MONA SAHLIN ÄNNU I CHOCK

Mona Sahlin är tydligen ännu chockad över att hon inte klarade av Jimmie Åkesson i en debatt för över ett år sedan.

I gårdagens Agenda diskuterades att Maud Olofsson förlorade debatten med Jimmie Åkesson men Mona Sahlin skyndade till Maud Olofssons beskydd och sa följande.

 

”Jimmie Åkesson är expert på att prångla ut siffror och fakta”

 

Detta uttalande är mycket anmärkningsvärt eller rent ut sagt häpnadsväckande. Enligt Mona Sahlin är det uppenbarligen fel att använda sig av ”siffror och fakta” i en debatt. Man tar sig för pannan, att Göran Persson menade att Mona Sahlin inte var någon tänkare är inte svårt att förstå.

Det säger en hel del om det förakt som Mona Sahlin visar för riktiga siffror och fakta. Inte undra på att floskelretoriken råder när Mona och Maud debatterar invandringen.

 

Den som har studerat siffror och fakta när det gäller invandringen förstår att Mona Sahlin förtränger dessa siffror. Att erkänna dessa siffror ett valår är givetvis inte aktuellt så vi kommer att få se de etablerade partierna med Mona Sahlin i spetsen gå på i samma hjulspår fram till valet.


Kommentarer
Postat av: Ibbe

En av mina bekanta brukar ibland hävda att Mona Sahlin m.fl. politiker är faktaresistenta. Gårdagens Agenda visade med tydlighet att så är fallet. Vad blir nästa steg? Förbud för SCB att publicera statistik som inte passar i politikens aningslösa värld?

2009-10-26 @ 09:03:17
Postat av: steen

Jimmie Åkesson är expert på att prångla ut siffror och fakta” - hvor findes citatet ? i Agenda ?

2009-10-26 @ 09:17:35
Postat av: Stefan K

Är det inte siffror och fakta som mycket av politiken och debatterna handlar om?



Varje gång jag ser Mona Sahlin, eller ännu värre hör, så blir jag fullt på det klara med att sossarna aldrig kommer att vara ett alternativ för mig och definitivt inte nu när de gjort sig beroende av ett gäng kommunister.

Sd är allt tydligare mitt första alternativ, sofflocket mitt andra, Alliansen mitt tredje och...nä, det finns inga fler.

2009-10-26 @ 09:42:24
Postat av: #hM

Steen, citatet kommer från gårdagens agenda. Jag hajade till själv när jag hörde det men det illustrerar på ett bra sätt varför PK-iterna bara pratar med varandra OM SD i stället för gå upp i debatt mot SD. Läste någonstans en rekommendation att aldrig debattera sakfågor med SD för då förlorar man debatten!!

2009-10-26 @ 09:49:26
Postat av: Allah

Ja men du får tänka på att Mona ändå aldrig läser de siffror hon får framför sig. Hon sa väl detta i någon intervju för några år sedan. Det kan inte vara lätt för henne. Hon har säkert jättemycket att tänka på. Vart hon parkerade bilen, hämtade jag ungarna på dagis.



Hennes tid verkar gå åt till så viktiga saker som att läsa döds-runor så hon kan se vilka av utländsk härkomst som avlidit så hon kan gå på begravning. Ja sen samtidigt rabbla mantrat Alla Svenskar är rasister, muslimer har en god människosyn,Alla Svenskar är rasister, muslimer har en god människosyn,Alla Svenskar är rasister, muslimer har en god människosyn,



Inte undra på att hon har svårt för siffror då..



2009-10-26 @ 10:19:17
URL: http://allahuakbar.se
Postat av: peerpede

SVT-morgon följde upp gårdagens Agenda med en moderat, en socialdemokrat och någon profftyckara" av någon art.

Dessa tre förmågor höll låda i tio minuter om SD och hur hemskt SD är.

Opartiskhet och allsidighet är inte just SVTs starka sida.

Sverige har ett demokratisk problem av större mått.

