JAG SKÄMS!



När jag ser reportaget i CBN om Malmö så skäms jag! Detta reportage har setts av miljoner människor och kommer ses av ännu många miljoner människor runt om i hela världen. Och det är socialdemokraten Ilmar Reepalu och hans vänstermajoritet som bär skulden till denna situation i Malmö. Jag känner en sådan frustration och ilska över dessa ........ politiker som försatt Malmö, Sveriges tredje största stad i en ohållbar situation.

Det är väldigt glädjande att flera Sverigedemokrater får medverka i programmet och förhoppningsvis kan detta leda till positiva reaktioner.


Klicka på bilden för att se reportaget.

Hur många väljer att turista i Sverige och Malmö efter att de sett detta reportage? Jag skulle då aldrig välja Malmö som turistmål oc det tror jag Malmö får lida för väldigt mycket.

I slutet på 90-talet hade jag och min dåvarande flickvän varit på en shoppingresa till Rostock via Trelleborg. På vägen hem (en lördagskväll) stannade vi vid McDonalds som låg längs vägen i Malmö, jag tror det låg på Ramels väg. Detta blev en mycket obehaglig upplevelse, vi kände oss som inkräktare och "flydde" ut ur restaurangen relativt skyndsamt innan någon muckade gräl med oss.


Mona Sahlin sa i sitt tal i Almedalen att hon aldrig, aldrig någonsin skulle samarbeta med Sverigedemokraterna. När jag ser och hör Ilmar Reepalu den vääääsande "förrädaren" kan jag säga detsamma. Jag kommer aldrig, aldrig någonsin samarbeta med Socialdemokraterna, jag vill förpassa dem så långt som möjligt från maktens korridorer.

Men nu är jag faktiskt inte lika dum som Mona Sahlin än att jag vet att det finns väldigt många förnuftiga socialdemokrater som delar mina uppfattningar om massinvandringen och andra tokigheter i samhället och dessa kan jag mycket väl tänka mig att samarbeta med. Mona Sahlin har snart ändå gjort sitt inom politiken och frågan är bara om det är någon som vill ha henne som landshövding i någon landsände, troligtvis inte.


Siv Jensens uttalande i Norge om att Malmö är en "förlorad" stad och hennes varningar om att även norska städer kan gå samma öde till mötes har väckt stor uppmärksamhet. I veckan besökte Fremskrittspartiets vice ordförande Malmö men han jämförde besöket och vad han skulle få se med ett officiellt besök i Kina där bara den putsade fasaden visas. Jag är fullständigt övertygande om att så också var fallet i Malmö.



Andreas Konstantinides blundar för radikala muslimer i Rosengård.

Han ledsagas säkert också av den störste verklighetsförnekaren i Malmö, Andreas Konstantinides, ordförande i Rosengårds stadsdelsfullmäktige. I Gomorron i SVT förnekar han allting angående förhållandena i Rosengård och den muslimska radikaliseringen. Givetvis springer denna nickedocka Ilmar Reepalus ärenden och skulle aldrig säga ett negativt ord. Hans ständiga förnekande av dessa problem gör honom inte trovärdig ens för den mest inbitna socialdemokraten, hoppas jag. Men Ilmar Reepalu är ju givetvis Andreas Kontantinides garanti för heltidsarvode som politiker och man sågar som bekant inte av den gren man sitter på. Så vi kommer att få höra fler lögner från denne invandrare och Rosengårds beskyddare.


Malmö är ju också begåvade med en moderat politiker, Adly Abu Hajals, som är imam. Han kommer från Palestina och jag undrar om även han var ute och kastade sten och bråkade under förra helgen då Davis Cup matchen mot Israel spelades. Han använder sig av sharia-lagarna för att lösa relationstvister enligt en artikel i Skånskan med rubriken "Sverige den bästa islamiska staten" men den har väl troligen inte Andreas Konstantinides läst då han fortsätter att förneka att sharia-lagar tillämpas i Rosengård.

Kan man Malmö gå i Landskronas fotspår? I så fall får Sverigedemokraterna 22 procent i valet 2010. Då kanske det kan ske en förbättring till det bättre i Malmö. 


Kommentarer
Postat av: Magnus

I hastigheten skrev du CNN.



CBN är det ...tyvärr. Tyvärr om man med det menar att stora mainstream-CNN är lite mer politiskt korrekt än denna stora kristna TV-kanal (lite som tidningen Dagen fast stor TV-kanal i USA).



Men CNN eller annat stort mainstream mediebolag hade iofs reportaget för 1-2 år sedan om Malmö och problem med våld från invandrargrupper, och du är inte ensam om bolagsförväxling.

2009-03-14 @ 23:58:00
Postat av: Alexander den store



Med risk för att vara tjatig.....

Men...

Hur ska Malmö, Fylld till bredden med Balubas och Och Hottentotter

Någonsin få tillbaka ett redan Så Skamfilat ryckte?

Tack vare en totalhavererad invandrarpolitik och Öresundsbro utan passkontroll,

inkompetenta sossar till politiker som kramar muslimer och Hamasanhängare,

Knarklangare, Black Cobras, Rosengårdsgettot där fanatiska Al-qaida och talibaner

frodas, överhuvudtaget kunna repa sig ?

Svar: ALDRIG !

SKADAN är Tyvärr så långt gånget att hoppet är ute !

Felet ?



Politik och Politiker som inte våga säga ifrån utan tigit om problemen istället !

Ingen vill bo i Malmö av NORMALA människor !

Den Dåliga sidan kommer mer och mer upp till ytan !

Politikerna skyr sitt ansvar för vad de ställt till med !

Istället börjar man diskutera tennismatchers vara eller inte vara, poliser som visar sin vanmakt över en situation som inte går att bemästra längre.

Sopar skiten under mattan och låtsas som ingenting ---

TILLS utändska media börjar få upp ögonen för denna sjuka stad !

BBC, Norska politiker, Jerusalem post och Amerikanska Tv-bolag

De säger sanningen !

