NEKAD TILLTRÄDE TILL POLISENS PRESSKONFERENS


Polisstation i Borgholm.                                   Foto Thoralf Alfsson

Jag försökte idag lyssna till polisens presskonferens i Borgholm om midsommarhelgen. Eftersom den med stor sannolikhet skulle handla väldigt mycket om knivmordet tänkte jag lyssna till vad polisen skulle informera om.


Tyvärr nekades jag tillträde till presskonferensen av informationschefen Ulf Karlsson.
Varför? Jag försökte hävda att jag var där som politiker och bloggare men det ville Ulf Karlsson inte lyssna på.

Det var endast 3 journalister på plats och en kameraman, så det kan knappast bero på platsutrymme.

Frågan jag ställer mig är givetvis om det finns saker och ting som inte skall höras av utomstående personer när polisen har presskonferens?


Anledningen till att jag försökte närvara vid denna presskonferens var att jag gärna ville bilda mig en egen uppfattning om vad polisen lämnar ut för information och om möjligt även ställa frågar. Frågan om signalement är ju väldigt intressant när det enligt uppgift finns ca 50 vittnen till det tragiska knivmordet.

En annan intressant aspekt hade varit att jag själv kunnat bedöma hur journalisterna arbetar och ställer frågor till ansvariga för polisen och hur de sedan använder informationen i sina artiklar i respektive tidning. Hur mycket mörkas/utelämnas av dessa journalister?


Jag var dock lite tidigt på plats och det var även en kvinnlig journalist, Lotta Nilsson, från Östran som då passade på att intervjua mig innan presskonferensen om varför jag ville närvara vid presskonferensen. Det skall bli mycket intressant att se om hon tar upp mitt försök att få närvara och att jag utestängdes från att lyssna till presskonferensen i sin artikel.


Radio Kalmar uppger idag dock att polisen söker två kvinnor med invandrarbakgrund som när jag läser mellan raderna och lyssnar på inslaget troligen vet vem/vilka gärningsmännen är.


"- Den ena kvinnan har ett afrikanskt eller indiskt ursprung, den andra har ett mer sydeuropeiskt utseende, säger polisens informationschef Ulf Karlsson."



Lyssna på inslaget i Radio Kalmar



Barometern, SvD, Barometern

Barometern blockerar konsekvent bort blogglänkar till min blogg i sin webbtidning.



Dags för Barometern att ändra sin reklam!


Kommentarer
Postat av: Skeåning

Man blir så frustrerad/förbannad på detta hykleriet bland poliser/myndigheter/media att man inte vet vart man ska göra av sig. Det är otroligt att man inte längre gärna går ut med signalement, när detta troligt många gånger givetvis underlättar enormt för ett gripande av gärningsmän, av en anledning som är uppenbar, det ska mörkas.

2009-06-21 @ 15:49:50
Postat av: s-e karlsson

Ja, där ser man vad man kan bedra sej , min uppfattning om polisens informationsman Ulf Karlsson Kalmar har hittills varit att han var en rakryggad person men den uppfattningen fick man snabbt ändra på !

Mvh S-E Karlsson .

2009-06-21 @ 16:08:05
Postat av: dan Åke

om Sverigedemokrater OCK Nationaldemokrater samarbetade kunde vi ha en helt fri veckotidning i brevlådan. det är ju 100 tals brott som mörkas och vilseleder läsare. detta kan vi slippa om vi stödjer pk fri media. bara 43 läsare saknas.

http://www.nationellidag.se/visa/default.asp?notisID=6412

2009-06-21 @ 16:10:25
Postat av: vmm

Mycket märkligt att du inte fick vara med på polisens presskonferens. Hoppas dom har någon bra förklaring på varför. Maila dom och fråga, vettja. Och lägg gärna ut svaret här i bloggen.

2009-06-21 @ 16:17:44
Postat av: Anonym

Svenskhataren, globalisten, världsmedborgaren, landsförrädaren, massinvandringsliberalen, dhimmin och kosmopoliten Henrik Rydström (S) slår minsann till på sin blogg igen!



"Midsommar är över och jag sörjer inte det. Jag nämnde tidigare att jag inte är förtjust i högtiden. Precis som när det kommer till nationsvurmande vid idrottsevenemang får jag SD-vibbar av midsommar. Det kryper i mig när det svenska ska firas. Jag ser paralleller mellan det här och mekanismerna som Marcus Birro klokt bloggade om nyligen – att vi gör skillnad på när en italienare filmar och när en svensk gör det. När en italienare filmar är det typiskt italiensk, när Wernblom gör det är det ingen som säger ett knyst. Och vidare, om en svensk, låt säga en cyklist eller 400 meterslöpare, plötsligt gör kanonresultat, är det bara resultatet av havregryn och en ökad träningsdos. Har en kines, en kroat, en spanjor samma utvecklingskurva misstänker vi direkt doping. Och skulle en svensk mot förmodan åka fast för doping är det ett undantag som bekräftar regeln att vi svenskar är väldigt moraliska. Om en kines eller ryss åker fast visar det bara hur alla kineser och ryssar resonerar. Vi ser individen när det rör något som står nära oss, men endast massan när vi betraktar saker och ting på avstånd."



http://www.barometern.se/blogg/henrik_rydstrom/jag-gjorde-mal-och-mats-olsson-har-ratt(1388072).gm



Hur länge kan Henrik Rydström (S) egentligen gömma sig från verklighetens mångkultur?

2009-06-21 @ 16:37:27
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Här är ju ett utmärkt exempel på att använda INTERNET till att ifrågasätta Ulf Karlsson



Direkt i hans mailbox på Polisen i Kalmar.

