ENDAST 35 PROCENT JOBBAR EFTER 10 ÅR I SVERIGE

Media läser SCB:s publikationer som fan läser bibeln. Därmed blir också deras artiklar och analyser totalt felaktiga enligt mitt synsätt. Detta gäller givetvis endast de journalister som skriver om rapporten, de flesta finner den säkert så känslig och inte i linje med deras pk-propaganda att de istället med stor sannolikhet skriver en stavelse om denna rapport från SCB som går under namnet ”Integration – utrikes födda på arbetsmarknaden”.

Enligt denna rapport går Sverige en mörk framtid tillmötes med stora skattehöjningar och en pensionsålder på 70 år om vi överhuvudtaget skall kunna behålla en acceptabel nivå på välfärden. Den grundläggande orsaken till detta är den höga andelen invandrare som inte klarar av att försörja sig själva. Huvudorsaken till detta är den låga utbildningsnivån hos utomeuropeiska invandrare som inte klarar av att etablera sig på arbetsmarknaden.




Sämst i kategorin är invandrare från Somalia, där endast ca 35 procent klarar av att försörja sig själva efter 10 år i Sverige. Man behöver inte vara raketforskare för att förstå att detta leder till stora kostnader för det svenska välfärdssystemet.

Situationen är inte mycket bättre för personer från Iran eller Irak. Hur situationen är för personer som kommer från Afghanistan framgår inte av rapporten.

I rapporten kan man också läsa att utbildningsnivå är lägst bland somalierna, endast 10 procent har eftergymnasial utbildning men generellt gäller att utbildningsnivån är mycket lägre bland invandrare från muslimska länder. Tyvärr så redovisar inte SCB några tabeller och data vad det gäller utbildningsnivåerna på asylsökande utan skriver bara detta i en sammanfattning men jag förstår att det är känsliga uppgifter som inte skall redovisas. De kan ju användas av mig och alla andra kritiska röster till dagens invandringspolitik.

Slutsatsen är att personer från framförallt underutvecklade muslimska länder har mycket svårt att överhuvudtaget komma in på den svenska arbetsmarknaden. Att i detta läge göra som de etablerade partierna i Sveriges riksdag gör genom att inte begränsa invandringen är helt ologiskt och kommer utan tvivel att leda till stor arbetslöshet och bidragsberoende inom dessa grupper.

Denna rapport är givetvis ingen nyhet utan detta faktum har alla med lite logisk förmåga redan konstaterat. Vi Sverigedemokrater har drivit denna fråga under många år utan att någon lyssnat på våra argument. Att ge människor från dessa länder uppehållstillstånd i Sverige med vetskapen att de i många fall är analfabeter kan bara sluta på ett sätt. Livstidslångt bidragsberoende!

Tidningen City Malmö är en av de få tidningar som uppmärksammar rapporten och en professor kommenterar detta på följande sätt.

”Benny Carlson har jämfört de somaliska invandrargrupperna i Sverige och Minnesota – och upptäckt att betydligt fler försörjer sig själva i USA. Bland annat är egenföretagandet flera gånger större där.
– Det visar att det inte är personerna som är problemet, utan miljön.”

Tänk att en professor inte kan komma till en annan slutsats än miljön men han kanske inte har hört talas om det svenska bidragssystemet.

Varför skall man jobba
om man kan leva behagligt och tugga kat på bidrag från det svenska samhället.

 


Kommentarer
Postat av: AWSvensson

Gunnar Ohrlander ­ känd under signaturen "Dr Gormander" och ett tungt namn inom vänstern ­ ett inlägg, "Mångkulturella besvärjelser" i Dagens Politik den 24 december 1996:

Arbetslösheten är på väg att bli etnisk. Av 16.000 somalier har i dag färre än hundra arbete och av de flyktingar som kom till Göteborg 1992 är...95 procent helt bidragsberoende."



"Den socialdemokratiska riksdagsmannen Nalin Baksi föreslår kvotering både för studier och chans till jobb... På frågan om det finns någon plats där det mångkulturella samhället har förverkligats svarar hon Sarajevo!"

