SSU SAMARBETAR MED SD?


Nytt veckorekord!

Tack vare SSU och deras nya blogg SD Bluffen har antalet besökare till min blogg ökat rejält. Under förra veckan nåde jag över 5000 besökare för första gången och det blev ett rejält veckorekord med nästan 5600 besökare. Det är bara tacka och ta emot.


Bloggen presenteras på följande sätt.


"På denna blogg kommer vi att granska vad Sverigedemokraterna säger på sina bloggar, i media och fullmäktigeförsamlingarna i Kalmar län."



Hittills har man kommit med 9st inlägg och inte mindre än 5st av dessa handlar om min blogg. Det är bara att buga och tacka för denna enorma uppmärksamhet. Jag väntar ivrigt på att nästa inlägg skall komma om min blogg.


I deras sista inlägg anklagar de SD för att ha väldigt få kvinnor bland sina förtroendevalda. Vilket är ett helt riktigt påstående.  Men när man sedan försöker sig på en analys av orsaken till detta är man inte lika klarsynt men det hade jag inte heller förväntat mig.
Den stora orsaken till detta är att många av partiets kvinnor inte riktigt vågar ta platserna som förtroendevalda och representera partiet. Orsaken till denna rädsla är givetvis den stora risken för förföljelse och risken att utsättas för t.ex. hot och skadegörelse. Jag har full förståelse för denna rädsla och ser det som helt naturligt att det i första hand är män som vågar ta steget och bli en officiell person men jag är också övertygad om att ju större partiet blir och antalet medlemmar ökar kommer också fler kvinnor våga ta steget..


Men om nu personerna bakom SD Bluffen är så bekymrade över den mansdominerade situationen så kanske de kan prata med sina vänner på vänsterkanten som står för dessa hot och skadegörelse så kanske det kan upphöra.


Sedan kan jag ju upplysa SD Bluffen om att sverigedemokraternas andre vice ordförande heter Anna Hagvall och är en invandrarkvinna som kom till Sverige från Ungern.

I det sista inlägget handlar det om diskriminering av invandrare och det är något som det gått inflation i. Så fort en invandrare inte får ett jobb tycks de anse sig vara diskriminerade och därmed ökar anmälningarna till DO explosionsartat. Saken blir ju inte sämre då många arbetsgivare väljer en förlikning som ger dessa "diskriminerade" personer ekonomisk utdelning.

Mattias Johansson Bäckström har svarat i kommentarerna på SD Bluffen och det svaret är också mycket bra.


Jag kan dock inte annat fundera på om Mona Sahlin lyssnat och lärt av Olof Palme med tanke på det citat som används av SSU.


"En människas hudfärg, ras, språk och födelseort har ju ingenting med mänskliga kvalitéer att göra. Att gradera människor med sådan måttstock står i bjärt kontrast till principen om alla människors lika värde"


Olof Palme


Mona Sahlin uttryckte sig på följande sätt när hon var integrationsminister.


"Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet."


Dåvarande integrationsminister Mona Sahlin i en intervju i Göteborgs-Posten den 22 oktober 2000.


Socialdemokratisk retorik men inte diskriminering enligt nuvarande partiledaren Mona Sahlin.


Kommentarer
Postat av: Martin Isaksson

Måste först gratulera och tacka SSU för stödet.



fick veta av mina kusiner att kulturberkningen forrsätter i rosengård (de bor nära)

2009-01-13 @ 19:05:31
Postat av: Martin Isaksson

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4661284



denna länken var det.



vad kul med mångkultur sånt här hadde ju aldrig hänt i vanliga tråkiga sverige nä va kul att det blir lite fart och fläkt så ungarna inte sitter inne vid datan och tv nu kan de se upp till sina kulturberikande kompisar som slänger sten och skjuter raketer, trevlig att de tar med sig den trevliga sidan av sin kultur mer sånt härligt



ja där rök ännu mer av skattepengarna visste är det roligt med mångkultur lika spännande som att få kullorna borttagna

allas lika värde! ja då borde väl alla polisstaioner ha varsitt vaktbolag, snart får dom väl bygga om polisstationerna till små fort med en haubits som försvar mot dom större gängen av kulturberikning

2009-01-13 @ 19:07:02
Postat av: Martin Isaksson

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4661284



denna länken var det.



vad kul med mångkultur sånt här hadde ju aldrig hänt i vanliga tråkiga sverige nä va kul att det blir lite fart och fläkt så ungarna inte sitter inne vid datan och tv nu kan de se upp till sina kulturberikande kompisar som slänger sten och skjuter raketer, trevlig att de tar med sig den trevliga sidan av sin kultur mer sånt härligt



ja där rök ännu mer av skattepengarna visste är det roligt med mångkultur lika spännande som att få kullorna borttagna

allas lika värde! ja då borde väl alla polisstaioner ha varsitt vaktbolag, snart får dom väl bygga om polisstationerna till små fort med en haubits som försvar mot dom större gängen av kulturberikning

2009-01-13 @ 19:08:29
Postat av: natasha

Thoralf!



Din analys av kvinnornas situation i SDs politik är så fullständigt korrekt. Det finns ingenting varken att tillägga eller frånta!



Det är en dyster situation och det är inte SD som skapade denna.



Men vänta bara, vi kommer!!!

2009-01-13 @ 19:30:04
Postat av: natasha

Thoralf!



Din analys av kvinnornas situation i SDs politik är så fullständigt korrekt. Det finns ingenting varken att tillägga eller frånta!



Det är en dyster situation och det är inte SD som skapade denna.



Men vänta bara, vi kommer!!!

2009-01-13 @ 19:32:11
Postat av: R.G

natasha

Så bristen på kvinnor inom SD på ledande platser ska ni skylla på AFA, SSU, Spaghettimonstret, muslimerna??



Enda jag träffat inom SD som känner sig hotad till den milda grad att han måste hota tonåringar via webben är Thoralf. De flesta andra man pratar med, verkar befinna sig i en relativt lugn politisk dialog. De har accepterat den ordningen som gäller i mötesrum osv. Och ett de gör sitt jobb, utan några större svårigheter. Men det kankse är en lögn detta, mina egna erfarenheter spelar inte någon roll?



Så det ni egentligen menar är att andra partiter och grupper i samhället påverkar er sammansättning. Nu är väl ändå er konspirationteori om er lite väl vilse.

2009-01-13 @ 19:55:51
Postat av: R.G

natasha

Så bristen på kvinnor inom SD på ledande platser ska ni skylla på AFA, SSU, Spaghettimonstret, muslimerna??



Enda jag träffat inom SD som känner sig hotad till den milda grad att han måste hota tonåringar via webben är Thoralf. De flesta andra man pratar med, verkar befinna sig i en relativt lugn politisk dialog. De har accepterat den ordningen som gäller i mötesrum osv. Och ett de gör sitt jobb, utan några större svårigheter. Men det kankse är en lögn detta, mina egna erfarenheter spelar inte någon roll?

