UPPDELNING ELLER FRISKOLOR?



I Danmark vågar man ta debatten om invandringens konsekvenser på ett helt annat sätt men där finns också Dansk Folkeparti i folketinget som ett moraliskt stöd.
I Sverige däremot är denna debatt mer eller mindre tabu och varje försök till debatt krossas omgående med att den som är kritisk anklagas för att vara främlingsfientlig eller till och med rasist.

Att det finns problem i många av våra svenska skolor är nog de flesta eniga om men sedan går åsikterna isär om hur dessa problem skall lösas. Denna oförmåga har lett till att visa skolor stängts och eleverna placerats ut på andra skolor. Resultatet av detta blir i många fall att problemen uppkommer i de andra skolorna men i något mindre omfattning. Risken är dock stor att problemen på dessa skolor ökar och sedan är man tillbaka på ruta ett igen.

I Sverige startas det nya friskolor på löpande band och jag tror att en orsak till detta är att skapa segregerade skolmiljöer. Givetvis är det inte något som dessa friskolor skyltar med detta men jag vet att många som väljer friskola också kollar hur stor andel invandrare som går på olika friskolor. Detta är en avgörande faktor när sedan föräldrarna och eleven gör sitt val av friskola.

I Danmark vågar man dock gå lite längre i de kommunala skolorna!

"Flera danska skolor har de senaste åren delat upp elever efter etniskt ursprung. Michael Olesen, rektor på Ålholm skole, säger att "Muslimer står för en vålds- och hotkultur"."

"Förra terminen beslutade Ålholm skole att dela in treorna efter etnisk tillhörighet. "Etniske dansker" och en del "tosprogige" hamnade i 3a.
Parallellklassen 3b fylldes till hundra procent med muslimska elever.
Uppdelningen retade upp flera föräldrar till de muslimska barnen, men skolan veksig inte.
- Danska föräldrar hotade med att flytta sina barn till andra skolor, eftersom det fanns för många invandrare här, säger Michael Olesen.
- Folk blir nervösa för sina barns uppväxt. De upplever att muslimer tillhör en annan kultur. Muslimer är våldsamma och stjäl mer, det är ju ett faktum."

"I Danmarks huvudstad låter rektorn i en stor skola självklar till och med när han påstår att många muslimer i landet är "socialt och kulturellt stagnerade"."

"- Om det blir mer än hälften muslimska elever styrs inte skolan av danska, utan muslimska normer.
Michael Olesen menar att skolans ledning var tvungen att agera.

Om de etniska danskarna lämnade skolan skulle det innebära att Ålholm skole förvandlades till en "ghettoskole", för "muslimer og poor white trash".

Läs hela artikeln på Muslimska friskolan med länkar.


Kommentarer
Postat av: Martin Isaksson

Är inte detta ett bevis om något att den sk mångkulturern (läs muslimer) inte fungerar i ett västerländskt samhälle?



Man kan inte säga att Danskarna har försökt i många år för att tillslut tröttna,



När jag jobbade i Landskrona så pratade jag med en Dansk kollega om detta och enligt honom så var det väldigt tabu att ens prata om att det fanns negativa sidor med invadringen i flera år ända till de inte kunde ta mer skit av det han kalla de ockupanterna (läs invandrare) och de gjorde helt om och försöker nu skadereglera än om i sista stund,



när ska vändningen komma här ??

2009-01-25 @ 11:30:06
Postat av: Hulda

Ett av många små, små steg mot fördärvet för oss...

Men vi som ser faran får inte varna......

2009-01-25 @ 11:44:12
Postat av: Andreas Henriksson

Danskarna är ju riktigt främlingsfientliga.

2009-01-25 @ 11:48:46
Postat av: BAW

Vi vill inte ha det muslimska packet här. Varför vill inte politikerna se verkligheten?

2009-01-25 @ 11:55:22
Postat av: AWSvensson

Om man trycker ned debatten så tar man debatten på det personliga planet som i det här fallet. Placerar sina barn i miljöer man själv är van vid .Ingen förälder med något som helst ansvar för sina barns framtid slänger okontrollerat in sina barn i sociala experiment där utgången på förhand är given.

2009-01-25 @ 12:08:47
Postat av: Martin Isaksson

Dagens PK ord Främlingsfientlig är när man lär sig av sina misstag och ser realistiskt på saker och ting. används oftast sv PK personer som inte har några igentliga motargument.

2009-01-25 @ 12:14:20
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



Det var en passning till mig,misstänker jag.

Jodå,jag har en massa motargument.Men dom tänker jag inte sitta och dra här.Det är ingen ide.

2009-01-25 @ 12:19:07
Postat av: Martin isaksson

@ andreas



haha vad typiskt



Jodå,jag har en massa motargument.Men dom tänker jag inte sitta och dra här.Det är ingen ide



nä kom igen låter ju som om du inte har några argument uplys mig du vill ju konvertera oss till den rätta PK tron kan du komma med riktiga argument och inte mångfald och tolerans floskler så bara kom vill höra kom igen



var nu ingen bangare ! bring it

2009-01-25 @ 12:21:37
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



Det där med argument är olika från person till person.Exempelvis så har ju du bott eller bor i Malmö eller Landskrona,och där har dom som bekant en del problemområden.Man är som sagt färgad(påverkad) därifrån man bor.Så är det!!! Därför har väl du dålig erfarenhet utav invandrare och invandring.Läste någonstans att i Landskrona hade SD 10 % utav rösterna.Jag har aldrig hävdat att jag är någon PK(politisk korrekt) människa,det är du som har satt den stämplen på mig.

2009-01-25 @ 13:03:06
Postat av: hunter

Den danske f.d. utrikesministern Uffe Ellemann-Jensen (venstre) uttryckte sig för ett antal år sedan ungefär enligt följande, och som i stort alla danska politiska partier stödjer, att "Danmark är Danmark och skall så förbli". Detta är ett uttalande från en rakryggad politiker som visar en stor klarsynthet och visar att man i Danmark lyssnar på och respekterar sitt eget folk. I Sverige har vi det motsatta förhållandet, vilket innebär att det politiska etablissemanget tar som sin uppgift att till varje pris försöka STYRA det egna folket genom att kalla alla som inte följer denna styrning för främlingsfientliga!

2009-01-25 @ 13:08:05
Postat av: Martin Isaksson

nej nästan 27% av rösterna

2009-01-25 @ 13:20:01
Postat av: Martin Isaksson

Du är en PK snubbe då du inte verkar se verkligheten för vad den är.

2009-01-25 @ 13:23:39
Postat av: Matin Isaksson

@ andreas



var var de många argumenten ??



kom igen blända mig med din retorik och fakta



du kom ju inte med ett enda och kan du inte ens göra det så sluta skriva.



