INGEN FINANSKRIS PÅ MIGRATIONSVERKET

23 000 asylsökande
2 000 ensamkommande barn
43 000 anhöriginvandring

10 870 875 000 kronor ( 10,9 miljarder kronor)

Prognos 2009 från Migrationsverket

Kommentarer överflödiga i spåren av finanskrisen och alla nedskärningar inom kommuner och landsting.

-------------------------------------------------

Se även Jan Millds sammanfattning av Sveriges invandringspolitik

Kommentarer
Postat av: Erik

Sprid gärna Jannes tubvideor. Mkt hög kvalité. En debatt som PK/08innterstadsvänsternjournalisterna aldrig kommer ta.



En debatt de ALDRIG kan vinna.

2009-03-01 @ 23:20:18
Postat av: Steen

Hvrodan kan anhöriginvandringen stige med 10.000 på et år ? Har du nogen källa ?

2009-03-02 @ 01:24:55
URL: http://snaphanen.dk/
Postat av: Fredrik

Man ska ta den frågeställning han har och ställa politiker till svars. Tycker detta kan vara nåt för partiledningen i SD.



Ställ de politiker mot väggen som nekar att det kollas. Ifrågasätt kriminalvårdens redovisning genom att fråga via media och Tv.



Sen måste "källorna" till dessa staplar i videon vara tillgängliga. Annars blir svaret från ansvariga att det är lögner.



Sen vill jag bara tillägga att det finns 1000 andra frågor i vårt samhälle som bör granskas.



Vi se tuffare tag ifrån SD ledning angående dessa frågor men även andra inrikes och utrikes frågor.



Att vi ploggar är bra ! Att medborgaren håller sig ajour med vad som händer är ett måste idag.



Men ta fördelen av att vi bloggare "Hjälper" till med att visa upp "lögner,felaktigheter och medias ovilja att rapportera saker och ställ dessa frågor till ansvariga.



Använd er av utlänsk media annars!?



Kommer trycket bli massivt !



Såg igår att Mona.S ska använda sig av Obamas man för att försöka vinna röster innför valet 2010 !



Min första fråga är :

Vad kostar det? Vem betalar det?



Såna frågor ! Hade jag suttit i SD topp så hade detta varit som Julaftons morgon när jag hade hört sånt !



Jag länkade för någon dag sen om hur fackliga organisationer hjälper " papperslösa" ? Vem betalar? Vad kommer pengarna ifrån? olagligt?

Vad gör polisen? har dom fått en politisk order om att inte komma dit ?



Ja ni förstår vad jag menar !



Kan ha en viss förståelse för att man vill inte framstå för aggresiva innan val pga av hur politisk inkorrekt det är att vara så i Sverige.



Lovar er att det är just det som svensken är trött på de vill se handling och de vill se ett resultat omgående. Invandringen idag kostar oss så mycket pengar att allt annat blir lidande !Finns inget rasistiskt över att ta någon med fingrarna i kakburken ! Bara politiskt trams att försöka få oss 2009 att tro på politiker som inte ens kan betala skatten på sin bil ! usch !



Jag med andra går på knäna när det gäller kostnader för våra familjer ! Ändå så jobbar man fulltid och sliter !



Jag vägrar att vara med att betala skatt till denna bidragskarusell som sosse eliten drog igång på 90-talet och som fortfarande snurrar.



Jag får idag inte behålla mer än 70 kr på den hundralapp jag tjänar ! skatt skatt skatt !

Detta betalas varje månad,Moms i butikerna på hutlösa priser,En elkostnad som om jag drev en mindre industri och ett bensinpris som är rena stölden ! etc etc etc etc !



Tycker det vore en stor fråga för SD detta med BENSINPRISET ! Man är nu snart uppe i 11,30 igen !? Krisen över eller?



Fatet ligger fortfarande på 40 dollar. När det låg på 120 dollar fatet så betalade jag 13 kr liter ?



Ja ekvationen är inte svår!



Men vad som är grymt svårt att förstå är politikers ovilja att ifågasätta saker som verkligen berör oss vanliga medborgare.



Kan det ha attgöra med att dessa moderna politiker sitter ju idag i styrelser lite varstans och tjänar pengar !



Så SD till toppskickt ! Gör inte samma misstag att glömma bort de viktiga i detta !



Oss MEDBORGARE som betalar SKATT och vill att SVERIGE ska bli ett LAND där man känner sig TRYGG och STOLT över våra VALDA POLITIKER och sist men inte minst : Att vara SVENSK !!!



MVH

Fredrik





2009-03-02 @ 07:38:15
Postat av: Jonas Franzen

Thoralf. Återigen använder du asylsökande som argument. Antal sökande spelar ingen roll. Herregud. Använd dig av antalet som faktiskt får uppehållstillstånd istället. Det är siffran som är viktig. Antalet som knackar på dörren är ovesäntligt, antalet som kommer in i dörren är däremot intressant.

