PACKA VÄSKAN ALDEBE



Valaffisch från Skånepartiet som kränker Sveriges muslimer. Varför blir muslimer kränkta av sanningen?

”-Skånepartiet är en liten isolerad terrorsekt, som borde förbjudas att delta i höstens val, säger Mahmoud Aldebe. ”

Läs artikel i Sydsvenskan.

Dessa ord kommer från Sveriges muslimska förbunds ordförande Mahmoud Aldebe. Han som även skulle kandidera för Centerpartiet till riksdagen. Hans ord är bara ännu ett i raden av bevis på var islam och muslimer står när det gäller yttrandefrihet. Dessa ”kränkta” människor vill förbjuda och tysta alla som kritiserar islam. Det är "islamdemokrati"!

Jag säger bara en sak till Mahmoud Aldebe! Packa din väska och åk tillbaka till Jordanien så slipper du bli kränkt.


Aldebe, Lena och Mona.


Kommentarer
Postat av: Gerhard

Mahmoud Aldebe och hans anhängare är en liten isolerad terrorsekt, som borde förbjudas att delta i höstens val!



One way ticket!

2010-04-24 @ 00:23:56
Postat av: Funtaren

Apropå människosyn: min människosyn tillåter inte mig att försvara en man som lägrar en nioårig flicka, än mindre sätta honom på piedestal.



Jag tycker ärligt synd om de personer som anser sig tvungna till detta pga religiösa påbud.



Man säger att Allah gav honom tillåtelse att äkta vilken kvinna som helst. Man undrar om Allah kanske borde betonat KVINNA lite starkare.

2010-04-24 @ 00:41:54
Postat av: Skåning

Det finns egentligen ingenting att tillägga. Det är Mahmoud som ska förpassas ur landet för att han inte tål Västvärldens spelregler. Carl P Herslow gör precis vad exakt varenda tidning, TV-kanal, och satirtidskrift borde göra dagligen. Det finns ingen tokislamist som kan slå ihjäl varenda tecknare, redaktör, politiker osv om alla hade gjort gemensam sak. Står vi tillräckligt enade kan de inte vinna. Det är pga att fegisarna backar ur som vissa blir utsatta.

2010-04-24 @ 02:10:43
URL: http://exilen.eu
Postat av: Gubben o Gumman

Hur som helst så går inte attraktionen mellan Mona

och Aldebe att ta miste på ,titta på Mona tråna.



Kan man skicka båda till Jordanien måntro?



-I Iran är en flicka straffmyndig vid 9 en gosse vid 14 års ålder



-De kvinnosynen får gärna stanna el åka tillbaka

hjem igen.Ta med Tina o Gudrun .



-Det försvinner en del ynga flickor från tex

Rosengård varje år, vart tar dom vägen Tobias Billström?



-Det är ditt ansvar ,annars är du delaktig i kidnappning ,vilket är ett allvarligt brott.

Kriminella ministrar har vi ingen nytta av .

2010-04-24 @ 02:21:59
Postat av: carl10

ja varför blir han krängt av sanningen?

vuxna Hamas karlar gifter sig med barn år 2010

http://www.youtube.com/watch?v=Sz4eSAwfx10



Muslimerna är duktiga att manipulera Svenska politiker. här är youtubeklipp om vad de har för planer för bla Svenskarna. detta förklarar de systematiska 6000 massvåldtäkterna på Svenska kvinnor varje år!

www.youtube.com/watch?v=hCnXCb3yyak&feature=player_embedded

(youtube hjälper terrorister att hota men stänger ner Islamkritiker, märkligt)



hittades som länk på kavkazcenter . com som drivs från sever i Sverige!

2010-04-24 @ 02:22:20
Postat av: Gubben o Gumman

Dom fyra flickorna Fredrik ,Göran, Maud ,Jan har

nu enats om att välfärdssnattare, som vistas olagligt i landet, skall få fri sjukvård.



"Detta beslut känns bra säger Göran"

Hur mår du Göran egentligen?



Var Fredrik "Barbar" står i invasionsinvandrigen vet vi ju sedan tidigare ,cirkusnypet ni vet bla.



Svennebanan vill säkert betala för andra länders

invånares sjukvård också,"sure Bettan".