2009-10-26 @ 10:20:00
Postat av: AWSvensson

Fakta och verklighet är oftast precisa något man kan peka på, därför är de betydligt svårare att debattera om man stå på ett gungfly. Politiker väljer därför att vilja debattera det känslomässiga, saker som vänder sig till hjärtat istället för det sunda förnuftet. Alla människors lika värde, vi o dom, främlingsfientligt, intoleranta, bakåtsträvare , listan kan göras hur lång som helst, ord som låter så gripande men som fullständigt är avsaknad av substans, med andra ord floskler.

2009-10-26 @ 10:21:26
Postat av: Carl

Ännu ett enfaldigt uttalande av en enfaldig politiker. Faktaresistent är ett mycket bra adjektiv! Eller obildbar på svenska. Som Olof Palme: ändlös svada av innehållslöst babbel under ständigt grimaserande, utan något som helst fundament av fakta eller kunskap.



Alla kan ju se, varthän 30-40 års politik som inte är baserad på siffror och fakta utan på emotionaliserat dumflum har lett vårt land.

2009-10-26 @ 10:29:48
Postat av: Massive Radiation Overexposure

I have to say, of all the rat infested hellholes that I´ve lived in, Haninge is the least hellish.

2009-10-26 @ 10:39:57
Postat av: Mats

"...och därför är det så viktigt att ta debatten, inte om integrationspolitiken för jag tror inte det är det det handlar om..."



Mona Sahlin igår i Agenda.



Om de 7 dvärgarna inte tar debatten om integrationspolitiken utan fortsätter att psykoanalysera svenska väljare så kommer det att bli roligt för SD på valvakan 2010.

2009-10-26 @ 11:37:44
Postat av: Stefan A

För allha och de sju rövarna (tolkas fritt) i riksdagen är integration detsamma som att erbjuda utlänsk arbetskraft gratis, framför dyr svensk arbetskraft och med så lite uppmärksamhet som möjligt så inte folk blir förbannade. Nu är det risk att det snart blir locket på från fulmedia fram till valet när det gäller SD, t.o.m. SVT,sr som är ledande i kampanjen "Hur ska vi stoppa Sverigedemokraterna i valet" kommer nog att stänga butiken.Bara så att vi är beredda på det.

2009-10-26 @ 12:49:15
Postat av: Nissolf

Den misslyckade integrasjonspolitiken är resultatet av den misslyckade invandringspolitiken. Du hör aldrig en politiker använda ordet invandringspolitiken (bara SD gör det). Det är skillnad på dom två uttrycken. Invandringspolitiken är roten till problemen, och ner till roten vill inte dom etablerade politikerna gå, dom kan bli skitiga om fingrarna

2009-10-26 @ 13:15:49
Postat av: Kalle

>Stefan A



Om media stänger butiken och vi inte kan nå folk med vårt politiska budskap som vi tycker är viktigt.

Media måste till för att vi skall synas i debatten.



Vad gör vi SD:are då om de stänger butiken eller censurerar oss till oigenkännlighet???



2009-10-26 @ 14:22:44
Postat av: Gubben o Gumman

Kalle: Gör precis som du gjorde när du skrev ditt inlägg här.



Internet är den största demokraten som fötts o sannolikt svårslaget.

2009-10-26 @ 14:56:02
Postat av: Roberth

Mona Muslim är inte läskunnig skulle jag tro!

2009-10-26 @ 15:01:01
Postat av: Gubben o Gumman

Just siffror och fakta är diktaturens kreatur värsta grymma mardröm.



Därför skall Mona Salin matas oavbrutet, med fakta

Närmsta sanningen, kommer man med fakta.



Längst ifrån kommer man med religion oavsett vilken.



Att "spinna" på affektiva o kognitiva känslor gör man i reklamen.



"Klart att dina barn skall ha dom bästa blöjorna"



"Alla människors lika värde (exklusive SD samt svenska gruppvåldtäktsoffren etc)"



"Alla skall ha sänkt skatt (exklusive sjuka pensionärer socialbidragstagar mfl.....)"



Detta funkar på familje nivå kanske bynivå,men inte

national ekonomiskt i ett land.



Detta begriper folk nu i Europa samt Skandinavien

förrutom "dom sju rövhålens parti i Sverige"



Sverige är mycket illa ute media mässigt,tack gode gud för Internet detta fenomen kam mycket väl jämföras med alla dom soldater som klev i landstigningsbåtarna 1945 med kurs mot Normandie.



