VELLINGE MOT ”SVERIGE”

Ett mediadrev utan dess lika har nu startat emot Vellinge och dess moderata kommunalråd Lars-Ingvar Ljungman. Politiker, journalister och så kallade experter tävlar om att kritisera och uttryck de mest avskyvärda åsikterna men jag frågar mig om de är fullständigt okunniga.

Jag trodde att dessa sakkunniga och ”experter” följer utvecklingen i landets kommuner. I år har Svenskt Näringsliv placerat Vellinge på 2:a plats bland landets kommuner. Kalmars socialdemokratiska kommunalråd Johan Persson är stolt över att Kalmar kommun avancerat till 118:e plats. Hur stolt har då inte Lars-Ingvar Ljungman rätt vara.

Tidningen Fokus utser varje år bästa boendekommun i landet och även här placerar sig Vellinge på 2:a plats. Kalmar placerar sig på 92:a plats.

Dessa topplaceringar klarar Vellinge av trots att man en av landets lägsta kommunalskatter. Detta är det ultimata beviset på att vänsterpartiet och socialdemokraternas skattehöjningar för att behålla välfärden är heltokiga. Det handlar om att ha koll på sina utgifter!

Jag är helt övertygad om att en stor majoritet av Vellinge kommuns innevånare är mycket nöjda med sitt kommunalråd och hur kommunen sköter sina uppgifter.

Valet 2006 visar med eftertryck att Lars-Ingvar Ljungman är utan det minsta konkurrens moderaternas bästa kommunalråd sett till valresultat i kommunvalet 2006.



Grafiken talar sitt eget tydliga språk. Notera att ”oppositionen S+V+MP fick endast ca 14 procent tillsammans.

För att än mer understryka hur duktiga man är i Vellinge kan man jämföra med t.ex. Landskrona.

Andelen svenskar och personer med utländsk bakgrund.

 
Procent svenskar och personer med utländsk bakgrund.

Det som inte framgår i media är att det i Vellinge faktiskt finns hela 8 procent med utländsk bakgrund. Men det är ju ingenting när man jämför med närmare 30 procent i Landskrona.


Utbetalning ekonomiskt bistånd till svenskar och personer med utländsk bakgrund.


Ekonomiskt bistånd i tkr.

I Landskrona betalade kommunen ut ca 77 miljoner kronor i ekonomiskt bistånd medans Vellinge endast betalde ut ca 2,5 miljoner kronor. Siffrorna talar sitt eget tydliga språk. 75 miljoner kronor mer i kostnader vilket i praktiken innebär ca 3000-4000 kronor/år mer i skatt på varje yrkesverksam person i Landskrona.

Antalet arbetslösa.


Antaler arbetslösa personer.

Precis som förväntat.

Om våra politiker, journalister och ”experter” hade något sunt bondförnuft borde de inse att Vellinge är en ”mönsterkommun” som borde berömmas istället för att starta ett mediadrev.

Fredrik Reinfeldt, Anders Borg, Tobias Billström och andra moderater borde vara imponerade av Vellinge kommun. Det borde för övrigt andra partiers politiker också vara. Om de brydde sig om sina egna kommuner och dess innevånare skulle de åka på studiebesök till Vellinge och lära sig hur en kommun skall skötas.

Jag trodde moderaterna hade som mål att bli så stora som möjligt! Här har de ett utmärkt exempel på hur det skall gå till men då vänder de denna kommun ryggen. Ja, jisses sicken jävla logik. Har de inga partistrateger inom moderaterna.

För mig är det ofattbart att hela mediasverige och alla politiker, förutom de som inte vågar säga något, bara låter allt forsa ut ur sina munnar som spyor. Jag anser att alla de som beter sig på det här sättet inte har alla ”hästar hemma”.  De har definitivt inte tänkt efter två gånger på vad de sysslar med utan de springer bara med i den riktning som de tror är den rätta, därför alla andra gör det. Eget tänkande tycks vara en bristvara inom vissa så kallade intellektuella kretsar.

Om moderaterna skulle driva Lars-Ingvar Ljungman till att ändra sig kommer det att skapa många protester inom moderaterna. Skulle sedan alliansen försöka driva igenom en lag som tvingar alla kommuner att ta emot ensamkommande barn så kommer många moderater lämna partiet. Det gäller säkert även de andra partierna i alliansen.
 
För att inte tala om alla väljarna som skulle lämna borgerligheten för att istället lägga sin röst på Sverigedemokraterna.

Uppdatering!

Läs om intressanta kopplingar i ATTENDO CARE

SvD, SvD, SydSvenskan, DN,


Kommentarer
Postat av: Magne

De har definitivt inte tänkt efter två gånger på vad de sysslar med men de springer bara med i den riktning som de tror är den rätta.



Dessa individer kallades av en belåten Stalin för nyttiga idioter. Men det var i forna Sovjet på typ 50-talet. I Svedala springer dom än idag i maktens korridorer.



Hijja Vellinge!

2009-11-13 @ 23:27:31
Postat av: Utlandssvensk

Bra post Thoralf.

Jag har dock ett stort problem med Vellinge och dess moderater. De stöder ett parti som förespråkar väldigt kraftig immigration från tredje världen, både via asyl och arbetskraftsinvandring. Samtidigt är det helt uppenbart att de inte vill ha in dessa immigranter i sin egen kommun. Jag uppfattar detta som renodlat hyckleri. Att jag sen håller med om att Vellinge, precis som du skriver, är en mönsterkommun ursäktar för mig inte detta hýckleri utan snarare tvärtom. Många andra kommuner drabbas ju hårt av den immigrationspolitik som M för i regeringsställning.



Vill också gärna berätta att jag fortsatte vår debatt från i går med Sebastian Hallén på hans blogg. Han gav väldigt utförliga svar och höll en mycket trevlig samtalston. Läs gärna kommentarerna till:

http://basseblogg.blogspot.com/2009/11/mer-om-gula-bandet-stod-vara-soldater.html



och

http://basseblogg.blogspot.com/2009/11/obligatorisk-lasning-for-alla.html

2009-11-13 @ 23:37:01
Postat av: Utlandssvensk

Bara så att ni vet, så anser Vellinge moderaterna att människor som representerar SD (t.ex Thoralf förmodar jag) är......LÖSS.



http://sydsvenskan.se/omkretsen/vellinge/article186294.ece



Citat från Göran Holm (M) 2006 angående SD:

"För väl att vi inte får in såna löss här"



Mysig kille, eller hur? Respekt för sina medmänniskor?

2009-11-13 @ 23:44:11
Postat av: Thoralf A

Utlandssvensk



Basse är väldigt ok och han visar alla respekt även om han är väldigt kritisk. Jag läste er debatt tidigare idag.



Jag är mycket medveten om detta hyckleri och jag ser det mer eller mindre dagligen från politiker i min närhet. Men jag hoppas att det är första tecknet på att de vacklar i sina åsikter och politiska hemvist.

2009-11-13 @ 23:46:46
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Utlandssvensk

Thoralf.

Jag tror att du har rätt när du säger: " Men jag hoppas att det är första tecknet på att de vacklar i sina åsikter och politiska hemvist."



Ska också erkänna att jag är nyfiken på om du har några synpunkter på debatten jag hade med Basse?