Det där med argument är olika från person till person vilket bra argument jag är redan såld på att rösta på V och S, fortsätt så så har du ju snart konverterat oss alla.

2009-01-25 @ 13:26:45
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



"Du är en PK snubbe då du inte verkar se verkligheten för vad den är."



Verkligheten för vad den är.Vad fan menar du? Ni i SD skapar ju era egna problem.Du vill ju få det till att varenda invandrare som kommer hit är muslimska terrorister,hedersmördare och fan och hans mormor.Du vill ju få det till att varenda invandrare som är här är i det här landet är kriminella bidragsberoende parasiter..Lägg ner nu!!! Så är det inte alls.När det gäller argument..Så¨måste väl ändå människosynen påverka.Vad man har för människosyn och erfarenheter.Den stora massan av invandrare i det här landet är skötsamma och hederliga människor.Det är en liten klick som förstör för alla andra.Så är det ju med allt annat i samhället.När någon sabbar och förstör då blir det stora kollektivet lidande.

2009-01-25 @ 13:43:59
Postat av: Martin Isaksson

Suck som vanligt inte ett enda fakta argument utan det vanliga PK dravlet, du förstår väl själv att jag inte tycker att alla invandrare är parasiter men amn kan inte blunda för att många är det och de förstör för sina egna och svenskar, men det som är lustigt är att man får inte diskutera att det finns något negativt överhuvetaget, södertälje borna flyr likaså malmö borna som flyttar till staffanstorp utanför men nu börjar berikningen komma dit så de flyr till mindre och mindre byar typ genarp-dalby osv, men detta är inget problem som bör tas upp enligt PK maffian, gödsla in fler folk som inte bidrar,



vi är forfarande ett rikt land som är atraktivt för många att invandra till vi kan välja fritt vilka vi vill ta in och inte men man har valt att istället för att välja rätt och med suntförnuft se om dessa verkligen har skydsbehov eller ej är kriminella, utan vi släpper in vem som helst, tacka fan för att det kommer hit lycksökare när vi inte har någon tull och om de bara lyckas nagla fast sig som iglar i 4år så får de PUT av humanitära skäl. nä ut med de kriminella och religionshetsarna och spara på de vi har nytta av,



vad hadde du själv gjort om det var ditt hus släpper du in vem som helst med en snyft historia eller när det står 10zigenare utanför bara öpnar du dörren och säger varsågod inte skulle ni ljuga,



sluta nu lite motargument tack!



men det verkar ju vara döfött att tro att du skulle ge ett enda riktigt.

2009-01-25 @ 13:54:43
Postat av: Martin Isaksson

@ andreas



tror du verkligen att det är en liten klick som fyller våra fängelser till bristningsgränser och tvingar svensson att fly till mindre ockuperade områden, samt fått brottsligheten att sjuta u höjden & bidragstagandet att öka även under högkonjunkturen.



din människosyn är så naiv att jag tycker synd om dig har du ingen överlevnadsinstinkt??



2009-01-25 @ 13:57:57
Postat av: hunter

Kan inte låta bli att gör en liten liknelse med anledning av ovanstående diskussion och överförd till ett helt vanligt hus:

- Martin påpekar gång på gång att taket läcker som ett såll och att det är detta som måste åtgärdas.

- Andreas förstår inte det logiska resonomanget i detta, utan talar i stället om hur man skall tapetsera och måla över alla skavanker som orsakats av det dåliga taket.

2009-01-25 @ 14:07:13
Postat av: Carl

Jag läste i slutet meningen "poor white trash" och inser det är ju jag. jag som jobbat stenhård och betalat skatt sedan 17 år. så måste jag alltid välja det billigaste allternativet. cancerframkallande matfrån EU, kommunen har förändrat bostads området till invandrarghetto och de rika skruppelfria har flyttat härifrån, stor risk för överfall så fort man går ut.sist i kön till folktandvård som nu är vinstmaskiner. vid undersökning som leder till tandfyllning som sedan fuskas och leder till rotfyllning fuskas igen som leder till tandinplatat osv. förr kunde man lita på tandläkare! sjukvård har man ej tillgång till.



hur bemöter folk gamla politiker som med sin politik startade förfallet av samhället. eller undviker de all kontakt med vanligt folk och umgås bara med familj och partikamrater och nu lever i en skyddad verklighet tackvare rikedomar som de plockat ut ur våra skattepengar.

2009-01-25 @ 14:56:30
Postat av: Sverigebesöket

I sin brist på argument och folkligt stöd har återigen sd:s motståndare valt mötesstörningar som medel, samma metod som Hitler och kommunisterna.



Nu försöker emellertid polisen att skydda demokratin. Men av artikeln framgår att skyddet är alldeles för lamt

2009-01-25 @ 16:02:23
Postat av: Sverigebesöket

Länken föll visst bort. Här är den.

Postat av: Carl

i lumpen fick man veta att om fienden kom till Sverige skulle de våldta, döda och tjäla, de skulle driva landet som ett företag och ta hand om landets tillgångar- alltså en mardrömsscenarium. tur att det inte skulle kunna hända på 80 -talet.



men det är precis vad som sker nu i Sverige och det är våra “folkvalda” Svenskar politiker som ser till att det fortgår!!!!



främlingar tar över sjukvård, rättsväsende, skolor ja allt. så Svenskar får tala engelska med sina nya herrar om de vill behöver gå till doktorn. alla Sverige tillgångar har tillfallit storbolag i EU och alla lagar och beslut görs nu i Bryssel.

Svenskar är så indokrinerade av massmedia så ingen bryr sig längre om nånting. om exepelvis Ryssland skulle invadera Sverige skulle ingen märka nån skillnad mer än att vi plötsligt får väldigt ryssvänliga inslag på tv nyheterna! sist vi blev hotade 1940 kapitulerade statsministern på telefon



2009-01-25 @ 16:09:20
Postat av: Katinka Glahd

Men gör då slag i saken. Övertala alla som uttalar sitt missnöje med vad som händer i vårt land.

Peppa dem att rösta Sd i EU-valet och sedan i riksdagvalet 2010.

Tjata,tjata och om igen tjata.

Hämta hem flygblad från Sd. Sprid i brevlådor,på bibliotek,väntrum på våra myndigheters lokaler.

Glöm på offentliga lokaler som toaletter,busshållplatser,i fickor framför bussäten,i glasburar där gratistidningar kan hämtas.Glöm aldrig förräderiet mot Er som är yngre och har småbarn eller tonåringar.

Är Ni unga och nyförälskade gör inga barn! De kommer att möta en nattsvart framtid!

Vänta 10 eller 15 år med detta till striden är över.

Ni som säger att Ni är för gamla för denna strid!!!

Det är nu Ni kan börja leva och göra något för Ert land.

Gå med Era rollatorer, stappla med Era käppar, men stoppa information där Ni kommer åt att stoppa den.