Vem dessa soldater var ute efter primärt, var den lille killen med munstasch,samt sekundärt en idiot i Moskva,en av hans lakejer kan vi läsa om just nu

i Expressen Jan Guillou, som stod på KGB:s lönelista.



Hur många flera kommer Expressen att gräva fram?



Bort förklaringarna i "Pravda håller samma klass som lille Olles lögner på daghemmet jordgubben när han nyfiket pillat på lilla Lisa.



Samtliga deltagare i Agenda (exklusive programledaren?) har utom Maud kopplingar till mannen i Moskva,han var socialdemokrat innan han blev kommunist sug på den karamellen Mona Salin.



Det kan bli svårt för Mona då hon sannolikt skulle förlora en iq test mot en guldhamster.



Maud Olofssons bondeparti valde den andra mannen med mustasch.



Hans förnamn namn var inte "Svenne" el Mustafa.



Detta faktum, gör att dom förtjänat epitet "dom sju rövhålens parti", med stor frensi för kvävandet av nationen Sverige.



2009 tog det slut för JG 2010, tar det slut

för dom "sju rövhålens parti"



Nu är det slut med förolämpnimgarna mot svenska folket och SD.



Låt oss nu en gång för alla stoppa Mona o Lars valboskapsimport.



-Låt oss slippa Stalins döda hand över Sverige.

-Låt oss slippa Islams kvinnosyn.



Rösta fram ett friskt Sverige 2010



Rösta på Sverigedemokraterna för ditt lands skull.

2009-10-26 @ 15:34:48
Postat av: Pessimisten

Vad kommer hända om sverigedemokraterna får mandat i riksdagen oavsett hur många de får? Vad tror ni och hur tänker ni?

2009-10-26 @ 15:47:58
Postat av: Göran N.

"Vad kommer hända om sverigedemokraterna får mandat i riksdagen oavsett hur många de får? Vad tror ni och hur tänker ni?"



Den främsta orsaken till att jag vill se SD i riksdagen är att det blir så mycket svårare för motståndarna att förtiga fakta/undvika ta debatten. Dessutom får partiet tillgång till utredningsresurser så att man kan ta fram siffror vad det mångkulturella samhället egentligen kostar. Jag tror faktiskt att det sistnämnda är något som skrämmer sk*ten ur de 7 systrarna. Måhända är jag naiv, men jag tror faktiskt inte att de etablerade partierna vågar frysa ut/bilda ny konstellationer för att minimera makten för Sverigedemokraterna. Därtill är rättspatoset hos gemene man alltför starkt.

2009-10-26 @ 15:58:58
Postat av: Helene

Intressanta uppgifter om ni inte har sett det tidigare:



http://frianyheter.wordpress.com/statistik/ekonomiskt-bistand/

2009-10-26 @ 16:03:33
Postat av: Gubben o Gumman

Pessemisten (Ivan)?:



Vänligen återkom valnatten 2010.

Så kan säkert SD:S partiledning säkert ge dej en hint.



Kommer Centerpartiet,KD finnas kvar i riksdagen

hur tänker dom?



Hur tänker två senaste offren för gruppvåldäkterna

dom senaste 24 timmarna.



(Signalement har gått ut på polisradion bla i Göteborg,dom var inte direkt blonda)



Skönt att Mona slipper tänka, om man skall ta Göran på orden.



Frågorna som vi kanske skall fundera lite extra på

vad händer efter valet:



-Kommer Mona efter valet käka Toblerone på heltid.



-Kommer Lasse att vara första nybyggaren på månen.



-Kommer Maud att återgå till sin deltidstjänst på

Konsum i Ockelbo.

2009-10-26 @ 16:13:01
Postat av: Gubben o Gumman

Fakta: Enligt Sifo 18% avsvenska folket vill ha SD i riksdagen.



Hur tänker dom?



I Norge har Fremskrittpatiet 23% i valresultat hur gjorde dom?



Innevånarna i Tensta/Rinkeby kan skicka 60 miljoner

i månaden till sina kompisar i Somalia.



Hur ser svenska pensionärer på det?

2009-10-26 @ 16:20:04
Postat av: peerpede

Vad jag fruktar mest inför valet 2010 är risken för organiserat valfusk.



SD bör begära övervakning av valet genom EU.

