ÅTERBLICK

Jag får väldigt mycket tips om artiklar och webbsidor till bloggen men tyvärr har jag inte tiden att följa upp alla tips. Jag vill ändå passa på att tacka alla som skickar mig detta.

Igår fick jag ett mail från en trogen läsare av min blogg med en ca 30 år gammal insändare. Jag tycker det är synnerligen intressant att läsa denna insändare. Därför vill jag gärna ge mina läsare denna möjlighet också. Först en liten inledning av mailskrivaren.

"Det var nu snart trettio år sedan jag med familjen flyttade utomlands. Ett väl genomtänkt beslut efter att kontaktat alla partiledare med direkta frågor för att känna dem på pulsen om Sveriges framtid. Svaren jag fick avgjorde familjens vidare öde och vi flyttade bort till ett land under solen, där man ställde krav. Det bästa vi någonsin gjort.

Nu befinner jag mig på ålderns höstkant. Innan upphängning av kepsen började jag städa upp ur mitt brokiga förflutet från många arbetsfält i omvärlden. Hyllmeters av brev, skrifter, urklipp och egna artiklar. Mycket är samlat i en utgiven bok. Därmed ville man bespara barn och barnbarn den omfattande pärmrensningsaktionen en gång ...

Jag hittade gamla pärlor bland annat den nedan faktiskt än i dag så aktuella insändaren. Tyvärr har jag inte tidningsangivelse eller datumuppgift.  Den härleder sig till tidigt 80-tal alltså skrevs den för ca 30 år sedan! – Nå SD väljare samla er till kamp ty inte har skett någon större förändring på dessa år! – Nu är det dags att rädda SVERIGE OCH VÅR EGEN KULTUR!"


”FRAMTIDEN GER MIG ÅNGEST.

Medelålders vita klasskäringar är de värsta rashetsarna, det har man ju hört och sett från den amerikanska Södern. Jag stirrar med fasa på mig själv i spegeln och undrar vem jag är. Medelålders vit... Är jag en rashetsare – föraktlig därför att invandringen fyller mig med en ohygglig ångest?

Jag hatar våld, jag har aldrig lyft min hand mot någon. Jag är medlem i Amnesty, betalar till Individuell Människohjälp och Lutherhjälpen och Rädda Barnen och Röda korset. Men den vilda invandringen till Sverige fyller mig alltså med en ångest jag inte kan behärska.

För det första för att invandrarna är så många. Nu 1/10 av av Sveriges befolkning. Vart fjärde barn som föds är invandrarbarn. ”Invandrarbarnen är Sveriges framtid” heter en liten bok, som DN flitigt annonserar om. Är det inte hemskt det kanske, att det inte är svenska barn som är Sveriges framtid? Om en generation är nog invandrarna flera än vi.  Svenskarna kommer att vara en alltmer krympande minoritet. Har våra snälla dumslappa kortsynta myndigheter aldrig tänkt så långt? Säkert inte.

Svensk kultur blir utplånad 

  Att vi har så många invandrare skulle väl inte göra så mycket i vårt glesbebefolkade land om de nu ville bli svenskar. Men icke! Tänk en så oerhörd vikt det läggs vid hemspråksundervisningen, möjligen på goda grunder, men vore det inte bättre att inrikta alla krafter på att lära ut svenska? Ska de stanna här måste de ju bli svenskar, vi kan ju bara inte ha 90 nationella identiteter utan svenskheten.

En sak är helt klar med tanke på svenskarnas ödmjuka dörrmattebeteende inför främlingar: den svenska kulturen kommer att bli utplånad. Någon stark nationell identitet har vi ju inte. Vår usla skola har ju de senaste 25 åren duktigt hjälpt till med att sudda ut eller tiga ihjäl eller avskaffa det svenska kulturarvet. Det är det minsann inte så noga med. Annat är det när det gäller att stödja invandrarnas kulturella identitet. Då är plötsligt t o m nationalism prisvärt.

Vi stöder nationella befrielserörelser i andra länder, men här hemma är det hemskt fult att gilla svensk kultur och historia. Varför skulle invandrare i styrande ställning i framtiden bevilja anslag till exempelvis svenska byggnadsminnesmärken, museer och liknande?

Det påstås att invandrarna tillfört oss stora kulturella värden. Det är ju möjligt rolig ny musik, spännande maträtter. Men räcker det? Kultur betyder också sedvänjor – laglig rätt att hålla hustrur och döttrar inlåsta. Fördömandet av den ohyggliga seden med omskärelse av småflickor var konstigt nog inte enhälligt. Nu börjar man tala om problemen med månggifte, juridiskt sett, men det slutar nog med att en mans alla änkor får änkepension.

När man vill peka ut hur mycket kultur invandrarna tillför oss, så nämner man alltid högt begåvade, framstående och älskansvärda personer som Ana Maria Narti och Theodor Kallifatides. Men de är väl knappas typiska, även om det finns fler av den sorten.

De dumma svenskarna    

   Så har vi det förakt invandrarna visar oss och vårt land. För all del. Här finns mycket som är fasansfullt fel. Men det är kanske inte våra ärade gästers sak att gnöla om det jämt. En grupp satt i TV förra vintern och sa att Sverige är ett skitland och att det aldrig skulle falla dem in att arbeta åt en svensk. Det är ju en evig tur att stoltheten inte förbjuder dem att leva på socialbidrag.

