KALIBER + EXPO = SANT


Kalibers Sanna Klinghoffers EXPO-vänner.

Detta har givetvis Sanna Klinghoffer numera plockat bort från Facebook men en av mina läsare gjorde en skärmdump av detta innan hon förstod sitt misstag. (Tack Lasse).

Bland Sanna Klinghoffers vänner på Facebook finns Daniel Poohl från EXPO. Som inte det vore nog utan även en Mikael Ekman finns bland hennes vänner på Facebook. Han beskrivs på följande sätt på Wikipedia.

"Mikael Ekman, svensk journalist, född i Karlskrona, känd för sitt engagemang mot högerextremism och rasism. Verksam vid stiftelsen Expo och på TV-produktionsbolaget Strix. Medförfattare till böckerna "Sverigedemokraterna: den nationella rörelsen" och Sverigedemokraterna från insidan."


Med dessa två vänner är nog risken att dessa program skall vara objektiva minimala. Det kommer istället handla om att smutskasta SD på alla upptänkliga sätt vilket användandet av inte mindre än tre infiltratörer vittnar om.

Det som är än mer anmärkningsvärt är att det är våra licenspengar och skattemedel som används till detta.

Så kommer då det "efterlängtade" programmet från Kaliber. Jag hade faktiskt förväntat mig att programmet skulle komma några veckor innan valet till EU-parlamentet men Sveriges Radio kanske tänker sig att köra det i repris ända fram till valet i september 2010. Tydligen är programmet uppdelat på tre avsnitt för att få stort genomslag som möjligt.


De tre infiltratörerna som Sveriges Radio sänt ut har tydligen bandat 90 timmars material från ca 30 olika möten hos Sverigedemokraterna. Om jag förstod rätt så har ca 20 av dessa möten "friats" av Kalibers redaktion. På de övriga mötena har det tydligen enligt Kalibers redaktion förekommit rasistiska uttalanden. Jag antar att vi idag fick ett smakprov på de mest anmärkningsvärda uttalandena och jag instämmer i att i några fall var det rent bedrövligt och dessa lyfts givetvis fram av Kaliber.


Nu kommer givetvis inte Sveriges Radio granska de etablerade partier på samma sätt men de som kommer ihåg valstugereportagen i Uppdrag granskning för ett antal år sedan kommer säkert ihåg att det då gällde andra partier. Jag kan bara bekräfta att jag hört liknande uttalanden från politiska företrädare från de etablerade partierna uttrycka sig på liknande sätt och i något fall än värre än det vi hört i programmet Kaliber. Det finns tydligen en del företrädare för de etablerade partierna som gärna vill "bikta" sig för mig och ventilera sina åsikter utan att de blir påhoppade av någon.


Följande historia/vits fick jag på mail för ett antal år sedan från en socialdemokratisk politiker som även var engagerad i det lokala LO-förbundet. Men jag anklagar honom inte för att vara rasist för att han skickat mig denna vits.


George W Bush och Tony Blair står och pratar i en bar.

En gäst kommer fram och frågar vad de pratar om.

- Vi gör upp planer för 3:e världskriget, säger Bush

- Jaså? Hur ser de planerna ut då?

- Vi ska ha ihjäl 140 miljoner muslimer och en IT-konsult, säger Bush

Gästen bara står och gapar.

- En... IT-konsult? Varför det? Varför ska ni ha ihjäl en IT-konsult.

- Det var det jag sa, säger Bush till Blair. Ingen bryr sig om muslimerna.


Att de förekommer en mängd Norgehistorier är inget som någon reagerar på men skulle samma vitsar förändras så att det skulle handla om araber eller muslimer eller någon annan folkgrupp så skulle de omgående klassas som rasistiska.


Att till exempel en viss kategori av invandrare är enormt överrepresenterade när det gäller våldtäkter är ett faktum som BRÅ uppmärksammat och som finns i deras rapport om brott bland invandrare. Sedan finns det givetvis många olika sätt att uttrycka det på, en del är mindre lämpliga än andra men det förändrar inte den statistik som finns. Frågan är då var gränsen går för rasism. Är BRÅ:s rapport om brott bland invandrare rasistisk för att den pekar ut invandrare som mer kriminella än etniska svenskar?


Sverigedemokraterna har en ganska stor tillströmning av nya medlemmar och det är givetvis svårt att sålla agnarna från vetet för de ansvariga i de olika lokala föreningarna. Det vet jag själv av egen erfarenhet. Vissa nya medlemmar kanske du bara träffar en gång under ett helt år och då är det väldigt svårt att bilda dig en uppfattning om en person. En enda persons uttalande kan vålla partiet stor skada då massmedia givetvis finner ett stort nyhetsvärde i detta men det är en verklighet vi Sverigedemokrater lever med varje dag.


Partiet har en hård hållning mot personer som uttrycker sig grovt felaktigt eller står för värderingar som kan betraktas som rasistiska. Dessa personer utesluts ur partiet relativt omgående.

Detta förhållande nämns överhuvudtaget inte i programmet Kaliber.


Jag deltog själv i ett möte i Växjö 2005 där en ny medlem i partiet framförde rent nazistiska åsikter vilket fick tillföljd att han redan dagen efter uppmanades att lämna partiet, vilket han också gjorde. Det var ett beslut som ingav förtroende och gjorde att jag vågade representera partiet offentligt.


I Sverige är det som bekant inte tillåtet att kalla en spade för en spade utan att pk-etablissemanget rycker ut även om det är sanningen man uttrycker. Jag tänker i varje fall inte ändra mitt sätt att uttrycka mig på i min blogg eller i insändare efter detta reportage i Kaliber för jag har aldrig sagt eller skrivit något som jag inte kan stå för.


Tänk på detta ni som skriver kommentarer på min blogg.

Även kommentarer på min blogg kan givetvis komma att användas mot mig av dessa EXPO-människor.

För den som vill friska upp sitt minne när det gäller valstugereportaget kan titta på nedanstående.




Eller detta exempel som är mycket talande för hyckleriet i Sverige. Där man inte vågar stå för sina åsikter.

.

Dagen, SvD, DN

Kommentarer
Postat av: carl

gissar att Sanna K inte sätter sin fot bland invandringstäta områden! vart bor hon? troligt vis i ett rikt svenneområde och alldrig åker kollektivt, då skulle hon ju riskera att komma i kontakt med de negativa följderna av invandringspolitiken. hoppas hon hamnar i Tensta en mörk kväll

2009-03-29 @ 15:30:30
Postat av: Carl

inse att detta kan rena och göra SD det bästa och ärligaste partiet i Sverige. Allians och Sossepakten består ju av bedragare redan från gräsrotsnivå. det skulle ta 20 år att rensa ur dessa rutna organisationer. men SD är nya och får på detta sätt hjälp att att bygga upp en organisation som är tvättäkta rakt igenom. folk förstår att SD är på väg att bli en ärlig och trygg organisation som vill sina väljare väl.



Hoppas sdáre INTE indoktrineras och glömmer bort sina gräsrötter när de får komma in i maktelitens Värld med oberänsade ekonomiska resurser som tas från fotfolket.

