NYTT REKORD I SIFO

Jimmie Åkesson presenterade siffrorna för SIFO:s senaste undersökning under kvällens middag i Ljungbyhed. 4,7 procent är den högsta siffran någonsin för Sverigedemokraterna i en opinionsundersökning från SIFO.


4,7 procent är den högsta notering Sverigedemokraterna (SD) fått sedan Sifo började redovisa partiets väljarsympatier i september 2006. SD, som detta veckoslut har samlat sitt högsta beslutande organ till landsdagar i Klippan, är i nuläget större än Centerpartiet (4,6) och Kristdemokraterna (4,3).

Enligt Sifo:s opinionschef Toivo Sjörén är Skånedominansen bland Sverigedemokraternas sympatisörer inte lika dominant som tidigare.

– Det har skett en geografisk breddning. Men partiet är svagt i storstäderna och allra svagast i Stockholm.

Även väljarkåren har breddats och omfattar även pensionärer. Yngre män är fortfarande den största enskilda gruppen, men partiet har nu lika många kvinnliga sympatisörer som manliga.

Nytillskottet kommer främst från förstagångsväljare eller tidigare soffliggare. De som tidigare röstat kommer främst från Moderaterna eller Socialdemokraterna.

Läs hela artikeln i GP.


Kom då ihåg att undersökningen är gjord innan Landsdagarna. Jag är personligen helt övertygad att den publictet som vi får under denna helg kommer leda till ännu bättre opinionssiffror.

Det som gläder mig mest är att vi enligt undersökningen har lika många kvinnliga sympatisörer som manliga.

Se även inslag i TV4 Nyheterna där jag lyckats medverka i ett inslag.



Länk till 19-Nyheterna


Kommentarer
Postat av: Per Petersson

Tror jag med. Det är inte lika tabu att vara SD längre samt att folk tröttnat rejält.

Och sen gör du bra ifrån dig i TV-4 nyheterna. Du sade det många tänker.



Kör hårt.

2009-10-18 @ 00:04:37
Postat av: Per Petersson

Måste bara posta detta.



http://erixon.com/blogg/2009/10/mona-sahlin-backar-om-att-aldrig-vara-beroende-av-sd/



Visst är hon för go,vet inte vilket ben hon ska ha i klaveret,men hon trampar i det för fullt.

2009-10-18 @ 00:30:13
Postat av: Gubben o Gumman

Mycket bra ,sedan stod ju "professor Kalkyl" i tv,

och sa att skämmighetsfaktorn är 2 %.

Då blir det totalt 7%.

Åtminstone på vår kulram.



(Finns på Politiskt Inkorrekt obs kolla frisyren)



Ungefär vad senaste nät-undersökningen 6.4% .



Gubben o Gumman justerar upp valprognosen till 10%.



Midsommar 2010 ca 8%.



Träffar du på Jimmie Åkesson Thoralf,så säg till honom:



-Han går från klarhet till klarhet i mediaframträdaden.



-SD måste ha beredskap för 8-10% i valet 2010 i kommuner riksdag o landsting.



-Det måste finnas valsedlar till SD i alla brevlådor viktigare än annonser.



-Se till att varje SD avd har ett fyrverkeri på minst 5000kr till valnatten.

(obs behövs tillstånd).



-Undersökning skall väl täppa till truten på rödgadisterna på Expressen o Aftonbladet.



Gubben o Gumman hoppar visslar o stampar i golvet.



2009-10-18 @ 00:33:12
Postat av: Ulrika

Visst vore det underbart om vi får in sverigedemokrater i riksdagen. Frågan är hur länge de gör sitt jobb när de får sina stolar och hur lång tid det tar innan de blir politiskt korrekta.

2009-10-18 @ 05:47:41
Postat av: Annie

Att rösta på SD fungerar inte om man vill ha en förändring i samhället. SD,s förespråkare säger att de värnar om åldringar och barnfamiljer och varför gör de det? Vilka gör inte det? När det gäller barnfamiljer så får Toralf eller någon annan barnfamilj ställa upp på bild innan valet. Alla vill vi hjälpa de fattiga etniska svenskarna i sverige. Eller hur? Kanske de dessvärre glöms bort efter valet. Hemsk tanke óm SD kommer in i riksdagen och börjar slicka rumpan på Kungen, Viktoria och Madelaine som inviger den nya försäkringskassan, arbetsförmedlingen, socialtjänsten vilka inte förstår att deras tillvaro betalas med skattepengar. Toralf kommer givetvis stå upp för alla SD väljare om han och hans närmaste blir ekonomiskt oberoende. Eller hur?



