NYTT VECKOREKORD



Förra veckan gav ett nytt veckorekord på antalet besökare på bloggen. För första gången hade bloggen mer än 8 000 besökare under en vecka eller närmare 8 500.


Jag kan bara konstatera att ju mer som etablissemanget granskar vårt parti och dess företrädare så stiger antalet besökare på min blogg. När ssu-medlemmar startade sin blogg "SD Bluffen" efter nyår hade min blogg drygt 4 000 besökare i veckan. Det innebär att bloggen har haft en 100 procentig ökning av antalet besökare på ca 3 månader.

Det är bara att tacka för den publicitet som min blogg fått av dessa "granskare".


Nu är jag givetvis mycket väl medveten om att en viss andel av dom som besöker min blogg inte sympatiserar med mina åsikter men samtidigt vet jag att det även kommer in nya läsare som sympatiserar med min och SD:s åsikter.


Att redovisa denna positiva utveckling retar säkert också en och annan av våra kritiker ;-)


Samtidigt vill jag tacka alla mina trogna läsare som gör bloggen intressant med alla era kommentarer.


Kommentarer
Postat av: Sverigebesöket





För en dryg månad sedan utryckte Aftonbladets ansvarige utgivare oro över de väldiga framgångarna med de sverigedemokratiska bloggarna. Han menade att dessa framgångar skapar en konkurrens som PK-media måste ta hänsyn till.

I klartext kan media inte ljuga obehindrat om SD längre: Det är ju bara att gå in på t ex Thoralfs blogg för att inhämta korrekt information.



Media kan heller inte mörka nyheter på samma sätt som tidigare. För vad finns det för anledning för en typisk sverigedemokratisk väljare att köpa en kvällstidning som undan håller och ljuger om nyheter som han finner angelägna och dessutom går att hämta in på nätet.



Det här är för övrigt ett globalt problem för PK. New York Times hade för inte så länge sedan en artikel där det klagades över att media inte längre kunde utnyttjas för att liksom uppfostra läsarna till PK-riktiga medborgare. Medborgarna gick i stället in på nätet för att inhämta de nyheter de ville ha och struntade i medias förmynderi.



Thoralfs remarkabla framgångar är ett kvitto på att demokratin inte låter sig förtrampas hur länge som helst.



Grattis Thoralf.

2009-03-30 @ 18:44:24
Postat av: Knegarn

Grattis Thoralf!



Du är snart med på listan över Sveriges viktigaste makthavare!

2009-03-30 @ 18:49:42
Postat av: s-e karlsson

Hur kan man sitta i tV 4:s nyhetssoffa och i princip skryta med att man är infiltratörer, utan att skämmas ?

Mvh S-E Karlsson

2009-03-30 @ 19:00:05
Postat av: Knegarn

s-e karlsson: Det är mycket enkelt. De stoltserar bara på samma sätt som AFA brukar göra på sina hemsidor när de utfört något mordförsök eller mordbrand.

Vänstern i Sverige är så förblindad av sin egen förträfflighet att de inte ser hur sjukt de beter sig.

2009-03-30 @ 19:10:23
Postat av: Invånare

Vi hade behövt en "Thoralf" som vågar rota fram sanningen här också och framförallt inte undanhallå denna

/HASSLEHOLM/ar-det-albanerna-som-gor-allt-skit" rel="nofollow">http://www.nsk.se/article/20090330/NYHETER/163859076/1125//HASSLEHOLM/ar-det-albanerna-som-gor-allt-skit

2009-03-30 @ 19:11:37
Postat av: Fredrik

Thoralf, hade din blogg varit en aktie hade jag lagt en köporder direkt, ty fundamenta indikerar att bloggen lär lyfta än mer, månad för månad! Du har så himla rätt i mkt av det du skriver! Tack!

2009-03-30 @ 19:31:45
Postat av: j-å



s-e karlsson och Knegarn



Var är nu objektiviteten igen?



Varför uttryckte ni inte samma sak om Janne Josefsson och hans dolda kamera i valstugorna.

2009-03-30 @ 19:48:27
Postat av: Hulda

Bra jobbat Thoralf!!!

2009-03-30 @ 19:52:53
Postat av: Niklas, Trogen läsare

Har sympatiserat med SD sen jag blev riktigt insatt i politiken nån gång vid början av 2008.



Upptäckte bloggen i höstas någon gång, och läser den sedan dess ett par ggr veckan.