Skriv o fråga honom om reglerna för att delta i en presskonferens hos polisen.



Låt det finnas 500 mail.Imorgon när han öppnar sin mail.



ThorAlf har fullt upp.Vi har mailat flera tidningar i Skandinavien.Samt ifrågasatt bla Aftonbladet o Expressens mörkande.



Någon kan maila JO o fråga. Om man får delta.Om så e fallet JO-anmäl Ulf Karlsson imorgon.



Ju flera dessto bättre .



Ring vakthavande i Stockholm o fråga han kanske vet reglerna för presskonferens.



Hjälp Thoralf att sätta ett helvets tryck .



GÖR NÅGOT.

ANVÄND INTERNET.

BLI EN SVERIGEDEMOKRAT I PIRATMÖSSA.

2009-06-21 @ 16:41:16
Postat av: dan åke

detta våld mot Svenskar kan vara en bieffekt av att massinvandrare blir hatiska mot Svenska samhället. denna tidningsartikel har tydligen PK censuren missat. vad säger Bengt Westerberg (Fp) nu? han har ju skapat detta elände

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=378763

2009-06-21 @ 16:55:33
Postat av: Dragan Klaric

Hej Thoralf,



Detta är ett förslag till nästa gång du ska besöka en presskonferens hos polisen!



http://www.presskort.org/



Hälsningar



Dragan

2009-06-21 @ 17:09:33
Postat av: Blackfootnation

Oerhört bra att du gräver i detta Thoralf!

Men till alla er som 'skriker' "polisen mörkar" mm, nej det är inte polisen som mörkar. Det är högre upp än så.

Detta illustrerar verkligen hur 'högt' upp mörkläggningen går.

Den ligger på minister/riksdagsnivå.

Problemet är ju att vi inte har en enda rakryggad journalist eller polisarbetare (kvar).

De som är det är omplacerade eller nermalda i "omorganisation" eller uppsagda.



Detta illustrerar ju ganska bra vad som hände på debatt när Svenska folket fick rösta om dom trodde att journalisterna mörkade ang invandring/asyl/invadringsrelaterad brottslighet.

Vad var det nu resultatet var igen??

97 eller 98% som trodde att "etablissemanget" mörkade!!!??

Ligger detta inom den kategorin?

Självklart.

Troligtvis, men inte helt säkert blev den svenske pojken verbalt påhoppad, utan anledning, försvarade sig verbalt och då nedstucken av en av många i invadrargänget.

Gärningsmannen skyddas nu av sin familj, sina invadrar-kamrater och dessutom av "svenska" journalister och "svensk" polis.

Signaliment, händelseförlopp mm ändras för att inte uppröra någon part för mycket. Dvs mångkulturen måste skyddas för skulle deras oprovocerade våld beskrivas som det ser ut skulle det bli ramaskri.

Vilket det egentligen redan är.



Det är enligt våra riksdagspartier/polis/journalister bättre om ett par invandrar-förövare slipper igenom straffsystemet, och det är mycket bättre om svenska folket hålls sövt i vetskapen om hur dessa gäng, klaner opererar.

Hur många svenskar är man villiga att offra???

Vi vet att ca 5000 svenska flickor/kvinnor om året inte är tillräckligt för att svenska femenister och pk-media ska lägga korten på bordet.

Hur många mord måste ske innan "dom" reagerar.

Det viktigaste verkar vara att partier likt SD inte får en plattform att tala om hur det verkligen ser ut.

Vad hade hänt om detta mord skett 1967???

2009-06-21 @ 17:22:45
Postat av: vmm

Poff tropic, men så här skriver Aftonbladet via TT nu appropå Ölandsmordet: "Ingen är misstäntk är gripen efter gämgbråket som urartade."



En mening. Inte många rätt.

2009-06-21 @ 17:30:37
Postat av: Stefan K

Var lugna, sanningen kommer snart fram. Internet är ibland en häpnadsväckande bra informationskälla.



Vad det gäller vänstersossen (eller är han rödvinskommunist) H Rydström, så är han bara en väldigt bitter människa. På Wikipedia kan följande uttalande läsas. "Jag tycker att landslaget är totalt ointressant. Har alltid fått rysningar av sådant som anses vara ”svenskt” och av hysteriskt flaggviftande, jag ser en direkt parallell till farlig nationalism". Karlfan har aldrig varit i närheten av landslagsspel som många av hans lagkamrater, så det är klart han är bitter. Jag har skickat uttalandet till Canal+ sportredaktion där han ibland sitter som expertkommentator [email protected] Ska bli intressant att se om de tar upp uttalandet där. Jag har också skickat detta uttalande till alla mina fotbollsälskande vänner och inväntar ivrigt svaren. Ska dessutom ta upp det på jobbet i morgon.

Undrar om den blankpolerade herr Rydström vägrar sina barn att fira midsommar eller om han tillbringar midsommarhelgerna med att lära ungarna koranen i väntan på de kommande skolavslutningarna.

2009-06-21 @ 17:37:50
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Enligt Expressen skall den mördade 21-åringen har umgåtts med dom två kvinnor, med utlänsk härkomst som polisen söker.



Förmodligen ligger motivet här.Invandragänget gillade nog inte det, och sökte uppdet svenska gänget.



Det är vår teori vi får väl se.

Får polisen upp ett spår så skall det nog läggas ned

Kommer nog order uppifrån.



Precis som Aftonbladdet ,som ändrade till två gäng istället, för ett invandrargäng o ett gäng svenskar.