Och vad gör svenska politiker ? Ingenting För de blir bara påminda om något som gått så jävla snett , och inser att det är för sent att reparera skadan !

Jag säger det igen: Jag gillade Malmö en gång i tiden. Bodde där i 20 år ! (inte i Rosengårdsgettot)

Nu vill jag inte sätta min fot där mera , kommer aldrig mera ha något gott att säga om den stan mera !

Och vems fel vad det Per Garthon ? Reepalu ? M Wiehe ? Yngvesson ? Engkvist? Ollen ?

Kom för fan inte och säg att ni inte såg vad som höll på att hända !!

Den skadan är nu tyvärr oreparerbar och vem bär skulden ?

Hoppas att övriga Sverige INTE gör om samma misstag !



4:08 AM

2009-03-15 @ 05:45:00
URL: http://roljede,blogspot,com
Postat av: Alexander den store

Med risk för att vara tjatig....

men.



Hur ska Malmö, Fylld till bredden med Balubas och Och Hottentotter

Någonsin få tillbaka ett redan Så Skamfilat ryckte?

Tack vare en totalhavererad invandrarpolitik och Öresundsbro utan passkontroll,

inkompetenta sossar till politiker som kramar muslimer och Hamasanhängare,

Knarklangare, Black Cobras, Rosengårdsgettot där fanatiska Al-qaida och talibaner

frodas, överhuvudtaget kunna repa sig ?

Svar: ALDRIG !

SKADAN är Tyvärr så långt gånget att hoppet är ute !

Felet ?



Politik och Politiker som inte våga säga ifrån utan tigit om problemen istället !

Ingen vill bo i Malmö av NORMALA människor !

Den Dåliga sidan kommer mer och mer upp till ytan !

Politikerna skyr sitt ansvar för vad de ställt till med !

Istället börjar man diskutera tennismatchers vara eller inte vara, poliser som visar sin vanmakt över en situation som inte går att bemästra längre.

Sopar skiten under mattan och låtsas som ingenting ---

TILLS utändska media börjar få upp ögonen för denna sjuka stad !

BBC, Norska politiker, Jerusalem post och Amerikanska Tv-bolag

De säger sanningen !

Och vad gör svenska politiker ? Ingenting För de blir bara påminda om något som gått så jävla snett , och inser att det är för sent att reparera skadan !

Jag säger det igen: Jag gillade Malmö en gång i tiden. Bodde där i 20 år !

Nu vill jag inte sätta min fot där mera , kommer aldrig mera ha något gott att säga om den stan mera !

Och vems fel vad det Per Garthon ? Reepalu ? M Wiehe ? Yngvesson ? Engkvist? Ollen ?

Kom för fan inte och säg att ni inte såg vad som höll på att hända !!

Den skadan är nu tyvärr oreparerbar och vem bär skulden ?

Hoppas att övriga Sverige INTE gör om samma misstag !

Det finns STÄDER i södra sverige än Malmö och Landskrona där segregationen börjar sätta fart

och samma problem kommer att dyka upp där, fast i mindre omfattning, och det är illa nog ! Återkommer nog till det senare. Håll ögonen öppna innan det går som det har gått för Malmö, då är det för sent !



4:08 AM

2009-03-15 @ 05:55:47
URL: http://roljede,blogspot,com
Postat av: Fredrik

Mycket bra Thoralf !



Man kan inte annat än att fara illa när man ser detta. Om ni inte såg DEBATT senast så titta på det när en företrädare för judarna säger:



Sverige importerar människor med ett stort judehat!

Dom bryr sig inte vad lilla sverige tycker!

Blev tyst i studion !



Sen en annan fråga

Får man ha en trafikskola vid namn JIHAD ?Såg i inslaget att det fanns visst ?

Känns nästan lika illa som om en Nazist skulle döpa sin till Himmler eller en kristen till korståget.



Man visar noll respekt för invandrare som flytt från muslimer och dess terror !



Helst muslimer får säga och tycka vad dom vill så jag säger med hela mitt hjärta att:



Kommer aldrig visa respekt för en religion som står för så mycket förtryck. ALDRIG!!



Rösta rätt !

Rädda Sverige!

Rösta SD!

2009-03-15 @ 06:42:35
Postat av: Anonym

Haha Ja det var ju ett sätt att sätta Sverige på Kartan. Tragiskt.

2009-03-15 @ 08:26:01
Postat av: LP

All publicitet är bra publicitet. Eller?



@Fredrik

Ja man får ha en körkortsskola som heter Jihad körkortsteori. Jag har passerat förbi nämnda körkortsskola flera gånger. Såg senast igår (eller förrgår?) att någon fläskat en sten(?) rakt in i deras skyltfönster. Naturligtvis uppmanar jag inte till sådana handlingar, men direktdemokrati kan ibland vara skönt att uppleva ibland.



Det finns en snubbe(?) som kallar sig Oskar som driver en blogg om Norra Grängesbergsgatan i Malmö. På N:a Grängesbergsgatan ligger Jihad körkortsteori. Han har ett foto på skolan på sin blogg:



http://norragrangesbergsgatan.blogspot.com/search/label/Jihad





När det gäller Jihadbegreppet kolla här:



urkoranen.asp" rel="nofollow">http://www.sanningenomislam.se/utdragurkoranen.asp



Här kan man bla läsa följande:



"När I möten dem, som äro otrogna, så halshuggen dem, tills I anställt ett blodbad bland dem! Slån dem då i bojor! Och skänken sedan efter eller fordren lösepenning, tills vapnen nedlagts! Så är det. Om Gud velat, så skulle han hava gjort sig kvitt dem, men det är för att han skall pröva eder genom varandra. De, som dödats för Guds sak, deras gärningar skall han aldrig låta gå om intet. Han skall vägleda dem och sköta om deras sak på bästa sätt och låta dem ingå i paradiset, sådant han lärt dem känna det. (Egen versindelning: 47:4-7)"



Zetterstéen, K.V., "Koranen", Wahlström & Widstrand Stockholm, 1979



2009-03-15 @ 09:27:41
URL: http://everykindapeople.blogspot.com/
Postat av: LP

OBS!



