DET MÅNGKULTURELLA HYCKLERIET I SVENSK POLITIK

Idag fick jag tips om en debattartikel i Aftonbladet skriven av Kurdo Baksi och den kommer jag att återkomma till i ett inlägg imorgon eller snarare sagt senare idag.


Men det fanns faktiskt också en webbfråga tillsammans med denna artikel som var ganska intressant. Nu är jag inte förvånad över resultatet av denna fråga men Henrik Rydström sätter säkert morgonkaffet i strupen.




Henrik Rydström har inte stöd av så många svenskar om man skall tro Aftonbladet.

 Med detta i bakhuvudet kan det vara läge att visa en sida ur Sverigedemokraternas valtidning från 2006 angående vår syn på det mångkulturella samhället. Kosmopoliten Henrik Rydström har nog väldigt svårt att sympatisera med någon av våra åsikter och vallöften.




Israel har gått in i Gaza med marktrupper och jag är inte förvånad. Jag har förståelse för Israels agerande men det kommer med stor säkerhet leda till att mänga människor kommer att dödas men hur skall man annars kunna stoppa terrororganisationen Hamas.


Nu kommer säkert många vänsterpolitiker i Sverige och andra politiska bedömare skrika sig hesa. Det tragiska är att man som svensk inte kan lita på de svenska mediernas rapportering från Gaza. Nu gäller det att även ha ett öga på andra västerländska medier för att få en riktig bild av utvecklingen i detta krig.


Kommentarer
Postat av: Tore

Vackert grabben! Nu mår jag extra bra som Sverige-

demokrat! Fortsätt så med ditt fantastiska arbete...



På tal om "vänstermedia", så har Dick Erixon ett

förträfflig avsnitt, när det gäller SVT och dess

lögnande...

www.erixon.com/blogg/?p=2033

2009-01-04 @ 01:59:10
Postat av: Mike

Låt sverige örbli sverige??



Jo för det första måste då politiker gynna sverige och inte vara brottslingar med en nwo agenda som dagens politiker.

2009-01-04 @ 03:30:32
Postat av: natan

Det är nog så dags att fler vaknar upp och tar avstånd från bl.a det alltmer galna eu-projektet! En värdemätare blir parlamentsvalen till sommaren, där vi får hoppas sd lyckas engagera eu-motståndare. Det finns betydande röstpotential, handlar väl att få många ur sofforna.

2009-01-04 @ 08:39:14
Postat av: hunter

Kuro Baksi presenteras på Aftonbladet: 43 år, Stockholm, författare och samhällsdebattör. Om jag inte blivit färgblind, så har man dessutom gjort hans svarta hår blont på bilden intill artikeln. Aftonbladet framstår mer och mer som en skoltidning för fjortonåringar!

2009-01-04 @ 09:04:40
Postat av: hunter

Citat från Kurt Lundgrens kalmartidning.se



Citat. Henrik Rydströms blogg:

"Jag måste varit full

Lördag 03 jan 2009, 21:5 Jag måste varit full när jag skrev gårdagens blogginlägg, det kryllar av små stavfel och dylikt, jag försökte ändra nu, men webbprogrammet trilskas."



När jag citerar detta är jag helt nykter.

2009-01-04 @ 10:01:27
Postat av: Lappen

Här får ni ett boktips!Mycket läsvärd tycker jag själv. "PENGARNA SOM FÖRSVANN" den handlar om missbruket av det svenska biståndet och alla mörkläggningar kring detta.Boken är skriven av journalisten JAN MOSANDER och är utgiven av förlaget Fischer & Co i April 2008.Utan att dra förhastade slutsatser kan man misstänka att det råder samma mörkläggning och kaos inom den svenska asyl och flyktingpolitiken!



Vore intressant att få höra fil.mag.och skinnskallen Rydström kommentera denna bok!

2009-01-04 @ 10:40:32
Postat av: Micael Foghagen

Är inte förvånad över resultatet i Aftonbladet - rör mig i många olika kretsar och det är en uppfattning som känns igen. En liten självpåtagen kulturelit vill genom media ( som de har alldeles för stort inflytande i ) vilja få svensken i gemen att tro något annat.



Detsamma gäller krisen i Gaza/Israel. Israel har i det längsta väntat med vedergällning, varnat för att den kan komma och nu gör den det! Skulden för detta är Hamas - och dess anhängare - och absolut i ingen annans.



