inget att tjäna på att

släppa in SVT el media eller ge intervjuer.

Eller ökar SD:s siffror då????



En presskonferens som SD-tv spelar in med partiledningen som presenterar sin politik samt

ödmjukt tackar för förtroendet ,och med några enkla exempel motiverar varför man inte tillätt bla

SVT på valvakan,samt inte gav några intevjuer.

Kan någon komma på bättre psykologik krigföring.



Vi skall nog komma ihåg att den politiska mobbning

som Stalinisterna på bla SVT begår saknar motstycke

i svensk inrikespolitik.



Dessa bekänner sej till en lära som har ansvar för 150 miljoners död bla ,till tusentals

överfallsvåldtäkter bla i Sverige.



Man kanske skall tänka på det när man ställer sej positiv till dessa apskafts medverkan hos SD.

Tänka lite längre än näsan räcker för en gångs skull.



Skulle du släppa in killen som spottat förtalat

dej på din 50 års fest?



Han kanske har underlättat så att din dotter blivit

gruppvåldtagen av Jippiesvenskar.



Gå lungt igenom efter valet vad vilka journalister

skrivit el sagt,svartlista dom 100 värsta,så

kanske dom lär sej något till valet 2014.



Om lögnerna förtalet är uppenbart så tack o hej för gott,allteftersom SD växer så förminskas dessa diktaturens kreatur på arbetsmarknaden, svält ut dom bara,Sveriges journalistkår har det största

ansvaret för att landet ser ut som det gör.



Marxist/Stalinister som medvetet sökt sej till redaktionerna,dessa har gjort allt för att nationalstaten Sverige skall upphöra via en massiv import av Jippiesvenskar, vilket är en av grundbultarna i denna sjuka lära som kallas kommunism.



Flera har ställt frågan varför ,ang massinvandringen

Svaret har du fått ovan av G o G.

Sverige skall utplånas.



Vad har dessa på SD:s valvaka att göra?

Detta är Svensk mark företrädare för svenska folket

Skicka avskummet till Lars Ohly el Mona Sahlin så

kan dom prata om svunna tider med dom.



Utveckla SD tv tills SVT är uppstädat,ta alltid ett

"försnack" med en journalist som vill intevjua.

Om denna skrivit lögner om SD klagör att det skall upphöra om inte vedebörande skall hamna på svarta listan.



Detta är ingeting mot vad dessa gjort mot mänskligheten,, SD ,svenska våltagna kvinnor etc.

Låt dom få det tok-klart klart för sej.



TV4 kan SD be dra åt Mellanöstern för all framtid.



Sverige har inga journalister bara partifunktionärer

Skall man få bort den sista Sovjetstaten i Europa

så får man inte dutta med dessa störda människor.

Flera av dom borde åtalas för landsföräderi.



En parallelleverkan med dessa i det nya Sverige

är ganska omöjligt.



Valvakan är alldeles utmärkt att markera vad som gäller,dom eller SD skall bort vilket väljer du?



2010-08-16 @ 09:44:01
Postat av: Status

Det är inte hur hårt man slår, utan hur mycket stryk man kan ta och ändå röra sig framåt.

2010-08-16 @ 10:22:22
URL: http://status.st
Postat av: j-å

Bojkott är sandlådenivå.

Är väl bättre att visa sina väljare, och alla andra, att SD är ett parti med värdighet och som inte ägnar sej åt fnuttigheter.



7,5% och 30 pers. rakt in i riksdagen vore väl en kanonstart, vilket skulle medföra ett massmedialt uppbåd.

Vilken chans att verkligen föra ut SD:s budskap och att en halv miljon väljare delar SD åsikter.

2010-08-16 @ 10:24:19
Postat av: Cavatus

Glöm inte flygbladsutdelningen! Den går nu in i en extra intensiv fas, där vi, fotfolket, har en chans att påverka svenskarna att få tillgång till ocensurerade nyheter på Internet.



Läs även Julia Caesars krönika från igår, som denna vecka tar upp våldtäktsepidemin och hur den bortförklaras: www.korta.nu/jc

2010-08-16 @ 10:33:53
URL: http://aktualia.wordpress.com/flygblad
Postat av: Alexander den store

Nja, tanken kanske är god men det blir ändå fel..