2009-03-29 @ 15:39:19
Postat av: Quantrill

"Partiet har en hård hållning mot personer som uttrycker sig grovt felaktigt eller står för värderingar som kan betraktas som rasistiska. Dessa personer utesluts ur partiet relativt omgående." Vänligen förklara vad SD anser ligger i begreppet rasistiska värderingar. Som bekant används begreppet rasism i alla sammanhang där någon uttrycker sig kritisk eller skeptisk mot den nuvarande massinvandringen och skapandet av det mångkulturella samhället. Gäller det också SD? Vidare vore det intressant att få veta vad som menas med att uttrycka sig grovt felaktigt?



2009-03-29 @ 16:10:54
Postat av: Anonym

Nyhetsredaktionen på SVT säger att de inte tänker fråga Sanna Klinghoffer varför hon tagit bort sina Expo-vänner från EXPO. SVT s reporter blir arg och säger att det är under hennes värdighet att kontakta Klinghoffer i denna fråga. SVT kan inte kontakta en radioreporter säger SVT. Då får SVT frågan varför de gjort text-tv-nyhet om radion? De svarar att de inte tänker medverka till att avslöja Klinghoffers koppling till SD-finetliga EXPO, även om Klinghoffers objektivitet kan ifrågasättas.

2009-03-29 @ 16:11:26
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Är det inte på det viset att en viss " Jargong " förekommer inom alla skrå, polis, brandkår etc. Oftast lite rått men hjärtligt. Jag tror att de flest inte menar bokstavligt vad man säger, utan man vill vara lite rolig och lätta upp stämningen. PS En liten pojke satt i en skola i gamla Sovjet och fröken frågade lille Igor vad han visste om kommunismen. Den är 1,65. Vadå en sextiofem sa fröken. Jo sa Igor. Pappa är 1,75 och han sa att kommunismen står han ända upp till halsen.

2009-03-29 @ 16:13:18
Postat av: Carl

hoppas barriären bryts för att tycka vad alla känner innerst inne.



det hela liknar sagan om kjesarens nya kläder:

nyakl%25E4der" rel="nofollow">http://susning.nu/Kejsarensnyakl%E4der



ingen törs ifrågasätta maktelitens ideer för ingen vill framstå som "rasist" nu kan det även vara farligt att kritisera invandringspolitiken när 2 Miljoner utlänningar angriper

2009-03-29 @ 16:14:46
Postat av: Knegarn

Dawit Isaak har bara kommit ur askan i elden. Situationen i Sverige är inte så avlägsen den i Eritrea.



Regeringen -> Sveriges Radio -> Expo -> AFA



Det råder inte några tvivel om dessa kopplingar längre.



Regeringen kontrollerar Sveriges Radio.

Sveriges Radio har nära kontakter med Expo ända ner på personnivå.

Expo har nära kontakter med kända våldsverkare inom AFA.



AFA är det verkställande grenen på detta åsiktsdiktaturens träd. Ofta är polisen beordrade att INTE ingripa mot dessa. Jag har själv bevittnat hur AFA kan stjäla och förstöra medan polisen bara tittar på. Att anmäla är aldrig någon idé - Brott kan aldrig styrkas.



Många myndigheter är också inblandade i denna soppa... Sverigedemokrater har aktivt motarbetats - ofta i strid med grundlagen, sparkats från arbeten, etc, etc. Vi lever i en diktatur av det mest effektiva slaget - Den som folkmassorna inte märker förrän man utmanar den.



Jag rekommenderar starkt att det ställs krav på internationella valobservatörer inför valet 2010.

2009-03-29 @ 16:17:24
Postat av: carl länk som fungerar

nyakl%25C3%25A4der" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/Kejsarensnyakl%C3%A4der



SD är barnet som avslöjar att kjesaren inte har några kläder, (alltså invandringspolitiken fungerar inte) fast de vuxna(Pollitiskt korrekta) säger att barnen skall vara tysta( De politiskt INkorrekta anklagas för "rasism"))

2009-03-29 @ 16:23:11
Postat av: Sven Tveskägg

Alla dessa timmar de har lagt ner för att smutskasta Sd, och så är detta allt de kommer med, patetiskt. Det kanske är plumpa uttalande, men absolut inte rasistiskt. Invandrarhistorier har väl alla berättat någon gång. Angående uttalandet att de skulle vara barbarer, Reindfelt sade att svenskheten var rena barbariet och att resten av utvecklingen har kommit utifrån. Inga ramaskri från något håll då. Nä vi kan allt vara lugna då folk bara känner igen sig hur man är i vardagen. Jag tror att de verkliga rasisterna kommer från mellanöstern. Jag tror bara att vi tjänar på detta då folk tycker att det är förjävligt hur man kan behandla ett parti på detta viset.

2009-03-29 @ 16:26:09
Postat av: Per-Erik

-> Knegarn



Sanna Klinghoffer vars korrekta förnamn är Alexandra, har en make som heter Juan Navas och som framgår av länken 98/slutres/kommun/vdk1480.html" rel="nofollow">http://www.val.se/val/val98/slutres/kommun/vdk1480.html återfinns han som medlem i Vänsterpartiet. Vem är förvånad?

2009-03-29 @ 16:54:36
Postat av: Carl

precis Sven Tveskägg! bra skrivet ju fler som hör kalibers inslag ju fler känner igen sig och nu när det är i radio och tv och verkligheten utanför dörren bekräftar vad SD säger i reportagen. så blir alla reportage om SD rena PR för sd.

2009-03-29 @ 16:57:25
Postat av: Per-Erik

???



Jag var inne på länken http://www.val.se/val/val98/slutres/kommun/vdk1480.html för några minuter sedan och nu är den helt plötsligt borta!



OK, ni får tro mig på mitt ord.

2009-03-29 @ 16:58:18
Postat av: Per-Erik

Glömde att bloggen i Kommentarerna inte klarar av understreck.

Postat av: Hulda

Varför inte "bugga" en 14-årig invandrarflicka när hon talar om för släkten i Rosengård att hon INTE vill gifta sig med en 20 år äldre kusin i hemlandet.........

2009-03-29 @ 17:07:02
Postat av: Krille

Har lyssnat på programmet nu. Vissa uttryck som gavs i inslaget var väl inte direkt politiskt korrekta om man säger som så. Men jag finner det mycket olyckligt om SD skulle ta fram stora kvasten och börja rensa ut alla de som sagt nåt mindre genomtänkt efter detta första program. Det är INTE SR som ska få sätta ribban för vad som får sägas, eller vart gränsen går för vad som anses vara rasism! SD ska absolut inte falla till föga i ren panik, gör dom det så ger de ju Kaliber rätt i sin kritik. Även om kritiken till viss del kan vara befogad, så anser jag själv, att SD ska tänka efter så de inte gör en större affär av detta än det egentligen är. Sån här jargong hittar man nämligen hos de flesta medelsvenssons.



Skulle Kaliber komma hem till mig med en hemlig mikrofon, så är jag fullständigt övertygad om att de kunnat få fram betydligt värre citat sagt av mig i ren ilska. Nu är ju jag iofs inte politiskt aktiv i SD mer än att jag är betalande medlem, men ändå. Det är bara inse att många svenskar, och för den delen invandrare är, “pardon my French” jävligt trötta på hur det ser ut i dagens Sverige!