2009-01-13 @ 20:01:08
Postat av: Andreas

Thoralf



Har ni i Sverigedemokraterna funderat på varför era förtroendevalda kvinnor blir utsatta för hot och skadegörelse? Ni säger ju själva att ni inte är ett främlingsfientligt parti.Kan det vara så att den stora majoriteten av folket i det här landet anser att ni är det med tanke på erat fläckiga förflutna.

2009-01-13 @ 20:18:55
Postat av: Martin Isaksson

@ Andreas är du inte klok på en fläck de som trakasserar är en promille av de som tror att de har monopol på våld och att deras sak är den enda rätta dvs dessa antifascist som använder fascistiska metoder på folkvalda politiker är inte så himla rolig.



sen är det ingen som om de läste SD parti program skulle anse att ta hand om de som redan bor i landet framför de som kommer hit samt ställa krav på människor är rasistiskt och främlingfientligt.



visade detta för mina spanska släktingar de tyckte att det var samma politik som många partier för i spanien inget rasistisk eller främlingsfientligt als men de är väl bara rasister de i spanien bara för att de inte tillåter masstiggeri och slänga ut pengar på kravmaskiner och istället låter pensionärerna ligga i sin egen avföring på vårdhemmen med förklaring att pengarna är slut samtidigt som de bygger en ny asylmottagning

2009-01-13 @ 20:34:35
Postat av: Carl

Fler och fler talar om Sverigedemokraterna, skamsenhetsgränsen har övergetts. nu inser Svenska folket att de behöver försvara sin vardag om man vill kunna vistas här i Sverige.

Sossar och Allians gör sista försök att använda sina politisk styrda media TV och radio. fult av Tvärsnytts Örebro att visa bild och namn på en SD politiker som inte är dömd utan bara misstäkt för nån olägenhet för många många är sedan. i Örebro verkar Sossemaffian angripa alla som tänker olika. de borgliga i Örebro angrips hårt av grankommuner som är Sosse styrda och Sverigedemokraterna angrips vidrigt hårt. dags för Svenska folket att hjälpa sina SD politiker som vill rädda landet.

2009-01-13 @ 20:35:12
Postat av: Torbjörn Sundelin

Andreas tillhör en sort som anser att våld och skadegörelse kan ursäktas. Kanske rent av bör uppmuntras. Om bara den slagne, hotade eller hånade har en åsikt eller grupptillhörighet som, så att säga, ger sanktioner, går det bra. På det gamla hederliga 30-talet hördes liknande argument. På den tiden gällde det dock tattare, zigenare och snikna judar. På tal om fläckigt förflutet: Här finns det anledning att påminna om makarna Alva och Gunnar Myrdals visioner om rashygien med åtföljande steriliseringar. De var väl socialdemokrater... eller? En liten släng av det av Branting sponsrade rashygieniska institutet kan väl också vara på plats. Han var väl socialdemokrat... eller?

/TS

2009-01-13 @ 20:49:25
Postat av: hunter

@ Andreas



"Har ni i Sverigedemokraterna funderat på varför era förtroendevalda kvinnor blir utsatta för hot och skadegörelse?Kan det vara så att den stora majoriteten av folket i det här landet anser att ni är det med tanke på erat fläckiga förflutna."



Detta måste faktiskt vara ett rekord i förenkling av verkligheten och i ologisk slutlednings- och tankeförmåga!

2009-01-13 @ 20:50:45
Postat av: Martin Isaksson

Är inte jag som skrivit detta men när jag läste det så på fria nyheter så kännde jag att detta sympoliserar verkligen det nya sverige.



Rapport från Det Nya Sverige; söndag kväll 11 januari, 2009



Jag hade varit ute en kort stund och handlat. Då jag återvände fann jag ett skrivet meddelande från min pojke: ”Skar mig illa i fingret av ett glas som gick sönder… har åkt till akuten på lasarettet, kommer strax. Inget farligt.”



Försökte ringa pojken på mobilen. Frånkopplad, inget svar. Ringde akuten på lasarettet, får veta att min pojke är på väg hem. Hemma igen berättade han följande…. dock först efter att vi tagit hand om det djupa skärsåret på utsidan av pekfingrets övre del, samt lagt på ett tryckförband för att stoppa blödningen:



”Skar mig av ett glas som plötsligt sprack då jag tog i det. Virade om papper och höll armen högt, skrev meddelandet till dig och åkte iväg till akuten. Förstod att såret var djupt, då det blödde enastående mycket. På akuten blev jag informerad om att det skulle kosta 300 kronor!

- Va…!!? Trehundra kronor! Samtidigt undrade jag hur längre det skulle dröjde för att få såret hopsytt… då vi skulle ha gäster till middagen.

Jo, det skulle kosta så mycket, eftersom det handlade om akutbesök. Dessutom fick jag nog lov att glömma mina gäster… Så fort skulle det inte gå…

Därmed tackade jag nej till akutvård för trehundra kronor… eftersom jag studerar och definitivt inte är gjord av pengar… För övrigt hade jag sökt akutvård, för ett djupt skärsår som blödde kraftigt. I stället för att sitta på akuten, i väntan på att bli hopsydd, kunde jag lika gärna åka hem och själv fixa det. Undrade om man åtminstone inte kunde klämma ihop såret med en bit kirurgtape… Nej, se det gick inte för sig… utan såret måste sys…

Jag tackade vänligt för mig och lämnade akutmottagningen på länssjukhuset i Halmstad, i Det Nya Sverige!”



Vad jag (som pappa) sade efter att vi gemensamt hjälpts åt med att lägga kompress på såret, och sedan bandagerat det snyggt och prydligt, önskar jag bespara läsaren!



Översatt till rumsren svenska låter det i koncentrat ungefär så här:



Vad är det som händer…? Vi betalar världens dyraste sjukförsäkring, samt världens dyraste skatter i detta land. Trots detta måste man som svensk ändå betala 300 kronor för få akut hjälp med sår då man skurit sig!

Detta medan man släpar hit ”flyktingar” och ”papperslösa”, kriminella lycksökare, analfabeter och parasiter från jordens alla hörn… i 100 000-tal. Hela familjer, klaner och byar omlokaliseras till paradiset Sverige med det dukade smörgåsbordet. Förutom allt annat serverat på silverbricka; erhålles både fri sjuk- och tandläkarvård, samt naturligtvis medicin… Dessutom blir man vald till ”Årets svensk” av tidningen Fokus, när man medicinskt hjälper kriminella (juridiskt.. ja!) som vistas illegalt i landet…



Är man ”papperslös”, då är det inget snack om att behöva betala för sig! Men om någon av landets egna medborgare behöver hjälp… ja, då är ta mig fan ingenting fritt!