Om det är en lösning? Troligtvis inte på lång sikt men det hör egentligen inte hit - det är nu Israel har angripits och det har de all rätt i världen att försvara sig emot detta!

2009-01-04 @ 11:03:10
Postat av: AWSvensson

Det var länge sedan man såg en artikel med så många främlingsfientligt, jag trodde den tiden var förbi.

Artikeln blir nästan parodisk med alla dessa främlingsfientlig vilket gör att en fritt tänkande person kan inte ta den på allvar.

2009-01-04 @ 11:35:07
Postat av: hunter

En blogg som jag vill tipsa om.

2009-01-04 @ 12:10:19
URL: http://www.ilyameyer.com/
Postat av: stefanweei.blogg.se

Läs gärna mitt nya inlägg om "De mest trogna fansen" och dela med dig av din åsikt!

2009-01-04 @ 12:13:21
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: Roberth Ström

I Debatt med Janne J var siffrorna ännu värre. Jag har för mig att 90% ansåg att media ljuger. Iofs inte riktigt samma sakk men svensken börjar bli jäbligt less. Ursäkta mitt hårda språk...

2009-01-04 @ 12:27:51
URL: http://www.surabloggen.wordpress.com
Postat av: sexfrun

Så du menar alltså att vi ska ta aftonhoran på allvar?

2009-01-04 @ 13:37:08
Postat av: hunter

@ sexfrun



Det är trots allt en hint om vart vindarna förhoppningsvis blåser.



F.ö. håller jag med dig om, att vad finns det i massmedia inom det här området som man överhuvudtaget kan ta på allvar. Ren lögn och märkliga vinklingar är numera mer regel än undantag.

2009-01-04 @ 13:54:26
Postat av: Kalle

<Sexfrun



Enkäten är vad FOLKET tycker. Inte vad Aftonbladet tycker eller står för. Det är en milsvid skillnad kan vi se nu.



Det borde Aftonbladet ta till sig och förstå att folket i gemen tycker annorlunda. Folk har börjat ledsna på att köpa lögner i tidningarna mer och mer.



Det är en näsbränna för media!!!



2009-01-04 @ 14:07:16
Postat av: hunter

I förfjor menade konungen i sitt jultal till nationen på allvar, att Sveriges framtid ligger i förorterna. Som framgår av videon, kan man undra var han fått sin inspiration till detta uttalande ifrån?

2009-01-04 @ 14:10:18
URL: http://se.youtube.com/watch?v=8QcmwnvPtak
Postat av: Anonym

Kalle

Så aftonhoran speglar vad FOLKET säger och vill?



intressant...

2009-01-04 @ 14:16:01
Postat av: Micael Foghagen

>anonym



Som hunter skrev - det är en "hint" vad folk i gemen tycker. Och det är dagens understatement...



Om du tillhör de dryga ( i dubbel bemärkelse ) 10 %som anser att media inte hycklar borde du ge dig ut i myllan och lyssna. Att vara kritisk till det man läser och hör är alltid av godo!

2009-01-04 @ 14:32:23
Postat av: hunter

@ sexfrun



"Så aftonhoran speglar vad FOLKET säger och vill?"



Hur är det med din läskunnighet och fattningsförmåga? Det är en väsentlig skillnad på att spegla något och redovisa vad som kommer fram i en enkät.

2009-01-04 @ 14:37:50
Postat av: Jakob

Thoralf, är du bekant med internetforumet Flashback? Det är Sveriges största forum och lite av ett tillhåll för människor med, för etablissemanget, obekväma och politisk inkorrekta åsikter. Det har blivit som så att användarna där, tillsammans, brukar ta sig an uppgiften att manipulera sådana här webbundersökningar, så du ska inte sätta alltför stor tro till dess trovärdighet.

2009-01-04 @ 15:11:58
Postat av: sexfrun

hunter:

Du får ursäkta mig, men nu måste jag asgrva åt dig.

2009-01-04 @ 15:22:50
Postat av: Micael Foghagen

>Jakob



Ska jag/vi tolka det som att vi SD-anhängare har gjort gemensam sak via FB och gjort en kupp?



Snacka om konspirationsteorier....dock utesluter jag inte att det har funnits trådar om detta men det borde även gälla "andra Sidan" också, eller hur?