2009-03-02 @ 08:50:21
Postat av: Tony

Jonas "Thoralf. Återigen använder du asylsökande som argument. Antal sökande spelar ingen roll."



Jodå för varje asylsökande så har migrationsverket en kostnad,därtill kommer en kostnad för en eventuell hemresa.

Och väljer den asylsökande stanna trots avslag så blir det andra kostnader!

2009-03-02 @ 09:06:44
Postat av: Roberth Ström

Jonas det ger en bra vink om inte annat. Sverige har råd vi riskerar inte vår ekonomi som finansgeniet Maria Wettexduk sa i tv.

2009-03-02 @ 09:15:16
Postat av: Martin Isaksson

@ tony



du måste förstå att Franzen inte förstår såna elementära saker som orsak och verkan, och då går det ju att föra en icke verklighetsbaserad retorik som Franzen, men här på planeten jorden så fungerar det inte som vi ser i vårt samhälle som håller på att antingen stenas eller eldas ner av våra trisslotter till invandrare.

2009-03-02 @ 09:20:42
Postat av: Thoralf A

Steen



Migrationsverket räknar med en högre anhöriginvandring p.g.a. den höga flyktingmottagningen under 2006,2007,2008.



Jonas



"Antalet sökande spelar ingen roll"



Snacka om att vara naiv! Hur stor tror du kostnaden är för varje person som söker asyl? Jag kräver ett svar av dig!



Titta lite på Migrationsverkets statistik så kanske även du inser att inom vissa grupper lämnar knappast någon Sverige efter avslag. Ett avslag kan i många fall dessutom ta 2-4 år innan det gått igenom alla instanser. Vem får stå för kostnader under tiden? Hur många avvisas sedan?

2009-03-02 @ 09:20:43
URL: http://thoralf.se
Postat av: Stefan K

När det gäller den ekonomiska krisen i kommuner och landsting, så är det ju markant hur man sparar in på det mesta, utom just på flyktingar/invandrare, där det tvärtom verkar finnas hur mycket tillgångar som helst.



Jonas

Visst är den viktigaste frågan, den om hur många som får uppehållstillstånd. Hur många av de som får stanna har verkliga asylskäl, hur många ljuger sig in i landet etc.? Dessutom kan kostnaderna för denna asylpolitik redovisas och granskas, även om myndigheterna ogärna lägger fram siffrorna och anledningen till det kan vi ju bara gissa oss till. Däremot är ditt argument om att de som knackar på dörren och inte släpps in, inte alls så oväsentligt som du vill göra gällande. Det är inte så att alla de som nekas uppehållstillstånd, självmant återvänder till sina hemländer. Många tvingas hem i chartrade plan, ibland med eskort och detta är en kostnad som skattebetalarna står för. Andra gömmer sig i Sverige som papperslösa och står då för en dold kostnad som är svår att redovisa. Hur mycket kostar t.ex. de papperslösas fria sjuk- och tandvård? Hur många papperslösa jobbar inte svart och undanhåller därmed staten många skattemiljoner? Sist men inte minst, hur många av de som gömmer sig i Sverige drivs till, tvingas till eller söker sig frivilligt till kriminalitet med all den kostnad som följer i dess väg?

Att vi i Sverige tillsammans med Danmark betalar världens högsta skatter (trots regeringens skattesänkningar) samtidigt som vi rasar i välfärdslistan har säkert sin förklaring, men den vill säkert inte du och dina gelikar höra.

2009-03-02 @ 09:25:37
Postat av: Fredrik

Inom EU beslutade man den 18 juni 2008 att papperslösa som vägrar återvända till sina hemländer frivilligt i vissa fall ska kunna hållas inspärrade i upp till 18 månader.



Följer vi detta ?



Läs och begrunda:







Postat av: Stefan K

Idag ramlade det oranga kuvertet med mina pensionsuppgifter ner i brevlådan. Jag har haft förmånen att kunna jobba oavbrutet sedan 20 års ålder, dvs. aldrig varit arbetslös eller långtidssjukskriven. Nu har jag knappt 17 år kvar till pension om jag går vid 65 års ålder och uppgifterna säger att jag då får 12 000:- i månaden, före skatt. Min fråga har inget med ovan nämnda rubrik att göra, men samtidigt ändå. Dom som kommer till Sverige och aldrig har jobbat här och aldrig kommer att göra det, hur mycket får dom från bidragssystemet varje månad, efter skatt? Någon som vet?

2009-03-02 @ 11:19:08
Postat av: Fredrik

Som vilken medborgare somhelst !

social,försäkringskassa, pension ! hela jävla baletten utan en dags dagsverke i detta härliga land !