2009-12-17 @ 14:40:10
Postat av: Dille i Momåla

/Sämst i kategorin är invandrare från Somalia, där endast ca 35 procent klarar av att försörja sig själva efter 10 år i Sverige./



Undrar om det kan vara ens så mycket. Kvinnorna stannar väl i stor utsträckning i hemmet och det är inte troligt att de ingår i statistiken.



Och hur är det med dem som ”har ett jobb” och går sjukskrivna? De som går i arbetsmarknads åtgärder?



Jag tror att om man räknar med kvinnorna och räknar på riktiga jobb så blir det mycket, mycket lägre tal.



Hela denna väldiga kostnad bara för att PK vill importera väljare.

2009-12-17 @ 14:43:52
Postat av: Mats

Det där att somalier i USA skulle klara sig så förfärligt mycket bättre är en myt som SD måste undersöka verklighetsbakgrunden bakom. Det är en våt dröm för liberaler för det innebär i så fall att vi gör något fel i mottagandet, och om vi bara rättar till det så kan vi ta emot hur många som helst.

2009-12-17 @ 14:56:34
Postat av: Knegarn

Det måste vara lägre tal för somalierna. Hur räknar man?

Jag hörde/läste ngnstans för några år sen att "Ännu efter 5 år i Sverige så står 97% av somalierna inte ens till arbetsmarknadens förfogande"



2009-12-17 @ 15:05:07
Postat av: Dille i Momåla

I nationalekonomin kallas arbetskraften en produktionsfaktor.



Låt oss göra en jämförande analys. En företagare erbjuds köpa 10 maskiner. Bara tre kan användas, men först efter tio år.

De tre som kan användas förväntas dessutom inte att kunna användas till annat än standardprodukter.



Försäljaren är påstridig och påstår att det kommer att råda brist på maskiner om tio år.

Banken påpekar å andra sidan att de är rena rama idiotin att köpa maskiner som ränterar sig först efter tio år.

Dvs låga och osäkra framtida intäkter blir försvinnande små när man tar hänsyn till räntan.



Rena Ebberöds bank alltså.

2009-12-17 @ 15:34:58
Postat av: Gubben o Gumman

Är det någon här som hört talas om en grönsaksimpotör som bara tar in ruttna tomater?



Förrutom då Larsson grönsaker i Kållered.

Eller Månas meloner i Rinkeby?

2009-12-17 @ 15:35:23
Postat av: Anonym

Enligt årets Faktakalender består Sveriges befolkning av 1% analfabeter.

2009-12-17 @ 15:40:21
Postat av: Fallaci

Jag tippar att nästan alla av de 35 procenten har arbete som tolkar, lärare på muslimska friskolor eller personliga assister för handikappade muslimer(typ kaninmannen). Kanske studerar man arabiska och muslimsk kultur på Kista Folkhögskola. Alternativt driver man med import av khat och cigaretter.

2009-12-17 @ 15:49:01
Postat av: robban

läste nånstans att somalierna i minnesota är en annan stam än de vanliga somalierna och var typ slavar tidigare, finns även en stor grupp i de östra staterna och de tas inte upp i diskutionerna av förklarliga skäl då den statistiken inte är mycket bättre än i sverige. förövrigt så skulle det vara intressant att se vilken typ av sysselsättning de i sverige håller på med, om det är något som genererar skatteintäkter etc. tolkar och anhörighetsvårdare etc lever ju på en egna gruppen för skattepengar. tror att om man kollar på riktiga jobb så snackar vi promillen som arbetar. vill gärna bli överbevisad om motsaten :)

2009-12-17 @ 15:54:07
Postat av: Stefan K

Nyköpings nyvalda imam Ali Mustafa, sa i en artikel som publicerades i SN den 16/12 följande: "...de flesta muslimer kan inte läsa".



Det faktum att många från länder som Afghanistan och Somalia är analfabeter, förklarar en del av den statistik vi ser ovan. Hur kan man integrera och lotsa dessa personer in på arbetsmarknaden är för mig en gåta. Jag minns ett avsnitt av Debatt som behandlade oroligheterna i Rosengård. I studion satt en somalisk kvinna i slöja som bott i Sverige i 9 år. Hon hade jobbat i sammanlagt 3 månader under alla dessa år.