Dessa bryter mot Svensk lag ,och skall premieras

med detta ,fy fan rent ut sagt på vanlig Svenska.



300 miljarder om året räcker inte för dessa damer.

Detta tvingas Svenne betala via skattsedeln varje år.



Pk idiotin har i detta land ingen gräns helt klart.



Inga papper ingen visering barnsligt enkelt.



Detta föranleder ett manusförslag till en

varningsfilm till andra länder:



En välfärdssnattare springer med tröttkepsarna efter sej,plötsligt får han skoskav ,blåser då i

sin visselpipa.



Kling o Klang stannar och läser Pellefant, medans

välfärdssnattaren kliver in på vårdcentralen och får sin fot fixad.



När han kommer ut igen blåser han i pipan the chase is on.



Filmen namn :"Only i Sweden".



Den 20 September är det val Svennebanan glöm inte det.

2010-04-24 @ 02:42:05
Postat av: carl10

gå INTE in på kavkazcenter, då blir kanske ert IP nummer reggad hos ryska säkerhetstjänsten.



(nedan följer lite ironiskt trams)

samtidigt kanske säpo reggar er och sänder vidare till sossarna.



Då som ni kanske blir kandidater Hjalmar Branting medalj. jo Sossarna har nyligen börjat missbruka den medaljen till personer som begår Sverigefientliga handlingar.

äldre politiker fick den för de gjort nåt bra för Sverige. men inte nu längre.

2010-04-24 @ 02:46:06
Postat av: Ola

Huckel-packet ifrån mellanöstern fullständigt pissar på vår svenska befolkning och alla liberaler, nyliberaler & rödvinsvänstern kommer inte att vakna ur sin förbannade dvala förren landet svämmar över av avskrädet! Hoppas, hoppas, hoppas att fler ur befolkningen får upp ögonen vad det är som sker med svenskarnas land!

Kämpa på Thoralf du är ett föredöme.

2010-04-24 @ 03:01:30
Postat av: Robin Shadowes

Jag erbjuder mig gärna att hjälpa honom packa. Kan t o m vara med på att skramla ihop pengar till den enkla biljetten till Jordanien.

2010-04-24 @ 06:16:25
Postat av: Stora Småland

Han kan gärna ta med sej bägge kärringarna i gula hucklen också ! Jag bidrar gärna till biljetterna .

2010-04-24 @ 07:27:49
Postat av: Staffan Sundqvist

Mahmoud Aldebe borde å det allra snaraste skickas tillbaks till den sandlåda han emanerar från. Här i Sverige ska det absolut inte finnas minsta lilla utrymme för islamistiska clowner som honom. Mona Sahlin kan göra honom sällskap så får hon på plats uppleva det kulturellt högtstående paradis som hon säger sig beundra så otroligt mycket.

2010-04-24 @ 07:40:21
Postat av: nesse

Det det har de senaste veckorna varit ett väldigt rabalder i pressen om de katolska skandalerna. Tänk om "hucklekärringarna" och svensk press kunde drista sig till att kritisera även andra allt större religionen. Men de börjar väl bli så insyltade med den så någon kritik lär vi väl aldrig få höra från Sahlin o co!

2010-04-24 @ 07:57:13
Postat av: Allemand

En sådan skylt i varje gathörn, svensken bryr sig inte.

2010-04-24 @ 08:27:59
Postat av: Daniel

Bra sagt. Packa din väska och ta ditt hjärntvättade pack med dig.

2010-04-24 @ 08:34:19
Postat av: FreeBird

Ingenting träffar bättre än sanning.

2010-04-24 @ 10:35:35
URL: http://www.thereligionofpeace.com/
Postat av: Nalle i Växjö

Minderåriga flickor åker på semester med sina föräldrar till dom länder dom flytt ifrån och kommer tillbaka gifta, och med myndigheternas godkännande.



Och tror du inte det så fråga en lärare i Rosengård.



Och vad gör Gudrun Schyman, Mona Sahlin?

2010-04-24 @ 10:36:05
Postat av: Bara i Malmö...