Det fick inte stå på nätet länge



Iden med presskort är ju strålande, bör finnas på varje aktivt SD disktrikt i hela Sverige.

Vilket läge att få fram uppgifter direkt för utlägg på nätet.



En organisationsfråga ,som ett allert parti som vill in i riksdagen ordnar mycket snabbt.



Blir bla kanon att sticka upp under näsan på tex Ulf Karlsson .Du får gå på en rättegång. men inte en presskonferens hos polisen i samband med ett allvarligt brott mycket märkligt.



2009-06-21 @ 18:02:37
Postat av: Kalle

Polisens presskonferanser brukar ju direktsändas i TV eller radio när polisen söker allmänhetens hjälp med att lösa ett svårt fall eller när de söker vittnen.



Konstigt!!! Har de löst fallet allaredan och vill ge mördaren tid att försvinna ut ur landet??? De små blå gossarna är ju sååå naiva.



Var det inte någon misstänkt utländsk mördare som "försvann" lämpligt när det var dags för överklagande i något mordfall i Stockholm???



Media har ju som princip att aldrig publicera en misstänkts signalament ändå så portar polisen alla andra speciellt Thoralf som har en egen blogg på nätet och kan publicera signalamentet. Vill INTE polisen ha hjälp???



Konstig polis. Hette han Klang eller något liknande.



2009-06-21 @ 18:33:57
Postat av: Anonym

Att våra poliser beter sig på detta sätt är väl inte så konstigt med tanke på vilka det är som sitter i vår riksdag: http://muslimskafriskolan.blogspot.com/2009/06/sveriges-riksdag-skyddar-iransk-spion.html

Postat av: vmm

Kalle skrev "Polisens presskonferanser brukar ju direktsändas i TV eller radio"



Näe. Det är bara om det hänt något spektakulärt som mord på en utrikesminister, tex, som det sänds i tv och radio. Polisen har ofta pressträffar dit bara dom närmast sörjande, höll jag på att säga, kommer. Det är säkert olika hur det sköts i landet men det skulle inte förvåna mig om någon polisstation i övre Värmland har en pressträff varje måndag morgon och det sitter någon uttråkad polis och berättar för en gäspandes uttråkad journalist från Lokalblaskan om den gångna veckans bortsprungna hundar och snattade Jappar på Statoil.



Jag tror dom där pressträffarna i 99,9% av fallen är så tråkiga att alla bara vill därifrån och jag kan absolut inte fatta varför polisen säger nej till någon som frivilligt vill gå dit. Man behöver oftast inte vara journalist för att gå på presskonferenser. Kan krävas ackreditering ibland men det handlar ju bara om att man i förväg talar om vem man är, och det där med att vara journalist för att få ackreditering... nja... det är inget krav. Jag är inte journalist men ett par gånger har jag kontaktat det företag eller myndighet som ska ha presskonferens och frågat om jag kan få bli ackrediterad och det har aldrig varit några problem. Dom skickar inloggningslösen så man kan logga in på deras webb och skriver upp en på listor och gud vet vad bara man frågar. Räcker med att säga att man är en intresserad citizen. Prova det!

2009-06-21 @ 20:00:17
Postat av: Die Dumme Schwede!!!!

Har Herr Rydström nickat bollen för många gånger????

2009-06-21 @ 20:14:37
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Hoppas alla hörde TV4 nyheterna där mannen omkommit

Säger man.Knivmördad heter nu omkommit i pk media.



Vi får se om nästa trafikolycka med dödlig utgång heter att förarern mördat sej själv i bilen.



Ulf Karlsson säger att gängen förmodligen stött på varandra av en tillfällighet.



Förmodligen låter bra i direktsändning.



Vi får väl se hur det var med den tillfälligheten vid en ev rättegång.



Varför söker man två unga berikarbrudar specifikt.

Om händelsen sker av en tillfällighet?



Har Ulf Karlsson utestängt någon skall han anmälas.

2009-06-21 @ 20:17:26
Postat av: Kalle

>vmm

Andemeningen med uttrycket "Polisens presskonferanser brukar ju direktsändas i TV eller radio" var att de INTE verkar vara skyddade bakom någon knepig sekretesslag utan kan i allra högsta grad vara offentliga.



Därför är det mycket svårt för åtminstone mig, hur polisen i Kalmar kan porta en politisk medlem från Kalmar komunfullmäktige från att hålla sig informerad direkt på plats hos polisen UTAN en filtrering av media.



Tycker att polisen och allmänheten skall vara tacksamma för att Thoralf engagerar sig och vill lägga ned tid på att hålla sig informerad.



Bra gjort ThorAlf!!! Även om rättsamhället visade hur havererat det egentligen är.



Skulle andra komunfullmäktigemedlemmar från Kalmar bli portade förutsatt att de var lika intresserade. Det är nog följdfråga av idag!!!



2009-06-21 @ 20:23:52
Postat av: jeppe

Kollade just nu PK Barometern man har tagit bort möjligheten att kommentera artikeln. Anledningen måste vara att journalisten kringgår sanningen.

2009-06-21 @ 20:28:19
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Nu släpper Ulf Karlsson att bråket kan ha handlat om

dom två kvinnorna en afrikanska ,en Indiska.



Precis som vi skrev nyss här på bloggen.Nu väntar vi bara på uppgiften att dom löst sammansatta gängen "som bara stötte på varandra".



Skall ersättas med att invandragänget knivmördade den svenska killen för att han umgigs med berikarbrudarna.



Kan till o med vara hedersrelaterat mord.