2009-10-26 @ 16:35:21
Postat av: S-E Karlsson

" Göran N " ! Det du härovan har skrivet har jag också gått och funderat på under dagen !

Håller med till 100% Mvh S-E Karlsson.

2009-10-26 @ 17:26:58
Postat av: Annie

Om sverigedemokraterna får mandat för första gången i riksdagen vad händer då? Jag vill få igång en debatt bland mina gelikar. Jag röstade på sverigedemokraterna i det senaste valet och kommer att rösta på dem i nästa val. Ni som skriver på en av de bästa bloggarna som är Toralf Alfssons blogg kan väl svara mig. Jag är seriös.

2009-10-26 @ 17:33:12
Postat av: Annie

Vad kan sverigedemokraterna göra för alla fattigpensionärer? Är det att återställa pensionerna och de pengar vi har blivit frånlurade som ännu inte är pensionärer?

Hur tänker ni?

2009-10-26 @ 17:36:39
Postat av: S-E karlsson

Läste nyss om Elsa 82 år i Östran hon har knappt så hon kan köpa den medicin hon behöver , alltså verkligen en fattigpensionär ! Hur faen har det ställts till i landet när man samtidigt lånar pengar till de mångkulturella experimenten och skiter i hur våra gamla har det ?

Man blir faktiskt ledsen när man läser om hur många gamla har det !

Mvh S-E Karlsson .

2009-10-26 @ 18:13:59
Postat av: World Traveller

Jag vet inte Annie, men om jag vore dom skulle jag ta de pengar som ska gaa till Migrationsverket, till alla olika slags bidrag invandrarna faar, alla de pengar som blir oever om vi totalstoppar musliminvandringen och boerjar skicka hem dom. Det handlar om enorma pengar. Det raecker till baade vaara pensionaerer, skolor, sjukvaard och till att boerja bygga upp Sveriges foersvar igen. Jag har ingen som helst lust att foersoerja de kraek som i helgen vaaldtog 2 svenska flickor. Jag vet att oever 50% av svenskarna verkar vilja foersoerja dom saavida de inte har boerjat aendra sig och taenka till lite. Roestar de ''som de alltid har gjort'' saa vet vi ju att de gaerna foersoerjer vaaldtaektsmaen och mordbraennare. Daa ska de inte komma och klaga naer de sen raakar ut foer raan eller misshandel av nysvenskar.

2009-10-26 @ 18:17:24
Postat av: Söker sanning

När det gäller Aftonbladets egenhändigt tillverkade rubrik på Jimmie Åkessons artikel så är ju fallet Metro-Gustav ett bra exempel på hur mycket en falsk rubrik kan påverka hela innehållet i en artikel:



Tidningen Metro i oktober -08:

Stor rubrik med bild: ”Gustav är 15 år – och bankrånare”

Ingress: ”Han är bara 15 år, men är redan dömd för två bankrån och misstänkt för ännu fler. Enligt människor i hans omgivning började den unge Malmökillen hamna i problem redan i 13-årsåldern.”



Längst ner under artikeln om "Gustav" står en liten fotnot: ”Gustav heter egentligen något annat.”



Ja, det gör han. "Gustav" heter egentligen Rami El Mohamad.



Hon som hade skrivit artikeln och fick skylta med sitt eget namn fick många arga samtal från allmänheten när sanningen gick upp för dem. Varje gång fick hon svara att det inte var hon utan rubriksättaren som hade ändrat på namnet.



Se hela artikeln om Metro-Gustav:



http://www.metro.se/se/article/2008/10/26/22/5306-45/index.xml



2009-10-26 @ 18:38:32
Postat av: Allah

jag fick mail från Agendaredaktionen:



Från: Pia Bernhardson Forssell <[email protected]>

Reply-to:

Till: Allah <[email protected]>

Ämne: Ang: debatt?

Datum: Mon, 26 Oct 2009 18:09:57 +0100



Hej,

och tack för ditt mejl till Agendaredaktionen angående söndagens samtal

kring den senaste tidens uppmärksamhet i media av Sverigedemokraterna.

Ämnet för samtalet var hur etablerade partier och politiker samt medier

ställer sig till Sverigedemokraterna och den uppmärksamhet partiet nu får.