Med två differentierade sociala system, straffar det sig att vara svensk i sitt eget land. Min ärliga rekommendation till ALLA unga svenskar i Det Nya Sverige: lämna landet medan tid är, och sök er en framtid någon annanstans. Den muslimska besittningen Det Nya Sverige har framtiden långt bakom sig…



Vad min pojke säger…? Jo, precis samma som de flesta av hans studiekamrater, vänner och kompisar: - Fuck… Det Nya Sverige!



”Familj med vanligt …sson-efternamn i Halmstad”



2009-01-13 @ 20:53:44
Postat av: Andreas

Torbjörn Sundelin

Du verkar vara jävligt snabb att döma någon utefter vad man har skrivit!!Trampade jag på någon öm tå nu ,eller? Jag är emot alla former utav våld och uppmuntran till det.Alva och Gunnar Myrdal var väl ändå kommunister och inte sossar!!Vilket påhopp!!

2009-01-13 @ 21:09:38
Postat av: Torbjörn Sundelin

Kunskapsnivån, den s k allmänbildningen, i Sverige sjunker stadigt. Andreas senaste inlägg kan få vara ett kvitto på det.

/TS

2009-01-13 @ 21:24:27
Postat av: hunter

@ Andreas



Herre Gud människa, har du överhuvd taget någon kunskap om någonting du försöker att diskutera?



Gunnar och Alva Myrdal var socialdemokrater ut i fingerspetsarna. Ledande i partiet inom olika områden och var de som under sin tid flitigt representerade partiet internationellt. Är det inte dags att du t.ex. börjar att använda Wikipedia för att inhämta det mest elementära inom politik!

2009-01-13 @ 21:29:55
Postat av: Stefan G

Andreas....ett litet tips, sök på Wikipedia så skall du finna....

Alva: riksdagsledamot 1962-70, för socialdemokratiska arbetarpartiet , konsultativt statsråd i utrikesdepartementet,1969 utsågs hon även till kyrkominister.

Gunnar: 1934 blev han invald i Sveriges riksdag för socialdemokratiska arbetarepartiet. 1945-47 handelsminister i den socialdemokratiska regeringen .

Nog tusan skulle jag kalla dem för sossar..:-)

2009-01-13 @ 21:32:49
Postat av: Die Dumme Schwede!!!!

Martin,



Papperslösa flyktingar förkortas i den svenska byråkratin till "Pappskallar"!!!!

Välkommen till det "Nya Sverige" eller den "Islamiska Republiken Sverige"!!!!

2009-01-13 @ 21:47:01
Postat av: Andreas

Torbjörn Sundelin



Det var en syrlig kommentar det!! Tur att det finns såna besserwissers som du som berättar hur man ska leva och anpassa sig i samhället.

2009-01-13 @ 21:51:52
Postat av: Andreas

Torbjörn Sundelin



Det var Jan Myrdal jag menade.Han var Kommunist.

2009-01-13 @ 21:54:34
Postat av: Andreas

Stefan G



Du har helt rätt i det du skriver.Fel av mig.

2009-01-13 @ 21:56:07
Postat av: Fru Bunny Føkk

@ Andreas



När man hör dig förstår man varför det är mycket enklare att kasta sten än att tala

2009-01-13 @ 21:59:47
Postat av: stefan

SSU riskerar att bli en Göran Persson, dvs. ett riktigt sänke för det egna partiet. Nu vet man hur kvinnor fått sina uppdrag i SSU-toppen och även i moderpartiet förstås,just för att dom är kvinnor, och inte för sin kompetens, förnedrande, det där könstänket känns lite gammalt, även ett betongparti borde ha kommit längre.

2009-01-13 @ 22:04:55
Postat av: Andreas

Fru Bunny Fokk



Hör du mig!! Kom igen,jag trodde att vi satt framför tangentborden här.Kasta sten..HA HA HA!!Ja,den var bra den.

2009-01-13 @ 22:10:10
Postat av: Knegarn

Nu har SSU-bloggen stängt möjligheten till anonyma kommentarer.



Därmed kan jag inte längre kommentera där eftersom jag absolut inte vill ha hem mordbrännande SSU-vännerna AFA till mitt hem.

2009-01-13 @ 22:45:01
Postat av: Roberth Ström

Afa vågar inget göra det packet

2009-01-13 @ 23:11:34
URL: http://www.surabloggen.wordpress.com
Postat av: iln

Fler har uppmärksammat "SD BLUFFEN"

http://promemorian.blogspot.com/2009/01/koll-p-rasisterna.html



2009-01-14 @ 01:08:57
Postat av: Ruskprick

Är det att våga när man i skydd av mörkret/om natten vandaliserar änkepensionärers bilar eller invaliders fordon. Är det att våga? Nej det är någonting annat som jag inte hittar ord för. Har förresten ssu tagit avstånd från dessaa illdåd?

2009-01-14 @ 01:09:10
Postat av: Tore

SSU är ju inte ens rumsrena...

2009-01-14 @ 03:32:47
URL: http://smb.nu
Postat av: Tore

www.smb.nu

skulle inte vara med i SSU:s skitgöra!

En reklam för "pennan & svärdet" tycker jag!...

2009-01-14 @ 03:38:31
URL: http://http
Postat av: Putte

Så här skrev Andreas i föregående diskussion:



"Kan det möjligtvis ha att göra med att dessa människor i Palestina känner liksom lite att dom inkräktar på deras territorium.Öhh..Har du tänkt tanken någon gång?"



Kan man då skriva så här om situationen här i Sverige?



Kan det möjligtvis ha att göra med att dessa människor i Sverige känner liksom lite att dom inkräktar på deras territorium.Öhh..Har du tänkt tanken någon gång?



2009-01-14 @ 06:05:54
Postat av: Westerbotten

Som tidigare påpekats tillåts ej anonyma kommentarer.

De skriver



"Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn."



Lite intressant då bara att de som skriver inläggen på bloggen inte skriver under inläggen med sitt eget namn, vill de inte stå för de åsikter de framför?

2009-01-14 @ 07:35:02
Postat av: AWSvensson

Helsingborgs stadsteaters konstnärlige ledare Göran Stangertz vägrar att gå på teaterns styrelsemöten. Orsak: Sverigedemokraterna sitter med och Stangertz vill ta avstånd från partiet.

2009-01-14 @ 10:10:11
Postat av: AWSvensson

Uppmaning från Kurt Lundgren som bör uppmanas, skriv på för Israel.http://www.namninsamling.se/index.php

2009-01-14 @ 10:18:06
Postat av: hunter

@ Westerbotten



Stod detta i SSU-bloggen redan från början eller är detta något som har lagts till? Jag har i alla fall väntat på att det skulle ske förr eller senare.



Bloggen har vad jag kan förstå inte på långa vägar fått det entusiastiska mottagande utanför de närmast "sörjande" som SSU i sin naivitet troligtvis hade förväntat sig. Kommentarerna från SSU:s begåvningsreserv visar också, att dessa inte heller klarar av att seriöst bemöta de fakta som anhängare till Sd och andra framför på de olika trådarna. Dessa SSU-anhängare visar dessutom i de flesta fall en kunskapsnivå som är skrämmande låg och man ljuger medvetet i kommentarerna och använder inlärda klyschor utan minsta tecken till tankeverksamhet.