Kvinnorna misstänks inte för något säger Karlsson.



Skyddande av brottsling då.Anledningen till att dom eftersöks är ju ,att dom förmodligen kommuniserat med gärningsmannen ,och på så sätt kopplats ihop.



Om en vecka så heter det att man inte har några spaningsuppslag längre.

2009-06-21 @ 20:39:28
Postat av: Prinsessan Madeleine

Märkligt att Ulf Karlsson välkomnar till presskonferensen på polisens hemsida då....

2009-06-21 @ 20:44:36
Postat av: Ibbe

Med säkerhet får vi se nya exempel på s.k. Melittajournalistik när det gäller Köpingsviksmordet. Sanningen ska vrängas till oigenkännlighet i vanlig ordning. Besvärande uppgifter kommer att tigas ihjäl och filtreras bort.

Allt kommer att förvanskas som vanligt, det garanterar beskrivningen från polisen av de inblandade kvinnorna. Pressens variant av empati luktar mer och mer illa.

2009-06-21 @ 20:54:48
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Polisen förtjänar en Jo-anmälan för att signalement

släpps 2 dagar efter mordet.Här ger man förövaren gott om tid att lämna Öland.



Om inte utryckligen polisen har o skall neka privat personer rätten till presskonfrens ,skall Ulf Karlsson JO anmälas.



Precis som SDU gjort med skolchefen i Mönsterås.Det är inte svårare än att skriva här.



Det är ju lämpligt att SD folk norröver gör det.

Så tar söder hand om ärende i Norr så att säga.Så slipper vi ev en massa trafikontroller på orten.



Så samarbetar man man mot ev myndighetsmissbruk o politisk korrekthet,VIA INTERNET.



Så nu är frågan om det finns några Sverigedemokrater norröver som ställer upp.



Mycket stölder rapporteras från Borgholm....



Förmodligen har berikar Joe från 08 tagit med sej lillasyrran till Öland.



Där har hon smitit till Svenne o gänget ,så har vi fått detta knivmord på halsen.Att bråket handlat om flickorna har ju polisen redan släppt.



Frågan är bara om flickorna är släkt med mördaren.



Att man släpper signalementet ,samt säger att man har annat att gå på .Är förmodligen tvärtom.



Man har inte ett skit.Av substans.



Berikarna ringer inte o tjallar även om Ulf Karlssson tror det i tv.



Hjälp ThorAlf att sätta press på polisen, då Ulf Karlsson maila o fråga varför signalement släpps dagar efter mordet.

2009-06-21 @ 21:15:47
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

En direkt följd av att släppa signalementet två dagar"försent".Blir ju att det inte står i rikspressen.Där mordet redan är historia.



Bla Aftonbladet var annars.Expressen nöjer sej med att uppdatera TT uppgifter. Där det givetvis inte står att det är berikare.Där är nog vänstercensuren klockren.



Hur många av dom som var på Öland läser Baromtern?

Otroligt klumpigt, om det inte är medvetet gjort.



För att uppklaringsprocenten skall sjunka rejält.

Vad spelar det för roll att 50 vittnen nämner dessa två kvinnor. Om man låter dessa lämna ön.



Ponera tex att det är den enas flickans storebror som uppehållit "familjens heder", hur är stor är då risken att att någon ringer KLING O KLANG.

2009-06-21 @ 21:49:28
Postat av: Tore

Naturligtvis har "polisen" gett kvinnorna lite försprång till sina "hemländer"! Förresten den där campingen i Köpingsvik, registreras inte campare på dessa platser, då de skall betala?...



Hörde på nyheterna att 100-tals "svenskar" finns i Iran, och dessa varnas för att vistas centralt i Teheran! Och snart gastar dessa "flyktingar" om att få hjälp att komma hem! Ni kommer väl ihåg "Libanon" och nu senast i "Gaza"!...



Det där med "presskort" var utmärkt! Skaffa ett sådant nu när Kalmar har en massa problem, Thoralf!

900 spänn är det värt att vifta under näsan på "paragrafryttare"....



"Röd-Henrik" är väl kommunist? Att hans förre detta

tog ungen och stack med kompisen, var väl en "nagel i ögat"! Har svårt att tro, att inte frun

firar svensk midsommar med ungen. Det fanns ju tydliga tecken på, att han inte är normalt funtad!

En landsförvisning "to china" kanske hjälper denne

"facist"! Läste någonstans om, att facism finns i Kina och Ryssland! Se här:

www.erixon.com/blogg/2009/05/inte-kapitalism-utan-facism-i-kina-och-ryssland/

Och Sverige ligger inte långt efter tydligen...



2009-06-21 @ 23:25:54
Postat av: Tore

Nähe! Del lyckades inte längre att föra över "erixons" trevliga blogg! Men gå in på hans

blogg och gå back till söndagen 31 maj 2009 14.56

"Inte kapitalism utan facism i Kina och Ryssland"

www.erixon.com

Håll till godo...

2009-06-21 @ 23:33:51
Postat av: Fredrik

Att man är så fatalt korkade att man sitter o mörkar vilket usprung människor har ?

Kan polisen sluta omgående med att lära ut hur man tar och lämnar signalament. Är ett hån mot dessa föräldrar som fått sin son mördad. Är det en vit,svart eller gul som sökes så ta mig fan säger man det!



Tänk er framtiden radio utrop på polis radion i Mona shalims Sverige där cencuren råder till 100 % i sann Olof Palme anda.



"misstänkt befinner sig i utanför sin bostad med ett antal människor. Misstänkt har blå jacka,vita jeans, Har "pip" härkomst. Talar "pip" svenska, är 1.80 lång,"pip" hår och heter " pip pip pip pip !