Passa nu på istället på att ge Pk-medierna en ORDENTLIG råsop. Påvisa med vilka odemokratiska metoder SVT och PK använder i sina mörkanden och ljuganden, förvridningar av sanningarna. Det är bästa sätt. Visa att gammelmedia är styrt av idioter som inte begriper vad yttrandefrihet innebär i praktiken

Visa att vi på bloggarna är de som står för den riktiga demokratiska yttrandefriheten. Påtala istället att vi som är PI är det största hotet mot

de förljugna journalisternas förmodliga anledning till varför Svenska folket vänder SVT/SR och de följugna PK-medierna ryggen och anledningen till att de snart kommer att bli arbetslösa.

Liksom de ska påtvinga oss sina "sanningar" så finns nu istället chansen att ge igen för gammal ost.

Nej, fram med det tunga artilleriet istället!

Alexander den store beordrar SD "flankformation" och anfall mot de etablerade PK-isterna istället för reträtt och tystnad!

2010-08-16 @ 10:50:57
URL: http://roljede.blogspot.com
Postat av: Skånepåg

I dagens Expressen finns en ledare av någon som heter Gunnar Wetterberg. Människan har uppenbarligen inte den blekaste aning om samhällsutvecklingen i Sverige. Synnerligen obehagligt att läsa dessa genomskinliga och vidriga lögner, vinklingar av fakta och påstående direkt gripna ur tomma intet. Expressens egen motsvarighet till SR:s Täppas och Barometerns "bärsärk Wickbom"?

Postat av: AWSvensson

Låt SD television sköta bevakningen , så vill smutsmedia ha bilder inifrån så får de ta dessa på nätet, och betala därefter.

2010-08-16 @ 11:23:27
Postat av: Johan

Först tyckte jag att en bojkott lät som en bra tanke, men jag tror att det finns sätt som är än mer effektiva.



Jimmies segertal kommer att direktsändas av SVT och TV4. Där har han alla möjligheter att gå hårt åt deta behandling av SD. Därefter lär han åka till TV-husen för intervjuer. Då är det bara att fortsätta attackerna mot journalisterna. TV-bolagen vill framstå som opartiska skildrare av valrörelsen, de vill absolut inte dras in i valrörelsen som en part. En sån beskyllning skulle sitta som en knytnäve i magen på etalissemanget. Och när det handlar om direktsänd TV går det inte att hindra...

2010-08-16 @ 11:24:23
Postat av: Anonym

2010-08-16 @ 11:31:39
Postat av: AWSvensson

En liten notis från verkligheten.

Besökte sailet i Karlskrona och var på väg tillbaka till bilen när himlen öppnade sig och regnet strilade. Sverigedemokraternas valinformation fanns inom synhåll så det var naturligt att där söka skydd för regnet. Framstormande kom en kvinna, ja man märkte direkt att här var det en dam som minsann genomgått snabbkursen på tre veckor "hur man bemöter Sverigedemokraterna". Med bestämt och segervisst uttryck så kommer "vad är svenskt".Som den gode herde jag är så tar jag mig ann fallet.

Eftersom jag som jag uttryckte det " det är är väl snarare ett existentiellt problem än ett politiskt och hänvisade därför till en psykolog. Hon verkade godta detta besked med ett löfte att inte rösta på sverigedemokraterna. Regnet upphörde och solen återvände och mitt första försök till valarbete var till ända. Vad hjälper det att man vinner hela världen men förlorar sin själ.

2010-08-16 @ 11:44:32
Postat av: Fd moderat

Slaget om valdebatterna inte över. Det gäller att skapa opinion mot medias censur av SD och som symbolfråga är SVT:s slutdebatt bäst i detta samanhang. Ett tips är att mejla SVT och ställa dem mot väggen. Det ligger på allas ansvar som läser detta att själv kontakta SVT och annan massmedia och försöka få dem att ändra sig. Undertecknad har både ringt och mejlat till SVT:S programdirektör Jan Axelsson.