Mina åsikter om "bloggvärlden" blir mer och mer ambivalent, då det utan minsta moraliska betänkligheter finns möjlighet att skapa rena "förföljesebloggar" som den nu SSU har gjort och som genom medvetna misstolkningar och rent lögnaktiga påståenden gör ”hela hönsflockar av fjädrar”. Att bl.a. Barometern skulle hylla denna form av smutskastning är i mina ögon också ett absolut bottenmärke för deras ledarskribent, som nu än en gång visat var han har sina verkliga sympatier.

2009-01-14 @ 11:15:11
Postat av: AWSvensson

Hunter jag tror Westerbotten hänvisar till http://promemorian.blogspot.com/2009/01/koll-p-rasisterna.html från iln.

2009-01-14 @ 11:35:39
Postat av: Humanisten

Grattis till besökssiffrorna Thoralf.

Jag har länge trott att du skulle nå samma klass som Blondinbella med din blogg och nu är det snart verklighet.

2009-01-14 @ 11:43:55
Postat av: AWSvensson

Rättning i leden 11,39 la SD bluffen ut att man inte godkände anonyma kommentarer, vad som nu menas med det.

2009-01-14 @ 11:54:48
Postat av: hunter

@ AWSvensson



Gjorde ett sista besök på "skitbloggen" och där står:



"Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Då vi är starka förespråkare för yttrandefriheten så kommer vi inte granska kommentarerna innan de läggs ut. Kommentarer som är fyllda med rasistiska, sexistiska, homofoba eller på andra sätt stötande kommentarer är ej tillåtna."



Ovanstående är inget annat än ett förtäckt sätt att idka censur, oavsett vilken formulering man än använder i texten. Men som jag skrev innan, detta var inte oväntat med hänsyn till hur deras blogg har utvecklats till att bli "ett skott i foten".

2009-01-14 @ 11:55:46
Postat av: salle

Undrar lite kring en sak. Slår man upp självgod, är det en bild på Thoralf i SAOL då?

2009-01-14 @ 13:02:31
Postat av: s-e karlsson

God middag !

Den svenskfientliga Internationella Föreningen Högsby , har hittills fått in 286 sverigefientliga namnunderskrifter ! Många av dom vågar inte rakryggat skriva sina efternamn ! Fegt, fegt !

mvh Sd Högsby S-E Karlsson .

2009-01-14 @ 15:00:20
Postat av: Anonym

Skulle egentligen inte länka till Expressen, men denna artikel är ytterligare ett bevis på "flykting"-bedrägeriet:



http://www.expressen.se/debatt/1.1431376/krav-hiv-test-for-att-ha-sex-med-maken



Historien handlar om somaliska män som blivit smittade med HIV vid BESÖK i HEMLANDET!



Ingen av de trögtänkta lögnhalsarna på Expressen frågar sig hur dessa "flyktingar" som "flytt för sina liv" kan besöka hemlandet. fast det är egentligen inte förvånande. Lögnerna är ju en av de absolut viktigaste delarna i massinvandrings- och multikultpropagandan.

2009-01-14 @ 17:02:14
Postat av: s-e karlsson

Glömde berätta att Internationella Föreningen Högsby har ett upprop kallat " Om det vore jag " , på Upprop.nu ! Gå gärna in och kolla på alla sverigefientliga kommentarer där !

Mvh Sd Högsby S-E Karlsson .

2009-01-14 @ 17:09:34
Postat av: s-e karlsson

Ganska nyss hemkommen från en tripp till Värmdö !

var in och tittade på ett nybyggt centrum ute i Nacka ! Herre jävlar , står inte på innan där också är som i Rosengård Malmö ! Var även till granncentrumet Orminge exakt likadant där , Orminge Värmdö :s Rosengård nr två ! Helt fruktansvärt hur det ställts till i vårt vackra Sverige !! Mvh S-E Karlsson

2009-01-14 @ 17:24:42
Postat av: Putte

Hoppsan, min signatur kom inte med. Det var jag som gjorde inlägget om de hemresande somalierna.

2009-01-14 @ 17:57:17
Postat av: Andreas

Putte



Du kör med omvänd retorik du,det var simpelt!!

2009-01-14 @ 19:20:38
Postat av: Andreas

Jag är ingen Sverigedemokrat.(jag delar inte deras åsikter och värderingar)Men jag undrar varför i denna bloggvärld,blir man alltid utmålad som någon extrem jävla fanatisk vänsteranhängare så fort man skriver något som inte passar en SD-sympasitör,ni ställer er ju i försvarställning direkt.Svara gärna schysst.

2009-01-14 @ 19:26:45
Postat av: Inge Sandén

Skall göra ett försök.Om du kan tänka dig att köpa dagens Kvällspost och läser Kent Hanssons krönika,så får du en mycket klar bild om kriget mellan Hamas ochIsrael.(Andreas skulle ju stått överst)Precis som han skriver tycker vi Sverigedemokrater.Journalisten Kent Hansson är inte känd som någon Sd.anhängare.Håller man sig alltid till sanningen behöver man inte komma ihåg vad man sagt någon gång tidigare,om manskulle behöva att upprepa sig.Det kan vara så att det är vänsteranhängare som till 99% angriper och ljuger om Sd.Vänstern har ju ljugit Svenska folket fullt,att iSd. skulle det vara en massa nynazister.Inget är mera fel än detta.Nu har ju beviset äntligen uppdagats.Vilka är det som sätter eld på judarnas lokaler,går i demonstrationståg och skriker okvädningsord mot judarna.Det värsta jag hitintills hört är,(In med dom i ugnen igen)Precis så gjorde nazisterna innan dom mördade 5 miljoner judarNu är det AFA-ochSAC anhängare +Mona+Stjernqvist och en del vänsterjournalister som tagit över nazisternas roll innan andra världskriget började.Man kan bara vara vänster och nazist om man gör och säger så.

2009-01-14 @ 21:12:40
Postat av: Martin Isaksson

http://se.youtube.com/watch?v=AeUzAk1nXy4&eurl=http://ungsvensk.se/vbtube<u>show.php?do=tube&tubeid=538&t=3612



kolla Andreas så får du se vilka de nya Nazisterna är som inte vill ha demokrati.

2009-01-14 @ 21:19:54
Postat av: Fru Bunny Føkk

Inte svårt att förstå att din tillhörighet ligger åt stenkastarvänsten, hållet, Andreas

2009-01-14 @ 21:51:03
Postat av: Tore

Nu har vi sett socialisternas demonstrationerna,

där "brödrarskapet" sossarna, kommunisterna lierat

sig med nazister/islamister. Deras talesätt

är gemensamt: "ljug så länge det gynnar dig eller

ditt parti(allah, mohammed)"!