I Invandrarverkets tidning stod för några månader sedan att svenskarna är Europas byfånar. De har så rätt, så rätt. Något mer godtroget, enfaldigt och glatt benäget att låta klippa sig finns nog inte någon annan stans. Häromdagen stod det i DN att invandrarna måste börja (!) ställa krav, att få bo på Östermalm och i Djursholm t.ex. Ja, det skulle jag också gärna vilja göra, men vem ska jag kräva det av? – somliga tycker inte ens att det är något tokigt med krav på dubbel rösträtt!

Vad kostar de oss egentligen? Det kommer vi aldrig att få reda på. Man bara hänvisar till det stora antalet skötsamma, flitiga och duktiga invandrare som har bra jobb och fast bostad och har acklimatiserat sig här – de som kom hit på direkt inbjudan på 60-talet.

I förra veckan sa en polis i radio: ”Man undrar hur en nyinflyttad socialhjälpstagare plötsligt har råd att köpa en ny bil kontant” – En sorts socialchef svarade: ”Även bland svenskar finns folk som köper kapitalvaror de inte har råd med” ett svar som i sin enfald måste vara svår att överträffa. Pengarna kommer förstås från oss, de snälla idioterna som jobbar på oss magsår och hjärtinfarkt för att få ihop till skatten. Och hur ska det bli i krig? Ska en handfull svenska pojkar försvara oss alla?

Den 2 oktober tror man att det är 1 april. I en debattartikel i DN föreslås att invandrare ska få ledande poster. Som domare och polischefer – när brottsligheten bland invandrare är bevisad. Som officerare – och få inblick i svenska känsliga försvarshemligheter. Som ambassadörer – och representera Sverige i utlandet. Omvärlden kommer att skratta ihjäl sig. Varför inte göra alla till statsråd direkt? Vi är nog inte bara byfånar utan jubelidioter.

Med ångest i hjärtat, Britt Jonsson, Bromma.”    

Denna insändare är tyvärr än mer aktuell idag än för 30 år sedan, suck!


Kommentarer
Postat av: Stefan K

Är den verkligen skriven på 80-talet?

Innehållet är ju hur aktuellt som helst.



En träffsäker, målande och hemsk beskrivning av ett land som är på väg att kapsejsa.



Det finns så mycket jag skulle vilka kommentera, men nöjer mig med en sak. Språket!



Idag ställs inga direkta krav på att lära sig det språk som förknippas med Sverige, nämligen svenska.

Tvärtom så höjs röster för fler och större satsningar på hemspråksundervisning.



Nu har jag ingen aning om hur många olika etniciteter med tillhörande språk det finns i Sverige, men nog är de fler än 40.



Om man inte samlas under ett gemensamt språk så skapar man onödiga problem i samhället. Tänk er en arbetsplats där det talas 20 olika språk och där den ene inte förstår den andre och mitt emellan står den tredje, kliar sig i huvudet och undrar vad de två övriga säger.



Jag har aldrig förstått hur man kan integreras i ett nytt land om man inte kan språket. För oss som varit i Thailand, vilka är många, så vet vi att man där talar ett språk som är omöjligt att begripa. I många mindre byar och städer talar dessutom inte lokalbefolkningen engelska och detta leder ofta till förvecklingar och andra problem. Ni känner igen det?



Samma problem har säkerligen människor som kommer hit från Thailand, Afghanistan, Somalia etc.

Hur ska man någonsin få in dom i gemenskapen om de inte tvingas lära sig det språk som talas i landet? I vårt fall svenska.



Tommy Pettersson tar upp en viktig sak i sin blogg. De styrande förstår inte problemen.

http://petterssons.bloggsida.se/politik/invandrares-hatbrott

2010-08-01 @ 09:38:25
Postat av: putte

Du hade (och har än idag) så rätt, så rätt. Allt du skriver är svenska folket fullt medvetna om. Men, tyvärr, våra politiker lever i någon slags blåsa som befriar dom från att se och förstå. Detta därför att vi svenska folket har givit dom alldeles för stor makt; staten finns men inte samhället! Verktyget som måste vridas ur politikernas händer är: RÄTTEN ATT BESKATTA UTAN BEGRÄNSINGAR.

2010-08-01 @ 09:46:52
Postat av: Anonym

Du hade (och har än idag) så rätt, så rätt. Allt du skriver är svenska folket fullt medvetna om. Men, tyvärr, våra politiker lever i någon slags blåsa som befriar dom från att se och förstå. Detta därför att vi svenska folket har givit dom alldeles för stor makt; staten finns men inte samhället! Verktyget som måste vridas ur politikernas händer är: RÄTTEN ATT BESKATTA UTAN BEGRÄNSINGAR. När fi.minister Sträng på 60-talet införde "mervärdesskatten" (på runt 5%)var det EN TILLFÄLLIG SKATT FÖR ATT BLI AV MED ETT BUDGETUNDERSKOTT PÅ NÅGRA MILJADER. Jojo, vilket företag har idag en handelsmarginal på 20%? Jo, SVENSKA STATEN.