2010-08-16 @ 11:51:30
Postat av: Stefan Jansson

Jag håller med Svempa också, man kan ge Svt en känga eller två med ett par meningar vid en ev intervju.

Dock tror jag inte de är så intresserade av att intervjua deras hatobjekt som de gör ALLT för att minimera i media.

2010-08-16 @ 13:17:28
Postat av: Gubben o Gumman

AW Svensson : Det går även att komplettera med

nummret till Finlands ambassad avd Jippiefrågor.

Ifall man råkar ut för fall som Ann.



Det går också att ställa en motfråga om vad som är

Finskt,då blir det syntags error i päronet på

en Nationaldestruktiv sossehjärna med Ahmed syndrom.



Givetvis sänds SD:s valvaka endast i SD televison

Valsedlarna är redan avlämnade,alla som stöttat

o röstat på SD hittar dit med lite reklam i TV hehe.



Den som tror att Boljevikerna skulle bry sej om en utskällning får gärna tro det,det vänder dom bara på och förringar ut i rutan.



Man får intrycket att en del skribenter har dålig media koll, el tror på tomten osv.



Det enda dom fattar är när dom får kicken och inte kan göra någon nationell skada mera,allt annat är befängt att tro,annars går det ju bra att titta på Sundströms media manipulation imorgon.



"Dom kallas rasister" denna jäviga Koreanska

har Herrman Stjärt anställt som SD killer.



Det vore väl trevligt att se henne som reporter på

SD:s valvaka,eller varför inte Ulf Kristoffersson

också TV4: "SD skyller allt på invandrarna"



Man kan bara hoppas att SD ber TV4 att fara åt helvet med sina kreatur,vi hoppas att så sker så länge Hermman Stjärt är VD, samt Koreanskan från Enskede uppbär lön,sätt tummen mitt i ögat på bröderna Ponnier,dollardemokraterna,som svek sitt eget folk bla i Malmö för pengar.



Vem fan orkar höra på en massa dumma frågor av

besvikna journalister,dessa har konsekvent undahållit SD:s politik ,skulle dom sluta med det

den 19 Sep,naivt att tro det.



Bilder kan SVT betona rejält för ,samt en presskonferens där Jimmy berättar lite om framtiden och SD mål o politik,inspelad av SD televison.



Det är hög tid att SD slutar låta journalister

pissa på partiet,avisa diktaturens kreatur vänligt men bestämmt,hänvisa dom till SD televison.



Två saker går att fastslå :



-SVT etc har inte varit intresserade att förmedla SD:s politik.



-Rösterna är avlämnade, så rent praktiskt fyller

inte journalisterna någon som helst funktion bara en egen funktion,både Björn Borg och Zlatan har praktiserat detta med stor framgång mot journalister.



Förakt skall med förakt mötas inget annat ,inga

uppvända rumpor mot den kåren inte,kan bli dyrt

Glöm aldrig bort att detta är nackskottsdemokrater.

Således bör inte mjukisbyxorna påtagas.



Dessa rvh kan ju springa runt hos V o S, hos sina

kompisar trivs dom ju allra bäst.

Kalle Bakom kan säkert slå ett slag för ziggisarna.



Ytterst möjligtvis en intevju gjord av Ulf Nilsson

med Jimmy Åkesson respekt skall med respekt mötas.

KG Bergström kan sköta kameran som ett hedersuppdrag

på sin journalistiska höst,gubben är trots allt kul ibland.



Media gosiplutt plutt kan väl KD och Göran stå för

om dom är kvar.....



Det är på riktigt nu den 19 Sep.



OBS detta är privata tankar utan koppling till

Thor-alf eller SD,ev två SD röster hehe.

2010-08-16 @ 13:23:55
Postat av: joffe

Thoralfs förslag enl.ovan är välbetänkt. Som SD behandlats i denna valkampanjs initiala skede med bla snuskigt falskredigerat infiltrationsprogram av SVT-anställd, apokryfisk SD-info, odemokratisk uteslutning av SD i samhällelig debatt. Utestängda från valdebatt mm.



Jag är inte förvånad då jag själv jobbat inom SVT-firman i många år, bla som redigerare innan jag gav upp och av politiska skäl flyttade utomlands.