Det blev någon vajsing på koranlänken (allah ser mig?). Provar igen:



urkoranen.asp" rel="nofollow">http://www.sanningenomislam.se/utdragurkoranen.asp

2009-03-15 @ 09:30:03
URL: http://everykindapeople.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Förbannelse, jag måste ha fått en fatwa över min dator. Googla "jihad koranen" och välj:



"Sanningen om islam - Utdrag ur koranen

Men våldsam jihad har alltid varit en del av islams historia. Flera verser i koranen och i haditherna (Muhammeds rapporterade uttalanden) används idag av ...

urkoranen.asp" rel="nofollow">www.sanningenomislam.se/utdragurkoranen.asp - 42k - Cachad - Liknande sidor"

2009-03-15 @ 09:31:15
Postat av: LP

Förbannelse, jag måste ha fått en fatwa över min dator. Googla "jihad koranen" och välj:



"Sanningen om islam - Utdrag ur koranen

Men våldsam jihad har alltid varit en del av islams historia. Flera verser i koranen och i haditherna (Muhammeds rapporterade uttalanden) används idag av ...

urkoranen.asp" rel="nofollow">www.sanningenomislam.se/utdragurkoranen.asp - 42k - Cachad - Liknande sidor"

2009-03-15 @ 09:31:54
URL: http://everykindapeople.blogspot.com/
Postat av: Andreas Henriksson

Thoralf



Det här är faktiskt ett riktigt skräckscenario, som håller på att hända, om han har rätt i det han säger att Sverige blir en muslimsk stat 2049 (då är ju jag förvisso död och begraven). Men mina barn har ingen bra framtid att gå till mötes, förmodligen har vi väl amerikanska pansarvagnar här, eller ryska som rullar i vårat land. Den där förbannade jävla Ilmar Reepalu han verkar ju inte vara riktig i huvudet, hur fan kan han förneka det som händer? Sparka ut han i Öresund.

2009-03-15 @ 09:36:53
Postat av: Stefan K

Att omvärlden ser ner på Sverige som ett skräckexempel för en fullständigt misslyckad integrationspolitik verkar inte bekymra våra politiker, åtminstone inte de på vänsterkanten. Tvärtom är tystnaden total över hur Sverige behandlas av de som kommit hit från andra länder och åtnjuter vår gästvänlighet. Därför är det förunderligt att se hur det enda parti som reagerar över förhållandena, Sd, tappar i väljarundersökningarna.

2009-03-15 @ 09:57:02
Postat av: Andreas Henriksson

Thoralf



Har ni i SD en bra lösning på det här problemet?

2009-03-15 @ 10:04:44
Postat av: Anonym

Sevärt

http://blogghelvetet.se/blogg/?p=441

2009-03-15 @ 10:15:01
Postat av: Inge Sandén

Idag var det mycket,vet knappt var jag skall börja.

Till Andreas Henriksson säger jag,välkommen till SD.

Vi behöver regäla sossar,som har kurage att inse,att det håller på att gå rent åt helvete med vårt land.

Tänk stort det är Sverige det handlar om.

Din fråga får Thoralf svara på.

Men min åsikt är,att när dom riktiga arbetarna har insett att Mona Sahlin och Ilmar Reepalu är dåliga representanter för Sveriges land,först då finns det hopp om att en förändring kan komma till stånd.

Att sosseledningen kramar Islam är det största förräderi en Svensk arbetare blivit utsatt för.

Allt det sossarna kämpat för i form av de orättvior som fanns i Sverige från mitten av 1800-talet och fram till idag,kommer att raseras om Islamisterna får fotfäste i vårt land.

Hur många är det som vill börja om igen,att slås för kvinnans rätt till jämstäldhet med mannen.

Islam är en kultur,som vanliga Svenskar aldrig kan finna sig i.

SD är det enda parti som kan rädda oss från fullständigt kaos och vi får aldrig ge upp hoppet.

Den som inte röstar på SD 2010,får då också vara med att ta ansvaret för ett Sverige,som kommer att se ut som Malmö gör idag.

Ge inte upp,om inte SD får något inflyande 2010 kommer vi alla att gå under.

2009-03-15 @ 11:52:49
Postat av: BAW

Ilmar Reepalu en katastrof för Malmö, i kulissen väntar en katastrof för hela Sverige nämligen Måna Muslim.

2009-03-15 @ 12:09:54
Postat av: Andreas Henriksson

Inge Sandén



Jag tycker det som håller på att hända verkar jävligt otäckt, det känns precis som att vissa människor (politiker) försöker att sälja ut Sverige, till Islam, och ett begynnande Islamistiskt statsskick. När till och med andra länders media belyser problematiken i Rosengård och säger som det är, och den där förbannade jävla REEPALU bara förnekar,man måste ju för fan ta till sig av kritiken och inte sopa det under mattan.Man kan ju för fan inte som ett folkvalt kommunalråd stå med några jävla skygglappar på. NU ÄR JAG FÖRBANNAD!! Jag har absolut ingenting emot människor från andra kulturer, tvärtom. Men nu handlar det om Islam, och den är farlig.En gång i tiden bekämpade vi nazismen. En gång i tiden bekämpade vi kommunismen( vilket vi gör fortfarande på vissa ställen). Nu är det dags att ta tag i Islam.

2009-03-15 @ 12:28:20
Postat av: Fru Fökk

FOX News är den stora kristna kanalen i USA.



CBN citerars ofta i SVT nyhetssändningar. Senior medarbetare räknas i USA som MYCKET trovärdiga. Senior Dale Hurd är mycket erfaren

trovärdig. Programmet sändes från kust till kust, jag lider med stackar Sverige



Det är i vilket fall bättre att vara kristen än fasist, Reapaluu ställde inte ens upp. Dj.. fegis! Vilken normalt funtad person med alla

hästar i stallet skulle naturligtvis ställt upp för att förklara men inte denne quisling.