2010-08-01 @ 09:50:05
Postat av: putte

Du hade (och har än idag) så rätt, så rätt. Allt du skriver är svenska folket fullt medvetna om. Men, tyvärr, våra politiker lever i någon slags blåsa som befriar dom från att se och förstå. Detta därför att vi svenska folket har givit dom alldeles för stor makt; staten finns men inte samhället! Verktyget som måste vridas ur politikernas händer är: RÄTTEN ATT BESKATTA UTAN BEGRÄNSINGAR. När fi.minister Sträng på 60-talet införde "mervärdesskatten" (på runt 5%)var det EN TILLFÄLLIG SKATT FÖR ATT BLI AV MED ETT BUDGETUNDERSKOTT PÅ NÅGRA MILJADER. Jojo, vilket företag har idag en handelsmarginal på 20%? Jo, SVENSKA STATEN. Bedrägeri är ordet.

2010-08-01 @ 09:52:31
Postat av: Lotta

När det var så illa redan på 80-talet tänk då på hur det ser ut idag. En fråga till alla godhetsapostlar: När tycker ni att vi fått nog?

2010-08-01 @ 09:53:33
Postat av: Lotta

Jag vill även tipsa alla om att läsa artikeln jag länkar till. Hur långt tid kommer det ta innan det ser ut som i artikeln i Sverige eller finns det redan?

Postat av: Skeggan

Haha. Smart. "Jag gillar inte Sveriges invandringspolitik. Så nu flyttar jag utomlands." :-D

2010-08-01 @ 10:30:52
Postat av: Lotta

Normala människor gråter inombords när man läser insändaren skriven för 30 år sedan och tänker på hur det ser ut i Sverige idag. Skreggen skrattar.

2010-08-01 @ 11:19:38
Postat av: Cavatus

Ja, denna insändare går inte av för hackor. Ord och inga visor. Idag är situationen ännu värre och vi går en framtid till mötes som jag tror kan leda till Sverige förestående undergång. Det är inte kul att vara domedagsprofet. Men med tanke på insändarens ålder så pekar facit inte mot något annat.



För er som följer Julia Caesars krönikor har hon idag publicerat ännu en oerhört vass text. Den handlar om halalslakt och det barbari den innebär. Svenska kyrkan stödjer ju numera detta otyg och reagerar inte djurrättsorganisationerna på detta visar de sitt rätta politiskt korrekta ansikte. Här är länken till alla krönikor:

2010-08-01 @ 12:43:32
URL: http://www.korta.nu/jc
Postat av: nesse

Det är så sorgligt att läsa en sån artikel. Men det värsta är om man ger upp. Med förenade krafter kanske det går att vända skutan. Eldsjälar som Alfsson behövs det flera av. Om var och en drar ett litet strå till stacken så går det att få till ett bättre Sverige. Det stora problemet är den stora gråa massan som tror att våra dumstrutar till pk-politiker ska lösa allt. Vi har alltför länge i detta land trott på att givmilda politiker och en alltför stor stat ska fixa det mesta. Majoriteten måste vakna och ta mer av ödet i sina egna händer, annars lär det gå käpprätt åt skogen för gamla Svedala.

2010-08-01 @ 12:53:00
Postat av: Trocadero

Min farfar kom hit till Sverige från Österrike efter kriget. Han lärde sig språket, började jobba hårt för att bygga upp Sverige till ett land han kunde vara stolt över, skaffade fru och barn. Han slogs i kriget (som österrikare hade han inte mycket till val) och hade precis lika traumatiserande erfarenheter som alla "stackars" människor som kommer hit idag.



Skillnaden? Han klagade aldrig. Han var glad över att få en andra chans att bygga upp sitt liv igen. Han glömde aldrig sitt modersmål och hade till och med vänner som följt med honom hit, men han lärde sig svenska utan problem och arbetade hårt tills han gick i pension. Det fanns inga socialtanter som klappade honom på huvudet och bestämde att han var mentalt handikappad och helt oförmögen att arbeta. Antingen jobbade man eller så svalt man.



Jag är stolt över mitt ursprung och mina farföräldrar, för dom gjorde rätt för sig utan krav på att samhället skulle rätta sig efter dem. De uppfostrade goda barn (tja, mindre sattyg kanske, men inget likt det som räknas som "pojkstreck" idag) som i sin tur uppfostrade goda barnbarn. Jag ställer heller inga krav på att samhället ska rätta sig efter mina rötter, även om jag försöker hålla min tyska på en någorlunda acceptabel nivå. Jag försöker göra så gott för mig som möjligt är så att samhället fungerar, precis så som det ska vara.



Det är en jäkla skillnad mellan ett samhälle som ställer krav och ett som säger att man alltid är ett offer, inte sant?

2010-08-01 @ 13:23:28
Postat av: Zalgonenko

Scientists have finally discovered what is wrong with the muslim brain: On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left ...

2010-08-01 @ 15:05:25
Postat av: KalmarSnusarn

Haha, måste bara berätta..

I förrgår satt jag och pratade politik med en vänsterpartist.

Askul, för hon kom in på att börja prata om att SD va ett Hitlerparti, och att sverige kommer att se ut som tyskland gjorde under andra världskriget om dom kommer in i riksdagen.



Då kunde jag bara inte hålla mig, och börjar brista ut i skratt, och menar på att hon inte vet vad hon pratar om, hon sitter och är rent för jävlig och säger att SD är nazister och har ett rasistuttalande och bla..bla..bla.