Att riksdagspartierna vill att vi svenskar ska jobba längre än de 65 förklaras nog med att vi måste vara med så länge vi kan för att jobba in skattepengar till försörjningen av de som går i år efter år och lever på de bidrag vi finansierar med världens högsta skattetryck. Här har Sverigedemokraterna ett gyllene läge att förmedla fakta till det svenska folket i kommande valrörelse. Jag jobbar inom industrin, så och de flesta av mina bekanta och ingen, absolut ingen, vill jobba en dag längre än 65, om ens så länge. Går det att få fram fakta om anledningen till en högre pensionsålder, mer statistik över de nykomnas arbetssituation och sambandet mellan de röd/grönas tilltänkta skattehöjningar och krav på generösare flyktingregler, så lär mycket vara vunnet.

2009-12-17 @ 16:28:21
Postat av: Helene

Hur skulle det vara om Sverige tog till vara på alla de välutbildade etniska svenskar som går arbetslösa i stället för att massimportera "arbetskraft" från u-länder?

2009-12-17 @ 16:31:01
Postat av: Berra

Man kan ju konstantera efter att ha läst artikeln att Sverige går mot en mörk framtid,eftersom sjupartiet troligtvis kommer att regera inom överskådlig framtid.Såvida inte svenska folket vaknar upp och ser vad som händer i Sverige,och börjar rösta på SD så att partiet kommer upp i en 25-30% och får en maktposition,och då får en möjlighet att stoppa eländet

2009-12-17 @ 16:41:52
Postat av: Gubben o Gumman

-Mona Sahlin kan stå i tv och tala om att folk skall jobba till 70 års ålder,ingen reaktion.

Fräckt är bara förnamnet en spotloska i ansiktet.



-En pensionär örfilar upp en berikare hamnar i tinget busslaster med pensionärer åker till rättegången för att demonstrera.



-Folksam sänker ersättningen i "begravningsförsäkringen" för premier in stämmer inte med premier ut.



-Stort pensionärsuppror detta är för djävligt.



-5 år till att arbeta då vad är det för att hålla

importen av bidragstagare igång.?



-Vi hoppas vi slipper höra för mycket gnäll från det "nöjda folket" eller Kenzafantasterna.

2009-12-17 @ 16:44:10
Postat av: goran

Om en grupp inte kan integreras väl så bör det vara ett skäl till att vara ytterst restriktiv mot att släppa in ytterligare personer i den gruppen.

2009-12-17 @ 16:53:28
Postat av: lennart larsson

Miljöförstörning var ordet.

2009-12-17 @ 17:01:30
Postat av: Mikael

"En pensionär örfilar upp en berikare...". Vet du alldeles säkert att det är en invandrarpojke det handlar om? Detta är intressant, och jag vill gärna veta det finns säker information om det.



2009-12-17 @ 17:02:16
Postat av: Johan

Lika många iranier har jobb efter tio år, som amerikanare efter sex år. Det är väl inte så pjåkiga siffror?

2009-12-17 @ 17:35:02
Postat av: peerpede

@Mikael, jag hörde en snutt med den "kränkta" på SR och det talades bruten svenska, visst är det en invandrarpojke.

2009-12-17 @ 17:36:09
Postat av: Donnie Blair

Hur många institutioner har skapats till dessa lågutbildade som kallas arbete, typ fryshuset, expo.

Sjukhusen börjar alltmer likna gamla tiders tivoli. Själv blev jag på sjukhuset i Karlskrona tilldelad en "läkare" som fick ha tolk med sig.

2009-12-17 @ 17:39:32
Postat av: AWSvensson

Klart att man ska få cykla på en minigolfbana , det är ju roligt...

Postat av: Gubben o Gumman

Mikael: läs/lyssna på Fria Nyheter verkar inte vara en Gotlänning "örfilaren är rasist".



Exakt vad är det som är intressant?