2009-11-13 @ 23:52:25
Postat av: Dan åke

jag vill stödja Vellinge´s kommunledning genom att folkbokföra mig där så min skatt tillfaller de förnuftiga Politikerna i vellinge. Jag måste nog bo kvar här så hur gör man? landsförädaren Göran Persson (S) bodde ju och var skriven på en ort och arbetade i stockholm( givetvis för trakta menten skull) så det borde då alla få göra.

men om man inte vill lura Staten på skatt utan bara önskar att Bra politiker skall få hantera den på bra sätt som de i Vellinge verkar kunna.

#skriva sig hos nån som bor där-känner ingen

# köpa nåt hus eller hyra-nja har inte råd med dubbelt boende

# postbox går det?

enda effektiva mot allt tok är att Svenska folket stoppar skattekranen 1200 Miljarder/år i 40 -50 år vart har dom pengarna tagit vägen?

2009-11-14 @ 00:26:05
Postat av: Thoralf A

Utlandssvensk



Bra debatt. Fortsätt gärna, jag tror många läser dina texter och debatter.



Som vanligt har Basse som så många andra inte koll vad som är en flykting. Alla som söker asyl är tydligen flyktingar, inget kan vara mer fel än denna generalisering.



Sedan tycks han heller inte vara medveten om hur arbetsmarknadssituationen ser ut i Sverige. "Alla skall komma i arbete så fort de kommer till Sverige" Jag bara frågar vilka arbeten skall analfabeter sättas på? Jag anser att hans inställning till invandringen är mycket naiv.



Man kan ha en vision men den sammanfaller aldrig med verkligheten som alltid är hårdare.



2009-11-14 @ 00:28:24
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Dille i Momåla

Vellingeborna har all anledning att vara nöjda kommunalråd den politik som förs i kommunen. Man kan dessutom med fog säga att kommunalrådet i Vellinge agerar demokratiskt i det att han gör allt för att verkställa väljarnas önskan om en ansvarsfull invandringspolitik.



För det är väljarna i Vellinge, inte DN kultur, KGB-agenterna på publicistklubben eller PK som ska förestava politiken i Vellinge. Utan detta ska göras av VELLINGEBORNA.



Dessutom - som Sven-Erik så riktigt påpekat - är kommunallagen så skriven att Vellinge kommun bara har rätt att spendera pengar för kommuninnevånarnas behov.



Något annat vore tjänstefel fick vi veta i TV för ett par dagar sedan. Det var ett kommunalråd som uttalade sig och saken handlade om att kommunen inte ens skulle ha rätt att hylla vår kronprinsessa.

2009-11-14 @ 00:29:45
Postat av: Dille i Momåla

Men kan man , även i det långa loppet, lita på moderaterna i Vellinge? Är det inte risk för att dessa politiker börja svikta när partipamparna i Stockholm börjar predika sitt evangelium om mångkulturen?



Och varför har man inte gjort någonting, nu när invånarna är så frustrerade?



Har man ens företagit en ordentlig brandsyn?

2009-11-14 @ 00:47:33
Postat av: Utlandssvensk

Lita på moderaterna i Vellinge?

Tja, de driver politik X men är medlemmar i ett parti som står för politik Y. Det partiet som står för politik X kallar de löss....

2009-11-14 @ 00:53:02
Postat av: Dille i Momåla

Jag har i ett annat sammanhang frågat:

är moderaterna i Vellinge ärliga eller handlar det bara om ett cyniskt spel för att ockra på väljarnas frustration och skräck för invandringspolitikens förödande konsekvenser? Mycket tyder faktiskt på att moderaterna bara försöker att ge sken av att dom trots allt är för en folkligt förankrad invandringspolitik.

2009-11-14 @ 01:04:19
Postat av: Dan åke

läste utlandsvenskt bloggande med FP basse. tydligen bör man ha rejäl dagavlöning så man kan bo i tryggt Svennedistrikt eller tom flytta utomlands. 60 procent av Svenskarna lever nu limbo där de inte kan förstå vad deras medmänniskor säger för de talar mest arabiska eller persiska. misstänksamheten mot Svenskar är tydlig i vardagen och Svenskar blir misstänksamma när utlänningar talar sitt språk som Svenskar aldrig kommer kunna lära sig. däremot får de hjälp att lära sig Svenska bra så de tar ju över landet Automatiskt om detta fortsätter

2009-11-14 @ 01:08:50
Postat av: Utlandssvensk

Om du funderar på att flytta utomlands kan jag rekommendera Finland eller Schweiz. Jag upplever att båda dessa länder påminner stark om Sverige på 70-talet vad gäller stabilitet, trygghet, ordning osv. En stor fördel med Finland är att man klarar sig långt på svenska. Fördelen med Schweiz är skatter och klimat (tycker jag).

2009-11-14 @ 01:17:36
Postat av: Dan åke

det jag menar är att bor man i invandrartätt område så inser man att man ganska liten och hjälp lös när de flesta andra är utlänningar. Busschafören, medresenärer,butikskunder i mataffären, köpcentrum,grannar, arbetsplatsen mm.

Sedan fattar man ju att alla orter förr eller senare kommer bli invandrartäta och demokratins regler är ju att majoriteten bestämmer i politiken. och som etnisk Svensk kommer man inte få det lätt i fd Sverige. och så ser man hur de gör med Vellingeborna fy-fn vart skall man ta vägen?

2009-11-14 @ 01:21:13
Postat av: Utlandssvensk

Du har min fulla sympati, Dan Åke. Jag såg den här utvecklingen komma för länge sen (när Bengt Westerberg styrde svensk asylpolitik). Det var en stor del av orsaken att jag tog familjen och flyttade.

Jag beundrar de aktiva inom SD som kämpar, trots att de utsätts för fruktansvärd behandling. Men tyvärr är jag pessimist. Jag tror att det blir mycket svårt att vända utvecklingen och givet detta vill jag skydda mina barn och se till att de får en framtid i ett stabilt västland.



Jag tror att en sannolik framtid ser ut så här:

SD kommer in i riksdagen med mellan 10 och 15%. Det bildas därefter en blocköverskridande regering. För att tydligt markera mot SD öppnar man för ytterligare immigration från tredje världen. Samtidigt fortsätter hela övriga Europa att stänga sina gränser. Resultatet blir 200.000 immigranter per år under den kommande mandatperioden, dvs 800.000 totalt. Danmark kommer som första EU land att gradvis stänga gränsen mot Sverige och resten av EU följer efter.



Jag hoppas verkligen att jag har fel.

2009-11-14 @ 01:33:53
Postat av: Dan åke

Tack "utlandssvensk" för respons! JO jag har "tidigare" än andra (alla som har möjlighet har ju flyttat till Svenska bostadsområden)insett man kommer bli tvingen att flytta så till börja med skall jag kolla upp vart. Det är ju än så länge spännande att vara minoritet många nya invandrare undrar om jag är Svensk och vad jag då gör här! många invandrartjejer tycker det är kul att tala med mig men det syns att de är bevakade och jag törs inte bli allt för tummis med nån det kommer sånt fall sluta illa för mig, jag håller mig inom deras seder) Norge verkar lättast men Finland jo kanske det de kan ju Svenska. Hur gör man för att flytta till schweiz alltså mer praktiskt i detalj? regelverk på lagfart på fastighet? medborgarskap? fixa nytt arbete? skulle vara härligt att bryta upp här ifrån. hjälp

2009-11-14 @ 01:34:50
Postat av: Utlandssvensk

Trots att Framskrittspartiet är stort i Norge är det min uppfattning att "mångkultur" problemen i Norge är stora. Inte som i Sverige, men mycket mer än Finland och Schweiz.