HOn är ffs vänsterpartisk, klart hon tycker sånt, jävla svenskrasist..



Amen seriöst?

Är det så människor tycker om oss i SD?

Jag kan inte förstå felet med att faktiskt älska sitt land och att vilja bevara det gamla och inte förtsöra det genom för mycke invandring?

Jag vet att jag kanske inte är så påläst men ändå?

2010-08-01 @ 15:19:40
Postat av: DDR2

Det finns en väldigt bra samlingsportal för "icke PK-åsikter", och den heter Motvärnet. webbadress: http://motvarnet.nu/svenska/



Där presenteras bl.a. Toralfs blogginlägg, samt alla de andra stora; Fria Nyheter, Politiskt Inkorrekt, Fria Tider, Robsten, Merit Wagner osv...



Ha det bäst och rösta SD i höst!



PS: Tack (än en gång) Thoralf för en suverän blogg och en värdig ersättare till Östra Ölands Fria Horisont!

2010-08-01 @ 15:54:27
URL: http://exilen.eu
Postat av: J B Doe

Efter att ha läst Julia Caesars senaste blogginlägg som Cavatus länkar till här ovan, måste jag säga att det borde skapas en Svart Lista på alla företag som på olika sätt bidrar till islamiseringen av Sverige. Som t ex Scan i Skara och Linköping som halal-slaktar djur.

Vare sig vi gillar det eller inte, så lever vi i ett kapitalistiskt samhälle och vårt enda sätt att påverka företagen är genom att rösta med fötterna.

Om listan blev allmänt känd skulle den få stor genomslagskraft. Det är t ex inte bara SD:are som avskyr djurplågeri.

En Svart Lista på företag är mycket viktigare än en lista på svinaktiga PK-ister, eftersom den skulle bli ett konkret sätt att mota den skeva utvecklingen.

2010-08-01 @ 19:08:11
Postat av: OT

Intressant om SD "Seriositeten hos SD, 'högerextremismen' samt Stureplanscentern". Se http://missionxp.webblogg.se/2010/july/seriositeten-hos-sd-och-hogerextremism-enligt.html#comment

2010-08-01 @ 19:15:37
Postat av: J B Doe

Efter att ha läst Julia Caesars senaste blogginlägg som Cavatus länkar till här ovan, måste jag säga att det borde skapas en Svart Lista på alla företag som på olika sätt bidrar till islamiseringen av Sverige.

Som t ex Scan i Skara och Linköping som halal-slaktar djur.

Vare sig vi gillar det eller inte så lever vi i ett kapitalistiskt samhälle och vårt enda sätt att påverka företagen är genom att rösta med fötterna.

Om listan blev allmänt känd skulle den få stor genomslagskraft. Det är t ex inte bara SD:are som avskyr djurplågeri.

En Svart Lista på företag är mycket viktigare än en lista på svinaktiga PK-ister, eftersom den skulle bli ett konkret sätt att mota den skeva utvecklingen.

2010-08-01 @ 19:22:29
Postat av: J B Doe

Hoppsan!

2010-08-01 @ 19:24:04
Postat av: leifer

Har ni sett SDs nya tre kampanjvideor? Jag undrar vem som kan argumentera emot det han säger?

Se dom här

http://politisktinkorrekt.info/2010/08/01/tre-reklamfilmer-med-jimmie-akesson/#more-50573

2010-08-01 @ 19:27:15
Postat av: JohannaV

För ca trettio år sedan gavs en bok ut som hette "invandringen ger mig ångest".



boken bygger på en insändare med samma rubrik som en kvinna i Bromma skickade till lokaltidningen.



Ett antal skribenter i boken hånar den anonyma kvinnan i Bromma och kallar henne för rasist m.m. Boken gavs ut för skattebetalarnas pengar.



Jag undrar så när jag läste boken hur det gick för den kloka anonyma kvinnan bakom insändaren (som hånades så grymt för att hon sa självklarheter).



Är det samma person som Britt Jonsson?

2010-08-01 @ 19:42:08
Postat av: S-E Karlsson

Jag är fruktansvärt besviken på att inte SD-television har sett till att texta de 3 informationsfilmerna så att sveriges ca 1 miljon hörselskadade och därtill döva också kunnat få del av det som Jimmie säger !Har påpekat vid flera större möten jag deltagit i att all information över huvudtaget på TV ska textas ,ska man gissa så kanske Sd fått ca 40000 röster av den miljonen hörselskadade om dom fått full tillgänglighet till vad som sägs !

2010-08-01 @ 20:20:48
Postat av: Gubben o Gumman

Vi passar på att ge damen från Bromma upprättelse från diktaturens kreaturs verbala avrättning.



Den 19 September ser vi till att början till slutet

för dessa kräk startar.



Det är ju trots allt det SD handlar om i mångt och mycket.



Bra att gamla förbannade Svennar börjar gräva i historiken upp med det bara på bloggarna det finns en outömlig brunna av oegentligheter samt bedrägerier ,dessa Boljeviker sysslat med.



SVT bör bli måltavla prio ett,det börjar bli dags för Vietnamdemonstrationen som gick fel 1968 rakt in i tv huset att marschera ut.