2009-12-17 @ 17:52:23
Postat av: Dille i Momåla

Hade inte hört att Sahlin vill höja arbetsåldern till 70 år. Då har ju invandringspolitiken orsakat en förödande katastrof. Tänk att hon gav oss kvitto på det.

Man kan tala om en nationell katastrof och under sådana omständigheter kan det nog vara dags att tänka på drastiska åtgärder.

Förr eller senare kommer det nog att till och med bli tal om repatriering.



Ja nöden har ju ingen lag.

2009-12-17 @ 17:55:47
Postat av: pelle

bra att du tar upp detta

pelle

Postat av: Silver

frysta pensioner... sänkta pensioner... pensionsåldern 67... skatterna höjs.. pensionsåldern 70.. en liten höjning av pensionerna, det var krisig opinion.. pensionsåldern 72.. sänkta pensioner.. pensionsåldern 74.. pensionssystemet slopas helt, politikerna eniga; utropar 1maj till "Allmänna april-april dagen".



...vi har råd!

(Så länge vi drar ner på annat)

2009-12-17 @ 18:40:23
Postat av: Info

REPATRIERING



Ja, det finns många att repatriera. Till att börja med alla riksdagsoikofober: Reinfeldt (till Estland?), Schlingmann (till Tyskland), Sabuni (till Burundi), Ibrahim Baylan (till SÖ. Turkiet) osv.

2009-12-17 @ 19:27:34
Postat av: Hulda

Hörde nu på radioinslaget som länkas till i "Fria nyheter". Visst är det en "berikare".

Självklart är det "de vuxnas fel. Inget att göra, ingen lokal", "soss" osv.

Man blir så otroligt förb.....

(lyssna på det och hugg sedan julveden, ilskan ger dig mer kraft..)

2009-12-17 @ 19:30:52
Postat av: nesse

Detta är ett jäkla tjuv o rackarspel från svenska politiker. Man borde upplysa om att hälften av de som anländer är vi vanliga knegare tvingade att försörja med bidrag resten av livet. De kan även leva på en rätt hygglig nivå och ägna sig åt sina fritidsintrressen och företa trevliga resor till sina hemländer, medan svenne kålrot sliter häcken av sig. Hur länga ska han finna sig i detta rackarspel.

2009-12-17 @ 20:13:14
Postat av: Robin_Shadowes

REPATRIERING



Ja, det finns många att repatriera. Till att börja med alla riksdagsoikofober: Reinfeldt (till Estland?), Schlingmann (till Tyskland), Sabuni (till Burundi), Ibrahim Baylan (till SÖ. Turkiet) osv.



Glöm inte Nalin och Kurdo (till Turkiet?), Waberi (Somalia), Aldebe (Jordanien?), Helena Benaouda (Finland), klanen Becirov (Bosnien?), Ghezali (Marocko eller Finland?), Anas och Alia Khalifa (Egypten), Alexandra Pascalidou (Grekland eller Rumänien), Michael Alonzo (når Sydamerikanskt land), Jerzy Sarnecki (Polen), Bahlool (Iran?), Mohammed Omar (Iran), Ahmed Rami (nåt MENA-land), Ilmar Reepalu (Estland?), Mehmet Kaplan (Kurdistan?), Ywonne Ruwaida (Palestina, Israel alltså?). Finns säkert fler svenskfientliga importer men det var vad jag kom på på rak arm. Sörjda och saknade av ingen svensk (utom pk möjligtvis) om dom lämnar vårt land.

2009-12-17 @ 21:20:11
Postat av: S-E Karlsson

Nästa år sänks pensionerna för 1.700000 tusen pensionärer , men man kan kanske förmoda att äldreförsörjningsstödet som bla ju är en pension för anhöriginvandrare höjs för det vore ju för djävligt om dom skulle behöva fara illa nu när allting ska bli dyrare ! Om vi "gamla" svenskar far illa tycks inte ha någon betydelse bara man får visa hur humana vi svenskar är !