AftonbladetNyheter

Publicerad: 2010-04-23



Treåring fast för snatteri i klädbutik

Gömde babykläder under jackan



Två syskon, tre och sju år, togs fast för snatteri på en stormarknad i Malmö på fredagen. Systrarna försökte snatta babykläder. – Storasystern grät hysteriskt när vi kom dit, säger polisbefälet Mats Attin till Sydsvenskan. Barnen hade plockat på sig babykläder för 700 kronor. – Den yngsta flickan hade babykläder instoppade under jackan och i vagnen de hade med sig fanns också kläder, säger Mats Attin, inre befäl vid Malmöpolisen, till Sydsvenskan. När polisen kom började stora systern gråta hysteriskt. Flickorna skjutsades hem till föräldrarna. – Vi är ju övertygade om att någon vuxen var inblandad i detta, säger polisbefälet Mats Attin. Enligt polisen har ingen sett dem gå in i butiken med någon vuxen. Ärendet är överlämnat till de sociala myndigheterna.



TT



2010-04-24 @ 11:00:56
Postat av: Stefan K

Tänk att bilden på Mona Sahlin i slöja fortfarande får mig att skratta efter alla dessa år!

2010-04-24 @ 12:04:10
Postat av: Inge Sandén

Instämmer med alla som tycker att Mahmond Aldebe,kan packa sin väska och åka tillbaka till landet,där man bara får tycka som islam tycker.

Islamisterna får också tycka i vårt land,men vi Sverigedemokrater tycker,att islamister inte skall komma till vårt land och tycka, vad vi skall tycka.

Det var mycket tyckande.

Därför tycker jag,att det är på tiden att svenska folket som tycker,att sedan islam gjort sitt inträde i vårt land har det bara fört med sig allt av elendets elende och att ni har bara en sista chans i valet i sept.att rätta till det som den intellektuella

kulturvänstern lyckats med att på 20 år bryta ned, det som tog oss svenska folk mer än 200 år att bygga upp alltifrån social rättvisa och jämstäldhet.

Sverige är Sverigedemokraternas land och alla de som med arbete och skötsamhet,vill hjälpa till att skapa ett Sverige som vi hade innan vi blev ockuperade av kulturer och religioner som ligger mer än 1000 år efter oss,är välkomna att dra sitt strå till stacken för att försöka att behålla det vi ännu har kvar av vår välfärd.

Rösta SD i sept.och kasta allt vänsterskitsnack om SD överbord,endast SD kan ge oss Sverige åter som våra förfäder byggt med blod svett och tårar.

Vi skall inte ha några islamister som sätter agendan i vårt land.



Innan Aldebe och hans polare kom till vårt land,visste inte den arbetande svensken ens vad deta var såsom hedersmord,tvångsgiften,könsstympningar,dagliga butiksrån,klädsel som uppvisade ett kvinnoförtryck av den värsta sorten,det hade man bara läst om i sagor från arabländer ock kunde aldrig i sin vildaste fantasi tro att vårt land skulle bli ockuperat av denn livsstil.



P.S.Tålde inte Aldebes ord "terrorsekt"skall han tala om det.

Därför tände jag på alla cylindrar.

D.S.

2010-04-24 @ 13:08:13
Postat av: carl10

är det ingen som tycker nåt om att Muslimer öppet talar om, på flera kanaler på youtube att de skall förgifta vårt driksvatten, förstöra vårt elnät, våldta våra kvinnor mm!

http://www.youtube.com/watch?v=hCnXCb3yyak&feature=player_embedded

2010-04-24 @ 13:28:46
Postat av: Funtaren

carl10: lyssna på den där videon en gång till. Han talar inte om att muslimerna skall göra detta mot oss. Han talar om situationen när en ockupant gör detta mot muslimer i ett "muslimskt land". Kan tänka mig att han främst tänker på Israel.



Han säger också att det inte är tillåtet för en muslim att som en krigshandling våldta kvinnor. MEN väl att märka, enligt honom ÄR det tillåtet att betrakta tillfångatagna kvinnor som krigsbyte och därmed ta dem som fruar.



Här finns det en klar parallell till Mohammeds liv. Han tog sig Safiyya bint Huyayy till fru efter slaget vid Khaybar. Han hade dessförinnan beordrat tortyr och avrättning av hennes man, Kinana ibn al-Rabi.