Sedan hoppas vi att SD centralt uppmärksammar

avsaknaden av textning just dessa grupper blir lidande på Ivan Tatjanas Olegs mfl:s import av

PUT ljugande parasiter som blir kunder hos bla Flymehome.



Nu är det svenska pensioner svenska unggdomar handikappade som gäller. det är hög tid att Ali Baba börjar packa ihop ,tillsammans med sådär 20000

av diktaturens kreatur, (bidrags)festen börjar ta slut som någon skrev.



Var med och hedra damen ifrån Bromma i Svenska brevlådeloppet ,ladda ned Cavatus material och käka

taggtråd pang på brevlådorna.



Den 19 September är det på riktigt.

Ett historiskt datum för den svenska folksjälen

och dom som valt att ta del av den på ett reko sätt.



Inte minst våra arbetskraftsinvadrare från Jugoslavien Grekland och många andra länder.



Det är dags att svenska folket ger Nasse-Lasse Fredrika ,Måååna en demokratisk käftsmäll vid valurnorna den 19 Sep som dom sent skall glömma.



"Kick ass rösta SD den 19 Sep" för Sveriges skull.

2010-08-01 @ 20:48:24
Postat av: Inge Sandén

@S-E Karlsson.

Helt rätt.

Detta måste tas upp på högre nivå.

Skall kontakta Dragan,varför inte så göres.

Det kan ju vara så att det är någon teknik som fattas.

Men det skall klargöras och om det kan åtgärdas så att döva och starkt hörselskadsde också får del av dessa tre vidios,det bästa som Jimmi Åkersson någonsin gjort.

2010-08-01 @ 20:59:30
Postat av: Lotta

@S-E Karlsson



Håller fullständigt med om att dessa videor måste textas. Jag tycker att det är en mänsklig rättighet att hörselskadade skall ha rätt till textade TV-program och samhällsinformation . Det går ju att ta fram information på alla möjliga språk så skall det väl vara lika lätt att få det textat för hörselskadade. Ynkligt vore det väl annars.

Postat av: Lotta

Glömde ta upp länke i mitt inlägg. Läs den översatta artikeln som handlar om en familj som tvingades flytta från din bidra pga trakasserier från zigenare och araber, som det står i artikeln. Man blir mörkrädd faktiskt.

Postat av: S-E Karlsson

Tack för responsen , i år är det dessutom en lag som gått i kraft som säger att alla ska har rätt till full tillgänglighet ! Det ska finnas hörslingor i alla offentliga lokaler bland annat .

2010-08-01 @ 21:57:51
Postat av: Lotta

Familjer som får lämna sina bostäder skall det vara och inget annat.

Postat av: Ceasar

Härligt att se dessa videos.. Jag gjorde en eget klipp om detta på min blogg för att sprida de ytterligare.



400 personer har varit inne på min blogg och sett dessa de senaste timmarna bara. Kanske man kan lägga ut dem på piratebay oxå.



2010-08-01 @ 22:20:39
URL: http://sverigefidelis.blogg.se/
Postat av: Dragan Klaric

@S-E Karlsson. Hej, det har inkommit önskemål om att texta dessa tre klipp med Jimmie, min gode vän Inge ringde mig och bad mig ge dig ett svar. Saken är den att vi inte har haft tid, men jag har insett att det finns en stor del av befolkningen som verkligen skulle uppskatta att klippen blir textade, så jag har beslutat att delegera textnings arbetet till mina medarbetare. Min förhoppning är att vi under kommande vecka ska ha textat alla tre Jimmie klippen.



Med vänliga hälsningar

Dragan Klaric

Chef SD Television

2010-08-01 @ 22:36:50
URL: http://www.youtube.com/sdtelevision
Postat av: S-E Karlsson

Verkligen snabbt jobbat , jag blir väldigt glad över att mitt "klagomål " tog skruv ! Har jobbat ideellt i 25 år inom Hörselskadades förening i Högsby så jag anser mej veta hur svårt många hörselskadade har att ta till sej information !

Ha en trevlig fortsättning på sommaren !

Mvh Sven-Erik Karlsson Sd Högsby .

2010-08-01 @ 23:07:50
Postat av: Robin Shadowes

Måste tacka Lotta för vittnesmålet från Frankrike för det är precis vad vi har att vänta inom en snar framtid. Från det stadiet kommer det sedan att eskalera till regelrätta mord på originalbefolkningen. Lyckas dom till skillnad från i artikeln ovan ta sig in i lägenheterna så kommer dom döda alla där inne. Dom kommer tortera ihjäl dom och låta enskilda familjemdlemmar se på när andra familjemedlemmar blir dödade framför ögonen på dem, för att slutligen själva möta samma öde. Fallen kommer sedan tystas ner av myndigheterna för att inte gynna främlingsfientliga partier. Fallen kommer läggas ned i brist på "spaningsuppslag" för man vet att grips någon så kommer det leda till våldsamma upplopp och fler mord. Det mina damer och herrar är den framtid vi har att vänta oss i det mongokulturella samhället.

2010-08-01 @ 23:54:25
URL: http://sverigedemokraterna.se/
Postat av: Gubben o Gumman

Lotta : Enligt tv inslag i UR så kastar berikarna mat på dom svenska tjejerna i matsalen för att hålla ner dom,låsta dörrar i skolan mellan vinstlotterna och dom fullt normala.