Så länge SD ej har exakt samma åsikter som de 7 systrarna så kommer de alltid få dras med stämpeln “rasister”. Ska de slippa att få denna benämning så blir SD tvungna att bli lika menlöst urvattande som de övriga, och det vore förkastligt. Det är möjligt att vissa kommer att skrämmas av att våga rösta på SD efter att ha hört detta program. Men de hade förmodligen ej gjort det i vilket fall. Själv har jag pratat med bekanta som sagt betydligt värre saker än vad som sades i inslaget, trots det så skulle de EJ kunna tänka sig att rösta på SD, därför att ” det kan man ju ej göra för dom är ju hemska” trots att de nyss själva sagt saker som är allt annat än rumsrent. Rädslan för att ej vara en i gruppen, eller ej ha de “rätta” åsikterna är ofta värre än vad de egentligen tycker. Rädslan för att vara annorlunda skrämmer alltså betydligt mer.



Summering. Min högst personliga åsikt är att SD ska sitta still i båten och inte låta Kaliber skapa ren panik.



Förövrigt så var det intressant att de nämnde att flera invandrare var med i partiet. Tror inte att den oinsatte vet om det.

2009-03-29 @ 17:15:19
Postat av: Anonym

Undrar om dessa Expo och kalibermänniskor någon gång har skrivit något om GULAG. OM hur Stalin i stort sett utrotade Tatarerna från Krimhalvön. Ställer upp på att förintelsen aldrig får glömmas bort,men inte heller vad kommunismen har ställt till med. Vore det lite " kaliber " i dessa troligtvis vänstermänniskor så såg man saken inte så enögt.

2009-03-29 @ 17:17:52
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

PS jag som skrev om gamla Sovjet.

2009-03-29 @ 17:20:18
Postat av: Info

DANIEL POHL, SJÄLV INFILTRATÖR



Daniel Pohl hör alltså till Klinghoffers närmaste vänner. Och inspiratörer. Pusselbitarna faller på plats. Expo-Pohl inledde nämligen själv sin karriär med att (omkring 2001) infiltrera Nationaldemokraterna som låtsad sympatisör och medlem. Det förtroende han lyckades skaffa sig, innan han blev avslöjad, har han sedan utnyttjat i olika sammanhang.



Prisbelönad med 25.000:- av Artister mot rasister (”bedriver kontinuerlig research om extremhögern”). Medförfattare till boken ”Sverigedemokraterna”.



http://webappl.sh.se/C1256C930075B5F3/0/4306F5CCAECA186EC1256E21003460E1/%24file/etnopluralism.pdf

2009-03-29 @ 17:25:14
Postat av: Die Dumme Schwede!!!!

Påhopp, elaka förtalskampanjer och övrigt vinklande är ett uttryck för rädsla från de etablerade, att något nytt politiskt parti vänder upp och ned på den "så kallade verkligheten"!!!!

SD får vänja sig vid infiltratörer och "sanningssägare" från obskyra organisationer som Afa, Expo, ung vänster och en del andra "mupp-organisationer"!!!!

Det är bara att ta det med ro och använda medias "information" på rätt sätt, så slår den hårt tillbaka på de "politiskt korrekta"!!!!

Politiska påhopp är gamla trix och i Sverige minns Vi "kosack valet", vilket snarare var en långsiktig tillgång för socialisterna och ett bakslag för högerkrafter/liberaler!!!!

SD kommer att få över 4% vid nästa riksdagsval år 2010, vilket samtidigt tycks innebära en vågmästarposition!!!! Detta faktum har satt "skräck" i etablissemanget, vilka delat in Sverige i lagom "goda portioner" á la kartellbildning!!!!

Nya partier och människor i riksdagen kan innebära att obehagliga sanningar och sammanslutningar "flyter upp till ytan", vilka kan "slå sönder det goda livet"!!!! Det är inte alls säkert, att "de nya" kommer att "ta för sig av riksdagstårtan"!!!!

2009-03-29 @ 17:40:19
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

När skall EXPO o company infiltrera vad som i källarmoskeerna i Rosengård om oss svenskar?

2009-03-29 @ 17:41:07
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Sex döda , hundratal skadade, Valfusk. Välkomna till EU.

2009-03-29 @ 17:46:38
Postat av: Stora Småland

Kaliber och Expo , snacka om extrema uslingar !



Mvh Stora Småland .

2009-03-29 @ 17:55:20
Postat av: Sverigebesöket



Så har det bevisats igen. Medias, t ex SR:s, lögnpropaganda biter inte utan folk bara skakar på huvudet och går in på webben för att själva ta reda på fakta.



Den här hemsidan kommer snart upp i ett nytt rekord , minst 8 000 besökare.

Ett stort grattis till Thoralf.



Om nu detta program ska sändas i tre delar , med repriser. Så är Denna B-logg uppe i 10 000 fortare än någon kan ana.



Så fortsätt med er lögnpropaganda på SR. Folk tror er inte längre.

2009-03-29 @ 18:31:08
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Håller med dig sverigebesöket. Fler och fler upptäcker att om man skall få reda på vissa saker så får man aldrig det i medierna idag. Skall bli roligt att se vad framtida forskning kommer att säga om denna mörkning som sker. PS om nu någon får anslag till denna typ av forskning.

2009-03-29 @ 18:47:43
Postat av: Stefan K

När inte media kommer åt Sd utifrån försöker man inifrån. Undrar hur mycket skit som skulle dyka upp om samma gjordes med de etablerade partierna. Jag minns än idag vad som sades i valstugorna framför Janne Josefssons dolda mikrofon och kamera 2002.

Paniken kommer att spridas bland mediefolk och riksdagspartier ju närmare valet vi kommer och troligen har vi bara sett en början på den gemensamma smutskastningen av Sd. Orden som vevats i dagens nyhetssändningar är inte väl valda, men rycker man loss vissa ord i sitt sammanhang, kan man skapa i princip vilka åsikter som helst. Den berömda händelsen på Tallinn-färjan fick ju inte alls den effekt som Sr:s infiltratör och pk-Sverige hoppats på och jag tror inte ögonblick på att denna händelse heller får det.

2009-03-29 @ 19:04:51
Postat av: Magnus

Jag snabbkollde vad de rasistiska uttalandena var, och det gav mig en bättre bild av SD än den jag hade, eftersom att invandrare i högre utsträckning går på bidrag var det enda rasistiska exemplet från 30 bandinspelade möten och kontakter inom SD.



Är Sverige med detta SVT/SR en demokrati? Okej, nu ska jag lägga band på mig och inte ge svaret ja eller nej, så Thoralf slipper problem...

2009-03-29 @ 19:06:23
Postat av: salasso

Under min tid som politiskt aktiv i ett borgerligt riksdagsparti hörde jag ofta mellan skål och vägg betydligt grövre saker än vad som dras fram här, saker som skulle fått de ömtåliga själarna på SR att komma i självsvängning.

Undrar vad de själva har för interna benämningar på de enfaldiga licensbetalarna men det lär vi aldrig få veta.

2009-03-29 @ 19:11:19
Postat av: carl

de kommentarer som sades var i slutna sällskap mellan bekanta emellan. skall SR bugga varje hem och förhöra varje skolbarn om vad som deras föräldrar säger hemma. kommer dagispersonal att ange föräldrarna för främlingsfientlighet om barnen hör vad föräldrar tycker och tänker hemma???

kommer utlänningar få en egen avdelning på FRA därmed få bevis och åtala alla Svenskar om de säger något negativt om utlänningar? helt absurd situation i Sverige, hur f-n kunde det bli så här.