Brevlådor osv,osv.

Blir det storm en dag ,gå ut i vinden och kasta upp flygbladen,några hamnar väl alltid i god jord.

Kämpa på Ni kan vara till stor nytta för Ert land ,även med liten insats.

Till sist vill jag avsluta med något av det vackraste som har skrivits om vår förtvivlan över vad våra folkförrädare till politiker som har förått oss till en mörk ,vidskepelse vars anhängare vi skall försörja utan att vi blivit tillfrågade om detta.

"Jag grubblar ständigt på vad det är i vår historia,lynne eller nationalkaraktär-vilket fult ord-som drivit oss dithän där vi står idag.

Där de som äger ord och makt utvecklat en ringaktning och ett hat mot allt och alla av inhemskt ursprung,medan så mycket kraft och omsorg ägnats åt alla uppdykande främlingar.

Falsk indentitet-än sen?Falskt pass-än sen?Falskt ursprungsland-än sen?Falsk resväg-än sen?Påhittad h istoria-än sen?Brottsling på flykt-än sen?De är ju här nu och det är huvudsaken!

Invasionen måste fortsätta,de godhjärtades aptit på nya skyddslingar är omättlig.Och inte minst stödtrupperna som hämtar sin sold ur invandringen har ständigt hungriga plånböcker.

Men vad är motivet?Varför anser de att det vara så avskyvärt och fult att bo i ett land där man förstår varandra,språkligt och kulturellt?

Hur kan de tycka det vara rättfärdigt att i ord och handling ge global allemansrätttill ett land som erövrats och försvarats med våra fäders blod;byggts upp i svett på åkrar,i skogar gruvor ,för att nu med tårar sörjas av alla som ser sin arvsrätt förskingras?

Och den sorg vi känner får vi inte ens ha kvar.Den förvrids och skuldbeläggs.Den ges namn som främlingsfientlighet,rasismen och slutligen nazismen.

Jag själv når snart den ålder och livssituation då min fysiska närvaro inte längre har någon direkt betydelse.

Om inte vårt land tillfrisknar -och hur skulle det någonsin göra kunna det-kommer jag att föredra en tillvaro som betalande gäst någon annanstans inom det EU vi nu tillhör, där det som hänt med Sverige förhoppningsvis kommer att kännas mindre påträngande och inte så andligt plågsamt".

Arne Särnmark.

Skrivet av en stor svensk som förstår vår förtvivlan över vad som händer i vårt land!Insändarens anm.

2009-01-25 @ 16:37:05
Postat av: Stefan K

Andreas Henriksson

Visst är de flesta personer med utländsk bakgrund i Sverige trevliga och skötsamma personer, där är vi helt överens. Att det skulle vara en liten klick som missköter sig kan jag dock inte hålla med om. Inrapporterade brott och fängslade brottslingar säger något annat, men visst vore det bra för alla, inte minst för alla skötsamma invandrare, om de som inte sköter sig utvisades?

2009-01-25 @ 16:40:43
Postat av: hunter

@ Carl



Enligt Rakryggad http://www.rakryggad.blogspot.com/ framgår varför det ser ut som det gör i dagens Sverige och varför din situation har blivit som den är.



"Olika beräkningar visar att kostnaden för invandring och integration i Sverige kostar mellan 100 (enligt statens utredare Jan Ekberg) och 367 miljarder kronor per år (enligt ekonomiprofessor Lars Jansson). Kostnaden för bistånd är 34 miljarder skattekronor.



Av de som får uppehållstillstånd i Sverige har 5 % skyddsbehov (Migrationsverkets statistik). 95 % är anhöriginvandrare eller anses ha knutit nära band till landet sedan de fått vänta mycket länge på svar på sin asylansökan, alternativt har ANNAT skäl som inte anses som flyktingskäl. Malmös starke man Ilmar Reepalu har i radio bekräftat siffrorna 5 % respektive 95 %."

2009-01-25 @ 17:29:49
Postat av: Katinka Glahd

Ja då det har han verkligen gjort. I Malmö Lokalradio.

Skånepartiet har påpassligt fångat upp detta och spelar gärna upp det varenda vardag -måndag till torsdag mellan 08.00 till 11.00.På llmän begäran på den öppna telefonen.

Gå in på skanepartiet.org. Klicka på Internet-radion

och lyssna på vad som framkommer där om Islam.

Det går ochså fram Herslows rädsla för Sd och vad detta kan göra mot hans parti.

Han får alltid tala oemotsagd när det gäller Sd som ,antisemiter och islamälskande eftersom de inte har något partiprogram om att stoppa islam eftersom de tillåter "små slöjor".

Ett motstånd mot lögnerna när det gäller Sd hade varit tacknämligt!

Öppen telefon på 040-390200 eller 390201.RING!!

Annars vill jag harangera denne "lille" man för hans kamp mot islam.Där skyr hn inget ,det skall sägas till hans försvar. Tänk om vi hade haft fler av sådana ,modiga män!!!

2009-01-25 @ 17:45:45
Postat av: carl

katinka glahd, heter du så är det ett balkan namn.

det är inte lätt att protestera men jag gör det på ett diplomatiskt sätt. överallt är det främlingar och de har fått inkvotering på beslutande positioner och det märks att de inte gillar etniska Svenskar nu får jag vara glad om jag slipper slås för livet i trappen eller tvättstugan quisling svenskarna som fixat fina jobb i kommunen håller ihop med det nya herrefolket. visst är många utlänningar trevliga men bara om man lyder dom. skulle man tycka annorlunda då uppstår konflikt. hoppas man kan fly nånstans när man blir äldre och inte kan försvara sig

2009-01-25 @ 18:13:45
Postat av: Anders

Jag har en liten fundering som kanske någon på denna utmärkta blogg kan hjälpa mig med.

Om det värsta händer, den rödgröna smeten skulle vinna 2010, vart skall man emigrera ?

Finland är bra, utmärkt immigrationspolitik men tyvärr med i EU.

Åland ?

Malta, där får jag mycket för min pension.

A pro pos pension, har Ni läst Kurt Lundgrens pensionsuträckningar ?

Tänk om SSU-snubben, Martin, kunde svara på detta ?

Men då krävs det att han ka n tänka !



Anders



2009-01-25 @ 18:28:20
Postat av: hunter

Var och en får ha sina åsikter. Vad jag tycker råder det inget som helst tvivel om. Jag börjar bli innerligt trött på dessa gaphalsar och deras totala brist på hänsyn och respekt för våra svenska värderingar.

Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



"din människosyn är så "naiv" att jag tycker synd om dig har du ingen överlevnadsinstinkt??"



Jag skulle vilja byta ut ordet naiv mot ödmjuk och hänsynsfull.

2009-01-25 @ 19:32:30
Postat av: Fredrik

Vill vi ha denna vålds kultur i vårt land ?