Vi ville veta om dom verkligen "tar debatten"? På vilket sätt? Vinner eller

förlorar SD på den senaste tidens publicitet? Hur hanterar

riksdagspartierna frågan om SDs eventuella roll som framtida vågmästare?



Dessa frågor var alltså riktade till representanter för medierna och

riksdagspolitikerna själva. Olofsson och Sahlin har debatterat med SD - och

debatterar också sinsemellan frågan om hur blockpolitiken kan påverkas av

att SD ev kommer in i riksdagen. Aftonbladet har nekat SD att annonsera,

men tog in det debattinlägg som ledde till en stor mängd publicitet kring

SD i förra veckan, Expo har genom åren riktat mycket kritik mot att

etablerade politiker inte förmår "ta debatten" med SD.



SDs representanter har förekommit vid många tillfällen i SVT under den

senaste tiden, bl a i 24 Direkt, Aktuellt och Gomorron Sverige - och har

där talat om sin politik. Om ämnet för söndagens Agenda direkt hade varit

SDs politik, hade vi naturligtvis bjudit in en representant från SD. Men

vid detta tillfälle ville alltså Agenda föra en annan diskussion, nämligen

den om riksdagspolitkernas och mediernas förhållningssätt till SD.

Sverigedemokraterna har dock intervjuats vid flera gånger tidigare i Agenda

och kommer att vara välkomna att medverka i Agenda vid andra tillfällen.



Vänliga hälsningar,

Agendaredaktionen



2009-10-26 @ 18:53:52
URL: http://allahuakbar.se
Postat av: Annie

Vad blir bättre när SD får många procent i nästa valet vilket jag hoppas på.? Ge mig nu seriösa svar alla ni som skriver här!

2009-10-26 @ 19:02:19
Postat av: Allah

@Annie

Bandbredden kommer nog bli bättre. För det kommer inte behövs lika många kritiska bloggar emot sittande regeringen.

2009-10-26 @ 19:07:11
URL: http://allahuakbar.se
Postat av: Gubben o Gumman

Är det bara vi som tycker att signaturen "Annie" samt "pessimisten"ligger nära varandra?



"Hur tänker ni"?



Nåväl



På landsdagarna utlovades största möjliga satsning på fattigpensionärena i valmanifestet.



Det känns väl bra "Annie"



Känns definitivt mera friskt än att skicka pengar till Somalierna i Rinkeby ,som varje månad sänder 60 miljoner till Somalia av bla svenska pensionärers inbetalade skattepengar.



Denna upplysning ville inte Östra Småland delge sina läsare i artikeln om damen som inte kunde betala sina mediciner.



Nya media toner i Expressen hos Lotta Grönning med kompis idag.



Vinden vänder snabbare än väntat.

2009-10-26 @ 19:08:54
Postat av: FreeBird

Sorry Thoralf Alfsson, jag läser din blogg dagligen och för det mesta håller jag med. Men inte idag när du skriver att Sahlin förtränger, eller visar förakt för obekväma siffror angående invandring. Sahlin kan inte förtränga någonting som överskrider hennes intelligens med flera hundra procent. Så enkelt är det. Och jag tror att Maud Olofsson ligger också risigt till.

2009-10-26 @ 19:20:16
Postat av: LN

SVART PÅ VITT

- Vi avser att överta landet, inte nästa år men någon gång på tjugotalet!Insha'Allah.



...om Mahmoud Aldebes(c) kravlista inför nästa års val:



en moské i varje stad



Moskébyggen borde finansieras med räntefria lån som alternativ till villkorat bidrag från utlandet. Kommunerna borde ta på sig ansvaret att gå i borg för räntefria lånen eller låna ut pengar räntefritt till moskébyggen för kommunens muslimska invånare



att integrera islam i svenska skolor.



innebär att man lyfter hemspråket och religionen i schemat som ett vanligt ämne, där muslimska barn får möjlighet till undervisning i homogena grupper i eget hemspråk och egen religion i de kommunala skolorna. Imamer och hemspråkslärare borde få status som ordinarie lärare i ämnet hemspråk och religion



NIO PUNKTER ÅTERSTÅR!



se vidare:



http://everykindapeople.blogspot.com/



http://imittsverige.blogspot.com/



http://www.sr.se/Diverse/AppData/Isidor/files/83/2113.pdf

Postat av: S-E Karlsson

Även jag fick nyss svar på mitt mejl från Agendaredaktionen ! Exakt samma text som Allah fick ! Kul att dom gör sej besvär med ett svarsmejl,det hade jag inte väntat mej !