Ett beg tugummi landade på tjernas matbord under intervjun.



Som belöning fick den kastande kameltramparen gå på middag men en blond svennehora,betald av dina licenspengar Svenne Banan.



Visst skall han premieras för sin fina kvinnosyn

Hundratusentals Mena rvh lallar omkring i Sverige.



Enligt det staligt avlönade Ali Baba den fjärde

så är det ett manlighetsproblem att kalla svenska damer för hora inte ett invandrarproblem.



Inte ens en totalt nedsniffad Svenne Banan på 1970-talet skulle kläcka ur sej något så in i helvete

korkat.



Den politiskt korrekta Boljevik förklaringen.

Lika urlöljig som alla andra haschtomtarna kommer med i sina rus .



Du kanske undrar vilken del av världen detta program spelades in: Södertälje.



Där har svårt schizofrena socialdemokrater fått förstöra en stad,svenskarna där blir behandlade rasistiskt enligt egna uppgifter.



Ge denna lågintelligente tuggumikastande Mena import lite att tänka på när han

berikar Sverige i sin BMW den 19 Sep.



Förrutom en rejäl pungspark skulle fanskapet kastas ut ur landet,hans och vinstlotternas kvinnosyn är vidrig,är han född i Sverige gäller två pungsparkar.



Du glömmer väl inte bort att köpa en box smällare för en femhundring till Nysvenska knallen runt kl 24 den 19 Sep.



Du kan väl tänka på dessa killar som kstar mat på svenska tjejer när du besöker dina brevlådor

Laddad med Cavatus faktauppgifter ,om bla sjukdomstillståndet i den sista Sovjetrepubliken i Europa: Sverige.



Gillar du inte läget rösta SD den 19 Sep ,el vill du bo i nya (S)o(M)alia ?



44000 hittils varav 10 % procent jobbar, vem tror du betalar resten Svenne Banan, tomten?



Då kan Fredrika el Mona i matsalen vara ett alternativ.



2010-08-01 @ 23:56:40
Postat av: SE Karlssons fanclub

Kung Karlsson i Högsby "äger"

När han knäpper med fingrarna

står blixten stilla.....

2010-08-02 @ 00:06:03
Postat av: S-E Karlsson

Svar till inlägget : SE Karlssons fanclub

Avundsjukan är en svår sjuka , jag hoppas på bättring för din del ! Är det något fel i att anse att alla har rätt till tillgänglighet vad det gäller information ?

2010-08-02 @ 06:06:03
Postat av: S-E Karlsson

Mycket bra insändare i Barran och OT i dag Thoralf!

Ska bli intressant att läsa vad andra partier svarar .

2010-08-02 @ 06:49:06
Postat av: Gubben o Gumman

SE Karlsson : Där lurade vi dej, vi menar att när du knäpper med fingrarna ,så får tal och hörselskadade samma möjligheter fort som s-tan.



"Det ger respekt", egentligen ett vinstlottsutryck

Fast det är ju just dom ,som skall tillbaka likt bumeranger i plytet på oikofoberna.



Filmerna i sej är skitbra Jimmy Åkesson är nog det bästa SD kan skicka fram faktiskt, även om vi då är lätt subjektiva.

2010-08-02 @ 07:15:35
Postat av: S-E Karlsson

G&G nu ramlade 25 öringen ner efter att jag läst lite mer noga ! Ber tusen gånger om ursäkt för mitt inlägg om avundsjuka ! Trodde det var någon från orten som var ute efter min skalp ! Ha en bra dag i regnet , iallafall regnar det här i Berga Högsby .

Mvh .

2010-08-02 @ 08:08:31
Postat av: S-E Karlsson

En asylsökande betalar 40 kronor för en sjukresa och 50 kronor för ett tandläkarbesök ,en "fattigpensionär " betalar fullt pris , lägg därtill att pensionärens pension sänks nästa år med ca 4.3- 4.5 % samt att han/hon betalar mer i skatt än de som arbetar !

Snacka sen om vem som diskrimineras !

2010-08-02 @ 08:14:35
Postat av: Stefan K

En återblick från fornstora dagar visar att inget är nytt under solen.

http://petterssons.bloggsida.se/politik/100-ar-och-inget-har-hant

2010-08-02 @ 08:25:12
Postat av: AWSvensson

Åter fjättrad vid professionen. Gubben o gumman har de vatt nått.

2010-08-02 @ 11:14:22
Postat av: Ceasar

Thoralf, ang. publicering i Barometern? Jag letar men kan inte hitta denna, har Ni länk?



Eller publicerades inte insändaren på nätet månne?



Ta hand om Er



Ceasar

2010-08-02 @ 12:05:47
URL: http://sverigefidelis.blogg.se/
Postat av: joffe

Attn: JohannaV 1.8.kl.1942 här ovan.



Du har nog helt rätt i din teori. När jag hittade insändaren var den klippt på ett sätt så första ordet i en fet rubrik var borta. Försmädligt. Jag antog felaktigt att rubriken var "Framtiden ger mig ångest". Det rätta skulle alltså vara "Invandringen ger mig ångest" - Helt naturligt i hindsight.