2009-03-29 @ 19:11:47
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Expo o compani som är till vänster agerar precis som STATSI i gamla Öst-tyskland. Dolda mikrofoner, avlyssning etc. Alla som säger sanningen skall tystas, precis som i gamla öst.

2009-03-29 @ 19:20:09
Postat av: Eva

En liten påminnelse om hur de andra partierna uttrycker sig:



watch" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=SNIxArRd3Ro&feature=responsewatch



http://www.youtube.com/watch?v=SN18vKSsbEg



Felet är ju inte att politikerna har dessa åsikter. Felet är ju att de ej vågar stå för dem.







2009-03-29 @ 19:40:52
Postat av: Sverigebesöket





Var inne på SR:s hemsida och hörde på ett litet inslag från Göteborg och anser inte att programinslaget återspeglar något som kan betraktas som rasism.



Det är självfallet så att en politiker under fria former ska kunna uttala sig om de negativa konsekvenserna av invandringspolitiken, som t ex att vissa grupper arbetar svart och därmed inte betalar skatt. Fritidspolitikern uppfattade detta som osolidariskt och torde där ha stöd av stora grupper socialdemokratiska väljare,



För vad är det socialdemokraterna har hamrat in för budskap? Jo att det finns en gemensam kaka , att den är ändlig och att alla ska bidra till den gemensamma kakan.



Den som drar sig undan eller snyltar har kallats osolidarisk.



Vad är det för fel i att sverigedemokratiska politiker, oftast gamla sossar, utrycker sig just som gamla sossar?



Det var ju, som sagt, i slutna rum.



För övrigt brukar ju vänsterjournalister hänga ut direktörer med bild på villa, sommarstuga, bil och segelbåt när dessa direktörer varit osolidariska i sin skattehantering.



Här, på sd:s interna möte, är det ju ingen uthängning och man frågar sig då vad journalisterna egentligen har på fötterna.

2009-03-29 @ 19:52:07
Postat av: Stefan K

FRA-lagen har ju skapat ett herrans liv i media och många politiker på vänsterkanten rasar. Tycker dessa att buggning och infiltration av politiker är ett mindre hot mot den personliga integriteten än avlyssning av kriminella och terrorister?

2009-03-29 @ 20:19:37
Postat av: Hr Fökk

The UN Human Rights Council assaulted free expression today, in a 23-11 vote that urges member states to adopt laws outlawing criticism of religions. The proposal came to the UN from Pakistan on behalf of the Organization for the Islamic Conference. There were 13 abstentions. South Korea, Japan, India, Mexico and Brazil, all strong democracies, allowed this to pass by abrogating their responsibility.

Postat av: Nisse

Väldigt bra och tydligt svar från Åkesson:



1499569&lpos=extra0" rel="nofollow">http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1499422&lid=puff1499569&lpos=extra0



http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=2731997

2009-03-29 @ 21:00:05
Postat av: Roberth Ström

Vem bry sig om vad som sker i radion? Allt avgörs 2010 de kan smutkasta oss bäst de vill!

2009-03-29 @ 21:03:29
Postat av: Wied

Man undrar jo hur det vil låta med dold mikrofon i Södermalmmoskéen eller Islamic Center i Malmø ?







Dispatches: Undercover Mosque:

http://video.google.com/videoplay?docid=2668560761490749816

2009-03-29 @ 21:09:01
Postat av: peter a

Ett langt utdraget reportage hittade bara skoj om en gris och en burka i stort sett.



Om inte Reinfedlt tar avstand fran att statliga extremistproducenter bedriver valkampanj sa ser han extemisternas hjalp bara som ett privilegium som sossarna hade i regeringsstallning som nu overgatt till alliansen.



Finns det nagon svensk som tycker att vi ska behalla statlig media?



Bara i statlig och statsunderstod media kan extremisterna harja fritt sa att vanstern kan vinna val.



Vi behover en kampanj mot STATLIG EXTREMIST KONTROLLERAD MEDIA.



VI MASTE FORBJUDA STATLIG MEDIA.



Thoralf, ni ledande bloggare maste ta tag i detta hot mot yttrandefriheten och demokratin, ni maste krava avveckling av statlig media.

2009-03-29 @ 21:27:30
Postat av: Hejsan

Inte heller Svenska Dagbladet anser det vara av något intresse alls att Kalibers Sanna är kompis med Poohl och tagit bort sina expovänner från Facebook. Media vill inte beskriva kopplingarna.



Men varför ifrågasätter ingen varför bara ett enda parti ska avlyssnas med dold mikrfon inför EU-valet? Det strider väl mot objektivitet och borde anmälas till Granskningsnämnden?

2009-03-29 @ 21:48:50
Postat av: Niklas

Bra jobbat Thoralf och co!



SD 2010.



Ps. Martin Andersson är riktigt patetisk.

2009-03-29 @ 21:57:59
Postat av: Niklas

Upptäckte en intressant artikel från DN förresten.



Vi lever ju som sagt i ett tämligen vänsterbetonat land.

Tror nästan att skolorna fått i uppgrag att inte lära ut för mycket om Kommunismens baksidor.

Postat av: Josef Boberg

Hmmm... - Niklas - åt hållet <A HREF="http://sv.wikipedia.org/wiki/Kallocain"><strong>kallocainsamhälle</strong></A> snarare tror jag, tyvärr tyvärr... :cry:

Postat av: Sverigebesöket

Bra artikel Niklas



Jag kan verkligen instämma i skribenternas slutsatser



”Demoskopundersökningens resultat är skrämmande och visar på en kunskapsnivå som är så låg att den närmast är obefintlig.”



Men vad annat kan man vänta sig i ett land där media behärskas av kommunister?

Kommunisterna är specialister på att mörka verkligheten. Hur många - och nu talar jag även om välutbildade och politiskt intresserade - känner till att vänsterpartiet var finansierat och tog detaljerade order från den sovjetiska spionorganisationen KGB?



Detaljerade order? Ja vänsterpartiet fick till och med order om vad deras riksdagsmän skulle säga i riksdagen.



Tänk vilka slemmiga hycklare det är som har en sådan makt inom medievärlden.

2009-03-29 @ 22:48:58
Postat av: Janne

Men Thoralf, är det inte värre det dina paritkamrater säger än att reportern har vänner på en demokratisk tidning? Varför börja skylla ifrån sig, ta avstånd från dina partikamrater istället. Typiskt sossebeteende att vända bort fokus, mycket besviken!

2009-03-29 @ 23:59:11
Postat av: Tore

Jag har sagt det tidigare och säger det igen:

De största skurkarna sitter på den vänstra halvan.

När det gäller EU-valet, är den enda insynen den som Junilistan lämnar iform av rapportering i skrifter och i bokform. Se här:

"Svarta får i EU-parlamentet - 2008:1"

Svarta får i PSE - Socialdemokratiska gruppen

EU-kommissionens avgång i mars 1999 - socialister de största skurkarna, narkotikaliberal socialistgrupp, korruptionsaffärer hos olika socialdemokratiska partier i Europa, eller Turkiet

- socialdemokrater som nationalister och militärister.

eller varför inte:

Svarta får i GUE/NGL - Gruppen Europeiska enade vänstern/Nordisk grön vänster, med narkotikaliberal majoritet och gammelkommunister i gruppen!