Det är en fullständig gåta att Malmöborna inte skickar denne överlöpare till Irak, där han hör hemma. Jag har alltid inbillat mig att

Skåningar och Malmöborna varit tänkande människor som t.om värnar om skåneflagan, f-n vet längre!



I dag visar SIFO,s undersökning på att det är slut med överlöparna 2010. KD byts ut mot SD, även om de lyckats manipulera bort dessa siffror

i dagens undersökning



Reportaget som handlar om Sveriges heder som sätts fullständigt ur spel. Svenskarna och Sverige har alltid ansett som ett positiv och

hyggligt folk som skapat fler storföretag än något annat land, sett till folkmängd.



Nu börjar omvärden se oss som ett nytt mörkistan! Man kan kräkas för mindre. Det hugger i hjärtat att få uppleva detta även om man länge

insett att det är den oundvikliga väg Sverige ska vandra.

Mina barnbarn kommer på sin 18-årsdag att tvingas bära huckle.



Så länge som vänstern o Per Gharton och andra terrorister tillåts tåga med Hamas, Hizbola och hakkorsflaggor i sina led och kallar

fanbärarna/judehatarna för "entuastiska unga män" oen polisn står handfallen och tittar på så lär det inte bli bättre.



Påpekas att detta CBN inslag, också förekommer på den andra globala mediet CNN också här har Sverige lyfts fram åtskilliga gånger

2009-03-15 @ 12:37:45
Postat av: Skånetös

Detta är den mest naiva "djupanalys" av Sveriges framtid som jag någonsin läst. Sista meningen i citatet från ovan nämnda blogg http://blogghelvetet.se talar för sig själv.



"Sverigedemokraterna dödar Sverige.

by Rog on Mar.11, 2009, under Politik, Rasism, Sverigedemokraterna



Ja, detta är sant. Om det är något som kommer att urholka och ta kål den Svenska, och Europeiska välfärden, så är det Sverigedemokraterna och liknande partier som vill begränsa, eller helt stoppa invandring till vår del av världen. Sverige håller på att bli gammalt. Inte bara som en nationen, utan även befolkningen. Ungefär 17% av befolkningen över 65 år, denna siffra kommer inte att minska med åren. Fler kommer att gå i pension. Vi har det berömda ”köttberget” att se fram emot. Ett stort problem, inte bara i Sverige, utan inom hela EU är att vår befolkning blir äldre, pensionärerna blir fler, försörjningskraven ökar. Idag går det 4 arbetare på en pensionär, i framtiden spås detta halveras. Sverige kommer med deras politik att sakta dö ut som nation. De värden de säger sig stå för är inget annat än ett hån emot dig och dina barns framtid.



Allt för att de är rädda för lite ny kultur och en tygbit på huvudet."

2009-03-15 @ 12:53:15
Postat av: Per-Johanson

Bönderna gör uppror ohhh nej.

Utvecklingen går vidare och globaliseringen. Det bara och följa med strömmen. Gud så primitiv blogg det här var!

2009-03-15 @ 14:03:48
Postat av: Kanske en Hottentott

Balubas och Hottentotter? Vilka uttryck! Har ni inga andra frågor är flyktingfientlighet som ni driver? Kul att det går så bra för er i Sifo förresten asg.

2009-03-15 @ 14:15:00
Postat av: natasha

Som vanligt ett utmärkt och mycket tankeväckande inlägg från Thoralf.



Andreas H., det var ord och inga visor! Bra! Håller med dig och Fru Fökk fullständigt!

2009-03-15 @ 14:36:09
Postat av: Stefan K

Skånetös belyser ett fenomen som jag inte visste existerade. Invandrare från länder utanför EU blir inte gamla! De som kommer till Sverige för att ta hand om vår åldrande befolkning, åldras inte själva. Halleluja!

Om vi i EU ska fortsätta att importera den utbildade arbetskraften från icke EU-länder, urholkar vi de ländernas välfärd och vad händer då? Vad händer med de gamla i länder som Somalia, Afghanistan, Pakistan etc. om de yrkesgrupper som ska ta hand om dom försvinner till de rika EU-länderna?

2009-03-15 @ 14:36:36
Postat av: lee

vet många som kommer rösta på SD men vågar inte säga det .så SIFO kan qvitta .Om man nu tycker sverige har luckats när det ser ut som det gör i södertälje,rosengården,Hammakullen,Rinkeby och landskrona så kan man fortsätta rösta på mååna muslim men vill man inte ha fler område som dessa så är det bara att välja SD ..

2009-03-15 @ 14:41:32
Postat av: Stefan K

Ett svar på Hottentotts fråga är jo. Förmodligen har du aldrig besökt Sd:s hemsida utan faller för medias och pk-partiernas syn på Sd som ett enfrågeparti. Alla partier har en fråga som berör mer än andra och i Sd:s fall är det invandringspolitiken, så än sen? Gå in på partiets hemsida och begrunda partiprogrammet och du blir förvånad...

http://www.sverigedemokraterna.se/

Vad det gäller opinionsundersökningarna så här 20 månader innan valet, så känns de ganska ointressanta, men jag kan hålla med om att Sd:s siffror är låga med tanke på svenska folkets syn på vår asylpolitik.

2009-03-15 @ 14:45:03
Postat av: Skånetös

> Kanske en hottentott



Det här är en blogg med nästan 8000 unika besökare i veckan. Många av inläggen skrivs i rent provokativt syfte för att skada bloggen, vilket tyvärr är nackdelen med en öppen blogg. Du får därför precisera vilka du avser med NI för att det skall framgå vilka du avser.



Att belysa konsekvenserna av världens generösaste invandrinspolitik kan bara en dåra anse som "flyktingfientligt" (ett av de "djupsinniga" tillmälen som används mot de som är icke PK) och tydligen enligt ditt förmenande olämpligt att diskutera. Att som Sd vara invandringskritisk och ta ett samhällsansvar, är tydligen något som ligger helt utanför din begreppsfär.