Nu ser jag i mitt nya hemland dokumentärer och tidningsartiklar om gettobildning och multikulturell debacle i svenska förstäder. En negativ upplevelse av tidigare ett världsberömt lagom Sverige med gott världsrykte. - Inte längre.



I svenska pappersdrakar vägras renhårig information om SD. Eftersom jag är en mycket gammal pensionär har jag tillsammans med en eldsjäl i flyersammanhang, Cavatus sammanställt en flyer med titeln "Pensionsbeslut favoriserar pensionerade invandrare"



Det är en flyerpärla att placera i pensionärers brevlådor. Den talar om SANNINGEN i enkla ordalag. Det enda parti som intresserar sig för pensionärer är Sverigedemokraterna.



Skicka efter flyern och sprid den nu före valet till alla pensionärers brevlådor. Dom är vilseledda i PKs partimediacirkus.



http://www.box.net/shared/pdnqcto9qx

2010-08-16 @ 13:33:34
Postat av: Skånepåg

Den gamle ledaren för Bondepartiet/Centerpartiet Gunnar Hedlund brukade då och då påpeka att "sälj inte skinnet förrän björnen är skjuten".



Sd har i princip hela det politiska och massmediala etablissemanget mot sig och som kommer att försöka göra "allt" för att hindra att så många väljare som möjligt hindras att få kunskap om, att Sd är det enda parti som har ett realistiskt program för Sveriges framtid.



Vi bör tänka på vad Hedlund sade och det gäller att jobba ända in i det sista, för vi vet inte hur mycket "skit" etablissemanget är berett att tillämpa så här i slutspurten! Har förstått genom samtal med "folk i allmänhet", att allt för många fortfarande har en stor tillit till de lögner eller vinklingar av fakta som massmedia presenterar om Sd. Då jag har haft möjlighet att lämna korrekta uppgifter med källhänvisning, tycks folk fortfarande ha svårt att ta till sig detta.



Läste för någon vecka sedan att enligt någon nyligen gjord undersökning i USA, var det bara cirka 25 % av de tillfrågade som hade förtroende för massmedia. Inte undra på att "tidningsdöden" under de senaste åren varit rätt så omfattande i det landet. Man kan bara hoppas, att vi är på väg att få en liknande situation här i vårt land?

2010-08-16 @ 13:38:00
Postat av: Fundersam

TA CHANSEN OCH ANVÄND DEN VÄL



Jag håller med Svempa.



Tänk på att ett reportage från valvakan måste bli direktsändning, åtminstone huvudsakligen. Se till att ni kollar att inslaget går ut direkt, så att talaren vet om det är fallet.



Använd varje intervju till att förklara hur svenska folket underkänt den bedömning SVT gjort av SD:s deltagande i valvakan samt att de låtit motståndarna tala i hur många inslag som helst utan att låta SD svara.



SVT har inte fyllt sin demokratiska uppgift att informera ! !



Det gör att valresultatet egentligen skulle varit större ! ! !



Valresultatet är ett rungande UNDERKÄNT till SVT !



2010-08-16 @ 13:44:56
Postat av: Skånepåg

Jag håller helt med Thoralf om att SVT bör "näpsas" på ett lämpligt sätt. Hur detta skall gå till måste vara omsorgsfullt genomtänkt, för att SVT (med den falska slogan "fri television") verkligen hamnar vid skampålen utan att det slår tillbaka mot Sd.

2010-08-16 @ 13:47:06
Postat av: Inge Sandén

Myntet har ju alltid två sidor,som man brukar säga.

Trots starka argument från både Thoralf och G&G,tror jag att det kan bli motsatt verkan eller mera åt, att en väldigt stor uppmärksamhet och reklam för SD kan utebli.

Tänk tanken att under hela valvakan få kasta i ansiktet på dessa sverigefientliga journalister som gått kulturfacisternas ärenden och säga,Svenska folket har sagt vad dom tycker om era förrädiska skriverier under hela mandatperioden och inte minst under de fyra sista veckorna före valet.



Mitt argument för att SD skall släppa in TV under valvakan är.