Övriga läsbara skrifter är:

"Med kluven tunga 2004:1"

Hur EU-parlamentarikerna egentligen röstade

"Med kluven tunga 2005:5"

Hur EU-parlamentarikerna egentligen röstade

"Med kluven tunga 2007:1"

Hur EU-parlamentarikerna egentligen röstade



Detta måste vara övertygande, att vi inte har i EU

att göra: Bara samarbeta!

Det framkommer hur sossar här på bloggen försöker

förvränga verkligheten. Vänstern har startat ett media-krig mot oss! Och vi lär svara! Tack Jl för

era upplysningar, men tyvärr vill ni vara kvar i etablisemanget, det vill inte jag!...

www.junilistan.se/?p=1;71









2009-03-30 @ 00:23:54
Postat av: Peter, den förste.

Etablisemanget påvisar bara hur desperata de är över Sverige demokraternas framgångar och kommande vågmästarställning. Och samtidigt är det ett bevis på att SD inte är en del av etablisemanget.



M.a.o. Om man vill rösta mot etablisemangets kleptokrati, så är det självklart att rösta på SD.

Postat av: Tore

Jaha, skulle "Expo" vara en demokratisk tidning!

Janne, du är mer korkad än vad som är lovligt!

Men "jäfla hora", "skall knolla din mama", det

tycker du om!...

2009-03-30 @ 00:49:01
Postat av: Tore

Jaha, skulle "Expo" vara en demokratisk tidning!

Janne, du är mer korkad än vad som är lovligt!

Men "jäfla hora", "skall knolla din mama", det

tycker du om!...

2009-03-30 @ 00:59:01
Postat av: Kurdi

Mina kära rasistiska vänner.

Jag ska sluta kalla er rasister. Ni är snarare patrioter, som är lite förvirrade.

Som invandrare säger jag så här. Det är OKEJ att älska sverige om man är svensk och vilja skydda landet mot onda människor. Dock är inte alla invandrare onda. Vem bryr sig om invandrare egentligen? vem bryr sig om svenskar? alla vi är väl människor? Förutom turkar då, och zigenare, och iranier såklart, och araber. Ja..! de är nog människor också, men en dummare variant...!Fanatiska sorten.

Alla kan väl inte vara människor. I en perfekt värld skulle självklart alla idioter och kriminella utrotas. Hur kan ni som patrioter då kunna rensa ut agnen från vetet?

Mitt svar på den frågan är enkel. Ni kan börja med att skicka tillbaka varenda invandrare som begår brott. Nu snackar jag inte om snatteri och slagsmål. Utan den grövre sorten. Mord, våldtäckt, rån mm. Jag tycker även att vi utvisar svenskar som begår sådana brott. Tänk er om vi förvandlar australien till ett fängelse igen, där alla världens avskum placeras där och då och då atombombar vi skiten ur dem. Massavrättning. Det vore kanske underbart och en lösning på alla våra problem.

Som kurd säger jag såhär. Om ni vill skicka hem alla 100.000 kurder som bor i sverige, så kan ni börja stötta vår kamp mot turkarna, iranierna, araber och stötta vår dröm om ett fritt kurdistan.

Sen kan jag bjuda in er på soliga semesterveckor i min feta villa utan att ge er asyl. :P

2009-03-30 @ 02:00:43
Postat av: Bo

Nu är det bara sluta betala TV-licensen.

2009-03-30 @ 02:21:59
Postat av: Alexander den store

Ang. Kalibers Wallraffande/PK VARNING !!!!

Ja, då var det dags igen för en riktig lektion i PK så det står härliga till

av SR och Tv4 !

I utdraget ur Kaliber gör man nya försök att framställa SD till rasister och utlänningshatare igen.....

Det ter sig snart smått löjligt att med dold bandspelare försöka få med ett utalande om vad SD och

folk anser om en misslyckad invandringspolitik och sen försöka med alla medel få det till Rasism och andra "förskräckliga" saker...

Ibland undrar man om det är Pryo elever som leker journalister ?



Pip Negerboll i micken och fräs sen istället Jefla ytlänning och fråga om dom kommer från PK Maffian ?

Dra sen denna vits :

Jog er ert nya svänskleerarett, kåmma från Ongarn..

Min nua ostron fick barnet, idag det gick dom inket tinket ;)



Blix försökte så han höll på att kräkas med en intervju med JÅ vicket inte lyckades

trots med en papegojas envishet...

JÅ försvarade sig med bravur !! Bravo Jimmie !



Nästa Groda är Tv4 nyheterna som intervjuar Mats Wingborg som stoltserar med sin bok framför tv kamerorna,och ojjar sig likadant som Myrdal gör när någon kritiserar diktaturen i Kina med pekfinget i högsta hugg !

(Mast Wingborg och Anna-Lena Lodenius bok om sverigedemokraterna)



Jag kan nämna att det finns regler i vissa kommuner på att INTE diskutera Invandrare eller invandrarpolitik på arbetsplatsen överhuvudtaget , Då kan du bli inkallad till chefen, för tillättavisning ! Säger bara allt hur illa det är ute



En dag på Österlen i Skåne.



Journalisten:

-Hur har ni det i Malmö nu för tiden ?

Jöns Jönsson:

- Åt Helvete, dessa satans danska muslimer som jämt sprider lögner om oss skånepågar!

-Tycker föresten vi har nog med nollåttejävlar också på Österlen numera , åk tebaks till Norrland igen , med er och stanna där !

Å hela jävla Sjöbo och Vellinge består av Nazister ! Danskjävlarna kunde gott behållit Skåne för gott !! Bunta ihop dom å slå ihjäl dom bara , Norrmännen ska vi inte tala om.. deras sjåpande och joddlande kan dom behålla för sig själva , å vilka fula fjäll dom har sen - ha, ha , fy för saadan sicket pack !



Journalisten - Jasså, du e rasist va ?

- Ja , vem fan är inte det ?

- Nej det kan vi inte skriva , det går inte vet du , vad ska läsarna tro ??

- Skriv att du hörde mig säga det jag sa nyss då ! Och att jag tycker att "packet" är för många här nu "

Ok , då skriver vi främlingsfientlig då !

Rubriken i Rikstidningen blev:

Nazister och rasister på Österlen hetsar folkgrupp!

Politiker rasar , över en Malmöbos främlingsfientliga uttalande, ber om ursäkt och lovar om på följd!

-Vi kan inte tolerera sådant språkbruk , det är sedlighetsårande säger kommunfullmäktige i Malmö .

-Vi får verkligen be våra invandrare om ursäkt , det var nog bara förslupna ord och inget annat. Vi värnar verkligen om den kulturella mångfalden här.

Han fiskar i grumliga vatten bara !



------ jounalistik som kallas PK ( Politisk Korrekt )

missar budskapet som killen ville ha sagt... Läs: Jag tycker dom är för många här nu !

2009-03-30 @ 03:16:52
URL: http://roljede.blogspot.com
Postat av: Alexander den store

P.s Heja Toralf ! Bra blogg !



Jag står för alla mina kommentarer och även det jag skriver på min blogg ( som dessvärre inte vissa av Malmös politiker gör )

Jag har 20 års erfarenhet av Malmöhelvetet.