Visst är det träffande, med denna samling, Andreas!

Vem av dessa tillhör du?.

Det är inte svårt att vara en Sverigedemokrat! Det

är bara att tala sanning...

2009-01-15 @ 02:42:24
URL: http://http
Postat av: s-e karlsson

Hej !



Sverigefintliga Internationella Föreningen Högsby har hittils fått 284 sverigefientliga underskrifter många av dessa utan efternamn !

2009-01-15 @ 10:00:46
Postat av: Inge Sandén

Namninsamlingen stöd Israel i kampen mot Hamas hade den 15/1 kl. 1015 1941 namnunderskrifter.Vad vi fått bevittna de senaste dagarna i Sverige är helt ofattbart.Sossar och Vänster går i tåg tillsammans med nazister,det känns skönt att sanningen segrar till slut.Kan du tänka dig att skriva på ovannämnda namninsamling Andreas.

2009-01-15 @ 10:23:17
Postat av: Jonas Franzen

Inge. Kära nån. Sluta anklaga sossarna för att umngås med nazister. SD har ju själva uteslutit nazister, alltså haft dem som medlemmar. Det kan visst finnas många skumma element inom Socialdemokraterna med tanke på deras bredd och deras stora medlemsantal, men kom inte och säg att det inte finns inom Sverigedemokraterna också.

2009-01-15 @ 15:58:50
Postat av: Andreas

Inge Sandén



Jag har för lite kunskap om konflikten,för att ta ställning.

2009-01-15 @ 16:55:47
Postat av: Andreas

Martin Isaksson



Ja,det var för djävligt det där.Han som gjorde hitlerhälsningen,konstigt att den danska polisen accepterade det.Dom är ju annars rätt kända för att vara tuffa.

2009-01-15 @ 17:00:12
Postat av: Andreas

Inge Sandén



Socialdemokraterna har inte ett dugg att göra med nazismen,det är jag ganska säker på.Däremot om det skulle dyka upp en och annan nazist på torgmöten, tal eller demonstrationer,det kan du ju inte skylla på Socialdemokraterna.Partiledningen sympatiserar definitivt inte med några nazister.Allting är inte bra med Socialdemokratin,det är ju ett stort parti,så det finns säkert rötägg där också.Nej,jag kan inte skriva på någon namninsamling.

2009-01-15 @ 17:16:47
Postat av: Martin Isaksson

@ Andreas

jaha vad vill du göra åt sånt svineri då ska vi tolerera arabiska nazister eller ??



rösta SD

2009-01-15 @ 17:32:36
Postat av: Inge Sandén

Jonas Franzén.Dom som startade partiet hade lite drag åt det hållet.När detta blev en belastning för partiet uteslöts dom och bildade Nationaldemokraterna och dom visar öppet agg gentemot judarna.Efter att noggrant läst Sd. partiprogram,lämnade jag sossarna 2002 och gick över till Sd.Att vara sosse och gå i tåg där nazister skriker "Hitler gjorde inte sitt jobb" "gasa judarna,döda alla judar" då får en sosse som du tåla,att som jag säger,att jag trodde inte att jag 2009 skulle se några sossar tåga tillsamans med nazister.Att det vimlade av nazister hossossarna före krigets utbrott vet ju alla.Men man tycker att dom borde ha lärt sig av historien och inte upprepa samma misstag.Sd.är ett Sverigevänligt parti som får fler och fler Svenska arbetare att lämna sossarna.Vi har en mycket duktig f.d.sosse som heter Leo Sundberg,som har egen blogg,läs den.Arbetare som hellre pratar arbete än bidrag gick till Sd ochmoderaterna 2006.Mona Muslim som hon numera kallas har vi inget som helst förtroende för eller känner någon samhörighet med.Har varken sett eller hört att någon Sverigedemokrat skulle ha gått i tåg med nazister AFA-gubbar SAC-anslutna.Vi stödjer enhälligt på alla bloggar Israels kamp mot det nazisiska Hamas.Islamister som Hamas och deras uppdragsgivare Iranska regeringen är alla nazister.

2009-01-15 @ 17:40:00
Postat av: Andreas

Martin Isaksson



Nazism och människor som sympatiserar med nazismen,och som gör hitlerhälsning,oavsett från vilken nationalitet dom härstammar ifrån,ska man ta avstånd ifrån,och fördöma skarpt.I mina ögon så är en människa som söker sig till nazismen,en människa som har stora problem.Detsamma gäller också dessa extrema vänsteranhängarna AFA etc(stenkastarna som ni uttrycker er).Dom är väldigt vilsna människor dom också.

2009-01-15 @ 17:42:35
Postat av: Inge Sandén

Andreas verkar vara en snäll pojk,som skall bemötas så vänligt och sakligt som bara möjligt är.Men att kunna sin historia från det att Hitler mördade 5 miljoner judar och hela världen var överens 1948,att nu skall judarna få en egen stat och till dagslägrt 2009 då Hamas fortfarande går Hitlers ärenden och vill utplåna allt vad judiskt är.När man talar om ockuperad mark,måste man tillägga,att nazistaraberna har försökt tre gånger att putta ut judarna i Medelhavet,men fått stryk alla gångerna,därför är marken ockuperad. Judarna låter sig inte lastas i några godsvagnar mera,om man låter dom vara ifred gör dom inte en fluga förnär.

2009-01-15 @ 18:12:04
Postat av: Anonym

Man kan undra varför det bara är krig i Gaza och inte på västbanken. Har Hamas för dåligt stöd bland palestinierna på västbanken?



Läste på text-tv att rödakorsfolk blivit kidnappade av muslimska extremister på Filipinerna. En ärlig fråga. Finns det någon väpnad konflilkt i världen som muslimer inte är inblandade i? De slåss mot kristna, de slåss mot judar, de slåss mot hinduer och de slåss mot buddister. De slåss i gamla Sovjetrepubliker, i Indien, i Thailand, i Israel och Filipinerna, med mera med mera.

2009-01-15 @ 18:38:53
Postat av: Martin Isaksson

@ anonym



fredens religion min vän fredens religion.

2009-01-15 @ 18:52:01
Postat av: Andreas

Inge Sandén



Det är helt rätt!! Jag är en snäll man.Vad menar du med att Hamas fortfarande går Hitlers ärenden?Existerade dom redan under andra världskriget?Jag har absolut ingenting emot judar.Dom är duktiga affärsmän och skickliga entrepenörer,och många av dom sitter med i banker runt om i världen(Rotschilds).Men jag tror inte på, att om man lämnar dom ifred så gör dom inte en fluga förnär.Jag tror fortfarande att dom håller på med någon form av rättfärdigande för det lidande dom fick utstå utav Hitler.

2009-01-15 @ 19:29:23
Postat av: Andreas

Martin Isaksson



Fredens Religion?? Är det Islam du syftar på?