Micael/ även FB-användare....









2009-01-04 @ 15:26:49
Postat av: sexfrun

Foghagen

Men ni verkar tro på alla konspirationer så fort det gynnar er, så varför inte tro på denna med

2009-01-04 @ 15:30:53
Postat av: Micael Foghagen

>Sexfrun/troll?



Av det enkla skälet att det är osannolikt!

2009-01-04 @ 15:42:10
Postat av: hunter

Bifogade länk ger en utmärkt beskrivning av situationen i MÖ.



@ sexfrun.

Kan förstå din reaktion, eftersom du asgarvar åt din egen dumhet.

2009-01-04 @ 15:46:32
URL: http://news.dickhaas.com/news_main.pl?1424
Postat av: Alber

Hur kommer det egentligen att gå för Sverige när gangsterledare tar över företag?



Nu har OG-ledaren Denho Acar tagit över en sajt som hänger ut sexbrottslingar.



<a href="http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/100944-acar-fler-och-fler-kommerhangas-ut">Denho Acar: Fler sexbrottslingar ska hängas ut för varje dag</a>



2009-01-04 @ 15:52:03
Postat av: Hummelstadkarin

Många här uppe i länets norra del trodde att det var Sven Ekberg, matprataren i radio, som var den södra länsdelens värste hycklaren om invandringen. Det finns flera om budet, ser vi. Nu är det folkskollärare John Chronschoughs efterföljare H R som inte skäms över att göra bort sig.

2009-01-04 @ 15:52:14
Postat av: Anders Engdahl

main.pl?1425" rel="nofollow">http://news.dickhaas.com/newsmain.pl?1425

2009-01-04 @ 15:59:08
Postat av: hunter

@ Alber



Minns att någon gång under 90-talet, så placerades ett par våldtäktsdömda muslimer på en anstalt för "vanliga" brottslingar. Då dessa fick reda på orsaken till varför muslimerna var intagna så var det inget snack om saken. Nästa dag hittades muslimerna halvt ihjälslagna och flyttades snarast till någon annan lämpligare anstalt. Något tillspetsat kan man väl uttrycka det som så, att inget ont utan att det har något gott med sig!



Men att OG blandar sig i detta tycker jag inte!

2009-01-04 @ 16:07:36
Postat av: hunter

@ Anders Engdahl



Rättade URL. Bloggen klarar inte av understreck i texten.

2009-01-04 @ 16:10:36
URL: http://news.dickhaas.com/news_main.pl?1425
Postat av: Anders Engdahl

Tack hunter.

2009-01-04 @ 16:57:37
Postat av: Roberth Ström

Rapporteringen från Gaza är vidrig. Rena lögnar är det enda man får från svensk fulmedia!

2009-01-04 @ 16:58:04
Postat av: Sverigebesöket

Två kvinnor nedslagna i Rissne i Sundbyberg.

- En av damerna är förd till sjukhus. Hon blödde och är kraftig chockskadad, så det verkar som att det här kommer att rubriceras som grov misshandel, säger Björn Engström vid Stockholmspolisens länskommunikationscentral.

Ny typ av brott? I vart fall är det för mig första gången jag hör talas om att två åldriga damer oprovocerat slås ned.



Däremot är bristen på signalement något mycket välkänt.

En man i 20 – 25-årsåldern – känns tongångarna igen?

2009-01-04 @ 17:04:59
Postat av: Martin Isaksson

81 åring kulturberikad (våldtagen) av 20årig utläning. i hermodsdal malmö.



va fan är det som händer en 81åring herre gud vilken grottmänniska



http://frianyheter.wordpress.com/2009/01/03/81-arig-kvinna-valdtagen-i-hermodsdal-malmo/

2009-01-04 @ 17:09:04
Postat av: Sverigebesöket

Martin Isaksson

En konsekvens av den vanvettigt kostsamma flyktingpolitiken är nedskärningar på alla områden. Polisens resurser är bara en tredjedel av vad som är förhållandet i t ex Frankrike och då är det ju nästan fritt fram för brottslingarna.



I det här fallet ges heller inget signalement. Varför? Är det kanske så att saken är besvärande för politikerna?

Vill de inte stå upp för konsekvenserna av de politik de genomfört i strid mot en bred folkopinion?



Ja, jag bara frågar.