2009-10-18 @ 06:26:30
Postat av: Nalle i Växjö

Vår stora lokala tidning SMP rapporterar i dag.



Svårt för SD

Partiet lyckades inte ens få fyra procent i valet till kyrkomötet där valdeltagandet var minimalt.

Postat av: Skånepåg

Var det inte Povel Ramel som sjöng något i stil med att "det är söndagsmorgon och mitt huvud känns så tungt!" Personlighetsklyvningen Ulrika/Annie tillhör tydligen denna kategori.



Virrigare kommentarer får man numera leta efter, men helt i klass med vad som skrevs av AFA-anhängare här på bloggen då den startades!

2009-10-18 @ 09:17:17
Postat av: Skånepåg

Vem är förvånad eftersom Bengt Westerberg är högsta hönset (just hönset) i organisationen. Westerberg är för övrigt en av slussvakterna som öppnade portarna för massinvandringen till Sverige.



Från SvtText:

"Förtroendet för Röda Korset sjunker.

Allmänhetens förtroende för Röda Korset har sjunkit betänkligt efter avslöjandet att en av organisationens högre chefer misstänks ha förskingrat miljonbelopp, skriver Dagens Nyheter.



Enligt Röda Korsets egen undersökning har i dag bara 19 procent en mycket positiv inställning till Röda Korset mot 42 procent i mars. Den nu sparkade chefen misstänks för att under fem år tillsammans med två leverantörer ha plockat ut ca fem miloner kr ur Röda Korset och ca 1,6 miljoner ur Cancerfonden. Brottstredning pågår mot mannen."

2009-10-18 @ 09:27:58
Postat av: Skånepåg

I går på Sverigedemokraternas Landsdagar i Ljungbyhed berörde Erik Almqvist instegsjobben och att denna absurda diskriminering av svenskar snarast måste upphöra.



Citat från regeringsbeslutet:

”Den 2 juli 2007 infördes kanske allra viktigaste reformen för att underlätta inträdet till arbetsmarknaden för nyanlända: instegsjobb. Instegsjobben är riktade till asylsökande som har fått uppehållstillstånd, kvotflyktingar och anhöriginvandrare efter uppehållstillstånd. Instegsjobben innebär att staten står för 75 procent av lönekostnaden för privata arbetsgivare och offentliga arbetsgivare som bedriver affärsverksamhet.”



Observera att arbetsgivaren behöver enbart betala 25 % av lönekostnaderna och de svenska skattebetalarna resterande 75 %. Inte undra på att Almqvist uttryckte sig som så, att "svenska folket får betala för sin egen diskriminering". De som framförallt drabbas är åtskilliga tiotusentals svenska ungdomar som inte då får möjlighet att skaffa sig ett arbete. Man blir straffad genom vanvettiga lagar på grund av sin etniska tillhörighet och behandlade som andraklassens medborgare i sitt eget fosterland!

2009-10-18 @ 09:53:39
Postat av: Inge Sandén

Om det t.ex. skulle finnas ett program på TV,som skulle heta 20 frågor om vad är demokrati och vad krävs för att ett land kan kallar sig för demokratiskt.

Då skulle sign."Annie" få högst 4 rätt.

Om det känns bättre att slicka rumpan på islamister eller kungen,den frågan får du ställa till förbundet för sexuellt avvikande personer.

2009-10-18 @ 10:01:05
Postat av: Nalle i Växjö

I dagen God Morgon Världen från ca 9.50 till 10.00 diskuteras dom ensamkommande barnen samt utförlig analys av Sverigedemokraterna.

Kan avlyssnas i efterhand Webb radio.



Tänk så intressant att sätta några Sveridemokrater för att anylesera "S" flyktinpolitik utan att någon fick chansens att vara med och kommentera.