Lite läsvärt :

Postat av: Stefan K

Ett bra förslag som väl både du, jag och många svenskar kan ställa oss bakom. Tyvärr har ju förslaget sågats jäms med fotknölarna av såväl press, myndigheter och politiker så det blir inget av med detta. Varför ställa samma krav på flyktingar som på oss stackars svenskar?

2009-03-02 @ 12:22:15
Postat av: Fredrik

Ännu mer läsvärt :



Postat av: Stefan K

Nu gråter jag en skvätt och sen går jag till mitt eftermiddagsskift.

2009-03-02 @ 12:39:27
Postat av: Nalle i Växjö

Uppdrag Granskning



Inte får man väl vissa sådant reportage

Måste stoppas till varje pris, tänk om människor får veta sanning från Statstelevisionen på detta sätt.



Då kan Svenska folket tro att det är verklighet!



Obs Ironi är bäst att tillägga.

2009-03-02 @ 13:37:22
Postat av: Fredrik

Detta säger allt !!



Om du bor i ett land där du får pengar utan att arbeta - varför skulle du arbeta? De får 8000-10 000 i månaden, säger eleven.



Taget ur den länk jag skickade tidigare !





2009-03-02 @ 14:39:56
Postat av: BAW

Läser i Fria Nyheter att Migrationsverket skall göra en rekryteringsresa till Sudan för att få hit flyktingar som inte sökt sig till Sverige. Är jag tokig eller är det de på Migrationsverket som har blivit totalt vansinniga.

2009-03-02 @ 14:40:18
Postat av: BAW

Läser i Fria Nyheter att Migrationsverket skall göra en rekryteringsresa till Sudan för att få hit flyktingar som inte sökt sig till Sverige. Är jag tokig eller är det de på Migrationsverket som har blivit totalt vansinniga.

2009-03-02 @ 14:41:44
Postat av: Kalle

Imigrationsverket är det enda verk som inte drabbas av nedskärninger. Skulle det hända så skulle politiker och journalister gråta floder av tårar och snyfta av förtvivlan!!!



Nu raggar imigrationsverket fler flyktigar för att fylla sin kvot som de kan visa upp för riksdagen och äska mera pengar. Dessa pengar får de utan problem.



När skolan, vården och omsorgen söker pengar till svenskar så är pengaproblemen skyhöga. Vi har inga pengar till er svenska skattebetalare svarar samma myndigheter då.



Ni svenskar som har utbildning och pengar ger jag rådet att dra iväg från sverige. Än så länge är gränserna öppna men i framtiden kommer de antagligen att stängas enligt kommunistisk modell för svenskar. Svensken måste stanna kvar inom landet för att betala världens högsta skatter.



För vad??? För den kraschade invandrapolitiken!!!









2009-03-02 @ 15:28:22
Postat av: Fredrik

Det är inte vi som ska flytta någonstans !!



Vi ska se till att stoppa dessa galenskaper !

Det är vad vi svenskar ska göra !



Börja kräva saker av våra politiker och uppfyller dom dem ej så avsätter vi skräpet och på med någon som gör som vi vill ! Det är vi som betalar !

Vårt land ingen annans ! Vill du vara en del av det så är det vissa grundläggande saker.



Men som jag sagt tidigare !



Ut i media om sånt här! och vill ej svensk media lyssna så kontakta dansk,nork eller finsk media !



SD måste börja agera !

2009-03-02 @ 16:46:26
Postat av: Stig





Finsk realism. Något att lära för Maud.

Postat av: Jonas Franzen

Tony. Ok, det kan jag köpa. Visst kostar det en slant i administration även för de som nekas vid gränsen, men den invandringen som Thoralf ofta pratar om är de som faktiskt får asyl och som bor här idag. Därför tycker jag inte han ska blanda äpplen och päron.



--------

Roberth Ström. Njae, jag vet inte om det ger en bra vink. Om två länder har lika många asylsökande och ett land släpper in 95% och ett annat 5% så blir det stora skillnader och är alltså inte alls en vink utan endast vilseledande.



--------

Martin Isaksson. Att du inte gillar mig är nog klart för de flesta. Men mår du bättre av att försöka psyka mig? Eller är du bara korkad? Tänk om du kunde möta mig med argument nån gång...



--------

Thoralf A. Du kan kräva hur många svar du vill. Om du läst mina kommentarer så svarar jag på alla frågor som ställs till mig. Till skillnad från många andra personer här.

... Visst kostar även de som söker (som jag nämnde ovan till Tony). Samtidigt så är det inte de kostnaderna som du hela tiden pratar om. Visst, det finns vissa personer som göms undan, som överklagar gång på gång osv. Självklart kostar de mer än andra som accepterar ett nej och söker asyl i ett annat land. Men att bland ihop de som söker och de som fått uppehållstillstånd är felaktigt. Du som studerat SCBs statistik i minsta detalj borde känna till det. Vad ska vi göra? Neka folk att ens söka asyl? Är det humant? Jag vet att vissa som skriva här ibland har uttryck att vi ska stänga gränserna helt, men så isolerade ska vi väl ändå inte bli, eller?



