HYCKLANDE CHARLI NILSSON PÅ VT

Västerviks Tidning och dess chefredaktör utmärkte sig på ett inte så smickrande sätt när tidningen hängde ut sverigedemokraten Benny Johansson. En publicering som har upprört många människor i norra länsdelen. Ett agerande av Charli Nilsson som aldrig hade skett om det varit en politiker från något annat parti.

Nu har Charli Nilsson återigen visat hur odemokratiskt han är i sitt agerande som chefredaktör på Västerviks Tidning.

VT inbjuder alltså politiker till sin valblogg med följande formulering.

”Under valåret 2010 ger vi plats åt lokala och regionala politiker som vill blogga. Bloggarna finns kvar här en tid efter valet.
Är du politiker och vill blogga på VT? Kontakta webmaster.”

Jag har blivit uppmanad av personer som läser VT att anmäla mig till denna valblogg och gjorde så detta för några dagar sedan. Hur tror ni att VT och Charli Nilsson svarade?



Är någon förvånad! Svensk pk-media visar sitt rätta jag!

Jag svarade då Charli Nilsson att jag kandiderar både till riksdagen och landstinget så jag uppfyller med råge de krav tidningen ställer. Samtidigt påpekade jag att det redan fanns bloggare som godkänds som representerade Feministiskt Initiativ och ett lokalt parti i Västervik VDM. Ingen av dessa partier sitter i riksdagen.

Charli Nilsson har inte svarat på detta mail på två dagar.

Mina läsare får själva bedöma hur demokratiskt VT och Charli Nilsson agerar. Talesättet att man inte skall kasta sten när man sitter i glashus stämmer väldigt bra in på Charli Nilsson.

Trackback
RSS 2.0