Plus ett boende i ett mycket invandrartätt bostadsområde i 10 år i södra Sverige !!

Jag talar av egen erfarenhet ! Och har belägg för mina påståenden ! (ibland,ironiska)

Skit ner er, jävla PK journalister !

Bosätt er i Rosengård/Malmö i minst 5 år , skriv sen,

så får vi se hur det rätta Sverige ser ut !



2009-03-30 @ 04:55:16
URL: http://roljede.blogspot.com
Postat av: Putte

@ Kurdi. Varför ska ni ha ett fritt Kurdistan, när inte vi får ha ett fritt Sverige? Turkar i Kurdistan och Kurder i Sverige. Vad är skillnaden?

2009-03-30 @ 06:34:44
Postat av: Per-Erik

Är det verkligen så illa, som det framgår av bifogade video?



Jag får i alla fall mycket obehagliga "vibbar" och associationer till Sovjet, DDR, Kuba o.s.v.

Postat av: Info

I KAFKAS VÄRLD

Jaha, nu har det blivit måndag morgon. Sveriges radios kafkaliknande förföljelse av Sverigedemokraterna fortsätter. Mellan halv 07.30 och 07.50 och sju bjuder den skattefinansierade föregivet objektiva vänsterkanalen P1 på ett låångt, låångt inslag, där de i hemlighet inspelade yttrandena på några Sd-möten i Göteborg förra året återigen spelas upp och fördöms.



En docent i statskunskap är inkallad för att oemotsagd fördöma. ”Sverigedemokraterna har inte rensat ut rasismen.” Man kallar det hela diskussion. Det finns visserligen en kvinnlig programledare inblandad, men om man skall kalla hennes repliker av följande karaktär för ”diskussion” är tveksamt:



EFTER DET VI NU HAR HÖRT SÅ ÄR VÄL DET HÄR VÄLDIGT ALLVARLIGT, ELLER HUR?



Äntligen bereder sen Sveriges radio plats för ”Tankar för dagen”. Men bara för att 45 minuter senare återkomma till Sverigedemokraternas ”dubbla budskap” i ett ännu ett nytt inslag. På middagen idag är Sverigedemokraterna på tapeten igen. I samma syfte. Och så verkar det fortsätta resten av dagen.



Snart sänds också Kalibers ”Sverigedemokraterna del 2” med många repriser. Och därpå ”Sverigedemokraterna del 3” med lika många repriser. Nästa år, valåret, kommer naturligtvis Sveriges objektiva och folkliga radio att sända samtliga program återigen. Gång på gång, fram till valdagen. Med många avståndstagande kommentarer av många inkallade, eniga experter.

2009-03-30 @ 07:24:14
Postat av: Hr Fökk

Smidigt uppträdande i SVT nu på morgonen, Jimmie Åkersson!!

Postat av: Leonora - The Magic Memories

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-30 @ 07:28:12
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Steffe

Hej Thoralf!



Din blogg blir bara bättre och bättre hela tiden! Många av mina vänner läser din blogg också numer, eftersom jag tippsat dom. Du gör ett otroligt bra arbete och jag hoppas du får en bra belöning för detta, efter valet 2010 då förhoppningsvis SD kommer få bra röstresultat.

2009-03-30 @ 08:03:50
Postat av: Hr Fökk

Repris av Jimmie Åkerssons bejublade framträdande i SVT nyhetsmorgon kl. 08,45

Postat av: Die Dumme Schwede!!!!

Bästa Kurdi,



Varför skall alltid "etniska svenskar" försörja kurder som "fegat ur" och inte kan kämpa för sitt "Kurdistan"???? Varför krävs det av alla "etniska svenskar", att alltid kämpa för "kurdernas sak"????

Är Ni totalt oförmögna, att göra någonting själva????

Ni "100.000 kurder", varför inte åka tillbaka och slåss för Edra "etniska rättigheter" i Irak, Iran och Turkiet????

2009-03-30 @ 09:42:56
Postat av: Fredrik

Varför är alltid andras problem sveriges ansvar? Om du nu tycker att vi är rasister så kan du åka tillbaks ögona böj. Har inte du fått försörjning och frihet i vårt land?

2009-03-30 @ 09:54:42
Postat av: Ibbe

Valstugereportaget är intressant och till delar bortglömt. Redovisningen riggades,vad annars, och framställdes som om att moderata representanter var rasister och invandrarhatare. Vad man inte presenterade var: Samtliga partiföreträdare från vänster till höger hade i stort sett samma uppfattningar i de frågor som ställdes. Av alla valstugor som besöktes var det enl uppgift två som inte hade en avvikande uppfattning. Men som sagt, moderaterna fick ta hela smällen. Som vanligt en netral och balanserad skildring från SVT vilken gärna betecknar sig som fri och oberoende television. Lite längre tillbaks hade vi folkpartisten i Sthlm som efter tv-kamerans avstängning, trodde han, förklarade att invandrade gangsters skulle ha nackskott och placeras i Nybroviken. Enligt Sr-logik en typisk folkpartist m.a.o. Som bekant sitter partiet i riksdagen. Tillbaks till SR och SVT. Kanske bör vi här i landet stämma ner tonen från officiellt håll när vi fördömer mediaofrihet och styrnnig i andra länder. Det är ju inte speciellt trevliga kopplingar som redovisas mellan extremgrupper och näraliggande grupperingar samt programmakare i SR.

2009-03-30 @ 10:56:49
Postat av: Fredrik

Jag tyckte att Elena skötte sig utmärkt när hon blev intervjuad av SVT. En vanlig, ärlig, seriös person! Bra jobbat!

2009-03-30 @ 11:23:16
Postat av: Per-Erik

TV inslag från Gomorron Sverige ang. de fega och dolda inspelningar som Sveriges Radio gjort av Sd-medlemmar.



Tycker att Jimmie Åkesson gjorde ett mycket bra intryck, vilket man definitivt inte kan säga om lögnhalsen och Expoiten Daniel Poohl.

Postat av: Janne

Tore:



På vilket sätt är den odemokratisk? De har väl rätt att skriva vad de vill?

2009-03-30 @ 11:51:02
Postat av: Hr Fökk

@ Fredrik



Om det var Elena hon hette som satt i studion i morse med Jimmie Åkersson så var hon den menlösaste i

studion. Hon ville t.om jämföra sig med Wallraf. På Jimies fråga om hon också kunde tänka sig att smygbanda Reinfelt på hans hotellrum som de där här halvkriminella figurerna gjort kom inget svar!!

Alltihop är bara ett enda stort skämt som inte kan leda någonstans, utom möjligen lite vandrarpriser inom vänsterpartiet

Postat av: Hulda

Undrar vad detta snokande på SD har kostat oss skattebetalare.

Har nu hört på "Kaliberreprisen" och tycker att det var dålig journalistik.

2009-03-30 @ 12:17:19
Postat av: Per-Erik

-> Herr Föök



Kvinnan som representerade Sveriges Radio i diskussionen med Jimmie Åkesson är Kalibers ansvarige utgivare och heter Nina Glans.