1)Tänk om SD får mellan 10 och 15% och det p.g.a.detta skulle bli ett nyval.

2)Vet att det finns många som skulle rösta på SD,men är på något sätt skrämda av den falska bilden som media gett.

Om inte förr så nu skulle SD få dessa röster,när det nu framkommer att medias bild varit felaktig och vid ett nyval gynnar det SD på så vis,att nästa gång blir det lättare att lägga rösten på SD.

Tycker inte att SD skall säga nej till denna mycket värdefulla reklam som nu kommer att visa,att SD haft rätt i sin kritik av den fullständigt misslyckade massinvandringspolitiken,som de 7 systrarna inte vågat angripa då dom innerst inne vet att SD har rätt i denna sak.

2010-08-16 @ 14:07:24
Postat av: Måns

Det viktigaste, tycker jag, det är att ständigt påminna väljarna om medias agerande gentemot SD, t ex SVT:s, att ständigt även göra jämförelser med hur vänsterpartiet och feministiskt initiativ behandlas och att därvid påminna om dessa partiers koppling till massmördarna och utsugarna i Sovjet.



Så länge som folk inte påminns kan kommunister, i och utanför media, göra sig breda. Men, som sagan förtäljer, när väl trollet utsätts för sol så spricker det.

I och för sig är (s) beroende av v och mp, men om dessa senare partier utsätts för tryck och avslöjanden så kan ett fortsatt samarbete kosta (s) väldigt många hederliga väljare.



Förr eller senare så måste (s) välja stol: den demokratiska eller Ohlys kommunister.

SD:s intåg i riksdagen gör att (s) måste välja och då kommer det att gå lekande lätt att städa upp på SVT och SR.

2010-08-16 @ 14:18:43
Postat av: lassekolja

Delar Thoralfs tankar. Eftersom TV4 faktiskt är mer utstuderat SD-fientliga borde under alla förhållanden SD först och främst bojkotta TV4, inte bara på valnatten utan ett helt år efter ett riksdagsinträde. Ett tillfälle att visa SD:s civilkurage!

BRA IDÉ, Thoralf!!!

Jag glömmer aldrig när TV4:s Ulf Kristoffersson totalförvrängde SD:s valkonferens i Solna i mars i år. När en (SD-)talare redogjorde för hur man behandlar våra äldre (halva frukostägg och liknande) samtidigt som flyktingmottagandet fungerade klanderfritt i samma kommuner blev nyheten i TV4: "Sverigedemokraterna är sin vana trogen, dom ställer svaga grupper mot varandra". Att kommunpolitikers uppdrag just är att prioritera i en begränsad ekonomi, lämnade man därhän.

Även när SD hamnat över 4%-spärren i opponionsundersökningar nämner TV4 det inte med ett ord. Om SD hamnar under 4% gör man en stor sak av det! TV4 har "politiserat bort" det lilla förtroendet dom hade!!!

2010-08-16 @ 14:27:46
URL: http://frianyheter.nu
Postat av: sd-2010

Kan inte Sd,Politiskt inkorrekt och övriga sverigevänner starta en egen reklamfinansierad kanal för ocensurerade nyheter uppläsare Julia Caesar!

2010-08-16 @ 14:42:44
Postat av: WMB

Varje DIREKTSÄND minut i radio och TV är (väl använd) en storvinst för SD och genererar massor av SD-röstare vid nästa val.



Det finns absolut INGEN anledning att undvika detta, men uteslut alla FÖRINSPELADE intervjuer. Dessa är helt meningslösa, eftersom de ändå med 99,99 procents säkerhet blir förvanskade i redigeringen innan sändning.



En liten påminnelse dock. Vi är inte framma riktigt ännu. Det alltmer desperata etablissemanget och dess skrupelfria medhjälpare kan ha flera falska ess i rockärmen som de inte har visat upp ännu.

2010-08-16 @ 15:19:00
Postat av: Gubben o Gumman

Inge Sanden : Med all respekt och vörnad för dig,

så slår vi vad en krona på att om SD låter sej intevjuas ,kommer vi att få höra ännu värre smutskastning ,om hur hemskt Sverige kommer att bli för "flyktingar" etc,det satt en Jippiesvenska redan i förrgår och sa detta i televisionen då i( Kunskapsk(analen).