Kanske något som skulle gå att göra på SD TV ( Webben) även om det aldrig får samma genomslag, men kanske kunde skrämma upp Mona, om man kunde sprida ut information

Postat av: Kalle

"Enligt Sifo:s opinionschef Toivo Sjörén:

– Det har skett en geografisk breddning. Men partiet är svagt i storstäderna och allra svagast i Stockholm."



Hur kan det komma sig att SD är svagast i Stockholm??? I Stockholmsområdet bor ungefär 25% av Sveriges befolkning!!!



Något att tänka på och göra någonting åt!!!



2009-10-18 @ 11:06:18
Postat av: Henrik Hanell

Vi måste sikta på minst 8%-10! Kan svenska folket se verkligheten för vad den är istället för dravel om klassanalys och visa civilkurage nog för att strunta i den missbrukade och totalt felaktiga "rasiststämpeln" som tyvärr fortfarande sätts på SD-sympatisörer så väntar ett val med stora framgångar för oss.



Aftonbladet har nu två dagar i rad gett oss i Sverigedemokraterna ovärderlig reklam (det skulle de väl inte tillåta eller vad sa chefredaktör Helin?). I går med Lena Melins artikel som bestod av just halvsanningar och lögner som hon beskyllde SD för att använda samt att SD vill leka martyrer och tjänar på att utmålas av PK-media som missförstådda. Idag skriver Kerstin Nilsson just en sån artikel som Melin åsyftade igår där artikelförfattaren försöker allt vad hon orkar med att dra paralleller mellan Landsdagarna och ölhallarna i München på 30-talet(!). Att hon bara lyckas med jämförelserna när det gäller utseendet på lokalen säger allt en tvekande röst behöver veta.



Henrik Hanell, medlem i Sverigedemokraterna, Nässjö

2009-10-18 @ 11:14:58
Postat av: WSF

Hitler besöker ett sinnessjukhus och patienterna heilar. När han passerar raden av människor ser han en man som inte följer de andras exempel.

– Varför heilar du inte som de andra, undrar Hitler.

– Min Führer, jag är sjuksköterska, jag är inte galen.

2009-10-18 @ 11:20:59
Postat av: Helene

Läs denna debattartikel:



http://www.dn.se/opinion/debatt/journalisterna-morklagger-sanningen-om-invandrarna-1.627362

2009-10-18 @ 11:38:21
Postat av: WSF

http://www.dn.se/opinion/huvudledare/dyra-granser-1.975648

2009-10-18 @ 12:05:04
Postat av: Skånepåg

@ WSF



Söt historia du hittat på, vad nu Hitler har med tråden att göra. Men nu väntar vi på att du är lika duktig och åstadkommer en liknande variant på temat KGB och Josef Stalin? Här uttnyttjades verkligen mentalsjukhus till max och här finns säkerligen många godbitar hos dig, som vill framstå som initierad i ämnet.



När detta är avklart så kan du t.ex. fortsätta med en hyllning till Che Guevara och hur han med stor förtjusning brukade testa sin nya vapen på politiska fångar på Kubas egna mentalsjukhus!

2009-10-18 @ 12:07:01
Postat av: Skånepåg

Ett litet smakprov av det som kulturberikarna bl.a. bidrog med i "fjollträsk" i natt. Men sådant impar säkert inte på den som tror på DN:s sagoberättelser?



1. Våldsamma attacker mot polisen i samband med en fest till minnet av den mördade Romaria i Kista i natt. Polisen behöver rikta pistol för att stävja oroligheterna. Stenkastning mot polisbilar mm.

2. En skola delvis nedbränd i Gustavsberg, misstänkt mordbrand enligt polisen

3. Fem bilar eldades upp i Rotebro-området.

2009-10-18 @ 12:15:45
Postat av: Helene

Annie

Du tillhör utan tvekan en av de mest korkade av generös "flykting"politikförespråkarna. Läs artikeln jag länkade till. Här är den en gång till:



http://www.dn.se/opinion/debatt/journalisterna-morklagger-sanningen-om-invandrarna-1.627362

2009-10-18 @ 12:24:01
Postat av: Skånepåg

Rättelse till inlägg 2009-10-18 @ 12:15:45



2. Hörde just på P1 att det var 2 skolor i Stockholmstrakten. Hur många som sedan "rök" med i övriga Sverige, har jag inga uppgifter om.