Du har rätt i väldigt mycket av det du skriver måste jag säga.



Keep up the good work



SD 2009 och 2010

2009-03-30 @ 19:55:38
Postat av: Ture F.

Josefsson var bedräglig! men ändå inte lika mycket, eftersom han inte var medlem i M under sex månader eller i Fp, eller i Kd eller i S etc. Ett tufft journalistiskt anslag med alla de där frågorna som aldrig ställs numera, kan ingen ha något att invända mot - men fegt bedrägeri? Ett missbruk av privatlivet? Nej, då har man gått över gränsen!

2009-03-30 @ 19:56:44
Postat av: Ture F.

Visst är det märkligt - hur det kan bli! Läste nyss på flera tidningar att migrantfartyg sjönk i Medelhavet på väg från Nordafrika. Reaktion - vad skönt då slapp vi dem! Så långt har det alltså gått med empatien. Nolläge alltså! Eller kanske minus! Djupare sett måste man fråga sig hur det kunde bli så här, och är jag ensam om min reaktion?

2009-03-30 @ 20:05:04
Postat av: C.H

Jooo...vi Kurt Lundgrens gamla läsare måste ha någonstans att ta vägen.Din blogg kommer säkert att att öka ytterligare...med all rätt.

2009-03-30 @ 20:14:49
Postat av: Prinsessan Madeleine

Grattis!

Alltid lika roligt att läsa att det går bra för dig! Det är du värd!

2009-03-30 @ 20:15:12
Postat av: AWSVENSSON

Notera migrantfartyg, men innan de nått Sverige så har de på något oförklarligt sätt förvandlas till flyktingar.

2009-03-30 @ 20:22:46
Postat av: Roberth Ström

Gratulerar Thoralf! Din blogg är en av de bättre på nätet!

2009-03-30 @ 20:46:29
Postat av: Hulda

Ture F: Empati finns hos oss alla.

Men låt oss se till att de kan stanna i sina hemländer.

I deras hemländer förekommer politiskt förtryck, korruption, religiösa tokerier och kommunism som orsakar flyktingströmmar som inte gagnar någon.

Bättre hjälpa tio familjer i Afrika än en halv i Rosengård.

2009-03-30 @ 20:47:55
Postat av: Peter, den förste.

@Thoralf

"Nu är jag givetvis mycket väl medveten om att en viss andel av dom som besöker min blogg inte sympatiserar med mina åsikter..."



Det är ju jättebra att det kommer många besökare till din blogg som inte sympatiserar med dina eller mina åsikter. Det betyder ju bara att de får en gratis lektion i vad demokrati verkligen innebär. Att stöta och blöta ideer och åsikter, högt och lågt. Tänk om dagens media varit lika demokratiskt lagda, hur mycket bättre hade då inte dagens samhälle varit?



För övrigt tycker jag att vi skall motarbeta Toblerone-vänsterns kleptokrati.

2009-03-30 @ 20:57:57
URL: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kleptokrati
Postat av: natasha

Grattis Thoralf!



Läsarsiffrorna visar att tack vare den moderna tekniken är censurens epok definitivt förbi. Och fler och fler börjar inse detta!

2009-03-30 @ 21:38:10
Postat av: Carl

värdelösa tidningar ger inga nyheter mer än rubrikerna. bloggar däremot visar bild på gärningsmänn och berättar det man vill veta.

2009-03-30 @ 22:57:09
Postat av: Mats (Malmö)

Ja - jag läser din blogg sedan några år, även om jag bor i Malmö.

Hur jag fick öga på din blogg kommer jag inte ihåg, men tror att det har att göra med Kurt Lundgrens blogg, något som skrevs eller kommenterades där.

Det känns bra med din blogg!

2009-03-30 @ 23:00:31
Postat av: Knegarn

j-å: Det gjorde jag.

2009-03-30 @ 23:24:44
Postat av: Ture F.

Off topic - som vanligt, men är det bara jag som är konspiratoriskt lagd? Glas i kycklingen hos Kronfågel! För en 4-5 år sedan bröstade sig Kronfågel med att bolaget sålde halalslaktade höns/kycklingar. Reaktion var överväldigande negativ för att inte säga hetsk. Själv har jag inte köpt en enda kyckling från Kronfågel sedan dess i protest. Är det nu fråga om en med handgriplig och farlig protest, som verkar organiserad? Det verkar bara som om det är Kronfågel som utsatts för sabotage.

2009-03-30 @ 23:42:49
Postat av: natasha

j-å!