2009-12-17 @ 21:40:35
Postat av: Stefan A

Det är risk att det är värre än det här, har glunkats om att inv. får pension tidigare än etniska Svenskar, har förstås tystats ned av fulmedia, och någon statistik för oss vanliga är det väl svårt att få tag i,finns nog men det är bara för internt bruk, men det kan SD råda bot på efter valet när det går att använda riksdagens utredningstjänst, invandringsköret torde väl vara Sveriges största tjänste"företag" eller vad man ska kalla det, rörelse kanske, måste vara massor av sysselsatta där.

2009-12-17 @ 22:30:25
Postat av: Sverige, Sverige fosterland!

Men "Måna Muslim" kallar dessa människor för Sveriges "pensionsräddare"? Samtliga äro ju "Hjärnkirurger, Kärnfysiker och Raketforskare, enligt "Måna"?

Fakta kvarstår, att Vi har inga "kameldrivare" och "herdar för getter" längre i Sverige! Den sista "svenska fäbod-stintan" försvann för hundra år sedan!

2009-12-17 @ 22:35:06
Postat av: Dille i Momåla

Jag blev synnerligen förbluffad över att SR hade ett så bra reportage om händelserna kring pensionären som örfilat en medlem i ett ungdomsgäng.



Men nu börjar det på att klarna. SR har ju alltid gett maximalt utrymme åt alla kommunister som “protesterat” . Den här gången är det vanliga svenskar som protesterar mot en konsekvens av invandringspolitiken och kriminalpolitiken.



I vanliga fall brukar PK kalla folk som deltar i sådana protestaktioner för allsköns invektiv. Nu har emellertid SD:s framgångar fått PK att ändra taktik.

PK speglar verkligheten, men bara lokalt. Tanken är givetvis att om möjligt se till att dessa protestaktioner inte sprider sig.

2009-12-17 @ 22:46:51
Postat av: World Traveller

Mikael, vart tog du vaegen? Du blev vaeldigt tyst naer det visade sig att skitungen var en berikare.

2009-12-18 @ 07:20:19
Postat av: Lee

Det där att somalier i USA skulle klara sig så förfärligt mycket bättre är en myt som SD måste undersöka verklighetsbakgrunden bakom. I USA finns inte vårt välfärdsystem .I USA får du jobba eller svälta .I Sverige försörjer någon annan dig med världenshögstaskatter .Men från politikerna så hör man bara att det är fel på LAS"skulle en ändring göra att en analfabet från somalia går förre en industriarbetare från volvo om du skulle anställa?Och så det strukturella rasismen.Ändrar bara analfabeten efternamn så får han jobb .

2009-12-18 @ 08:00:34
Postat av: Gustaf Janson

Svamlet om dom superframgångsrika somalierna i Minnesota är i mångt och mycket en myt som gärna omhuldas av dom politiskt korrekta dövstumblinda som vägrar inse att probleme är somaliernas, inte miljöns. En nyligen publicerad undersökning av den högerfärgade tankesmedjan Timbro har studerat villkoren för somalier hos oss och jämfört med villkoren i USA. Man valde ut somalier i Östergötland som studieobjekt och kunde där påvisa att bara 20 procent var i arbete och 9 procent var arbetssökande. Resten, över 70 procent i arbetsför ålder (20-64 år), söker inte ens arbete!



Rapportförfattarna pekar på att många är analfabeter. Man framhäver också en annan starkt bidragande faktor: "Långvariga bidrag och höga ersättningsnivåer anges ofta som en huvudorsak till den här fattigdomsfällan................" Rapporten konstaterar också att somalier i Minnesota visserligen inte har några jättelöner, men sysselsättningsgraden är 55-60 procent, alltså tre gånger så hög som i Östergötland. Dessutom är gruppen inte passiviserad som i Sverige, utan dynamisk genom egen företagsamhet. Denna företagsamhet har dock visats vara en "intern" historia, vilket alltså innebär att den handel som sker äger rum inom den egna (somaliska) gruppen.En annan orsak är säkerligen avsaknaden av just det man också nämner, långvariga bidrag och höga ersättningsnivåer.