2009-01-04 @ 17:28:29
Postat av: Martin Isaksson

ja det måste suga att vara snut, en vän till mig tjatar på mig att jag ska söka då han är polis (kommisarie) sen många år och tror att jag hadde varit en resurs för dem. men vem vill jobba som det när man inte ens får straffa buset, och får spott och spä från alla.



jag hadde säkert klarat utbildningen och blivit polis, men hadde jag stött på såna som på kravalerna som kastar molotovs och tänder eld på släp och bilar och skriker om sina rättigheter så hadde jag öppnat eld direkt, jag hadde nog inte haft jobbet så länge, synd när de blir bakbundna på det viset.

2009-01-04 @ 17:35:03
Postat av: AWSvensson

Martin Isaksson ,synd det hade varit en bit på vägen.

2009-01-04 @ 17:43:11
Postat av: s-e karlsson

Lisa Magnell ordf. för Internationella föreningen Högsby , har redan 195 namnunderskrifter på sitt nationella upprop " Om det vore jag "!! Att det hitills var så många som vill känna sej goda och ädla med andras pengar , det trodde jag inte !

Mvh S-E Karlsson .

2009-01-04 @ 17:52:40
Postat av: hunter

@ Roberth Ström



Detta är den informationskälla som svenska massmedia tror på och som passar in i deras låtsasvärld.



URL till Pallywood, Hamas desinformationsavdelning.

Postat av: Robert

Från Robert



Av en slump träffade jag på en mycket viktig artikel i en blogg och jag ber dig sprida den vidare:



http://anarko.wordpress.com/2009/01/04/ursprunget-till-politisk-korrekthet/



Url:en leder till en artikel som på ett lysande sätt beskriver hur PK uppkom, hur den fungerar, hur den sprids och varför.



Denna kommentar har inget med ditt inlägg ovan att göra och om du inte vill publicera min kommentar, läs artikeln jag pekar på och gör din egen analys och publicera den.



PK:ismen är något av det farligaste som drabbat oss och leder till en järnhård diktatur om vi inte stoppar den.



Det är den som styr journalisternas och övriga massmedias information till oss.

2009-01-04 @ 20:11:43
Postat av: Roberth Ström

memritv är bra!

2009-01-04 @ 20:15:15
URL: http://www.surabloggen.wordpress.com
Postat av: Jakob

Micael Foghagen: Var i min text antydde jag något om ett kuppförsök? Att det finns trådar, näst intill dagligen där det händer är inget du behöver tvivla på, det är sanning. Självklart kan även "andra sidan" göra likadant. Men, om du nu är medlem på Flashback vet du nog att det, procentuellt, finns betydligt fler sverigedemokrater där än i Sverige i stort, och att det oftast, för att inte säga alltid, är de och andra människor med politiskt inkorrekta som står för manipulationen av webbundersökningar hos våra största dagstidningar. Detta tror jag dock inte beror på någon dragning till fusk hos Sverigedemokrater utan mer att man i en tid att politiskt korrekta och verklighetsfrämmande medier vill visa hur man, och många med sig, upplever dagens Sverige. Jag tycker själv medier hycklar något enormt med invandringsfrågor, samtidigt jag är så långt ifrån sverigedemokrat man bara kan bli.

2009-01-04 @ 23:06:04
Postat av: Jakob

Slarvfel såhär på kvällskvisten - Partier, inte medier, och "människor med politiskt inkorrekta ÅSSIKTER".

2009-01-04 @ 23:07:31
Postat av: hunter

@ Jakob



Du verkar väl insatt i det här med manipulation av IP-adressen, eftersom det är denna som styr att man inte kan rösta mer än en gång. De flesta kända Proxyservrar har massmedia troligtvis spärr mot, så detta är nog inte gångbart?



Det kan vara intressant att känna till hur proffsen inom det här området gör. Kan jag få ett litet tips av dig var man hittar information om hur man fejkar sin IP en masse?

2009-01-04 @ 23:37:50
Postat av: Micael Foghagen

>Jakob



"...användarna där, tillsammans, brukar ta sig an uppgiften att manipulera sådana här webbundersökningar..."



Citerar ditt inlägg och i min värld är det nära till hands att kalla det kupp....