Den "reklamstarten" på en ev nyvalskampanj.

Kan nog SD vara utan, vi har troligen med 90% chans

rätt i detta,varför skulle journalisterna börja tala

väl om SD?



Snälla tala till oss ,förklara för oss förtappade....



Har vi fel har du vunnit en krona Inge hehe.



Diktaturens kreatur vet mycket väl att ett nyval är möjligt,efter ett nyval ,kan det börja bli lite lätt obehagligt att misskreditera SD, som medborgaravlönad på tex SVT.



Valnatten kan blir starten för en nyvalskampanj om ett kanonresultat uppnås,att då stå och skälla på journalister kan komma att missuppfattas av dom välmanipulerade väljarna ,som börjar vakna ur koman.



Just dom som kanske kan tänka sej att lägga en

SD röst i kommande nyval,när dom ser valresultatet

vem vill inte rösta på en vinnare?



"Vad fan gnäller han om räcker inte riksdagen"



Det vill vi väl inte att blivande SD:are skall känna

vid ev intevjuer.



Eller Ulf Kristofferson : Här står SD:s

och skäller på oss journalister trots att man är i riksdagen,maken till fräckhet har inte setts någon gång,inte ens Bengt Westerbergs uträde från TV soffan kan mätas sej med detta,är det denna typen av pajkastning vi har att vänta oss mot oss samhällsbevakare?



Kära medskribenter och andra jultomtar har ni missat

att kreaturen sålt in att SD är i opposition med

allt och alla?



Den fällan skall man inte gå i verka utan att synas gäller i journalistfrågan.



Låt den nya STOPP skylten bli en följetong på redaktionerna.



90% av väljarna har inte samma koll på läget som många här,det är totalt fel läge att ge igen för gammal ost,efter ett bra nyval kan man börja med lite gliringar ,och att det bli något svårbokade för vissa.



Ett stort antal av dagens journalister kan omöjligen verka el samverka med det nya politiska läget i Sverige,det kommer så småningom inte att finnas plats för dom 70% av journlistkåren som är Boljeviker.



Det finns ingen plats för dom i det Nya politiska landskapet, som växer fram hela deras ide bygger ju på lögner o manipulation.



Följer Sverige Norge och Danmark så är vi snart där

Risken för att någon form av konfrontation pressas fram av dessa ormar är större i Sverige än grannländerna,detta är överkurs problematiken.



Hela Sverige vet hur illa journalisterna behandlade Borg och Zlatan,med SD är det sju resor värre.

Så en tyst knäpp på näsan ger sannolikt mera respekt

bland dom som börjar trötta på dom sju systrarna.



Dom flesta förstår varför,dom som inte hajar ringer vid till valet 2014.



Vad är det för reklam som förespråkarna talar om kan vi få några exempel,då under förrutsättning att svenska journalister börjar kyssa Jimmy Åkessons fötter den 19 Sep?



Redan där riskerar Inge att förlora sin krona men en debatt är en debatt så hypoteser kan även manglas.



Vi är grymt nyfikna på exempel på SD reklam som kan förekomma.



För debatten tog väl inte slut här?



Efter "Sunkans" lilla film imorgon så är det nog full fart här hehe.

2010-08-16 @ 15:21:10
Postat av: Inge Sandén

Tar gärna en vänskaplig debatt med G&G,då jag sammaledes hyser stor respekt för ert sätt att ta ner alla troll och jounalister på jorden.

Jag antar vadet och höjer till en tvåkrona präglad på 50-talet.

Skillnaden på valnatten och när denna Jippiesvenska i kunskapskanalen får sitta oemotsagd och vräka ur sig sina fördomar mot SD,blir ju som jag ser det,att när journalisten inleder med hur hemskt Sverige skall bli för alla flykingar med en så stor framgång för SD,får han genast svar av J.Å.

Flyktingar får naturligtvis det mycket bättre,när vi fått stopp på den illegala och anhöriginvandringen får vi råd med att hjälpa de som verkligen behöver hjälp.

Såväl våra egna medborgare och dessa 5% som räknas som flyktingar.