Fattar man inte att de man håller på med föder en sån misstro och ilska ibland folk att man ibland undrar om man inte vill ha det så ?



Slagsmål o skit har bara ökat med åren.Men nu är det knivar o pistoler. Vakna Sverige för helvete ur vinterdvalan. Dags att sätta sig ner och ta sig en funderare på vad i helvete det är som håller på att hända i vårt land.



Sen är ju Henrik Rydström en av dom som skiter med munnen och talar med röven. Så lägg inte så stor vikt vid det. Brukar vara så när man inte får vara med ibland de stora elefanterna "landslaget" :-)

Sen att säga att flaggviftande och sånt är rasism är rena jävla barn diarren som rinner ur munnen på en av de sorgligaste figurer jag någonsin har fått en egen spalt och blogg i media.







2009-06-22 @ 05:56:08
Postat av: Robin_Shadowes

Helt klart är detta relaterat till "fredens religion". Det är inte tillåtet för kafirer att stöta på dom rätt-trognas flickor. Det finns bara ett straff för det och det är döden. Gärningsmannen är med stor säkerhet antingen bror eller kusin till en av dessa efterlysta flickor. Man maskar säkert medvetet för att dom skall hinna ut ur landet. Tack och love för det fria internet. Landsförrädarna mörkar allt vad dom kan men vi tänker aldrig låta dom glömma bort denne Daniel. Dom skall en dag få äte upp allt vad dom sagt och skrivit.

2009-06-22 @ 06:12:20
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

En polisman på Öland påtalar att man varit mindre

poliser i tjänst i år.Polisens presstalesman vet INTE om man varit färre i år.



Samma polisman berättar även att en grupp poliser slutar kl 01.00.Det är ju en begåvad tid på Öland en midsommar på Öland.



Där en av Sveriges största fylleslag bland ungdomar äger rum.Precis som om den väl tilltagna vältränade polisstyrkan skulle gå hem i halvtid, när KALMAR FF spelar hemma match.



Äggbert på planeringsavdelningen har slagit till igen.Cykelgaraget nästa för denne.



Om bemanningen varit större hade vi kunnat jobba förebyggande säger den annonyme polismannen i Baromterns pappersupplaga.Där för övrigt Baromterns Peter Alexis givit presstalesmann Ulf Karlsson titeln polischef.



I ett begåvat utalande säger Ulf Karlsson att det finns mycket poliser i Stockholm .Där sker bankrån ändå.Då tror vi mer på den polismannen som säger att hade vi varit flera hade vi haft en chans.

Det hör ju ihop med sunt förnuft.



-Polis fanns på strandpromenaden strax innan mordet skedde.VARFÖR TOG DET 7 MINUTER DÅ INNAN POLISEN FANNS PÅ PLATS.



-Varför går polisen ut med ett signalement 2 dagar efter mordet.Detta bör anmälas ,utredas finns inget försvar för det att komma med tex spanningstekniska.



-Snarare försvårar det möjligheten

till att klara upp detta förmodade rasistiska mord på en svensk ung man utförd av en berikare.



-Nedtystat i PK-press samt av Polisen i Kalmar.



-Tycker polisen att det är lämpligt med mindre bemanning på Öland midsommar.



-Hur i glödheta helvete kan man skicka hem polismän kl 01.00 när det börjar hända saker.

Övertidsavtal?



-Att bråket uppstått av en tillfällghet som enligt Ulf Karlsson.



Är det trovärdigt när två berikarkvinnor är orsaken till mordet?



-Mordet är ett bra exempel på invandrares våld, mot etniskt svenska ungdomar.Med största sannolikhet hedersrelaterat.



-Sträck på er Polisen i Kalmar ,samt all press.

Nu har ni idiotföklarat hela svenska folket igen, samt fört dom bakom ljuset.



FRÅGAN ÄR BARA VARFÖR.

2009-06-22 @ 06:25:56
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Invandrargänget skall enligt nätuppgifter gått runt och sökt bråk med svenska ungdomar tidigare under kvällen.



-Den mördade bad dom dra åt helvete.Stacks då ned.

Gänget hade tidigare smällt på svenska ungdomar med skador som följd.



-Stämmer dessa uppgifter .så är Ulf Karlsson utalande ,om att man stött på varandra av en tillfällighet,samt att då tjafs uppstod på platsen .Direkt felaktig.



-EN mörkning av ett ETNISKT MORD på en ung svensk FRAMPROVOCERAT av ett invandrargäng .



-Invandrargänget skall efter att ha provocerat hamnat i underläge har då dragit kniv och knivskurit 3 personer samt mördat Daniel från Linköping.



-Här är risken uppenbar ,att Köpingsvik blir ett nytt Salem en gång om året.Korrekta uppgifter i press en snabbt gripande samt en rejäl lagföring hade kunnat stoppa den ev utvecklingen, på detta mord med rasistiska förtecken.

2009-06-22 @ 07:17:05
Postat av: s-e karlsson

Jo,jo, går man ut på fest eller ut på stan beväpnad med kniv då har man väl tankar att man ska använda kniven ? Jag kan då inte förstå annat !

Det är ju förbjudet att bära kniv offentligt enligt lag , så det är ju ett brott begånget redan när den de knivbärande går hemifrån !

Mvh S-E Karlsson .

2009-06-22 @ 08:19:01
Postat av: Kulturkamp

@ Thoralf



Tidningen Östran skrev lite i en artikel om ditt besök och hur du nekades tillträde. Jag vet inte om det finns på Internet, läste det i pappersupplagan imorse.