För att flytta till Schweiz krävs i princip att du skaffar ett jobb här. Har du det går det lätt, har du inte det är det svårt. Svenskar står allmänt högt i kurs om man har rätt kompetens. Lönerna är MYCKET högre och skatterna MYCKET lägre. Dock är bostad och mat ganska dyrt.

2009-11-14 @ 01:44:49
Postat av: Dan åke

Nä du har nog helt rätt! Jag inser ju att man kan ju inte kasta ut folk som är födda här och de som är 20 år idag vill ju ha sin släkt och sina livspartners från sina föräldrars hemländer. de beundrar och älskar sina rötter och de har ju rätt till det. när jag sitter på bussen kan jag ju inte vara arg på dom. de har ju bara gjort som Våra Svenska politiker viljat under 20 års tid.

De engagerar sig ju politiskt och i föreningar och blir starkare för varje dag det har de rätt till i en demokrati och de kommer ju att förändra Sverige så de får det bättre och bättre. helt naturligt. NU kan ju inte Svenskarna komma och säga att "vi ångrat oss" vi vill ha tillbaka Sverige som det var på 70-80 talet. förstå vilka motsättningar och konflikter det blir om ca 5-10 år när medelsvennson upptäcker det jag och du redan insett! att flytta ut på landsbyggden hjälper ju inget när riksdag och regering styrs av "utlänningarna"

2009-11-14 @ 01:45:59
Postat av: Utlandssvensk

Håller i stort med. Jag har arbetat med många från Libanon. Det landet var mycket rikt, välmående och stabilt. Sen ökade gradvis den muslimska befolkningen.......

Jag rekomenderar alla att läsa om Libanons historia under 1900 talet.

2009-11-14 @ 01:52:08
Postat av: dan åke

jag flyttar direkt! finns det typ arbetsförmedling och vilket område är "bäst" att bo i? vart finns det mest andra Svenskar? har insett att EU är nu som förenta staterna så det kommer nog bli vanligt att Svenskar flyttar ner till Tyskland, Frankrike?

det gär ju inte att bo i Sverige: skall man ut på krogen är det arga utlänningar som kör (svart)taxin, på stan är det afro och araber som skall markera sina revir, sen kommer man inte in efter att stått i kön 1 timme för det är kriminella nätverk som äger krogarna och de väljer sina gäster, stor risk att bli misshandlad om man är ute sent

2009-11-14 @ 01:54:48
Postat av: Utlandssvensk

Det finns en mängd privata "arbetsförmedlingar", kallas ofta placement agency.

Jämfört med Sverige finns det inte direkt några "dåliga" områden. Jag tror att det är lättast att hitta jobb i den Tysktalande delen. Stora städer där är Zurich, Basel och Bern. De är alla väldigt trevliga. Svenskarna är nog ganska utspridda, totalt finns det cirka 10.000.

2009-11-14 @ 02:02:31
Postat av: Dan åke

Ni har så stor erfarenhet så det(Ni) skulle kunna skrivas typ handböcker om hur "svennen blir Europe" hur man sköter allt det praktiska för att flytta härifrån. får dock en kuslig känsla av att Bilderberggruppen har planerat detta scenario så de kan bruta upp allt Uran, ta järnmalmen (100 procet Magnetit enda i Världen=mycket pengar till EU eliten) skog,vattenkraft en guldgruva som de 7,5 Miljon Svenskarna skulle stoppa plundringen. politikerna har sålt vårt land billigt för lite karriär i EU och FN mm. Norges olja fick de ialla fall inte gratis

2009-11-14 @ 02:02:37
Postat av: Utlandssvensk

Kul om jag kan hjälpa dig med lite tips. Nog har man sålt Sverige billigt. Jag skulle t.o.m hävda att man betalar för att ge bort landet, Som en skrotningsavgift på en bil, ungefär......

2009-11-14 @ 02:10:28
Postat av: dan åke

Jag har blivit verkligen inspirerad av tanken att flytta. skall anmäla mig på tyska kurs här och ha detta som mål och förhoppning. det är många Svenskar som är insnöade och inte insett att deras livssituation kommer förändras snappt framöver. många jobb kommer nog försvinna här, industrier flyttar och offentliga sektorn minskar, många kommer få gå från sina villor och norskar och tyskar,holländare köper dom billigt. ge så mycket tips på hur man flyttar till Schweiz på kommande kommentarer eller starta en en egen blogg. det skulle ju gynna alla Svenskar om det blev fler och fler där sedan får man väl besöka Sverige som skansen på midsommar. god natt.

2009-11-14 @ 02:18:47
Postat av: dan åke

ja precis som en skrotningavgift!!! allt NI skriver är ju klockrent rätt. hoppas ni kan bli rådgivare till Sverigedemokraterna ni har ju erfarenhet och bra utbildning (Juridik va?)och kan verkligen skriva slagkraftiga argument.

Tack för er inspirationsgivande bloggande det behövdes verkligen i dessa dystra Svenska samhället. f-n att inte Svenska folket fattar nåt.

(för)sent skall de vakna.

2009-11-14 @ 02:27:29
Postat av: peter, den förste.

@Utlandssvensk



Min fru vill flytta härifrån, hon tycker det börjar likna Libanon. Det "roliga" med hennes uttalande är att hon ursprungligen är från Libanon, så hon vet vad hon talar om!



P.S Hur är det med språket i Schweiz, räcker det med engelska för att få ett arbete (kan bara knagglig tyska)? Arbetar inom ingenjörskonsten.

2009-11-14 @ 03:08:12
Postat av: Gubben o Gumman

Se det positiva i det hela,andra o tredje dagisgenerationen , som gör som man tillsagd oavsett vilket partifärg man fått på sitt "lotto-kort", har nu nått dom etablerade partiernas högkvarter,samt tidningsredaktioner.



På 1970-talet tog 68 vänstern över familjens barnuppfostran ,samt löne inkomster med ett gigantiskt skattetryck.



Med socialkommunisten Palme i spetsen. Arbetskraftsinvandringen avskaffades till förmån för lågutbildade flyktingar/välfärdssnattere hur friskt är det?

(LÄS VALBOSKAPSIMPORT)



Nu kör samma indoktrinerade männisiskor över den kommunala röstmajoriteten i Velling.Vilket är avskyvärt i en rättsstat, men Sverige är inte det längre politiskt el journalitikt sett.



Vad är då det positiva?



-Samtliga potensiella förläggningar för "insmugglade välfärdssnattare" köps upp av dom 167 kommuner, som inte vill ta emot dessa.

Dom första köpen/förhandlingarna är säkert redan pågång via telenätet.



-Sannolikt har värdet på dessa lokaler ökat i värde med 200-300% redan efter snacket om lagstiftning.



-Vid en lagstitning kommer SD att öka rejält som Thoralf skriver.Kom ihåg att beslut kan rivas upp.

Frågan är om inte en lagstiftning är det bästa som kan hända för Sverige.Det kan bli spiken i kistan för socialkommunismen.En hel del "Svenne-Banan" kommer att vakna till inför valet 2010, inte alla givetvis.



-Den friska utvecklingen i Norge o Danmark får en

tidigare kickstart i Sverige 15% av rösterna i valet fullt möjligt. Fremskrittspartiet fick ca6.4% vid sitt inträde till stortinget.

Då utan i närheten dom problem med bilbränder, våldtäkter ,stigande brottskurvor samt ev lagstiftning.