Nu hör och ser ju alla sverigevänliga Jimmis svar och inget påstående får bli oemotsagt.



Nu blir det ju mina tankar som kommer till utryck.

Jag menar, att på valnatten och framledes kan inga journalister häva ur sig en massa lögner om SD utan att de få svar på direkten.



Tänk dig nu in i att så där en 200000 väljare som i och för sig skulle kunnat rösta på SD,får höra det som är sant och blir det inte nyval så har vi dessa röster 2014.



Aldrig mer skall någon journalist varken i TV och media komma med påståenden oemotsagda.



Om SD inte syns på TV valnatten kan det uppfattas av de väljare som jag här efterlyser,att vi har något att dölja och så förblir vi hos denna grupp ett ospelat kort,som inte fått info varför SD bojkottar TV-4.



De som röstat och är sanna Sverigevänner,skulle naturligtvis njuta av att få knäppa TV-4 på näsan.

Sverigedemokraterna kommer ju inte att bli ett parti som Ny.Demokrati upp som en sol och ned som en pannkaka,som de lärde vid landets universitet har förutspått.

SD måste på valnatten och i framtiden få ut de 25% som finns bland det Svenska folket,då vårt budskap inte kan förvanskas av dessa sverigefientliga intellektuella vänsterkrafter,som bara ser till sitt eget ego och inte som vi sanna Sverigedemokrater alltid ser till Sveriges bästa i alla lägen.

Det är meningslöst att prata om PK-isternas,vård, skola och omsorg,då 25%av svenska folket vet att den misslyckade invandringen kostar flera hundra miljader.

Därför måste vi synas i alla lägen även på valnatten.

Vill i framtiden fortsätta att vara ett fans till G&G.

2010-08-16 @ 17:33:43
Postat av: Stefan A

Blir mest pinsamt för svt som tvingas intervjuva valets store vinnare Åkesson, som det gjort allt för att förtala, förminska och osynligöra, svt/sr kan man alltid jaga med motioner i riksdagen senare.

2010-08-16 @ 17:39:30
Postat av: Cavatus

Hyckleriet visar snart inga gränser, därför har jag publicerat (eller håller på att publicera) en orwells nyspråksordlista.



http://aktualia.wordpress.com/2010/08/16/nysvensk-ordlista/



Jag tar gärna emot era förslag på hur ords betydelser förvanskas i dagens Sverige. Släpp loss kreativiteten. Mejla mig (cavatus(at)gmail.com) eller skriv i kommentarsfältet på ovannämnda länk.

2010-08-16 @ 18:48:33
URL: http://aktualia.wordpress.com/flygblad
Postat av: Rune

"Sveriges Television kommer utestänga Sverigedemokraterna från slutdebatten i TV."

---------------------------

Låt dem vara!

Allt tyder på att de får koka i sin egen soppa efter valet.

SD kommer inte att vara skyldig SVT något. SD kommer inte att behöva be SVT om någonting efter valet.

2010-08-16 @ 19:32:27
Postat av: Stefan K

Bojkott är ingen bra idé.

Svt vet givetvis vad ca 500 000 av deras licensbetalare anser och kanske kommer protesterna att märkas på andra sätt.

2010-08-16 @ 19:35:37
Postat av: Johan

Jag säger det igen. Lägg krut på att diskutera detta när SD väl är i riksdagen.



Fram tills dess måste allt fokus vara att få komma in i riksdagen. Varje person som på något sätt stödjer demokratin måste ta sitt eget ansvar och kontakta t ex Jan Axelsson på SVT och andra i mediaeliten. Än är slaget inte förlorat när det gäller slutdebatten i SVT.

2010-08-16 @ 19:36:45
Postat av: Gubben o Gumman

Inge Sanden Inga problem med din höjning

vi höjer till 6 stycken femtioöringar från 2007.