--------

Stefan K. Visst är det så, en del lyckas ljuda sig in i landet. Självklart ska deras uppehållstillstånd dras in, alternativt omprövas. Det har jag aldrig motsatt mig. Papperslösa och/eller illegala invandrare är det ingen som gillar. Det är jag helt med på.

... Att Sverige droppar på välfärdsrankingen är också sant. Det är illa. Vi har ju legat i topp de senaste decennierna. Anledningen är inte helt lätt att ta på. Jag tror det har med skiftande regeringar att göra, regeringar som har olika agendor. Bildt i början på 90-talet som sänkte skatter utan att sänka bidragen, Persson under resten av 90-talet som satsade hårt på en stabil ekonomi och införde egenavgifter och drog in på massa annat samt nuvarande regering som sänker skatter precis som Bildt men faktiskt också sänker bidrag och ersättningar. Flukturering är jobbigt för en ekonomi, en icke stabil ekonomi innebär åtstramningar och försiktighet, som i sin tur leder till sämre välfärd. Men det är en svår, och framförallt stor, diskussion.

... Sedan blir jag orolig när du berättar om ditt oreanga kuvert. 12.000/mån för någon som jobbat hela livet känns oerhört lite. Är det möjligtvis i kolumnen som säger 0% tillväxt? Du bör nog se på 2% tillväxt och komma upp i 16.000 i alla fall, annars är det riktigt illa. Sverige har haft bra tillväxt de senaste decenniet i alla fall. Nästan 3% i snitt (http://www.nutek.se/sb/d/207).

2009-03-02 @ 17:28:36
Postat av: Martin Isaksson

@jonas franzen

kostar en slant, inte blanda äpplen med päron



Du tycker det är konstigt att jag inte gillar dina argument, jesus vilken skit.



Att Sverige droppar på välfärdsrankingen är också sant. Det är illa. Vi har ju legat i topp de senaste decennierna. Anledningen är inte helt lätt att ta på.





ÖÖÖ jo rätt lätt faktiskt typ invandringen som kostar mer än den smakar,



Självklart kostar de mer än andra som accepterar ett nej och söker asyl i ett annat land.



du de som accepterar ett nej och åker är mindre än 1%.



Det du säger är ju endast fullt med trams du svamlar ju bara kom med ett riktigt motargument.



Psyka ? nej knappast, korkad ? kanske det jag är ju bara en såndär lågutbildad kille som jobbat och slitit hela livet och ser samhället som jag och mina barn lever i förstöras framför ögonen och det är endast PK dioter samt de 95% som inte har här att göra som gör det.





en del lyckas ljuda sig in i landet. Självklart ska deras uppehållstillstånd dras in,



Du verkar ju inte förstå omfattningen en del skämtar du pröva 95%.

2009-03-02 @ 17:38:21
Postat av: Martin Isaksson

@ jonas franzen



om du nu är emot illegala invandrare som trotts att de fått avslag på våra mkt liberala asyllagar stannar kvar för att parasitera på sjukvård och sysslar med kriminalitet och jobbar svart, du är medveten om att S vänliga LO jobbar aktivt för att de illegala ska få rättigheter mot deras arbetsgivare, våra fackliga pengar! är du med på detta!



om du verkligen vill att S ska ändra sig så gör som alla vi andra F,D S väljare röst SD, tror tom att Andreas henrikssen här snart konverterar.

2009-03-02 @ 18:02:01
Postat av: hunter

@ Martin Isaksson



Jag förstår inte hur du och andra orkar tjafsa med den här Franzen. Det finns ett ordspråk som heter att "gå som katt kring het gröt". Detta stämmer perfekt in på hans resonomang vareviga gång har gör kommentarer här på bloggen. Förskönande omskrivningar, vinklingar, förenklingar, tillrättavisande pekpinnar, inte låtsas om realiteter o.s.v. Verkligen snömos i bästa sossestil och bland det värsta som jag läst här på bloggen i försök till bortförklaringar av uppenbara fakta!

2009-03-02 @ 18:19:38
Postat av: s-e karlsson

Är man inte övertygad hur man ska rösta 2010 efter att ha läst Thoralfs " Ingen finanskris på Migrationsverket " , har man banne mej inte på den här bloggen att göra !

Mvh S-E Karlson Sd Högsby .

2009-03-02 @ 18:46:08
Postat av: Martin Isaksson

lustigt du säger det använder nämnligen det utrycket ofta hehe.



jo men du har rätt säger som min mor när det kommer in romer och araber som tror att de behandlar djur gratis på djursjukhuset och de bråkar och skriker som apor. Citat: Jag diskuterar inte med idioter.