2010-04-24 @ 14:25:05
Postat av: Skåning

Mig veterligen har aldrig någon skånepartist ägnat sig åt politiskt våld i någon form. Tvärtom. Partiet har idogt kämpat i 30 år mot den demografiska omvandlingen av Skånes nationella hjärta.



Mahmoud Aldebe måste projicera, för om det är någonting som har exakt alla kännetecken av en sekt (utom storleken) så är det islam. Och om äcklet har en åsikt om vem som ska ha rätt att deltaga i fria svenska val, så bör han förpassas direkt till ett land (välj vilket muslimskt land som helst) där partier förbjuds enligt hans premisser.



Vad kan en enkel biljett till Jordanien kosta? 10 000? Jag bjuder. Ta med hela familjen. Vad kan det bli? 100 000? Jag bjuder ändå.

2010-04-24 @ 14:25:39
URL: http://exilen.eu/
Postat av: Ludvig

Ja jag undrar också: hur kan man bli kränkt av sanningen? Hur länge ska detta fjäsk för muslimerna pågå? Och nu bränner dom visst flaggor igen.

2010-04-24 @ 15:20:14
Postat av: Marcus

Carl10, din första länk till ett påstått massbröllop mellan män och unga tjejer tror jag inte stämmer alls. Det förekommer säkert, inte minst i Saudiarabien, men vi måste passa oss för att överdriva och påstå saker som inte är sant, det slår tillbaka mot oss själva fortare än kvickt. Det filmen visar är förmodligen brudtärnor, småsyskon mm som klätt upp sig.

2010-04-24 @ 16:02:33
Postat av: Skeåning

Mahmoud Aldebe borde ju rimligen bli djupt kränkt över sin egen religion, samt varje gång han läser dessa stycken i koranen där detta tas upp. Om dessa rader från skånepartiet ska leda till att partiet förbjuds, enligt Mahmoud Aldebe, borde densamme med logik samtidigt yrka på ett förbud av koranen samt islam. Jag ser ingen skillnad.



Ledarredaktionen på expressen får idag moralpanik och förfarar sig över att demokratiska länder som Frankrike och Belgien ska förbjuda den förtryckande burkan och niqab.

Det är väl självklart att man ska förbjuda symboler som står för en sådan pass militant och emperialistisk inrikting av islam som dessa plagg, vilka ger väldigt många människor obehag, det torde ligga i varje frihetskämpes intresse. Vi kan med all rätt förbjuda klädesplagg med hakkors och liknande på, samt har det ju iaf varit på tal om att förbjuda emblem för MC Gäng och liknande på barer och klubbar, så naturligtvis kan vi även förbjuda niqab och burka. I synnerhet på offentliga institutioner, i skolorna, och sjukhus.

2010-04-24 @ 16:20:48
Postat av: Skeåning

Här är artikeln i expressen...

http://www.expressen.se/ledare/1.1961947/slapp-slojnojan

2010-04-24 @ 16:21:54
Postat av: Quantrill

Elakt av dig Thoralf, att lägga in en sån bild en solig vår lördag, jag fick sura uppstötningar.

(bilden aldebe,lena,mona)

2010-04-24 @ 17:16:13
Postat av: Stora Småland

Carl 10 . försök att övertyga en traditionsröstande socialdemokrat om det du har som inlägg , dom vill inte se skogen bakom träden!

Så är det tyvärr !

2010-04-24 @ 17:28:44
Postat av: Skeåning

Carl10



Nu är du islamofobisk! Att de vill förgifta vårt dricksvatten samt våldta icke muslimska kvinnor, i förstahand svenska, har inget att göra med att de är muslimer. De har att göra med ekonomiska och sociala problem, som är svenskarnas fel.

Att många har den attityden du beskriver sen dag ett de sätter foten i det här landet och världen över, samt i deras egna hemländer måste bero på ekonomiska problem som det svenska samhället skapat... Så är det för det säger Mona Sahlin och Anna-Lena Lodenius.

2010-04-24 @ 17:40:07
Postat av: Effe

Haha påminner mig om en annan bild...



http://www.karlskoga.se/images/18.477f552e126b841ed5d80004007/derewigejude.jpg



Araber istället för judar men samma budskap - Nationalsocialismen var faktiskt ingen bra ide, jag tror nog att de flesta kan skriva under det vid det här laget.