-Vellinge kan mycket väl bli stopp- punkten långsiktigt , för den havererade importen av "ensamkommande välfärdsnattare med inkommande familj".



-I annat fall finns det 167 "stoppunkter till"

bra utgångsläge politiskt sett för Sverige.



I övrigt kan man konstatera:



- Att bla verklighets resistenta Folkpartister, inte kan ta till sej svart på vitt ,fakta via SCB Brå osv,man får vi väl se det som medmänniskor med ett mentalt- funktionshinder,och ödmjukt ha överenseende med.



Det viktiga är tydligen att kunna debattera rätt, att sedan Sverige sjunker är inte så noga.



-Dom får bli arga på den politiska kommissarien som lett dom in handen sedan dagis tiden.



-Faktum är att det är mera relevant att tro på tomten ,än att detta skulle vara "ensamkommande barn".

2009-11-14 @ 06:09:35
Postat av: Nalle i Växjö

När det gäller " ensamma barnen" så har jag än så länge inte sett någon riktig artikel vad det egenligen handlar om.



Och "vanligt" folk läser bara sin vanliga tidning och har ingen aning att det mesta är smuggelmaffian som är framme.

Konstigt.



Men se upp för " PK Influensan" den har enorm spridning just nu speciellt på tidningsredaktioner

2009-11-14 @ 08:18:54
Postat av: LN

"...Och så fortsätter det, ovedersägliga bevis för att hela denna debatt bygger på lögner och halvsanningar, främst formulerade av lösnummerhorande kvällstidningar och världsfrånvända "kulturpersonligheter" med huvudet uppkört i sitt eget arsle, livligt påhejade av riksdagspartiernas yrkeslögnare. Samtidigt skälls Vellingeborna för att vara *"rasister" och annat trevligt som media- och politikerapparaten* gärna vill kalla alla som inte köper deras förljugna propaganda."

Läs vidare -- och skåda några typiska små övergivna flyktingbarn: http://to.ly/wJa

2009-11-14 @ 08:24:35
Postat av: Gubben o Gumman

Ett dagsverke på "Aftonsocialisten":



-Hotbild mot Vellinge politiker

-Gruppvåldtäkt på skolgård i Örebro.

-Torslandaskolan brinner.



Hos socialkommunisterna på "Aftonsocialisten" är drevet/mobbningen mot Vellinge kommun det viktigaste.



Landsförädare är ett starkt ord men det vet e fan.

Vi har ju KGB jocke på avlöningslistan, men är han ensam knappast.



Detta avskum till "journalister" på denna tidning

2009-11-14 @ 08:27:12
Postat av: nesse

Det är lika tokigt som klimat-galenskapen, alla springer åt samma håll. Klimat-smart vilket löjligt ord, snacka om hybris, förändra klimatet!!?? De kan ju inte tänka längre än näsan räcker, och alla ska samlas i samma fålla. Samma som med invandring, vi ska alla tycka rätt, dvs. som pk-folket anger. Miljötalibaner och pk.ister som vill styra oss och mjölka oss på pengar!

2009-11-14 @ 09:10:10
Postat av: Putte

Visst är journalistsvinen och riksdagspolitikerna både landsförädare och folkförädare. Hur i glödheta h***** kan de bara ha mage i att kalla det för rasism att vi inte vill tvingas försörja miljontals främlingar från andra sidan jordklotet. Det är ingen mänsklig rättighet att att tvinga sig till livstids försörjning i Sverige. Det är heller ingen mänsklig rättighet att passera 10-tals länder vid sin "flykt" bara för att tvinga sig till PUT i Sverige. Hur var det med första asylland? Är det någon som vet hur många "flyende barn" det är som söker asyl i andra EU-länder? "Aftonsocialisten" ägs ju av ett norskt mediaföretag. Hur många "flyende barn" tar snuskigt rika Norge emot? Jag gissa på en rännil jämfört med vad vi tvingas ta emot.

2009-11-14 @ 09:18:48
Postat av: LN

"Journalistförbundet mot Vellinge Kommun"

http://to.ly/wJu

- - - - -

Migrationsdomstolens har beslutat att tre somalier från Mogadishu skall få uppehållstillstånd på grund av krigstillstånd i staden. Detta beslut, som inte går att överklaga, kommer nu att bli praxis och vägledande för framtida somalisk invandring.



"Två dagar efter att dett beslut blev känt stod det under rubriken Prejudicerande domar i Sydsvenskan att nu är det lättare för somalier att få asyl i Sverige. Och nu uppmanas 275 somalier som fått avslag att ansöka om asyl på nytt. Under första halvåret i år fick 62 procent av somalierna asyl av Migrationsverket. "Nu lär den andelen stiga markant" skev Sydsvenskan. Hittills i år har 3835 somalier sökt asyl i Sverige. De utgör en fjärdedel av alla asylsökande. De som sökt asyl är enbart män och därefter kommer deras stora familjer. Vi kan alltså räkna med att få många tusen fler somalier att försörja med våra skatter, som redan nu är det högsta i världen! Hur tror du att detta skall sluta?"

Ja, ställ frågan till din riksdagsledamot, om du har någon!

http://to.ly/wJh



Här en gentleman http://to.ly/wJn som jobbat och slitit i ett helt liv för att på ålderns höst få sitt välförtjänta äldreförsörjningsstöd. http://to.ly/wJr

2009-11-14 @ 09:25:40
Postat av: nesse

Läser att det förmodligen kommer förslag om att kommunerna ska tvingas ta emot "flyktingar"! Eftersom alla pk.stollar i riksdagen är överens så kan vi inte hindra denna galenskap. Blir nog till att se sig om efter ett annat land, här kommer nedgången att fortsätta.

2009-11-14 @ 09:40:28
Postat av: nesse

Snart får vi säkert höra kamrat Ohly, Mona och Maria "Tjatterstrand" välsigna förslaget om att tvinga kommuner till att ta mot flyktingar. Sen vill naturligtvis miljötalibanerna ge amnesti till ALLA flyktingar. Hur det går ihop med deras gröna utopi, är en gåta. Resurssnålhet och sen bjuda in hela världen till bordet går liksom inte riktigt ihop.

2009-11-14 @ 10:47:01
Postat av: Argus

Vellinge är och har varit ett föredöme för kommunal självstyrelse

i vårt land. Att kommunen nu tvingas att ta emot ”entrébarn” för islamisering

Borde vara ett svenskfientligt brott. Istället borde man likt Frankrike, sända

tillbaka ”entrébarnen”. Om de svenska kommunerna och staten har överflöd på

pengar kan de istället sända dessa till hjälp till ”entrebarnens” hemländer, Somalia och Afghanistan.

Sverigedemokraterna är idag det enda partiet för att bevara vår frihet från islamiseringen.

2009-11-14 @ 10:47:11
Postat av: Dille i Momåla

@ Nesse

Galenskap är precis det rätta ordet Men allt fler känner frustration över politikernas trolöshet mot det svenska folket och protesterna kommer säkert att sprida sig ut i kommunerna.



Frågan är hur kommunalpolitikerna kommer att reagera. Kommer de även fortsättningsvis att svika sina väljare - eller kommer de att välja en annan väg?



Säker är många kommunpolitiker medvetna om risken att förlora sina förmåner om de fortsätter sin svekfulla politik. Men är omsorgen om det egna så stor att den till slut även kommer att omfatta väljarna?



Den frågan går fortfarande inte att besvara.