Det är väl den första frågan man bör ställa sig eller hur ! Så innerligt trött på att se dessa människor bruka våld,skrika ,ställa krav och visa noll respekt för våra lagar och regler.

Det är det som håller ihop en demokrati.



FRIHET UNDER ANSVAR !



Men kan man ej anpassa sig eller rent av vill inte så har man ej i detta land att göra !! Enkelt, mycket enkelt eller hur ? Vi lever i ett samhälle som är baserat på jämlikhet oavsett kön,härkomst eller religion. Men när en kultur,religion eller politiska åsikter yttrar sig i våldshandlingar av olika slag så som Hedersmord,gruppvåldtäkter, våldsamma demonstrationer, maffia, könsstympning, trafficing, religiös fundamentalism, stark homofobi och ren rasism mot oliktänkande etc.



Bara en sån sak som att vi tillåter muslimska religiösa friskolor som lär ut att mannen är viktigare och bättre än kvinnan? Hur kan vi tillåta detta existera och pågå i vårt demokratiska land. Det strider mot våra lagar och grundläggande värderingar.



Så tänk innan man öppnar käften och kallar vanliga svenskar för rasister bara för att man bryr sig om sitt land och kultur.



2009-01-25 @ 19:49:52
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



Jag blundar inte alls för verkligheten på något sätt.Jag vet mycket väl vilka fakta vissa personer i ledande ställning får äta upp när dom har uttalat sig.Låt mig ta ett exempel..



I Växjö där jag bodde några år gick polismästaren ut i den lokala tidningen Smålandsposten och sa att 75 % av brottsligheten i Kronobergs Län begicks av invandrare.Det skulle han aldrig ha gjort,han blev beskylld för att vara rasist,nazist..och alla de hemskheter.Jag tycker det är för djävligt att han inte fick säga som det var.



Men vad du som Sverigedemokrat påstår är ju att alla invandrare är analfabeter och parasiter,läser man mellan raderna i dina inlägg så ser man det.Du påstår som Sverigedemokrat att massinvandringen och dom kriminella invandrarna är lösningen på detta lands alla problem.Får vi ordning på detta så är allt löst.Förstår du inte att detta sättet att tänka skapar grogrund till fientlighet mellan människor av olika nationaliteter.Det osar ju "missnöje" i allra högsta grad.Om massinvandringen någonsin kommer att lösas,om ni någonsin lyckas att kasta ut alla kriminella invandrare.Vilken grupp av människor tänker ni ge er på nästa gång? Dom kortväxta? Rödhåriga? Rullstolsbundna?(dom tillför ju ingenting (ironi).Kanske dom handikappade?,sjuka?



Förstår du hur jag tänker när jag skriver så här.Gör du inte det,då är det ingen ide att fortsätta argumentera längre.Begrunda och betänk det här innan du lägger din röst.



2009-01-25 @ 20:10:04
Postat av: hunter

Denna suveräna video av Pat Condell, tillägnas de som anser att naivitet kan ersättas med "ödmjuk och hänsynsfull" då man har med muslimer att göra. Om inte naiviteten nu blir ännu mer uppenbar, är definitivt allt hopp ute för denna person!



2009-01-25 @ 20:12:32
URL: http://se.youtube.com/watch?v=EJKRF2uB8xU
Postat av: Andreas Henriksson

Hunter



Vem är Pat Condell?

2009-01-25 @ 20:31:04
Postat av: hunter

För den som är intresserad av den världsberömda satirikern Pat Condell, så finns det information på bifogade URL. Dessutom har han en egen hemsida på http://www.patcondell.net



Håll till godo alla "självtänkande" människor och njut!

2009-01-25 @ 20:46:29
URL: http://en.wikipedia.org/wiki/Pat_Condell
Postat av: s-e karlsson

År 2010 hotas det med att "bromsen " ska slås till på pensionerna ! Det skrivs om att en sänkning på 4% är troligt ! Min undran är var håller PRO, SPF, SPI hus ? Dom om några borde väl redan nu börja att reagera ! Själv ser jag inte precis fram mot en sänkning motsvarande den höjning vi fick nu i januari ! Ge med vänster hand och ta tillbaka med höger hand tycks vara modellen !

Undras om äldre försörjningsstödet också kommer att minskas med 4 % ? Nej, det är ju invandrare som isåfall berörs och dom ska ju hållas om ryggen . Kvällshälsningar S-E Karlsson .

2009-01-25 @ 21:09:23
Postat av: Martin Isaksson

@ andreas



ödmjuk och hänsynsfull ja du har rätt du är så bra mkt bättre människar än jag.



jag har inte råd med skatten just nu men jag tänkte att eftersom jag är ett sånt svin som generaliserar så har jag ringt min kommun och sagt att jag kan fixa så att en somalisk familj med 7barn och 2fruar samt deras man som har ett drogproblem med katt,

Får bo hos dig, eftersom du är så ödmjuk med andras pengar så kan du ju lätt ta kostnaden då jag inte vill. va bra då löser det ju sig ni fina kan ta ansvaret så slipper ni höra på oss monster som inte vill betala utan ge våra pengar till de giriga pensionärer och sjukhus samt infrastrukturen,



min frus familj gömde flyktingar på 90talet, det gör de inte längre de blev minst sagt trötta på otacksamma parasiter som försökte våldta henner syster och stjäla pengar från dem och när de inte fick som de ville hotade med pistol, de har lärt sig av sina misstag och skaffat sig erfarenheter som PK kallar fördommar (de försökte med 3familjer från balkan sen gav de fan upp)





men om vi ska vara ärliga andreas så räcker det väl med att slänga ut de som inte borde vara här från början



Vilken grupp av människor tänker ni ge er på nästa gång? Dom kortväxta? Rödhåriga? Rullstolsbundna?(dom tillför ju ingenting (ironi).Kanske dom handikappade?,sjuka?



det var det absolut löjligaste PK skit jag hört har du inget vett eller sunt förnuft, så om man inte vill har importerade parasiter som regeringen tar hit så vill man inte har handikapade eller dvärgar, de skadar väl ingen men det är det att folk är rädda och blir våldtagna av dessa ockupanter som är viktigt, skulle dvärgar helt plötsligt bo i ghetton och köra runt och skjuta på polisstaioner och förtrycka alla kvinnor så ska de tas han om med.



hur tänker du ? tänker du överhuvetaget?





2009-01-25 @ 22:11:24
Postat av: Sverigebesöket





Håller med Dig, Martin Isaksson och det är uppenbart att pk-iterna i sin djupa argumentationsnöd nu häver ur sig precis vad som helst.

Och dom tar till och med till våld och tror sig vara en slags över-högsta-domstol som med ett penndrag kan köra över vår grundlag och de myndigheter, t ex polisen, som försöker att hävda grundlagens bestämmelser om t ex åsiktsfrihet.