Visste ni förresten att det största imperium som någonsin existerat var Djingis Khans mongoliska välde =)

2010-04-24 @ 17:41:10
Postat av: Roger S

Vote small, think big



http://www.youtube.com/watch?v=krybvOx-8Dk&feature=player_embedded



En lysande Pat Condell talar.

2010-04-24 @ 18:21:08
URL: http://allahuakbar.se
Postat av: carl10

Markus: hoppas Ni har rätt,här är nyheter som styrker vad ni tror. flickorna påstås vara systrar till brudgumen. Kollar man bilden så är systrar och bröder väldig lika varandra.

http://www.jordantimes.com/?news=21186



men varför finns aldrig de riktiga brudarna som skall gifta sig med på bilder utan de visar bara bilder på tärnorna? och andra kvinnor verkar inte få vara närvarande. konstigt

http://jihadimalmo.blogspot.com/2009/08/hur-hamas-stoppade-nyheten-om.html



http://www.liveleak.com/view?i=a4b_1249043706



kör man google translate så står det 200 personer med grudgum och brud!inget om att andra anhöriga är med.

http://www.aljazeera.net/Channel/aspx/ReportsNewsPopup.aspx?PostingGUID=%7B1F96A316-5EE6-4ED1-ABAB-BCA8D4358E4E%7D



och varför påvisade alla stora nyhetsbyråer att barngifte skett? de borde kunna kolla om dessa män har vuxna kvinnor som de nu lever med.



när de gifter sig i ex Indien så kläs brudarna upp i vackra kläder och de får även vara med på bilder från sitt egna bröllop!

2010-04-24 @ 18:32:02
Postat av: carl10

In reply to :"skåning" "stora småland"

precis vad jag tänkte skriva. det kommer bli stora ekonomiska problem i Sverige det fattar alla.

Eu medlemskapet och massinvandringen är inga billiga ryggsäckar att bära.



efter valet 2010 kommer det besparingskrav inom sjukvård,äldrevård,skolor, myndigheter slås ihop, underhåll av vägar och infrastruktur läggs på is.



england är i ekonomisk kris nu.

http://www.e24.se/makro/varlden/brittisk-ekonomi-i-gungning_2007859.e24



Svensk media vågar inte skriva om Svenska statskrisen före valet. men de släpper "bomben" efter valet.



Sverige kommer bli lika fattigt som övriga små EU-länder. målet är väl utjämna skillnaderna mellan de 27 länderna.



Att bespara för invandrare och Muslimer är otänkbart, då har de inte längre nytta av Sverige och det utbryter Jihad riktigt ordentligt

2010-04-24 @ 18:47:35
Postat av: Funtaren

carl10:



En bärande princip i traditionellt muslimskt samhällsliv är könssegregationen. Kvinnor och män skall hållas åtskilda för att undvika frestelser till synd. Fester hålls könssegregerat.



Obs - gäller traditionell islam. Naturligtvis finns det massor av muslimer som partar tillsammans med motsatt kön. Men Hamas, islamistiska som de är, lär nog följa traditionen.



Du kan heller inte jämföra muslimer och hinduer - helt olika traditioner, helt olika kulturell bas.



Vad gäller bilderna du refererar till: Eftersom tolkningen att de visar 450 barnbrudar dementerats av fotografen, kan vi inte utgå från att det är så. Det finns även andra argument mot tolkningen:

- att visa detta vore en pr-katastrof för Hamas. Varför skulle de ta risken?

- Var hittar du 450 unga män som vill gifta sig med småflickor? Unga män vill ha unga, sexuellt aktiva kvinnor. Det är äldre män som vi i Saudi ser gifta sig med småbarn.



Eftersom vi inte kan vara säkra på att historien är sann är det bättre för oss att vi utgår från motsatsen. Annars skadar det vår trovärdighet.

2010-04-24 @ 18:59:22
Postat av: Doktor Merrick

Min första fråga var om jag och alla andra Ronnebybor också kunde få en våruppsättning kläder som bonus för långvarig högskatteterror.



Svaret kom ifrån:

Hej, Jag vet inte riktigt vad du avser i ditt brev. Om du vill vidare utveckla dina synpunkter eller få mer information kan du vända dig till mig.