2009-10-18 @ 12:57:55
Postat av: Nalle i Växjö

Tunga debattartiklar med fakta i "stora" tidningar kanske gör att några vaknar och inser verkligheten utan blykeps eller PK glasögon

Postat av: Fd Göteborgare

Annie



Tack för den länken!



Jag trodde inte texter baserade på sanning var tillåtna i Sverige.

Denna ska spridas till alla jag känner.

2009-10-18 @ 13:12:37
Postat av: Dille i Momåla

Gubben och Gumman har rätt i att Jimmi Åkesson går från klarhet till klarhet. Han liksom växer hela tiden och helt klart har SD haft en oförskämd tur i och med valet av honom.

Han liksom återspeglar den folkrörelse som han nästan växt upp i. Han är van att hålla tal och det gör han, som man alltid gjort i folkrörelserna, helt utan koncept.



Vi får väl säga grattis SD.

2009-10-18 @ 13:49:05
Postat av: Skånepåg

Börjar snart likna en internettrollsamling på den här bloggen med helt nya, och av språkbruket att döma, dessutom dubbla pseudonymer.



Givetvis högst förståelig, då Sd är på tapeten i mycket poitiva ordalag i olika massmedia på grund av de pågående Landsdagarna. Har hört att kansliet i Stockholm är nerringt av alla som vill bli nya medlemmar och att man dessutom har fått kalla in extrapersonal!

2009-10-18 @ 14:11:54
Postat av: Kalle

>Skånepåg



Konstigt att Stockholm inte kan svara för sig själva utan en skåning måste svara för deras del.



Kan det bero på dålig organisation i Stockholm SD???

Dom kanske inte har koll på internet eftersom det inte finns en central sajt för SD på internet. SD verkar vara skitskraja för en sådan sajt och skiter knäck i spiral. Jämnför med framgångarna för Piratpartiet i det senaste valet där de satsade på internet. Gick det upp ett Liljeholmens nu???



Hoppas nu att denna anstormning syns i nästa SIFO och att SD tar hand om dem så det inte bara är ett inslängt internettroll!!!



2009-10-18 @ 15:06:13
Postat av: Skånepåg

@ Kalle



Jag har pseudonymen Skånepåg, detta av födsel och ohejdad vana. Var jag sedan bor (jag har kanske till och med bostad på flera platser) är en helt annan femma. Att begära att du skall förstå detta är tydligen för mycket begärt?



För övrigt är ditt språkbruk så bedrövligt och vulgärt, att jag inte nedlåter mig till ytterligare kommentarer beträffande ditt inlägg. Var och en som vill skämma ut sig får gärna göra det, men utan min medverkan.



För andra som är intresserade av Sverigedemokraternas Landsdagar i Ljungbyhed finns information om detta på http://www.sdkuriren.se/

2009-10-18 @ 15:34:57
Postat av: Kalle

>Skånepåg



Du hoppar och hackar på mig så fort jag skriver något här på Thoralfs blogg. Jag är rent ut djävligt less på det. Vad du bor eller inte struntar jag i för du är och förblir en Nolla i mina ögon som är från skåne enligt alias.



Att SD i Stockholm eller annorstädes INTE fattar att internet borde ingå i kampen för att komma in i riksdagen gör att man till slut är tvungen att höja röstlaget, tyvärr.



Jämnför Piratpartiets framgångar på internet med våra nästan obefintliga!!!



2009-10-18 @ 16:02:04
Postat av: WSF

Enligt Mark Twain finns lögn, förbannad lögn och statistik.

Artikeln http://www.dn.se/opinion/debatt/journalisterna-morklagger-sanningen-om-invandrarna-1.627362

bygger sin argumentation på statistik från http://www.migrationsverket.se/pdffiler/statistik/tabs1.pdf

Det är inte helt lätt att tolka denna tabell som har en del brister. Det är skoj att kunna konstatera att damen som skrivit artikeln gjort felaktiga summeringar och procentsatser. Det är säkerligen anledningen att den passerat obemärkt.

2009-10-18 @ 16:25:45
Postat av: Kalle

Hur kommer det sig att det går sämst för SD i Stockholm enligt SIFOS väljarundersökning???



Beror det på att SD-organistionen är sämre i Stockholm??? Eller vad???