2009-03-02 @ 18:46:54
Postat av: j-å

Stefan K



Jag tror det var år 2000, som en invandrare visade mej vad som utbetalades till honom och familjen varje månad.

De erhöll 14 042 kr kontant och därutöver betalade försäkringskassan deras boende i en 4-rumslägenhet.

Kallhyran för lägenheten i ett småsamhälle som detta var då c:a 4 640 kr, men även övriga kostnader såsom el, värme m.m betalades av försäkringskassan.

Familjen bestod av 2 vuxna och 3 barn.

En annan invandrare visade mej i Dec 2008 utbetalningar motsvarande 61 890 kr per månad.

De är 2 vuxna med 7 barn, samt 4 anhörighetsinvandrade föräldrar över 65 år. Samtliga bor i ett hus med 7 rum och kök.

2009-03-02 @ 18:51:11
Postat av: Ibbe

@Stefan K

Be någon i en pensionärsförening där du bor redovisa vad det s.k. äldreförsörjningsstödet,ÄFS,ger en nyanländ utifrån som har några år på nacken och som inte kan stå till arbetsmarknadens förfogande. Den nettosumman vill inte många riksdagsledamöter diskutera, än mindre jämföra, med vad många löntagare som har ett helt arbetsliv bakom sig i landet får eller kommer att få i pension efter skatt. Vilket annat land i EU bjuder så gentilt åt människor som inte lagt en enda skattekrona i landet och som inte lagt eller kan lägga en enda arbetsdag i detsamma?

2009-03-02 @ 19:00:46
Postat av: Martin Isaksson

@ j-å



shit pommes fritt bästa att bli socialfall så man kan kamma hem såna pengar, jobb är ju verkligen för losers i sverige.

2009-03-02 @ 19:10:38
Postat av: j-å

Nä du Martin Isaksson, så enkelt är det inte.

2 sammanboende ungdomar sedan 3 år, färdiga med sina högskoleutbildningar Juni 2008, erhöll genast provanställningar på 6 månader. Så kom krisen och ingen fast anställning i Januari. Trots höga A-kasseavgifter i 6 månader, så uppfyller de inte kraven för ersättning. Man ska nämligen jobbat i 12 månader.

Socialen kan hjälpa dem med betald kallhyra motsvarande 4 500 kr + 3 190 kr till dem var.

Avbetalningarna på studieskulderna ligger på 1 280 kr resp. 1 320 kr. El och värme c:a 1200 kr.

2009-03-02 @ 19:34:27
Postat av: Fredrik

Såg precis på nyheterna att metallfacket gått med på sänkta löner och mindre arbetstid !!!

Sen var det någon sosse som klagade på att de var regeringens fel pga av att de ej gått in och stöttat privata företag !?? Ja du jävlars !



Jag hade fan slutat jobba ! Tjänar man ju på !

Man får göra som invandrarna ! Ingenting ! sen när arbetsfömedlingen och försäkringskassan börjar dra i en så anmäler man för diskriminering !!



Allvarligt alltså ! Man kan ju fråga sig hur dessa kan unvika att bli jagade av arbetsförmedling och försäkringskassa.



Så här rekommenderar jag att man säger till diskrimineringsombudsmannen:



Varför jagas jag som etnisk svensk när invandrare som ej gjort ett handtag ej gör det ?



Får dom gå till djupet med det !



Som en god vän och invandrare sa:



Så fort de kommer på tal om krav så yttrar man ordet diskriminering så skiter arbetgivare,soc,arbetförmedling och försäkringskassan i brallan !



Man är livrädd att få den stämplen !

De är ju inte politiskt korrekt !!!



Nu har ju jag jobb så jag slipper det får jag hoppas men kommer dagen så jävlars !



Tänker ställa krav på allt möjligt och löjligt !



Viss religion kräver av vår regering att man ska få Halal slakta vid högtider. och inte följa de strikta konsument och djurskyddslagar som finns.



Så jag kräver att jag får gå på skolavslutning med barnen i svenska kyrkan !!!



Och får jag inte det så skriker jag diskriminering



så får de bli !



Stå upp för er svenskar och kräv lika behandling i vardagslivet ! Egna badplatser där man endast får ha på sig shorts och bikini, kräv att bli inkvoterad på arbeten pga av att du är svensk och har mycket bättre språkbruk och kunskaper !

Etc etc etc etc etc etc etc !! Listan går att göra lång !





2009-03-02 @ 19:52:46
Postat av: Sverigebesöket

@ j-å



Och om dom kommer från till exempel mellanöstern så har dom väl även rätt till fria semesterresor till det land dom flytt (ha,ha) från?