Observera att 55-60% sysselsättningsgrad fortfarande är avsevärt under normalnivån för svenskar och vissa invandrargrupper. På rapportens websida kan man läsa: ”Integrationen av människor som invandrar till vårt land är ett av vår tids största politiska misslyckanden." Om detta vill dock riksdagspartierna inte tala, ej heller komma ett enda steg närmare ett erkännande av faktum.



http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/12/12/somalier-i-sverige-bidragsberoende-arbetslosa-och-analfabeter/

2009-12-18 @ 09:10:09
URL: http://www.rebell.dk
Postat av: Stora Småland

Kommunerna har inga pengar till snöröjning , men pengar till att ta emot anhöriginvandrare för vilka man inte får någon ersättning för från staten , det har man !!! Hur faen har det ställts till ? Nu sänker man pensionerna för oss pensionärer nästa år ! Varför ? Är det för att invandringen har blivit så dyr ? Och varför ska vi pensionärer pungslås med högre skatt och neddragning på pensionerna ? Först borde väl invandrartillströmningen hejdas ? Sd 2010.

2009-12-18 @ 09:56:03
Postat av: lee

Och varför ska vi pensionärer pungslås med högre skatt och neddragning på pensionerna ?

För att ni Pensionärer har röstat på sossarna i 70år och då får ni betala vad ni har ställt till med .Och nu är det inte bättre så om ni inte röstar på SD 2010 så kan vi alla säga adjö till våra pensioner.

2009-12-18 @ 11:57:42
Postat av: Stora Småland

" Lee " jo,jo men förr var sossarna ett parti som tänkte på oss " svenskar " men när dom mer och mer började tänka på ökad invandring så fick det vara nog för mej ! Hoppas det blir fler som tänker lika dant !

2009-12-18 @ 13:06:20
Postat av: Dille i Momåla

Jag blev synnerligen förbluffad över att SR hade ett så bra reportage om händelserna kring pensionären som örfilat en medlem i ett ungdomsgäng.



Men nu börjar det på att klarna. SR har ju alltid gett maximalt utrymme åt alla kommunister som “protesterat” . Den här gången är det vanliga svenskar som protesterar mot en konsekvens av invandringspolitiken och kriminalpolitiken.



I vanliga fall brukar PK kalla folk som deltar i sådana protestaktioner för allsköns invektiv. Nu har emellertid SD:s framgångar fått PK att ändra taktik.

PK speglar verkligheten, men bara lokalt. Tanken är givetvis att om möjligt se till att dessa protestaktioner inte sprider sig.

Sen rapporterar även SvD, men utan att nämna att det är fråga om ett invandrargäng. Precis som jag sa: Ju längre bort från platsen ju mer lögnaktig rapportering.



Men SD klarar sig ändå. Det utvisar t ex Temos siffror som omräknade ger SD 8 á 9 procent.

2009-12-18 @ 16:53:55
Postat av: Roberth Ström

En sak är säker Sd fick många nya röster!

2009-12-18 @ 22:02:11
Postat av: WSF

När kommer siffrorna om SD-anhängarnas sysselsättningsgrad?

2009-12-19 @ 18:50:38
Postat av: lee

vem betalar mellanskillnaden mellan jobb och icke arbeten?hur många passagerare klarar den svenska välfärden försörja?

2009-12-26 @ 13:16:07
Postat av: SD 2010

WSF Hej!



måmga svenskar är arbetslösa för att invandringen är så stor. För varje flykting som får jobb går någon annan arbetslös. Det är lika illa vem som är arbetlös. 3400 jobb på saab som kan försvinna beskrivs som katastrof. 100 000 nyanlända beskrivs som nödvändigt och kulturberikande. Frågan du ställer är ointressant. Om du nu vill göra en koppling mellan sd-väljare och arbetslöshet kan man göra många liknande kopplingar mellan s-väljare och alla som vill ha bidrag och homovigslar...Man röstar givetvis på det parti som bäst beskriver varje individs verklighet. Fattar du inte att många är arbetslösa pga invandringen och att det är därför som A-kassan försämras...

2010-04-14 @ 19:43:48
Postat av: Johan

sverige sverige fosterland,

vaktas av vår laserman,

lasermannen han är bra,

han vill inga blattar ha,

när lasermannen lyser rött,

då har alla blattar dött.

2010-08-13 @ 16:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0