Läs vad Ture F. har skrivit 19.56.44. Där ligger poängen!

2009-03-30 @ 23:45:46
Postat av: Hr Fökk

För din blogg Thoralf gör jag nu lilla vågen den stora får du så snart du nått 10k

2009-03-30 @ 23:53:20
Postat av: Ture F.

PS. Det kan finnas ett annat skäl till sabotaget mot Kronfågel. Nämligen att företaget har en marknadsdominerande position, som gör att avtal träffats med bl.a. ICA om att inte sälja till Kronfågel konkurrerande producenters färska kycklingar. Hur som helst så verkar det vara fråga om en internationell operation, då fabriker i Danmark, Sverige och Tyskland är inblandade.

2009-03-30 @ 23:57:57
Postat av: DunderMinnet

Grattis till besökarrekordet Thoralf =)

Själv besöker jag din blogg dagligen (ja, nästan två gånger om dagen).

Hur jag hittade din blogg kommer jag inte ihåg, men den är ett bokmärke iaf :)

Du skriver bra och insiktsfullt, fortsätt med det! :D

2009-03-31 @ 02:18:05
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Grattis Thoralf, bloggen blir bara bättre o bättre och hoppas att ännu fler upptäcker hur bra den är. Hjälp gärna till att prata om bloggen bland vänner, arbetskamrater etc. Tack.

2009-03-31 @ 10:00:52
Postat av: Carl

Ture F! kan det vara så att kronfågel lyder EU och köper in partier som är av EU kvalite. förr när Sverige inte var med i EU och hade bra tullar fanns det bra mat. nu är det mest cancerframkallande EU mat i affärerna. bara vänja sig med att EU-folket häller glas i maten som skall ätas av de dumma Svenskarna så länge vi är med i EU. förut nöjde de sig med canserkemikalier så Svenskar får cancer i levern, tjocktarm mm och sabbar sina njurar. matbranschen styrs av giriga storföretag som tjänar på att Svenskar utrotas som Sveriges rikedomar snabbare kan tillfalla EU-eliten

2009-03-31 @ 18:35:54
Postat av: c

alla Sverigedemokrater är välkomna att fira Blåsippans dag i Närke

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1468099



2009-03-31 @ 19:02:02
Postat av: carl

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=913&a=483922



finanskris varje 40 årsperiod? ja det verkar stämma. och så blir det extrakris varje gång moderater styr Sverige

2009-03-31 @ 19:23:39
Postat av: E.Eriksson

Kul att det går bra för din blogg.



Jag brukar surfa in ganska ofta numera. Jag tycker att dina inlägg är välskrivna och angelägna. Bloggarna i Sverige har blivit lite som de konservativa radiostationerna i USA, dvs. ett verkligt alternativ till övriga politiskt korrekta media.

2009-03-31 @ 20:52:05
Postat av: Ture F.

Carl, du är ute och simmar eller också är det ett dåligt försök till ironi.



Efter att ha knappat mig runt på nätet, så blir jag styrkt i mina slutsatser, nämligen att man först måste söka motivet till varför just Kronfågel initialt blev utsatt för sabotage. Den senaste händelsen på restauranten i Norrland med ett annat märke kan ju vara en "efterföljare".



Frågan blir då vilka motiv -som jag kan utläsa - som kan ligga bakom sabotaget. Det finns då bara två alternativ: missnöje med halalslakten eller missnöje från konkurrenters sida med att Kronfågel missbrukar sin marknadsdominerande ställning. Det är bara att välja!



Att det skulle finnas några motiv bakom sabotaget mot Kronfågel har systematiskt spelats ned av media och även polisen. Skälet till varför jag skriver det här är att försöka rör runt i grytan, då jag vet att väldigt många läser Thoralfs blogg, ja i kretsar som skulle förneka att de ens känner till bloggen.

2009-03-31 @ 21:14:00
Postat av: Ture F.

Carl, som simmar igen!



Om det nu är så att det bara finns riktigt svåra finanskriser vart 40 år, så skall vi vara jävligt glada att Måna Muslim inte sitter vid rodret nu!

2009-03-31 @ 21:19:03
Postat av: s-e karlsson

2009-04-01 @ 06:23:44
Postat av: s-e karlsson

J-Å ! 19-48-27 2009 03-30.

På den tiden var jag " sosse " , men sympar nu med Sd !

Mvh S-E Karlsson.

2009-04-01 @ 06:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0