Att tro sig stå över lagen? Jag tycker det låter bekant? Fürerdekret?

Jo det var ju Adolf Hitler som lät stifta en lag enligt vilken alla hans beslut stod över lagen.

Stalin, Lenin, och Trotskij och gänget av massmördare och utsugare kring dessa herrar hade precis samma åsikter om demokratin.



I Tyskland på tjugo- och trettiotalen använde sig kommunister och nazister av precis sådana metoder. Mest slog och mördade dessa två grupper varandra. Men det hände ofta att andra grupper blev föremål för dessa gruppers våld.



Men i riksdagen var nazister och kommunister sams och stiftade amnestilagar enligt vilka mördare och våldsmän gick fria. När fick ni höra om detta samarbete på SVT eller SR senast?



Det är mycket bekymmersamt att myndigheter och regering inte sätter alla klutar till för att skydda demokratin mot dess fiender.

2009-01-25 @ 23:03:50
Postat av: Putte

@ Andreas



"Vilken grupp av människor tänker ni ge er på nästa gång? Dom kortväxta? Rödhåriga? Rullstolsbundna?(dom tillför ju ingenting

(ironi).Kanske dom handikappade?,sjuka?"



Du påstår alltså att före massinvandringen började så förföldes kortväxta, rödhåriga, rullstolbundna och sjuka i Sverige!



Ja jisses Andreas vilken förskoleargumentation du kör med. Men som hyllare av massinvandring är du väl van att ljuga helt samvetslöst.

I stort sett alla som kommer hit, söker asyl och där börjar lögnerna. De kallas flyktingar och där fortsätter lögnerna. Mindre än 5 (FEM) procent av de som får permanent uppehållstillstånd i Sverige har asylskäl enligt FN:s flyktingkonvention, lika förb.... kallas de av PK-iterna för flyktingar, dvs fortsatta tjuvlögner.

2009-01-26 @ 06:12:55
Postat av: Inge Sandén

Andreas Henriksson:Sverigedemokraterna har inget emot enskilda invandrare,som sköter sig,arbetar,betalar skatt,behåller sin religon för sig själv hemma samt älskar vårt land.Partiets 2:re vise ord. är invandrare,om du inte visste det.I Växjö har du en Iranier,som tagit det Svenskklingande namnet Älgemalm,han vet allt om den politiska hatreligonen Islam.Den kurdiska invandrare kvinnan och frilansjournalisten Dilsa Demirbag-Steen tillhör också min fan-klubb av nya Svenskar.Hon klär av den Svenske landsförrädaren Andreas Malm in på bara kroppen,då hon besvarar hans inlägg i Kvp.Denne Malm är så långt till vänster,att han inte ens platsar i SAC.Att SD ökar så mycket beror på det, som du inte riktigt förstått,att den Svenske arbetaren har avslöjat sossarnas mångkullturella bluff.Vi har aldrig bett om, att det år 2009 skulle finnas i nästa varje Svensk stad och större orter ett invandrargetto.Vi röstar SD, det är bara dom som vågar säga sanningen om hur det står till i vårt Sverige.Du har heller inte förstått, att det är bara SD som vågar tala klarspråk om vad som försigår i landets moskeér.Där talas det illa om vårt land liksom det även görs i muslimska friskolor.Vi har alltid haft en sorts invandring som t.ex vallonerna,dom lärde oss hur vi skulle behandla järnet,men dom våldtog inte våra kvinnor,knuffade inte ut sina döttrar från balkonger,om dottern dejtade en Svensk och rånade inte våra banker och sprang inte omkring i slöjor och såg allmänt fjantiga ut.Sverige har inte asylmottagning,utan asylinsläpp,därav den stora brottsligheten som väller in i landet.Det är sådana som Andreas Henriksson och hans geliker som satt på ögonbindlar,för dom vågar inte se verkligheten som den är.SSU består idag mestadels av bortskämda snorungar som aldrig gjort en tung arbetsdag,söner och döttrar till 68-vänstern.Vidare är det så,att det är bara SD som öppet vågar kritisera Islamisterna.Det är dom intelektuella journalisterna till vänster, med Mona MUslim i spetsen som förtalar SD,för dom vet att arbetarna stödjer SD allt mer.Att Mona Muslim kramar islamisterna är helt ofattbart,då dom står för allt som sossarna i hundra år försökt att få bort och till stor del lyckats med.Islamisterna hatar demokrati och dom håller på att ockupera vårt land,är det så svårt att inse det.

2009-01-26 @ 14:18:02
Postat av: Martin isaksson

@ inge sanden



det är ingen ide Andreas är ett typiskt troll som bara svara med nya dumma frågor och inga argument.



bry dig inte om honom han kommer inse den dagen ockupationen är fullständig och islamsisterna drar ut han på öppen gata och kollar hans koran kunskap och mäter näsa och hjässa för att se om han inte ser lite väl svensk ut och sedan skickar han till fotbollsplanen för hängning, (så de gjorde i afghanistan) måste vara skönt att vara så ödmjuk och nobel att man inte ser problemen skönt att leva så ett tag till verkligheten kommer ifatt även denna man.



2009-01-26 @ 14:30:27
Postat av: Andreas Henriksson

Inge Sandén



"Det är sådana som Andreas Henriksson och hans geliker som satt på ögonbindlar,för dom vågar inte se verkligheten som den är."



Jag ser visst verkligheten som den är.Jag vet att vissa jävla invandrare kommer hit och uttnyttjar systemet är kriminella och plockar bidrag.Om du läser mina inlägg här ovan så ser du det.Det jag däremot menar med SD:s politik,det är att ni överreagerar jag anser att ni gör en höna av en fjäder när ni rabblar invandringspolitik och integration.Det finns inte en chans att detta landet skulle ockuperas av muslimer.Det förstår ni väl själva.Var lite realister!!

2009-01-26 @ 14:57:03
Postat av: Martin Isaksson

Det finns inte en chans att detta landet skulle ockuperas av muslimer.Det förstår ni väl själva.Var lite realister!!



oj tror att hoppet är ute för denna suck snacka om skygglappar bo lite i Malmö och Landskrona och återkom sen,

2009-01-26 @ 15:02:32
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



Jag förstår precis vad du menar och känner det beskriver du ganska målande i dina inlägg här på bloggen.Jag har kommit med en del argument och motargument,men det verkar inte du förstå eller ta till dig.Jag kritiserar eran politik,absolut ingenting personligen mot dig,för det är väl SD:s åsikter du framför här?



En fråga.I erat partiprogram står det att vi har skendemokrati i det här landet,är inte det och överdriva.



"Skendemokrati är en beskrivning av en stat där regimen ger sken av att vara demokratisk men samtidigt kränker de demokratiska rättigheterna. Ofta sker detta genom censur, godtyckligt fängslande av oppositionsmedlemmar, valfusk eller dolda maktförhållanden där exempelvis en folkvald regering lyder under en icke folkvald instans. Ett exempel är Iran där presidenten lyder under Väktarrådet."