Tack för ditt skärpta konstaterande. Jag kollade nu också på Google och ser att hon tydligen som du säger skrev anonymt i en lokaltidning i Bromma men mitt urklipp är från en större Sthlms-dagstidning, vilken vet jag tyvärr inte men DÄR finns hennes namn angivet under texten, Britt Jonsson, Bromma.



Tydligen orsakade artikeln efterspel då följande bok skrevs enligt Googleuppgift 1984. (Ganska rätt i tidshänseende)



Titel "Invandringen ger mig ångest": om invandrarfientlighet, opinionsyttringar och behovet av syndabockar / under redaktion av Géza Nagy och Bertil Nelhans

Kategori:Minoriteter. Förlag:Borås Invandrarförl.



Enligt JohannaV:

"Ett antal skribenter i boken hånar den anonyma kvinnan i Bromma och kallar henne för rasist m.m. Boken gavs ut för skattebetalarnas pengar.

((Det förvånar mig inte alls!))



Jag undrar så när jag läste boken hur det gick för den kloka anonyma kvinnan bakom insändaren (som hånades så grymt för att hon sa självklarheter).

((Det förvånar mig inte heller!- PK redan då!))



Är det samma person som Britt Jonsson?"



Mitt svar är naturligtvis att det utan tvekan är Britt Jonsson. Jag har sökt efter hennes namn på nätet. Hittade en Marita Britt Jonsson 59 år bosatt i just Bromma! Hon, om det är hon borde hennes ålder vara kring de 30 åren när hon skrev artikeln.



Om någon orkar leka Sherlock Holmes vore ju kul att få veta om man kunde få skicka en blomma från ett fjärran land.



Please inform via Thoralfs blogg!



Mvh



2010-08-02 @ 12:07:03
Postat av: Gubben o Gumman

Äntligen Svensson Gubben o Gumman går på knäna

Oh vår store mästare professionen är lättflyktigt kall.



Däremot är man fjättrad vid äktenskapets bojor

Det har varit ganska lungt vi har hjälpt en snubbe från Västerås med lite nya ord till hans blogg.



Som tack skriver han att han inte vill sänka sej till vår låga nivå,han skall även kasta pannkakor

på oss eller något sådant.



Han blev gnällig när vi inte applåderade homoadoptioner.



Han använde den av mamma o pappa inlärda debattstilen:



"Vi kompromissar vi gör det på mitt sätt"







Fast det hade varit kul och se när han ligger ned i rännstenen och ser ned på andra.



Fast vi skrev inte så väldigt snälla ord så det kanske är rätt åt oss,för övrigt busade vi upp Karlsson i Högsby lite imorse.



Han blev sketarg men höll stilen hehe

2010-08-02 @ 13:42:38
Postat av: joffe

Attn:G&G 2.8.kl.1342



Inte för att jag eg.borde bry mig så mycket. Men vad snackar du om här ovan? Är det något slags debattinlägg? Är det ett renhårigt försök att leda SD framåt idëmässigt med en ny stil?



Personligen tvivlar jag på väljarsuccé när man fläker ut sig på det här mycket pillemariska sättet. Men det kanske ingår i moderna skrivstilen i Sverige av i dag, att på så menlöst sätt öka intresset för ett parti som ännu inte är representerat i Riksdagen?



Man har ju rätt att undra även om man råkar bo på andra sidan jorden.



Mvh Joffe

2010-08-02 @ 15:11:09
Postat av: AWSvensson

Du kan vara lugn joffe, vid vaktavbyte måste man få information om något inträffat, även om det ligger inom fältet humor.

2010-08-02 @ 15:29:25
Postat av: JohannaV

Tack för infon, Joffe!



Jag funderade väldigt mycket på Britt Jonsson när jag läste boken för ett par år sedan.



Jag är glad över att hon har lyckats utomlands och att hon vågade ta steget att lämna Sverige. (Och jag undrar om hon svarade Nagy och co - om hon läste boken och hur hon reagerade på det illasinnade förtalet.

2010-08-02 @ 15:50:23
Postat av: S-E Karlsson

Ingen fara G&G , Karlsson i Högsby pallar för trycket ! Ha det gött !

2010-08-02 @ 15:51:51
Postat av: Gubben o Gumman

AW : Inga roliga historier nu.

2010-08-02 @ 16:08:12
Postat av: AWSvensson

Det skulle i så fall vara den om Gubben o Gumman o Bellman, nej det får vara till en annan gång..

2010-08-02 @ 16:25:39
Postat av: Tony Ingman

Om jag redovisar 0 inkomst men kör omkring i en

750.000 kr BMW dröjde det nog inte länge innan

skattemyndigheten började intressera sig för hur man kan äga sådana dyrgripar utan att till synes

ha ett jobb . Men sådana figurer dräller det många

av i området Möllevången i den av Nysvenskar nerlusade staden Malmö, alltid lediga ,välklädda

stora i käften värre än gammeldags herrgårdspatroner blockerar dom både trottoarer och

cykelbanor med sina (våra) åk. För tro inte att dessa tjattrande horder flyttar på sig om det kommer en svensk , som är på väg hem efter att ha

jobbat ihop välfärden för dom ständigt ökande

parasithorderna. Har man mage att påpeka för det

nya frälset att gångbanor är till att gå på, får man en skopa ovett tillbaka eller pekfingret



Vågar månne Skatteverket att rota i hur dessa gossar kan fläka sig i sådana dyrgripar, eller är

det som i alla andra sammanhang, att lagar är bara

till för dom som håller den alltmer nertyngda skutan Sverige flytande?