2009-01-05 @ 13:07:16
Postat av: Jakob

Kalla det vad du vill, men jag skulle knappast påstå att det var så organiserat eller att det bara är SD-anhängare som står för det - jag ser det mer som en motpol och motreaktion till det politiskt korrekta som hela tiden syns i medierna, medan obekväma åsikter och nyheter sållas bort, inte ett kuppförsök.



hunter: På vilket sätt ger jag intryck av att veta hur man gör? Jag vet att det förekommer då jag är läskunnig, hur man går tillväga har jag inte en susning om.

2009-01-05 @ 16:32:52
Postat av: Micael Foghagen

>Jakob



Där är vi överens - det finns ingen FB-kupp/manipulation som återspeglas i Aftonbladets webbundersökning. Det var det jag menade från början.



Sedan är det klart som korvspad att närmare 90% inte är SD-anhängare - vad det däremot visar är att många är missnöjda med medias rapportering.



Folk känner inte igen sig i deras beskrivning. Avslutar med ett enda exempel - varför tror du att media envisas med att kalla illegala invandrare för papperslösa flyktingar? Vore intressant att höra din synpunkt på den saken.

2009-01-05 @ 17:07:59
Postat av: hunter

@ Jakob



"hunter: På vilket sätt ger jag intryck av att veta hur man gör? Jag vet att det förekommer då jag är läskunnig, hur man går tillväga har jag inte en susning om."



Genom dina antydningar att det går att manipulera enkäten. Hur vet du konkret att det förekommer?

2009-01-05 @ 18:09:29
Postat av: Andreas

Thoralf!!

Du har tydligen något emot Henrik Rydström,Kalmar FF:s lagkapten,denna briljante fotbollspelare,både spelmässigt och verbalt begåvade människa,eftersom att du hänger ut honom och hans privatliv,inlägg efter inlägg.Du borde istället glädjas över att en fotbollspelare i Kalmar,i din stad ger Kalmar och Kalmar FF så mycket publicitet som han gör.

2009-01-05 @ 23:15:36
Postat av: hunter

@ Andreas



Det är Rydström som i flera angrepp på sin blogg utan anledning började med att attackera författaren Anders Johansson å de grövsta och jämförde honom med en insekt och värre saker än så.



Om du vill ha bakgrund gå in på Rydströms blogg och leta reda på hans två vidrigaste angrepp på de som inte delar hans politiska åsikter.



Vi skall vara glada över (tack Elm brothers) att KFF vann guldet inte tack vare utan trots Rydström i laget.

2009-01-05 @ 23:50:59
Postat av: lappen

@Andreas.

Har du inte fattat att han har "Hängt" sig själv!!



Bara för att du gillar KFF behöver du inte helgonförklara Henke Rydström.Han kan säkert försvara sig själv mycket bättre än du kan.Ditt inlägg blir bara patetiskt

2009-01-06 @ 01:15:20
Postat av: Jakob

Micael: För att media förskönar verkligheten. Har jag någonsin samt emot det?

hunter: Eftersom jag, som sagt i tidigare inlägg, är läskunning. Jag har läst diskussionerna i vilka man redogjort för vilken undersökning man manipulerat osv.

2009-01-06 @ 02:12:29
Postat av: hunter

@ Jakob



Det märkliga tycks vara, att just dessa antydningar om manipulerade enkäter dyker upp så fort det inte är något som är PK eller då det är något som gynnar Sd.



Du skriver att du har läst diskussioner om detta, men vad säger att dessa diskussioner är vederhäftiga. Jag har ännu inte sett något i ditt svar som styrker eller bevisar att dina första antydningar om manipulation överhuvud taget är berättigade. Insinuerar man sådant som du gjorde inledningsvis bör man kunna presentera fakta, annars är det som du skriver inget annat än rent "skitsnack"!

2009-01-06 @ 09:41:34
Postat av: Jakob

hunter: Varför ber du mig inte bara leta upp trådar där manipulationen diskuterats och beslutas? Jag ska göra mitt allra bästa för att leta upp en sådan - återkommer.

2009-01-06 @ 12:45:35
Postat av: Tore

"Jakob"! försök att "rösta" två gånger hos Expressen! Det tror jag inte du bemäktigar!

oavsett du är Sverigedemokrat eller ej!...

2009-01-06 @ 15:12:44
Postat av: Jakob

"Tore"! Försök att "läsa" det jag skriver, vilket du inte verkar klara!

2009-01-06 @ 23:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0