Sen tillkommer även massor av annat, till exempel fri tandvård.



Och hur är det om man har ett dussin barn? Då blir det väl oerhört mycket socialhjälp, så mycket att det är få dubbelarbetande makar som kommer upp till motsvarande nettoinkomst?



En del har till och med bidrag för flera fruar.

2009-03-02 @ 20:14:19
Postat av: FreeBird

Detta handlar alltså om direkta kostnader under ett år. Men finns det uppskattningar hur mycket kostar invandring överhuvudtaget? Jag menar kostnader för invandrade individer, också de som blev svenska medborgare, sedan så där 20 år tillbaka minus det som de bidrar till samhälle. Jag förstår att det handlar om uppskattningar, men ändå? Läste någonstans att invandringen på 50 och 60 talet genererade vinst omedelbart. Det vände någon gång i slutet på 70 talet. Sedan dess har förlusten bara ökat och jag tror att kostnaderna idag måste vara enorma.

2009-03-02 @ 20:29:54
URL: http://www.thereligionofpeace.com/
Postat av: Johan theo

Ni som har en muslim i er närhet, gör dem en tjänst! Ring RADIOTJÄNST I KIRUNA AB på telefon 0771-91 00 04 och anmäl TV innehav i deras namn och adress. Jag är nämligen helt övertygad att dessa glömt bort sitt innehav i allt sitt pengaräknande

2009-03-02 @ 20:49:35
Postat av: Ture F.

Nu har jag hojtat framför TVn så att hundarna bara drog! Vilken trist husse! Men nu är det bara så att jag skiter fullständigt i Gaza och dess befolkning! Nu skall det tydligen till ytterligare 40 miljarder kronor för återuppbyggnad. Hur många gånger har inte Väst stoppat dessa jädrans 40 miljarder?Låt dessa araber betala skiten! Som man bäddar får man ligga! Jag blir bara så jävla trött på alla dessa jävla muslimer hit och dit! Må fan ta dem!

2009-03-02 @ 21:22:37
Postat av: Ture F.

Nu har jag tittat färdigt på Rapport eller vad det heter som går 21.00. Tittarna uppmanades att komma med synpunkter på programmet. SvTs hemsida är så dålig och överlastad som tillika TV4s, så det är omöjligt att skriva något där. Här är det bättre!



SVT talar om fördjupning! Jag undrar var då? Nyheterna är till sin presentation de sämsta som kan hittas i hela EU! Tom Italien! Skarpt anslag? Nej! Endast enfald! Skarpa frågor - de där som verkligen tar ned folk? Nej! Intellektuellt? Inte en tillstymmelse! Jag erbjöd mig en gång för så där 5-6 år sedan att sätta ihop ett parallellprogram till det etablerade på Rapport - bara för att se hur skillnaden skulle blivit, såsom en intellektuell excersis helt gratis med ett mer kontinentaleuropeiskt anslag. Men icke så Nicke! Skall man tala om enfald här i landet, så vinner utan tvekan SVT med en bred marginal framför Försäkringskassan och alla socialförvaltningar! Ja, tom framför Johan Persson i Kalmar - vår alldeles egen person mättad med bara enfald!



Ibland rinner bara sinnet på!

2009-03-02 @ 21:41:43
Postat av: Carl

det har inte lönat sig att arbeta när skatt och fackavgifter och dyra levnadskostander ökar och ökar. nu har IFmetall gått arbetsgivarnas ärenden och sänk sina medlemars löner med 20 procent! det kommer aldrig bli några 20 procents löneökningar 2010 som löven försöker lura sina medlemmar med.

tänk om man ändå vore invandrare, då hade man garanterat 10 000 kr i medborgarlön och sedan jobba svart. det gör ju alla invandrare antingen svartjobb eller så medlem i organiserad brottslighet.

2009-03-02 @ 22:04:40
Postat av: Nissolf

När kommer nån liknande artikel i Barometern? Adresseavisen är en moderat regiontidning i mitt-Norge, men det är NTB som har skrivit (motsv. TT).

Postat av: nils

Prognosen för i år är väl ca 70 000 extra arbetslösa. Plus att det väl strömmar i bortåt de siffrorna med berikare. Herre jössus(!) vem i hela fridens namn ska betala för kalaset slut? Facket säger att landet är i sådan kris att en 20% löneminskning är motiverad. Är inte en 20% minskad invandring motiverad ? Krisåtgärd som krisåtgärd, annars väntar totalkaos !

2009-03-02 @ 23:19:00
Postat av: Sten Sture

Inse detta: Makteliten, media"eliten", och den ekonomiska eliten skiter i vanligt folk. Man vill ha massinvandring för att det är bra för den egna karriären och för affärerna. Sluta tro att det är något form av misstag eller oförmåga hos våra myndigheter som ligger bakom massinvandringen. Det är det inte. Den är avsiktlig och planerad.