2009-11-14 @ 11:00:12
Postat av: Maria

@Dille i Momåla



Jag hoppas och tror inte att M i Vellinge kommer att lägga sig platt för Reinfeldt's lakejer. Gör dom det så förlorar dom makten. Det är bättre att vara en stor fisk i en liten damm än en liten fisk i en stor..

2009-11-14 @ 11:54:43
Postat av: Micael Foghagen

Moderaterna har onekligen styrt Vellinge kommun på ett förtjänstfullt sätt och förtjänar ros och beröm.



Men är de egentligen moderater? Om Reinfelt och co ryter till och visar hela handen vart de skall gå lär "flykten" till SD bli historisk.

2009-11-14 @ 13:14:22
Postat av: nesse

Problemet blir ju om riksdagen när politiken i förortsgettona havererat fullständigt, tvingar på kommunerna flykting-tsunamin. Varken Sd-politiker eller någon annan kan ju gå emot framtida lagar stiftade av riksdan ?? Eller är det kommunala självstyret så stark att man kan vägra? I det scenariot blir ju Sd lite satta på pottkanten, och det kanske syskonen i riksdagen är medvetan om!! ?? Det är kanske den vägens politik de nu tänker sig, över huvudet på folk. Ungefär som Eu projektet, tvinga på folk något som de egentligen inte vill ha, på bissaraste sovjetmanér.

2009-11-14 @ 13:39:32
Postat av: Antiism

Attendo Care ett FIFFELFÖRETAG med förgreningar till regeringen?

http://antiism.wordpress.com/2009/11/14/attendo-care-och-vellinge/

2009-11-14 @ 13:58:18
URL: http://www.antiism.wordpress.com
Postat av: Gubben o Gumman

"Om inte politikerna gör något snabbt åt den havererade invandrarpolitken, kommer SD att få mera

röster än dom etablerade partierna kan tänka sej säger........ ......"

På Aftonbladet debatt nätet.

Han brukar ju veta vad han pratar om.



Vad gör då dessa partier jo förespråkar ökad invandring?



Upprikitigt sagt verkar det vara ganska många "päron" som tagit sej fram i partierna pga av

bristande allmän intresse för politik i stort bland gemene man.



Det märks när dessa "politiker" "trycks" upp mot väggen, och "mambo jambosnacket" inte räcker till.

Dom inrepiterade mantranen fungerar liksom inte mot fakta.



Syns ganska tydligt i tv debatter med.



Lita på att det kommer att bli show i riksdagen när SD kommer in.

2009-11-14 @ 14:13:46
Postat av: j-å



@ Thoralf



Vad var nu detta för jäkla statestik?

Du kan väl inte jämnföra Vellinge och Landskrona, där medelinkomsten är 259.400 resp. 181.900.

Det enda statestiken bevisar är att de rika knösarna i Vellinge inte vill ha några invandrare.

Samt att de inte vill ha socialfall, bostadsbidragstagare m.m. inom kommungränsen. Dyl. personer passar nämligen inte in i deras samhällsstruktur.

2009-11-14 @ 14:35:09
Postat av: Sven-Olof

Ska vi gissa på att vellinge nästa gång halkat ner till plats 50-60?



Inte otroligt att man inför nya "kriterier" som graden av kulturberikning.

2009-11-14 @ 14:43:29
Postat av: Thoralf A

j-å



Statistiken är lika sann för det oavsett inkomst.



Den visar på ett alldeles utmärkt sätt resultatet av en fast linje och politik i Vellinge. Med samma politik i Landskrona hade staden sett helt annorlunda ut idag. Eller hur?

2009-11-14 @ 14:46:07
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Anonym

@j-å



De "rika knösarna" i Vellinge har väl förhoppningsvis jobbat ihop sina inkomster själva! En medelinkomst på 259400 innebär en månadslön på 21617 vilket är något mindre än meddellönen för arbetare i Sverige och offantligt mycket mindre än vad t.ex. Byggnadsarbetareförbundets medlemmar tjänar. Byggnadsarbetarnas medellön för 2008 låg på 321600 i årsinkomst! Så var det med de rika knösarna i Vellinge. Så då kan man ju ställa samma fråga till dig. Vad är det för djäkla statistik du kommer med?

2009-11-14 @ 15:04:24
Postat av: Putte

Det var jag som skrev ovanstående inlägg. Glömde tala om att meddellönen för samtliga arbetare i Sverige låg på 21600/mån 2007, någon senare statistik hittar jag inte hos LO.

2009-11-14 @ 15:08:04
Postat av: j-å



@ Att statestiken är sann, betvivlar jag inte. Men den bevisar ingenting.

Det är inte svårt att bedriva en gynnsam politik i en kommun där flertalet är höginkomstagare.

Dock understryker det faktumet att "de rike lever sitt eget liv". De bygger bara en 3 m hög mur kring egendomen, så behöver de inte besväras av vare sej invandrare eller medellösa.

2009-11-14 @ 15:08:17
Postat av: robban

j-å ta bort faktor x ur landskronas statistik så får du se en relativt stor ökning av medelinkomsten. men det är klart att det är rasistiskt att ens tänka så i solidaritetens sverige. hallå eller

2009-11-14 @ 15:09:16
Postat av: Minerva

När ska alla ni som skriver kommentarer här eller på andra bloggar, förstå att politiken är ett spel för den giriga människan vilket handlar om att den som längst håller sig kvar, oavsett vilka själsliga uppoffringar de tvingas till (om de har någon själ), blir ekonomiska vinnare i slutändan eftersom det inte är den lilla giriga människan som styr vare sig sverige eller något annat land. Det är de storgiriga och de tycker om när de smågiriga träter om statistik och slår på varandra. Då får de mer utrymme att förkovra sin girighet. Alla människor är giriga men de som är mest giriga är de som vet att de inte kan överleva utan denna girighet. Det är cirka 90% av jordens befolkning vilket är skrämmande.

2009-11-14 @ 15:10:22
Postat av: Putte

@Minerva



Och girigast av all är de så kallade flyktingarna som kommer hit från hela jorden för att suga ut svenska löntagare med god hjälp av våra riksdagspartipolitiker och en klonad journalistkår.

2009-11-14 @ 15:25:20
Postat av: j-å



@ Putte



Egentligen är ditt påstående så dumt att jag inte borde gå i svaromål.

Men de summor du nämner är bruttolöner.

De jag påvisar är taxerad medelinkomst, något annat redovisas aldrig, vilket du borde begripa är något helt annat. Inom dessa HÖGINKOMSTTAGARE i Vellinge finns ett stort antal som har en taxerad årsinkomst under en byggnadsarbetares, men som tjänat brutto det dubbla.

En skillnad på 77.500 i medelinkomst, är i verkligheten en enormt mycke.

2009-11-14 @ 15:25:49
Postat av: Putte

En taxerad medelinkomst på 259.400 är väl heller inget märkvärdigt, men du kanske är en kommunist som vill att det ska vara lika lön för allt arbete och då helst så lite som möjligt. Utom för politrukerna inom partiet förståss! LO:s ledstjärna är ju; rättvisa är att alla har det lika dåligt!