2009-06-22 @ 08:41:35
URL: http://www.kulturkamp.blogspot.com
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Det står att ThorAlf inte fått delta.

Även att polisen INTE vill bekräfta att det rör sej omm ett invandrargäng.Utan att fem olika gängtyper finns med?

Lets Mambo Jambo



Det står även att polisen läser på nätet.Här kan man väl förmoda.



En sak att fundera på är väl om tex en gärningsman

är av utlänsk härrkomst.Så tar man ju bort 90 % av befolkningen .I ett sådant här fullt mord bör man nog gå ut med signalement ganska snabbt .



Vilket är orsaken till att man inte gör det.Detta borde betraktas som tjänstefel.Inget annat.



Då kunde allmänheten på alla campingplatser i området ringat in dom .



Att åka runt o fotografera människor kan väl bara betraktas som ofredande/diskrimininering.



Alla som följer TV4 Fakta 48-timmar vet att ju längre tid ett brott förblir ouppklarat dessto större risk är det att det aldrig klaras upp.



2009-06-22 @ 09:00:58
Postat av: Grannen

Ni vet att den unge man som mördats var motståndare till allt ni står för. Han har även varit aktiv här på bloggen, då ni har hånat sönder honom. Nu ska ni göra honom till er lilla hjälte. Vad är det för fel på er. Ni kan inte vara friska.

2009-06-22 @ 09:10:43
Postat av: BAW

Detta dåd får inte falla i glömska. Vi måste följa upp från spaning till gripande och rättegång. Det utmätta straffet skall också bedömas. Pk-packet ska inte få skyffla detta under mattan.

2009-06-22 @ 09:26:15
Postat av: Martyr

Grannen



Sent skall syndaren vakna!

2009-06-22 @ 09:58:27
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Grannen: Hur frisk är du?



Enligt nätuppgifter sa en äldre berikare"dom som har kniv sticker ner dom.En uppmaning som yngre berikare utförde"



Detta verkar ju helt friskt.

2009-06-22 @ 10:16:10
Postat av: pelle

grannen

jag har sagt hela tiden att jag hoppas att detta invandrarelände slår tillbaka på dom som skapade det

om det är som du säger så är det ju rättvist iallafall



det hade ju varit ganska orättvist att det hade varit någon invandrar--motståndare



och vad det gäller den mördade killen så bevisar det ju bara att vi har rätt när det gäller den otrygghet som invandringen skapat

pelle

2009-06-22 @ 10:25:33
Postat av: Skånepåg

@ Grannen



1. Vad är det som du anser att vi står för?

2. På vilket sätt har han enligt din märkliga uppfattning gjorts till någon sorts hjälte?

3. Det rör sig om ett mord, där hitintills kända fakta med stor sannolikhet pekar på att det är av rasistiskt karaktär riktat mot en svensk. Vad är det för fel att påpeka detta, då massmedia tycks göra allt för att lägga ut dimridåer om vad det egentligen är som har skett?

4. Annat som är sorgligt med detta mord är att den uppfattning som vi har, beträffande konsekvenserna av massinvandringen, även i detta fall kan visa sig vara helt korrekta och realistiska i förhållande till den uppfattning som du påstår att Daniel S hade.



P.S.

Hur vet vi överhuvudtaget att det som du påstår och tillskriver Daniel S har någon som helst relevans och sanningshalt, utan enbart är ett simpelt försök att använda den här tragiska händelsen för att passa på att försöka "svärta ner" bloggen. Ditt sista påstående, t.ex. att "ni kan inte vara friska", ger synnerligen befogade misstankar om detta!

2009-06-22 @ 10:39:32
Postat av: Dumle

Här kommer polismannen Ulfs e-postadress:



[email protected]



Mejla gärna din åsikt om censuren kring presskonf.

2009-06-22 @ 10:56:22
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

"Grannen" är med stor sannolikhet en dampa medlem



som gör vad han kan för att störa bloggen.

2009-06-22 @ 11:24:09
Postat av: Thoralf A

Skånepåg



Instämmer helt och hållet i ditt svar till Grannen.



Om det skulle vara lögn det Grannen skriver så är det så fruktansvärt simpelt och ruttet att jag inte finner ord över hur Grannen smutsar ner den knivmördade killen.

2009-06-22 @ 11:44:25
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Det finns liknande inlägg på andra bloggar.



Förmodligen organiserat.Man ser faran med detta mord.



Skyr då inga medel vilken lära är det som har den människosynen.?



Sedan är det väl inte så svårt att räkna ut vem som skriver detta.



Synnerligen fult gjort.

2009-06-22 @ 12:26:42
Postat av: angelica

ha en trevlig dag:)

kram

2009-06-22 @ 12:28:09
URL: http://raaaw.blogg.se/
Postat av: Klas Johansson

Mina tankar går främst till den mördade killens familj och dennes skadade vänner. Ännu ett bevis på att det mångkulturella experimentet måste stoppas en gång för alla!

2009-06-22 @ 12:30:06
Postat av: Fresh Design

Hej! Sugen på en ny design? Vi har färdiga designer till salu, men designar även efter dina önskemål. Kika gärna in en sväng!



Ha en trevlig dag!

2009-06-22 @ 12:30:36
URL: http://freshdesign.blogg.se/
Postat av: Grannen (Gripg)

Thoralf, kände mig tvungen att lägga denna kommentar eftersom jag använt Grannen som nicknamn här förut.Det är alltså inte din "goda granne" som varit framme ;) Kör hårt!