2009-01-15 @ 19:32:53
Postat av: Andreas



"Läste på text-tv att rödakorsfolk blivit kidnappade av muslimska extremister på Filipinerna. En ärlig fråga. Finns det någon väpnad konflilkt i världen som muslimer inte är inblandade i? De slåss mot kristna, de slåss mot judar, de slåss mot hinduer och de slåss mot buddister. De slåss i gamla Sovjetrepubliker, i Indien, i Thailand, i Israel och Filipinerna, med mera med mera."



Muslimska fundamentalister kallas det för.Som tur är så finns det inte så många av dom.Dom skiljer sig från mängden.

2009-01-15 @ 19:40:49
Postat av: Martin Isaksson

Andreas kolla ovanstående som anonym skrev och sen min = ironi



2009-01-15 @ 20:07:56
Postat av: Andreas

Martin Isaksson



Islam är till skillnad från Kristendomen historiskt sätt en fredligare religion.Tro det eller ej.Men det är fakta!!Hedersmord och våld mot kvinnor som vissa invandrare sysselsätter sig med är inte rättfärdigat av Islam.Det är enskilda sjuka jävla nötter som begår dessa handlingar.

2009-01-15 @ 20:30:14
Postat av: Inge Sandén

Andreas.Hamas är en politisk sekt innom Islam.Islam är en politisk religon.Islamisterna och nazisterna sammanarbetade under andra världskriget,och hade samma mål att utplåna judarna.Det var bara arabländerna särskilt då vid krigets slut,Egypten och Syrien som var helt emot att Judarna fick en egen stat.Sedan har detta hat pågått ända sedan 1948 och fram till idag.Hamas är bildat av Fundamitilistiska islamister i Gasa,med samma mål som nazisterna att utplåna Israel.Vidare är det så att Hamas är en sorts agent för Iran Det är Iran som förser Hamas med Alla vapen.Därför menar vi Sverigedemokrater dom som stödjer Hamas,visar sitt rätta jag dom är antisemiter innerst inne i själen,eller så är dom helt okunniga om judarnas historia.Alla människor reagerar mot att oskyldiga barn får sätta livet till i alla världen konflikter.Ännu värre är det i Sudan,men det hör vi inte så mycket av.Golda Meir sade: Freden kommer om araberna lär sig att älska sina barn lika mycket som dom hatar oss.Hamas använder barn och kvinnor som sköldar i syfte att nå sina mål.

2009-01-15 @ 20:33:01
Postat av: Martin Isaksson

hmm konstigt då kristendommen funnit i 620år mer än islam, men oroadig inte de hinner snart ifatt.



Hedersmord och våld mot kvinnor som vissa invandrare sysselsätter sig med

skulle mer säga att det är kulturelt betingat av just islamskt levene.



ett PK ord till.



Palestinier/Palestinsk arab = Person som har rätt till "sitt" land för att de är ursprungsbefolkningen. Ett land som aldrig funnits. En plats som före Israelerna var styrt av Storbritannien och före det av Ottomanska Imperiet.



Israel = Person som inte har rätt till sitt land för att de har invandrat dit. Eller ett land som inte förtjänar att existera.



Invandrare = Person som har lika mycket rätt till Sverige som jag, vem som kom först spelar ingen roll.





Mångkultur = Muslimer från mellanöstern, muslimer från Afrika samt muslimer från Europa i en förort Sverige.



Rasister = alla som vill bo och leva som journalisterna & politikerna själva



kränkning Så fort någon uttalar en sanningsenlig åsikt om någonting ihuvudtaget så träder alltid en kränkt person fram



2009-01-15 @ 20:59:10
Postat av: Andreas

Inge Sandén



Det går aldrig att jämföra dåtidens nazityskland med nutidens Gaza och Hamas.På Hitlers tid så var det fattigdom och lågkonjunktur,och dom som lyckades bäst med att driva företag och fylla på sina plånböcker,det var ju som bekant Judarna.Hitler var avundsjuk för att detta folkslaget lyckades så bra.Därför tog han ut sin vrede mot dom.När det gäller Hamas så är stora delar av Palestinska befolkningen emot dom.Dom är en falang som skrämmer civilbefolkningen.Islam är absolut ingen politisk religion.Det finns människor som använder religionen för andra syften,i detta fallet Islam.Där det råder fattigdom och förtryck,där kan man lyckas att få med sig befolkningen på allt möjligt i religionens namn(självmordsbombare,hedersmord,kvinnoförtryck osv..).Det hamas gör mot barn och oskyldiga är på ren svenska för djävligt.

2009-01-15 @ 21:12:23
Postat av: Anonym

Islam är absolut ingen politisk religion.



ok. vad en religion säger är en sak men vad deras utövare gör är en annan och man ska väl bedömma folk efter vad de gör. inte vad de säger

2009-01-15 @ 21:23:39
Postat av: hunter

@ Andreas



"Islam är absolut ingen politisk religion."



Vilken skrämmande okunskap, någon måtta på naiviteten får det väl ändå vara? Hur många gånger skall detta behöva upprepas. Islam är lika mycket politik som religion och som styr livet från vaggan till graven med sina levnadsregler inom ALLA områden.

2009-01-15 @ 22:07:15
Postat av: Tore

Just det, hunter, och styrmedlet är "koranen"!

Inte lönt att tjaffsa med den där obildade ungen,

Andreas! Han lär sig ändå aldrig...

2009-01-16 @ 01:34:48
URL: http://http
Postat av: Putte

"Islam är till skillnad från Kristendomen historiskt sätt en fredligare religion"



Nu får du allt damma av historieböckerna igen Andreas. Islam har under hela sin historia bedrivit en aggresiv expansionspolitik. Man kom ju över länder som nuvarande Israel, Nordafrika, Turkiet genom invasion av dessa områden, dock vid olika tidpunkter. Som exempel kan nämnas att de muslimska turkarna inte kom till nuvarande turkiet förän i slutet på 1000-talet e.kr. Sedan fick de på tafsen av mongolerna, men på 1300-talet var turkarna herrar över nästan hela det nuvarande turkiet. Osmanska riket har du kanske hört talas om. Om jag inte minns fel så är det en ny version av det Osmanska riket som Usama Bin Laden drömmer om att återskapa.

2009-01-16 @ 06:13:05
Postat av: hunter

Var just inne och kollade på den omtalade SSU fulbloggen och såg att en hel del kommentarer, som tydligen var alltför obekväma, hade raderats.



SSU:s egen självutnämnde guru Martin Tunström, har under gårdagen i en kommentar påpekat att det var dags att ta bort vissa inlägg. Och när han säger ”hoppa”, så är det tydligen ingen inom SSU som inte vågar göra något annat än att lyda order!

2009-01-16 @ 10:06:07
Postat av: s-e karlsson

Hur många palestinier kan vi förvänta oss översvämma Sverige om det nu blir vapenstillestånd nere i Gasa ? Det är väl solklart att det är vi svenskar som ska stå för många palestiniers försörjning när det nu lugnar ner sej dänere !!