Vi får se vem som sätter asgarvet i halsen 2010!

2009-03-15 @ 14:48:34
Postat av: s-e karlsson

Nästa år ska ju vi pensionärer pungslås på ytterligar 4,5 % lägre pension , en försynt undran angående äldreförsörjningsstödet som betalas ut till äldre invandrare som inte erlagt en svensk femtioöring i skatt i Sverige , det är ju också en form av pension om än under ett annat namn , den sänks väl också med 4,5 % för rättvisans skull .

Men då blir det väl genast tal om diskriminering så det går nog inte , men diskriminera oss svenskar som i många fall har arbetat sen 14 års ålder det går fin,fint !

Vänliga söndagshälsningar S-E Karlsson .

2009-03-15 @ 15:05:21
Postat av: Andreas Henriksson

Per-Johanson



"Bönderna gör uppror ohhh nej.

Utvecklingen går vidare och globaliseringen. Det bara och följa med strömmen. Gud så primitiv blogg det här var!"



Vilken ström ska man följa med?. Du kanske menar den Svenska flyktingströmmen ut ur vårat eget land, när Islam har tagit över!!! Jag tror att du skrev för att provocera.

2009-03-15 @ 15:27:32
Postat av: Nalle i Växjö

Konstig prioritering i Smålandsposten Växjö



I natt har en kvinna utsatts för troligt våldtäktsförsök mitt inne i Växjö.



Vad står det på SMP första sida.

Viktiga händelser som

Ishockey, Onödiga kostnader för körskoelever, och letar man en del hittar man rubriken



Polisen efterlyser vittnen.



Och I texten står att en man försökt slita av henne kläderna vid Mörners väg i närheten av Dalbo macken.



Läser man på SVT Kronoberg står det följande

Misstänkt överfallsvåldtäkt i Växjö

En 37-årig kvinna har anmält att hon utsatts för en överfallsvåldtäkt i centrala Växjö natten till söndagen. Polisen söker efter tre män som misstänks vara inblandade i våldtäkten.





Min fråga till Smålandsposten. Som jag vet läser detta här

Är det samma händelse ni skriver om och varför är det så dramatisk skillnad i hur händelsen återges, eller är det SVT som överdriver.



Det kan väl inte vara så att det har något med Politiskt Rätt ( PK) att strunta i att återge en verklig händelse.



Skamvrån än en gång för Smålandsposten

Postat av: Anonym

skånetös

8k besökare var väl ändå att ta i. Att många läser bloggen, visst. Men stats visar ju att bloggen tappar läsare. Kan det bero på det snäva innehållet? http://www.bloggtoppen.se/blogg/13925/

2009-03-15 @ 15:58:04
Postat av: Sverigebesöket

Ganska väntat att Sverigedemokraterna skulle få ett sämre resultat vid denna Sifo-mätning. Moderaterna har ju gjort samma politiska kullerbytta som Fp tidigare, dvs lovat något som dom sannolikt inte tänker att hålla.

Moderaterna har alltså lovat att strama åt flyktingpolitiken och har därigenom på kort sikt kunnat sno åt sig väljare från sd





Glädjen står därför högt i tak på vänsterhåll. Det ser vi redan nu på denna blogg.



Men varför är vänster så glada över att storkapitalets parti snor röster från Sverigedemokraterna?

Jo för det första så räknar säkert inte vänstern med att moderaterna kommer att genomföra vad de lovat mer än i ringa grad och för det andra så vet vänstern att det är sverigedemokraterna som driver på i fråga om invandringspolitiken – ju bättre det går för sverigedemokraterna ju mer kommer flyktingpolitiken i focus och ju mer drivs det på.

Dessutom är vänstern beroende av flyktingar. Bara i Rosengård är det nästan 90 % som röstar på vänstern.

Ju fler ”flyktingar” ju mera bidrag åt vänstern och deras parlamentariker. Detta är numera särskilt viktigt eftersom vänsterpartiet inte längre får några pengar eller gratissprit från Sovjet, DDR eller Polen.



Sen krusar moderaterna å sin sida för kommunisterna i media.



Ja tänk vilken rundgång´i politiken.

2009-03-15 @ 16:00:19
Postat av: Fru Fökk

@ Skånetös! 100'000 tals svenskar kan inte ha fel



"Sverige håller på att bli gammalt"



De som är allra äldst och har en benet i graven är förmodligen du själv. Når mossan växt tillräckligt djupt försvinner omdömet och Blatta Orientalis

får fotfäste.



Hellre ett ”köttberget” än nedmontering av jämlikhet, demokrati och kvinnors jämlikhet. Skränande sprattelgubbar som far fram på gatorna med hukande kåldolmekärringar bakom gardinerna är det DET du vill ha. En omfördelning av de ca 200 miljarder migrationsverket slukar varje år till svenska barnfamiljer skulle säkert få fart på barnafödandet.

2009-03-15 @ 16:11:54
Postat av: Nalle i Växjö



Jag skäms för vår tidning Smålanmdsposten



Konstig prioritering i Växjö



I natt har en kvinna utsatts för troligt våldtäktsförsök mitt inne i Växjö.



Vad står det på SMP första sida.

Viktiga händelser som

Ishockey, Onödiga kostnader för körskoelever, och letar man en del hittar man rubriken



Polisen efterlyser vittnen.



Och I texten står att en man försökt slita av henne kläderna vid Mörners väg i närhe6ten av Dalbo macken.



Läser man på SVT Kronoberg står det följande

Misstänkt överfallsvåldtäkt i Växjö

En 37-årig kvinna har anmält att hon utsatts för en överfallsvåldtäkt i centrala Växjö natten till söndagen. Polisen söker efter tre män som misstänks vara inblandade i våldtäkten.





Min fråga till Smålandsposten. Som jag vet läser detta här

Är det samma händelse ni skriver om och varför är det så dramatisk skillnad i hur händelsen återges, eller är det SVT som överdriver.