S-E Karlsson .

2009-10-26 @ 19:50:27
Postat av: Gubben o Gumman

Kalmar lokalt: Vid Kroggärdets förskola i invandratäta Smedby har möbler stapplats upp mot fasaden ,samt tänts på.



Turligt nog självslocknade elden.



Som vi tidigare skrivit så närmar sej Kalmar sin första "protestbrasa"



Vilket område Norrliden el Smedby blir först med ett nedbränt dagis el skola?



Multikulti det är heta saker det.



Källa : Baromtern nätbilagan

2009-10-26 @ 19:51:07
Postat av: Nissolf

Är det bara jag som missat denna artikel i svensk media, eller passar det inte att skriva om det?

Svenska folket: Är detta precis vad vi vill?

Postat av: Gubben o Gumman

Dagens speltips gå in på politiskt inkorrekt

där kan du spela Minaret.

2009-10-26 @ 21:33:43
Postat av: Robin_Shadowes

Mååd kommer inte få nåt jobb på Konsum efter valet. Möjligtvis har hon större chans om hon söker jobb hos BPH (Blatten på hörnet). :)

2009-10-26 @ 22:42:53
Postat av: Fredrik

Lite fakta om hur enkelt och skrattretande man tar sig in i detta land för att nyttja våra surt förvärvade skattemedel. Sanslöst!!



Är det detta jag sliter och jobbar för?

Så att andra ska skörda vad jag sår?



Sen har dom mage att kalla mig främligsfientlig?

Har varit med och betalat och betalar fortfarande!



Bara för att man säger stop så är man ett svin?

En omänsklig sak som ska hålla käft?



Nej tack ! Nu får det vara bra med detta jävla daltande med en massa bidragskåta invandrare!



SD är en spark i skrevet på PK eliten!

Postat av: Fredrik

Sen detta !?

Är som att pissa på dennes anhöriga!

Han är ju så ung, nåt måste hänt i barndomen osv!

Sitter man säkert o säger bakom slutna dörrar!



BUUUUULLSHIT !



Grabben visste fan vad han gjorde när han tog hennes liv! Sen stollan son stod och såg på!



1,8 ÅR FÖR planerat MORD????? Ungdomsvård????

Ute efter 1,2 va????



Man får skämmas som medborgare i Sverige idag!



Postat av: Ronken

Jag fick exakt samma svar av Agenda.

Att de står ut med sig själva..

2009-10-26 @ 23:17:24
Postat av: Stefan K

Mona Sahlins berömda ord från 2002 är borttagna från sidan.

”Jag tror att det lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi?

Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker.”



Har trycket från alla dom som älskar sill, snaps och jordgubbstårta varit för stor. De flesta minns nog orden ändå.

2009-10-27 @ 10:01:00
URL: http://sv.wikiquote.org/wiki/Mona_Sahlin
Postat av: Smuggler

En väldigt lustig situation har uppstått i Sverige. Statsministern tänker avgå om ett parti som röstats fram av runt 500 000 svenskar i ett demokratiskt genomfört val, kommer in i riksdagen.

Detta låter ju inte speciellt demokratiskt, men speglar ändå det som är på väg att hända i landet. Den demokrati som bygger på åsikts- och yttrandefrihet är på väg att raseras och detta har sitt ursprung i att de 7 i riksdagen dragit in lilla Sverige i en situation som vi inte hanterar. När nu ett uppstickarparti dyker upp och vill rätta till de problem som ALLA mer eller mindre erkänner att dom finns, då ryggar etablissemanget och drar igång med lögner, påhopp och en svartmålning som vi sällan sett maken till.



Det får mig att ställa frågan: Vad är det som de 7 och övriga makthavare vill dölja för skattebetalarna och vad är det man har döljt under så många år? Sanningen om de baksidor Sveriges okontrollerade invandringspolitik har medfört kanske!?