Mvh Sd Högsby .

2009-01-16 @ 10:33:43
Postat av: Inge Sandén

Ser att det fortfarande kommenteras på Thoralfs inlägg SSU samanarbetar med Sd.Gör så min sista kommentartill Andreas.Nu när du fått lära dig lite historia av Sverigedemokraterna Putte,Tore,hunter,Martin och Inge så får du hälsa så mycket till SSU,att dom får med kommunalt kulturbidrag anordna en kurs i Judarnas och Israels historia,så att vi inte ger Sd.gratispoäng för att vi inte vet t.ex.att Islam är en politisk religon.Om du nu på fullt allvar menar att du är en snäll man,förstår jag, att du tar avstånd från Hitlers mördande av 5 miljoner judar, för att han var avundsjuk,för att dom var duktiga,då måste du ju i konsekvensens namn ta avstånd från Hamas.För dom är just avundsjuka på landet Israel och att judarna lyckats med att få en apelsinplanta att växa i öknen,vilket dom aldrig klarade av.Vi har ju i den partiska pressen fått höra vilka hemskheter Israelerna gjort,men än så länge har det iaf.inte stått att dom våldtagit några palestiniska kvinnor.Det ligger i islams kultur att förnedra sin fiende genom att våldta deras kvinnor.Islam står för allt ont som vi i Väst iårhundranden arbetat med att få bort och till stor del lyckats med.Var höll du hus Andreas,när Islamisterna stenade den lilla flickan endast 13-år gammal som inget ont gjort.Islam är en ond och politisk religion som alla normalt funtade människor tar avstånd ifrån.

2009-01-16 @ 11:19:23
Postat av: Inge Sandén

Ursäkta,måste bara göra en liten kommentar till.Jag är bara enligt SSU en lågutbildad arbetare som inte har samma förmåga som den mycket genomduktige journalisten Dick Erixon,beskriva den onda och kvinnofientliga religionen.Gå in på hans blogg "Dick Erixon" idag och läs,Islamismens hot mot kvinnorna,så om inte Andreas blir omvänd efter den läsningen och alla andra Islamistkramare,då är tyvärr allt hopp ute att ni skall förstå,vad Islam står för.

2009-01-16 @ 11:54:34
Postat av: Andreas

Tore



Du kallar mig för ungen!! Det tar jag som en komplimang...Jag är 33 år och har 2 barn.Så någon medlem i SSU det är jag definitivt inte.Där drar ni förhastade slutsatser igen.!!Däremot så var jag en av dom som fick vara med mot min vilja för att dom skulle höja medlemsantalet.



Inge Sandén



Det har varit roligt att diskutera med er SD-sympatisörer här på bloggen.Du har varit den som har bemött mig bäst med sakliga argument.Det tackar jag för.Många av dom andra skriver saker här som man inte skulle säga till varandra i verkligheten.Det är med såna som dig som SD kommer att skörda framgångar.

2009-01-16 @ 13:16:39
Postat av: Martin Isaksson

Många av dom andra skriver saker här som man inte skulle säga till varandra i verkligheten



det är vad du tror.



bara för att du inte vågar stå för saningen och förnuftet så vågar jag.

2009-01-16 @ 14:02:06
Postat av: Andreas

Martin Isaksson



Nu är du inne på djupt vatten!!Vems sanning? Din eller min? Vi har olika sanningar och förnuft du och jag.Det måste även en Sverigedemokrat som du förstå?Eller? Åsikter och värderingar är olika hos alla.

2009-01-16 @ 17:15:24
Postat av: Inge Sandén

Tack själv ANDREAS,hade faktiskt själv tänkt skriva detsamma tilldig.Men här på bloggen är det ju politik i den hårda skolan och då är det alltid lätt hänt att orden blir lite onödigt hårda.Martin:Jag tror fortfarande att Andreas är en rejäl karl,verkar vara mottaglig för sakliga argument,kanske när han fått begrunda allt i lugn och ro får vi se honom som medlem i Sverigedemokraterna.Avslutar med vår nya slogan.Det är lätt att vara Sverigedemokrat,det är bara att hålla sig till sanningen.

2009-01-16 @ 17:27:59
Postat av: hunter

@ Andreas



"Däremot så var jag en av dom som fick vara med mot min vilja för att dom skulle höja medlemsantalet."



Stoppa pressarna, detta var mycket intressant och som jag mer än gärna vill veta vad det innebar. Blev du "tvångsansluten" till SSU eller vad?

2009-01-16 @ 18:00:25
Postat av: salasso

Nu får du skärpa dig Tore. Andreas kanske inte delar våra åsikter men att kalla honom "den där obildade ungen" visar bara att du inte förstått vad diskussioner går ut på.

Sd behöver inte anhängare som i diskussioner kastar skit på meningsmotståndare. Vi bör överlåta sådant åt de som är professionella, d v s vänstern.

2009-01-16 @ 18:13:55
Postat av: Andreas

Hunter



SSU har ju som alla känner till myglat med medlemsantalet,och statistiken bara för att få mer medlemmar på pappret,och på det sättet få mer pengar.När jag var yngre ca 12 år sedan,så var jag med i SSU i Kalmar,sen när jag skulle gå ur så aviserade jag detta genom telefon.Men det fortsatte att komma medlemsavgift med posten en gång per år i flera år.Jag betalade inte dessa och det hände ingenting.Jag trodde ett tag att det var mitt kall att bli S-politiker(skratt):).Men det visade sig att det var flera tusen med mig som var drabbade.

2009-01-16 @ 18:20:57
Postat av: hunter

@ Andreas



OK, tack för informationen.



Man kan ju alltid undra hur det är i dag. Hittade en artikel, som var ett par år gammal, då jag Gogglade för ett par dagar sedan att den gamle finansministern Kjell Olof Feldt tydligen av en slump kommit underfund med att han forfarande var registrerad som medlem i SSU trots att han var 70+. Har inte URL till artikeln och i vilken tidning detta stod i, men kan nog vid behov leta fram det igen.

2009-01-16 @ 18:57:49
Postat av: Tore

Andreas, för mig är du en unge! En liten lärdom

för dig är, att Hitler hade ett antal "divisioner"

med muslimer under WW2. Riktiga slaktare på folk! Hizbollah i Libanon, hyllar denne Hitler och hans bok "Mein Kampf", där den är mest sålda literatur bland befolkningen. Dessutom har hizbollah-anhängarna "Hitler-hälsningen" som ett stående genomförande! Som en

sista jämförelse med nazismen, har hizbollah swas-

stikan som sin symbol, den som "degosen" nu visade

i samband med den socialdemokratiska demonstra-

tionen mot Israel för några dagar sedan. Och där

ett antal sosse-högdjur ej reagerade, trots att

denne symbol är straffbar att visa "för en del"!

Har du fler okunskaper om vår vilda värld, så kom

med dessa nu, så länge jag kan kalla dig för unge!