Källa Wikipedia.

2009-01-26 @ 16:11:59
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



Om vi hade haft skendemokrati,så hade varken du eller jag kunnat sitta här och debattera.Då hade det knackat på dörren illa kvickt.Vips!! så hade vi varit fängslade.

2009-01-26 @ 16:15:22
Postat av: Martin Isaksson

hmm FRA Ipred, ?



sen har jag aldrig påståt att vi har en sken demokrati men media som till viss mån kan vinkla saker till vissa politiska krafters fördel samt mörka alt de inte vill, då svensson och muhammeds oftast enda sätta att veta vad som hänt är genom TV och Tidning och om dessa säger att alt är frid och fröjd så tror ju gemene man på detta, så om de säger att SD är ett Nazistiskt och främlingsfientligt partin så tror ju gemeneman på detta,



det är ju inte de ordentliga och rekorderlig som ska hindras från att bo och verka i sverige, har man viljan att bo i ett demokratiskt land där brott inte ska främjas så får det gärna vara min nästa granne.



Men vill de inte anpassa sig och leva efter västerländska regler och normer (denna motvilja är så stor bland vissa grupper att alla i sverige även om media säger anorlunda,



Så börjar gemeneman fatta att astronomiska summor läggs på folk som inte vill inte kan och inte kommer anpassa sig och leva i lugn och ro samt att dessa har förndrat hur folk lever i sverige dvs mindre tryggt och mkt mera maffia verksamhet utpressning osv.



Jag har många utländska vänner som är hur bra som helst och tar religion med en nypa salt, min far är ju spansk cch katolik, men denna SK klick som du säger är inte så liten nummera då våran invandringspolitik har varit under all kritik och tar inte hand om de som behöver hjälp samt släpper in en massa som inte hör hemma här och såldes inte ska ha del av våran ekonomi och skattefinansierade sjukvård, tandvård osv.



Sen är jag nyfiken vad exakt är de med SD politik som du inte gillar?



Att man ställer rimliga krav på de som vill bosätta sig här ?



Att man vill ta hand om de som redan bor här och ha en ansvarsfull invandring dvs inte bara gödsla in 100000st som 2007 eller var det 2008 det är en enorm belastning på sveriges finanser då alla dessa kräver stora resurser i ett inledande skede. Att det då som synergi effekt dras in pengar på vård,skolor,vägar, infrastruktur samt pensioner är inte nåt jag tycker ska få hända, vi ska väl ta han om de svennsons och muhammeds som redan bor här.



Hur hjälper det att man tar in fler när vi inte kan lösa problematiken med de vi redan har ?



Sen verkar du inte förstå hur en skendemokrati fungerar (lite som USAs där du har 2partier att rösta på och man röstar på den som är the lesser evil, du har ingen demokrati när båda kandidater är sponsrade av samma folk)



En skendemokrati är när folk inte ens är medvetna om att det inte är en demokrati, som nu när inga debbat program tar upp riktiga ämnen som påverkar samhället utan om det tex är problem med invandringen så är det svenskarnas fel och gör EU något beslut som missgynnar sverige så skyller politikerna på att det inte är deras fel fast de med lissabonfördraget släppte över vår demokrati till byråkrati,

tänk lite det som gynnar de med flest röster dvs tyskland och frankrike gynnar sällan sverige.



detta är vad jag kallar skendemokrati, men du vill ju inte förstå.

2009-01-26 @ 16:33:45
Postat av: Inge Sandén

Andreas Henriksson: Vi kör lite till.Tycker att det är enbart hälsofrämjande att få besvara meningsmotståndare.Sossarna vill ju ta bort dom alltför regimkritiska bloggarna som bloggar anonymt.I stället för att bära på alla orättvisor,kan man kommentera lite fritt ur hjärtat hur man upplever Sverige i dag.Jag tycker inte att det är demokrati som råder,när inte ens polisen kan stoppa alla dessa AFAochSAC-anhängare,som stör SD:s torgmöten.Det kan ju inte bara vara för inte,att det kommer ut en bok på onsdag av vad jag förstod har titeln "Snart är vi alla diskreminerade". Den skulle handla om hur det gått inflation i att utkräva skadestånd av staten.Dessa skadestånd är det musslimerna som står för merbarten av.Då dom kräver meroch mer av särbehandling.Detta är för mig en sorts ockupation av mitt land.IKalmar kallas en känd muslim för skinkmackan,då han stämde SAS,för att flygvärdinnan serverat honom en skinksmörgås då planet lättat och var på väg till Kalmar.Musslimerna tar över mer och mer,ser du inte det.

2009-01-26 @ 16:50:51
Postat av: hunter

Om skendemokrati och maktmissbruk kan man skriva mycket. Men det går även att göra en mycket kort sammanfattning.



Den "elegantaste" metoden är den, som utövas på ett sådant sätt att merparten av människorna inte har förmågan att förstå eller genomskåda vad det är som pågår. Och sorgligt nog, så tillhör tyvärr du Andreas Henriksson den skaran!

2009-01-26 @ 17:27:20
Postat av: Martin Isaksson

Andreas jag menar inget illa och du är en mkt intelligent människa som bryr dig om folk både i din närhet och längre bort i omgivningen vi skulle säkert hålla med varandra om det mesta i livet, men just det som händer med hela samhället kanske jag har snappat upp fortare, då som du säger, jag har haft mkt negativa erfarenheter om hur sverige styrts de senaste 20åren, men nu har det nått den gräns att det inte bara är enstaka människor som påverkas utan hela samhället har gått från nåtsånär rakryggade politiker som vågade sticka ut från deras respektive parti linjer, samt media som inte var så styrt av statligt stöd eller att ha löpsedlar om den senaste bantningsmetoden för att sälja löpsedlar,



Sen uplever jag att folket har bedövats mer och mer för det som händer i sverige både vad gäller kriminalitet till ekonomi, myglandet har nästan nåt Italienska proportioner när alla politiker istället för att för en politk de tror på bara kör PK skit så att de kan få sin fallslkärm eller får sitta med de stora pojkarna och flickorna i bryssel. än att bry sig om sverige, detta färgar ju av sig i samhället där folk uplever det som en sport att lura staten då staten lurar folket i alt större utsträckning, SD är så mkt mer än just invandringsfrågan men det är lätt att det bara är det som debatteras då det ämnet är tottalt tabubelagt, ja jag vågar påstå att det finns nog inget så tabu belagt i hela sveriges historia som att kritisera invandringspolitiken, inte de som kommer hit de är inte problemet då de aldrig hadde sökt sig hit om vi inte hadde bjudit in till det,



tex har man dörren öppen och folk kan se in vad man har för prylar och tillslut så går folk in genom den öppna dörren då får man alla möjliga sorter istället för de som knackar på den stängda dörren varpå man öpnar och ser vad det är för folk och om de har skäl att komma in, det jag vill och säkert SD är att stänga dörren så vi kan sortera vad som ska stanna och vad som kan vända på klacken.



ha det bra andreas men jag orkar inte riktigt ta denna diskutuion med dig då vi kan vara överens om att vi inte är överens ha det.