2009-06-22 @ 13:33:56
Postat av: BAW

Det tarvliga försöket till att svärta ner bloggen och den mördade ger mig vibbar till Expo eller någon i kretsen av dem.

2009-06-22 @ 14:44:45
Postat av: Stefan A

Håller med det som skrivits tidigare i bloggen, inte bra att nicka för många hårda bollar som tydligen herr Rydström gjort,lite nationalism är inte bara bra, det är helt nödvändigt för samhällets överlevnad, finns inget Sverige?vad ska man då betala skatt till?vad är det då som håller oss samman?ska man bara tänka på sig själv? herr Rydström är väl över 30 år? men skriver som en en fjortis.

2009-06-22 @ 15:11:44
Postat av: Skeåning

Man har ju fått in signalement visst på gärningsmännen. När man ännu inte har någon misstänkt som man lyckats ringa in, tycker jag i detta skedet när det gäller ett sånt här grovt och tragiskt brott, att det är ytterst beklagligt om man väljer att inte gå ut med signalementen.

2009-06-22 @ 17:21:03
Postat av: dan Åke

detta mord och polisens agerande skulle nog vara stora nyheter för utlänsk media. Fox News har ju gjort reportage förut om det "Nya Sverige"

2009-06-22 @ 17:35:52
Postat av: Kulturkamp

@ Stefan A



Detta är lite off topic men glöm för all delen inte att Henrik Rydström även har varit gästskribent på den svenskföraktade tidskriften Expo för några nummer sedan.

2009-06-22 @ 18:01:09
URL: http://www.kulturkamp.blogspot.com
Postat av: Putte

Ett tips till herr Rydström: Det går ju bra för dig att emigrera till något underbart multikultland, som exempelvis Libanon.

2009-06-22 @ 18:15:23
Postat av: Fredrik

Läste en bra beskrivning i östran faktiskt angående händelserna.Man hymlar inte med att de är invandrare inblandat i detta.

Läste även att polisen sa att:

Många åkte hem dagen efter och att många föräldrar kom och hämtade sina tonåringar.



Är det där vi är nu ? Ska vi ge upp ännu en bit av vårt Sverige till mångkulturens våld? Ska vi anpassa oss efter dessa individer och dess sätt att hantera situationer?



Skall rädslan över att kanske få sin son eller dotter mördad,misshandlad eller våldtagen göra att vi ger upp och att dessa kriminella element oavsett var fan nu kräken kommer ifrån tar över och bestämmer hur vi ska leva våra liv?



Sen vill jag inte se någon social kärring komma med en massa travel om dålig uppväxt och sen nåt halvdassigt straff !! Svinet skall låsas in på minst 18 år ! har kallblodigt mördat och skurit 3 st människor kallblodigt.



Finns inga ursäkter faktiskt! inte ens droger som så många vill gömma sig bakom. Är fritt val att ta dessa och det innbär att du även är ansvarig för dina handlingar. Lite rättvisa här i världen måste vi ha !



Lider med föräldrarna och kan inte ens tänka mig den sorg man måste ha ! Sen denna ilska över vad som hänt måste vara enorm.



Nä du Henrik Rydström ! Ett par ord i din blogg om grabben som mist livet istället för att yra om att det är rasistiskt att fira midsommar?



Sen såg jag att du var lutheran ??

Är ju dom som har mest problem med att acceptera homosexualitet och kvinnliga präster!



Nja ta du en funderare på vad du är och gör innan du skiter med munnen och talar med röven !



2009-06-22 @ 19:40:44
Postat av: Ture F.

Hittade det här!



det var ett regelrätt överfall. Tre killar och en tjej i 20-årsåldern knivskurna på en campingplats på Öland.



"Jag var där 5 minuter efter att det inträffa då ambulansen precis hunnit dit, mycket blod och han dog inom 20 minuter. Dom hade inte hunnit till sjukhuset så de fick försöka återuppliva honom på plats, dock förgäves. Han som dog såg ut som en etnisk svensk. Enligt dom som blev förhörda på plats så var det ett invandrargäng som kom fram när de satt i strandkanten vid vassen. Mycket tragisk händelse, och det blir nog inte lätt att hitta dom skyldiga då det var otroligt många som var i Köpingsvik i år."



2009-06-22 @ 19:57:18
Postat av: Ture F.

Här kommer länken!



http://everykindapeople.blogspot.com/2009/06/det-var-inget-gangbrak.html

2009-06-22 @ 19:59:50
Postat av: Johan G.

Jag tyckte det var roligt med den ansträngda verbala kullerbyttan hos Ulf Karlsson precis då han skulle ge sig på att uttala ordet "afrikanskt".

2009-06-22 @ 21:21:23
Postat av: Skånepåg

Från blogggen Politiskt Inkorrekt:



"Bloggen har fått några mail som vagt pekar på att gärningsmannagänget ska eventuellt vara ex-jugoslaver. Exakt vad det innebär är oklart, dvs om det är serber eller kosovoalbaner, bosnier osv. Och inget som heller är bekräftat på något sätt. Och det ska även finns en etnisk svensk med i GM-gänget som före eller efter bråket hade skadad hand. Denne hade ont men vägrade uppsöka vårdpersonal på plats. Ljusskygg helt enkelt."