2009-01-17 @ 01:38:04
URL: http://http
Postat av: Tore

Andreas, för mig är du en unge! En liten lärdom

för dig är, att Hitler hade ett antal "divisioner"

med muslimer under WW2. Riktiga slaktare på folk! Hizbollah i Libanon, hyllar denne Hitler och hans bok "Mein Kampf", där den är mest sålda literatur bland befolkningen. Dessutom har hizbollah-anhängarna "Hitler-hälsningen" som ett stående genomförande! Som en

sista jämförelse med nazismen, har hizbollah swas-

stikan som sin symbol, den som "degosen" nu visade

i samband med den socialdemokratiska demonstra-

tionen mot Israel för några dagar sedan. Och där

ett antal sosse-högdjur ej reagerade, trots att

denne symbol är straffbar att visa "för en del"!

Har du fler okunskaper om vår vilda värld, så kom

med dessa nu, så länge jag kan kalla dig för unge!

2009-01-17 @ 01:42:03
URL: http://http
Postat av: Tore

Andreas, en liten lärdom för dig är, att Hitler hade ett antal "divisioner" med muslimer under WW2. Riktiga slaktare på folk! Hizbollah i Libanon, hyllar denne Hitler och hans bok "Mein Kampf", där den är mest sålda literatur bland befolkningen. Dessutom har hizbollah-anhängarna "Hitler-hälsningen" som ett stående genomförande! Som en sista jämförelse med nazismen, har hizbollah swastikan som sin symbol, den som "degosen" nu visade i samband med den socialdemokratiska demonstrationen mot Israel för några dagar sedan. Och där ett antal sosse-högdjur ej reagerade, trots att denne symbol är straffbar att visa "för en del"!

Har du fler okunskaper om vår vilda värld, så kom

med dessa nu, så länge jag kan kalla dig för unge!



Och "salasso"! Du tillhör nästan samma sällskap!...

2009-01-17 @ 01:50:31
URL: http://http
Postat av: Andreas

Tore



Tre gånger lyckades du att skicka iväg ditt meddelande!!! Repetitionen är lärdomens moder(finns det något som heter).I Ditt fall så tror jag att du var full eller så är du jävligt klantig.Vad det gäller Swastikan som symbol så tog nazisterna denna från arierna som från början härstammar från Indonesien.Arier=Indonesier.Inte Tyskar.Denna symbolen har också använts av hinduismen,buddismen osv.Denna symbol har blivit nerdragen i dyn utav just Hitler.När det gäller "sosse-högdjuren" som inte reagerade.Vad tycker du att dom skulle göra?Tillsägelse?,tror knappast att det skulle hjälpa.Nej,det är väl ändå polisens sak att starta utredning kring detta.Påstår du att Mein Kampf skulle vara den mest lästa litteraturen i Libanon,hur vet du det?Förresten,du får kalla mig precis vad du vill.Jag bryr mig inte.

2009-01-17 @ 10:34:57
Postat av: hunter

@ Andreas



Till en början så blandar du ihop Indien och Indonesien i din kommentar. Svastikan har föekommit i både en medurs- och en motursversion och varit utformad på lite olika sätt. Svastikaliknande symboler har använts av olika folkslag under hisoriens gång. Vid utgrävningar bl.a. i Danmark och Norge har man hittat svastikaliknande symboler som kan dateras tusentals år tillbaka i tiden. Att svastikan ursprungligen kommer från Indien är inte på något sätt vetenskapligt dokumenterat. Svastikan användes även av finska flygvapnet som vapensymbol under frihetskriget 1918 och fram till andra världskrigets slut. Än i dag finns det en gul svastika i övre vänstra hörnet i den finländsak presidenterns flagga flagga" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/Finlandsflagga Finns mycket mer att berätta om detta, men för att ge en korrekt bild av vad det rör sig om torde detta räcka.

2009-01-17 @ 14:08:42
Postat av: Tore

Ja du Andreas! Det blev tre! gånger för att bloggen

ej tog emot mina påpekanden. Därav kom också "salasso med i slutändan.Dessutom har tydligen "andra" också uppmärksammat detta, då det blivit dubblering!

Bloggen handlar om SSU och deras desperata "kampf"

mot oss! Kommer det märkligapåståenden, får man

räkna med att dessa också blir besvarade, även om

man påstår sig vara 33 år och har två barn! För

dina "barns skull", borde du då fråga istället för

att påstå felaktigheter. Och det handlade mest om

sossarna! Då finns det också anledning för mig och

andra att ifrågasätta dig och "ditt" parti.

Och precis som "hunter" medelar, så är pappan till

denna symbol Finlands Flygvapen och användes fram

till hösten 1944, då Finland fick fred med ryssen.

Då förbjöds den av "de allierade", då Tyskland hade

använt den sedan 30-talet och med Hitlers makt!

Därför är det för mig fortfarande märkligt hur du

"Andreas" fortfarande försvarar sossarnas tillåtelse till denna svastika, att de vid demonstration och march til Israels ambassad, ock-

så deltog i brännandet av denna flagga.

(Mona Sahlin, Jan Eliasson och LO ordföranden Wanja Lundby-Wedin deltog utan att reagera)

Du kan ju gå ut och visa denna "Svastika" och se

vad som händer!

Jag skrev: "Hizbollah i Libanon hyllar denne Hitler

och hans bok Mein Kampf, DÄR DEN ÄR MEST SÅLDA LI-

TERATUREN BLAND BEFOLKNINGEN"! Har du svåriget med

läsuppfattandet"!

www.bgf.nu

har mycket lärdommar om det du inte besitter.

Dessutom förutsätter jag att du vet vilka

Hizbollah är!...

2009-01-17 @ 15:08:57
URL: http://http
Postat av: Trader

Instämmer helt och hållet i kommentarerna som uttrycker att vi inte bör alienera meningsmotståndare med diverse personliga påhopp.



Även om Andreas uppvisar bristande kunskap i denna diskussion, så bör man hålla sig från epitet som "unge" eller annat nedsättande.



Kan dock förstå frustrationen från en del Sd-sympatisörer som ständigt blir påhoppade när de för fram faktuella sakargument. Det är lätt hänt att slå tillbaka med samma medel, men som sagt kontraproduktivt. Har själv fallit i denna fälla mer än en gång, men försöker bättre mig.

2009-01-18 @ 11:35:54
Postat av: esonalaypesox

[url=http://members.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=1euro-viagra]viagra[/url] en ligne! Livraison discrete et rapide. acheter viagra Acheter du viagra en ligne =)) [url=http://members.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=1euro-viagra]Achetez viagra canada[/url] viagra canada soft en ligne [url=http://members.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=1euro-viagra]commander viagra canada en ligne[/url]

2009-04-04 @ 19:43:55
Postat av: Renée

Rösta så är du snäll :)



http://mka0lsen.blogg.se/2009/april/sista-chansen.html

2009-04-04 @ 19:44:38
URL: http://mka0lsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0