MVH Martin Isaksson,

2009-01-26 @ 17:43:40
Postat av: Anonym

Nu är jag faktiskt bedrövligt för-----d , SVT och TV4 kan hur lätt som helst översätta svenska till en helvetes massa olika invandrar språk , men när vi som är döva och hörselskadade begär att få fler program textade för att vi ska kunna ta till oss budskapet som programmen innehåller då får vi till svar att det hänger på antingen tekniken eller att det kostar för mycket ! Det borde väl vara ännu dyrare och mer invecklat att texta från kanske 150 olika invandrarspråk till svenska ?

Men när det gäller invandring så låter det oftast att den måste få kosta ! Varför ska vi ca 1 miljon

döva och hörselskadade i Sverige hållas utanför vad som händer ?

Mbh S -E Karlsson Berga .

2009-01-26 @ 18:28:57
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



"Sen är jag nyfiken vad exakt är de med SD politik som du inte gillar?



Att man ställer rimliga krav på de som vill bosätta sig här ?"



Jag har läst igenom erat partiprogram mycket väl.Ni står faktiskt rätt så nära den gamla Socialdemokratin med folkhemspopulism och dylikt.(bortsett från invandringen).Det här med att ställa rimliga krav på de som vill bosätta sig här,det är sunt och logiskt.Jag hoppas att ni lyckas att ta er in i riksdagen,för att det behövs röras om i grytan där.Själv kan jag aldrig lägga min röst på SD det går stick i stäv med mina åsikter och värderingar,och hurdan jag är som person.



Mvh



Andreas Henriksson

2009-01-26 @ 19:07:05
Postat av: Martin Isaksson

vänta nu vad har du för värderinga är du präst? och måste tro gott om alla du träffar även om det är emot bättre vetande?



var ligger dina politiska värderingar? jag röstade på miljöpartiet sen S men då jag förstod att S var inte det som min morfar förklarade för mig, han är ju född 1924 så han har ju en lite annan uplevelse av S,



men det är ju det som behövs att det rörs runt lite och obehagliga saningar kommer upp till ytan.



är du gay ? SD tycker inte illa om homos? röstar du på S så röstar du muslimskt och då diskuterar vi inte hurvade de ska få adoptera eller inte utan då är det nog att fly undan steningen.

2009-01-26 @ 19:12:04
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



Nej,jag är varken präst eller bögjävel.Jag är sosse,sedan barnsben.S var ju annorlunda förr.Dom har förändrats en jävla massa.Man blir lite kluven ibland.

2009-01-26 @ 20:00:01
Postat av: Martin Isaksson

Ja jag var helt inne på S innan men de är inte samma min brors far är 3viceordförande i LO och tom han säger att det inte är samma längre.



Vadå bögjävel jag känner många bögar som är hur normala som helst. det är inget nedlåtande att vara det?



jaja är det så du känner om dina medmänniskor din ödmjuke och sympatiska man så rösta på mona muslim

2009-01-26 @ 21:02:02
Postat av: Tore

Slutklämmen var det bästa, Martin!...

2009-01-26 @ 23:18:44
URL: http://http
Postat av: Carl

se karlsson du har inget att missa tv media säger bara att etniska svenskar är hemska och utlänningar fantastiskt. ställ ner tv i förådet tills 2010 först då kanske tv för svenskar uppstår igen. tills dess skaffa projektor och streama ner textade webbprogram från svt webb tv eller tv4 eller alla andra webbtv kanaler så sparar du 2076 kr och kan se tv när du har tid.

2009-01-27 @ 00:09:16
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



Jag undrar om du vet vad du håller på med egentligen.Det finns inte chans att du har läst SD:s partiprogram.Det borde man väl kanske göra innan man röstar,så man vet vad man skriver och pratar om.Där står det att äktenskapet är för man och kvinna.Finns inte så mycket andra sätt att tolka det på.Eller hur?

2009-01-27 @ 08:49:05
Postat av: hunter

Är man en ”självtänkande” människa, utan att ha indoktrinerats från födseln i politiska irrläror, kan man konstatera följande efter att ha läst/bläddrat igenom Sd:s partiprogram. Det som står där, bygger ju bara på vanligt sunt förnuft och är i det stora hela självklarheter. Problemet är således inte programmet i sig, utan att få folk att TÄNKA efter hur man själv blir manipulerad av de som vill förvandla Sverige till okännelighet och som ingen normalt funtad människa innerst inne vill ha.



Tror att många som inte förstår ovanstående lider av järnbrist. Behövs för att bilda det röda blodfärgsämnet hemoglobin, som har en avgörande roll i transporten av syre i blodet och på så sätt förbättras (h)järnkapaciteten. På Apoteket finns en järntablett som heter Hemofer och som kan köpas utan läkares receptförskrivning. Rekommenderas således varmt till alla med (h)järnproblem!

2009-01-27 @ 11:09:32
Postat av: Martin Isaksson

@ andreas



nu förstår jag inte måste man hålla med om alt som ens parti säger ? räcker det inte med att det mesta är bra ? inget parti kan tilltalla alla sorter finns inget sånt parti räcker ju att man har 10personer i ett rum så måste man vara villig att förhandla så att det passar alla,



jag respekterar alla människor som respektarar andra vare sig det är svenskar, tyskar, iranier eller homos, men då en invandrare som inte respekterar sverige och dess kultur samt lagar då kan de packa åsnekärran hem igen, dessa borde man kunna skicka hem, de´som respektarar sverige vill jobba eller läsa och lära sig och har ett genuint skyddsbehov (obs mkt sälsynt med riktiga asylärenden) och vill bidra positivt till samhället får gärna bor granne med mig, de svenska nötter vi har och de som vi låtit få PUT kan vi inte skicka någonstans men de som nu bankar på dörren och kräver rättigheter och pengar kan ta bananbåten hem.



och att sd inte vill att homos ska gifta sig i kyrkan bryr jag mig inte om då de inte vill diskriminera dem på nåt annat sätt , jag tycker tom att det är tramsigt att de vill gifta sig i kyrkan de kan gifta sig borgeligt eller få något dokument på att barn och bohad ska delas upp vid död eller skilsmässa som om de vore gifta.





nä jag tror du borde rösta SD om du ens vill ha lite av det fina som S stod för en gång i tiden

nu sitter det ju S politiker och säger saker som

:Marknade kräver, trot Olof Palme hellre hadde hängt sig i ett träd än att yttra dessa ord.



sen behvöer du nog en SD kurs i tolerans när du beskriver hur ödmjuk och tolerant du är för att sen säga saker som bögjävlar,

de är inget hot mot sverige, Mona muslim och CO är ett riktigt hot.