Med vänlig hälsning



Göran Fridh

sektionschef

tfn 0457 - 618 122



Reply då följande mail till Ronneby Kommun.

Väntar med spänning på svaret.



Många har noterat och fotograferat mängder av icke-svenskar stående utanför Willys med stora klädpåsar från Dressman. Med tanke på att det är mina och Ronnebybornas surt förvärvade skattepengar ni handskas så vårdslöst med, önskade jag bara att få ta del av givmildheten.

2010-04-24 @ 20:20:26
Postat av: Stora Småland

Kolla E 22a:n vid regnväder , det är som att köra i två diken åt vardera hållet , där skulle det behövas en del av de 940 miljoner som Migrationsverket fick i extra påslag för att kunna ta emot ännu fler analfabeter och bidragstagare !

Rösta Sd i höst vad ni gör!

2010-04-24 @ 20:22:05
Postat av: carl10

Jo jag lägger ner,om barngiftemål. borde vara lätt för internationella nyhetsbyråer att kolla om äldre män har extremt unga fruar. det borde vara många änkor i Muslimländer om maken brukar vara ca 40 äldre! jo jag vet nån bror får då ta över ansvaret för sin svägerskor.



i afrika gifter de bort extremt unga tjejer till gamla klanhövdingar bara de har många kor, heller är det myter också



ah, kulturkrokar blir det i Sverige och kommunerna har inte råd att försörja alla utlänningar och jobb finns inte. hur skall detta sluta?

2010-04-24 @ 20:28:15
Postat av: nesse

Carl10: Vi är redan bland de fattigaste i Europa! Sverige låg på 3 - 5 i "välståndsligan" i slutet av 70-talet, nu är vi väl nere på tjugonde-tjugofemteplats!

2010-04-24 @ 22:12:40
Postat av: vmm

Nu tänker jag försvara Mohammed och att han tog en så ung fru (jag har för mig att hon var 6 när dom gifte sig men 8 när äktenskapet "konsumerades" dvs när dom hade sex).



Självklart är det motbjudande att vuxna män gifter sig och har sex med småflickor. Oavsett om dom är 6, 8 eller 9. Det är motbjudande.



Men det är så JÄÄÄÄÄÄÄKLA lätt att döma personer från en annan kultur och en annan tid. Alltså att sätta stämpel på dom som "PEDOFIL" eller "KONSTIG". Jag är ingen expert på Mohammed eller den tid han levde i men det KAN ha varit så att det ansågs helt normalt att äldre män gifte sig och så småningom hade sex med mycket yngre flickor. Om det var så så är det helt enkelt felaktigt att säga att Mohammed var pedofil bara för att han hade sex med en liten flicka. Idag, här och nu, så betraktas det som pedofili, men man måste ta hänsyn till kultur.



Det finns många kulturer där sex med barn är socialt och kulturellt accepterat och tillåtet. I någon kultur tillochmed närmast påtvingat ("man SKA ha sex med..."). Handlar detta om pedofili? Nej, nej, nej.



Jag vill hävda att Mohammed levde i en så annorlunda kultur gentemot den vi har idag här och nu att även om han hade sex med en väldigt minderårig flicka så KAN vi helt enkelt inte stämpla honom som pedofil. Han agerade säkerligen efter den tidens och därtidens kulturella regler och han var säkert lika mycket eller lite pedofil som andra mäktiga män på den tiden.



Men att säga att Mohammed var pedofil är så himla lågt argument. Så historielöst. Så... dumt.

Postat av: Funtaren

vmm:



Hon var enligt traditionen nio år när äktenskapet fullbordades.



Jag håller med dig om att man inte kan använda ett modernt begrepp som "pedofil" om en person som levde i en annan tid och kultur.



Pedofili är ju en klinisk term som betecknar en person med en psykisk störning som gör att han dras till barn. Jag håller med dig om att det kan finnas/ha funnits andra orsaker till att vuxna har sex med barn. Oavsett orsak gläder det mig att vi är överens om att det inte finns någon situation någonsin där man kan betrakta det som något bra.