2009-11-14 @ 15:38:02
Postat av: Ibbe

Malmö har överfallit Vellinge och de facto berövat Vellinge den kommunala självstyrelsen. Det är smart upplagt och har säkerligen förankrats på diverse håll. Medierna har som vanligt ingenting fattat eller förstått. I vilka andra skånekommuner ska Malmö gå in och sätta dagordningen samt meddela kommunledningarna beslut de inte varit med om att fatta? Kopplingen Reepalu och Attendo Care, 23 st. Lex-Mariaanmälningar, är klart påvisad. Ingångar i alliansregeringen finns tydligen också. Tobias Billströms uttalanden och hot om lagstiftning passar för bra in i sammanhanget för att vara slumpmässiga och Billström väljer definitivt inte sällskap som är opassande. Lika barn leka bäst som sagt. Att det sedan är ett intellektuellt ministerhaveri är bara att beklaga. Samma linje som man bedriver mot vellingemoderaterna från moderaterna centralt har företrädare i Karlskorna med kommunalrådet K-G Svensson i spetsen fått smaka på. Där ingrep Reinfeldt personligen när SD skulle stödja borgerliga förslag i fullmäktige. Snacka om beröringsskräck samtidigt som man sätter ett antal väljare i det berömda moderata utanförskapet. Det är demokrati i högsta divisionen i moderattappning. Moderaterna börjar tyvärr få en antidemokratisk stämpel på sig och det kommer säkerligen att straffa sig i valet 2010. De "nya" moderaterna kommer att överges i stort antal av de gamla m-sympatisörerna.

2009-11-14 @ 15:39:00
Postat av: Utlandssvensk

till Ibbe,

Mycket välskrivet inlägg. Instämmer helt!

2009-11-14 @ 15:44:57
Postat av: Gubben o Gumman

Faktaresistensen graserar för fullt på bloggen just nu.

2009-11-14 @ 15:57:22
Postat av: Minerva

De giriga som kommer från andra länder är även de människor men lika giriga eftersom de är just människor. Om de hade vetat att det låg utmärglade folk på gatorna så hade de inte varit intresserade av sverige och särskilt inte av att skicka sina barn hit (de ensamkommande skäggiga barnen). Eller vad tror ni? Därför är det fel att klanka ner på de som lyckas ta sig hit. Man måste fråga sig varför lyckas så många ta sig till ett land där inte många etniska svenskar längre vill bo om de slipper?. Om de lyckas ta sig hit och få barnbidrag och alla möjliga bidrag utan att ha arbetat en enda dag i landet så är det inte dem det är fel på. Vilka kan det vara fel på och vad ska vi göra åt dem?

2009-11-14 @ 16:09:41
Postat av: Putte

"Om de lyckas ta sig hit och få barnbidrag och alla möjliga bidrag utan att ha arbetat en enda dag i landet så är det inte dem det är fel på. Vilka kan det vara fel på och vad ska vi göra åt dem?" Huvudet på spiken tycker jag, Minerva!



Näe det är våra riksdagspartier och den klonade journalistkåren + diverse tyckasyndomorganisationer som har hela skulden för massinvandringen och den offantliga utsugningen av svenska löntagare. I praktiken har dessa gjort oss livegna trots att trälsystemet sägs ha upphört redan på 1300-talet i Sverige.

2009-11-14 @ 16:15:37
Postat av: lee

Är det inte lika bra att sverige försörjer alla som vill ha en inkomst?skattebetalaren i detta land kan säkert betala mer och jobba längre .Låt UD ta in ansökningarna så sänder vi ett pass och kontokort med pengar direkt från sverige .Skulle du få problem i det landet du bor i så sänder vi regeringsplanet och hämtar hem dig direkt.Allt annat skulle vara rasism.

2009-11-14 @ 17:19:22
Postat av: Minerva

Men snälla Putte varför skyller du ifrån dig? Du hade själv kunnat bli politiker eller hur? Är du blott fjorton, femton eller trettio år så kan jag förstå dig. Det finns ingen klonad politikeragenda eller en klonad journalistagenda. Det finns endast klonade arbetarsvin som ställer upp och lägger sig på rygg och ber att F.Reinfelth eller Mona S ska köra in sitt ok i dem. Allt för att vi arbetarsvin ska tappa fokus. Intressant att höra att sossen Bodström drar till USA inom det snaraste men är mån om att få betalt från sverige. Det säger allt. Tror ni att någon som står upp för multikulti via politiken eller massmedia kommer att vara kvar när det handlar om eldvapen?

2009-11-14 @ 17:46:10
Postat av: S- E Karlsson

: När man är till åren vorden

och satt rim till fina orden

och har råd att tömma sprit i

sockerdrickorna

då är det lygens att få tag på flickorna !



Fritt översatt efter Ove Törnqvist .











2009-11-14 @ 17:49:24
Postat av: Putte

@ Minerva!



Nu vet ju inte du om jag är politiker eller ej! Hade jag gått med i något av riksdagspartierna och framfört mina åsikter så hade jag blivit utesluten fortare än kvickt! Du kanske minns hur det gick med Sven-Olle, som ville ha folkomröstning om "flykting"-mottagande i Sjöbo kommun. Han blev utesluten ur centerpartiet illa kvickt. Så är det med alla som inom ett riskdagsparti framför åsikter som inte är PK. Vänta bara ska du få se att det moderata kommunalrådet i Vellinge blir utesluten. Sådana är dom, diktaturens kreatur. Ganska naivt av dig att tro att det inte finns en journalist/politikeragenda. Det är väl bara att läsa i massmedierna hur SD blir behandlade.

2009-11-14 @ 17:56:56
Postat av: Stora Småland

100 av Sveriges 290 kommuner har skrivit på bland

annat för att ta emot " ankarbarn " det är precis

100 för många ! Vi har ju för faen snart inte till pensioner och äldreomsorg I min lilla kommun har man dragit in på ca 15 tal tjänster inom äldrevården vilket gör att kvarvarande personal går på knäna ! Vad i helvetes djävlar håller man på med ? Hoppas dom här månaderna till nästa års val går utav helvete fort ! Förlåt ordförstärkningen men man blir oerhört frustrerad !

Mvh Stora Småland .

2009-11-14 @ 18:18:13
Postat av: Inge Sandén

Först skall vi ta det här med de rika "knösarna"i Vellinge.

Nu är det så att jag har lite sossebekanta i Vellinge.

Dom röstade på moderaterna i kommunalvalet och sossarna i riks och några på SD i riks.

Så enkelt som helst.

Riktiga arbetare vill inte ha något som liknar Malmö,Landskrona m.fl.m.fl.

Sverige har inte asylmottagning utan asylinsläpp.

Sedan måste man skilja på barn och ungdomar och på människor som flyr för sitt liv och människor som vill ha ett bra liv.

När vi tog emot flyktingar från Finland,det var barn både flickor och pojkar.Fanns inga som protesterade mot detta.Det var en självklarhet att hjälpa alla som flydde från både nazisternas och kommunisternas krig.Att debatten har så högt tonläge idag och detta med Vellinge beror helt och hållet på att det är två läger.

Verklighetens folk mot den hycklande intellektuella vänstern.

Svenska folket som skall betala deras falska godhet uppfattar inte att det är barn och riktiga flyktingar som kommer.

Det är våra fega politikers fel att det ser ut som det gör.



Att det inte kommer några flickor till Malmö beror på den totalitära politiska världsuppfattningen islam syn på det kvinnliga könet.(vägra kalla islam för religion)

Hade vi arbtare förstått tidigare att det var starka vänsterkrafter som ville sälja ut vårt land,hade det inte funnits ett invandrargetto i varje stad och större kommun.

Sverigedemokraterna hade lite dåligt rykte fram till 2002.