2009-06-22 @ 22:19:43
URL: http://politisktinkorrekt.wordpress.com
Postat av: Ronny

Hittade detta på nätet, måste väl vara intressant, eller?! "Jag var där 5 minuter efter att det inträffa då ambulansen precis hunnit dit, mycket blod och han dog inom 20 minuter. Dom hade inte hunnit till sjukhuset så de fick försöka återuppliva honom på plats, dock förgäves. Han som dog såg ut som en etnisk svensk. Enligt dom som blev förhörda på plats så var det ett invandrargäng som kom fram när de satt i strandkanten vid vassen. Mycket tragisk händelse, och det blir nog inte lätt att hitta dom skyldiga då det var otroligt många som var i köpingsvik iår. Av respekt till hans anhöriga hoppas jag ingen som vet vem det är, droppar hans namn här. Jag kände honom, och som sagt tidigare så var han en lugn kille, men han stog alltid upp för sig.



Ja det stämmer att det var invandra som knivhögg honom. “vad annars”. Det var inget gäng bråk som tidningen vill få det till heller, det var kompisar med flickvänner som var nere för att fira midsommar. Tidningen vill få det att låta som det var ett gäng härifrån.Mina tankar går till dig broder och din familj. Du var en jävligt bra kille, synd att det skulle ta slut så tidigt pga av hur Sverige sköter sin invandrings politik. Alla grabbar tänker på dig."



2009-06-22 @ 22:40:46
Postat av: Robin_Shadowes

Tack för adressen till Ulf. Dessa sanningens ord fick han iaf höra från mig:



Hejsan din jävla skitstövel!



Vi är många som undrar varför du mörkar om mordet på Daniel på Öland på midsommarafton och varför du vägade en demokratiskt vald politiker delta på presskonferensen? Var det partipiskan som ven? Var det dina invandrarkramande överordnade som sade stopp och belägg? Har du ingen som helst skam i kroppen människa? Ännu en ung människa som på kort tid offrats på mångkulturens altare. Två människor som tvingades sätta livet till p g a den politiska korrektheten bestämmer allt i detta land. Ni som egentligen finns till för att skydda oss medborgare har reducerats till att bli maktens knähundar. Voff-voff på dig, din ynklige lille potatisgris. Det enda ni är i stånd till är att föra "dialog" med avskrädet och krama skäggiga imamer och framför allt, det ni är bäst på, nämligen att AVVAKTA!! Vad var det Tant Astrid sa om dom som inte vågar? Kommer du ihåg det din lille nolla?

2009-06-23 @ 00:07:35
Postat av: Malin

Såg nyheterna igår där Ulf Karlsson faktiskt nämner att det är ett invandrargäng. All heder åt polisen som i nuläget inte kan förneka detta eftersom det tydligen var minst 20-tal personer som såg detta hända.



@Grannen



Det var nog det mest korkaste jag hört. Spelar väl ingen roll vem i detta fall som hade blivit ihjälhuggen. Instämmer HELT med Skånepågens kommentar. Det vi vill belysa är att mycket av brotten begås tyvärr av ickesvenskar och många av dom har inte ens asyl.



Jag sörjer med familjen till killen som blev mördad! Stå på er och hoppas på att detta blir löst en gång för alla!



Rösta rätt SD 2010!

2009-06-23 @ 07:29:22
Postat av: BAW

När gärningsmannen förhoppningsvis grips så kommer han säkert med det vanliga dravlet i dessa kretsar. Han mins inte, han var påverkad osv. Vi bör ge honom 18 år för att kunna minnas ordentligt.

2009-06-23 @ 07:48:48
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

BloggKommentar.Jag var själv nere och kan intyga att ett invandrargäng drev runt o sökte bråk "Viktor"



Kalmarpolisen Ulf Karlsson: Verkar som om gängen stött på varandra o tjafs på plats uppkommit som lett fram till mordet.



Gubben o Gumman: Om uppgifterna stämmer med ett aktivt bråkande gäng .Varför är dessa inte bortplockade av Kalmarpolisen.Stämmer uppgifterna från en tjänstgörande polisman att man var underbemanad.



Kunde mordet rent av förhindrats .Varför hade polisen mindre folk i tjänst på midsommar om så e fallet.



Vem har beslutat det isåfall, på vilka grunder.

Varför gick polismän av skiftete kl 01.00 på midsommarnatten.Sämre vald tid är väl svårt att hitta.Riktigt korkat.



Nu har du som är riktigt förbannad o aktiv ,lite att fråga länspolismästaren i Kalmar om.Skriv mail på polisens hemsida adressera till länspolismästaren.



Släpp inte detta mord, samt vilka som kunde ha förhindrat detta .



Ulf Karlssson kommentar, ang kollegans kritik om underbemanning. Det får stå för honom ,JAG VET INTE OM VI HADE MINDRE FOLK DETTA ÅR.



(Här gäller det att gå chefens ärende inte kollegan på fältet inte)



Är detta trovärdigt att polisens presstalesman inte vet bemaningen på midsommar.Vad tror du?



Tycker du att svenska folket kan lita på Kalmarpolisens presschef ULF KARLSSON



Nu är det slutmörkat.Vet hut

2009-06-23 @ 10:17:39
Postat av: Putte

"Grannen" kanske skulle informera massmedierna om den mördades politiska hemvist i invandringsfrågan. När medierna använder ord som "gängbråk" så betyder det på mediaspråk "svenskt rasistgäng, som ger sig på stackars utsatta invandrare". Det är i alla fall den bild de vill att svenska folket ska tro på.

2009-06-23 @ 16:52:04
Postat av: Tips

Tips: gå med i fackförenignen Unionen.se, där kan du skaffa pressleg om du sysslar med medial verksamhet. Enkalre än gå via Journalöistklubben som itne komemr godkänan dig.

2009-06-24 @ 01:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0