Vad gäller Mohammed är problemet att han inom Islam betraktas som den perfekta förebilden. Den man, man skall efterlikna om man vill leva ett gudfruktigt liv. Muslimer som inte anser att barnäktenskap är rätt idag löser detta problem på olika sätt - t ex säger vissa att Mohammed var ett specialfall och att det som gällde honom inte nödvändigtvis gäller andra män. Gott så. Alla sätt är bra utom de dåliga.



Men det finns, som vi ser rapporteras, en del traditionalistiska muslimer som faktiskt vidhåller att det är ok att lägga sig med barn just mot bakgrund av Ms exempel. Detta måste vi förhålla oss till. Om vi då använder p-ordet eller uttrycket sex med barn får avgöras från fall till fall. Det är ganska ointressant egentligen. Huvudsaken att vi inte förleds till en kulturrelativistisk acceptans av företeelsen.



Du får gärna exemplifiera i vilka ytterligare kulturer du menar det idag är accepterat att ha sex med barn, eller till och med obligatoriskt som du säger.

2010-04-24 @ 23:53:12
Postat av: Robin Shadowes

Funtaren, om vi inte får kalla mohammed för pedofil bara för att den termen inte fanns på hans tid, innebär det då också att vi måste acceptera att jorden är platt bara för att mohammed trodde på det?

2010-04-25 @ 02:47:33
Postat av: Funtaren

Robin S: Vi kan inte vara säkra på att det faktiskt var pedofili det handlade om.



Ett av muslimernas främsta argument mot att använda p-ordet var att han hade sex med flickan inom ett erkänt äktenskap. Jag får ge dem rätt i det - det indikerar att beteendet betraktades som ok på den tiden.



Jag tycker det räcker med att vi säger att han ägnade sig åt sex med barn. Det kan ingen seriöst förneka, och det är lika illa det.



Eftersom sex med barn på allmänmänskliga grunder är fel och ovärdigt en gudsman (jag vet inga andra religiösa centralpersoner som idkat barnsex, finns det några?), diskvalificerar beteendet M från ett erkännande som profet från en god gud. Vilket ju får ganska stora konsekvenser för den religion han skapade och hans roll som perfekt livsmodell.



Har inget med om jorden är platt eller inte att göra.

2010-04-25 @ 10:43:50
Postat av: Robin Shadowes

Jag tänker då fortsätta kalla honom pedofil iaf eller snarare pedofet. Anser inte att det har med tidsperiod att göra. Tror att de flesta människor hade en moralisk kompass även på den tiden och innerst inne visste att knulla barn var fel.

2010-04-25 @ 13:36:02
Postat av: vmm

Funtaren: det är helt rätt det där du säger om att M av vissa ses som en Perfekt Förebild. Och det är då det blir konstigt. Hans beteende, som kanske var accepterat och ansågs rätt och riktigt när han levde och i den kulturen, är ju inte okej nu och här. Så försöker man leva som han gjorde i en helt annan tid och kultur så blir det helknäppt.



Om vilka kulturer det är accepterat att ha sex med barn idag: ja, jag läste antropologi på Stockholms universitet ett år i mitten av 90-talet. Vi pratade en hel del om den här frågan med sex med barn. Troligen för att det är en sådan fråga där det är så starkt tabu i vår kultur men att styrkan av tabut är så oerhört varierande från kultur till kultur. I vissa kulturer är det som sagt tillåtet. I några är det tillåtet men med vissa restriktioner. Och i andra är det påbjudet. Ett exempel som poppar upp i mitt minne är någon kultur där pojkar i 7-årsåldern lämnar sina föräldrar för att flytta ihop med en äldre pojke - ung man. Den unge mannen är någon slags mentor och lär upp den yngre pojken, men dom lever även som gifta, dvs har sex. Efter några år så gifter sig den unga mannen med en kvinna och den nu lite äldre pojken tar sig an en annan ung pojke i 7-årsåldern. Ja, jisses, det finns många exempel på familjekonstellationer som för oss är lite annorlunda...



En av våra föreläsare berättade att när han varit ute på ett fältarbete och varit i en kultur så förväntades han vid ett tillfälle ha sex med två tjejer som han trodde var ungefär i åttaårsåldern. Det förväntades av honom. Flickorna förväntade sig det av honom. Han berättade om hur han slitits där mellan sin svenska kultur som sa att det här är totalfel och den kultur där han vistades som sa mer eller mindre att det här ska du göra. Vi studenter frågade "Men GJORDE du det!?". Han sa bara lakoniskt att det tänker han aldrig berätta för någon. Jisses.