De lustiga med Reinfeldt utspel är att oppositionen nu borde jubla, göra tummen upp och önska Sd all framgång. Att statsministern avgår och skapar kaos i regeringen borde bara gynna socialisterna/kommunisterna. Det lustiga får dock en tråkig bismak. Om den röd/gröna röran får makten väntar oss en generösare invandringspolitik som då ska finansieras med rejält höjda skatter.



Den svenska statsapparatens förfall är ur kontroll. Den svenska staten är i fullkomligt sönderfall samtidigt som de styrande politikerna och dess förlamade tjänstemän skor sig på oss skattebetalare.

Brottslingar tar över hela bostadsområden, rätt och fel är okända begrepp, brottsoffer ses som förmenta tjuvar, medans brottslingar ses som gloriösa hjältar.

Politikerna vägrar lyssna på väljarna, istället höjer dom sina löner och arvoden. Dom äter och dricker gott i salongerna runt om, medans vi andra arbetar för att betala deras omoraliska leverne.

Skattepengar ges bort till de som inte vill arbeta, medans de som arbetar får se sig själva tvångsmässigt finansiera det hela.



Massinvandringen ökar varje dag, och allt fler konstiga orsaker till att släppa in än fler analfabeter hittas på, samtidigt som domstolarnas lärda ständigt finner nya sätt att sänka påföljderna för dömda brottslingar.

Politikerna hånler, och förlöjligar Sverige och svensk kultur. Dom vägrar lyssna på argument, istället väljer dom att smutskasta och förtala.

1789 stod ett folk inför en liknande situation.

Vi har så ynkligt svaga politiker i detta land att man snart bara kan skratta åt dom. Man talar vitt och brett om denna fantastiska och heliga demokratin men kan tydligen bara se kaos och elände framför sig, en djup parlamentarisk kris om ett nytt parti som representerar fem-tio procent, dvs några hundra tusen, av valmanskåren röstas in i riksdagen. Även om man inte sympatiserar ett endaste dugg med dom i en mängd frågor så förefaller man totalt handfallna inför den möjliga situationen. Man vill uppenbarligen bara ha sin lilla snäva riksdagsklubb där man ger sig själva förmåner och kliar varandra på ryggen och i praktiken skiter på allt vad demokratin, Sverige och svenskarna betyder. Att man sitter där som inröstade representanter för en del av befolkningen har man glömt så snart berusningen efter valnatten gått ur kroppen. Det är så jävla ynkligt att inga ord täcker in en bråkdel av det.



Dom är nervösa nu. Riktigt skakigt nervösa. Undra varför dom är så nervösa? Ett såpass litet parti får dessa stora partier att stå och skaka så kraftigt att dom knappt kan prata.

Hur kommer det sig? Det är inte riktigt logiskt att dom blir så här nervösa.

Kan det vara så att om Sverigedemokraterna kommer in i Riksdagen, då kan dom bla kräva att få fram siffror på vad den helt ohämmade invandringen av huvudsakligen icke arbetsföra människor kostar samhället?få fram siffror och underlag för att sen enkelt kunna upplysa den svenska skattebetalande befolkningen om vad den vansinniga massinvandringen av outbildat folk med helt andra kulturella och religiösa värderingar egentligen kostar sverige i rena pengar när det gäller soc-bidrag,rättsväsende,brottsoffer,migrationsverkets daltande,byråkratin runt detta etc etc?



2009-10-27 @ 16:56:31
Postat av: Peter, den förste.

@Annie: "Vad blir bättre när SD får många procent i nästa valet vilket jag hoppas på.? Ge mig nu seriösa svar alla ni som skriver här!"



1) Yttrandefriheten; folk kommer att våga ventilera sina åsikter mer och på så sätt kan vi påbörja helandet av Sverige.



2) Demokratin; år efter år har undersökning efter undersökning givit vid handen en stor diskrepans mellan vad folket tycker och de folkvalda, med SD inträde i riksdagen kommer detta demokratiska underskott att minska.



3) Skatterna; Kleptokratin med Tobleronevänstern i spetsen kommer få svårare att förslösa våra gemensamma resurser i allehanda obskyra projekt och världsfrånvända ideer.



Och som alla vuxna vet, så måste man ha tålamod, för det tar tid att rätta till alla felaktigheter som under lång tid förekommit.

2009-10-27 @ 21:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0