2010-08-16 @ 20:50:24
Postat av: Robin Shadowes

Jag tycker också att SVT/SR ska näpsas ordentligt. Dom har betett sig avskyvärt i åratal och är del av det etablissemang som ytterst medvetet har mobbat SD. Det blir ledningens beslut att bestämma sig för hur dom skall göra. Som tidigare kommentarer har föreslagit så tycker jag ni bara ska ställa upp live. För blir det bandat så kommer det bli redigerat och vinklat till er nackdel. Låt SD-Television stå för intervjuerna på valnatten. Vill SVT vara med på ett hörn så får dom köpa in sig på licens. Låt dom skriva på kontrakt där dom lovar att inte redigera ert material. Bryter dom kontraktet så gör klart för dem att det kommer polisanmälas och dom aldrig mer kommer få sända nåt av er producerat material. Risken är förstås att det sänds i ett sammanhang där efteråt dom sitter med en panel pk-"experter" och sågar SD jämns med fotknölarna helt utan skam.

2010-08-16 @ 21:06:43
URL: http://sverigedemokraterna.se/
Postat av: Inte-en-till

"Det skall bli mycket intressant att se hur svenska politiker och svensk media reagerar på denna svidande kritik."



Det troliga är väl att ingen kommentar kommer överhuvudtaget.

2010-08-16 @ 21:11:33
Postat av: MartinA

Ja, du, visst vore det rätt. Och det är väl det som mer än något utmärker många sverigedemokrater, ni bryr er om sant och rätt. Men när det gäller journalister och media måste det rätta vika sig för det opportuna. Kanske någon gång i framtiden att det går att ställa dessa vidriga människor till svars. Kanske vi träffar dem när de är gamla och bortglömda och då kan behandla dem med det förakt de förtjänar. Men nu är de för mäktiga för att bråka med i onödan. Håll ögonen på bollen och undvik dylika barnsligheter tycker jag. Ju fler som drar åt samma håll, desto bättre.

2010-08-16 @ 22:03:08
Postat av: MartinA

Och vill du bestraffa journalisterna så verka för att presstöd avvecklas och att svt slutar med underhållning. En kamera i riksdagen och några nyhetsprogram skulle göra mer public service än vad svt gör idag, till en bråkdel av priset. Det är makt, status och pengar som de bryr sig om, ta det ifrån dem. För det är inte mer än rätt? De utgör en privilegierad klass och det finns inga argument för presstöd idag. Belöna såna modiga journalister som de bakom fria tider och pi.



Fast iofs, ni skulle ju kunna ge exklusiva intervjuver till pi och friatider? Då skulle svt behöva göra reklam för pi och fria tider om de ville ha någon intervjuv eller kommentar från er?

2010-08-16 @ 22:07:53
Postat av: Leif T Åhlin SD Arvika

Ponera att vi får mellan 15 och 20 %! Visst skall vi ha en hög svansföring, men låt oss bestämma handlingen

den 19 september. Tänk på att "utländska" tv kommer,

och varför inte då visa den höga svansföringen mot just SVT, och intervjuas av dessa istället. De har säkert koll på vad som händer här med all våldtäkt,

mord och bränder som de etablerade ställt till med.

En annan sak är väl att om SD kommer till intevju, så blir det språngmarscher från de etablerade...:-)

2010-08-17 @ 01:42:26
Postat av: Stefan K

En bättre idé vore att bojkotta de företag som gör reklam i pajaskanalen Tv4.

Ni såg väl morgonens Nyhetsmorgon där Lena Sundström gjorde reklam för kvällens dokumentär "Dom kallar oss rasister"?

2010-08-17 @ 08:10:13
Postat av: MartinA

Det är inte en dokumentär, det är propaganda.

2010-08-17 @ 21:04:52
Postat av: Maja Dacke

Men tänk ... om SVT m fl fortsätter bojkotta SD!!! Och inte alls bevakar SD:s valvaka!!!

Detta ligger ju i linje med deras tidigare uppförande.

Och tänk om SVT redan vid sammanställningen låter bli att ta upp SD-siffror utan bara redovisar för sjuklövern!

Detta ligger ju i linje med deras tidigare uppförande.

Men så klart att de skadeglatt kan rapportera från de orter där valsabotörerna lyckats som bäst ...

Tro mig: valvakan i TV är inte det största problemet för SD - ut och bevaka vallokalerna och rösträkningen!!!

2010-08-18 @ 15:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0