Beror det på att taktiken för att värva väljare i Stockholm är sämre än i resten av landet???



Kort sagt är det någon som vet vad SD Stockholms dåliga resultat beror på???



Stöttar inte resten av SD runt om i landet SD i Stockholm???



Behövs det nya värvarstrategier i SD Stockholm???



Kan något distrikt som varit mycket framgångsrika att värva SD-röster hjälpa SD Stockholm att bli bättre.



2009-10-18 @ 17:10:43
Postat av: VHB

@Skånepåg



Håller med dig. Det är säkert demokratiska AFA-drägg som spökar på sidan. De är ju för en demokrati men bara så länga man stöder deras åsikter.

2009-10-18 @ 17:12:18
Postat av: WSF

"Det är säkert demokratiska AFA-drägg som spökar på sidan. De är ju för en demokrati men bara så länga man stöder deras åsikter."

Haha, till skillnad från PKSD:are som älskar mothugg...

2009-10-18 @ 18:27:34
Postat av: Ibbe

Ingen journalist tycks vara intresserad av hur instegsjobben används. Från arbetsmarknaden rapporteras informellt hur man tar in 4 nyanlända och sedan säger upp lika många fastanställda p.g.a. arbetsbrist och reducerar på så sätt företagets kostnader radikalt. Metoden används sofistikerat på många håll. En del av arbetslösheten beror enligt dessa källor på just instegsjobbens tillkomst. Var håller granskarna hus?

2009-10-18 @ 19:40:20
Postat av: Dille i Momåla





Nu när katastrofen (den katastrofala flyktinginvandringen) är så stor att den ter sig övermäktig tillåter PK lite debatt i ämnet.



Jo titta, vi har visst demokrati i media, tycks PK vilja påskina.



Men fakta talar ett annat språk. Media, dominerade av kommunister, har gjort allt för att föra svenska folket bakom ljuset i fråga om flyktingpolitiken.



Och inte nog med detta. Statligt finansierade terrorister misshandlar, trakasserar och skrämmer oppositionen, många till tystnad.



Just här är medias roll som kommunistiskt kamporgan skrämmande tydligt. En skam för Sverige och ett illdåd mot demokratin.

2009-10-18 @ 20:09:22
Postat av: DDR2

Kalle: Piratpartiets framgångar beror på följande:



1. The Pirate Bay körde en våldsam kampanj för att få unga att rösta på PP.



2. Massmedia ville inte att SD skulle få framgång, så man haussade PP å det grövsta - givetvis lyckades detta.



SD är nog det parti som har de bästa bloggarna i Sverige, och dessutom skulle det nog hjälpa om man som privatperson sprider känndeom om t.ex. Thhoralfs blogg till vänner och bekanta. Sedan finns det ju ett par andra ögonöppnare, t.ex. fria Nyheter och Politiskt Inkorrekt och siten som jag länkar till: http://www.motvarnet.nu (där bl.a thoralfs blogginlägg visas).

2009-10-18 @ 20:29:59
URL: http://www.motvarnet.nu
Postat av: Kalle

1. The SD körde en våldsam kampanj för att få unga och pensionärer att rösta på SD.



2. Massmedia ville inte att SD skulle få framgång, så Sverigedemokraterna startade en egen central SD Blogg och haussade SD å det grövsta på den - givetvis lyckades detta.



Lånade lite av din text och ändrade på den DDR2. Så skulle jag vilja ha det fram till valet 2010 som vi bör vinna och komma in i riksdagen!!!



Det finns flera intressanta SD-bloggar på nätet. Det håller jag med om men varför skiter SD centralt knäck i spiral när man påtalar att det behövs en cetral SD blogg fram till valet. Ungdomsavdelningen har ju startat en sådan blogg. Snackar inte SD "vuxen" med ungdomarna??? Av dem kan de få massa tips om hur det skall drivas.



Har läst SD-kurirens rabblande om motion den och den är antagen och dessa replikerade sida upp och sida ner. Visst är det ett bra försök. Väntar bara på att nye chefredaktören Tommy Hansson skall bli varmare ikläderna och bli ett lyft för SD-kuriren.



Finns det någon plats på nätet där man kan läsa SD:s alla motioner och inte bara motionsnummer som på ett gym??? De som gick igenom. De som blev avslagna. De som ändrades. Finns det så att gemene man lätt kan finna dem och läsa dem???