2010-04-25 @ 13:54:56
Postat av: Funtaren

vmm: Mycket intressant. Och chockerande.



Vet du någon litteratur som beskriver detta?

2010-04-25 @ 16:47:41
Postat av: vmm

Funtaren: om litteratur: nja, på rak arm är nog Trobrianderna det som dyker upp. Mycket omtvistat inom antropologin. Jag googlar nu och hittar en wiki. Den säger bland annat så här:



"At seven or eight years of age, Trobrian children begin to play erotic games with each other and imitate adult seductive attitudes. About four or five years later, they begin to pursue sexual partners in earnest. They change partners often. Women are just as assertive and dominant as men in pursuing or refusing a lover"



http://en.wikipedia.org/wiki/Trobriand_Islands



Men som sagt, det där är omtvistat. Men alla som läst någon antropologi har läst Malinowski och om Trobrianderna. Googla.



En sak som jag vill påpeka är att inom antropologin så när man pratar om kulturer så är det ofta små grupper av relativt isolerade individer man avser. Vi snackar grupper om kanske 50-100 personer på Nya Guinea eller i Amazonas. Deras sätt att leva och deras kultur är exempel på hur olika människor kan välja att leva. Men dom är ganska isolerade och kanske är det just därför som dom blivit något extrema.



Antropologer har en viss förkärlek att studera små grupper av människor som lever långt bort och har lite kontakter med andra. Då blir det bra doktorsavhandlingar. Dessutom få som kan opponera ;) En antropolog som får i uppgift att studera 1,5 miljarder muslimers kultur som befinner sig utspridda i olika världsdelar skulle nog reagera med apati och få tvångsmatas, haha.

2010-04-25 @ 17:50:22
Postat av: Funtaren

vmm: gapskratt jo det gäller att välja sitt ämne väl :-)



Tack för tipset. Emellertid låter det vid första påseendet inte så dramatiskt. 7+5 = 12. Eller 13. Ganska ok ålder för barn att experimentera sinsemellan. De femtioåriga farbröderna verkar iallafall i denna kultur lysa med sin frånvaro.

2010-04-25 @ 18:00:18
Postat av: Eeeh

Fast att sätta upp en affisch där man vill "kasta ut islam" är väl ren och skär rasism. I princip hets mot folkgrupp. Ett brott i Sverige.

2010-04-26 @ 23:35:23
Postat av: Funtaren

Bra att du tänker efter "Eeeeh". Du borde tänkt lite till. Att i politiska sammanhang säga sig vilja kasta ut Islam är samma sak som att säga sig vilja kasta ut Kommunismen eller Nazismen. Islam är en politisk ideologi som gör anspråk på att styra människors hela liv och som, eftersom den baserar sig på föregivet gudomliga instruktioner, anser sig stå över normal kritik. Sharia, den islamiska lagen, går till exempel inte att modifiera på demokratisk väg eftersom människan inte anses kunna ändra "Guds ord".



Affischen innehåller alltså politisk argumentation i form av kritik av det som ideologins grundare gjorde, och den äktenskapstradition som detta lade grunden till och som fortfarande är gällande i t ex Saudiarabien. Låt vara att kritiken kanske är lite onödigt grovt formulerad. Att säga sig vilja kasta ut Islam är naturligtvis heller inte särskilt effektiv argumentation eftersom det är svårgenomförbart att kasta ut en ideologi. Men jag har svårt att se det som hets mot folkgrupp.



Sedan skall det naturligtvis vara sagt att för många muslimer är Islam bara religion, och de har ingen som helst längtan efter att driva dess politiska agenda. Dessa muslimer må ta illa vid sig av att få se sin religions centralperson avbildad på detta sätt. Vi tar alla illa vid oss när någon angriper något som står oss nära, men det är sådant man får stå ut med i ett demokratiskt samhälle med yttrandefrihet (som man väl fortfarande får säga att vi har, trots allt). Affischen säger ju bara det som Islams egen tradition också säger, fast med en annan utgångspunkt och som sagt, på ett väldigt grovt sätt.

2010-04-27 @ 21:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0