Vi började då fråga oss,hedersmord,tvångsgifte,våldtäkter och all brottslighet bara ökade och ökade.

Varför stoppar inte sossarna detta?

Vad är Sverigedemokraterna för ena luringar.Vid kontakt visade det ju sig, att dom tyckte som det hederliga svenska folket pratade om varje dag på arbetsplatser och bodar.

2006 var misstron bruten och 2010 skall j-a få se på arbetarröster så att ni svimmar av och skriker högt.

Har vi verkligen gjot så mycket ont och blir nu straffade.

Inte en enda motion på kongressen,om den fullständit misslyckade invandringspolitiken.

Vi har ju en gång gjort oss fria från husförhör och det kristna tvånget,som inte började släppa förrän in på 70-talet.

Skall vi nu ta in detta islam som är tusen gånger värre,

Vad håller ni på med?



2009-11-14 @ 18:20:29
Postat av: Gunsan

Nu har moderaterna i Vellinge tagits i örat av sin partiledning.

Postat av: j-å



@ Inge Sandén



Hela den här bloggen genomsyras av gnället över vänsterblockets svek.

Ni har siktet fel inställt.

Thoralf har med sitt inlägg visat var de likasinnade finns.

I snart 3,5 år har vi haft en högerregim som inte lyft ett finger för att stoppa invandringsmottagandet.Varför inte, kan man ju fråga sej?

Hur kan detta vara vänsterblockets fel när högerblocket regerar? Är det inte mot de regerande ni ska protestera?

För i de borgeligt styrda och därtill rika kommunerna har det varit tvärstopp, hur mycket vänstern än "kramat invandrarna".

Visar inte det var SD har sina likatänkande.

2009-11-14 @ 18:55:41
Postat av: Carl

Det enda positiva resultatet av hela den här bedrövliga soppan är att Sverigedemokraterna kommer att få väldigt många nya väljare!

2009-11-14 @ 19:03:05
Postat av: Putte

Inte alla som skriver här. Jag ger alla riksdagspartier samma skuld till massinvadringshelvetet. Däremot så domineras journalistkåren av 68-vänstern och dess politiska avkomma. Många av det sena 60-talets rödvinskommunister säger sig nu vara borgerliga, men det ändrar tydligen inte deras inställning invandringspolitiken.

2009-11-14 @ 19:06:35
Postat av: j-å



Så då fick vi det bekräftat genom sydsvenskan, att vänstern åter igen har tvingat en högerstyrd kommun att ta emot s.k. flyktingbarn.

Eller hur Thoralf.

Eller hur Inge Sandén.

Samt alla andra på den här bloggen.

2009-11-14 @ 19:08:18
Postat av: Helene

Varför inte helt skrota migrationsverket i dess nuvarande form och omvandla det till en ideell välgörenhetsorganisation. Att döma av alla godhjärtade, generösa och humana människor som uttalar sig i ämnet skulle det väl inte vara några problem om de själva fick bekosta en generös invandringspolitik. De enda som möjligen skulle ta skada är massmedia som inte längre kan skriva om inskränkta, outbildade, främlingsfientliga rasister. Ingen kan ju längre klaga då invandringen inte längre tär på de offentliga finanserna.

Ett annat problem som måste lösas är situationen för våra segregerade verklighetsflyktingar. Dessa kan inte längre leva i utanförskap. De måste integreras i den svenska mångkulturen. Här har jag ett par förslag: Uppmuntra verklighetsflyktingar att bosätta sig i ett mångkulturellt område. Att byta bostad med en invandrarfamilj är ett förslag. Att hysa invandrarfamiljen hemma hos sig är ett annat. Det heter ju ”finns det hjärterrum finns det stjärterum”, så det skulle nog inte vara några problem för dessa humana och generösa människor. Tänk vilket lyckorus för verklighetsflyktingen att få uppleva något den bara läst och fantiserat om. Med dessa förslag kan ju faktiskt alla flyktingar, hitresta som inhemska, leva i en enda stor, lycklig familj! Och det bästa av allt: Verklighetsflyktingarna själva har stått för hela kostnaderna. Några kulturkrockar lär det heller inte bli. Som ni vet lider verklighetsflyktingen av xenomani. Inget djävla jul- eller midsommarfirande här inte! Här är det burka och halalslakt för hela slanten…dinaren!

2009-11-14 @ 19:21:07
Postat av: Thoralf A

j-å



Menar du att i alla de kommuner (ca 187st) som inte tar emot ensamkommande asylsökande unga muslimska män är moderatstyrda?



Jag är säker på att man vid en genomgång hittar många vänsterstyrda kommuner som inte skrivit något avtal med Migrationsverket.



Idag är den största orsaken till att många av dessa kommuner tvekar att det kommer leda till att Sverigedemokraterna går framåt i den aktuella kommunen. Och det kan påverka den lilla ankdammen som dessa småpåvar styr över.

2009-11-14 @ 19:21:20
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Minerva

Lilla Putte och varför kallar du dig Putte? Jag var tjugofem år gammal när jag blev invald i girigheten (politiken). Visst tjänade jag lite pengar och mitt parti frågade om jag ville vara med på riksdagslistan där jag kunde tjäna ännu mer pengar. Jag ställde frågan till han som ville ha mig på rikstadslistan och det var Johan Lönnroth. Jag sade så här, att jag kommer alltid vara den jag är. Han sade att du måste förändra dig. Jag har inte förändrat mig och kommer inte att förändra mig. Never ever!

2009-11-14 @ 19:25:06
Postat av: Lotta

Var det inte segregerade invandrarungdomar som känner utanförskap som PK-eliten hade som försvar för alla bilbränder och stenkastning? Här kommer sanningen istället.

Postat av: Thoralf A

Helene



Jag har luftat liknande tankar tidigare.



I Kalmar skulle jag vilja se politikerparet Pierre Edström (fp) och Birgitta Axelsson Edström (v) ta emot några unga muslimska män. Utan ersättning från samhället´vilket inte borde vara något problem för dessa heltidsarvoderade politiker.

2009-11-14 @ 19:26:18
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Thoralf A

Nu drar jag till Lilla Puben. Det räcker med en nick till Fotis så får jag en Newcastle från pumpen i handen.



Trevlig kväll!

2009-11-14 @ 19:28:36
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Lotta

@Minerva Jag antar att du menar riksdag och "ställde frågan till honom" och inte han. Undrar dessutom vad du har för inskränkt människosyn som kallar folk för arbetarsvin?

Postat av: Inge Sandén

@J-å

Uppfattar dig som en sosse,som inte går att ändra på vilka argument som än serveras.

Sverigedemokraterna är ju ett parti som tar röster fråna alla de etablerade utom miljöpartiet skulle jag tro.

Det är sossarna och en del liberaler såsom Bengt Westerberg som stält till eländet.

Det är bara sossarn som skulle kunna ställa allt till rätta.

Moderaterna lurade ju sooseeliten,när dom gick ut med sin slogan "hellre arbete än bidrag"

Att dom förlorade valet på detta har ju t,o.m.Göran Persson erkänt.

Så länge Mona Sahlin öppet visar att hon kramar islamisterna,får hon aldrig någonsin några arbetarröster tillbaka,som lämnat henne för den sakens skull.

Moderaterna har ju visat att det är makten som går före allt annat.

Det finns inga demokratier som kan styras av något parti som inte har arbetarnas röster.

Reinfelt lyckades lura några stycken.