Det kan väl inte vara så att det har något med Politiskt Rätt ( PK) att strunta i att återge en verklig händelse.



Skamvrån för Smålandsposten











Postat av: Skånetös

> Anonym



Det var någonstans mellan 7000-8000 unika besök i förra veckan. Att bloggen tillfälligt ev. tappar besökare är givetvis helt temporärt och typiskt säsongsbetonat.



Har man något förnuft i skallen, så måste man ställa antalet besökare i relation till besökare på andra bloggar. Det väsentliga är givetvis att bloggen AVANCERAT under de senaste veckorna på bloggtoppen, vilket tydligen är mycket svårsmält för dig och dina gelikar!

2009-03-15 @ 16:40:32
Postat av: natashas Gubbe

Det är nog helt rätt att många säger M eller S vid en telefonförfrågan från SCB istället för SD. Här finns det nog ett "mörkertal" om 0,5-1,5% minst. Det verkar som om SD med god marginal kommer in i riksdagen 2010. Därföre har det gått vådligt bra i EU-valet.



Det finns en person här här i landet som särskilt skall ges en eloge för framgångarna både hos SD och de borgerliga, nämligen allas vår Måna Muslim! Gud bevare henne som sosseledare! Bättre valarbetare kan vi inte få!

2009-03-15 @ 16:46:15
Postat av: Sverigebesöket

Nalle



Så bedriver de kommunistiska journalisterna sin feministiska politik i verkligheten. Uppenbarligen tror, eller vet journalisterna att förrövarna och deras familjer brukar rösta vänster. Tja i så fall är det väl bara att bjussa på dom stackars tjejer som blir skändade, tycker säkert kommunisterna.



Jag erinrar om alla de kommunister som regelbundet får stort utrymme i media för att bre ut sig om FÅNGARNAS RÄTTIGHETER.



Det luktar röstköp på flera kilometers håll, men aldrig ett ord om detta skoj i media.



Tvärt om ges röstköparna obegränsat utrymme i media- Brottsoffren dem skiter man i.

2009-03-15 @ 16:49:58
Postat av: D Puddingfjäll



Vad har hänt med PK-iterna. Vi svenskar är inte per definition rasister längre. Till och med storebror DN och dess journalist Maciej Zaremba kommer med sådant tal.

Verkligen häpnadsväckande, men vad är det då som har hänt? Är det bloggeriet som får mediagiganterna att använda sanning som konkurrens medel?



Ja döm själva och läs. Bland annat detta har publicerats i DN:

”Om ni möter en person som kallar sig antirasist och är det på heltid och har den där frälsta blicken, kan det hända att hon med rasism menar något annat än ordböckerna. Kanske menar hon ”kapitalism”, eller ”väst”, ”moderniteten” eller bara ”den bestående ordningen”.

Och inte nog med detta, han fjärmar sig till och med från PK:s lydige fånge, mona Sahlin och ironiserar över en av henne initierad flumutredning:



Något förenklat ser det ”antirasistiska” schemat ut så här: Kapitalet behöver foglig arbetskraft. Det bästa materialet är invandrarna. Genom att ”andrifiera” dem (inskärpa hur främmande de är) gör man dem extra utsatta, varmed de blir lättare att suga ut. Därför ligger rasismen i kapitalets intresse. Vilket förklarar varför det (kapitalistiska) Sverige per definition måste vara genomsyrat av rasism och varför allt tal om kulturkrockar röjer en skum agenda. Kulturer finns, men alla är likvärdiga, får inte jämföras, än mindre viktas mot varandra.

Sen tillägger han:





Jag överdriver inte. Allt detta står att läsa i integrationsutredningen (SOU 2005:41), ledd av Masoud Kamali, beställd av Mona Sahlin.



Sd får mer och mer rätt Det kan vi tacka bloggeriet för. För visserligen ska och sanningen göra oss fria, men det är bloggeriet som är pådrivande.

2009-03-15 @ 17:49:16
Postat av: Anonym

Skånetös

Det är inte ett dugg svåsmält. Jag uppskattar verkligen Thoralf och denna blogg. Hans röst behövs i den politiska sfären. Du skapar dig en helt egen sanning om mig. Tragiskt

2009-03-15 @ 17:49:48
Postat av: s-e karlsson

På varje invandrad familj i 40-45 årsåldern så kan det ju i praktiken också komma 4 stycken som kanske går direkt in i det svenska pensionssystemet eller iallafall inom några få år , det hjälper alltså inte med invandring när vi samtidigt importerar pensionärer som ska nagga på våra pensionspengar !

2009-03-15 @ 17:55:58
Postat av: Anonym

Just nu "skyddar" dialogpolisen räddningskåren efter att ett "ungdomsgäng" satt eld på en soptunna enl sydnytt.



http://svt.se/sydnytt



På Sturup sitter nya vettskrämda PUT,tar och vänta på att en sandstorm ska gå över i Irak. Turismen vet ingen gränser när det gäller att ta sig tillbaka till de länder man flytt från, hals över huvud.

Ilskna är de också för att bussen som ska föra dem till övernattningshotellet inte kommit efter tre timmar

Fy sa,,,, perkile

2009-03-15 @ 18:28:27
Postat av: Anonym

Upploppet äger rum på Rosengård såklart

2009-03-15 @ 18:30:19
Postat av: Martin Isaksson

Var i Malmö (14-15/) då mina släktingar där skulle fira mig då jag fyllde 30förra veckan,



Det är ju inte utan att man blri förundrad över hur det mer och mer ser ut som en kåkstad med horder av enmanstält som är ute och går med sina oförskämda yngel.



Är så nöjd när jag kör därifrån.



är så trött på alt sånt orkar inte ens bry mig längre.

2009-03-15 @ 18:52:12
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Läser i Skånska Dagbladet att återigen har brandmän som försökt släcka en brand på Ramels väg i Malmö fått tomburkar,tomater o dyl kastat på sig. Ett mycket fint sätt att tacka för att man har fått komma till Sverige. Det finns bara två ord för sådant tilltag. ÅK HEM.

