MODERATERNA KAN INTE RÄKNA.

Jag har länge misstänkt att moderaterna har svårt med att räkna och ikväll fick jag detta också bekräftat i Debatt. Hanif Bali som är moderat riksdagsman hävdade att om bara varje kommun tog emot 2st ensamkommande barn skulle problemet vara ur vägen.  I Sverige har vi 290 kommuner och det skulle i så fall innebära att det handlar om 580 så kallade ”barn”. Enligt Migrationsverket kommer det bara under 2009 ca 2400st så kallade ensamkommande barn. Inte undra på att moderaterna har stora problem med den matematiken.


Lögnerna hos de etablerade politikerna i studion strömmade i en strid ström från deras munnar. Inte undra på att dessa etablerade politiker med Mona Sahlin i spetsen är rädda för Jimmie Åkesson som är "expert på att prångla ut siffror och fakta".


De jag tycker är allra märkligast är att frågan om varför det kommer så många asylsökande till Sverige inte över huvudtaget diskuteras. Givetvis har programledaren ett stort ansvar över hur debatten utvecklar sig.


Att kostnaderna för denna verksamhet heller inte får diskuteras är också lika märkvärdigt och ologiskt. Självklart är det så att just dessa båda frågor inte passar de styrande i samhället.


En moderat som lite tafatt försöker försvara Lars-Ingvar Ljungman i Vellinge är kommunalrådet i Växjö Bo Frank. Han gör det genom att ta upp det faktum att staten inte ersätter kommunens kostnader fullt ut. Detta utspel gör han på ledarsidan i Smålandsposten.


Jag applåderar givetvis att ett moderat kommunalråd erkänner att statens ersättningar inte ens täcker hälften av kommunens kostnader när det gäller flyktingmottagningen. Men detta erkännande drunknar säkert i media.





Kommentarer
Postat av: Ingeborg

Jag antar att alla ni som skriver här saknar Kurt Lundgren lika mycket som jag gör. Det går inte en dag utan att jag tänker på honom och hans helt fantastiska blogg. Men Thoralf ligger inte långt efter. Apropå Henrik Rydström så har jag här kopierat två utsökta inlägg av Kurt Lundgren om denne Henrik.

Läs och njut:

http://kurtlundgren.webblogg.se/2008/december/larare-kallar-manniskor-for-insekter-ar-han.html

”EN AV SVERIGES absolut godaste fotbollsspelare finns i min lilla stad, han heter Henrik Rydström, varje dag kan man läsa på hans blogg hur god han är, det finns inga gränser för godheten och som jag ser det är han det närmaste man kan komma en allsvensk, helig Fransiscus av Assisi. Han kallar min vän, författaren Anders Johansson för ”något som krälar under stenarna...”



Min vän Anders Johansson, som jag känt i 30 år, har aldrig någonsin, i böcker eller i samtal kallat någon människa för en insekt som krälar under stenarna - hans senaste bok handlar om Darwin och är en 130 sidor lång humanistisk plädering med utgångspunkt i The Origin of Species.



Jag får obehag av ett så obildat och vulgärt språkbruk, det ger mig rysningar och sänder vibrationer av fascism lång väg - när man talar så, om andra människor som insekter, tror jag också att det kan finnas en benägenhet hos sådana personer att tillgripa våld.



Det oroar mig att han är lärare. Verkligen. Jag skulle inte vilja ha mitt barn i en klass där läraren talar om medmänniskor i insektstermer - nazisterna talade om människor i insektestermer - det slutade med Cyklon B - just mot insektsohyra, som judarna jämställdes med.



För övrigt, är Rydström en mästerlig snömossvamlare och jag har aldrig läst något dylikt, tomt, skramlande, skrytigt och innehållslöst. Det är en enda lång daglig katalog över de mest ointressanta trivialiteter.