Dom hundra tusentals arbetare som gått över till SD öser Mona sitt förakt över,istället för att fråga,vad har vi gjort för fel,för att ni så tvärt lämnade oss.

Förstod inte riktigt vad du menade med?

Visar inte det var SD har sina likatänkade

2009-11-14 @ 19:45:15
Postat av: Ibbe

Så kom det så på tv-nyheterna. Moderatledningen i Sthlm knäckte kommunstyrelsens ordförande i Vellinge. Denne ska nu övertyga invånarna i Hököpinge om det fina i att bli överkörd som kommun och söka förståelse för detta. Den moderata ångvälten har visat sin rätta demokratiuppfattning. Ngn som kommer ihåg när Reinfeldt tidigare i höstats betonade vikten av det kommunala självstyret? Tydligen gäller det bara när det passar den moderata partiledningen. Det är en ynklig uppvisning i maktfullkomlighet som Schlingman& Co nu visar upp. Den är värd allt förakt.

2009-11-14 @ 19:59:32
Postat av: Minerva

Varför ställer politikerna (som tjänar pengar från näringslivet) upp på att idiotförklara sig?Näringslivet vill även dra armarna om massmedia som kan göra lite nytta genom att starta lets dance eller dansa så länge du orkar, inte längre så är det dance for kapitalet. Där sitter någon hök med små ögon och som tittar på alla dansanta svininfluensa offer. Här kan jag göra min förmögenhet tänker offret och går vidare i livet.

2009-11-14 @ 20:48:20
Postat av: vmm

Tydligen ska kommunerna få ekonomisk kompensation av staten så att det inte kostar kommunen ett öre att ta emot ensamkommande flyktingbarn.



Mitt förslag nu är att Vellinge skriver på det här avtalet om att ta emot flyktingbarn så att det blir slut på det här tjafset.



Sedan öppnar dom ett hem för ensamkommande flyktingbarn i Malmö. Man kan ju tydligen öppna den här typen av hem i valfri kommun.



Vellinge slipper tjafsdebatten om rasism, kommuninvånarna i Vellinge slipper betala, Malmö, som ju ser flyktingar som en stor resurs, får sina flyktingar. Alla blir nöjda och glada.

2009-11-14 @ 21:18:18
URL: http://vitmedelaldersman.blogg.se/
Postat av: j-å



Inge Sandén



Det är då märkligt att man inte kan se objektivt på en fråga utan att bli inslussad i ett visst parti.

Hur kan du bara sitta å påstå att det bara är sossarna som kan stoppa invandringen?

Vad är det som gör invandrarfrågan så speciell att inte en högerregering kan agera?

Mej veterligen har minst 180.000 invaderat Sverige sedan högeralliansen kom till makten.

De kunde sänka skatterna, förändra A-kassan, skapa nya regler för försäkringskassan, ändra fastighetsskatten till en avgift, skattebelägga bilförsäkringen, sälja ut vinstdrivande företag m.m. så varför inte stoppa s.k. flyktingströmmen.

Samtidigt påstår du att hundratusentals arbetare sympatiserar med SD i invandrarfrågan.

De skulle väl i så fall ansluta sej till de andra arbetarna som blivit lurade, om alliansen bestämde sej för att stoppa invandrarflödet.

Om du och Thoralf lättade lite på det "röda, förhatliga skynket" så kanske ni insåg, att den nuvarande regeringen kunde förändrat flyktingmottagandet lika lätt å snabbt som man sänkte skatterna.

Till sist vill jag påminna om, att jag delar SD:s åsikter angående s.k. flyktingmottagandet, dock inte hetsjakten på personer som inte har makten att förändra villkoren.



2009-11-14 @ 22:24:00
Postat av: Minerva

Bra, ta hand om alla flyktingar oavsett om de är skäggiga eller buskiga. De som betalar skatt för dessa har blivit tystade. Varför? varför gå till jobbet mellan sju till fem eller mellan två till tio eller fem till två när det råder svininfluensa. Vad kommer den så kallade svininfluensan från. Kommer den för att ta död på tankar eller eller handlar det om gubben och gumman på getingen?







och gumman poå getingen.







2009-11-14 @ 23:01:03
Postat av: Semaka

Hej och god midnatt !

Var in och tittade på protokoll från sociala utskottet Högsby kommun och man tror inte sina ögon , här följer en del av vad som stod i protokollet : Sociala utskottet finner ingen anledning att förändra innehåll och volym i en ny överenskommelse om mottagande av flyktingar och andra skyddsbehövande ! Detta utlåtande ska ställas mot ett minus i den sociala budgeten på ca fem miljoner och neddragningar inom hemtjänst och äldrevård ! Semaka .



2009-11-14 @ 23:17:13
Postat av: Anonym

Bra, ta hand om alla flyktingar oavsett om de är skäggiga eller buskiga. De som betalar skatt för dessa har blivit tystade. Varför? varför gå till jobbet mellan sju till fem eller mellan två till tio eller fem till två när det råder svininfluensa. Vad kommer den så kallade svininfluensan från. Kommer den för att ta död på tankar eller eller handlar det om gubben och gumman på getingen?







och gumman poå getingen.







2009-11-14 @ 23:17:43
Postat av: Helene

Minerva

Du ska nog gå och lägga dig nu.

2009-11-14 @ 23:52:36
Postat av: Robin_Shadowes

För er som funderar att fly från infernot. Snart kommer det inte finnas nånstans att fly till. Det har ingenjörerna bakom Den Nya Världsordningen sett till. Snart kommer ni ha ett RFID-chip antingen i ena handen eller pannan. Då finns det inte en enda fläck på jordytan som ni kan gömma er på utan att dom hittar er på bara några sekunder. Bättre att stanna kvar, fokusera och kämpa emot denna ondska innan det blir försent.

2009-11-15 @ 00:20:17
Postat av: Magne

Jag ska då inte på det bestämdaste ta någon anti svinspruta ty jag har hört att man blir socialdemokrat då. Se bara på Minerva..,

2009-11-15 @ 01:00:17
Postat av: Magne

Hon har sjuknat till rejält fram på kvällskvisten då hon tog en spruta i förmiddags. Nu är det tydligen Gubben och Gumman som ligger bakom alltingen. Det ante mig. Fy på er!

2009-11-15 @ 01:54:46
Postat av: Dan Åke

Robin Shadows: jo jag skall kämpa mot korupta Svenska politiker och myndighetschefer och generaldirektörer. allt passivt och aktivt motstånd behövs. de skall inte få det lätt med 7 Miljoner Svenskar mot sig.

Sverige kan åter bli ett bra land om rötäggen gamla som unga avslöjas och avsätts.

2009-11-15 @ 21:24:26
Postat av: dan åke

tänk om Svenska folket inte ställde upp längre på att behaga överheten. de räknar ju blint med att vi skall betala in 1200 Miljarder i skatt varje år så de kan bada i egna förmåner.

Tänk ut nåt smart varje dag som motarbetar hycklarna i de 7 partierna och deras lakejer.

sätt dom fällan.

lite skämtsamt men Kan Emil i lönneberga sätta dit Kommendoran i fattighuset så kan väl Svenska fotfolket klämma åt de elaka hycklande bedragarna som vanstyr vårt land. skulle inte förvåna om Astrid Lindgren tänkte på de giriga politikerna när hon skapade karaktären Kommendoran, slående likhet de tar ju från de svaga och ger till sig själva.(nu med massinvandringen som ursäkt)

2009-11-15 @ 22:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0