2009-03-15 @ 18:55:19
Postat av: Hr Fökk

@ Lars Rosén SD Kalmar



De åker faktiskt hem(se anonym ovan)

2009-03-15 @ 19:33:29
Postat av: Skåntetös

> Anonym



"Du skapar dig en helt egen sanning om mig. Tragiskt"



Att använda ordet tragiskt i det här sammanhanget, är väl ändå malplacerat så det ryker om det. Dessutom så är all sanning relativ. Men OK vi kör på ditt ordval och det tragiska ligger i så fall i att du motsäger dig själv i dina olika kommentarer, så uppenbarligen är logiskt tänkande inte din starka sida! Men trots denna brist kan du väl åtminstone försöka att åstadkomma en pseudonym, för så svårt är det väl ändå inte att klara av detta?



Som vi rediga skåningar säger, nu får det vara ”sluttjabbat” om detta!

2009-03-15 @ 19:42:16
Postat av: Skånetös

> s-e karlsson



Det blir mer och mer uppenbart, att begreppet "pensionsräddare" fått en helt annan innebörd än vad PK-iterna från början hade "inbillat" sig. Den ny betydelsen kan lämpligen sammanfattas i följande slogan; "Fixa uppehållstillstånd i Sverige och rädda din pension"!

2009-03-15 @ 20:11:06
Postat av: natasha

Martin I., visst blir man trött ibland, och inte minst när man läser skånetösens spattiga inlägg!

2009-03-15 @ 20:49:59
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Ja, de åker hem med 30 000kr skattefritt och gapskrattar åt de dumma svenskarna. När fick en hederlig svensk arbetare något skattefritt. För dessa pengar kommer tre nya, som i sin tur kvittterar ut 90 000kr skattefritt. Snacka om pyramidspel och vår naive minister Billström.

2009-03-15 @ 21:56:31
Postat av: Skånetös

> natasha



Sorry att jag gjort dig trött, men dagens kommentarer får oavsett detta betraktas som en engångsföreteelse och kommer aldrig mer att upprepas. Att man använder ordet spattiga i det sammanhang som du gör, har jag aldrig sett förut och säger med stor sannolikhet mer om den som använder det än om mig.



Vinkevink!

2009-03-15 @ 21:58:05
Postat av: Per's Fru

Per

Bönderna (SD) gör uppror ohhh nej.



Utvecklingen går vidare och desamma gör globaliseringen. Det bara och följa med strömmen.

Ni människor inom SD, borde utvecklas lite mera, "liksom tänk utanför boxen".



Håller med dig älskling.

2009-03-15 @ 22:19:46
Postat av: natasha

Skånetösen (skånegrabben?), med de verklighetsfrämmande resonemang, som du uppvisar, så är det bara så att dessa kan karakteriseras som "spattiga", vilket är helt adekvat. Det inser nog även du själv vid närmare eftertanke. Eller är det verkligen så illa ....?

2009-03-15 @ 22:20:24
Postat av: Skägglös

Definitionen av pensionsräddare idag är numera att de är här för att råna/våldta/slå ihjäl pensionärer. Vilket då sparar in staten pengar.



För övrigt så måste jag bara säga en sak. Det var det någon som skrev om för några dagar sedan.



Denna ständiga obligatoriska neger på myndighetspapper/informationsblad med mera. Han/hon finns där för att indoktrinera oss att det är helt historiskt korrekt att negrar/invandrare är här! För det har dom alltid varit!!

Var inne på folktandvården, och till min stora skräck hittade jag inte en enda tidning/info blad utan denna ständiga obli-neger. Inte så konstigt att SD inte är större fast åsikterna delas av många , när folk dagligen i hela sitt liv blir indoktrinerad av staten att tro att shorty från Gambia ska bo här, det är helt normalt! Blir så förbannad på denna tankekontroll!

2009-03-15 @ 22:29:16
Postat av: salasso

Skånetösen, din kommentar 12:53:15 uppfattades tydligen av några som dina åsikter och inte som ett citat även om citattecknen fanns där.

2009-03-15 @ 22:35:45
Postat av: Robin_Shadowes

När våra pensioner sänks nästa år med 4,5% så blir jag inte ett dugg förvånad om mussarnas och blattarnas pensioner höjs med samma siffra...

2009-03-16 @ 00:01:38
Postat av: Alexander den store

Välkommen till Malmö i sommar /Vi är numera Världsberömda !



Candides resa till Malmö 2012

Välkomna till Malmö Vi kan visa upp Eldorado en stads uppgång i förfall , med Gettot Rosengård,

där finns äkta Kackelackor att beskåda i lägenheterna.

Vi har Sveriges största muslimska församling och Sveriges finaste moskee !

I Rosengård talar barnen Rosengårdska och vet inget om övriga sverige,

Det är ju förbjudet enl. Koranen. Här spelas bara arabisk musik, övrig musik är förbjuden. Hamas och Al-Qaida har egna föreningar , lokalerna här kallas

källarmoskeer eller klubbar.

Mycket pitoreskt inslag är att det finns Kat till försäljning, för de som önskar att ta sig en tugga ! Politiska föreningar är förbjudna, likaså är ett måste för kvinnor att bära burka annars får de piskrapp av sina män hemma. Tidigare härskade den jugoslaviska och albanska maffian här men är nu mera uppslukad av Black Cobras.

Shaira lagarna infördes så sent som 2008 och Malmökommunstyrelse strävar efter att kranskommuner som Oxie, Lomma, Vellinge och Svedala kommer att ta efter detta-men detta kommer troligen inte att ske förrän 2011 , så vi kommer att förflytta den somaliska gruppen till Kroksbäck och Holma. I Centrum av stan går det utmärkt att ta sig en kopp arabiskt kaffe, och varför inte prova på att röka lite vattenpipa ?