2009-03-02 @ 23:32:32
Postat av: Tore

Förutom de summor som angivits som invandrarstöd, så är detta skattefritt, samt att samtliga kan "ta med sig för motsvarande 3.000 kronor från hemlandet, som ej behöver upptas eller skattas för.

Dessutom har alla fri telefon/tv/sjukvård/tandvård mm. Sen känner dessa sig kränkta i "parti & minut"

och en anmälan till "vår kära DO" betyder ett antal tiotusentals kronor som kan spenderas till nya Mercedes eller varför inte Rolls-Roys! Det är mycket man är glad för, att få vara frikostig i detta välbärgade land, eller hur?

Den som har 70 spänn över på en 100:dring lever gott, men tänk på att ur dessa 70 betalar man moms och en massa andra jävla skatter, för att våra "gäster" skall ha det bra, och kunna bränna ner våra affärer, skolor och kyrkor(snart)! samt våldta och stjäla från oss både dag och natt.

Detta år 2009, är det precis 200 år sedan, då konungalandet Sverige utsattes för en kupp!

Är det inte dax igen, att tala om att det är svenska folket som skall styra landet, och inte en massa jävla idioter, som borde spärras in! God natt!...

2009-03-03 @ 02:35:05
URL: http://http
Postat av: nils

Såg att någon hade 12 000 brutto ! efter ha jobbat nästan hela livet..va fan det får väl anhöriginvandrare utan att ha lyft ett finger..snacka om att bli blåsta, om oss vanliga knegare..

2009-03-03 @ 06:40:02
Postat av: Stefan K

Jonas Franzen

Du har rätt angående tillväxten. Mitt exempel byggde på 0% tillväxt, men med 2% hamnar min allmänna pension på 17 400:- före skatt.



Jag eftersökte fakta om hur mycket en person med invandrarbakgrund som aldrig har eller kommer att jobba får i ersättning per månad. Några av de svar som står att läsa ovan gör mig moloken, men stämmer rätt bra överens med den verklighet jag uppfattar.

Jag och min fru som bägge varit sysselsatta i arbetslivet (låglöneyrken) sedan 20-årsåldern bor idag i ett s.k. mångkulturellt bostadsområde, mest för att vi inte har råd med annat. Granne med oss bor en familj från Somalia (man, fru och en dotter i skolåldern). Varken mannen eller hustrun har jobbat under de sex år som vi bott grannar, så frågan är varifrån de får sin inkomst? Vi bor i en 3-rummare, dom bor i en 4-rummare och deras hyra torde ligga på ca. 5 800:-. Vem betalar denna kostnad när dom inte har arbetat sedan dom kom till Sverige? Vi har inte råd med bil, vilket dom har. Hur kan dom ha råd med detta men inte vi och vem har betalat den när dom inte har en egen inkomst? Till varje sommar sparar vi pengar till en hyrbil under en vecka för att kunna göra en semestertripp inom Sverige, dom reser till Somalia en gång per år. Hur kan dom ha råd med det när dom inte tjänar pengar? När vi går till tandläkaren tvingas vi betala flera hundra kronor bara genom att sätta oss i tandläkarstolen och öppna käften. Läkarbesök är inte heller dom så billiga. Hur kan den här familjen har råd med sin tand- och sjukvård när dom inte har en egen inkomst. Dom har tv, det hör vi, men frågan är om dom betalar tv-licensen som vi gör. Nu jobbar jag och min fru, men upplever att vi inte har råd med sånt som denna familj har. Då ställer sig frågan hur vårt liv kontra denna Somaliska familj kommer att se ut om 20 år, när vi gått i pension och vår ekonomi krympt betänkligt?

Att vi genom åren betalat in 100 000-tals kronor till det välfärdssystem som vi har rätt till lär inte märkas i jämförelsen mellan oss och denna familj.

Jag och min fru känner oss ibland som andra klassens medborgare (trots att vi har förmånen att ha ett jobb) kontra denna familj och det är därför som vi röstar på Sd, just för att detta parti är det enda som vill sätta oss svenskar i första hand. Det handlar alltså inte om rasism, utan om en politik som gjort att personer som kommit till Sverige ofta får större del av den välfärd som vi bekostat med hjälp av världens högsta skattetryck.

2009-03-03 @ 08:31:01
Postat av: Martin Isaksson

@ stefan



lider med dig, så ska det fan inte vara i sverige.

sparar du till en hyrbil en vecka om året?



Jag har ju bra kontakter inom hyrbilsbranchen kan du maila thoralf så jag får din mail ska jag se till att du får minst 50% rabatt nästa gång,





MVH Martin Isaksson

2009-03-03 @ 09:42:22
Postat av: Inge Sandén

@Stefan K.