Men han är därmed mycket modern och à la mode.



http://kurtlundgren.webblogg.se/2008/december/hyllningsfilm-till-en-massmordare.html



”Helt osannlikt

bloggsvammel



Jag har i dag den stora äran att bjuda på storartat pladder från Henrik Rydströms blogg; karln är alltså lärare - här han säkert skrivit bortåt en och en halv A4-sida utan att sätta punkt - han svär och han står i, gormar och pladdrar på, det är helt osannolikt. Jag hoppas verkligen att han inte är lärare i svenska språket:



”lördag 20 dec 2008, 18:07

Innebandy i Trekanten och det var stor åldersspridning – unga, gamla, medelålders, halta – och jag hade inte med mig någon innebandyklubba och fick låna av avbytarna i varje match och det fungerade bra, men det var ovant och jag kände mig som i skolgympan som liten, aningen obekväm, som om kläderna var för stora eller för små eller både och jag försökte lära mig namnen på alla som var med, men det gick inget vidare och varje gång jag passade bollen fel, och det hände för jämnan, gjorde motståndarna mål och jag kände besvikelsen från mina lagkamrater, ”hm, skulle inte han vara bra, skulle inte han vara elitidrottsman, fan, det skulle ha varit Henke Larsson istället”, men jag slet på och lyckades i alla fall vara vägen för motståndarna och om inte annat fick jag springa av mig, jag fick lite start-stopp-träning, jag fick fresta en aning på leder, fästen och ligament, sådant som inte sker när man bara springer rakt fram och jag svettade ymnigt och såg återigen blickarna, ”va fan, är han en bluff, eller, blir han trött av det här?” och i nästa byte siktade jag in mig på den minste killen, han var kanske fem år gammal, ”nu jävlar ska han i golvet” tänkte jag, men fick aldrig tag i honom och jagade istället ifatt den äldste i gänget” etc etc och bla bla bla.



Jag har aldrig i mitt liv läst något liknande."

2009-11-17 @ 22:25:30
Postat av: Ingeborg

Jag antar att alla ni som skriver här saknar Kurt Lundgren lika mycket som jag gör. Det går inte en dag utan att jag tänker på honom och hans helt fantastiska blogg. Men Thoralf ligger inte långt efter. Apropå Henrik Rydström så har jag här kopierat två utsökta inlägg av Kurt Lundgren om denne Henrik.

Läs och njut:

http://kurtlundgren.webblogg.se/2008/december/larare-kallar-manniskor-for-insekter-ar-han.html

”EN AV SVERIGES absolut godaste fotbollsspelare finns i min lilla stad, han heter Henrik Rydström, varje dag kan man läsa på hans blogg hur god han är, det finns inga gränser för godheten och som jag ser det är han det närmaste man kan komma en allsvensk, helig Fransiscus av Assisi. Han kallar min vän, författaren Anders Johansson för ”något som krälar under stenarna...”



Min vän Anders Johansson, som jag känt i 30 år, har aldrig någonsin, i böcker eller i samtal kallat någon människa för en insekt som krälar under stenarna - hans senaste bok handlar om Darwin och är en 130 sidor lång humanistisk plädering med utgångspunkt i The Origin of Species.



Jag får obehag av ett så obildat och vulgärt språkbruk, det ger mig rysningar och sänder vibrationer av fascism lång väg - när man talar så, om andra människor som insekter, tror jag också att det kan finnas en benägenhet hos sådana personer att tillgripa våld.



Det oroar mig att han är lärare. Verkligen. Jag skulle inte vilja ha mitt barn i en klass där läraren talar om medmänniskor i insektstermer - nazisterna talade om människor i insektestermer - det slutade med Cyklon B - just mot insektsohyra, som judarna jämställdes med.



För övrigt, är Rydström en mästerlig snömossvamlare och jag har aldrig läst något dylikt, tomt, skramlande, skrytigt och innehållslöst. Det är en enda lång daglig katalog över de mest ointressanta trivialiteter.



Men han är därmed mycket modern och à la mode.



http://kurtlundgren.webblogg.se/2008/december/hyllningsfilm-till-en-massmordare.html



”Helt osannlikt

bloggsvammel



Jag har i dag den stora äran att bjuda på storartat pladder från Henrik Rydströms blogg; karln är alltså lärare - här han säkert skrivit bortåt en och en halv A4-sida utan att sätta punkt - han svär och han står i, gormar och pladdrar på, det är helt osannolikt. Jag hoppas verkligen att han inte är lärare i svenska språket:



”lördag 20 dec 2008, 18:07

Innebandy i Trekanten och det var stor åldersspridning – unga, gamla, medelålders, halta – och jag hade inte med mig någon innebandyklubba och fick låna av avbytarna i varje match och det fungerade bra, men det var ovant och jag kände mig som i skolgympan som liten, aningen obekväm, som om kläderna var för stora eller för små eller både och jag försökte lära mig namnen på alla som var med, men det gick inget vidare och varje gång jag passade bollen fel, och det hände för jämnan, gjorde motståndarna mål och jag kände besvikelsen från mina lagkamrater, ”hm, skulle inte han vara bra, skulle inte han vara elitidrottsman, fan, det skulle ha varit Henke Larsson istället”, men jag slet på och lyckades i alla fall vara vägen för motståndarna och om inte annat fick jag springa av mig, jag fick lite start-stopp-träning, jag fick fresta en aning på leder, fästen och ligament, sådant som inte sker när man bara springer rakt fram och jag svettade ymnigt och såg återigen blickarna, ”va fan, är han en bluff, eller, blir han trött av det här?” och i nästa byte siktade jag in mig på den minste killen, han var kanske fem år gammal, ”nu jävlar ska han i golvet” tänkte jag, men fick aldrig tag i honom och jagade istället ifatt den äldste i gänget” etc etc och bla bla bla.



Jag har aldrig i mitt liv läst något liknande."

2009-11-17 @ 22:26:55
Postat av: Ingeborg

Jag antar att alla ni som skriver här saknar Kurt Lundgren lika mycket som jag gör. Det går inte en dag utan att jag tänker på honom och hans helt fantastiska blogg. Men Thoralf ligger inte långt efter. Apropå Henrik Rydström så har jag här kopierat två utsökta inlägg av Kurt Lundgren om denne Henrik.

Läs och njut:

http://kurtlundgren.webblogg.se/2008/december/larare-kallar-manniskor-for-insekter-ar-han.html

”EN AV SVERIGES absolut godaste fotbollsspelare finns i min lilla stad, han heter Henrik Rydström, varje dag kan man läsa på hans blogg hur god han är, det finns inga gränser för godheten och som jag ser det är han det närmaste man kan komma en allsvensk, helig Fransiscus av Assisi. Han kallar min vän, författaren Anders Johansson för ”något som krälar under stenarna...”



Min vän Anders Johansson, som jag känt i 30 år, har aldrig någonsin, i böcker eller i samtal kallat någon människa för en insekt som krälar under stenarna - hans senaste bok handlar om Darwin och är en 130 sidor lång humanistisk plädering med utgångspunkt i The Origin of Species.



Jag får obehag av ett så obildat och vulgärt språkbruk, det ger mig rysningar och sänder vibrationer av fascism lång väg - när man talar så, om andra människor som insekter, tror jag också att det kan finnas en benägenhet hos sådana personer att tillgripa våld.



Det oroar mig att han är lärare. Verkligen. Jag skulle inte vilja ha mitt barn i en klass där läraren talar om medmänniskor i insektstermer - nazisterna talade om människor i insektestermer - det slutade med Cyklon B - just mot insektsohyra, som judarna jämställdes med.



För övrigt, är Rydström en mästerlig snömossvamlare och jag har aldrig läst något dylikt, tomt, skramlande, skrytigt och innehållslöst. Det är en enda lång daglig katalog över de mest ointressanta trivialiteter.



Men han är därmed mycket modern och à la mode.



http://kurtlundgren.webblogg.se/2008/december/hyllningsfilm-till-en-massmordare.html



”Helt osannlikt

bloggsvammel



Jag har i dag den stora äran att bjuda på storartat pladder från Henrik Rydströms blogg; karln är alltså lärare - här han säkert skrivit bortåt en och en halv A4-sida utan att sätta punkt - han svär och han står i, gormar och pladdrar på, det är helt osannolikt. Jag hoppas verkligen att han inte är lärare i svenska språket:



”lördag 20 dec 2008, 18:07

Innebandy i Trekanten och det var stor åldersspridning – unga, gamla, medelålders, halta – och jag hade inte med mig någon innebandyklubba och fick låna av avbytarna i varje match och det fungerade bra, men det var ovant och jag kände mig som i skolgympan som liten, aningen obekväm, som om kläderna var för stora eller för små eller både och jag försökte lära mig namnen på alla som var med, men det gick inget vidare och varje gång jag passade bollen fel, och det hände för jämnan, gjorde motståndarna mål och jag kände besvikelsen från mina lagkamrater, ”hm, skulle inte han vara bra, skulle inte han vara elitidrottsman, fan, det skulle ha varit Henke Larsson istället”, men jag slet på och lyckades i alla fall vara vägen för motståndarna och om inte annat fick jag springa av mig, jag fick lite start-stopp-träning, jag fick fresta en aning på leder, fästen och ligament, sådant som inte sker när man bara springer rakt fram och jag svettade ymnigt och såg återigen blickarna, ”va fan, är han en bluff, eller, blir han trött av det här?” och i nästa byte siktade jag in mig på den minste killen, han var kanske fem år gammal, ”nu jävlar ska han i golvet” tänkte jag, men fick aldrig tag i honom och jagade istället ifatt den äldste i gänget” etc etc och bla bla bla.



Jag har aldrig i mitt liv läst något liknande."

2009-11-17 @ 22:27:46
Postat av: Dille i Momåla

Har Frank insett att kejsaren är naken? Eller är han bara i varseblivningens begynnelseskede?



Ja, jag talar naturligtvis om den så kallade flyktingpolitiken.

Allt talar för att Frank är ärlig. Det är därför tragiskt att han ska bränna sitt ljus i moderaterna. För i moderata samlingspartiet finns det inte plats för en hederlig flyktingpolitik.

Dom försöker att lura väljarna. Men om SD går upp till runt tio procent så kommer dom snabbt att ändra på sinnelaget.

2009-11-17 @ 22:42:02
Postat av: Nalle i Växjö

Angående Bo Franks påhopp på Vellinge så finns denna kommentar.



Skattebetalarna

Det är varken Staten eller Kommunen som betalar.



Det är Sveriges skattebetalare som betalar alla kostnader

Postad av Pensionär 2009-11-16 11:31



Tydligen har Bo F missat en så viktig sak i det moderna samhället.

Undrar just vad det är mera han missat

Postat av: LN

LOKALT MINI-INBÖRDESKRIG I PARIS.

Här finns text & bilder:

http://www.fdesouche.com/articles/80220

...lägg märke till macheten!



Kunde du läsa om detta i EXPRESSEN

eller i AftonHoran? Eller i DN, SvD, SDS?

Jag vet inte - jag har slutat att reguljärt

läsa lögnblaskorna.

2009-11-17 @ 23:57:48
Postat av: Nalle i Växjö

Pratade med en Fransk "invadrare" för en tid sedan och han var bekymrad över just detta faktum att det brinner i Paris förorter varje natt och både tidningar i Frankrike och övriga europa lägger "locket på" och det kan någon gång bli en liten notis på sidan 10,



I Sverige kan vi läsa en artikel "varför eldar Pojkar upp sina skolor"



Av kommentarerna kan man läsa att alla delr inte psykologens uppfattning.

Min egen amatörpsykologiska uppfattning är att det är "Krig" mot svenska samhället. Med det är min primitiva uppfattning.



Och Statsministern har hela Världens klimat att bekymra sig över, inte underligt att han inte har tid med sådana struntsaker.

Postat av: Roberth

Debatt var underbart där fick vi många nya väljare!

2009-11-18 @ 10:05:58
Postat av: dan åke

verkar som vänsterslöddret får kosing från arvoden av Stieg Larrson milleniumtrologin. i 1:a filmen ”män som hatar kvinnor” är handlingen en total hopkok av vänster och AFA idelogin man ser ju att de har samma agenda. och många massmedia höjdare och skådisar är ju från gamla 68-vänstern

för att inte stödja AFA så kan ni se filmen här gratis: googla på ”Watch movie net” så kommer ni till en watch-movies-online-tv där länkar finns att streama film (lagligt än så länge)



jämnför händelser i filmen med hur afa och vänster och sossemaffian agerar det är ju verkligen samma förvirrad galna hopkok av våld,hot, hat mot svenskar och förvränd inblandning av Nazister. inte konstigt 68-vänsterns barn är helt sinnesrubbade och agerar ”lisbeth Salander” aktioner mot vanliga medelsvensson som säger stopp mot sosse och allianstokerierna

2009-11-18 @ 16:35:36
Postat av: S-E Karlsson

Anders Johansson har jag handhälsat på när han säljer sina alster på Algutsrums marknad ! En försynt och trevlig person ! Och bra böcker skriver han ! S-E Karlsson.

2009-11-18 @ 18:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0