Alkohol är förbjuden sedan vår nye imam påförde detta 2007.

Vi kommer med all sannolikhet att bilda en egen stat av resterna av Malmö som vi kommer att kalla TaliMalmö efter den förträffliga mångfald av kulturella institutioner som vi har här, numera (moskeer). Vetenskap, och Malmö konsthall och symfoni orkester förbjöds enl Helig Koran, och Imamen därmed oxså pågatågen till Lund som ju tyvärr hävdar sitt förfärliga universitet.

Malmöhus slott är numera tillbaka till fängelse för de orena (kristna). I Slottparken har vi på söndagarna det stora nöjet att erbjuda stening av orena kvinnor, stenar finns till försäljning vid Centermoskeen (f.d. stadsbiblioteket) till stor glädje för våra ungdomar !

Förtjänsten går till Hamas och Hizbollah !

Som tack för att Kommunstyrelsens tidigare ordförande Illmar Reepalu tillät att upplåta Malmö som muslimsk stad och republik kallas numera Pildammsparken för Hamas-Reepalu parken.

Se Sveriges vackraste minaret Turning Torso i TaliMalmö(förr bostadshus). Tennis i Malmö är förbjuden eftersom den sporten bara väcker onda minnen om att Israel en gång spelade här . Tennishallen är numera moskee och döpt till Reepalu moskeen. Triangeln år omdöpt till Mohamedsplats och fd Sheraton är allmän böneplats.Södervärn heter Mohammadvärn, MAS heter HA-MAS sjukhuset .

Se vackra och pittoreska Taliban-malmö med kanal båtar runt Centrum som en gång var ett borgarcentrum för de besuttna . Bevis för hur våra kommunistvänner erövrade centrum med Hamastorg (Lilla torg ) Hizbollatorg (stortorget) och Jihad-ströget (Södergatan)

Alah-Akbar!



Obs Satir och Ironi är jävlit farligt för de styrande ! och PK-anhängare !

Läs Candide av Voltaire !

Ju närmare sanningen man kommer med saftiga ord destå farligare blir det !

Därför använder jag vilka jävla ord jag vill i min blogg och kommentar

Fisförnäma fröknar får tyvärr utstå att se och höra både blatte, hottentott och balubas av mig !

UTAN att jag ber om någon som helst ursäkt !

2009-03-16 @ 05:20:27
URL: http://roljede.blogspot.com
Postat av: Skånetös

> Salasso



Hade inte tänkt skriva mer på den här bloggen, men man skall aldrig säga aldrig och detta får bli min slutkommentar.



Tack för ditt påpekande, men hade det nu varit det missförstånd som du avser så borde en ursäkt ha varit levererad vid det här laget. Tror tyvärr att det är något annat än så. Med hänsyn till den olika intellektuella kapacitet som finns bland kommentatorerna får man givetvis räkna med ett och annat ”påhopp”. Men när någon däremot omedelbart börjar att ”sparka” på medlemmar i sitt eget lag, då är det bara att inse att man är på fel blogg och då tappar jag direkt lusten att vara med att dra mitt ”strå till stacken”!

2009-03-16 @ 15:33:09
Postat av: S-E Karlsson

Skånetös ! " Skit " i det som du anser är dumma kommentater ! Fortsätt på den här bloggen alla har något att komma med !

Mvh S-E Karlsson .

2009-03-16 @ 15:52:53
Postat av: Inge Sandén

@Skånetös.

Det kommer nog någon ursäkt.

Missade själv ibörjan,men av dina senare kommentarer,förstod jag att vi var i samma lag.

Vi får inte strida inbördes,när det är så mycket annat,vi måste lägga våra krafter på.

Välkommen tillbaka Skånetös.

2009-03-16 @ 16:53:51
Postat av: Skägglös

Så jävla härlig post alexander!

2009-03-17 @ 00:20:53
Postat av: Tore

Precis Alexander, trevligt med en avkopplande fundering...

2009-03-17 @ 01:25:20
Postat av: Sebastian karlsson

Inte ett ord i nämnda reportage om hur etniska svenskar har det i Malmö. Däremot en himla massa klagomål om hur judar har det när de visar sin tro offentligt. Men att etniskt svenska ungdomar utsätts för övergrepp i Malmö, det säger man inte ett ord om.



Intressant faktum tycker jag.

2009-03-19 @ 02:18:33
URL: http://sakrad.blogg.se/
Postat av: Hans

Såå jäv....(ursäkta)trött på flata politiker som inte lever i verkligheten.

Tackar att det äntligen kommit ett parti som kommer växa (tro mig) samt vågar stå för vad man tycker.

Vanligt folk är trötta på det som händer dagligen och det är min själ ingen SVENSK som självbombar sig själv och utsätter oskyldiga i fara (Glöm det)

2011-01-06 @ 08:31:03
Postat av: Stolt svensk medborgare med invandrarbakgrund

Ärligt talat så är ni inte ett dugg bättre än nazisterna som dödade judarna under andra världskriget. Ni gör precis som nazisterna gjorde med judarna. Ni vill ha ut alla blattar, men alla svennebananer ska vara kvar. Detta partiet kommer inte komma någonstans sålänge man är så främlingsfientliga som ni är, men annars har ni rätt i en sak...invandringen måste hållas under kontroll...det fungerar inte att staten ska sätta en massa pengar på bidrag till nyanlända som tex. inte tänker jobba. Nyanlända som söker jobb aktivt och vill bli en del av samhället borde vara välkommen och som medmänniskor ska man behandla andra som man själv vill bli behandlad. Men allt er rasistsnack kan ni inte komma någonstans med och det ska ni veta. Ni får nog ta och fixa lite politik för detta är mer en barnlek ska ni veta. Ni ska ha en sak klar för er....VI ÄR HÄR FÖR ATT STANNA OCH VI SKA SPRIDA OSS SOM MYROR OCH NI KAN INTE GÖRA NÅGOT ÅT SAKEN.

2011-03-29 @ 17:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0