Mycket bra skrivit.Den som fortfarande tycker,att kritik mot den förda invandringspolitiken skulle vara främlingsfientlig,efter att ha läst ditt inlägg,har varken hjärna eller hjärta.

Det måste varit rena godiset för den självgode och mästrande sossen Jonas Franzén.

Sossarna har förrått oss riktiga arbetare.

Det är inte arbetarna som för debatterna i soffor,radio,TVoch medierna.

Dagen då alla Svenska arbetare avslöjat sossarnas mångkullturella bluff närmar sig mer och mer.

Rädda Sverige från dom falska,självgoda och orättvisa Sverigefientliga krafterna,som styr vad som är korrekt att säga.Rösta SD.

2009-03-03 @ 10:00:26
Postat av: Stefan K

Vi har många gånger det senaste halvåret hört hur ledande politiker på vänstersidan förfasats över de "högerextrema" vågor som sköljer genom Europa i denna krisens tider och att invandrarna får agera pir när dom tar stöten för människors ilska över "att dom tar våra jobb".

Problemet är inte att dom tar våra jobb. Problemet är att det inte finns några jobb.



Hur ekvationen med stigande arbetslöshet, försämringar i landsting & kommuner, sämre välfärd, en fallande kronkurs och en sjunkande BNP går ihop med ett ökat ansvarstagande för världens flyktingar och en allt högre kostnad för de som redan kommit till Sverige, begriper inte jag. Jag begriper heller inte hur de problem som väl alla vet finns, kan lösas genom att dra på sig ännu fler problem?



Nu är inte jag någon politiker eller myndighetsperson, utan en vanlig lågavlönad arbetare, så jag kanske inte ska veta och lika bra är väl det. Jag är förbannad nog som det är.

2009-03-03 @ 10:43:54
Postat av: Martin Isaksson

@stefan



står vid mitt ord vi svenskar måste ställa upp för varandra då vare sig regering eller våra ockupanter gör det maila thoralf så du får min mail så ska jag ordna hyrbil till dig till halva priset gäller i hela sverige oavsett vilken ort du bor på du får använda min personalrabatt.



undra när jonas franzen kommer och skrivet det vanliga att man inte får ställa grupp mot grupp och inte blanda äpplen med päron samt att det är borgarnas fel att du har det som du har, (delvis men inte helt)



skandal att en jobbare ska ha det sämmre än somalier som inte bidragit med ett smack.



likadant var det när jag bodde i landskrona förstod inte hur araberna och albanerna hade råd med sina BMW och MB på att plugga SFI när jag som jobbade skift på en industri upenbarligen inte hade råd. inte undra på att landskrona är kriminellas paradis du behöver inte jobba det fixar socialen och behöver du pengar till en BMW så stjälman ihopa till det.

2009-03-03 @ 11:20:58
Postat av: carl

@Stefan K

Jag upplever samma sak. det är bara jag som jobbar i detta kvarter, många utlänningar har flyttat in och de får bidrag några få Svenskar bor kvar men de separerar på papperet och får dubbla lägenheter men lever tillsammans som förut. kommunalråd och fackpampar och andra höjdare skor sig på fabriksarbetares slit. Det känns som Svenska samhället kommer rasa ihop när fler skördar av vad allt färre jobbar ihop. det blir nog inget snabbt sammanbrott utan vi fattiga arbetare kommer få det sämre och sämre medans de få skattepengar som finns kvar tas omhand av de som betämmer.

2009-03-03 @ 16:14:36
Postat av: Tim Berggren

43 000 anhöriginvandrare är helt absurt. Merparten kommer förstås vara irakier, somalier och afghaner.



reg/prognos090226.pdf" rel="nofollow">http://www.migrationsverket.se/swedish/verket/skrivelserreg/prognos090226.pdf



Borde utvis alla som är arbetslösa i mer än 3 månader.

2009-03-03 @ 17:03:00
Postat av: carl, omvänd apartheid

vad kommer de rika att göra om 5-10-15 år! kommer de bygga rikemans områden med stängsel och vakter. politiker har redan fixat områden med 90-100 fattiga medborgare plus att personer smugglas hit som vistas utan identitet. när bidragskassorna är slut kommer kriminaliteten bli enda försörjningssättet för de flesta och de enda som är värt att råna är de rika. vanliga fattiga etniska Svenskar har inga tillgångar kvar

2009-03-03 @ 17:24:45
Postat av: carl

sossepaktens bedragare skor sig heldlöst på att utnyttja situationer. Hoppas inte fotfolket låter sig luras 2010.

2546097.svd" rel="nofollow">http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel2546097.svd

2009-03-03 @ 18:11:47
Postat av: carl

2546097.svd" rel="nofollow">http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel2546097.svd



sossar är bedragare

2009-03-03 @ 18:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0