En annan kvinna som intervjuats av SVT i det här sammanhanget heter Elena Yurkowskaya och är medlem i en Sd förening på Lidingö. Med hänsyn till ökningen av såväl TBC, HIV och vissa andra infektionssjukdomar genom invandringen, har hon i princip rätt i vad hon säger angående den ökade risken för smittspridning. Men sättet att uttrycka det på var minst sagt synnerligen olämpligt. I viss mån kan detta troligtvis skyllas på att hennes svenska inte är den bästa och svårigheten att då hitta det rätta uttryckssättet.

2009-03-30 @ 12:59:12
Postat av: Per-Erik

Synpunkter på Kalibers agerande av den politiske cefredaktören Per Dahl, lokaltidningen Barometern i Kalmar.



I stor sett OK, även om han "tar i" då han beskriver hur enskilda medlemmar har uttalat sig!

Postat av: BAW

Mejla till Daniel Poohl mailto:daniel.poohl@expo.se och fråga honom om medlemskapet i Afa. Passa också på och fråga varför Expos grundare och första chefredaktör Tobias Hübinette numera är tabu för Expo.

2009-03-30 @ 14:18:13
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Får en känsla att vi har fått en MC Carty hysteri i Sverige. Mac C jagade " kommunistiska uttalanden i USA på 50-talet. Rena rama häxprocesserna. Folk drog inför domstol och blev mer eller mindre svartlistade när de sökte jobb etc. Dessa stolligheter fick hålla på alldeles för länge och en sak är säker att denna förföljelse är en skamfläck i USA:s historia. Får en känsla av att vi snart närmar oss en gräns där " jagandet " går för långt. Att politiker/politikern måste tåla granskning är helt klart men man får en känsla att snart törs man inte berätta en norgehistoria och lösryckta sammanhang dras ut och murvlarna vinklar det vad som är mest PK för deras del.

2009-03-30 @ 14:25:59
Postat av: Nalle i Växjö

Ännu ett "avslöjande" och 4% gränsen är sprängd med god marginal, och 10% är ingen omöjlighet.



Att inte PK har kommit fram till slutsatsen att alla avslöjanden oftare ger positiv kommentarer för SD.



Vad bli nästa steg från vänster Stenkastning och bomber?

2009-03-30 @ 14:33:17
Postat av: Stefan A

Verkar vara en samordnad aktion mot SD genom den häromveckan utgivna boken om hur man debatterar med SD och det här avslöjandet som inte är något avslöjande, ett simpelt försök till smutskastning bara, på ett mycket fult sätt, ska smussla in en mic i sängkammaren hos fru ansvarig utgivare så får man se om hon tycker det är en ok journalistik.

2009-03-30 @ 14:33:39
Postat av: Nalle i Växjö

Ännu ett "avslöjande" och 4% gränsen är sprängd med god marginal, och 10% är ingen omöjlighet.



Att inte PK har kommit fram till slutsatsen att alla avslöjanden oftare ger positiv kommentarer för SD.



Vad bli nästa steg från vänster Stenkastning och bomber?

2009-03-30 @ 14:33:39
Postat av: Sverigebesöket

I förtvivlan över politikens nyckfullhet har börjat fantisera och dagdrömma och skriver:

”Förhoppningsvis leder Kalibers avslöjanden till att sverigedemokraterna förlorar sympatisörer.”



Men tillägger uppgivet: ”Säker kan man dock inte vara”



Och den brasklappen var nog på sin plats eftersom sverigedemokraterna hämtar sina kärnväljare från det parti som tillhandhåller flera levande reklampelare åt sverigedemokraterna.



Mona och Vanja kommer nog att säkra fortsatt uppgång.

2009-03-30 @ 15:28:38
Postat av: Sverigebesöket

.Det var Östran som avsågs i föregående inlägg

2009-03-30 @ 15:30:43
Postat av: Hr Fökk

@ Per-Erik



Det Elena Yurkowskaya sa tycker jag var bra sagt, inget konstigt alls! Visst alla människor också svenskar bär på en massa bakterier men inga svenskar bar tidigare på TBC, det var utrotat i Sverige sedan många år.

Det är bara helt otroligt och jag har sagt det tidigare att de släpps in utan granskning. Greklands 3 veckors isolering är det enda riktiga. Förstår inte varför sjukvården inte klagar, de riskerar allvarlig arbetsskada varje gång en kåldolme kommer innanför dörrarna

2009-03-30 @ 15:30:48
Postat av: Berra, 17

Jag mailade just denne Klinghoffer



"Ni skulle aldrig komma på tanken att infiltrera på detta sättet i något annat parti. Ni borde skämmas.



Antar att ni kommunist-journalister börjar bli mer och mer desperata nu när SD verkar komma in i Riksdan, men sådant här är ju bara fegt och patetiskt.



Överallt finns dessa kommentarer angående invandringen, bara det att man inte vågar framföra det i media då man direkt blir stämplad som rasist.



Dessutom försöker ni få det till att denna lilla del som sagt allt detta ska vara representativa för hela partiet.







Trovärdigheten att detta skulle vara opartiskt minskar dessutom drastiskt när man ser att du har relationer till vänsterextremister som Daniel Poohl och Mikael Ekman. Givetvis tog du bort dem från Facebook-vänlistan men det spelar ingen som helst roll faktiskt.







AFA nästa för din del?







/En upprörd Sverigedemokrat som aldrig mer kommer betala licens, Mina pengar ska inte finansiera kommunistisk propaganda."





Tror inte hon kommer svara dock..

2009-03-30 @ 15:37:25
Postat av: Per-Erik

Var just inne och tittade på en repris av TV 4:s nyhetsmorgonsändning där man diskuterade detta.



Gav i princip inget nytt, utan det enda av värde var att Jan Guillo ansåg att Kaliber höll på med "lömsk journalistik". Dessutom gjorde han jämförelse med Fp och Kd och ansåg att samma resultat hade man fått hos dessa om man tillämpat samma "lömska journalistik". Programledarna såg inte alltför muntra ut under tiden som han intervjuades, efetersom de tydligen hade förväntat sig något annat från honom. Första gången som jag troligtvis håller med om något som Jan Guillo har sagt!

2009-03-30 @ 16:12:06
Postat av: Cap

Länk här nedan till TV4:s Nyhetsmorgon med bland annat Jan Guillou. Nån som kunde se eller höra någon från SD som tilläts bemöta anklagelserna från studion? Nej just det, som vanligt pratar man OM Sverigedemokraterna och inte MED...

Postat av: Söder

Det vore intressantare om kaliber gjorde en undersökning med SAP och LO i fokus. Jag tror inte LO skulle ha många medlemmar kvar om de skulle utesluta de invandringkritiska. Det är mil mellan LO-toppen och medlemmarnas åsikter.