2009-01-27 @ 12:48:05
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



Jag skulle aldrig kunna tänka mig att lägga min röst på SD.Det partiet som för 20 år sedan hade ett annat namn som (BSS) och som på den tiden bestod av människor med rakade skallar och bomberjackor.En del har förändrats,några har ni kanske lyckats att rationalisera bort(eller frysa ut) några har bildat ännu extremare parti(nationaldemokraterna) och på vissa har kanske håret växt ut och retoriken har putsats på.Jag är nog ganska säker på att SD inte är så tolerant som du tror.Olof Palme var en stor man,det var det bästa Socialdemokraterna har producerat fram på länge.Där håller jag med dig.Men världen är så mycket mindre nu (se bara på finanskrisen,berg o dalbana neråt väldigt fort) vi är mer beroende av varandra nu än vad vi var på Palmes tid.Jag kan förstå att vissa S-politiker myntar sådana ord som "marknaden kräver".Sen när det gäller bögar.Tänk dig själv om alla likakönade skulle vara ihop med varandra. Hur skulle det gå med fortplantningen.Det skulle inte finnas ett enda barn som levde ihop med sin rätta mamma eller pappa.Det skulle vara adoption och insemination för hela slanten.Och du påstår att detta inte är ett hot mot Sverige?

2009-01-27 @ 15:25:13
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



Tänk om alla svenskar hade varit ihop med samma kön,då kunde ju alla kriminella muslimer(som ni uttrycker er) komma hit och skaffa barn på normalt sätt kvinna och man.Och då hade vi definitivt inte haft något svenskt kvar.Nej,era argument slår krokben på sig själva.Tänk till lite!!

2009-01-27 @ 16:43:08
Postat av: hunter

@ Martin Isaksson



Please Martin, låt det här bli slutpunkt på detta trams och undvik att lämna fler kommentarer. Den som uttrycker sig enligt ovanstående makalösa kommentar, visar verkligen på vilken nivå han befinner sig.

2009-01-27 @ 17:44:05
Postat av: Andreas Henriksson

hunter



Ja,det har spårat ut lite här.Det här inlägget handlade om "uppdelning eller friskolor" från början.

2009-01-27 @ 18:28:31
Postat av: Andreas Henriksson

hunter



Det verkar vara lätt att vara Sverigedemokrat. Uppenbarligen är allt man behöver göra är att se världen som svart eller vit. Allt som är en anings annorlunda är vänster, eller sverigefientligt. Detta tankesystem lockar mig om jag ska vara ärlig. Jag vill med kunna gå omkring och leva efter fördomar, dra hastiga beslut efter att ha tolkat saker på enbart ett sätt. Och kan jag inte bemöta andras argument eller vanor så är de kort och gott vänstertokar. Kan man önska ert tankesätt i julklapp? Helst då levererad av en Svensk tomte.

2009-01-27 @ 19:22:17
Postat av: Martin Isaksson

dagens PK ord Fördomsfull - att utifrån tidigare observationer göra statistiska bedömningar om sannolika scenarier i nya liknande situationer.



Politiskt Korrekt (PK) = Personer med rosa dagdrömmar eller personer som genom egen ekonomisk vinning följer galleriets spelregler (ex Journalister, Flyktingadvokater, högre tjänstemän i allmän förvaltning m.m



sen ett ord som stämmer på Andreas

Nolltolerans - vanlig okonsekvent reaktion från person som berömmer sig själv för sin tolerans när denne stöter på meningsmotståndare



läger ner detta då jag pratar för döva öron ha det så bra Andreas ha ett bra liv. ej ironi

2009-01-27 @ 19:53:23
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



Nu plockar du fram den berömda ordlistan igen.Den har man sett förut!!!Skulle inte tro att Sture Allén i Svenska Akademin skulle godkänt orden.

2009-01-27 @ 20:11:21
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



Jag ska bara avlutnings skriva några sista ord om just "nolltolerans".Jag om någon är väl tolerant när det gäller det svenska samhället idag.Jag sitter ju här och försvarar invandringen och invandrarna.Har du inte läst mina inlägg.Jag förstår precis hur du resonerar och tänker.Kriminella invandrare ska inte få stanna här.Där är vi överens.Alla invandrare är ju inte kriminella.Men jag vill påstå att Sverigedemokraterna överdriver,skapar oro i onödan(missnöje).Det är ju du som Sverigedemokrat som hävdar att samhället kommer att gå under pga av invandringen.Att alla våra skattepengar kommer att gå till invandrarna som kommer hit.Att sjukvård,skola och äldrevård kommer mer eller mindre kommer att utplånas.Det kommer aldrig att bli så.Tack för mig!



2009-01-28 @ 08:34:02
Postat av: Martin Isaksson

Ja Andreas vi tycker nog samma i mångt och mycket, jag anser att problematiken är mkt större än vad du tror men man får ju som sagt tycka olika, jag anser att SD inte överdriver,



men jag anser (klart jag gör=) att du bör lägga din röst på SD just för att om inget annat sätta press på S och likn partier, en röst på S är ju ingen förändrign till det positiva,



och vi är ju överens om att kriminella invadrare inte ska få stanna detta får de i nuläget aldeles fä rlätvindigt, sen att de flesta invandrare (do som kommit de senaste 50åren) är kriminella men på senare tid (de senaste 15åren) har en mkt större del kriminella och socialturister tagit sig hit.



jaja som sagt ha det bra och tack för mig med



PS jag läser och begrundar dina inlägg men vi tycker oliak och har olika upfattningar tack för debatten.

2009-01-28 @ 09:21:56
Postat av: Martin Isaksson

sen att de flesta invandrare (do som kommit de senaste 50åren) inte är kriminella men på senare tid (de senaste 15åren) har en mkt större del kriminella och socialturister tagit sig hit



så skulle det vara

2009-01-28 @ 09:35:39
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



S kommer förmodligen att tappa min röst tack vare att dom har Mona Sahlin som partiledare.Det var det sämsta dom har gjort på mycket länge.Hon utstrålar falskhet så det stör.Anna Lindh skulle det varit.Hon hade karisman och talets gåva.



Tack så mycket för en bra debatt.

2009-01-28 @ 09:54:01
Postat av: Martin Isaksson

annars är ju piratpartier om man nu inte av olika skäl vill lägga sin röst på SD. det kanske inte är världen seriösaste parti men lägger man sin röst på den så visar man ju sitt missnöje mot de vanliga partierna ialla fall.

2009-01-28 @ 12:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0