2010-08-02 @ 16:56:16
Postat av: Robin Shadowes

Signaturen UncleBob har också vittnat om blockerande nysvenskar. Han blev även spottad i ansiktet när han hade fräckheten att be vinstlotten flytta på sig.

2010-08-02 @ 20:27:55
URL: http://sverigedemokraterna.se/
Postat av: S-E Karlsson

Varje rom i Sverige kostar oss enligt Maria Leissner 240000 tusen kronor varje år !

Är det 50000 tusen romer vi har i Sverige ?

Det blir ruskigt med pengar det !

Ur Fria Nyheter .

2010-08-02 @ 21:03:51
Postat av: S-E Karlsson

Förlåt ca 35000 romer ska det vara !

2010-08-02 @ 21:32:41
Postat av: nadacomprende

Kör hårt, Thoralf.

Som gammal V-vikare gläds jag över din och dina

partivänners kamp på den småländska kusten.

Sverige skall vinnas tillbaka. Skam den som ger sig.





2010-08-02 @ 21:48:49
Postat av: joffe

Attn.JohannaV.



OK / men jag vet inte om Britt har flyttat utomlands? Jag anar att hon bor kvar i Bromma. Därför undrade jag om någon kunde kolla, som bor närmare än jag. Ville bara sända en blomsterkvast...



Re.G&G; S-E Karlsson; AW Svensson



Så kände jag inte till era muntra vaktombyten på tråden och lokala humorn kring detta men jag e ju från Jönköpings län!



Men det hindrar inte att jag gillar Bellman så kör gärna en livsberusande Fredman eller Mowitzare; frid över den svenska kulturens virtuose ordkonstmästares minne. - Men det kunde vara aningen modernare att dra lite humor ur ex.vis

Rickard Fuchs rika produktion gärna "Visst är det härligt att vara Svensk!" eller varför inte Ian Wachtmeisters "Ankdammen" nu inför valet.



SD behöver folkets helhjärtade stöd över hela linjen. Ta för tusan gubbar verbal begriplig humor till hjälp i valkampanjens nusituation, som är långt ifrån skrattretande sedan så många år...

2010-08-03 @ 06:28:11
Postat av: Gubben o Gumman

Det tar sej sa mordbrännaren i Ystad

Gubben o Gumman vinkar till Joffe



AW Svensson : Vi undrar hur man definierar brandbil

på SFI kurserna,den som brinner el den som släcker.



Vilken kallas för brandbil,el gör man en sammanslagning av dom båda fordonen i Nysvenska språket brandimobil?



Även hjälmarna har sysselsatt oss mycket brandhjälm

stenhjälm el Rinkebyrosenhjälm ?



Vad har du för teori?



Frågan är nästan lika viktig som homo-adoptioner.



SD hade visst 6.5% i Aftonbladets undersökning.



Detta bekymrar Lena "ljuger så mycket jag orkar"Mellin" och Martin Svensson (obs taget namn).



Båda har medlemskort i "gödselvänstern"

Sektion dyngspridaren.

2010-08-03 @ 12:37:35
Postat av: Svensken

Man gråter ju nästan när man läser denna "text" för den är sann..

Idag har det förändrats inte för mycke från 80 talet, inte på det bra hållet iaf, och detta menar många i sverige är "bra"?

Jag kan inte förstå hur folk egentligen tänker, jag som svensk vill kunna låta mina barn springa ute som SVENSK och inte bli nerslagen bakom varje hörn av några invandrarbarn, som de säger är "sveriges framtid".. ne, vi svenskar, och våra SVENSKA barn är SVERIGES FRAMTID, så låt oss bevara det så med.

2010-08-03 @ 18:42:12
Postat av: JohannaV

Joffe,



Ok, jag kanske missuppfattade inledningen. Jag trodde att kvinnan som bodde utomlands var samma person som insändarskribenten. Att hon hade sparat sin egen insändare från trettio år tillbaka.



2010-08-03 @ 18:51:25
Postat av: Robin Shadowes

GoG, har ni antingen sett eller läst Fahrenheit 451? Där släcker brandmännen inte bränder, dom eldar upp böcker. Författaren Ray Bradbury har f ö svenska anor men på mödernet. Eftersom det inte syns på namnet så är det säkert många som inte känner till det. Det är ju lättare att räkna ut om man heter Scarlett Johansson eller Mark Wahlberg. På tal om svenskamerikaner så läste jag häromdan i HD att Mike Love varit i Sverige och mött sin svenska släktingar nu i sommar. Det skedde faktiskt i Småland och vill ni läsa om det så finns det på familjesidan på HD. Även bröderna Wilson är svenskättade så större delen av denlegendariska gruppen Beach Boys har svenska anor. :)

2010-08-04 @ 00:21:41
URL: http://sverigedemokraterna.se/
Postat av: Percy

Jag misstänker att hela världens befolkning tror egentligen att den är svensk, det är därför så många återvänder till Sverige för att beskåda hur mänsklighetens vagga ser ut.

2010-08-09 @ 08:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0