Vidare vore det mycket intressantare att undersöka ett parti som säger sig stå för ett mångkulturellt samhälle. Det är mycket märkligt att så mycket resurser satsas på att göra ett repotage om ett parti utanför riksdagen. Granska makthavarna är tydligen inte intressant

2009-03-30 @ 18:51:38
Postat av: Tore

Se där, Janne! Du uppfattade min kommentar om en odemokratisk tidning! Nu är det bara så, att denna tidning tar inte in "motpartens kommentar", p g a att den är en urpräglad vänstertidning (expo) med ett fasistiskt förflutet. Genmäle är totalt förbjudet för den som angrips, och jag tycker att

denne "Pool" liknar Hitlers domare, du vet han som fick en "allierad" bomb i skallen i slutskedet av WW2. En annan poäng i min kommentar är, att terror-gänget AFA har fritt spelrum i denna tidning. Alltså en typisk fasistisk odemokratisk tidning, som inte har i Sverige att göra. En av Sveriges fd bästa journalister, Kurt Lundgren "Ölands Fria Horisont" anklagades för "islamfobi", utan att denne "domare Pool" preciserade anklagan. Mer finns att läsa på dennes eminenta blogg, än så länge! Men det finns fler av denna sort tidningar, men Expo ställer sig absolut i täten, och därmed skall den bort och bidragshysterin till dessa tidningar skall avvecklas! Jag tror du kan läsa mycket mer på SD hemsida,

www.sverigedemokraterna.se

där även Expo:s bakgrund avslöjas. Även

www.bgf.nu

har avslöjande kommentarer om Expo, och dennes facist, "domare Pool"! Läs och njut du okunnige...

2009-03-30 @ 20:02:46
Postat av: Tore

Mär jag ändå är igång, vill jag redovisa lite EU

"valfläsk"! Sossar och "alliansen", samarbetar "över gränserna" i en överstatlig och federalistisk EU. Och har gjort det sedan förra valet 2004 (även tidigare)!

Vänsterns Bill & Bull (Jonas Sjöstedt och Jens Holm) har på 39 ONU haft en frånvaro med 33,3 %!

och vänsterns Eva-Britt Svensson har haft 2,6 % röstandel på just överstatlighet och federalism, avstått att rösta i 2,6 % och 10,3 % frånvarande.

Förresten vad det inte hon som bytte fot till Mp?

Rösttavlan gällde - EU - institutionella frågor,

juli 2005 till december 2007.

De största framgångarna har S och allianssyskonen

haft med de stora, medan vänsterpartiet ej redovisat några fram-gångar där GUE/NGL gruppen härskar!

Alltså ut ur EU, så dessa blir arbetslösa...:-)

2009-03-30 @ 20:30:44
Postat av: Knutte

Spännande vilka reaktioner detta fått.

Kan inte säga att jag är så förvånad, en hel del av inläggen på denna sida är värre än vad som framkommit i radioinslagen. Dock vill jag påpeka inte ffrån Toaralf. Föredomlogt fritt från rasisitiska omskrivningar, dock med omdiskuterade åsikter, men det är väl befriande?

Mycket av detta speglar var stora delar av svenska folket tycker.

Jag är övertygad om att inte minst hos centern finns dessa åsikter.

Är det ok att ha sådana åsikter? En del av dem definitivt inte!

Men det mesta är inte så anmärknngsvärt.

Folk i allmänhet har nog en oro hur det ska gå för Sverige, bla kanske pga en hög invandring och att beslutande politiker aldrig kan erkänna tt allting inte är bra.

2009-03-30 @ 22:19:54
Postat av: Knutte

Spännande vilka reaktioner detta fått.

Kan inte säga att jag är så förvånad, en hel del av inläggen på denna sida är värre än vad som framkommit i radioinslagen. Dock vill jag påpeka inte ffrån Toaralf. Föredomlogt fritt från rasisitiska omskrivningar, dock med omdiskuterade åsikter, men det är väl befriande?

Mycket av detta speglar var stora delar av svenska folket tycker.

Jag är övertygad om att inte minst hos centern finns dessa åsikter.

Är det ok att ha sådana åsikter? En del av dem definitivt inte!

Men det mesta är inte så anmärknngsvärt.

Folk i allmänhet har nog en oro hur det ska gå för Sverige, bla kanske pga en hög invandring och att beslutande politiker aldrig kan erkänna tt allting inte är bra.

2009-03-30 @ 22:20:19
Postat av: Knegarn

Berra, 17:



Jag hoppas du använde en anonym mailadress.

Klinghoffer har ju glasklara kontakter med Expo som i sin tur brukar kunna mobilisera sina Expo-jugend stormtrupper för att puckla på och förstöra.



AKTA DIG!

2009-03-30 @ 23:32:16
Postat av: Tore

Janne, lite hjälp skall du få med "Expo" och deras

facister! Även SR Kalmar är engagerad. Se här Ölandsbladet 17 januari:

www.bgf.nu/expo/kl.html

Ölandsbladet och Kurt Lundgren! Frid över hans minne!

Det finns artiklar i samma ämne, Öb den 19 och 24 januari 2008

2009-03-31 @ 00:51:09
Postat av: Axel

Prov.

2009-04-01 @ 07:14:02
Postat av: SolGuru

Man undrar ju när media ska börja ge sig på universiteten. Hänga ut dem som var maoister på 60- och 70-talen och aktivt stödde kommunistiska folkmordsregimer på ett sätt som svensk "högerextremism" aldrig gjort och aldrig haft möjlighet att göra. Kolla kopplingar mellan studentvänster, Syndikalister och AFA. Men skulle det mot all förmodan hända lär väl granskningsnämnden komma rytande, som den gjorde i fallet med Könskriget. Någon som läst det här, förresten: "Kravet på opartiskhet i SVT:s sändningstillstånd innebär bl.a. att kontroversiella ämnen eller händelser inte får behandlas ensidigt på det sättet att endast en parts version eller synpunkter klart dominerar ett program. Kravet på saklighet innebär främst att uppgifter som är av betydelse för framställningen ska vara korrekta och att framställningen inte får vara vilseledande, t.ex. genom att väsentliga uppgifter utelämnas."

_2077.aspx" rel="nofollow">http://www.grn.se/grn/pages/NewsPage_2077.aspx Det är så man kan skratta på sig bara av att tänka på det.

2009-04-16 @ 17:52:12
URL: http://solguru.motpol.nu
Postat av: Kalida Umerbeli

Sverige för svenskar är helt rätt, men låt inte svenska stöd och penger går åt att kurder kastas ut ur sitt land"Kurdistan" och hamnr i Sverige som icke människa i sitt ockuperade hemland och inte heller i Världens bästa land" Sverige" Vi kurder är inte lik araber och turker som själar andras land. Det som vi behöver är moralisk stöd och det skulle finnas som jag torr i svenskarnas hjärta. Jag längtar att åka tillbacka och skydda mitt land. Det ska jag göra snart när jag är färdig med mitt utbildning.Jag vil åka tillbacka med stor kärlek till Sverige. snälla forstör inte denna bild. länge leva Sverige. "Till svenskar som hatar kurder säger jag att svenskar har också stulit samarnas land så ni i samma nivå som araber och turker.

2010-07-02 @ 20:41:15
Postat av: Anonym

Om valstugereportaget:



Har också sett "nyanlända svenskar" på gallerier och caféer, osysselsatta, men jag klandrar icke dem, utan de som beviljar dom och stanna, fast det saknas närmare 500 000 arbeten på arbetsmarknaden. Vem skulle inte söka upp någon kulturell närstående person i främmande land på en cafeteria eller ett köpcentrum, än att sitta och 'häcka' i någon grå förorts lägenhet mol allena, i väntan på arbete eller utbildning. Det centrum jag passerat senaste 15 åren till och från jobbet, så har jag sett så gott som alla oroshärdars folk ca 6 månader efteråt passera i revy... Ursvensk / SD 2014!

2012-01-15 @ 20:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0