Finns det och i så fall var??????????



Det behövs något centralt istället för att irra omkring på nätet och leta efter SD åsikter.



2009-10-18 @ 21:09:21
Postat av: Thoralf A

Kalle



Tänk vad allt låter lätt. Är du medveten om hur mycket arbete det ligger bakom vissa saker. Du tycks tro att SD har enorma resurser! Jag kan upplysa dig om att så är inte fallet.



På följande länk hittar du svaret på hur några motioner behandlades.



Motionen om införande av dödsstraff röstades ner ned siffrorna 120-3.



Motion om att IPRED-lagen skall rivas upp, bifölls!

Postat av: Robin_Shadowes

"Var det inte Povel Ramel som sjöng något i stil med att "det är söndagsmorgon och mitt huvud känns så tungt!" Personlighetsklyvningen Ulrika/Annie tillhör tydligen denna kategori."



Gräsänkling-blues heter den.

2009-10-18 @ 22:18:05
Postat av: Dille i Momåla





Intressant ämne som tas upp. Jag menar detta om att media haussar upp vissa partier och tiger ihjäl, förtalar eller ljuger omandra, främst SD

Ett typiskt inslag i Sovjet har alltså blivit något alldagligt i Sverige, ja så alldagligt att till och med en gammal kommunist som Jan Guillou sänker garden och öppenhjärtigt talar om:

Att media skapade Ny Demokrati,

att journalisterna ångrade detta efteråt,

att journalisterna har försökt att tigaihjäl SD

och att PK alltså har både rätt och skyldighet att portionera ut information så att vissa politiska syften uppnås.



Sådant brukar inte kommunister erkänna och det sensationellt är även att detta inte väckt någon som helst debatt.



Media vill alltså inte ha någon debatt om massmedias antidemokratiska agenda.



Det är mycket illavarslande.

2009-10-18 @ 22:24:33
Postat av: Kalle

>Thoralf



För det första vill jag tacka dig verkligen för en utomordentlig blogg.



Förstår att SD inte har för mycket resurser.



Annars skall man ju inte läsa fulmedia för att de filtrerar SD-nyheter. Nu helt plötsligt vill SD att man gör det och rekomenderar Sydsvenskan. Hur skall jag som läsare veta att de inte filtrerar allt. Det är därför vi behöver en central blogg där SD står för informationen. SD är ju motarbetade av media !!! Vad jag förstått finns det fler motioner som avhandlades på Landsdagarna 2009 än vad Sydsvenskan redovisar. Varför kan inte SD lägga ut sina egna motioner??? Är det hemligstämplat på något sätt??? Måste det mörkas för att SD skall komma in i Riksdagen??? Mörkandet gör mig nervös för valutgången!!!



Lite konstifigt att SD Ungdom har resurser att lägga på sin blogg men att SD Vuxen inte har det eller är det fantasin och behovet som saknas.



SD lyckas sämst i storstadsorådena och speciellt i Stockholm. Min önskan är att Stockholm kommer igen och blir större än Skåne i bästa fall som lyckats bäst hitintills.



När SD blir det största partiet i Sverige känner jag mig nöjd. Till dess behövs det någon som sticker hål på den uppblåsta SD-ballongen för att det skall bli bättre i det långa loppet.



2009-10-18 @ 22:48:51
Postat av: Thoralf A

Kalle



Det läggs resurser på Stockholm och det har det gjorts sedan en tid tillbaka. Personer från organisationen i Skåne är avdelade till att lyfta organisationen i Stockholm och det har redan givit resultat.



Partiet är mycket väl medveten om situationen i Stockholm och den stora betydelsen Stockholm har för valutgången 2010.



En sak skall man också vara medveten om när det gäller Stockholm och det är hur befolkningsstrukturen ser ut i Stockholm. Den stora andelen med personer med invandrarbakgrund som till 55-70 procent röstar på S eller V.



Sedan den stora andelen av medel o höginkomsttagare som röstar på moderaterna av rent ekonomiska skäl.



Vi får inrikta oss på de övriga grupperna i Stockholmsområdet.

2009-10-18 @ 23:09:27
URL: http://www.thoralf.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0